Bronquote:Bruid toch geen maagd; huwelijk geannuleerd
Rechters in de Franse stad Lille hebben een huwelijk tussen twee jonge Franse moslims nietig verklaard, omdat de bruid tijdens de huwelijksnacht geen maagd meer bleek te zijn. Volgens de sharia is dit een enorme zonde en volgens de Franse wet dus blijkbaar ook.
Dat meldt de Franse krant Libération.
Maagd
De rechters kwamen tot de conclusie dat de bruidegom was bedrogen inzake een ‘essentiële kwaliteit' van de bruid.
Zij zou hem voor het huwelijk hebben verzekerd nog maagd te zijn. Tijdens de huwelijksnacht kwam de bruidegom erachter dat dit dus niet het geval is, waarop hij in shock terugkeerde naar het huwelijksfeest.
De bruid kon namelijk niet bewijzen dat zij nog maagd was, omdat zij geen bloedvlekken op de lakens kon laten zien, aldus de Franse krant.
'Niet extreem gelovig'
De vader van de man heeft de bruid toen direct gedumpt bij haar ouders. Dit allemaal had plaats in april. Zowel bruidegom als bruid is moslim, en volgens de advocaat van de man zijn ze ‘helemaal niet extreem gelovig’.
In de rechtszaak besloten de rechters daarop tot de toepassing van een wetsartikel dat zelden wordt gebruikt.
Prostituee
De familie van de bruid had haar gepresenteerd als ‘ongehuwd en kuis'. Daarom besloten de rechters dat zij gelogen had over een ‘essentiële kwaliteit’ en dat het huwelijk dus nietig moest worden verklaard.
Het komt in Frankrijk zelden voor dat huwelijken achteraf als van meet af aan nietig worden verklaard. Het wetsartikel 180 is eerder gebruikt als de bruid heeft verzwegen dat zij eerder als prostituee heeft gewerkt of als iemand niet in staat is tot geslachtsgemeenschap.
Hoe kom je daarbij? Dat lees ik helemaal niet in het orginele bericht...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Super7fighter het volgende:
In het originele bericht stond dat de man het wel erg verdacht vond dat ze zo ervaren handelde tijdens hun huwelijksnacht, en niets over bloed e.d. De vrouw weersprak de aantijging ook niet dat ze geen maagd was en zei dat ze gelogen had.
Vraagje: hoe weet die man hoe "ervaren handelingen" eruit zien?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Super7fighter het volgende:
In het originele bericht stond dat de man het wel erg verdacht vond dat ze zo ervaren handelde tijdens hun huwelijksnacht, en niets over bloed e.d. De vrouw weersprak de aantijging ook niet dat ze geen maagd was en zei dat ze gelogen had.
Hij was dus getrouwd met een leugenares annex hoer. Ook de Franse wet staat toe dat een huwelijk ontbonden kan worden, als de partner gelogen heeft over zijn/haar prostitutieverleden.
De man zelf was ook geen maagd?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Super7fighter het volgende:
In het originele bericht stond dat de man het wel erg verdacht vond dat ze zo ervaren handelde tijdens hun huwelijksnacht
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:27 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Dat lees ik helemaal niet in het orginele bericht...
Ik kan dat ook niet helemaal halen (mijn Frans is best slecht) uit het oorspronkelijke bericht op http://www.liberation.fr/actualite/societe/328802.FR.phpquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:27 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Die Super7Fighter zit maar wat te verzinnen, om zo de bruidegom te verdedigen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:40 schreef freiss het volgende:
[..]
Ik kan dat ook niet helemaal halen (mijn Frans is best slecht) uit het oorspronkelijke bericht op http://www.liberation.fr/actualite/societe/328802.FR.php
Wel dat ze snel toegaf dat ze geen maagd meer was.
misschien daarom mijn voorliefde voor goed ingereden brikken.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:52 schreef SeLang het volgende:
Als je een nieuwe auto koopt dan accepteer je het toch ook niet als je een tweedehands krijgt met 100000km waarvan ze de teller hebben teruggedraaid, ook al ziet ie er als nieuw uit. Zo is het met vrouwen ook.
Wanneer ze gelogen heeft over zoiets (voor die man blijkbaar een halszaak) is het vertrouwen natuurlijk weg. Maar was die man wel maagd dan? Zou dat als journalist alleen al graag willen weten. Ik vind dat je namelijk als vrouw dan dezelfde eis mag eisen.quote:De Mythe van het Maagdenvlies bestaat nog in volle glorie, ook in Nederland, 'Veel meiden
denken dat het een Melittafilter is', zegt arts en seksuologe Wies Obduijn-Van Welij. 'Een
gazen vlies dus, waar het menstruatiebloed doorheen komt. En tijdens de huwelijksnacht moet
het ding scheuren.' In werkelijkheid wordt de vagina niet door een vlies afgesloten. Vaak zit er
slechts een randje weefsel, als een kraagje net achter de ingang. Wanneer een meisje 15 of 16
is kan het volgroeide weefsel al niet meer worden beschadigd door het inbrengen van een
tampon of seks. Vloeit er die eerste keer bloed, dan is het bijna altijd te wijten aan
verkramping. Onderzoeken wijzen uit dat 40 tot 80 procent van de vrouwen niet bloedt bij de
eerste geslachtsgemeenschap.
Dat alle vrouwen bloeden bij de ontmaagding, is een hardnekkig waandenkbeeld.
Jep, stel je voor dat je een maagd trouwt en ze ligt tijdens de sex als een dooie onder je. Dan wordt het: erop klimmen, zak legen, eraf klimmen en een peukie roken. Dat hou je ook niet lang vol lijkt me.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:05 schreef sanger het volgende:
Voor mij is het een essentiele kwaliteit dat ze geen maagd meer is. Dan hoef ik haar de basisbeginselen niet meer te leren
Maar hoe kan je als man dan bewijzen dat je maagd ben?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ze gelogen heeft over zoiets (voor die man blijkbaar een halszaak) is het vertrouwen natuurlijk weg. Maar was die man wel maagd dan? Zou dat als journalist alleen al graag willen weten. Ik vind dat je namelijk als vrouw dan dezelfde eis mag eisen.
Daar staat in:quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:27 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Na enkele uren, kwam hij (=bruidegom) weer terug te midden van de uitgenodigden die net hun laatste drankje zopen. (Siroter is volgens mij niet zo'n net woord, geeft ook de toon van het artikel aan.) Hij kon geen laken met bloed erop tonen. Zijn vader neemt direct Y, zijn schoondochter, mee naar haar ouders. Iedereen was onteerd.quote:Au bout de quelques heures, il débarque au milieu des invités qui sirotent un dernier jus. Il n’a pas de drap taché de sang à exhiber. Son père ramène immédiatement Y, sa belle-fille, chez ses parents. Tout le monde se sent déshonoré.
Bloed zou vloeien.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:18 schreef Oblivion het volgende:
Ik denk eerder dat de rechter aan de vrouw heeft gedacht dan aan de man...![]()
Stel je eens voor dat het huwelijk NIET wordt ontbonden...
Heeft zij geen leven meer...
Maar dat is niet gebeurd, bij de contractafsluiting was blijkbaar de voorwaarde dat ze nieuw was en niet tweedehands.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ze gelogen heeft over zoiets (voor die man blijkbaar een halszaak) is het vertrouwen natuurlijk weg. Maar was die man wel maagd dan? Zou dat als journalist alleen al graag willen weten. Ik vind dat je namelijk als vrouw dan dezelfde eis mag eisen.
Mwoh ik gok dat ze hoe dan ook fucked isquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:18 schreef Oblivion het volgende:
Ik denk eerder dat de rechter aan de vrouw heeft gedacht dan aan de man...![]()
Stel je eens voor dat het huwelijk NIET wordt ontbonden...
Heeft zij geen leven meer...
Dus als je geen maagdenvlies meer hebt, als je trouwt, dan heb je dus een prostitutieverleden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:24 schreef Super7fighter het volgende:
Hij was dus getrouwd met een leugenares annex hoer. Ook de Franse wet staat toe dat een huwelijk ontbonden kan worden, als de partner gelogen heeft over zijn/haar prostitutieverleden.
Er is 100% zekerheid dat ze als prostituee gewerkt heeft?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:58 schreef Super7fighter het volgende:
... en een hoer van een Marokkaanse/Algerijnse familie.
Ze heeft niks gezegd over haar fuckbuddy en one night stands. Niet gelogen dus.quote:...having been assured by her that she had never previously had a boyfriend.
Jij hanteert een andere definitie van het hoer zijn. Jij gaat uit van de 'modernistische' betekenis van het woord hoer. Ik ga uit van de 'tradionele', d.w.z een man of vrouw die seks buiten het huwelijk om heeft per definitie een hoer is. Maar dan de vraag: hoe noem ik iemand die mannen voor geld afwerkt? Een geldbeluste hoer i.t.t de hedonistische/genotzoekende hoer.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:01 schreef Deliah het volgende:
[..]
Er is 100% zekerheid dat ze als prostituee gewerkt heeft?
Een vrouw die sex heeft voor het huwelijk pleegt overspel en is dus een hoer.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:01 schreef Deliah het volgende:
[..]
Er is 100% zekerheid dat ze als prostituee gewerkt heeft?
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:58 schreef Super7fighter het volgende:
Het ging hier om een Franse bekeerling en een hoer van een Marokkaanse/Algerijnse familie.
http://www.lemonde.fr/soc(...)ns_1051815_3224.html
Waar haal jij uit dat ze Algerijns/Marokkaans is? Dat staat niet in het stuk. Er staat wel wat kritiek over de beslissing van de rechter:quote:Célébré le 8 juillet 2006, le mariage unissait un ingénieur français converti à l'islam et une étudiante française de confession musulmane.
Voor de voorzitster van de ‘Noch hoeren noch onderworpenen", Sihem Habchi, is het een fatwat egen de vrijheid van de vrouwen. De uitspraak weegt op geen enkele wijze de druk van de familie mee. Er is niet gevraagd waarom het jonge meisje gedwongen is te liegen. Wij trekken samen op (?) op 7 juni om eer te betuigen aan een jong meisje dat uit het raam gegooid is omdat haar vader had ontdekt dat ze uitging met een man. Er moet gerechtigheid aan deze meisjes betuigd worden.quote:Pour la présidente de Ni putes ni soumises, Sihem Habchi, c'est une "fatwa contre la liberté des femmes". "Le jugement n'a pris en compte à aucun moment la pression familiale. Il ne s'est pas demandé pourquoi la jeune fille a été poussée à mentir. Nous défilons le 7 juin pour rendre hommage à une jeune fille qui s'est défenestrée parce que son père a découvert qu'elle sortait avec un homme. Il faut que la justice soutienne ces femmes."
Bezien vanuit een strikt religieus standpunt, moet de maagdelijkheid in de Islam zowel voor de man als voor de vrouw tot het huwelijk bewaard worden. Maar, in de praktijk houden veel moslims zich niet aan deze verplichting. "Het zijn de tradities die het gedrag van de echtgenoot voorschrijven, geeft Azzedine Gaci, voorzitter van de Mosquéé van Villeurbanne (Rhône) aan. Zelfs als het hebben van seksuele contacten voor het huwelijk als een grote zonde wordt beschouwd, is de Islam niet tegen een huwelijk als beide partijen daarmee instemmen." Een juridisch oordeel van de Europese Fatwacommmissie stelde dat: ‘als de ontuchtpleger en ontuchtpleegster berouw tonen voor God en hun ontwettige praktijken verlaten voor de wettige (het huwelijk), dan is hun huwelijk geldig."quote:D'un point de vue strictement religieux, la virginité, dans l'islam, est exigée jusqu'au mariage tant pour la femme que pour l'homme. Mais, dans la pratique, beaucoup de musulmans ne respectent pas l'obligation. "Ce sont les traditions qui dictent le comportement de l'époux, indique Azzedine Gaci, recteur de la mosquée de Villeurbanne (Rhône). Même si le fait d'avoir des rapports sexuels avant le mariage est considéré comme un grand péché, l'islam ne s'oppose pas au mariage à condition que les parties se mettent d'accord." Un avis juridique du Conseil européen de la fatwa précise que "si le fornicateur et la fornicatrice se repentent devant Dieu en abandonnant l'illicite pour le licite (mariage), alors leur mariage est valide."
Nee, je kan je huwelijk laten annuleren als gelogen is over belangrijke zaken. Of die man nou seks heeft gehad, of dat die vrouw nou seks heeft gehad, dat maakt niet uit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vrouw die sex heeft voor het huwelijk pleegt overspel en is dus een hoer.
Een man die sex heeft voor het huwelijk is niks mis mee, natuurlijk. Aan zijn ding verandert immers niks.
Eens, het is stom om daarvan uit te gaan, en als er wel bloed is horen familieleden en anderen dat niet openlijk te zien. Het is iets wat prive is.quote:Dat een vrouw ook door tampongebruik of doktersonderzoek (uitstrijkje) 'ontmaagd' kan zijn, doet er niet toe.
Ze moeten bloed zien.
Achterlijke figuren.
De vraag rijst wel, waarom heeft ze hem bedonderd? Familieer, schaamte, of opportunisme?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat weer helemaal nergens over. Hij moest er mee trouwen, voor de rest niemand. De een wil van de bruid dat ze dikke tieten heeft, de ander dat ze maagd is, ieder zo zijn voorkeur, dat gaat anderen niks aan. Zij heeft hem bedonderd, en naar Frans recht notabene mag het huwelijk daarom nietig verklaard worden, klaar.
Je zou zeggen: bemoei je met je eigen huwelijk. Maar nee, het is allochtoon dus moet er weer gedaan worden alsof de sharia wordt ingevoerd en de feiten gemanipuleerd.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat weer helemaal nergens over. Hij moest er mee trouwen, voor de rest niemand. De een wil van de bruid dat ze dikke tieten heeft, de ander dat ze maagd is, ieder zo zijn voorkeur, dat gaat anderen niks aan. Zij heeft hem bedonderd, en naar Frans recht notabene mag het huwelijk daarom nietig verklaard worden, klaar.
Je zou zeggen: bemoei je met je eigen huwelijk. Maar nee, het is allochtoon dus moet er weer gedaan worden alsof de sharia wordt ingevoerd en de feiten gemanipuleerd.
Hij had een vette wagen , een dikke lul en een zak vol geld .. zo wat elke snol valt daarvoor.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
De vraag rijst wel, waarom heeft ze hem bedonderd? Familieer, schaamte, of opportunisme?
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:41 schreef Chadi het volgende:
Hij had een vette wagen , een dikke lul en een zak vol geld .. zo wat elke snol valt daarvoor.
aaah je wilde de discussie een andere wending geven?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:46 schreef Iblis het volgende:
[..]En waar baseer je dit op? Dat moslim-vrouwen soms onder familiedruk gebukt gaan in Frankrijk inzake seksualiteit, hoofddoek dragen, en zelf-ontplooiing mag niet vergezocht heten. Ik weet niet of dat in deze zaak ook meespeelt (het koppel is anoniem uiteraard), maar dit is niet uit de luchtgegrepen.
Geen idee, maar ze leeft in een vrij land. Net zoals je hier mensen hebt die Staphorst ontvluchten om dat ze de zeden van hun familie niet rekken kan dat in Frankrijk ook. Het is niet de makkelijkste weg nee, maar ja, dat is haar keuze. Zij wil kennelijk én met een man trouwen die prijs stelt op haar maagdelijkheid, én lekker in het rond neuken voor het huwelijk. Kiezen meisje, niet liegen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:36 schreef Iblis het volgende:
De vraag rijst wel, waarom heeft ze hem bedonderd? Familieer, schaamte, of opportunisme?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |