Dat dus.quote:Op zondag 25 mei 2008 01:25 schreef Damzkieee het volgende:
Ondertussen blijven we *on*geduldig wachten op de eerste Heracles aankoop ^_^
Hahaquote:
Omdat we ons ten opzichte van afgelopen zomer kunnen versterken. Spelers als Maas, Gluscevic, Daelemans, Bridji en afgelopen winter zijn spelers die weinig toegevoegde waarde hadden en vooral Maas als Gluscevic verdienden redelijk goed.quote:
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:44 schreef Vince22 het volgende:
wtf? ik kom ff niet kijken in het topic en wat zien ik?
Damzkieee Redactie Sport en Blawh Moderator?!Congrats lads!
Als we ons kunnen versterken wordt de selectie sowieso beter dan vorig jaar. Als we dat niet kunnen dan kan ik die vraag niet beantwoorden.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarom blijft Heracles erin?
Graagquote:...
Ongetwijfeld zal er wel weer een klapper aankomen qua 1 of 2 spelers, maar daar redt je het niet mee tegen 11 man!
Ik ga weer proberen een beetje positief te worden vanaf nu trouwens....
Ik heb ook absoluut wel genoten van onze tijd in de eredivisie tot nu toe, begrijp me niet verkeerd.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:12 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Graag
Vergeet niet dat het het budget te laag is. De "beloftes" die gemaakt worden zijn wat dat betreft meer wensen dan feiten. Misschien dat Smit en consorten je wat positiever kunnen maken door snel wat spelers aan te schaffen.
En geniet van de tijd die we hebben in de eredivisie! Ik heb er altijd van gedroomt dat we zouden promoveren, en nu is het eindelijk het geval. We zullen niet voor eeuwig op het hoogste niveau blijven spelen, en mochten we weer degraderen dan kan het best zijn dat we de komende 20 jaar niet terugkeren (net als de vorige keer). Top Oss en Omniworld kunnen nog wel een paar jaar wachten
Dollar gelukkig, maar wel 4 jaar lang ruim 3 ton salaris.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:10 schreef Vince22 het volgende:
Trouwens hoop ik ook dat er niet weer met het geld omgegaan was zoals met Everton... Wees eerlijk. 1 miljoen?![]()
Precies. En ik koop geen jaarkaart om tot de winterstop met de billen aan elkaar voetbal te kijken en vervolgens na de winterstop het ons nét zien halen, met dank aan anderen. Vandaar mijn keuze om nog 1 seizoen het voordeel van de twijfel te geven en een jaarkaart te halen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:50 schreef Damzkieee het volgende:
Andere risico's? Jazeker, misschien lukt het nu niet om na de winterstop de boel te redden door extra aankopen/huurlingen.
Svejdik stond 2 jaar geleden op de lijst bij Heracles, tenminste dat zei Smit vorig seizoen tijdens een training. Zou me daarom niks verbazen wanneer hij nu alsnog komt. Niet alle namen van spelers waar clubs belangstelling voor hebben komen naar buiten.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:07 schreef Charles.Darwin het volgende:
Heracles kan in alle linies nog wel versterking gebruiken! Jammer genoeg zijn wij coach noch scout, anders waren we vast wel even langs gegan bij Svejdik
Dan waren we al kampioen.quote:
Was het toen niet zo dat Svejdik en Heracles er al uit waren maar zijn oude club Mlada Boleslav opeens dwars lag over een transfersom? Helaas gaat het archief van VI niet ver genoeg terug. Ik denk overigens niet dat Svejdik heel goedkoop zal zijn. Groningen heeft destijds nog een behoorlijke transfersom betaald voor Svejdik. Enkele tonnen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:07 schreef Blawh het volgende:
[..]
Svejdik stond 2 jaar geleden op de lijst bij Heracles, tenminste dat zei Smit vorig seizoen tijdens een training. Zou me daarom niks verbazen wanneer hij nu alsnog komt. Niet alle namen van spelers waar clubs belangstelling voor hebben komen naar buiten.
Bosnar hadden we nooit zo gemakkelijk weg moeten doen, imo. Toch jammer.quote:Svejdik is in mijn ogen wel een versterking. Gewoon een solide verdediger (hoewel ik hem op zijn best vond als rechtsback) en een goede opvolger voor Bosnar
ja redelijk wel, moet het alleen nog uitvoeren, en aangezien ik het erg druk hen (husje verkocht), zal het nog wel effe durenquote:
Je hebt ook nog tot volgend seizoen de tijdquote:Op woensdag 28 mei 2008 19:57 schreef Incolumis het volgende:
[..]
ja redelijk wel, moet het alleen nog uitvoeren, en aangezien ik het erg druk hen (husje verkocht), zal het nog wel effe duren
7 ton vroegen ze Mlada Boleslav destijds, dat was teveel voor Heracles. Afgelopen zomer werd er 8 ton gevraag voor een Bulgaars (neo-) international, was ook te duur dus helaas.quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:58 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Was het toen niet zo dat Svejdik en Heracles er al uit waren maar zijn oude club Mlada Boleslav opeens dwars lag over een transfersom? Helaas gaat het archief van VI niet ver genoeg terug.
Nee, dat was Pavel Krmas van Teplice. Die speelt nu ergens in Duitsland.
[quote]Ik denk overigens niet dat Svejdik heel goedkoop zal zijn. Groningen heeft destijds nog een behoorlijke transfersom betaald voor Svejdik. Enkele tonnen.
Ik snap niet waarom opeens die interesse in spelers in de media komt, eerst bleef alles bij Heracles intern. Als je nu niet snel genoeg zaken doet duiken er misschien weer meer clubs opaf.quote:Fledderus kan onder Heerkes misschien weer opbloeien. Hij heeft een heel goede periode gekend (eerste seizoen play-offs) en hij heeft een heel behoorlijk linkerbeen waar ie echter te weinig mee doet..
Tim Matavz.. Een talent dat zeker potentie heeft. (is een spits)quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:24 schreef Charles.Darwin het volgende:
het liefst nog met een leuk jong Groningentalentje erbij als huurspeler.
Ik zie nu eigenlijk het liefst een keer een spits die er vanaf het begin staat en dat is bij zo'n talent maar de vraag.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tim Matavz.. Een talent dat zeker potentie heeft. (is een spits)
Ik vond hem ook best goed hoor, oerdegelijk en nooit verzaken. Voetballend drama, maar verdedigend tegen fysieke spits als N'Kufo en Huntelaar gewoon erg goed.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:24 schreef Charles.Darwin het volgende:
Bosnar hadden we nooit zo gemakkelijk weg moeten doen, imo. Toch jammer.
quote:Er wordt altijd wel veel gezeurd over de nivellering van het Nederlandse voetbal, en vooral de verslachtering van de klassieke Top 3, maar als clubs als Groningen, Heerenveen, Twente en AZ zich goed kunnen ontwikkelen, zullen ze meer geld binnenkrijgen en betere spelers kopen, waardoor acceptabele spelers zoals Svejdik beschikbaar komen voor de lagere echelonen.
Kijk, ik geef er weer even een positieve draai aan
Daar kan Grunn jullie niet aan helpen vrees ik.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:06 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik zie nu eigenlijk het liefst een keer een spits die er vanaf het begin staat en dat is bij zo'n talent maar de vraag.
Tja, dat komt dan ook niet van Heracles maar van Groningen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel meer belangstelling zal zijn voor Fledderus.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:58 schreef Blawh het volgende:
Ik snap niet waarom opeens die interesse in spelers in de media komt, eerst bleef alles bij Heracles intern. Als je nu niet snel genoeg zaken doet duiken er misschien weer meer clubs opaf.
quote:Garcia-Garcia naar Vitesse
AMSTERDAM - Vitesse heeft Gonzalo Garcia-Garcia (24) overgenomen van SC Heerenveen. De aanvaller uit Uruguay, die in Arnhem een meerjarig contract tekende, speelde sinds de winterstop van het afgelopen seizoen op huurbasis bij Heracles Almelo waar hij ook een contract kon tekenen.
De bij Real Madrid opgeleide voetballer werd drie jaar geleden door Ted van Leeuwen, toenmalig technisch directeur van AGOVV Apeldoorn, ontdekt bij het Spaanse Palencia. Van Leeuwen is nu hoofd scouting bij Vitesse.Australië is niet van plan zich terug te trekken als kandidaat voor de organisatie van het wereldkampioenschap voetbal van 2018. FIFA-voorzitter Sepp Blatter maakte vorige week in Sidney duidelijk dat het WK van 2018 waarschijnlijk weer in Europa plaatsvindt. Hij adviseerde andere landen hun kandidaatstelling te heroverwegen.
telegraaf
Ik niet, maar had wel verwacht dat hij naar een betere club zou gaan dan Vitesse.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Hadden jullie hoop hem te kunnen behouden dan?
Had me er dus al bij neer gelegd, alleen Vites joh.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:50 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij inderdaad naar een subtopper gaat die ieder jaar bij de eerste 7 speelt, niet naar een Vitesse. Daar is altijd onrust, moet hij nog maar afwachten of hij zoveel vrijheid krijgt als bij ons en ze eindigen vaak maar 2 of 3 plaatsen hoger. Het enige wat daar zo goed als zeker beter zal zijn is het salaris, de rest is afwachten.
En dat is 1quote:Jørg van Nieuwenhuyzen staat zal de komende twee seizoenen bij Heracles Almelo onder contract. De doelman komt over van Excelsior en dient als stand-in van eerste doelman Martin Pieckenhagen te fungeren. Hij kwam eerder uit voor RBC Roosendaal.
"Vorige week hebben we een eerste gesprek gevoerd en ik had meteen een goed gevoel", vertelt Van Nieuwenhuyzen op de website. "Heracles is een warme club, dat bleek ook uit het feit dat voorzitter Jan Smit, directeur Nico-Jan Hoogma en de trainers aanwezig waren bij het gesprek. Ik heb erg veel zin in de nieuwe uitdaging in Almelo”
De 29-jarige doelman ondergaat komende donderdag een medische keuring. "Jörg is een goede keeper die als volwaardige stand-in kan fungeren voor Martin Pieckenhagen", voegt directeur Hoogma toe. "We zijn blij met zijn komst.”
Zou wat zijn zeg.quote:Garcia-Garcia (nog) niet naar Vitesse
Het verhaal dat vermeld stond in de Telegraaf en bij V-bal dat Garcia-Garcia naar Vitesse zou gaan, is erg voorbarig. Navraag bij technisch directeur Nico-Jan Hogma zegt ons dat Heracles Almelo ook nog steeds in de race is. Hoogma had maandag een gesprek met de zaakwaarnemer van Gonzalo Garcia- Garcia. Een ander heeft ook te maken met het spelersfonds van Heracles Almelo.
Omroep Almelo
Zonder dat hij weet wie daar zijn trainer wordt?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:46 schreef Damzkieee het volgende:
Zou wel mooi zijn, maar ik denk dat als Gonzalo moet kiezen, dat hij dan (helaas) voor faillietesse kiest.
Dankje, ben benieuwd. Eerste jaar sowieso 2e keeper lijkt me, daarna wellicht opvolger van Piecke.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:31 schreef Mindlight het volgende:
Feli met Jorg, zullen jullie nog veel plezier aan beleven. Echt jammer want hij is bij ons een held!
quote:Sebastiaan Steur naar Heracles Almelo
HERACLES.NL - Heracles Almelo en Sebastiaan Steur (24) zijn een contract overeengekomen voor de duur van twee seizoenen. De aanvaller stond onder contract bij Heerenveen maar speelde de laatste twee seizoenen op huurbasis voor Excelsior Rotterdam. Hij wordt komende donderdag medisch gekeurd in Almelo. “Ik ben hier hartstikke blij mee”, aldus Steur. “Heracles Almelo is een mooie club met fanatieke supporters. Ik heb er veel zin in en hoop dat ik mooie dingen kan laten zien.”
Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma is content met de aanwinst: “Sebastiaan is een talentvolle speler die snel is en een fantastische individuele actie in huis heeft. We zijn blij dat hij de komende jaren in Almelo te bewonderen zal zijn.”
Bij Vitesse kan hij -in principe- wel meer voetballen. Al zal bij Heracles het kunstgras een pluspunt zijn wat vaak een fijnere ondergrond is voor technisch begaafdere spelers.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:24 schreef Charles.Darwin het volgende:
Vitesse is een kutclub, en bij Heracles kan hij de grote man spelen, en dat doet hij graag
Tuurlijk kan hij in principe meer voetballen bij Vites, maar daar is de nieuwe trainer nog niet bekend. Misschien dat hij na zijn debacle bij Heerenveen eerst wil weten met welke trainer hij te maken gaat krijgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:30 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Bij Vitesse kan hij -in principe- wel meer voetballen. Al zal bij Heracles het kunstgras een pluspunt zijn wat vaak een fijnere ondergrond is voor technisch begaafdere spelers.
haha, don't get your hopes upquote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:46 schreef Blawh het volgende:
Hopelijk komt er van de week nog een speler bij, heb nu de smaak van nieuwe namen wel te pakken.
quote:Mark-Jan Fledderus naar Heracles
GRONINGEN - Mark-Jan Fledderus verruilt FC Groningen voor Heracles Almelo.
Fledderus heeft een contract voor drie jaar getekend. Hij had onlangs te horen gekregen, dat hij niet op al te veel speeltijd hoefde te rekenen in het nieuwe seizoen en dat hij eventueel mocht vertrekken.
Fledderus heeft vier jaar voor FC Groningen gespeeld.
RTVNOORD
Steur.quote:
Fledderus kan natuurlijk ook een alternatief zijn voor Schilder, Heracles had Ajax namelijk een deadline gesteld.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:36 schreef Damzkieee het volgende:
Gaat de goede kant op.
Schilder behouden, heb je meteen je creatieve speler.
Ik heb zelf liever nog een lange beuker voor achterin. En een lange spits.
Dat vond ik ook al.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:51 schreef Damzkieee het volgende:
Deadline stellen aan Ajax voor de aankoop van een speler![]()
Weeeer een top aankoop na 2 excelsior spelers! Het kan niet op!quote:
Ja ... gratis bier voor de aanwezigenquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:05 schreef Damzkieee het volgende:
En vanavond is de businessclub meeting
Kijken of daar nog wat uit komt rollen
Yupz, die paar transfers maakt mogelijke geldschieters wel enthousiast denk ik. Beter dan wanneer er geen aankopen waren geweest denk ik.quote:
quote:Fledderus voor drie jaar naar Heracles
Mark-Jan Fledderus speelt de komende drie seizoenen voor Heracles Almelo. De linkermiddenvelder speelde de afgelopen vier seizoenen ruim honderd officiële wedstrijden voor FC Groningen en had nog een contract voor één seizoen in Euroborg.
De 25-jarige Fledderus mocht van FC Groningen uitzien naar een andere club. Heracles toonde belangstelling voor de geboren Coevordenaar, die eerder uitkwam voor FC Emmen, SC Heerenveen en StormvogelsTelstar.
De club uit Almelo betaalt een bedrag van ¤ 175.000 als afkoopsom voor het doorlopende contract. Daarnaast krijgt FC Groningen een bonus uitgekeerd als Heracles zich komend seizoen voor het vierde achtereenvolgende seizoen weet te handhaven in de Eredivisie.
Fledderus maakte bij FC Groningen zijn debuut op 10 augustus 2004 in een bekerwedstrijd tegen ACV. Hij scoorde negen treffers in 88 eredivisiewedstrijden, één goal in de vijf bekerduels die hij speelde en één doelpunt in de tien play-offduels. Daarnaast maakte hij een treffer in de UEFA Cup-uitwedstrijd bij Partizan Belgrado.
Overigens hangt Fledderus nog een schorsing boven het hoofd wegens een vermeende overtreding in de play-offthuiswedstrijd tegen NEC. Nadat een schikkingsvoorstel van vier duels onvoorwaardelijke schorsing werd afgewezen, zal de zaak nu op donderdag 19 juni mondeling worden behandeld in Zeist.
Bron: FC Groningen
Koopje, zal in totaal dan wel rond de 2 ton opleveren voor jullie. We blijven er namelijk uiteraard wel in.quote:
Waar? Ik zie niets.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:06 schreef Incolumis het volgende:
uhm ik lees op HAFC dat Garcia ook bij ons blijft
Nog maar een keer. Wie komt er morgen?quote:Mark-Jan Fledderus naar Heracles Almelo
HERACLES.NL - Mark-Jan Fledderus (25) zal de komende drie seizoenen voor Heracles Almelo spelen. De middenvelder speelde de afgelopen vier seizoenen voor FC Groningen en kwam daarvoor uit voor SC Heerenveen. Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma: “Mark-Jan is een dynamische speler met veel loopvermogen en een goed schot. Hij is een echte teamspeler met een winnaarsmentaliteit. Een zeer goede versterking voor ons.”
Mark-Jan Fledderus: “Ik heb een heel positief gevoel bij Heracles Almelo en heb goede gesprekken gehad met voorzitter Jan Smit, directeur Nico-Jan Hoogma en de trainers. Ze hebben aangegeven dat de club graag vooruit wil. Dat is ook mijn ambitie en daar wil ik graag onderdeel van uitmaken.”
Duurt wel lang voordat de officiele site het zegt. Ik blijf stiekem een beetje hopen, er zijn gekkere dingen gebeurd op deze aardbol.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:24 schreef Damzkieee het volgende:
Hmm volgens www.vitesse.org is hij nu zelf ook rond.
Mwah, ligt ook aan het spelersfonds natuurlijk. Ik zie liever een keer een ton of 4/5 uitgegeven worden voor een goede verdediger. Die positie is toch vooral de laatste 2 jaar de achilleshiel van het elftal. Groningen zal er zelf ook niet vanuit gaan dat ze hem voor dezelfde prijs kunnen verkopen als het bedrag wat hij hen gekost heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:46 schreef Damzkieee het volgende:
Ja had ik ook al aan gedacht, maar prijskaartje is denk ik iets te veel van het goede.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:26 schreef Damzkieee het volgende:
Hehe ja alleen kopen we er niks voor misschien 2 andere goede spelers voor, en was Garcia natuurlijk ook al positief over onze club.
Ik ben er mee bezig. Al bericht van Heracles?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:58 schreef ElYefe het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd!
Blawh even wat anders, denk je aan die mooie poule van ons. Linkje heb je nog wel in je ongewenste box zitten. Even 5min minder op fok en die poule is klaar!
Informeer maar even bij o.a. Tanghe en Wuytens.quote:"Heracles wil Birger Maertens"
Naast Sparta Rotterdam wil nu ook Heracles Birger Maertens aantrekken. De Belgische verdediger, die het afgelopen seizoen niet veel aan spelen toekwam, mag van Club Brugge vertrekken. Naar verluidt zou Sparta echter wel de beste papieren hebben om de Belg in te lijven.
De in 1980 geboren verdediger heeft bijna zijn gehele jeugdopleiding bij Club Brugge gespeeld en is sinds het seizoen 2000-2001 toegetreden tot de A-selectie van Club Brugge.
www.hafc.nl
Voskamp was geen bullshit hoor, die stond echt hoog op het lijstje.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef Damzkieee het volgende:
Tjeh die Belg, ben benieuwd wat er van waar is. Tot nu toe zijn de meeste roddels (op Fledderus na) bullshit geweest, en kwam Heracles met een complete verrassing.
Mooi dan nemen wij hem.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:15 schreef Blawh het volgende:
Dat bleek nooit serieus te zijn geweest.
Ja man, das de belangrijkste poulequote:Op zondag 8 juni 2008 10:29 schreef Apoc2003 het volgende:
He ik heb die poule van de TC tubantia nog wel ingevuld, die van unibet niet meer... Hebben we daar ook nog een subleague lopen?
Ik had ook tubantia ingevuld.quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:56 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ja man, das de belangrijkste poule!
Ben benieuwd. Het is een jongen die erg goed kan voetballen, maar volgens mij komt het er zelden tot nooit voor 100% uit. Als hij voetbalt zoals hij kan, dan hebben we er wel een hele goede aan denk ik. Wel minder dan GGG, maar zo'n speler krijgen we toch niet snel meer met zo'n begroting.quote:Heracles lonkt naar Saïd Boutahar
ALMELO - Heracles Almelo denkt aan Saïd Boutahar als opvolger van de naar FC Groningen vertrokken Gonzalo Garcia-Garcia. De club uit Almelo hoopt de spelbepalende middenvelder van Willem II te interesseren voor een overgang. Verder is Heracles geïnteresseerd in verdediger Birger Maertens van Club Brugge, maar de Belg kan ook naar Sparta, dat al dichtbij een akkoord zou zijn.
www.twentesport.com
Ja, ik zit ook te wachten op die ene klapper. Het geld voor een klapper is er in ieder geval, ze waren niet voor niets met Garcia (grootverdiener zou hij worden) en Heerenveen rond.quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:00 schreef Damzkieee het volgende:
Nog meer transfervrije spelers
Er moet toch nog ergens geld over zijn dan lijkt me? Om die klapper te maken (Lakic alsnog?)
Maar dat zou Garcia ook hebben gezeten, en daar hadden ze naast een hoog salaris ook nog een grote transfersom voor over. Het geld is er dus blijkbaar, zeker als dat spelersfonds gaat lopen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Said zit altijd wel in de hogere regionen wat betreft salaris. Dan hoop ik niet dat hij de klapper is.
Hij wil 4 ton, blijkbaar ...quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Said zit altijd wel in de hogere regionen wat betreft salaris. Dan hoop ik niet dat hij de klapper is.
Dat is inderdaad een ton teveel denk ik.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:47 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Hij wil 4 ton, blijkbaar ...
Dat wel wat veel.
Ik zal het proberen. Geen beloftesquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:48 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een ton teveel denk ik.Breng jij hem anders even, scheelt weer een beetje.
Helaas ...quote:'Ajax en NAC akkoord over Schilder'
Geschreven op vrijdag, 13 juni om 08:02
NAC Breda is dichtbij een overeenkomst met Ajax over een transfer van Robbert Schilder, zo meldt De Telegraaf. Ondanks een doorlopend contract kreeg de middenvelder vorige maand te horen dat hij mag vertrekken bij de Amsterdamse club. Schilder (22) maakte in januari voor de tweede keer als huurling de overstap naar Heracles Almelo. Zijn ontwikkeling in Twente gaf geen aanleiding hem terug te halen. Ondanks een verbintenis tot medio 2009 mag hij uitkijken naar een nieuwe club.
Heracles deed tot tweemaal toe een poging om Schilder definitief over te nemen. De biedingen van de Heraclieden waren volgens de Amsterdamse club echter te laag.
Hij laat zich enkel vervoeren per limo...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:19 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Ik zal het proberen. Geen beloftes
Hij zal het met de bagagedrager van mijn fiets moeten doen, geheel in stijl van Voorzitter Smitquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:20 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Hij laat zich enkel vervoeren per limo...
Oh my god, ik heb vertrouwen in Smit, Hoogma, etc. maar als ze met dit soort namen op de proppen gaan komen dan word ik niet echt vrolijk.quote:Victor Sikora wijst Heracles af
Heracles heeft tevergeefs interesse getoont in aanvaller Victor Sikora van NAC Breda. De rappe aanvaller was transfervrij, maar de Almeloërs kregen nul op rekest.
Ook De Graafschap hengelde naar de diensten van de aanvaller. De aanvaller die eerder onder andere bij Vitesse en Ajax voetbalde, aast op een avontuur in het buitenland.
www.hafc.nl
Die hebben ze in de Juup nog een paar keer bekeken en daar werden ze niet echt vrolijk van. Denk dat ze eerst verder kijken, misschien wil Bakens ook wel eerst afwachten of er bijvoorbeeld een mooie Championshipclub ofzo zich gaat melden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Is er geen interesse in Bakens meer, aangezien hij nu transfervrij is?
En terecht.quote:Straf vermindering Mark-Jan Fledderus
HERACLES.NL - Mark-Jan Fledderus werd na het play-offduel van FC Groningen tegen NEC in staat van beschuldiging gesteld. De middenvelder kreeg van de aanklager betaald voetbal van de KNVB een schorsing van vijf wedstrijden. De 25-jarige speler van Heracles Almelo ging niet akkoord waardoor de zaak werd doorverwezen naar de tuchtcommissie van de KNVB. Gisterenavond deed de tuchtcommissie een uitspraak. De middenvelder kreeg drie wedstrijden waarvan één voorwaardelijk en met een proeftijd van één jaar.
Fledderus:“Ik ben heel blij dat de straf behoorlijk is teruggebracht. Alleen het is wel vervelend dat ik de eerste twee wedstrijden van Heracles Almelo moet missen”
Ik vind het best als hij daar 5 wedstrijden voor had gekregen, maar er zijn meer dan genoeg voorbeelden van zwaardere overtredingen die minder zwaar bestraft waren.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:03 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kan me er niets meer van herinneren, maar ik geloof je op je mooie blauwe ogen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:02 schreef Incolumis het volgende:
heb gehoord dat ze bezig zijn met 2 Oostenrijkse verdedigers, die op het EK hebben gespeeld....
Hmm. Ik vond de verdediging nou niet het sterkste punt van onze Oostenrijkse vrienden, maar goed.Ben benieuwd. Heb je een bron?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:02 schreef Incolumis het volgende:
heb gehoord dat ze bezig zijn met 2 Oostenrijkse verdedigers, die op het EK hebben gespeeld....
Ben ik wel benieuwd wie inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:02 schreef Incolumis het volgende:
een kameraad van me heeft vaak wel wat scoops, geruchten van nieuwe spelers enzoquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:00 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hmm. Ik vond de verdediging nou niet het sterkste punt van onze Oostenrijkse vrienden, maar goed.Ben benieuwd. Heb je een bron?
quote:Oud-Heraclied Tusveld
Oud-Heracles voorzitter Gerard Tusveld is zondagmiddag in zijn woonplaats Almelo overleden.
Tusveld was voorzitter van de Almelose club van 1992 tot 1996. Hij haalde destijds de bezem er flink doorheen in Almelo. Het budget werd omlaag bijgesteld, er werden spelers verkocht en de commercieel manager moest vertrekken. Door zijn beleid, gericht op de lange termijn, maakte hij de club weer gezond. Hij gaf de voorzittershamer uiteindelijk door aan Jos Houben. Daarna nam Tusveld zitting in de stadioncommissie die de bouw van het nieuwe stadion begeleidde. Tusveld is 80 jaar geworden.
Reactie Jan Smit
Is ook waar ik 'm vooral van ken.quote:Tusveld genoot bekendheid bij het grote publiek door zijn rol bij de oprichting van de zender Sport 7,waarbij vooral de discussies met Feyenoord-preses Jorien van den Herik in het oog sprongen.
quote:Birger Maertens naar Heracles Almelo
HERACLES.NL - Heracles Almelo en Birger Maertens (27) zijn een contract overeengekomen voor de duur van drie seizoenen. De rechter centrale verdediger komt transfervrij over van Club Brugge waar hij de afgelopen zeven seizoenen 162 competitiewedstrijden speelde. Daarnaast werkte Maertens meer dan 40 Europese duels voor Club Brugge af, waarvan 15 in de Champions League. Hij speelde twee interlands voor België.
Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma: “We hebben een zeer ervaren verdediger aan kunnen trekken en daar zijn we enorm blij mee. Birger is een speler met internationale ervaring die weet wat er gevraagd wordt. Hij zal een steunpilaar in de as van het elftal moeten worden.”
Birger Maertens: “Het is erg goed dat ik met Heracles Almelo een contract ben overeengekomen. Het afgelopen jaar heb ik niet zo veel gespeeld, dan is het mooi dat ik bij een goede Nederlandse club kan gaan voetballen. Ik wil graag plezier beleven aan het voetbal en wil de club graag hogerop helpen. Ik had meteen een goed gevoel bij Heracles Almelo, daarom ben ik hier vandaag terug gekomen om mijn ja-woord te geven.”
quote:HERACLES.NL - Heracles Almelo en Birger Maertens (27) zijn een contract overeengekomen voor de duur van drie seizoenen. De rechter centrale verdediger komt transfervrij over van Club Brugge waar hij de afgelopen zeven seizoenen 162 competitiewedstrijden speelde. Daarnaast werkte Maertens meer dan 40 Europese duels voor Club Brugge af, waarvan 15 in de Champions League. Hij speelde twee interlands voor België.
Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma: “We hebben een zeer ervaren verdediger aan kunnen trekken en daar zijn we enorm blij mee. Birger is een speler met internationale ervaring die weet wat er gevraagd wordt. Hij zal een steunpilaar in de as van het elftal moeten worden.”
Birger Maertens: “Het is erg goed dat ik met Heracles Almelo een contract ben overeengekomen. Het afgelopen jaar heb ik niet zo veel gespeeld, dan is het mooi dat ik bij een goede Nederlandse club kan gaan voetballen. Ik wil graag plezier beleven aan het voetbal en wil de club graag hogerop helpen. Ik had meteen een goed gevoel bij Heracles Almelo, daarom ben ik hier vandaag terug gekomen om mijn ja-woord te geven.”
Hogere begroting betekent natuurlijk niet per definitie hoger salaris. En de bedoeling met hem zal ok anders zijn bij de grotere clubs. Bij Heracles wordt hij belangrijk gemaakt... Bij die andere is hij gewoon 1 van de 11... of misschien niet eens en in nog een jaar bankzitten zal die geen zin hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:32 schreef Blawh het volgende:
Goed nieuws lijkt me, toch een paar clubs afgetroefd volgens mij met een hogere begroting. Weer een transfervrije speler.
Vooral creativiteit op het middenveld lijkt me een must nu...quote:Op woensdag 25 juni 2008 06:18 schreef Damzkieee het volgende:
Goed bezig. Nu nog Boutahar (schijnt serieus te zijn), een middenveldert en nog een centrumspits en we zijn klaar. En sterker dan vorig seizoen.
quote:Heracles aast nog steeds op FC Emmen aanvaller Bas Dost. Nadat eerder een bod van Heracles was afgewezen, hebben de Almeloërs het bod verhoogd op de 18-jarige spits. Hoeveel het bod bedraagt, is niet bekend.
Echter houdt algemeen directeur Henk Eising voet bij stuk. "Wij staan nog steeds op het standpunt Bas Dost te willen behouden, maar aan de andere kant voert Heracles de druk en het bod op."
"Er is vanuit Almelo ook de suggestie gedaan richting ons om spelers van Heracles in de deal te betrekken," aldus Eising die aangaf dat Dost niet van plan is een arbitragezaak aan te gaan, mocht het niet tot een transfer komen.
Mij ook niet, maar heeft wel wat gescoord toch?quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel opvallend dat ze hem zo graag willen hebben. Hij is mij niet opgevallen afgelopen jaar.
Volgens mij 1 basisplaats gehad, waarin hij een hattrick scoorde tegen Veendam.quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:23 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar heeft wel wat gescoord toch?
Die hopt ook van (kut)club naar (kut)club.quote:Sluijter wordt ploeggenoot Wau op Cyprus
Het Cypriotische voetbal is weer een Nederlandse profvoetballer rijker. Thijs Sluijter staat de komende twee seizoenen bij tweededivisionist Nea Salamina Famagusta onder contract.
De 28-jarige linkspoot stond voor het laatst bij het Slowaakse AS Trencin onder contract. Zijn verblijf bij de club van Tscheu La Ling bleef beperkt tot een half jaar. Na de degradatie gingen beide partijen uit elkaar.
In september vorig jaar kwam Sluijter zonder club te zitten, nadat zijn contract met Litex Lovech was ontbonden. Bij de Bulgaarse club was hij op eeen zijspoor beland. Contacten met Heracles Almelo en AGOVV Apeldoorn leverden toen geen contract op.
Bij Nea Salamina Famagusta staat sinds kort ook Nyron Wau onder contract. De 25-jarige aanvaller speelde de afgelopen twee seizoenen voor FC Den Bosch, dat geen aanleiding zag om zijn aflopende verbintenis te verlengen.
quote:Voorlopig programma
31/08 Heracles Almelo - Feyenoord
14/09 FC Groningen - Heracles Almelo
20/09 Heracles Almelo - Willem II
28/09 sc Heerenveen - Heracles Almelo
03/10 Heracles Almelo - Roda JC
17/10 NAC Breda - Heracles Almelo
25/10 Heracles Almelo - FC Volendam
29/10 Heracles Almelo - Ajax
01/11 FC Twente - Heracles Almelo
09/11 Heracles Almelo - Vitesse
14/11 Sparta Rotterdam - Heracles Almelo
22/11 PSV - Heracles Almelo
28/11 Heracles Almelo - FC Utrecht
06/12 Heracles Almelo - De Graafschap
13/12 AZ - Heracles Almelo
20/12 ADO Den Haag - Heracles Almelo
27/12 Heracles Almelo - N.E.C.
16/01 FC Volendam - Heracles Almelo
25/01 Heracles Almelo - FC Twente
31/ 01 Vitesse - Heracles Almelo
03/02 Ajax - Heracles Almelo
08/02 Heracles Almelo - Sparta Rotterdam
14/02 Roda JC - Heracles Almelo
21/02 Heracles Almelo - PSV
28/02 Heracles Almelo - sc Heerenveen
06/03 Willem II - Heracles Almelo
14/03 Heracles Almelo - NAC Breda
21/03 N.E.C. - Heracles Almelo
04/04 Heracles Almelo - FC Groningen
12/04 Feyenoord - Heracles Almelo
18/04 Heracles Almelo - ADO Den Haag
26/04 FC Utrecht - Heracles Almelo
03/05 De Graafschap - Heracles Almelo
10/05 Heracles Almelo - AZ
Tof!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:38 schreef starla het volgende:
Mijn over-overgrootvader speelde bij Heracles in het seizoen 1912-1913
[ afbeelding ]
Degene die in het midden voor de keeper zit
quote:Marc Höcher naar Helmond Sport
HERACLES.NL - Marc Höcher zal de komende drie seizoenen voor Helmond Sport uitkomen. Afgelopen seizoen was de aanvaller al op huurbasis actief in Brabant, Helmond Sport neemt Höcher nu definitief over van Heracles Almelo. Höcher debuteerde op 23 augustus 2003 in het betaalde voetbal in de wedstrijd VVV – Heracles Almelo (1-3). Hij speelde in totaal 58 competitiewedstrijden voor Heracles Almelo, waarin hij 2 keer tot scoren kwam. In Helmond kwam hij afgelopen seizoen tot 37 wedstrijden (5 treffers).
Mwah, onder Bosz heeft Höcher wel goede wedstrijden gespeeld. Sowieso was hij op veel plaatsen inzetbaar. Ik had liever Höcher dan een Bridji.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:29 schreef Damzkieee het volgende:
Zijn moyenne is bij HS al hoger dan bij Heracles.
Niveau zal tussen eerste-en eredivisie in zitten. Ben er dan ook niet rouwig om dat hij vertrekt.
Alleen volgens mij zit de balans op vertrekkers-> nieuwkomers nu nog dikker in het rood.
quote:Alex Korte overleden
HERACLES.NL - Heracles Almelo is in diepe rouw gedompeld na het bericht dat Alex Korte op zijn vakantieadres in Turkije plotseling op 55 jarige leeftijd is overleden. Hedenmorgen werd hij getroffen door een hartstilstand en reanimatie mocht helaas niet baten. Alex vervulde zijn taak als stadionmanager en hoofd veiligheids- en supporterszaken op meer dan voortreffelijke wijze. Gedurende zijn lange dienstverband was hij voor velen de vraagbaak binnen de club die hij ook als supporter in zijn hart meedroeg. Heracles Almelo heeft contact met zijn vrouw en zoon en zal beiden steun bieden waar dat nodig is. Iedereen binnen en buiten de club die hem gekend heeft zal ongetwijfeld begrijpen dat dit een enorm verlies is.
Ik las het ook inderdaad.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:46 schreef pekel het volgende:
Remon de Vries wordt betrokken in de ruil met Bas Dost. Aardig spelertje, die de Vries? Voegt 'ie iets toe aan Emmen?
Geen geld erbij lijkt me, de Vries heeft ook in de Eredivisie laten zien aardig te kunnen ballen.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:04 schreef Damzkieee het volgende:
Remon de Vries <-> Bas Dost of moet er nog geld bij?
Moet wel heel wat zijn dan, die Bas?
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:34 schreef Blawh het volgende:
Ben ook wel benieuwd of er net zoveel mensen vakantiegangers en werklozen af gaan komen op de eerste training als vorig seizoen.
RTV Drenthe.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:51 schreef Damzkieee het volgende:
Wat is trouwens de bron van die Bas Dost ruil?
quote:Doelpuntenmachine FC Emmen stopt bij 19
VOETBAL - FC Emmen heeft de eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen met 19-0 gewonnen. Traditioneel was amateurclub Bageres uit Emmen de tegenstander. Bij rust stond het al 11-0 voor de profs, door onder meer vijf doelpunten van aanvoerder Roy Stroeve. Ook spits Bas Dost scoorde drie keer en dat zouden wel eens de laatste goals van hem kunnen zijn geweest in het shirt van Emmen. Heracles wil de Drentse spits namelijk nog steeds naar Almelo halen en het bod van de eredivisieclub is de laatste weken redelijk verhoogd. De onderhandelingen tussen beide clubs is nog steeds in volle gang, maar het lijkt erop dat Emmen Dost alleen wil laten gaan in ruil voor middenvelder Remon de Vries.
Heerkes komt van Germanicus, Dost komt van Germanicus. Daardoor zullen ze elkaar wel een beetje kennen. Verder kan die Dost een hele goede worden, staat bijna altijd goed en scoort gegarandeerd. Maar goed, ik ben benieuwd hoe hij zich op hoger niveau laat zien.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:04 schreef Damzkieee het volgende:
Remon de Vries <-> Bas Dost of moet er nog geld bij?
Moet wel heel wat zijn dan, die Bas?
Daar kan ook een streep doorheen. Er loopt bij Willem II ook nog wel een rechtsbuiten rond die voor aardig wat dreiging kan zorgen en momenteel nog altijd transfervrij is.quote:Boutahar heeft Willem II nog nodig om te groeien
Saïd Boutahar heeft voor twee jaar bijgetekend bij Willem II. Het oude contract van de 25-jarige middenvelder met de Tilburgers liep op 1 juli af. Boutahar heeft er anderhalf jaar bij Willem II opzitten. Hij speelde 46 competitieduels en scoorde zeven keer.
'Het afgelopen seizoen hebben wij met Willem II de goede lijn ingezet. Ook ik heb mezelf verbeterd en ik denk dat ik nog langer bij Willem II moet blijven om uiteindelijk de sprong naar een grotere club te kunnen maken', legt Boutahar zijn keuze om te blijven uit op de website van de Tricolores.
Ook Willem II ziet de voordelen van een langere samenwerking. 'Saïd heeft het afgelopen seizoen een belangrijke rol gespeeld en met hem erbij hebben wij meer mogelijkheden', aldus coach en technisch directeur Andries Jonker.
quote:Vertrek Dost komt steeds dichterbij
VOETBAL - De kans dat spits Bas Dost nog in de voorbereiding op het nieuwe seizoen bij FC Emmen vertrekt wordt met de dag groter. Heracles Almelo heeft dinsdag het bod op de 19-jarige Coevordenaar al voor de vierde keer verhoogd. Dost, die nog een doorlopend contract bij Emmen heeft tot de zomer van 2010, heeft al laten doorschemeren zo snel mogelijk naar het hoogste niveau te willen.
Naast Heracles heeft dit weekend ook Heerenveen zich officieel gemeld bij FC Emmen.
RTV Drenthe
Dank als het zo is.quote:
Veel plezier ermee.quote:
Gefeliciteerd, en bedankt voor het geld.quote:FC Emmen-spits Dost naar Heracles 13-07-2008
FC Emmen-spits Bas Dost vertrekt per direct naar eredivisieclub Heracles. De 19-jarige Coevordenaar tekent een contract voor drie seizoenen in Almelo, met een optie voor nog een jaar. Dost brak vorig jaar door in bij Emmen, door als A-junior 23 keer in actie te komen in de hoofdmacht en zes goals te maken. Vooral in de wedstrijden tegen Zwolle en Veendam vestigde Dost de aandacht op zich. Ook Heerenveen toonde belangstelling voor de lange spits, maar uiteindelijk koos de Drent - na een moeizame onderhandelingsperiode - dus voor Heracles.
RTV Drenthe
Spits, rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder zijn denk ik de belangrijkste posities.quote:Op zondag 13 juli 2008 16:05 schreef Apoc2003 het volgende:
Voor welke plekken zien jullie nu nog graag spelers komen? In ieder geval een goede spits denk ik, als ik het zo bekijk moet er nog wel wat budget over zijn voor een 'grote' aankoop.
Lastige positie's, ik ben benieuwd. Den niet dat het Nederlanders gaan worden ...quote:Op zondag 13 juli 2008 16:17 schreef Blawh het volgende:
[..]
Spits, rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder zijn denk ik de belangrijkste posities.
Jawel, een stuk of 8/9 waren en nog. Ook nog zo'n nieuwe gast van FC Twente 2 he, met zo'n moeilijke naam.quote:
Schijnt wel een goede te zijn, hij had alleen wat domme dingen gedaan begreep ik.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:06 schreef Damzkieee het volgende:
Zozo iemand van FC Twente 2!!
VOor het eerst of niet?
quote:Heracles Almelo weer op het veld
HERACLES.NL - Heracles Almelo is begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Onder goede weersomstandigheden en grote publieke belangstelling trainde de selectie voor de eerste keer.
De sessie vond plaats op het veld van La Premiere en het accent lag duidelijk op duurwerk. “Gewoon simpele dingen doen en nog geen tactiek en dat zal de komende dagen ook zo blijven.” zo vatte Gert Heerkes de training samen.
Mark-Jan Fledderus sprak na afloop van een opwarmtraining: “We hebben lekker gewerkt. In de vakantie ben ik bezig geweest met loop- en krachtoefeningen en daarom valt de omschakeling mee.” De nieuweling was aangenaam verrast over het aantal supporters rondom het veld. Ook Sebastiaan Steur liet zich in soortgelijke bewoordingen uit. Hij sprak van een ontspannen training: “Lekker de spieren warm laten worden.”
Jørg van den Nieuwenhuyzen en Bas Dost vonden het naar verhouding best pittig. De doelman had een vrij lange vakantie en vertelde dat hij lekker had gewerkt. Dost, die al twee weken met FC Emmen had getraind, vond het niveauverschil al meteen merkbaar: “Het ging er al flink op.” Birger Maertens was na afloop van de sessie vrij snel verdwenen, maar bij het voltooien van dit stuk wilde de Belg een korte toelichting geven: “Het was wennen, maar dat heeft er mee te maken dat ik ook jaren bij mijn vorige club heb gespeeld. Verder kun je er nog weinig van zeggen.”
Heracles Almelo zal de komende dagen blijven trainen op het veld van La Premiere. De eerste oefenwedstrijd is in en tegen Den Ham op 29 juli. De competitie gaat op 31 augustus van start op met een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Het bekerduel tegen AZ staat op 23,24 of 25 september op de rol.
Nog een rechtsbuiten, een '10' en dan nog voor iedere linie een extra speler om de selectie compleet te maken volgens Heerkes op RTV Oost. Volgende week komt er waarschijnlijk al een speler op proef en ze zijn ook in het buitenland op zoek.quote:Eerste training Heracles Almelo
Ook de talentvolle aanvaller Bas Dost - voorlopig de laatste aanwinst - meldde zich vanmorgen op het appel voor de eerste training in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Dost - ook in de belangstelling van Heerenveen - tekende voor drie seizoenen in Almelo. Hij komt van Emmen en kon vanmorgen aan de 500 fans die op de eerste training waren afgekomen meteen zijn kunsten laten zien bij de eredivisieclub.
Interviews
www.rtvoost.nl
Eerste training Heracles Almelo met nieuwe aanwinsten.
Alle ogen waren gisteren vandaag bij de eerste training van Heracles Almelo gericht op de nieuwelingen. Heracles trok in de zomer vijf nieuwe spelers aan en allemaal waren ze gisteren present. Ruim 500 toeschouwers begroetten de selectie en de trainersstaf op het prachtige veld van amateurclub La Première. Doordat aan het nieuwe kunstgrasveld in het Polman Stadion de laatste hand wordt gelegd, traint Heracles de eerste twee weken bij de buurman.
Interviews op Tubantia TV
www.tctubantia.nl
Heracles begint relaxed aan voorbereiding
Eén voor één druppelen de Heracles-supporters binnen. Tegen de klok van half elf staat er al gauw vijfhonderd man langs het veld van vijfdeklasser AVC La Première, op een steenworp van het Polman Stadion. Het ruikt er naar pas gemaaid gras.
Heracles Almelo is begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Rustig aan, want het lichaam moet nog wennen aan de belasting. Voor de fans is het grote gissen naar de gezichten van de nieuwe spelers begonnen.
"Hier, is dat niet die Belg?", zegt een fan tegen zijn maat. "Ja, dat is die Meertens of Maartens", antwoordt die. Maar nee, het is Birger Maertens niet. De van Club Brugge overgekomen verdediger staat een stukje verderop.
"En dan moet dat Steur zijn." Dat klopt. De linksbuiten van SC Heerenveen is makkelijk herkenbaar met zijn gemillimeterde kapsel. Maar de kersverse aanwinst, de negentienjarige Bas Dost, kunnen de fans er niet uit pikken. En ook Mark-Jan Fledderus, overgekomen van FC Groningen, ontwaren ze nog niet. De nieuwe reservekeeper, Jörg van Nieuwenhuyzen, wel.
Hoofdtrainer Gert Heerkes begint rustig. Hij verdeelt de groep van 25 in twee en begint met de warming-up. Applaus stijgt op. "Optimistisch hoor", zegt Heerkes met een kwinkslag. Na wat rek- en strekoefeningen komt de bal eraan te pas. Lekker dribbelen en passen in verschillende vormen.
Op het veld ernaast staat keeperstrainer Eddy Pasveer met vier doelmannen een aparte training af te werken. Dat gaat er direct al heel wat fanatieker aan toe. "Hup! En door! Nu! Vast!", schalt de stem van Pasveer over het veld. "Doorgaan ja! Goed gepakt! En rust…" Na anderhalf uur trainen nog even een cooling-down en de eerste training zit er alweer op. Kinderen vragen om een handtekening, jongens en meisjes willen met spelers en technische staf op de foto.
"Het blijft deze week nog rustig", zegt Heerkes na afloop. "Het lichaam moet wennen." Vandaar ook dat er nog geen partijspel op het programma stond. "Dan wordt het meteen zoveel scherper."
De oefenmeester geeft aan dat er de komende tijd nog wel wat spelers bijkomen. "Naast een paar jongelingen die door kunnen groeien, richten we ons op een aanvallende middenvelder en een rechtsbuiten."
De aanwinsten tot nu toe – Maertens, Steur, Fledderus, Dost en Van Nieuwenhuyzen – stemmen Heerkes optimistisch. "Zij maken ons sterker", geeft de coach aan. "Fledderus moet voor een basisplaats gaan. Hij heeft bij Groningen veel gespeeld, dat moet bij ons ook kunnen. Maertens komt uit de top drie van België, heeft Champions League gespeeld. Steur komt van een topvijfploeg in Nederland. En Bas Dost ken ik nog uit de jeugd van Emmen. Die heeft zich goed ontwikkeld."
Kan Heracles dit seizoen dan een stap maken en mee gaan doen om een plekje in de middenmoot? Heerkes: "Dat is wat optimistisch, maar we zullen er wel voor vechten. Qua begroting kunnen wij ook niet op tegen bijvoorbeeld NAC Breda en FC Utrecht. We moeten creatief zijn met onze aankopen en zo proberen het niveau te halen." De Tukkers gaan zodoende voor een plek boven de rode streep. "Rechtstreekse handhaving is het doel."
www.voetbalprimeur.nl
Echt niet?quote:Op maandag 14 juli 2008 21:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Linkjes van gesprekken met Jan Smit tijdens trainingen heb ik helaas niet.
Als ik lees 'ontvangt Emmen' uit een regionale bron - dus meestal goed ingevoerd - en als ik dan ook dit stukje uit een artikel van de Tubantia neem:quote:[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het niet onmogelijk is dat Emmen 3 ton ontvangt.
Ik zeg alleen dat ik denk dat hij Heracles ruim 3 ton kost (transfersom + salariskosten komend seizoen). Ik kan het goed mis hebben, maar voorlopig baseer ik dat op:
1. Bedragen voor andere eerste divisie spelers die al een tijdje een basisplaats hadden en in de top speelden.
2. Bedragen die Heracles in voorgaande seizoenen heeft betaald voor spelers.
3. Bedragen die voor Heracles te hoog waren voor andere spelers (o.a. 4/5 ton voor een jeugdinternational)
Dat zijn natuurlijk geen feiten, maar ik zei ook dat ik het vreemd zou vinden wanneer het echt zo is en dat ik eerder denk dat het Heracles in totaal 3 ton kost voor komend seizoen.
Het spelerfonds is ongeveer 2.5 miljoen, de Emmen-voorzitter had het over 5% van de Sulejmani transfer toen Heerenveen om de hoek kwam kijken, dus dan denk ik toch echt dat het wel rond de 300k zal zitten hoor. Tijden veranderen, ook voor Heracles. En met zo'n spelersfonds zijn er gewoon meer dingen mogelijk, dus ook echt hogere bedragen.quote:Voorzitter Jan Smit is ook bijzonder content dat de moeizame onderhandelingen uiteindelijk hebben geresulteerd in een driejarig contract. "Dankzij het spelersfonds hebben we Bas kunnen aantrekken, anders was het echt niet gelukt", erkent Smit vanaf zijn vakantieadres in Zuid-Frankrijk. "Emmen vroeg de hoofdprijs en ook Heerenveen kwam nog even om de hoek kijken.
Dat was wel de bedoeling inderdaad.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het spelerfonds is ongeveer 2.5 miljoen
Die 5% moet je natuurlijk wel in de juiste context plaatsen, die was niet bepaald serieus bedoeld.quote:de Emmen-voorzitter had het over 5% van de Sulejmani transfer toen Heerenveen om de hoek kwam kijken, dus dan denk ik toch echt dat het wel rond de 300k zal zitten hoor.
Er zou ongetwijfeld meer mogelijk zijn en Heracles zou de 3 ton ook wel kunnen betalen, maar ik blijf het raar vinden wanneer een speler die nog geen seizoen in de basis heeft gestaan in de eerste divisie en niet direct is gehaald voor de basis 3 ton aan puur transfergeld kost.quote:Tijden veranderen, ook voor Heracles. En met zo'n spelersfonds zijn er gewoon meer dingen mogelijk, dus ook echt hogere bedragen.
Ik verwacht ook nog wel 1 of 2 klappers eigenlijk.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:16 schreef Damzkieee het volgende:
Dan zijn er ook nog wel duurdere spelers mogelijk. Veel meer hebben we aan transfers niet betaald vooralsnog. Volgens mij in totaal zo'n 6 ton nu?
Natuurlijk niet - maar Ajax eiste ook de hoofdprijs voor Sneijder, waar Heerenveen de hoofdprijs eiste voor Sulejmani, etc. Bij dit soort dingen, waarbij de voorzitter van Heracles ook over een hoofdprijs heeft, dan zal een bedrag dat betaald worden eerder er dichter bij liggen dan er verder van af.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling inderdaad.
[..]
Die 5% moet je natuurlijk wel in de juiste context plaatsen, die was niet bepaald serieus bedoeld.
Tja, Feyenoord wilde ook 4.5 miljoen investeren in een speler van Twente die nog amper zijn sporen heeft verdiend in de Eredivisie - ook geld uit een spelersfonds overigens.Everton werd ook gehaald door externe investeerders. Dit zouden wel spelers moeten zijn waarmee je het dubbel en dwars terug kan verdienen. Bovendien, wanneer er kapers op de kust komen met meer geld, dan ben je sneller geneigd toe te happen.quote:[..]
Er zou ongetwijfeld meer mogelijk zijn en Heracles zou de 3 ton ook wel kunnen betalen, maar ik blijf het raar vinden wanneer een speler die nog geen seizoen in de basis heeft gestaan in de eerste divisie en niet direct is gehaald voor de basis 3 ton aan puur transfergeld kost.
Lijkt me dat je dezelfde soort dingen kan verwachten wat nu bij Ajax TV en PSV TV komt, items over trainingen, spelers, transfers, etc.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:41 schreef Blawh het volgende:
Iemand nog iets gehoord trouwens over Heracles.tv? Ben wel benieuwd wat ze daar precies mee gaan doen en wanneer dat begint.
Hoop toch niet dat dit de nieuwe '10' wordt.quote:Heracles meldt zich voor Medunjanin
Heracles Almelo wil nog vijf spelers contracteren voor het nieuwe seizoen, meldt Voetbal International. Eén daarvan is AZ'er Haris Medunjanin, hij mag ondanks een doorlopend contract vertrekken.
De 23-jarige spelmaker staat echter ook in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs. Daarom wil de in Bosnië geboren voormalig Nederlands jeugdinternational pas eind juli de knoop doorhakken over zijn toekomst.
Het afgelopen seizoen kwam Medunjanin twaalf competitieduels in actie namens AZ. Hij scoorde éénmaal.
Naast het aantrekken van een directe versterking voor de positie van aanvallende middenvelder wil de Almelose ook nog een rechtsbuiten en drie breedte-aankopen vastleggen.
Niet alleen Ikedia natuurlijk.quote:
Vooral die Braziliaanse spelverdeler maakt me wel heel erg nieuwsgierig.quote:Heracles Almelo test Pius Ikedia
ALMELO - In de zoektocht naar een rechterspits is Heracles uitgekomen bij Pius Ikedia. De oud-Ajacied komt vanaf maandag op proef in Almelo. De Nigeriaan speelde ook voor RKC Waalwijk en vertrok daarna naar Metallurg Donetsk in de Oekraïne.
Verder test Heracles Willy Overtoom. De in Kameroen geboren aanvaller (22) speelt nu nog voor hoofdklasser Hollandia, maar was in het verleden actief bij, AZ en Stormvogels Telstar. "We gaan kijken of deze jongens iets kunnen toevoegen aan onze spelersgroep. Van Ikedia weten we iets meer, maar de voorbereiding is een ideale gelegenheid om te testen", zegt assistent trainer Hendrie Krüzen.
Heracles verwacht maandag ook een Braziliaanse spelverdeler, maar met de club van het talent moeten de laatste plooien nog worden gladgestreken. "We hebben hem op dvd gezien en dat zag er hoopgevend uit", zegt Krüzen, ,,maar we gaan niemand binnenhalen op basis van wat beelden. Hij krijgt hier de kans om een contract te verdienen en we wachten af hoe het zal verlopen."
Daarom komt hij eerst op proef, een veilige en goedkope manier om een speler te testen. Niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 16 juli 2008 17:52 schreef groenen het volgende:
Die Overtoom heb ik wel eens zien spelen. Is een kleine neger, en een aanvallende middenvelder. Was qua techniek wel de beste van Hollandia(2de bij het algeheel amateurkampioenschap.) Maar denk niet dat het iets is voor de eredivisie.
Kan het misschien beter eerst bij een eerste divisie club proberen.
Hij heeft onze verdediging een paar keer aardig gedold, dat weet ik wel. Het probleem met hem is volgens mij alleen het rendement. Hij is supersnel en kan makkelijk passeren, maar een voorzet en een goede afronding heeft hij volgens mij niet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 19:40 schreef El_Bassie het volgende:
Ikedia zou ik een hele goede aanwinst vinden voor Heracles. Oké, hij heeft de laatste jaren wat minder gepresteerd, maar hij heeft al wel laten zien dat hij heel goed kan voetballen. Dat verleer je niet zo maar. Zou m.i. een leuke aankoop zijn.
ja net als De Boerquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:53 schreef Blawh het volgende:
Oprita, das best wel een hele bekende naam zeg! Ben wel heel erg benieuwd!
Hij is ook echt heel snel, dus die grap is dan helemaal zo gemaakt natuurlijk.quote:
Zal in ieder geval niet duur zijn, dat scheelt.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij is ook echt heel snel, dus die grap is dan helemaal zo gemaakt natuurlijk.
Wel leuk dat ze hem gaan testen. Is opgeleid bij AZ de laatste jaren, verhuurd geweest aan Telstar, maar dat was het allemaal net niet. Zou me dus verbazen als Heracles wel lukt, maar wie weet, met wat tijd en begeleiding.
quote:Heracles op zoek naar de ‘kruimels’
Door EDDY VAN DER LEY
ALMELO - Heracles beweegt zich al jaren met de zuinigheid van een Zeeuws meisje door het vaderlandse voetballandschap. De verse begroting van 8,5 miljoen euro is weliswaar een record in de clubhistorie, maar voor eredivisiebegrippen niet meer dan ‘peanuts’.
Afgaand op de som van het kapitaal is de tweede club van Twente ook de komende voetbaljaargang gedoemd tot degradatievoetbal, maar trainer Gert Heerkes legt zich niet zonder slag of stoot neer bij die wiskundige logica.
,,Onder de huidige omstandigheden zou het seizoen inderdaad geslaagd zijn wanneer we ons handhaven, maar als trainer wil je natuurlijk méér,’’ zegt hij. ,,Spelen voor een plek tussen de tiende en vijftiende plaats zou heel mooi zijn.’’
Heerkes, tot voor kort sportinstructeur bij defensie, is begonnen aan zijn eerste volledige seizoen in het betaald voetbal. Als grote onbekende volgde hij in de voorbije winterstop de ontslagen Ruud Brood op, om Heracles prompt aan het voetballen te krijgen en knap voor degradatie te behoeden. De beloning mocht er zijn: een nieuw, tweejarig contract.
Toch is de trainer uit Hardenberg nuchter genoeg om de persoonlijke tint aan het succes te relativeren. Hij rept van een teamprestatie, wijst naar zijn assistent Hendrie Krüzen en roemt de inbreng van (inmiddels vertrokken) huurlingen als Gonzalo Garcia Garcia, Robbert Schilder en Srjdan Lakic. ,,Zij zijn van doorslaggevend belang geweest, dat mogen we niet uit het oog verliezen.’’
In een ideale wereld zou Heracles Almelo zich zelfstandig kunnen bedruipen, zonder afhankelijk te hoeven zijn van kunstgrepen met huurlingen, maar de realiteit is (nog) anders. Heerkes sluit niet uit dat andermaal een beroep moet worden gedaan op afvallers van topclubs.
,,We zijn nog op zoek naar een aanvallende middenvelder en een rechtsbuiten,’’ schetst hij. ,,Het liefst heb ik daar snel duidelijkheid over, maar het zou best kunnen dat we pas eind augustus zaken kunnen doen, als de pikorde bij de grote clubs bekend is.’’
Tot dusverre heeft de oefenmeester vijf nieuwe spelers kunnen verwelkomen: centrumverdediger Birger Maertens (Club Brugge), middenvelder Mark Jan Fledderus (FC Groningen), linksbuiten Sebastiaan Steur (Excelsior), centrumspits Bas Dost (FC Emmen) en tweede doelman Jörg van Nieuwenhuijzen (Excelsior). Op het eerste gezicht geen spectaculaire versterkingen, maar Heerkes hoopt dat de schijn bedriegt.
,,Birger Maertens is in Nederland geen grote naam, maar heeft met Brugge Champions League gespeeld en ‘tig’ wedstrijden in de top-3 van België, Fledderus kwam vorig seizoen tot 26 wedstrijden bij FC Groningen, top-7 van Nederland,’’ benadrukt hij.
,,Voor Heracles zijn dat spelers met meerwaarde. Sebastiaan Steur was niet lang geleden gewild bij de top-5 van Nederland, heeft bij Heerenveen gespeeld. We hopen dat hij bij ons zijn belofte alsnog kan waarmaken, aan talent ontbreekt het hem niet. Bas Dost werd begeerd door veel clubs en moet bij ons binnen twee jaar tot een volwaardige eredivisiespeler kunnen uitgroeien. En Jörg van Nieuwenhuijzen kan probleemloos aan de bak in de eredivisie, mocht Martin Pieckenhagen niet kunnen spelen.’’
Veel zal komend seizoen afhangen van de krachtpatserij van de Duitse doelman. Zoals Heracles ook rekent op de eerzucht en klasse van spelers als Emmanuel Boakye, Kwame Quansah, Ragnar Klavan, Everton en Ricky van den Bergh. ,,Ricky heeft veel pech gehad met blessures,’’ zegt Heerkes, ,,maar ik heb gelezen dat hij zich nu wil bewijzen, dat zijn beste jaren eraan komen. Dat is voor een trainer mooi om te weten.’’
Heerkes denkt zo’n 32 punten nodig te hebben voor rechtstreekse handhaving. ,,Maar natuurlijk hoop ik dat we er veel meer halen.’’
Leuk stuk.quote:
quote:Uniek kunstgras Heracles ingewijd
ALMELO - Jan Smit kwam er speciaal voor terug van zijn vakantieadres in Nice en reist morgenavond weer naar het warme zuiden. Maar dit wilde de voorzitter van Heracles Almelo niet missen. Het unieke nieuwe kunstgrasveld werd in het Polmanstadion gepresenteerd aan de landelijke en internationale pers: een zogenoemd derde generatie-kunstgrasveld, een produkt van Koninklijke ten Cate, ingenieursbureau Oranjewoud en Edel Grass.
'Een perfecte grasmat. Voldoet aan alle eisen. Prachtig om daar op te spelen'" zei Heracles-icoon en assistent trainer Hendrie Krüzen. Zeker twee jaar kan Heracles Almelo op het veld spelen. Dan wordt het stadion uitgebouwd naar 13.000 mensen en het veld een kwartslag gedraaid. Loek de Vries, de topman van Ten Cate, gaf een toelichting.
'We hebben zeventig procent van de wereldmarkt in handen. Dit wordt een visitekaartje voor Heracles, maar ook voor ons. Tal van internationale delegaties komen naar Almelo om te kijken hoe dit er bij ligt. Het geheel kost zeven ton waar Heracles en wij van profiteren.'
Jan Smit kan niet wachten tot Feyenoord op bezoek komt. 'Dat is de eerste wedstrijd en tegen de club waar Gert Jan Verbeek leiding aan geeft. Hij is een warm voorstander van kunstgras. Ook Volendam heeft kunstgras. Dus van dat gezeur zijn we ook af.' Hij voegde er aan toe dat maandag een Braziliaans talent naar Almelo komt. 'Hendrie Krüzen heeft beelden van hem gezien. Als hij half zo goed is van wat we hebben gezien pakken we hem direct'.
quote:De Braziliaanse spelverdelder die op proef zal komen is Jhonatan da Silva Pereira van Gremio Porto Alegre. Tevens komt er ook een vijfde testspeler. Zijn naam is Lukas Bajer en komt uit Tsjechië. De 23-jarige middenvelder is afkomstig van Sigma Olomouc. Hij speelde 22 wedstrijden in de basis voor de nummer 11 van Tsjechië en liep eerder stage bij AZ.
Gert Heerkes "De spelers krijgen hier de kans om een contract te verdienen en we wachten af hoe het zal verlopen".
Die zou dus wel een balletje kunnen trappen.quote:06.09.07: Jhonatan da Silva Pereira ist U-18 Nationalspieler für Brasilien.
quote:Heracles Almelo krijgt géén nieuw stadion. Dat heeft voorzitter Smit van de Almelose profclub zaterdagmorgen in het Radio Oost-programma Ochtendhumeur gezegd.
Wél wordt het huidige Polman-stadion vrijwel zeker uitgebreid zodat er 13.000 toeschouwers in kunnen. In het huidige stadion kunnen zo'n 9.000 supporters. Volgens Smit kost de uitbreiding de gemeente geen cent. Almelo zou alleen garant moeten staan voor 10 miljoen euro. Eind augustus moet in een beslissend overleg tussen Heracles Almelo, de architect, aannemers en de gemeente Almelo duidelijk worden of het stadion uitgebreid kan worden.
Zou wel beter zijn voor ons, hoeven we ook niet meer op de reserve-lijstquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:33 schreef Blawh het volgende:
Gelukkig dat ze realistisch zijn en eerst naar 13.000 gaan. Had er niet aan moeten denken dat ze direct richting de 17.000 ofzo gingen en we dan veel lege plaatsen zouden hebben, dat ziet er altijd zo triest uit.
Ja maar als er maar 10 man per seizoen zijn seizoenskaart op zegt zit je er pas over 20 jaarquote:Op maandag 21 juli 2008 09:40 schreef Damzkieee het volgende:
Staat toch maar 200man op ofzo?
Zal wel 300.000 zijn denk ik + eventuele bonussen.quote:Op maandag 21 juli 2008 13:48 schreef Damzkieee het volgende:
Hoeveel dan? Dan hadden ze Schilder/Lakic of GGG ook wel kunnen halen...
1.5 milj? dan is er nog geld over dus...
en? wat was de eerste indruk?quote:Op maandag 21 juli 2008 16:19 schreef Blawh het volgende:
Was best druk op de training, ondanks het hondenweer. Mannetje of 200/300 stonden er wel.
Oprita was er nog niet, die komt waarschijnlijk morgen voor de 1e keer mee trainen.
Moeilijk om te oordelen, eerste uur van de training was ongeveer warming-up + conditie. Daarna speelden 4 teams van 6 steeds wedstrijdjes van 5 minuten tegenover elkaar. Dat speelde zich af op 2 verschillende velden, in totaal heb ik dus maar 15 minuten per speler kunnen zien.quote:
quote:Op maandag 21 juli 2008 11:43 schreef Blawh het volgende:
Dost dus wel meer dan 300.000.
Momenteel ruim 1,5 miljoen voor het spelersfonds bij elkaar gehaald.
Ik vroeg me al af waarom Oprita en Ikedia vandaag niet mee deden tijdens de training, maar die zijn dus alweer vertrokken.quote:Heracles Almelo met twee testspelers in gesprek
HERACLES.NL - Pius Ikedia, Lukas Bajer, Willy Overtoom, Jhonatan da Silva Perreira en Daniel Oprita hebben de stageperiode bij Heracles Almelo erop zitten. Nico-Jan Hoogma; “Over Lukas Bajer en Willy Overtoom zijn we tevreden en hebben de gesprekken inmiddels gestart. We hopen begin volgende week meer duidelijk te hebben over deze spelers. De stageperiode van Jhonatan da Silva Perreira loopt nog een week door”.
Trainer Gert Heerkes geeft uitleg over de keuze niet verder te gaan met Pius Ikedia en Daniel Oprita: “Pius Ikedia en Daniel Oprita hebben een goede indruk achtergelaten. Het zijn echter niet de type spelers die wij zoeken”.
Transfervrij is hij inderdaad.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 06:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Gaat Bajer niet teveel kosten? Of is hij transfervrij ofzo? Een maat van me was aardig onder de indruk van hem in die trainingswedstrijd. Technisch en tactisch zag het er erg goed uit.
Zijn er nog zoveel over ja?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:26 schreef Blawh het volgende:
[..]
Er komt zeker nog wat bij, waarschijnlijk nog 3 spelers.
Je bedoelt van de testspelers? Ik denk niet dat die Jhonatan gaat komen, tenzij hij volgende week opeens veel beter speelt. Misschien als linksbuiten, maar voor '10' lijkt hij me nog te licht.quote:
Ik zie hem eigenlijk liever niet komen. Hij lijkt me veel te lui, traag en wisselvallig.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:53 schreef pfaf het volgende:
Harris zou erg goed zijn, een beetje creativiteit er bij kan geen kwaad. ( understatement )
GGG?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik zie hem eigenlijk liever niet komen. Hij lijkt me veel te lui, traag en wisselvallig.
Garcia was niet traag, toch redelijk constant (op de laatste wedstrijden na, maar toen was het hele team uitgeblust) en zo lui als velen zeggen vond ik hem ook weer niet, hij verdedigde vaak genoeg mee.quote:
Ik doelde meer op het feit dat hij ook redelijk als moeilijke jongen te boek stond/staat, maar dat kan best goed uit pakken. Dat wisselvallige/flegmatieke vind ik altijd wel charmant. Al is het de vraag of je er oorlogen mee wint.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Garcia was niet traag, toch redelijk constant (op de laatste wedstrijden na, maar toen was het hele team uitgeblust) en zo lui als velen zeggen vond ik hem ook weer niet, hij verdedigde vaak genoeg mee.
Als hij komt dan mag hij van mij het ongelijk bewijzen. Voetballen kan hij zeker, dat staat buiten kijf. Misschien komt het er juist wel uit bij hem als hij vertrouwen krijgt van Heerkes & Krüzen, als hij dan constanter gaat spelen met 2 controleurs achter zich dan zou het wel wat kunnen worden ja.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat hij ook redelijk als moeilijke jongen te boek stond/staat, maar dat kan best goed uit pakken. Dat wisselvallige/flegmatieke vind ik altijd wel charmant. Al is het de vraag of je er oorlogen mee wint.
quote:Heracles in gesprek met proefspelers Bajar en Overtoom
ALMELO – Heracles Almelo heeft Lukas Bajar en Willy Overtoom een contract aangeboden. De spelers waren deze week op proef in Almelo en lieten een goede indruk achter op de technische staf van de club. In totaal liepen er deze week vijf proefspelers rond op het nieuwe kunstgrasveld in het Polman Stadion.
Pius Ikedia en de Roemeen Daniel Oprita kregen minder goed nieuws van trainer Gert Heerkes. Die meldde dat ze ‘goede voetballers’ zijn, maar niet ‘de spelers zijn die Heracles zoekt’. De Braziliaan Jhonatan da Silva Perreira blijft nog een week langer; dat was vooraf al afgesproken.
De Tsjech Bajar ( 23) praat maandag verder met de club over een aanbieding van twee jaar, met een optie voor nog ene jaar. „Hij is een rechtsbuiten die ook op het middenveld uit de voeten kan. Een veelzijdig speler waar we zeker wat in zien”, zegt Nico-Jan Hoogma, algemeen directeur van Heracles. De voetballer komt nu nog uit voor SK Sigma Olomouc, een club uit de Tsjechische stad Olomouc.
Dan de 22-jarige Willy Overtoom, de amateurvoetballer die nu nog voor zondaghoofdklasser Hollandia speelt. „We zouden hem willen halen voor de breedte, niet meteen voor de selectie van 22 spelers”, zegt Hoogma. „Hij is een talent, we zien wat in hem en willen hem daarom graag een kans geven.”
Overtoom is overigens geen onbekende in het betaalde voetbal. Hij speelde eerder bij AZ en Stormvogels/ Telstar. Bij Heracles hoopt de in Kameroen geboren aanvaller zijn rentree in het betaalde voetbal te maken. Ook hij zal maandag verder praten over een contract.
Welke verrassing dan?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als hij komt dan mag hij van mij het ongelijk bewijzen. Voetballen kan hij zeker, dat staat buiten kijf. Misschien komt het er juist wel uit bij hem als hij vertrouwen krijgt van Heerkes & Krüzen, als hij dan constanter gaat spelen met 2 controleurs achter zich dan zou het wel wat kunnen worden ja.
Toch hoop ik dat ze met een andere verrassing komen.
Geen idee, Nico Jan is een tijd in het buitenland geweest. Waarschijnlijk om onder andere testspelers te regelen, maar wie weet komt er wel iets anders uit de hoge hoed.quote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:44 schreef Damzkieee het volgende:
Nu hebben we 18 man voor het eerste dacht ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |