abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:16:26 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59029352
Ben jij ook standaard altijd de lul en is er geen enkele politieke partij die jouw belangen behartigt? Joint the club

CDA Gezin hoeksteen van de samenleving. Ik heb nieteens een gezin.
PvdA Als bovenmodaal hoor ik bij 'de rijken' en moet dus veel meer betalen dan anderen
VVD Hypotheek en auto partij. Ik heb nieteens een huis en alleen een klein autootje voor af en toe een ritje, maar ik ga bijna atijd op de fiets.
TON Immigratie is goed voor de economie. Vrije markt enzo. Bovendien ben ik zelf een immigrant in diverse landen
D66 Ik heb wel een mening over dingen
SP Nog meer belasting betalen dan met de PvdA
PVV Wat boeien mij die 50 burqa dragers in Nederland nou. Focus eens op echte problemen
CU Ik bepaal graag zelf met wie ik sex heb

Het is echt tijd voor een nieuwe politieke stroming die eigen verantwoordelijkheid voorop stelt, ingraaf subsidies zoals HRA afschaft en zich niet bemoeit met de persoonlijke levenssfeer van mensen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Admin zaterdag 31 mei 2008 @ 12:23:06 #2
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59029431
begin zelf een politieke partij
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_59029443
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:23 schreef Danny het volgende:
Hoeveel zetels zou fok! opleveren als jij er één begon?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2008 12:25:59 ]
pi_59029467
quote:
my first thought
  Admin zaterdag 31 mei 2008 @ 12:26:14 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59029481
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel zetels zou fok! opleveren als jij er één begon?
nul
FOK! - de partij van gezond verstand
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:27:45 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59029505
quote:
Ik denk serieus dat ik wel een programma zou kunnen opstellen dat enkele zetels zou kunnen opleveren.
Maar een politieke carriere is voor mij niet weggelegd. Ik heb teveel incriminerende posts op Fok
Mijn reisverslagen
  Admin zaterdag 31 mei 2008 @ 12:31:41 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59029568
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat ik wel een programma zou kunnen opstellen dat enkele zetels zou kunnen opleveren.
Maar een politieke carriere is voor mij niet weggelegd. Ik heb teveel incriminerende posts op Fok
dat toont slechts dat je mens bent en geen machine zoals de huidige politiek. verder zullen die posts juist jouw politieke programma ondersteunen. positief is alle opzichten dus
pi_59029574
Je moet eens kijken naar het programma van die pedopartij!

Op zich kun je natuurlijk zelf een partij beginnen!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:33:05 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_59029592
Is deze partij niets voor jou? http://www.libdem.nl/

Ze hebben nog geen zetels, maar goed.
pi_59029596
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel medelijden met een bovenmodale vrijgezel zonder hypotheek....
Ik vind van niet
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:37:50 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59029674
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:33 schreef EldorkoGrande het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo heel veel medelijden met een bovenmodale vrijgezel zonder hypotheek....
Zo denkt dus de hele politiek.
Er wordt makkelijk vergeten dat dat keuzes zijn die iedereen had kunnen maken.
Mijn reisverslagen
pi_59029701
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:16 schreef SeLang het volgende:
Het is echt tijd voor een nieuwe politieke stroming die eigen verantwoordelijkheid voorop stelt, ingraaf subsidies zoals HRA afschaft en zich niet bemoeit met de persoonlijke levenssfeer van mensen.
Helemaal met je eens, maar volgens mij komt daar, van alle door jou genoemde partijen, D'66 behoorlijk dichtbij.

Dat is ook de partij waar ik op ga stemmen. Daar kan ik me best in vinden. Dat is de enige partij die tegen de bewaarplicht is, voor eigen verantwoordelijkheid, en tegen betutteling is, tegen de stortvloed aan verboden en regeltjes, en in tegenstelling tot gedrochten als PVV en TON wel nadenkt en evenwichtige standpunten heeft. Ja, ze lijken misschien saai, maar politiek mag best saai zijn. Het is nooit bedoeld als amusement.

Overigens heb ik heel lang SP gestemd, als arme sloeber zijnde, maar nu ik ook bovenmodaal verdien is dat geen optie meer.
Heb het ook op andere punten gehad met die partij. Op een gegeven moment komt het verstand.
pi_59029713
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

die keuzes zijn alleen lang niet voor iedereen weggelegd, hangt van veel factoren af. emigreren lijkt me in jouw geval een betere optie dan blijven profiteren.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:42:11 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59029736
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:33 schreef Pool het volgende:
Is deze partij niets voor jou? http://www.libdem.nl/

Ze hebben nog geen zetels, maar goed.
"loonkostensubsidie"

Toen ik na een paar regels dit woord tegenkwam verloor ik de motivatie om verder te lezen.
Misschien een andere keer wat gedetailleerder doorlezen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:48:24 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59029833
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:40 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

die keuzes zijn alleen lang niet voor iedereen weggelegd, hangt van veel factoren af. emigreren lijkt me in jouw geval een betere optie dan blijven profiteren.
Gezinsvorming is een keuze
Een huis kopen is een keuze
Een bovenmodaal inkomen is in de meeste gevallen een keuze (gewoon een kwestie van hard werken).

Overigens ben ik al geemigreerd (8 jaar geleden ) maar dit topic gaat niet over mij speciaal maar over het algemeen. Ik denk dat veel vooral jonge mensen zich in mijn OP zullen herkennen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:00:35 #16
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_59030013
Je zoekt precies wat voor een partij?
Rechts liberaal?
Ik mis eigenlijk rechts sociaal...
pi_59030016
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:26 schreef Danny het volgende:

[..]

nul
"De partij met der " eerder
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 13:04:08 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_59030069
je bent groenlinks vergeten
:')
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:04:38 #19
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_59030083
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SGP
pi_59030086
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ja, de kiezers ook
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:07:13 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59030112
quote:

[..]

Gezond verstand?
Ken je users Danny...
[KNE]-Mod
  Admin zaterdag 31 mei 2008 @ 13:14:48 #22
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59030211
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:07 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Gezond verstand?
Ken je users Danny...
Ik doelde op mezelf
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:56:33 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59031576
quote:
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59032121
in Nederland ben je altijd de lul, tenzij je niet werkt en de hele dag op de bank zit. En voorlopig is er geen enkele politieke partij die dáár verandering in wil brengen
pi_59032793
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:00 schreef Lekiamh het volgende:
Je zoekt precies wat voor een partij?
Rechts liberaal?
Ik mis eigenlijk rechts sociaal...
Ik geloof dat je dan de definitie van liberaal niet begrijpt. Je mag best sociaal zijn hoor, maar dat is niet iets wat de overheid hoeft af te dwingen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 16:42:46 #26
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59033331
quote:
...maar je bent (hopelijk) wel zelf opgegroeid in een gezin, en ziet (hopelijk) dan ook in dat zonder gezinnen de samenleving in elkaar zou zakken. Of niet?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59033948
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:42 schreef Scaurus het volgende:

[..]

...maar je bent (hopelijk) wel zelf opgegroeid in een gezin, en ziet (hopelijk) dan ook in dat zonder gezinnen de samenleving in elkaar zou zakken. Of niet?
Natuurlijk niet. Bij een tekort aan werknemers zal het loon stijgen dus zal het aantrekkelijker worden voor werknemers om naar Nederland te komen.
pi_59034182
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:32 schreef erikkll het volgende:
Je moet eens kijken naar het programma van die pedopartij!

Op zich kun je natuurlijk zelf een partij beginnen!
De PNVD schoot mij ook te binnen bij de OP (en dan vooral het punt tegen de CU)
pi_59045612
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik ervoor kies om een moord te plegen, dan word ik opgesloten.
Als ik ervoor kies om buiten in de regen te gaan lopen, word ik nat.

Als jij ervoor kiest om grootverdiener zonder gezin te zijn, dan betaal je een hoop belasting.

Dus?
Ik vind van niet
  zondag 1 juni 2008 @ 19:13:30 #30
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_59053447
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik geloof dat je dan de definitie van liberaal niet begrijpt. Je mag best sociaal zijn hoor, maar dat is niet iets wat de overheid hoeft af te dwingen.
Er staat rechts bij, lijkt me nu niet echt veel overheidsingrijpen voorstaan.
pi_59060051
quote:
Ben jij ook standaard altijd de lul en is er geen enkele politieke partij die jouw belangen behartigt? Joint the club

PvdA Als bovenmodaal hoor ik bij 'de rijken' en moet dus veel meer betalen dan anderen
VVD Hypotheek en auto partij. Ik heb nieteens een huis en alleen een klein autootje voor af en toe een ritje, maar ik ga bijna atijd op de fiets.
TON Immigratie is goed voor de economie. Vrije markt enzo. Bovendien ben ik zelf een immigrant in diverse landen
D66 Ik heb wel een mening over dingen
PVV Wat boeien mij die 50 burqa dragers in Nederland nou. Focus eens op echte problemen
CU Ik bepaal graag zelf met wie ik sex heb

CDA: ik weiger op cda te stemmen met balkenelende. Beleid van 0
PvdA: Poep partij geworden die niets waar maakt.
VVD: Rijke stinkerds
TON: laat me niet lachen
D66: stelletje nietsnutten. Overal in het midden hangen maar eigenlijk betekent de hele partij niets.
SP: Communisten
PVV: Jostiband reserveteam
CU: geen moskeeën meer willen laten bouwen (?) en dubbbele paspoort weg

Ik heb geen idee wat te stemmen ook.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 2 juni 2008 @ 00:33:57 #32
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59060284
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:15 schreef EldorkoGrande het volgende:

[..]

Als jij ervoor kiest om grootverdiener zonder gezin te zijn, dan betaal je een hoop belasting.

Dus?
Tja, dan kiezen alleenstaande/gezinloze hoogopgeleiden ervoor om te emigreren naar een land wat vriendelijker is tegen hoogopgeleiden zonder gezin. En dat vindt de overheid weer niet leuk want dan moeten al die mensen met een gezin meer zelf gaan betalen omdat er minder hoogopgeleiden zonder gezin zijn om te bestraffen voor het niet hebben van een gezin.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_59062206
quote:
Op maandag 2 juni 2008 00:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

CDA: ik weiger op cda te stemmen met balkenelende. Beleid van 0
PvdA: Poep partij geworden die niets waar maakt.
VVD: Rijke stinkerds
TON: laat me niet lachen
D66: stelletje nietsnutten. Overal in het midden hangen maar eigenlijk betekent de hele partij niets.
SP: Communisten
PVV: Jostiband reserveteam
CU: geen moskeeën meer willen laten bouwen (?) en dubbbele paspoort weg

Ik heb geen idee wat te stemmen ook.
mooi onderbouwd, ik zou bijna CU gaan stemmen
pi_59063277
Toch denk ik dat TON het best bij je past SeLang
  maandag 2 juni 2008 @ 11:27:22 #35
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59065075
Selang, even uit belangstelling Ok dat is onzin, ik heb totaal ruk belangstelling in jou, dus is het meer een opmerking. ik dacht dat jij helemaal niet in Nederland woonde, dus waar maak jij je druk om? Wat boeit het wat men politiek in Nederland doet, je zit er toch niet meer, of je moet staan te springen om terug te komen...dat kan natuurlijk...maar anders...laat het lekker in z'n eigen soep gaar koken.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 2 juni 2008 @ 11:30:53 #36
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59065148
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:09 schreef TubewayDigital het volgende:
Toch denk ik dat TON het best bij je past SeLang
TON past op bij iedereen, daar die "partij" totaal ruk aan programma heeft, waarbij de partijleidster heeft aangegeven haar totale ideologie te gaan baseren op de wensen van haar keizers, die die wensen dan weer op een forumpje bekent mogen maken.

En zelfs met zoveel wazigheid, zijn er nog mensen die willen stemmen op die onzin...het bevestigd wederom aan mij, waarom ik eigenlijk broodnodig moet gaan emigreren.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_59065202
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:27 schreef Semisane het volgende:
Selang, even uit belangstelling Ok dat is onzin, ik heb totaal ruk belangstelling in jou, dus is het meer een opmerking. ik dacht dat jij helemaal niet in Nederland woonde, dus waar maak jij je druk om? Wat boeit het wat men politiek in Nederland doet, je zit er toch niet meer, of je moet staan te springen om terug te komen...dat kan natuurlijk...maar anders...laat het lekker in z'n eigen soep gaar koken.

Er zijn een helehoop punten die je toch aan Nederland blijven houden, hoeft niet eens emotioneel te zijn, juist meer richting financien en pensioen enzo...
pi_59065268
TS wil een partij voor egoisten?
pi_59065363
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:36 schreef SCH het volgende:
Nee, TS wil een partij die niet denkt dat alleen de overheid sociaal kan zijn.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:41:10 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59065372
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:15 schreef EldorkoGrande het volgende:

[..]

Dit is logisch...moord is niet bijster voordlig voor een gemeenschap, dus daar hangt een sanctie aan, in dit geval een gevangenisstraf.
quote:
Dit is ook vrij logisch...regen bestaat uit waterdruppels die de neiging hebben, oppervlakten die geraakt worden, nat te maken.
quote:
Als jij ervoor kiest om grootverdiener zonder gezin te zijn, dan betaal je een hoop belasting
Hoe precies is dat logisch?

Ik wil geen kinderen, kinderen vind ik vervelend en kosten mij meer dan het me persoonlijk zou opleveren.
Financieel is het ook voordelig voor me, want ik hoef geen uitgaven voor het niet-bestaande kind te doen. Ik hou dus lekker meer over en kan daar dan dingen voor doen, die mij wel iets zouden opleveren, plezier, voldoening, kennis etc en daarmee kan ik een mooi leven opbouwen, met sommige elementen kan ik dan een betere baan vinden, waarmee ik nog meer kan verdienen en ik nog meer overhou, waarmee ik nog meer dingen kan doen, die me nog meer kan opleveren, zowel matrieel als immatrieel.

Verdomme, hoe ik het ook probeer, ik kom maar niet op een soort logische gevolgtrekking dat ik meer belasting zou moeten betalen....jij wel?

Dat het toch in Nederland zo is, wilt totaal niet zeggen dat het logisch is hé
  maandag 2 juni 2008 @ 11:42:30 #41
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59065412
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:33 schreef Xith het volgende:

[..]

Er zijn een helehoop punten die je toch aan Nederland blijven houden, hoeft niet eens emotioneel te zijn, juist meer richting financien en pensioen enzo...
Dat kan, maar zou ik emigreren, zou ik me persoonlijk ook finacieel totaal willen loskoppelen van Nederland...hoe precies dat met pensioen zit weet ik even niet trouwens.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:44:12 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_59065445
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:42 schreef Scaurus het volgende:
Zonder vrouwen ook, maar net zoals gezinnen zullen er altijd vrouwen bestaan. En da's nog iets anders dan dat je ze veel geld toe moet stoppen om vrouw te zijn. Een gezin is niet meer hoeksteen dan een vrouw zijn. Of normen en waarden delen. Of onderwijs krijgen.
Dat je zonder gezin geen samenleving hebt is net zo'n truism als zonder samenleving hebben we geen samenleving.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59065573
Elke partij heeft wel grote agendapunten waar je er met een aantal niet mee eens bent.

- Als automobilist word je in eerste instantie door elke politieke partij genaaid, al zal het door de één meer dan de ander zijn, maar voor allen is het easy money.

- Het is óf het één, óf het ander. Je kan b.v. niet voor weinig belasting zijn, hogere straffen en nog wat rechtse punten, maar tegelijkertijd ook voor behoud van natuur en meer t.b.v. het milieu.

En zo zijn er nog meer van dat soort dingen... kan me dus niet voorstellen dat iemand óf links is óf rechts, aangezien het elkaar een beetje overlapt. 'rechts' / 'links' benoemen is überhaupt al simplistisch.
  maandag 2 juni 2008 @ 12:17:53 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59066199
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:27 schreef Semisane het volgende:
1) Is het raar dat je belangstelling blijft hebben voor je geboorteland?

2) NL is het enige land waar ik stemrecht heb. Dus ik kan me wel verdiepen in Taiwanese of Britse politiek maar ik mag toch niet stemmen.

3) Ik heb geen plannen om terug te gaan naar NL, maar ik wil ook niet uitsluiten dat ik ooit nog een keer terugga. NL is overall gezien gewoon één van de beste landen ter wereld om te wonen en ik ben daarom blij met mijn NL paspoort dat mij het recht geeft om evt terug te komen. Het is ook in mijn belang dat de boel in NL niet instort.

Financieel gezien heb ik trouwens geen binding met NL. Ik heb daar ook nauwelijks pensioenopbouw.
Mijn reisverslagen
  maandag 2 juni 2008 @ 13:20:48 #45
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59067506
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

1) Is het raar dat je belangstelling blijft hebben voor je geboorteland?
Och...soms wel.
quote:
2) NL is het enige land waar ik stemrecht heb. Dus ik kan me wel verdiepen in Taiwanese of Britse politiek maar ik mag toch niet stemmen.
Als je er lang genoeg woont wel en verder moet je niet zeuren.
quote:
3) Ik heb geen plannen om terug te gaan naar NL, maar ik wil ook niet uitsluiten dat ik ooit nog een keer terugga. NL is overall gezien gewoon één van de beste landen ter wereld om te wonen
Daar valt wel over te discusseren denk ik. Niet persé met mij hoor.
quote:
en ik ben daarom blij met mijn NL paspoort dat mij het recht geeft om evt terug te komen. Het is ook in mijn belang dat de boel in NL niet instort.
Dat zijn een heleboel maar-tjes en als-jes, dus wie is er, net als ik, van mening dat Nederland niet lastig gevallen moet worden met de politiek mening van Selang?
  maandag 2 juni 2008 @ 15:58:41 #46
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_59071408
goede klacht, ik zou ook zo snel niet weten wat ik zou moeten stemmen momenteel. Weet alleen dat ik geen CDA, PVDA of SP ga stemmen. De rest maakt een kans en denk dat D66 of VVD dan nog de beste kansen hebben.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_59072013
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:41 schreef Semisane het volgende:
Verdomme, hoe ik het ook probeer, ik kom maar niet op een soort logische gevolgtrekking dat ik meer belasting zou moeten betalen....jij wel?

Dat het toch in Nederland zo is, wilt totaal niet zeggen dat het logisch is hé
Ik heb dan ook niet beweerd dat het logisch was, enkel dat het zo is en dat iedereen in Nederland ook donders goed weet dat (en waarom, mag ik hopen) zo is
Ik vind van niet
pi_59085700
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:36 schreef SCH het volgende:
Is there any other kind?
pi_59085871
Als roker ben je consequent de lul, dus ja. Verder is de OP natuurlijk een enorm jankverhaal. Bij elke politieke partij valt uiteraard wel iets op te noemen dat voor jou persoonlijk negatief uitpakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:46:38 #50
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_59086112
Hetzelfde probleem hierzo.

Pvda- draaikonterij, niet tegen godslastering, gekenmerkt door (seks)schandalen, geinfiltreerd door Iraniërs, geen leiderschap
CDA- niet principieel tegen euthanasie en abortus, gedogen drugs
SGP - haten Moslims, te zwak
PVV- willen haatzaaien en een burgeroorlog beginnen in Nederland.
VVD- haatzaaien onder het mom van de vrijheid van meningsuiting, belemmeren me om een maagd uit een Moslimland te halen, geen sociaal beleid etc
Christenunie- zie CDA, afwezig in het normen en waardendebat
Ton: ik bepaal zelf wel wie ik een hand wil geven of niet.
D66: voor afschaffing van religieuze scholen
SP: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Tegen religie in het algemeen.
Partij van de dieren: tegen halal slachten
Partij van de pedofielen: waarom zijn deze lui nog niet in brand gestoken?

We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:50:01 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59086220
Ja het is me wat. Zomaar je belemmeren om een onopgeleid nutteloos wicht uit een bergstreek te halen. Gek hè, dat een land niet zit te wachten op nog meer uitkeringstrekkers. Je kan ook natuurlijk naar het land waar je "maagd" (hou jezelf maar voor dat ze dat is ja ) woont emigreren.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:52:08 #52
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_59086289
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:50 schreef ethiraseth het volgende:
Ja het is me wat. Zomaar je belemmeren om een onopgeleid nutteloos wicht uit een bergstreek te halen. Gek hè, dat een land niet zit te wachten op nog meer uitkeringstrekkers. Je kan ook natuurlijk naar het land waar je "maagd" (hou jezelf maar voor dat ze dat is ja ) woont emigreren.
Ik ben een Nederlandse staatsburger. Ik heb en eis het recht op een onbedorven vrouw waar dan ook ter wereld.

Een Nederlander die een Latina, Russische of een Thai via de postorder bestelt wordt ook niet belemmerd.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:09:13 #53
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59086744
quote:
Op maandag 2 juni 2008 16:24 schreef EldorkoGrande het volgende:

[..]

Ik heb dan ook niet beweerd dat het logisch was, enkel dat het zo is en dat iedereen in Nederland ook donders goed weet dat (en waarom, mag ik hopen) zo is
Dat het zo is, weet ik dondersgoed, maar waarom is me echt nog nooit duidelijk uitgelegd. Althans het is altijd het zelfde riedeltje, maar er wordt niet echt over nagedacht bij de meeste mensen.

Goed, ik geloof dan ook in een zeer beperkte en kleine overheid, met hooguit een basis aan sociale voorzieningen en een groot eigen verantwoordelijkheid voor de bevolking. Maar goed...das een andere discussie. Trouwens ook een grote overheid hoeft lang niet zo achterlijk duur te zijn als de Nederlandse imho.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:12:36 #54
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59086826
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 11:46 schreef Super7fighter het volgende:
Hetzelfde probleem hierzo.

Pvda- draaikonterij, niet tegen godslastering, gekenmerkt door (seks)schandalen, geinfiltreerd door Iraniërs, geen leiderschap
CDA- niet principieel tegen euthanasie en abortus, gedogen drugs
SGP - haten Moslims, te zwak
PVV- willen haatzaaien en een burgeroorlog beginnen in Nederland.
VVD- haatzaaien onder het mom van de vrijheid van meningsuiting, belemmeren me om een maagd uit een Moslimland te halen, geen sociaal beleid etc
Christenunie- zie CDA, afwezig in het normen en waardendebat
Ton: ik bepaal zelf wel wie ik een hand wil geven of niet.
D66: voor afschaffing van religieuze scholen
SP: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Tegen religie in het algemeen.
Partij van de dieren: tegen halal slachten
Partij van de pedofielen: waarom zijn deze lui nog niet in brand gestoken?

Wellicht zit het probleem bij jezelf hoor.
pi_59088142
quote:
Ik wil niet vervelend doen, maar de partij die daar nog het dichtst bij in de buurt komt, is toch de PvdA, denk ik...

Mijn lijstje:

CDA Christelijk-conservatieve, belerende EN falende poltiek, onder leiding van een incapabele minister-president die niet de premier van alle Nederlanders is. Uitgesloten.
PvdA: Vorige keer op gestemd. Nog niet zeker of ik dat opnieuw zou doen. Partij heeft een aantal goede punten, maar ook mindere. Partij moet schoon schip maken: populisten en extremisten eruit zetten.
VVD: Ongeloofwaardig en volledig de weg kwijt. Voor handhaving van HRA, waar ik op tegen ben.
TON: Weet ik nog niet. Hangt echt van het programma af waar Verdonk mee komt.
SP Loopt met de staart tussen de benen weg voor regeringsverantwoordelijkheid. Heb er in het verleden op gestemd, maar ben er inmiddels wel klaar mee.
D66 Wel eens serieus overwogen, maar pijnpunt is vooral dat ze op sommige punten te lief en te meegaand zijn. Bij vlagen zelfs struisvogel-politiek. Pluspunt: komt op voor niet-gelovigen.
PVV: Doorgeslagen populisme zonder concrete oplossingen. Protestpartij die mij niet trekt.
CU: Ik begin steeds meer te walgen van deze gristen-kliek. Ik hang de vlag uit wanneer deze partij weer teruggaat in de oppositie.
SGP: Nog een tandje erger dan de CU; zelfs voor loepzuivere discriminatie deinzen ze niet terug.
PvdD: De SGP-tegenhanger van links Nederland. Onzinpartij met stabiele aanhang; een verloren stem.

Ik weet het momenteel dus niet, eerlijk gezegd. Ik wil een sociaal-liberale politieke partij die niet terugdeinst voor ingrijpende maatregelen, die vooral nodig zijn op het gebied van veiligheid/strafrecht, integratie en verkeer/fileproblematiek.
pi_59089142
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar de partij die daar nog het dichtst bij in de buurt komt, is toch de PvdA, denk ik...

Mijn lijstje:

CDA Christelijk-conservatieve, belerende EN falende poltiek, onder leiding van een incapabele minister-president die niet de premier van alle Nederlanders is. Uitgesloten.
PvdA: Vorige keer op gestemd. Nog niet zeker of ik dat opnieuw zou doen. Partij heeft een aantal goede punten, maar ook mindere. Partij moet schoon schip maken: populisten en extremisten eruit zetten.
VVD: Ongeloofwaardig en volledig de weg kwijt. Voor handhaving van HRA, waar ik op tegen ben.
TON: Weet ik nog niet. Hangt echt van het programma af waar Verdonk mee komt.
SP Loopt met de staart tussen de benen weg voor regeringsverantwoordelijkheid. Heb er in het verleden op gestemd, maar ben er inmiddels wel klaar mee.
D66 Wel eens serieus overwogen, maar pijnpunt is vooral dat ze op sommige punten te lief en te meegaand zijn. Bij vlagen zelfs struisvogel-politiek. Pluspunt: komt op voor niet-gelovigen.
PVV: Doorgeslagen populisme zonder concrete oplossingen. Protestpartij die mij niet trekt.
CU: Ik begin steeds meer te walgen van deze gristen-kliek. Ik hang de vlag uit wanneer deze partij weer teruggaat in de oppositie.
SGP: Nog een tandje erger dan de CU; zelfs voor loepzuivere discriminatie deinzen ze niet terug.
PvdD: De SGP-tegenhanger van links Nederland. Onzinpartij met stabiele aanhang; een verloren stem.

Ik weet het momenteel dus niet, eerlijk gezegd. Ik wil een sociaal-liberale politieke partij die niet terugdeinst voor ingrijpende maatregelen, die vooral nodig zijn op het gebied van veiligheid/strafrecht, integratie en verkeer/fileproblematiek.
Je hebt GL overgeslagen maar dat zal niet voor niks zijn
pi_59091055
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:54 schreef SCH het volgende:
Je hebt GL overgeslagen maar dat zal niet voor niks zijn
Ik dacht al... volgens mij vergeet ik er eentje.

GroenLinks Irrealistische grachtengordelpartij, die doorslaat in eenzijdige aandacht voor milieu.

Bij deze alsnog dan
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:20:34 #58
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_59097440
quote:

Hoewel ik het vooroordeel over D66 met je deel dat ze nooit een mening over hebben, zou ik je toch aanraden om je iets meer in de standpunten van die club te verdiepen. Ze lijken me van de partijen in het parlement toch het dichtst in de buurt van jouw standpunten te komen. Daarnaast is er nog een kleinere liberale partij, de Liberaal Democratische Partij.

Overigens noem je GroenLinks niet in je lijstje. Bewust? Zelfs binnen die partij zijn de laatste jaren (links-)liberale tendensen te zien.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:29:54 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_59097709
Weer zo'n partij die sociaal-liberaal misinterpreteert als sociaal en liberaal. Die twee zijn elkaars tegenpolen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_59097992
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:13 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Er staat rechts bij, lijkt me nu niet echt veel overheidsingrijpen voorstaan.
In Nederland natuurlijk wel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:46:37 #61
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_59098195
Helemaal met je eens SeLang

CDA gewoon simpelweg een Paddo's verbieden? Kom op zeg
PvdA Zijn een stel mietjes en meelopers
VVD Rijken moeten rijker worden, armen mogen in de stront zakken partij.
TON Kom eens met duidelijke punten. Dit is weer zo'n LPF achtige partij die maar ff zal bestaan.
D66 Doen het steeds beter, maar sluit toch net niet aan.
CU Wat mij betreft zouden ze deze partij moeten verbieden, deze partij zorgt ervoor dat er geen volledige scheiding tussen kerk en staat is (zie maar naar het embryo gebeuren)
SGP Net zoals CU, maar dan nog vele malen erger.
GL Wouw wat een mooie boom, ochjee het fietspad is slecht, KAMERVRAGEN SNEL!!
Drugs are good mkay?
pi_59106970
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:29 schreef speknek het volgende:
Weer zo'n partij die sociaal-liberaal misinterpreteert als sociaal en liberaal. Die twee zijn elkaars tegenpolen.
Ben ik absoluut niet met je eens. Je kunt heel goed liberale uitgangspunten hebben en die op een sociale manier invullen. Tegenpolen zijn het beslist niet; dan hadden de PvdA en VVD nooit samen kunnen regeren; iets wat - achteraf bezien - acht jaar vrij aardig is gelukt.
pi_59107498
En de hamvraag is dan...wat is sociaal?
  † In Memoriam † woensdag 4 juni 2008 @ 08:29:15 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59107947
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 07:26 schreef miech het volgende:
En de hamvraag is dan...wat is sociaal?
Andere mensen dwingen jouw plannen te betalen. Tenminste, dat is wat sociaal is in Nederland.
Carpe Libertatem
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:05:15 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59109369
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:46 schreef Party_P het volgende:
Helemaal met je eens SeLang

CDA gewoon simpelweg een Paddo's verbieden? Kom op zeg
PvdA Zijn een stel mietjes en meelopers
TON Kom eens met duidelijke punten. Dit is weer zo'n LPF achtige partij die maar ff zal bestaan.
D66 Doen het steeds beter, maar sluit toch net niet aan.
CU Wat mij betreft zouden ze deze partij moeten verbieden, deze partij zorgt ervoor dat er geen volledige scheiding tussen kerk en staat is (zie maar naar het embryo gebeuren)
SGP Net zoals CU, maar dan nog vele malen erger.
GL Wouw wat een mooie boom, ochjee het fietspad is slecht, KAMERVRAGEN SNEL!!
Ik denk dat jij scheiding tussen kerk en staat niet helemaal snapt.
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:08:30 #66
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59109426
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat verder natuurlijk niet wegneemt dat de CU totaal idioot reageert wbt die embryo-kwestie, waarbij ik toch echt de indruk heb, dat de CU totaal niet snapt waar het precies om gaat.

De poster snapt idd de scheiding tussen kerk en staat niet helemaal.
  † In Memoriam † woensdag 4 juni 2008 @ 10:21:03 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59109672
quote:
Ach, zolang de wetten nog bomvol religie zitten snapt onze eigen overheid er ook niets van.
Carpe Libertatem
pi_59110944
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:46 schreef Party_P het volgende:

Wat wil je dan? Dat de armen geholpen worden zonder belasting?
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:25:53 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59111203
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 10:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ach, zolang de wetten nog bomvol religie zitten snapt onze eigen overheid er ook niets van.
Dat is prima toegestaan volgens het principe van scheiding van kerk en staat. Staat en religie hoeven niet gescheiden te zijn. Ik zou er wel een voorstander van zijn, daar niet van, maar daar gaat het niet om.
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:38:11 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_59111501
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:25 schreef ethiraseth het volgende:
Dat is prima toegestaan volgens het principe van scheiding van kerk en staat. Staat en religie hoeven niet gescheiden te zijn. Ik zou er wel een voorstander van zijn, daar niet van, maar daar gaat het niet om.
Waar gaat scheiding van kerk en staat dan wel om? Wat nou als je een religie hebt zonder kerk?
  woensdag 4 juni 2008 @ 11:41:16 #71
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59111583
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:15 schreef Xith het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Dat de armen geholpen worden zonder belasting?
Nee, wat hij daarmee bedoelde, denk ik, is dat hij jaloers is op rijke VVD-ers en het eigenlijk zat is dat hij zoveel belasting moet betalen om arme sloebers van te onderhouden.
pi_59112071
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar gaat scheiding van kerk en staat dan wel om? Wat nou als je een religie hebt zonder kerk?
Dat er geen geestelijken beleid maken. Natuurlijk mogen ze wel lobyen maar dat doen socialisten ook. Daarom is liberalisme ook het beste, die leggen geen regels op aan anderen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:10:59 #73
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59112412
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 11:38 schreef speknek het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_kerk_en_staat

Dus geen situaties zoals in Engeland, waar de koningin ook hoofd van de kerk is en bisschoppen automatisch een plek in het Hogerhuis krijgen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:18:01 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_59112612
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:10 schreef ethiraseth het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_kerk_en_staat

Dus geen situaties zoals in Engeland, waar de koningin ook hoofd van de kerk is en bisschoppen automatisch een plek in het Hogerhuis krijgen.
Het verhaal op de Nederlandse wikipedia is geschreven door religieuzen en de manier waarop het uitgelegd wordt is een anachronisme die geen stand kan houden. De uitleg die jij (en de Nederlandse wikipedia) eraan geven is uniek in de wereld en geldt nog niet eens voor Nederland (wijs me de wet maar aan). De SGP is overigens ook (mede) opgericht door dominees. Het principe van de scheiding van kerk en staat is hier gemeengoed geworden tijdens de Bataafse Republiek, toen Nederland gehermodelleerd werd naar voorbeeld van de Franse Revolutie, waar het wel degelijk om de scheiding van politiek en religie ging. Er is goed beschouwd ook geen verschil, of het nou het instituut van de kerk is die wetten oplegt aan de burgers, of door dezelfde religie geinspireerde politici die dat doen. Een vrijheid van godsdienst kan volgens de Franse en Amerikaanse revolutie alleen bij een vrijwaring van godsdienst.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:31:15 #75
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59112983
Er is echter meer continuïteit dan revolutie in de geschiedenis van vrije meningsuiting. In de Gouden Eeuw was er in Nederland al relatief veel vrijheid van meningsuiting. Met de Bataafse Republiek werd Nederland niet 'gehermodelleerd naar voorbeeld van de Franse Revolutie'. Feitelijk veranderde er vrij weinig in de Bataafse Republiek. Echte verandering kwam met de centralisering en formalisering van recht en staat met de Franse overheersing, en de grondwetwijziging van Thorbecke in 1848. Laatste maakte o.a. legitieme oppositie tegen het regeringsbeleid mogelijk, hetgeen een sprong vooruit was voor de vrijheid van meningsuiting.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:09:44 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_59113874
Ja klopt, De Republiek had al een ongekend grote godsdienstvrijheid, maar het ging me meer om ons idee van scheiding tussen kerk en staat, ik meende toch wel dat dat van de Franse revolutie kwam. (en ik geloof je gelijk als je zegt dat het niet tijdens de bataafse republiek, maar tien jaar later was, ik vind dat altijd een vrij verwarrend stuk geschiedenis)
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:11:15 #77
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_59124202
quote:

[..]

Dat zeggen er meerdere...tuurlijk zijn er geen pastoren in de regering meer..maar de typisch christelijke gemiemel is zéér duidelijk aanwezig in dit kabinet.

Oftewel: met gelovigen in de regering/staat kan er geen 100% scheiding zijn tussen kerk en staat, want gelovigen zijn nooit voor de volle 100% in staat om hun geloof op zij te kunnen zetten. Kijk maar het embryo gebeuren waar het CU zo fel tegen is, net zoals abortus...Je weet vast zelf ook wel hoe de kerk/bijbel tegen dat soort dingen staat.

Geloof moet je binnenshuis/hobbymatig houden, niet in de staat/regering.
Drugs are good mkay?
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:37:31 #78
218285 simP
nazi transsexual eskimo group
pi_59340498
dan zou de hele partij `christen`unie al niet kloppen als je scheiding van kerk en staat op zo`n manier zou moeten opvatten,ons land word nou eenmaal op basis van het christendom geregeerd,wat er met scheiding van kerk en staat word bedoeld is dat geestelijken niet meer een bevoorrechte positie krijgen zoals vroeger
this is the last time that i kneel down and pray to the sky
cause almost everything i was ever told was a lie
pi_59342525
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Andere mensen dwingen jouw plannen te betalen. Tenminste, dat is wat sociaal is in Nederland.
Volgens het woordenboek is het volgens mij aardig en meelevend zijn voor anderen (geen zin op te zoeken).

Socialisten (gek he, met zo een naam) hebben het woord gepakt, van achteren genomen en drievoudig verkracht.

Overigens heb ik wel enige moeite met jouw libertarische opvattingen, ik zie ze graag genuanceerd worden naar klassiek liberaal (andere discussie overigens maar goed)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')