quote:Inmiddels zijn de boetebedragen door het Ministerie van Justitie echter aangepast. Het los laten lopen van de hond binnen de bebouwde kom op een plek waar dat niet mag, levert een boete van ¤ 60, op. Het laten verblijven van een hond op een voor het publiek toegankelijke en zodanig ingerichte speelweide, speelplaats of andere aangewezen plaatsen kost ¤ 90,-. Voor het niet verwijderen van hondenuitwerpselen geldt een boetebedrag van ¤ 90,-.
haha nee nee maar bij ons in het dorp heb je wel redelijk omgangbare agente die je wel eens gewoon alleen maar de helft laten betalen. Zodat je wel weet dat je fout zit en je er ook op bestraft word maar niet gelijk de volle mep.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:23 schreef mandatory het volgende:
Dacht je dat je korting zou krijgen ofzo?
Welk dorp?quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:25 schreef Sirmixalot het volgende:
[..]
haha nee nee maar bij ons in het dorp heb je wel redelijk omgangbare agente die je wel eens gewoon alleen maar de helft laten betalen. Zodat je wel weet dat je fout zit en je er ook op bestraft word maar niet gelijk de volle mep.
Sinds afgelopen maand voor zover ik weet.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:25 schreef MissHobje het volgende:
Sinds wanneer zijn die bedragen zo hoog dan>
Een buurtje hier had pas 28 euro ? gewoon loslopen in park dan zeg maar.
Geen speelweide of iets.
Had mijn post aangepastquote:Op donderdag 29 mei 2008 00:26 schreef Juup© het volgende:
[..]
Sinds afgelopen maand voor zover ik weet.
Nederweertquote:
Wow. Een Rotterdammer die wel eens zo;n wagentje ziet rijden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:49 schreef GasTurbine het volgende:
Misschien moeten ze maar zijn nagels eruit trekken met een nijptang! Daarna moesten ze hem aan een poepzuiger-wagen die je hier in R'dam hebt rondrijden vastbinden en hem eensch flink laten zien wat het betekent om in de struiken je voedselresten te deponeren!
Onzinnig? Ik vind het vervelend als ik ergens loop en er weer eens iemands trouwe viervoeter voor mijn voeten komt lopen en mijn broekspijpen besnuffelt. Hij doet niks hoor, lachen hun eigenaars me toe als ik een bedenkelijk gezicht trek. Ah, dus broekspijpen aflebberen valt ook al onder 'niks'? Terechte boete.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:21 schreef Sirmixalot het volgende:
Ik liep vanmiddag lekker in het zonnetje (dat toch nog heel even scheen) met de hond de wandelen. Nu heb ik dat beestje al 11 jaar loslopen, alleen sinds dit jaar zijn er speciale BOA's (Bijzondere Opsporings Ambtenaren) op dat soort kleine onzinnige dingen gezet.
Dan is de riem te lang.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:29 schreef heaven7 het volgende:
Pff, ook aan de riem snuffelen ze aan je broekspijpen als je langsloopt hoorWat een bull.
De laatste keer dat ik er een zag was dat hij uit een sloot was getakeld. Roteb ken ook echt níét rijden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:36 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Wow. Een Rotterdammer die wel eens zo;n wagentje ziet rijden.
Ik zie ze bijna nooit. Misschien een keer in de twee jaar ofzo.
als ik zo al over straat zou lopen kan ik wel voor alles een boete laten krijgen. jammer dat mensen zich zo snel aan kleine dingen kunnen irriteren....quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Onzinnig? Ik vind het vervelend als ik ergens loop en er weer eens iemands trouwe viervoeter voor mijn voeten komt lopen en mijn broekspijpen besnuffelt. Hij doet niks hoor, lachen hun eigenaars me toe als ik een bedenkelijk gezicht trek. Ah, dus broekspijpen aflebberen valt ook al onder 'niks'? Terechte boete.
sneue kerel ben jijquote:Op donderdag 29 mei 2008 17:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Onzinnig? Ik vind het vervelend als ik ergens loop en er weer eens iemands trouwe viervoeter voor mijn voeten komt lopen en mijn broekspijpen besnuffelt. Hij doet niks hoor, lachen hun eigenaars me toe als ik een bedenkelijk gezicht trek. Ah, dus broekspijpen aflebberen valt ook al onder 'niks'? Terechte boete.
Ja man, laten we alles gaan verbieden waar een ander zich aan ergert. Begeef je dan gewoon niet in een openbare ruimte, stuk autist dat je er bent.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Flikker toch op, als wij erkaar kruisen op een stoep dan is de afstand nou eenmaal klein. Ben je niet van een trouwe viervoeters eventuele neus gediend dan ga je maar aan de overkant lopen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 17:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dan is de riem te lang.
Ja, schokkend he? Beesten schijten. Niet alleen honden, maar ook katten, en vogels, en al dat andere gespuis wat daar buiten rondloopt. Dat ga je toch ook niet lopen verbieden? Enkel en alleen omdat honden een eigenaar hebben en daar dus geld vandaan te halen valt zit er een boete op. Alsof zo'n hond weet dat je niet mag schijten op het gras.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:15 schreef Fakkan het volgende:
Fak. Ik weet nog toen ik in Almere woonde dat er een basisschool dicht in de buurt zat. Rond die basisschool werd er altijd op het gras gespeeld. Raad eens wat meneer doet met zijn loslopende sint bernard van anderhalve meter hoog? Die laat zijn stinkbeest gewoon lekker zijn diarree droppen in het gras! Waar kinderen spelen! NICHT ZU GLAUBEN!
Oh, jij bent het.quote:
Ha, wass fur eine bullscheisse! Ik verwijt die hond helemaal niets. Maar de eigenaar. Ja, de eigenaar. Die mogen ze van mij lekker 150 euro boete geven. Jij zou het ook niet leuk vinden als je dochter onder de sint bernard diarree komt te zitten.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ja, schokkend he? Beesten schijten. Niet alleen honden, maar ook katten, en vogels, en al dat andere gespuis wat daar buiten rondloopt. Dat ga je toch ook niet lopen verbieden? Enkel en alleen omdat honden een eigenaar hebben en daar dus geld vandaan te halen valt zit er een boete op. Alsof zo'n hond weet dat je niet mag schijten op het gras.
Ach man, het is maar stront, daar ga je niet dood van hoorquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:26 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Ha, wass fur eine bullscheisse! Ik verwijt die hond helemaal niets. Maar de eigenaar. Ja, de eigenaar. Die mogen ze van mij lekker 150 euro boete geven. Jij zou het ook niet leuk vinden als je dochter onder de sint bernard diarree komt te zitten.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:26 schreef Fakkan het volgende:
[..]
Jij zou het ook niet leuk vinden als je dochter onder de sint bernard diarree komt te zitten.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:31 schreef heaven7 het volgende:
Nou ja ik vind het poepen op grasveldjes waar kinderen spelen enzo ook echt niet kunnen hoor. Daar ben je als eigenaar verantwoordelijk voor dus dan vind ik opruimen wel gepast (diarree) Maar op plaatsen (struiken) waar geen mens komt, wat zou dat?
Zal het eens op jouw kop smeren danquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ach man, het is maar stront, daar ga je niet dood van hoor
Want? Zo'n hond smeert zijn stront ook bewust op mijn kop? Maak jezelf toch niet belachelijk met van die kneuzerige vergelijkingen manquote:
Nee zo'n hond poept bewust op het spelende kinderen grasveldje wou je zeggenquote:Op donderdag 29 mei 2008 19:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Want? Zo'n hond smeert zijn stront ook bewust op mijn kop? Maak jezelf toch niet belachelijk met van die kneuzerige vergelijkingen man
woow wat voor soort hond is dat?quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:02 schreef heaven7 het volgende:
Je moet je hond ook zeker niet los laten lopen als deze niet luistert. Ik sta het die van ons sowieso nooit toe überhaupt aan andere mensen te snuffelen. Ben er zelf ook niet van gediend bij onbekende honden. Die van ons wel natuurlijk
[ afbeelding ]
Jij wil serieus een hond die zich van geen kwaad bewust is en op een grasveldje zit te schijten vergelijken met jij die bewust een hoop stront in m'n gezicht smeert?quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:18 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee zo'n hond poept bewust op het spelende kinderen grasveldje wou je zeggenEn he, het is toch maar stront, ga je heus niet dood aan
Lekker dat happen hequote:Op donderdag 29 mei 2008 21:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Jij wil serieus een hond die zich van geen kwaad bewust is en op een grasveldje zit te schijten vergelijken met jij die bewust een hoop stront in m'n gezicht smeert?
Das een halve rottweiler, bouvier en wij gokken ooknog labradorquote:Op donderdag 29 mei 2008 21:13 schreef Sirmixalot het volgende:
[..]
woow wat voor soort hond is dat?
die lijkt echt veel op onze hond alleen dan is die van jullie wel een aantal jaartjes jonger
Ja natuurlijk slaat dat wel ergens op! Ik heb mijn hond trouwens altijd aan de lijn binnen de bebouwde kom maar een stoep is gewoon smal. Ookal is de hond aan de lijn en de riem kort, hij zal altijd zijn neus richting je duwen om te snuffelen. Daar ontkom je gewoon niet aan. En als je dat niet blieft moet je zelf maar uitwijken.quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:35 schreef Karina het volgende:
En dat "ga maar aan de andere kant van de straat lopen" slaat natuurlijk ook nergens op, houd je hond aan de lijn en bij je, vooral als je ziet dat je hond op iemand af wil gaan of aan iemand wil gaan snuffelen. Er zijn mensen die niet van honden houden, houd daar rekening mee.
bij die van ons hebben ze dat nooit echt durven zeggen. Maar ze gokken een boere fox met een labrador. Hij lijkt iig heel veel op die van jou fotoquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:19 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Das een halve rottweiler, bouvier en wij gokken ooknog labradorOp de pic is ze toch al bijna 7, nu bijna 10
Wat hebben jullie dan?
Je kan je hond ook ergens anders uitlaten.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ja, schokkend he? Beesten schijten. Niet alleen honden, maar ook katten, en vogels, en al dat andere gespuis wat daar buiten rondloopt. Dat ga je toch ook niet lopen verbieden? Enkel en alleen omdat honden een eigenaar hebben en daar dus geld vandaan te halen valt zit er een boete op. Alsof zo'n hond weet dat je niet mag schijten op het gras.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |