vertel. Welke innovaties?quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:58 schreef FP128 het volgende:
Hoe je het wendt of keert, Nikon loopt de laatste tijd toch alleen maar achter Canon m.b.t innovatie.
ja vertel. want tot 2 jaar geleden had je een punt. Daarna al lang niet meer (alhoewel, als de geruchten over de nieuwe 5D waar zijn ...)quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:58 schreef FP128 het volgende:
Hoe je het wendt of keert, Nikon loopt de laatste tijd toch alleen maar achter Canon m.b.t innovatie.
quote:
Jup hoe hoger je de iso waarde instelt hoe gevoeliger de camera wordt voor licht. Dat heeft als voordeel dat je in schemer of donkere situaties nog een scherpe foto kan maken, cequ hogere sluitertijden gebruiken. Maar als nadeel dat die foto vervolgens veel ruis bevat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:44 schreef iPeter het volgende:
Ik heb een vraag, ik heb een Nikon D80. Maar er zit soms behoorlijk wat ruis in de foto. Hoe kan dit ? Kan dit komen door de ISO waarde ?
niet helemaal waar. Nikon had als eerste face recognition in een camera, in februari 2005. Dat is wel innovatief. Men zegt dat ze ook de eerste anti shake hadden gepatenteerd, maar kwamen er pas mee uit NA canon om 1 of andere onduidelijke reden. En ze waren de eerste camera fabrikant met een digitale spiegelreflex (kodak maakte wel eerder een digitale SLR, maar in een nikon body, en zij zijn geen camera fabrikant). Nikon's nano crystal coating is erg innovatief (feb 2006). Hun LBA sensor, hoewel niet doorontwikkeld, was erg innovatief, het combineerde het goede van de CCD met het goede van de CMOS.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ja vertel. want tot 2 jaar geleden had je een punt. Daarna al lang niet meer (alhoewel, als de geruchten over de nieuwe 5D waar zijn ...)
Die heeft een 1/3"-chip (3x CCD), daar haal je echt niet de scherptediepte mee van een SLR. Bij lange na niet! De enige manier momenteel om met een prosumer camera dezelfde scherptediepte te halen als die van een SLR, is door er een 35mm-adapter op te zetten. En die zijn in het gunstigste geval al duurder dan de Nikon D90.quote:Op donderdag 11 september 2008 01:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
uhmzz.. ooit gehoord van de Canon XL HD ?? die bestaat al een tijdje ...
Ik zeg dat filmen met de scherptediepte van een SLR nog niet vertoond is, tenzij je een adapter gebruikt. Vervolgens zeg jij 'wel eens van de XL HD gehoord?' Ja, dat had ik, en daar heb je dus een adapter voor nodig, wil je dezelfde scherptediepte bereiken. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?quote:Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat je zegt is hetzelfde. een XL met converter is hetzelfde als een prosumer met adapter. Met het enigste verschil dat de XL ervoor gemaakt is. En daarnaast is filmen met de scherptediepte op 1.2 of 1.8 niet echt wenselijk lijtk mij. Dat is juist een TE klein gebied. Ziet er niet uit op film. Daarnaast is het niveau van interferentie met 3CCD beter dan op 1 CMOS.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 00:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
nee de vraag is wat jij nu eigenloijk wilt zeggen.
quote:Op donderdag 11 september 2008 01:05 schreef Kontiki het volgende:
HD opnemen met de scherptediepte van een SLR, dat is nog niet eerder vertoond - of je had een dure adapter voor je camera nodig, waarbij lichtsterkte en scherpte verloren ging.
quote:De XL HD is gemaakt voor verwisselbare lenzen, alsmede SLR lenzen. Ik zeg nergerns dat ze gemaakt zijn voor goede scherpte diepte.
Over middenformaat heb ik het niet eens gehad, maar het antwoord is 'ja', echter bedoel je waarschijnlijk 'kleinere scherptediepte'.quote:EN wil je nu b.t.w. zeggen dat middenformaat een nog grotere scherpte diepte hebben dan SLR's?
Dat klopt. Maar het is toch kicken dat je voor 1000 euro met die scherptediepte kan filmen? Wat kost een XL HD1? 6000 euro of zo? Plus een 35mm adapter van minimaal 1000 euro.quote:en over prijs hebben we het al helemaal nooit gehad.
Hence de 35mm DOF apapter, Einstein. Heb je mijn posts en links ubterhaupt gelezen?quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
gast ... Een XL met bijv. een 35 1.4 erop heeft al een te klein SDbereik om bruikbaar te zijn om mee te filmen.
Subjectief, mening, etc. DOF is een instrument dat veelvuldig wordt gebruikt in drama, o.a. om het onderwerp te isoleren en de aandacht te verleggen. Het bestaat al lang, maar niet voor goedkopere camera's omdat.. daar is ie weer.. een grote sensor te duur zou worden en het technisch niet mogelijk is om op kleinere sensors een kleine DOF te krijgen, ongeacht het type lens dat je erop zet.quote:Het is leuk, maar niet meer dan dat. Een gimmick. Daarom is het niet al standaard ingebouwd. Als er zo'n moord voor gedaan zou worden dan zou het al bestaan.
Leg me geen woorden in de mond aub. Mijn hele punt draait nog steeds uitsluitend om de scherptediepte, over de kwaliteit heb ik niets gezegd. Met een HD camera haal je niet dezelfde scherptediepte als met een D-SLR. Ik heb al eerder voorbeelden (Red) en bronnen genoemd, ik denk dat het nu aan jou is om eens met wat bronnen te komen, willen we hier nog uitkomen.quote:Als je daarnaast denkt dat je dezelfde kwaliteit uit een D90 (die nog niet eens in de winkel ligt en uitvoerig getest is door de gebruiker) als een XL camera ...
Leuk, goed, onhandig. Allemaal subjectief. We hadden het over de mate van scherptediepte. Wat je daar vervolgens mee doet moet iedereen voor zichzelf weten.quote:... Naast het feit dat de D90 uberhaupt erg "onhandig" zal zijn om mee te werken. Dat iets technisch leuk lijkt wil nog niet zeggen dat het uiteindelijk ook goed is.
Een grote lens maakt niet uit zolang de grootte van de sensor het niet toelaat. Heck, er is een hele industrie voor 35mm DOF adapters, en jij beweert dat het niet 'standaard is ingebouwd omdat het een gimmick is'. OMG.quote:en antwoord: Hint, kleine lens en miniscule afstand tot de sensor. de grote van de sensor is daar alleen een factor in.
Ik hoor wel het piepje van de AF lock. De camera stelt prima scherp in de geteste situaties. Anders zou ik dit probleem in de stand zonder rode ogen flits helemaal erg moeten hebben. Het doet zich juist voor in de rode ogen stand.quote:Op maandag 15 september 2008 20:58 schreef Shark.Bait het volgende:
waarschijnlijk lukte het je AF niet om scherp te stellen. probeer nog eens en draai een heel klein beetje aan je focus ring (NIET de zoom ring), dan kan je wel de foto maken.
Met rode ogen reductie doet hij een preflash en dat geeft ws voldoende licht om wel meteen scherp te stellen.
Nee, ik was idd niet DE fotograaf. Gelukkig niet, want ik hou echt niet van met mijn neus vooraan te staan.quote:Op maandag 15 september 2008 21:19 schreef veldmuis het volgende:
Daarom gebruik ik die rode ogen stand nooit. Okay, ook omdat ik als ik flits een SB800 heb, maar ook om die vertraging. Geweldig irritant.
Ik hoop dat je niet "DE" fotograaf was voor die bruiloft?
ooow...ik heb het verkeerd gelezen, my bad.quote:Op maandag 15 september 2008 21:03 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik hoor wel het piepje van de AF lock. De camera stelt prima scherp in de geteste situaties. Anders zou ik dit probleem in de stand zonder rode ogen flits helemaal erg moeten hebben. Het doet zich juist voor in de rode ogen stand.
Gefeliciteerd met je aankoop!quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
Yeuy! *o*
Ik heb er ook een aangeschaft. Prachtig apparaatje. Nu moet ik er nog mee leren omgaan
Fotos maken gaan relatief erg eenvoudig en haal vrij snel voor mij goede resultaten.
Wat mij een beetje tegenzit door gebrek aan kennis waarschijnlijk, is dat de fotos kwa belichting vaak te donker of te licht uitvallen. Ze zijn nooit zoals ik het plaatje zie door de lens. En vooral die hoge lichten heb ik vrij vaak last van. Als je bijvoorbeeld fotos maakt van schoenen en leer dat makkelijk reflecteert. Hoe ga je dit tegen?
Ik ga morgen even spelen met Vitrage, dus niet direct zonlicht in de huiskamer, en dat "white balance naar gelang je omgevingslicht" instelling (met een velletje wit papier)
Heb ook een DVD besteld genaamd "Magic Lantern- Nikon D40" Schijnt goed te zijn en het zal me benieuwen
Als je flitst met de ingebouwde flitser, dan heb je al snel last van reflectie. Met een losse flitser kun je van het onderwrp weg flitsen (indirect) en is dit probleem minder groot.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
Yeuy! *o*
Ik heb er ook een aangeschaft. Prachtig apparaatje. Nu moet ik er nog mee leren omgaan
Fotos maken gaan relatief erg eenvoudig en haal vrij snel voor mij goede resultaten.
Wat mij een beetje tegenzit door gebrek aan kennis waarschijnlijk, is dat de fotos kwa belichting vaak te donker of te licht uitvallen. Ze zijn nooit zoals ik het plaatje zie door de lens. En vooral die hoge lichten heb ik vrij vaak last van. Als je bijvoorbeeld fotos maakt van schoenen en leer dat makkelijk reflecteert. Hoe ga je dit tegen?
top-of-the-range AF op de D300, gezichtsherkenning, kleuren focus tacking en daarnaast nog kleine verbeterpuntjes. Of dit jou de meerprijs waard is, geen idee.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:14 schreef spy08 het volgende:
Mensen wat is nu het echt grote verschil tussen die D90 en de D300 behalve de prijs? is het een beetje te vergelijken met de D3 en de D700 verschillen of geheel iets anders? Anders lijt het me gewoon wachten tot Kerst ofzo als de MediaMarkt de D90 ook heeft, vervolgens de prijs van de D300 laat zakken waardoor het prijsverschil voor body en lens erg klein wordt met alle gevolgen van dien.Iemand die het nog een beetje kan volgen?
Dus een langere sluitertijd+statief laat meer natuurlijk licht binnen op de sensor voor een natuurlijker uitziende foto?quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:38 schreef Osramp het volgende:
[..]
Als je flitst met de ingebouwde flitser, dan heb je al snel last van reflectie. Met een losse flitser kun je van het onderwrp weg flitsen (indirect) en is dit probleem minder groot.
Als jij produktfoto's wilt maken (schoenen en leer), dan ben je ws goedkoper uit door idd vitrage voor het raam te hangen. Zet je toestel dan op statief en gebruik een langere sluitertijd (mss 1/10 seconde). Laat je toestel op zelfontspanner staan en druk zo af, dan komen er geen extra trillingen in van het op de ontspanknop drukken.
Yes, je camera op M zetten en diafragma en sluitertijd instellen zodat de belichtingsmeter in de zoeker in het midden staat. Omdat je vanaf statief werkt is het niet erg om met een hele lange sluitertijd te werken, de camera staat immers stabiel en je onderwerp ook (voor schoenenfoto's dan).quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:20 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Dus een langere sluitertijd+statief laat meer natuurlijk licht binnen op de sensor voor een natuurlijker uitziende foto?
Neis. Raar dat er geen nano coating op zit, terwijl alle nieuwe objectieven dat wel hebben.(14-24, 24-70, 60, 105, 400, 600, etc.)quote:Op maandag 22 september 2008 07:04 schreef Xilantof het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er toch... De 50mm f/1.4 G
http://www.dpreview.com/n(...)or_50mm_1_4glens.asp
Geen Nano-coating alleen. Wellicht nutteloos bij een dergelijk (relatief) simpele lens.
exact hetzelfdequote:Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef veldmuis het volgende:
Hoe zit het bij de hoge ISO's? Is dat exact hetzelfde?
Camera en 18-70mm lens heb ik in handen gehad voor de aankoop van de flitser. Camera en lens zijn in prima staat, heb er enkele testfoto's met de flitser mee gemaakt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[TK] Complete Nikon set, ook losse verkoop
Misschien interessant? Ik heb er geen verstand van enzo, maar ik zag het topic staan.
zie luminous-landscape.com voor t complete verhaalquote:Upfront – The D90's Dirty Little Secret
Before we get too excited about the D90's video capabilities we need to understand how Nikon has implemented it. At the core of the issue is that there is almost no control over the camera's shutter speed, aperture or ISO when in video mode. The camera essentially goes into a fully automatic mode and the only control over exposure that one has is the exposure compensation dial.
Here's the reason why. In still camera Live View what camera makers try and do is show you the best possible view of the subject, adjusting the LCD display to make it as accurate and pleasant looking as possible. This is regardless of whether or not the exposure is correct.
What Nikon appears to have done is simply take this adjusted (good looking) image and used it for video. So, if you have dreams of using a very wide aperture to achieve narrow depth of field, a high shutter speed for creative purposes, or low ISO to minimize noise – fugedaboutit. It ain't gunna happen unless Nikon decides to or is able to release a firmware upgrade. (Or, maybe they're saving this capability for the D3x.)
Just to be clear then – shooting in video mode is the same as having the camera in full auto mode, with auto ISO also activated. The actual current settings of the camera for stills shooting are irrelevant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |