zolang je God maar kan aanbidden toch, die ook uit het niets is gekomen, wat eigenlijk volgens je bovenstaand verhaal niet kan..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nope, totaal niet essentieel en niet eens geinteresseerd in eigenlijk
Volgens mij is een begin aan iets verklaren met iets dat dan op zich zelf ook weer geen begin heeft nogal een zwaktebod.quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:40 schreef TheWanderer het volgende:
anders zou er een 'begin' aan de wereld zijn geweest, dit zou dus betekenen dat het heelal uit niets ontstaan is.
en uit niets kan niets ontstaan.
overigens pretendeer ik niet alle antwoorden hebben, maar ik geloof dat god die heeft.
geil..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:25 schreef DustPuppy het volgende:
Wat een seksistisch topic eigenlijk, laten we de Godin niet vergeten!
Moeilijk he lezen. Natuurwetten gelden binnen onze dimensie en zijn niet van toepassing voor God. God is de creeërder van deze wetten notabene die voor jou en mij gelden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
zolang je God maar kan aanbidden toch, die ook uit het niets is gekomen, wat eigenlijk volgens je bovenstaand verhaal niet kan..
dus 'god' staat boven de natuurwetten?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Moeilijk he lezen. Natuurwetten gelden binnen onze dimensie en zijn niet van toepassing voor God. God is de creeërder van deze wetten notabene die voor jou en mij gelden.
waar lees je dat terug?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:07 schreef Maarten1 het volgende:
overigens: stephen hawking is van mening dat de oerknal wel uit het niets kan zijn gekomen, maar dat terzijde
In a brief history of time zegt Stephen Hawking dat hij als een wetenschapper niet voor Placks moment kan spreken dus ik vraag me echt af waar jij het over hebt?quote:
Dat is dus precies de vraag die ik aan jou stel, waar heb jij het over, zeggende dat Hawking het heeft dat de Big Bang uit niets is gekomen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:39 schreef Maarten1 het volgende:
waar heb jij het over?
wat is een placks moment?
Jij verwijst naar een mening die je toedicht aan Hawking, ik dicht hem een andere mening toe vanuit zijn boek, verwijs ook naar waar ik het vandaan heb en wacht nu eigenlijk op jouw bron...?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:44 schreef Maarten1 het volgende:
"zeggende dat Hawking het heeft dat de Big Bang uit niets is gekomen"
watte?!
leg nou gewoon eens duidelijk uit wat je probeert te vragen
Ah ok, in zijn staat iig dat hij als wetenschapper niet kan spreken in deze in zijn brief naar een kerk.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:51 schreef Maarten1 het volgende:
weet ik veel zei een leraar een keer, vroeger, ooit, lang geleden
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:00 schreef Maarten1 het volgende:
gast, leer eens zinnen opbouwen
Nee, dat hij niet kan oordelen over tijd voor planks moment. Dus niet waar Big bang vanuit voortkomt als wetenschapper.quote:ik neem aan dat je bedoeld dat hij niet kan oordelen of god bestaat, als wetenschapper zijnde?
Ja.quote:en dat hij dat schrijft in een brief?
Zijn brief naar een kerk plaatst hij in zijn boek 'Brief history of time'quote:een 'brief history of time' is wat anders dan een brief naar een kerk btw, dat snap je ook?
"...zegt Stephen Hawking dat hij als een wetenschapper niet voor Placks moment kan spreken dus..."quote:![]()
Leer lezen zou ik zeggen.
quote:wat is god voor jou?
Je gelooft dat hij bestaat, of in elk geval het heelal heeft gemaakt
Is dat alles? of denk je dat hij de hedendaagse wereld nog beïnvloed? of bijstuurt?
Of gaat het alleen om de hemel of de hel?
Ik denk dat dat een wat verdraaide uitspraak is. Je hebt geen idee hoe, dus dan lijkt zo'n uitspraak me ook wat zinloos.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:07 schreef Maarten1 het volgende:
Overigens: stephen hawking is van mening dat de oerknal wel uit het niets kan zijn gekomen, maar dat terzijde
Hij heb wel gelijk wat betreft je zinsopbouw. Ik vind het vaak ook erg moeilijk lezen huismannetje.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Leer lezen zou ik zeggen.
[..]
Nee, dat hij niet kan oordelen over tijd voor planks moment. Dus niet waar Big bang vanuit voortkomt als wetenschapper.
[..]
Ja.
[..]
Zijn brief naar een kerk plaatst hij in zijn boek 'Brief history of time'
Een realistisch antwoord zou zijn "dat weten we niet", of "wellicht doet die vraag er helemaal niet toe".quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel je een realistische vraag: waarom bestaat de mens?
Mag ik een realistisch antwoord van u?
Ik vertel geen leugens hoor. Het is papierversnipperaar die hier loopt te verkondigen dat levende cellen zijn ontstaan uit water, koolstof, krijt en electriciteit als ware het een vaststaande feit. Over leugens gesproken...quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
hee, geen leugens vertellen hier okee? Die hypothesen zijn uitgebreid, niet verworpen. urey-miller toonde de mogelijkheid van het natuurlijk ontstaan van organische stoffen (ureum) uit anorganische stoffen (water, methaan, CO2, etc) aan. Heel erg interessant onderwerp trouwens, abiogenese.
(en evolutie heeft daar geen ruk mee te maken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |