Doen ze bij mij zelden. Maar als ze het doen staat het garant voor een minuutje pret en een booskijkende mevrouwquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:54 schreef shmoopy het volgende:
Soms.
Als iemand gewoon heel asociaal rotzooi op straat gooit, dan wil ik nog wel eens zeggen: "Meneer, u laat wat vallen."
9 van de 10 keer pakken ze het nog op ook, uit een soort reflex.
Haha, ja, gelijk heb je. Sorry, maar het klinkt vrij, nouja, niet-slim.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:57 schreef IQM het volgende:
Ja, als mensen 'doen' als hulpwerkwoord gebruiken.
Dat betekent niet gelijk dat je dat in het echt ook doet.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
check m'n post geschiedenis maar... ik wijs alles en iedereen met een grote bek terecht, of ik nou gelijk heb of niet.
Vinnik loik
quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ligt aan de situatie. Wanneer ik me bedreigd voel zal ik mijn mond houden, maar wanneer ik iets zie wat niet door de beugel kan zeg ik daar vaak wel iets van.
en waar komde gij dan vandaan? Hier in Woenselwest JO!quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Doe jij dat wel? Mensen die je niet kent maar die zich nogal asociaal gedragen, dat je die aanspreekt op datgene wat dus niet goed is?
Eindhovuuh de gekste!quote:Op donderdag 29 mei 2008 03:21 schreef Sanne1805 het volgende:
[..]
en waar komde gij dan vandaan? Hier in Woenselwest JO!kun je dat beter laten, mits je een voorkeur hebt voor een glimmend mes tussen je ribben? Voor ieder uit de polder: Vooral doen! Valt dat niet in goede aarde kun je altijd nog beroep doen op : nouhou, dat vind ik niet leuk of Ik ga het tegen papa zeggen!
Dan woon jij in een heel ander woensel west, als waar ik woondequote:Op donderdag 29 mei 2008 03:21 schreef Sanne1805 het volgende:
en waar komde gij dan vandaan? Hier in Woenselwest JO!kun je dat beter laten, mits je een voorkeur hebt voor een glimmend mes tussen je ribben? Voor ieder uit de polder: Vooral doen! Valt dat niet in goede aarde kun je altijd nog beroep doen op : nouhou, dat vind ik niet leuk of Ik ga het tegen papa zeggen!
Inderdaad. En dat geldt niet alleen in Woensel-Westquote:Op donderdag 29 mei 2008 03:33 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Dan woon jij in een heel ander woensel west, als waar ik woonde![]()
Je kunt van de meeste dingen echt wel wat zeggen hoor (zeker als je al langer in woensel woont, want ons kent ons). Je moet alleen redelijk blijven en als iemand dronken is of ruzie zoekt gewoon rustig blijven en weglopen.
Ons wil ons niet kennen misschien dat daar dan het verschil zit.quote:Op donderdag 29 mei 2008 03:33 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Dan woon jij in een heel ander woensel west, als waar ik woonde![]()
Je kunt van de meeste dingen echt wel wat zeggen hoor (zeker als je al langer in woensel woont, want ons kent ons). Je moet alleen redelijk blijven en als iemand dronken is of ruzie zoekt gewoon rustig blijven en weglopen.
Nee klopt, in de praktijk zijn we doodsbang en als we ergens lopen, doen we dat met ons hoofd naar de grond gericht en maar hopend dat we geen klappen krijgen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:31 schreef Chooselife het volgende:
Sure.
In de praktijk doet niemand het.
Ze had van mij ook een mep kunnen krijgen, zíj rijdt door rood.quote:Op donderdag 29 mei 2008 03:41 schreef DaFan het volgende:
Laatst nog een oude kerel die een vrouw sloeg die door rood fietste
Ik liep achter hem, zij fietste door rood en hij liep natuurlijk stug door (chagrijnige kerel), bijna botsing en hij gaf dat wijf zo'n tik tegen dr achterhoofd. Mens over de zeik maar wel snel doorfietsen.
Toch maar even gezegd: "Nou nou, dat is toch niet normaal"
Gekke ouwe vent.![]()
Well aren't we little miss fucking sunshinequote:Op woensdag 28 mei 2008 20:24 schreef MissMayhem het volgende:
Ik zwijg voor niemand niet. Als ik vind dat iets niet kan dan zeg ik er wat van.
Op kantoor kwam een nieuweling en die vond het leuk om hardop te zingen.
Daar kon ik niet mee lachen en toen heb ik gezegd dat als ze wil zingen dat ze dat best buiten doet.
Ze heeft toevallig wel een beetje gelijkquote:Op donderdag 29 mei 2008 03:14 schreef Chaozo het volgende:
Ik werk bij een hotel vlak bij een park in Groningen. Het brood dat overblijft van het gastenontbijt voer ik aan de ganzen en eenden. Liever aan de ganzen wat die kuteenden zijn echt strontwerwend. Die vreten het brood alleen maar als het vlak voor hun poten valt. Kwam er een keer een kakwijf voorbij die me zag voeren me begon te wijzen op de noodzaak dat de ganzen hun eigen hap moeten vinden in de zomer. 'En je voert ze nog hele sneden ook, ik weet niet wat ik zie'.'Gooi ze dan tenminste in het water, want droog brood is helemaal niet goed voor ze'. Stinkwijf! Met haar opgewezen vinger en ego. Ergo: soms is een wijsvingertje goed, maar soms mogen stinkwijven gewoon doodgaan daarmee. Die beesten gaan echt niet dood als ze een paar weken geen brood krijgen van mensen.
Altijdquote:Op donderdag 29 mei 2008 10:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Well aren't we little miss fucking sunshine
Seconded.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:57 schreef IQM het volgende:
Ja, als mensen 'doen' als hulpwerkwoord gebruiken.
Dus als ik het goed begrijp moet ik daar in Woenselwest iedereen aanspreken op hun gedrag? Dat is pas echt badassquote:Op donderdag 29 mei 2008 03:21 schreef Sanne1805 het volgende:
[..]
Hier in Woenselwest JO!kun je dat beter laten, mits je een voorkeur hebt voor een glimmend mes tussen je ribben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./\oo/\
Ik doe zoiets ook bij mensen die te dicht achter me gaan rijden. Als ik ergens rijd, ik kan niet naar een andere baan en ik rijd gewoon de maximumsnelheid of harder, dan vind ik het zwaar irritant als mensen vlak achter me gaan rijden. Sowieso is het irritant, als je erlangs wilt begrijp ik dat ook wel als je gewoon achter me blijft rijden of desnoods even seint (maar als ik niet opzij kan, heeft dat toch weinig nut). Maar als ze echt gevaarlijk dicht achter me gaan rijden, laat ik m'n gas los. Gaan ze dan vervelend doen, zoals nog dichter achter me rijden of toeteren, dan rem ik even. Ik snap echt niet wat die mensen bezielt. Gisteren op de snelweg nog, ik haal met 110 een vrachtwagen in, er zijn twee banen en 300 meter verder of zo komt er een uitvoegstrook bij. Gaat zo'n bestelbus vlak achter me rijden en toen ik voor 'm opzij ging, gooide ie 'm opeens naar rechts, wéér vlak achter me, want hij moest naar de uitvoegstrook. Blijf dan die 300 meter even achter die vrachtwagen zitten zeg, voor die besparing van waarschijnlijk wel vijf seconde of zoiets.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 06:06 schreef Tichelaar het volgende:
Als mensen in lesauto's maar niet inhalen terwijl ik ergens fiets en er ruimte voor anderhalve auto naast elkaar is om in te halen, dan ga ik midden op de weg fietsen als het me te lang duurt (uiteraard alleen als het een ventweg is en eenrichtingsverkeer). Als ze dan gaan toeteren dan ga ik langzamer fietsen. Flauw? Ja! Nodig? Ja!
Ja vervelend heh, als mensen in lesautos(!) nog niet perfect kunnen rijden.. Mensen zouden jou op jouw acties terecht moeten wijzenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 06:06 schreef Tichelaar het volgende:
Als mensen in lesauto's maar niet inhalen terwijl ik ergens fiets en er ruimte voor anderhalve auto naast elkaar is om in te halen, dan ga ik midden op de weg fietsen als het me te lang duurt (uiteraard alleen als het een ventweg is en eenrichtingsverkeer). Als ze dan gaan toeteren dan ga ik langzamer fietsen. Flauw? Ja! Nodig? Ja!
[ ] Geschiktquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:41 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Gisteren op de snelweg nog, ik haal met 110 een vrachtwagen in
Die 'bloedende hoofdwond' was voor of na het interventiemoment?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 12:54 schreef refused. het volgende:
1 keer gedaan toen een halfzatte smerige vent met bloedende hoofdwond onnodig onbeschoft deed tegen een kassameisje in de supermarkt, die een bekende van me was.
Het was echt een vage vent... helemaal verward stond ie daar z´n vrouw uit te schelden, volgens mij had ie echt vlak daarvoor klappen gehadquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:01 schreef Palomar het volgende:
[..]
Die 'bloedende hoofdwond' was voor of na het interventiemoment?
En je bent niet zijn bus uitgetrapt?quote:
In elk geval heb je wel het idee dat je eraan hebt gedaan wat redelijkerwijs kon. En als het niet tot resultaten leidt, tsja dan houdt het wel op. Dan is het niet anders....quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:25 schreef OldJeller het volgende:
Maar dan.. als er geen gehoor aan wordt geven, wat doe je dan? De situatie is niet verbeterd..
Diep zuchten en het maar accepteren tot je bij je eindpunt bent, zelf een andere plaats opzoeken of iets anders...?
Beware internet-hero in da houssssquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
check m'n post geschiedenis maar... ik wijs alles en iedereen met een grote bek terecht, of ik nou gelijk heb of niet.
Vinnik loik
Nee dat moest er nog eens bijkomen! Ik vind dat ik het recht heb om tegen een buschauffeur te zeggen dat ik hetbschofd vind dat hij zijn boterhammen uit het raam gooid. En als ik dat recht niet zou hebben zou ik het wel nemen. Die man moet van goede huizen komen wiltie me om zoiets zn bus uit zettenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En je bent niet zijn bus uitgetrapt?
Oeh ja.... daar heb ik echt een enorme hekel aanquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:25 schreef LasTeR het volgende:
Ik wil wel eens een redelijk luide 'algemene opmerking' maken als ik me irriteer aan mensen. Vooral als mensen ineens ergens stoppen met lopen, of echt midden in een wandelpad > doorgang gaan staan praten.
Dat doe ik alleen bij bekenden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 07:22 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ja, ik spreek mensen altijd aan op hun taalfouten.
quote:Op donderdag 29 mei 2008 03:21 schreef Sanne1805 het volgende:
[..]
In Duitsland kennen ze echter dit bord:quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:23 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Bij rood oversteken (wanneer er helemaal niets aankomt), op de stoep fietsen, niet voor oude mensen opstaan in bus/trein/tram, harde muziek op straat, overal wordt wat van gezegd.
Daar zou ik dus wel helemaal gek van wordenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:23 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Hier in Duitsland is het bijne een sociale verplichting je met wildvreemde mensen te bemoeien, zodra je ook maar een vermoeden hebt dat er sprake is van niet-sociaal gedrag.
Bij rood oversteken (wanneer er helemaal niets aankomt), op de stoep fietsen, niet voor oude mensen opstaan in bus/trein/tram, harde muziek op straat, overal wordt wat van gezegd.
Disclaimer: bovenstaande dingen doe ik zelf niet, ik luister altijd wel naar de discussies die eruit voortkomen.
doe ik ook wel eens, en ook als iemand in de supermarkt ofzo iets laat vallen, t ziet en doorloopt..quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:54 schreef shmoopy het volgende:
Soms.
Als iemand gewoon heel asociaal rotzooi op straat gooit, dan wil ik nog wel eens zeggen: "Meneer, u laat wat vallen."
9 van de 10 keer pakken ze het nog op ook, uit een soort reflex.
En hoe werd daar op gereageerd/gehoor of juist geen gehoor aan gegeven?quote:Op maandag 2 juni 2008 12:19 schreef Kluts het volgende:
Ja, als ik ergens last van heb, dan zeg ik daar wat van.
Zat laatst in de bus, zat er een groepje van die jongens die muziek aan het luisteren waren via hun telefoon. Meerdere mensen in de bus ergerden zich eraan, maar durfden niks te zeggen. Ik heb die jongen toen uitgelegd waarom ik oordopjes gebruik als ik muziek wil luisteren, en dat ik het fijn zou vinden als hij hetzelfde zou doen.
Ik vind dat soort mensen in Nederland eigenlijk asocialer dan mensen die een 'overtreding' hebben begaan. Als ik door rood wil fietsen en daarmee een boete wil riskeren, dan is dat geheel mijn eigen probleem. Ik bezorg niemand overlast en als het echt gevaarlijk was, dan had ik het niet gedaan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:23 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Hier in Duitsland is het bijne een sociale verplichting je met wildvreemde mensen te bemoeien, zodra je ook maar een vermoeden hebt dat er sprake is van niet-sociaal gedrag.
Disclaimer: bovenstaande dingen doe ik zelf niet, ik luister altijd wel naar de discussies die eruit voortkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |