abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59195912
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:55 schreef dennistd het volgende:
Zijn stootblokken er voor gemaakt om treinen er overheen te laten schieten en ze zo af te laten remmen?
Een tijd terug waren er namelijk ook al 2 SGMm slachtoffer van een stootblok.
En wat denk je van dat gevalletje in Amersfoort, heel wat jaren geleden. Een DD-ARM stuurstand die zo de bagagekluisjes binnen gelanceerd werd toen hioj niuet meer tijdig kon stoppen bij het binnenlopen op spoor 22.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:01:44 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59196347
Tevens leuk: Per toeval kwam ik nog een imposant treintje tegen in Amersfoort:


.

[ Bericht 44% gewijzigd door Dr_Flash op 07-06-2008 17:21:48 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 17:28:17 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59197063
Harde klap geweest daar in Dordrecht zo te zien aan de foto's
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:32:40 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59197169
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Harde klap geweest daar in Dordrecht zo te zien aan de foto's
Seems so Ben benieuwd naar het IVW-rapport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 17:47:32 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59197620
Zal wel komen door poep op de rails ofzo
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:02:28 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59204323
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens stond dat stootjuk oorspronkelijk een meter of 5 verder naar voren. Dat stootjuk heeft dus totaal geen zin gehad en is met trein en al tegen het beton gegaan. Ik ben benieuwd naar de impactsnelheid. Het scheelde minder dan je zou denken, of die bovenleidingpaal was ook om gegaan
Dit is geen doorglijden meer, dit is te laat remmen of zo? De bovenleidingpaal staat op een blok beton van 30 ton o.i.d. dus die kan op zich wat hebben. Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:21:34 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59204867
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:02 schreef Duvel het volgende:
Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.
Ja, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat lukt niet erg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:31:23 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59205151
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens leuk: Per toeval kwam ik nog een imposant treintje tegen in Amersfoort:

Welck een fraaye film!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:37:16 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59205331
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:31 schreef Duvel het volgende:
Welck een fraaye film!
Thx

Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"

Hmm daar had men toch niet zomaar van terug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59205830
Zwaar vet filmpje inderdaad!! Die ga ik nog vaak bekijken.. Hier de bijbehorende foto:


Groot:
http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/2558649603/sizes/o/
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:59:03 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59205969
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Thx

Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"

Hmm daar had men toch niet zomaar van terug
Ik heb ook een DSLR, filmt beroerd inderdaad!

Wat ik wel grappig vond: ik dacht altijd dat die 1200 niet meedeed met het optrekken, en dat dat alleen door de diesel gedaan werd (een diesel is erg goed in het op gang brengen van treinen, maar is futloos als er snelheid gemaakt moet worden). In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:01:00 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206021
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Beide panto's up. dat is niet voor de kerstman hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 23:01:54 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59206048
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:02:49 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206072
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
Nouw.. laten we stellen dat ongeveer 70 % van de tractie van die 1200 kwam. EN dat die 6700 strikt genomen EIGENLIJK niet eens nodig was....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59206616
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. Als deze locs een goederentrein van deze lengte zouden moeten trekken, heb je grote kans dat je met een defecte tractiemotor te maken krijgt. De e-locs zijn ook niet de jongsten meer. Vandaar dat de 6700 serie mag helpen om de 1200 wat te ontzien.

Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken. .
pi_59206694
Ja dat die 6700 nodig is, is wel logisch natuurlijk. Het goederenemplacement op de terminal in Leeuwarden heeft geen draad. Maar aangezien de Coevorden-shuttle wel altijd met alleen een 1200 rijdt is dan wel opvallend. Is de Coevorden shuttle dan korter cq minder lang cq minder zwaar dan de Leeuwarden shuttle?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:31:48 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206739
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:27 schreef TrainGV het volgende:
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. [..]

Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken. .
Als de 6700 op geëlectrificeerde baanvakken niet meer dan een steuntje is voor de 1200 (en dat is zo) dan kom je me niet vertellen dat die het op een emplacement zonder draad ineens alleen af kan, okee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59206959
Op een emplacement hoef je ook niet ver meer, puur een kwestie van een paar wagentjes los koppelen rangeren, en weer een trein vormen. Dat kan een 6700 gemakkelijk hebben, aan de 1200 heb je idd niets. Behalve op de weg er naar toe, zoals je al eerder zei is de 1200 dan een ATB loc .
  zondag 8 juni 2008 @ 08:35:39 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59211549
Op de Havenspoorlijn rijdt/reed ACTS toch met 1200+6700? Dan moet de 6700 toch echt alles doen, want de 1200 is volkomen ongeschikt voor 25kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 juni 2008 @ 08:41:40 #170
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_59211565
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
  zondag 8 juni 2008 @ 08:50:27 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59211603
quote:
Op zondag 8 juni 2008 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
Als het stof hier een beetje opgetrokken is, zal ik eens op zoek gaan naar een foto, want ik weet het vrijwel zeker. Was de tijd dat er nog geen 7100 of 5800 bij ACTS in dienst was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59214715
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:


Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja
Aha, vandaar die grote kra(a)n(en) bij het station die ik spotte vanaf de overweg in de Krommedijk. Wilde nog langsfietsen om te kijken wat er aan de hand was...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 8 juni 2008 @ 18:32:30 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59224725
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...

Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59227089
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Het is wel een afgeragde plan V die ze huren, compleet met vervaagde gele kleur. Hoe mooi de sticker ook is die je erop plakt, het blijft er niet uit zien.
* Whatever floats your goat!
pi_59231449
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...

Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven .
  zondag 8 juni 2008 @ 21:54:19 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59231570
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!
Ja, welke JOSTI doet zoiets. Op Glanerbrug

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 8 juni 2008 @ 22:01:04 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59231812
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 juni 2008 @ 22:50:31 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59233624
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 juni 2008 @ 06:33:30 #179
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59237729
Van de site www.wadloper.nl.tt
quote:
Heden middag telefonisch contact gehad met mijn bron,;

Tot zekere hoogte is er zeker dat de DH`s staande in Amf een grote-revisie krijgen, dit houd dus in dat de bakken gestript worden en vervolgens worden voorzien van de nieuwste snufjes, neem als voorbeeld de revisie van sgm.

Dit is een positief bericht in zekere opzichte kan men dus spreken op inzet in nederland wel vermoedelijk ook weer in gn.

De stellen Veolia liggen in een grijs gebied vanwege de extra kilometers die ze gelopen hebben en het onderhoud minimaal was worden deze waarschijnlijk dus verkocht of hergebruikt.

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik weer een belletje gehad heb.
  Redactie Sport maandag 9 juni 2008 @ 07:44:54 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59237955
Lijkt me wel heel sterk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 juni 2008 @ 08:21:06 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59238234
quote:
Op maandag 9 juni 2008 06:33 schreef Wadloper het volgende:
Van de site www.wadloper.nl.tt
[..]
Poeh poeh. Hoop interessante woorden van iemand die nauwelijks Nederlands spreekt. 'T zal mij benieuwen. Ik geloof er geen moer van eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 10:53:35 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59241269
Oogst van gisteren:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 10:56:35 #183
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59241356
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven .
Ja ok, kostenbesparing, maar een paar tientjes zal een bedrijf niet in elkaar storten. Er bestaat ook zoiets als een huisstijl en het uitdragen daarvan. Het kan al niet helemaal maar heb dan een beetje stijl en klasse (ok ver te zoeken) en maak er 't beste van vind ik dan.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 9 juni 2008 @ 11:08:32 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59241631
fucking neukamateurs daar ook bij NS-HiSpeed

Die benelux is dus gewoon kansloos, dat is duidelijk. Dus ik denk, laat ik voor de leut eens proberen met de Thalys te gaan. Geen paupers, geen schreeuwende kinderen, geen zakkenrollers, hipte

Retourtje Rotterdam - Antwerpen: 66 euro. Knaters, poeh, dat valt niet mee. Maar goed, voor een keertje, ach. Dus ik plan een tripje, 14 juni. 7:26 heen, en die avond met de laatste Thalys terug. Wil je gaan boeken, wat denk je?

"Het is niet mogelijk uw terugreis voor uw heenreis te plannen"

WTF regelen die Belgen die site of zo? Idioten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 11:52:42 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59242774
quote:
Op maandag 9 juni 2008 06:33 schreef Wadloper het volgende:
Van de site www.wadloper.nl.tt
[..]
quote:
Na de totale make-over zien de wadlopers er als volgt uit:
Ofwel:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 juni 2008 @ 16:52:37 #186
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59250904
Tja, ik heb dat niet verzonnen hoor
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juni 2008 @ 18:05:21 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59252768
Het lijkt mij ook sterk hoor, zeker als je bedenkt dat het trage bakken zijn en eigenlijk binnen Nederland nergens ingezet kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 juni 2008 @ 18:34:35 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59253378
Je kunt ze opvoeren: nieuwe hydraulische motoren, nieuwe dieselmotoren, nieuwe oliecompressoren. En dan hopen dat de bak niet gaat slingeren.

Oftewel: koop een nieuwe trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 juni 2008 @ 18:38:51 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59253491
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast. De man, die het spoor duidelijk bijster was, werd opgevangen door de politie.

Bron: De Telegraaf.nl

  maandag 9 juni 2008 @ 18:50:13 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59253800
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast.
Weer een treindienstleider die zit te slapen zeker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 19:02:44 #191
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59254148
Was vandaag weer lekker raak op weesp, uitgelopen werkzaamheden van het weekend

Tevens stond er ook een spottert op Hilversum te fotograferen, ook zijn ze in Hilversum op het nieuwe perron een overkapping aan het maken ? En in Baarn zijn ze druk met slopen bezig.
pi_59254491
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking neukamateurs daar ook bij NS-HiSpeed

Die benelux is dus gewoon kansloos, dat is duidelijk. Dus ik denk, laat ik voor de leut eens proberen met de Thalys te gaan. Geen paupers, geen schreeuwende kinderen, geen zakkenrollers, hipte

Retourtje Rotterdam - Antwerpen: 66 euro. Knaters, poeh, dat valt niet mee. Maar goed, voor een keertje, ach. Dus ik plan een tripje, 14 juni. 7:26 heen, en die avond met de laatste Thalys terug. Wil je gaan boeken, wat denk je?

"Het is niet mogelijk uw terugreis voor uw heenreis te plannen"

WTF regelen die Belgen die site of zo? Idioten.
Volgens mij klopt het nog ook. Ik zat laatst op de Hispeed site, wat een waardeloos kuttding is het overigens, en merkte dat ik naar een .be werd gedirigeerd. Dan te bedenken dat ik in het najaar vaak naar Brussel mag gaan treinen....
  maandag 9 juni 2008 @ 19:25:24 #193
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59254924
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:02 schreef Tecnix het volgende:
Tevens stond er ook een spottert op Hilversum te fotograferen, ook zijn ze in Hilversum op het nieuwe perron een overkapping aan het maken ?
Dat zou ook eens tijd worden. Of zijn ze alleen maar de bouwpakket-wachtkamers (gedoneerd door het andere perron) die daar al maanden op het perron liggen een keer in elkaar aan het zetten?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:28 #194
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59266136
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast. De man, die het spoor duidelijk bijster was, werd opgevangen door de politie.

Bron: De Telegraaf.nl

Ik wilde net 'perrongeluk' noemen, maar dat is wel zeer misplaatst.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:22:22 #195
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59271097
http://www.omroepbrabant.(...)st+wéér+voorbij.aspx
quote:
BEST - Opnieuw is een machinist van de Nederlandse Spoorwegen vergeten de intercity Schiphol-Eindhoven te laten stoppen in Best. De trein die even na halftien maandagochtend in Best had moeten stoppen, reed gewoon door. Het is al zeker de vijfde keer sinds deze regeling dat een machinist vergeet te stoppen in Best.

Volgens een ingezonden brief in het Eindhovens Dagblad zou de sneltrein vorige week nog eens drie keer niet in Best zijn gestopt. De extra halte voor de intercity Schiphol-Eindhoven is ingevoerd om het snelverkeer op de snelweg A2 te beperken zolang er aan die weg wordt gewerkt. Speciaal om die reden is er ook een groot parkeerterrein aangelegd bij het station Best.
Allemaal: 'Dit is de intercity naar Eindhoven. Deze trein stopt niet te best.'

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:31:32 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59271276
ik hoop dat het nog een paar keer gebeurt Dan hoeft het niet meer iedere keer in de krant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:37:48 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59271434
Een Intercity hoort toch niet overal te stoppen?

Ook paradoxaal vind ik dat de IC Den Haag-Arnhem niet stopt te Veenendaal-De Klomp, terwijl de IC Den Helder-Nijmegen dat wel doet. Laatstgenoemde IC moet nog een langere afstand afleggen en dat komt de gemiddelde reissnelheid niet ten goede.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:52:24 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59271795
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Ook paradoxaal vind ik dat de IC Den Haag-Arnhem niet stopt te Veenendaal-De Klomp, terwijl de IC Den Helder-Nijmegen dat wel doet. Laatstgenoemde IC moet nog een langere afstand afleggen en dat komt de gemiddelde reissnelheid niet ten goede.
Nou, dat is natuurlijk een non-argument. Ten eerste zijn er gewoon weinig mensen die het hele stuk rijden en ten tweede rukt het niemand hoe hoog of laag de gemiddelde reissnelheid ligt. Er zijn ook wel "intercity's" die gemiddeld veel langzamer rijden, zoals Utrecht-Leiden.

Overigens ligt het op Utrecht-Arnhem wel wat gecompliceerder. De treinen die niet op Veenendaal-de Klomp stoppen, stoppen namelijk weer WEL op Driebergen-Zeist. En andersom. Als je dus van Veenendaal-de Klomp naar Driebergen-Zeist wilt, dan moet je via Utrecht (of via Ede-Wageningen). Moet je eens opletten wat dat doet voor je gemiddelde reissnelheid.

Nog sterker: Veenendaal-de Klomp - Maarn. Dat kan niet via Ede, en moet dus via Utrecht.

NOG sterker: Veenendaal-de Klomp - Veenendaal Centrum. Dat win je dus te voet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:55:03 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59271873
Je hebt gelijk.

Ik zag iets over het hoofd.
pi_59278943
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG sterker: Veenendaal-de Klomp - Veenendaal Centrum. Dat win je dus te voet
Da's drie km... Hoe trein-o-fiel moet je zijn om daarvoor de trein in plaats van de fiets/auto te willen nemen?

Ik bedoel maar, Het is niet noodzakelijk om een goede verbinding tussen deze twee stations te hebben, aangezien er genoeg goede alternatieven zijn boven de trein

[ Bericht 17% gewijzigd door Charango op 10-06-2008 15:48:19 ]
Socialist in Mercedes
pi_59282874
Veenendaal De Klomp - Veenendaal Centrum is één uur reizen met de trein volgens de NS-reisplanner. Men moet dan via Utrecht Centraal. Indien men van Veenendaal Centrum naar Utrecht Centraal moet, kan men beter een treinkaartje Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum kopen, dat is dan goedkoper.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 19:42:15 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59285602
Oh ja, ook nogeens via Maarn is het 29 tariefjoenits, en naar Utrecht is het 34
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59288428
Dieselen in Oost Groningen

Op de zeer zonnige ochtend van vrijdag 6 juni besluit ik mijn vrije dag te spenderen in het altijd gezellige Oost Groningen. Op de planning staan naast enkele goederentreinen ook enkele Spurts van Arriva op het programma en moet er een bezoek worden gebracht aan enkele hoogtepunten van Nieuweschans: de oude lokomotiefloods, de Westerwoldsche Aa en last but not least, de Coop :lol:

Afijn, na een snelle rit in de sneltrein van 6:58 van Leeuwarden naar Groningen stap ik met een 'verse' Koffie in de hand over op de Stoppert naar Bad Neuschanz. De rit verloopt zeer rustig, logisch ook, het is de tegenspits. Te Winschoten stappen de laatste reizigers uit en zie ik rechts van mij het eerste object al staan :-) De ACTS container/afvaltrein van Groningen naar Bremen. Helaas merk ik ook meteen op dat de eerste 2 containerdraagwagens achter de lok leeg zijn. Daar moet iets op bedacht worden...

Te Nieuweschans aangekomen loop ik meteen door naar de fotostek aan de andere kant van het riviertje de Westerwoldsche Aa. Zo'n kwartier later passeert dan de ACTS 7107 met de trein naar Bremen:


Fraai plaatje met links het oude baanwachtershuisje en rechts de oude remise van de Staatsspoorwegen. Er was hier plaats voor 8 stoomloks, maar voor de Tweede Wereldoorlog is de loods helaas buiten gebruik gegaan.

Ik heb het voorlopig wel gezien hier en pak de trein terug naar Zuidbroek. Bij de spoorwegovergang en naastgelegen brug over het Muntdammerdiep klik ik eerst de stoptrein naar Leer(Ostfriesland).



Het buurtgoederenvervoer in Oost Groningen is al tijden niet wat het zou kunnen/moeten zijn. Met slechts 1 tankcontainer aan de haak passeert de RN 6412 de brug over het Muntdammerdiep te Zuidbroek op weg naar Veendam.

Na nog een kort gesprekje met een collega-fotograaf nemen we weer afscheid, hij gaat verder aan zn werk en ik vervolg mijn tocht in een bomvol tweetje naar Groningen Hauptbahnhof. Aldaar loop ik richting het westen, ik hoop op de buurtcargo uit Delfzijl.


Aan de oostkant van station Groningen komen de spoorlijnen uit Leeuwarden, Delfzijl en Roodeschool samen. Met op de voorgrond nog een stukje van de voormalige spoorlijn naar Roden passeert Arriva Spurt 317 uit Delfzijl.

De Buurtcargo uit Delfzijl laat te lang op zich wachten en zodoende besluit ik terug te gaan naar het Oosten van Groningen.

In de boog bij Scheemda is al twee keer de Unit Cargo Onnen - Leer met RN232 door een fotowolk mislukt, driemaal is scheepsrecht zou je zeggen, dus besluit ik er weer heen te gaan, dit keer met meer geluk!


In de boog bij Scheema arriveert de RN 232 241 met drie schamele schuifwandwagens op weg van Onnen naar Leer(Ostfriesland) als Unit Cargo tr 45767.

Nadat deze trein voor het uitrijsein van Scheemda de stoptrein ri Groningen opgewacht heeft, ben ik al weer gearriveerd op het stationnetje en zo pak ik de trein terug naar Zuidbroek. Een lange wandeling de Tussenklappenpolder in om aldaar de ACTS Veendam-shuttle te platen, vanwege de warmte en de tijd doe ik het rustig aan.

Door een plekje onder de bomen is het aangenaam toeven, al laat ACTS wel erg lang op zich wachten.. Een shotje van de in de verte passerende Spurtjes van Arriva kan dan even niet ontbreken.


De zon is vervolgens te ver doorgedraaid dus heeft een plaatje hier van ACTS geen zin meer. Tevens is het bijna tijd voor de retourrit van de Unit Cargo Leer - Onnen. Ik loop in alle rust weer terug naar het station van Zuidbroek en neem de trein naar Sappemeer Oost, daar staat de zon iets beter.


De RN 232 241 passeert nabij Sappemeer met Unit Cargo tr 45766 (Leer-Onnen) een onbeveiligde overweg met andreaskruis.

Ook weer gelukt zeggen we dan :=) Ik pak de eerst volgende trein naar Zuidbroek terug omdat ik rond 17:00 een losse Railion 6400 lok de Tussenklappenpolder in zag duiken. Dat kan maar 1 ding betekenen: De Houtafvaltrein vanuit Veendam rijdt vandaag!!


Om 17u als losse loc richting Veendam en binnen een uur met een beladen Houtafvaltrein terugkeren is een knappe prestatie. De RN 6412 is met 41 stuks Ealos-x'n vol met houtsnippers op weg van Veendam naar Onnen om dit weekend verder vervoert te worden naar Beeskow, Duitsland. Op de achtergrond de imposante silo van Sprik Granen Zuidbroek BV.

Hierna pak ik de trein naar Winschoten om tegen over het station een simpel avondmaal te halen bij de plaatselijke snackbar. Ik moet toch ergens zo'n half uur zien te volbrengen.. Nadat dit uitje geslaagd is rij ik met de volgende trein naar Nieuweschans. Hier staat nog 1 trein op het programma: de ACTS trein uit Bremen naar Groningen. Maar helaas: de trein komt niet opdagen, waarschijnlijk zijn goederenpad gemist en daardoor meteen flink later... enkelspoor tussen Nieuweschans en Ihrhove.

Daarom neem ik genoegen met de stoptrein uit Leer naar Groningen.


Met een bezoekje aan de Coop voor wat speciaal Duits Bier, beeindig ik de tour voor vandaag. Het ging vandaag verrassend genoeg altijd goed met de wolken en de zon, want voor een groot deel van de dag was de hemel zeker niet strak blauw. Het gevecht is dit keer gewonnen door de fotograaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-06-2008 21:32:36 ]
pi_59288600
M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.

Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."

M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:22:09 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59288651
Die loods in Nieuweschans is nu toch een lunchroom of zoiets Zug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:24:49 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59288745
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef M57 het volgende:
M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.

Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."

M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
Ja die fuckers gaan hard voor de Vingerverfcup met de Grote Oren idd
Vorig jaar al eens iets mee geprobeerd. Onvolledige reisweg geboekt, kon ik ter plaatse weer extra tickets kopen. En de tenaamstelling van de reservering deugde niet. Mooie kuttyfuszooi. En ze sturen alles ZO tyfuslaat op dat je al helemaal geen tijd meer hebt om iets recht te zetten.

Treinreiswinkel: Sterf hard met je kop in een god damn touw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59288748
Ja zoiets idd, volgens wiki: culturele pleisterplaats en een koffieschenkerij
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:26:03 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59288786
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja zoiets idd, volgens wiki: culturele pleisterplaats en een koffieschenkerij
Dat kan nog van alles worden natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59289999
Heb weer een nieuw filmpje van Almelo verdiept.
Inmiddels zijn ze bezig met het leeg pompen van 1 van de bakken, staat niet echt goed op beeld, maar het is te zien. Zal donderdag met een betere camera gaan filmen. Zodat je het beter kunt zien.
Tevens zijn begonnen met het uitgraven van de laatste bak (de middelste). En zijn ze flink op dreef met de aanpassingen bij de, bak ingang Almelo CS zijde.

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:01 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59290418
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:02 schreef thats-me het volgende:
Inmiddels zijn ze bezig met het leeg pompen van 1 van de bakken,
Zondag was er nog niks te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 juni 2008 @ 22:16:58 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59290635
Komt er eigenlijk een dak op, of blijft het gewoon een open bak?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:22:28 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59290852
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:16 schreef dennistd het volgende:
Komt er eigenlijk een dak op, of blijft het gewoon een open bak?
Ik dacht dat het gewoon bleef bij "verdiept". Dus niet echt een tunnel a la Best. Maar hou me ten goede.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59290863
@ Dr_Flash, Zijn ze gisteren mee begonenn, inmiddels is er al zo'n 3 meter water uit (bak is ongeveer 6m hoog)
@ dennistd, De bak blijft open.

Dit is de bedoeling
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:30:57 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59291179
wel raar op zich, ik bedoel, als je hem alleen maar wat lager gaat leggen, wat heeft het dat überhaupt voor zin?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 10 juni 2008 @ 22:32:04 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59291222
ik had deze inmiddels gevonden:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_59291423
Dat er 2 overwegen over het spoor heen gaan, dit waren altijd gevaarlijke overwegen, waar men graag tussendoor ging slingeren (van jong tot oud). Tevens is het voor de omwonenden straks een stuk rustiger.
Dit alles moet de verkeersveiligheid positief beīnvloeden.

Bovenstaande link/video een reportage over waarom nou Almelo verdiept. Die dus de plus punten aankaart ... Dateert volgens mij uit 2003.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:47:40 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59291869
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:36 schreef thats-me het volgende:
Dat er 2 overwegen over het spoor heen gaan, dit waren altijd gevaarlijke overwegen, waar men graag tussendoor ging slingeren (van jong tot oud).
Wat voor de duivel

twee jaar lang gekut, wie weet hoeveel miljoen belastinggeld, omdat een stel tukkervarkens weigert uit zijn doppen te kijken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59292475
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat voor de duivel

twee jaar lang gekut, wie weet hoeveel miljoen belastinggeld, omdat een stel tukkerturkenvarkens weigert uit zijn doppen te kijken?
't blijft Almelo hč...De laatste aantal omgekomen waren toch gekleurde 'medelanders' op scooters, als ik me herinner

Wel is het zo dat ze de verbinding tussen het centrum van Almelo en de A35 gaan verbeteren, daar stond laatst nog een gedetailleerde tekening van in de Twentsche Courant....

Edit: Typo
Socialist in Mercedes
pi_59293812
Is natuurlijk ook gedaan met het oog op de verwachte treinen groei de komende jaren, nu zijn die overwegen al zo vaak gesloten. En is het centrum slecht bereikbaar. Moet je nagaan hoe dat over een paar jaar is.
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:04:56 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59296790
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:38 schreef thats-me het volgende:
Is natuurlijk ook gedaan met het oog op de verwachte treinen groei de komende jaren, nu zijn die overwegen al zo vaak gesloten. En is het centrum slecht bereikbaar. Moet je nagaan hoe dat over een paar jaar is.
Ja maar goed, dan zou je zeggen: leg gewoon een tunnel aan onder de stad door, als je toch bezig bent. Zo'n halfdiepe bak daar wordt het centrum alleen maar NOG slechter bereikbaar van Of komen er (veel) bruggen over die bak heen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59298112
Over dat Best gebeuren... gisteren zaten drie conducteurs voor mij in de trein... en zij zaten ook alleen maar te mopperen over de 3600.

Machinsten die Best voorij rijden... en in het weekend weer stoppen als ze doormogen karren.

Maar ik denk dat het ook heeft te maken met de conducteur... want die moet omroepen dat ze Best naderen. Deze omroep hoort de machinist toch ook??
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:49:32 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59298168
ik begreep dat ze dat een beetje samen doen

De 3600 is trouwens Arnhem - Roosendaal, die komt niet planmatig langs Best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59298409
Welke is dan de IC Eindhoven - Schiphol? :s
  woensdag 11 juni 2008 @ 10:04:30 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59298453
3500
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:24:00 #225
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59301955
Rotterdam Centraal - Duivendrecht/Utrecht Centraal Woensdag 11 Juni 12:12
Oorzaak: Van Rotterdam Noord naar Nieuwerkerk a/d IJssel rijden minder treinen door een defecte 48727.
Verwachting: De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Lekker duidelijk, een defecte 48727 , whats daT?
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:25 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59302277
Dat is een kolentrein van Europoort west naar Duisburg, gereden door Railion
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:36:58 #227
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59302310
Rotterdam Centraal - Duivendrecht/Utrecht Centraal Woensdag 11 Juni 12:23
Oorzaak: De beperkingen van Rotterdam Noord naar Nieuwerkerk a/d IJssel als gevolg van een defecte 48727 zijn voorbij.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:44:05 #228
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59302484
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar ik denk dat het ook heeft te maken met de conducteur... want die moet omroepen dat ze Best naderen. Deze omroep hoort de machinist toch ook??
Conducteur roept meestal alleen de overstap en/of eindstations om - daar moet die dan speciaal voor naar zo'n telefoonkastje (of lege cabine) lopen en dat doet 'ie natuurlijk niet voor kleine stationnnetjes. De haltes tussendoor waar niet veel over te zeggen valt worden dus gedaan door de machinist.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:22:41 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59306906
quote:
De NS hoeft voorlopig geen hogere vergoeding te betalen aan ProRail voor het gebruik van het spoor en andere infrastructuur.Volgens het spoorwegbedrijf heeft de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) dat bepaald in een uitspraak op 3 juni. Het scheelt de NS voorlopig 28,6 miljoen euro.

De NS had vorig jaar een klacht tegen de verhoging met 3 procent van de gebruiksvergoeding ingediend bij de NMa. De verhoging zou bovenop de ongeveer 150 miljoen euro komen die de NS al jaarlijks aan ProRail kwijt is.
Volgens de NMa is ProRail bij invoering van het nieuwe tarief afgeweken van haar eigen systematiek en handelde het bedrijf daarmee in strijd met de Spoorwegwet.
Over de meerkosten die ProRail in rekening wilde brengen waren geen expliciete afspraken gemaakt.

ProRail noemt de uitspraak "voor de korte termijn een tegenvaller" maar denkt dat de beslissing ook "de deur naar maatwerk en groei op het spoor opent".
ProRail wil meer geld van de NS omdat deze meer capaciteit wil. Volgens ProRail mag het bedrijf van de NMa in beginsel haar tarieven doorberekenen en gaat het bedrijf nu bekijken hoe dat kan.
Bron
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:29:19 #230
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59309024
Overigens, wat internationaal kaartjes boeken betreft: voor een vakantie in Frankrijk binnenkort heb ik via tgv-europe.com kaartjes geboekt voor de TGV en een paar regionale treinen. Alhoewel het aanbod volgens mij niet altijd even goed doorkomt, werkt de site prachtig: je kunt allerlei kortingen kiezen, met cc betalen en ze worden binnen enkele dagen gratis naar je opgestuurd. Voor ritten die gedeeltelijk met TGV gaan wordt netjes aangegeven wanneer zitplaatsen gereserveerd zijn en wanneer niet.

Mooi systeem.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:50:56 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59312639
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:35 schreef dennistd het volgende:
Dat is een kolentrein van Europoort west naar Duisburg, gereden door Railion
En dat klopt, want ik zat er achter, en later naast
pi_59328795
Ik zag net op Somda dat ze weer gaan testrijden op de HSL-Zuid. Dit is toch gewoon met een Thalys met 250-300 km/h, of niet?

Zijn er trouwens überhaupt goede spottersplekken langs de baan? (ik dacht zelf niet aangezien de baan ofwel op betonnen pilaren staat of door de Groene Hart-tunnel gaat.
Socialist in Mercedes
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:31 #233
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59329060
Verwacht er maar geen Thalys. Ze zullen nu proefritten moeten gaan rijden met het materieel dat er binnenkort moet gaan rijden. Traxx+ICR dus met max. 160km.
pi_59329467
quote:
Groningen-Zwolle zaterdag 21 en zondag 22 juni
Oorzaak

* werk aan het spoor

Reisadvies

* reis tussen Groningen en Hoogeveen met de stoptrein die twee keer per uur rijdt en op andere tijden dan gebruikelijk reis tussen Hoogeveen en Meppel met de stopbus in plaats van de trein reis tussen Hoogeveen en Zwolle met de snelbus in plaats van de trein

Extra reistijd

* een half uur
Waarom kan ik in Hoogeveen dan niet gewoon op de trein stappen?
Want de trein vanuit Leeuwarden stopt wel gewoon te Meppel enzo...
pi_59330040
Misschien dat ze de reizigers naar Zwolle (dus ook richting Enschede/Nijmegen/Harderwijk) een overstap en nog meer reistijdverlenging willen besparen en dus meteen doorrijden, zonder dat deze in Meppel nogmaals zouden moeten overstappen.
Socialist in Mercedes
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:44:22 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59330665
top, capaciteitsverhoging tussen Meppel en Zwolle dus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:35:59 #237
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59337456
In Hilversum zijn ze ook eindelijk de bouwpakketjes in elkaar aan het knutselen
pi_59338816

Van welke trein komt deze
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:26:42 #239
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59338927
4241 denk ik
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:42:23 #240
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59339339
4241
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:30:37 #241
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59340371
De 4241 is blijkbaar gekroond tot een speciale trein las ik op Somda
pi_59347045
Zeg Wadloper waar blijf je nu met je foto's van afgelopen week?
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:00:01 #243
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59348068
Nog even een vraag van mijn kant.

Morgen wil ik in Deventer de wedstrijd gaan bekijken, en was van plan om met de trein te gaan. Aangezien ik geen idee heb hoe laat ik weer richting huis ga, wil ik graag mijn “gewone” fiets meenemen.

Moet ik dan een kaartje daarvoor halen, of is dat na de spits gratis, en is een kaartje alleen voor enkele reis of bepaald traject en hoe werkt dat?

Alvast dank!
pi_59348092
een kaartje voor een gewone fiets kost altijd 6 euro en is de hele dag geldig (als een dagkaart dus)
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:15:48 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59348549
Wel jammer dat dat ook geldt voor korte klotestukjes, die prijs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:38:57 #246
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59349489
Naja, als het goed weer is kan ik flink doortrappen en die 22km binnen 1 uur en 15 minuten halen, zal er eens over nadenken.
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:48:47 #247
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59349949
Schiphol-Leiden Centraal Donderdag 12 Juni 22:42
Oorzaak Tussen Hoofddorp en Hoofddorp opstel rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 13 juni rond 0:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Hoorn en Schiphol reizen via Amsterdam Sloterdijk. Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Amsterdam Centraal.

Gaat weer lekker
pi_59352062
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!

@ Tecnix: Da's lullig voor een zwaarbepakte NO-reiziger: tweemaal overstappen dus (Asd en Amf)
Wanneer zou de Twentse nachttrein beginnen met rijden? Ik had gehoord over een 10 weekse proef Twente - Schiphol v.v.....
Socialist in Mercedes
  vrijdag 13 juni 2008 @ 02:41:57 #249
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59353873
Vandaag wou ik om 22:05 vertrekken vanaf Bergen op zoom naar Den haag Moerwijk, ik heb er 4,5 uur over gedaan


Vertrek 22:05 Bergen op zoom roosendaal

De internationale trein van 22:30 valt , rijd roosendaal binnen n,maar stroomt leeg in de stoptrein die naar den haag gaat om 22:35

De internationale rijd leeg weg in de richting van Dordrecht

De omroep in de stopper verteld dat de mensen naar Adam de IC van 22:49 moet hebben, helft stapt er weer uit, we vertrekken met + 3 , geplande aankomst 23:55 op moerwijk

Op Rotterdam komen we 23.30 aan, blijven staan

23:37 De Conducteur roept om dat er een seinstoring is, de site geeft aan dat het een bijna-aanrijding is

23:39 De website gaat in storing

23:40 -0:00 omroep hier omroep daar, omroep overal, maar geen zinninge info

0:02 er gaat een IC via Amsterdam, maar kom niet langs HS leiden en schiphol, dit ging zo snel, dat er een boze ik-moest-naar-adam-menigte zowat het koffiedrinkend personeel aanvliegt

0:15 Er gaat over een paar minuten een IC ( van de venlo den haag serie) naar Den haag CS, via goude

0:18, en hij vertrekt

0: 27 De website van NS mobiel doet het weer, weet ook nog te vermelden dat er niks rijd alleen om 0:46 er een extra stoptrein naar Den haag CS gaat , heel leuk om te weten

0:40 (ofzo) komt de trein aan op het kopspoortje in gouda, ik zat achterin de trein en het paste net, om te kijken hoeveel het scheelde druk ik de deur open en steek mijn hoofd naar buiten, achter mij hoorde ik een doffe plof. De deuren bleken aan de andere zijden ook ontgrendeld te zijn, alleen het perron was nog korter, dus er lag iemand in het grind....

1:02 aankomst Den Haag CS

1:19 na een sprintje bereik ik het binnenhof voor de nachtbussen

1:30 vertrek nachtbus

2:13 Arthur thuis

Ik ben genaaid
  vrijdag 13 juni 2008 @ 07:57:55 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59354737
Welkom thuis!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:52:20 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59355381
Arthur held En ook thuis nog even uitgebreid een verslag gaan zitten inkloppen voordat je gaat slapen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:23:53 #252
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59360437
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef Charango het volgende:
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!
Zelf ben ik vaak genoeg (bij goed weer) met de fiets heen en weer geweest.

Het gaat me ook niet zo zeer om het fietsen zelf, maar als het waait en regent en je moet dan nog 3 uur ergens zitten terwijl je doorweekt bent, dan is de lol er heel gauw van af. Vandaar.

Dinsdag heb ik nog een klein rondje door Nederland gemaakt (verschillende afspraken). Eerst Holten – Deventer, dan Deventer – Amersfoort, Amersfoort – Schiphol, Schiphol – Leiden, Leiden – Rotterdam CS, Rotterdam CS – Dordrecht, Dordrecht – Breda, Breda – Tilburg, Tilburg – Den Bosch, Nijmegen – Deventer, Deventer – Holten.

En ondanks de vele treinen waarin ik heb gezeten was er ook helemaal niets bijzonders aan de hand.

Wat ik me trouwens afvraag, het eerste dubbeldeksmaterieel (met het rode interieur), gaat daar nog wat aan gebeuren? Een paar maanden geleden waren toch verschillende dubbeldekkers uit het buitenland op bezoek, om te kijken hoe men “onze” om kon bouwen?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:17:53 #253
136283 knars
Teethgrinder
pi_59363138
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?

Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:21:42 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59363241
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:17 schreef knars het volgende:
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?

Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
Gewoon stapelen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:37:00 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59363658
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon stapelen!
Volgensmij was het gewoon eens 6je Virm aangezien het oorspronkelijk een venlo den haag treintje was...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:40:28 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59363754
Oh ja, dat past wel. Maar niet ruim. Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:03:30 #258
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59364355
Vandaag stond er in de pers een stukje over het vrijgeven van het spoor in 2015

http://depers.republisher(...)s.aspx?pageid=39714# (bekijk pagina 10-11)
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2008 @ 15:05:33 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59364410
Volgens het perronlengtes-document is spoor 4 in Gouda maar 134 meter, waar een VIRM-6 162,06 meter is ( http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=640960 ). Zou theoretisch niet moeten kunnen passen dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:20:11 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59364828
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro

http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
Hip en ook buiten het weekend geldig ik heb er maar even 4 genomen. Er waren er nog 272 beschikbaar, maar het lijkt erop dat ze in batches van 500 aangeboden worden (de volgende stond er ook al op).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59381495
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

............................
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:05:50 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59381830
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:03 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag stond er in de pers een stukje over het vrijgeven van het spoor in 2015

http://depers.republisher(...)s.aspx?pageid=39714# (bekijk pagina 10-11)
Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.

Hoe het OV in Nederland wordt aanbesteed, per bundel, is op zich niet slecht, maar ik kijk reikhalzend uit naar het Zweeds/Franse aanbestedingsmodel, waarbij alleen het management aanbesteed wordt. Dan hoeft de vervoerder niet te schuiven met materieel of materieel dat niet eens van middelbare leeftijd is te vervangen.

Een echte nachtmerrie zou het aanbesteden per lijn of treindienst zijn, omdat dit een heuse wildgroei aan vervoerders kan veroorzaken. Stel je voor: je mist de IC naar Eindhoven van 9:20 van Connexxion en je wacht op de volgende van 9:35, gereden door Veolia, die ineens getroffen wordt door een wilde staking. Wat nu?

Waar ik nog niet over uit ben is de integrale aanbesteding. Als de NS (of een ander bedrijf) zo'n concessie verliest, riskeert het bedrijf vrijwel zeker faillissement. In ieder geval zal het dan heel erg moeilijk worden voor de verliezende vervoerder om erdoor te komen.

En tot slot hoop ik dat de OV-bedrijven een eigen CAO invoeren, om zo de macht van de vakbonden scherp in te perken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ofyles2 op 14-06-2008 02:11:04 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:07:28 #263
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59381845
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

Maar sowieso wil ik geen Britse toestanden op de Europese spoorwegen. Wat de Britten hebben uitgevreten is een belangrijk leermoment voor elk land dat zijn hoofdnet in de etalage zet.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 08:31:53 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59382932
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

Die milieufuckers moeten ook maar eens doodgeschoten worden inderdaad. hersenloze idioten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:50:27 #265
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59383409
De Wadlopers in Zwolle zijn nu naar de Kijfhoek gegaan, voor hun laatste reis richting Albanie!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:51:23 #266
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59383418
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper waar blijf je nu met je foto's van afgelopen week?
Die van Amersfoort bedoel je?
Die komen er nog aan, deze week weinig tijd gehad
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juni 2008 @ 10:21:06 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59383616
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:50 schreef Wadloper het volgende:
De Wadlopers in Zwolle zijn nu naar de Kijfhoek gegaan, voor hun laatste reis richting Albanie!
Dus toch

Zag van de week wel ergens een foto voorbijkomen, waarbij de wadjes in Zwolle op een ander spoortje spoortje stonden dan eerst. Ook stonden de deuren open en waren ze allen gekoppeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:54:18 #268
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59383911
quote:
Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
Nouja er was niks verkeerd, aan bijde kanten was gewoon een stoep
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens het perronlengtes-document is spoor 4 in Gouda maar 134 meter, waar een VIRM-6 162,06 meter is ( http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=640960 ). Zou theoretisch niet moeten kunnen passen dus
Ik wil hier aan toevoegen dat de ene kan langer is dan de andere, waar je er aan de ene kan nog net uit kan stappen, kan je op de zelfde hoogte in de trein met de deur tegenover je gewoon in het grind liggen, zie ook google earth

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=gouda&ie=UTF8&ll=52.017818,4.702623&spn=0.00116,0.00235&t=h&z=19
pi_59385179
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 02:05 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.

Hoe het OV in Nederland wordt aanbesteed, per bundel, is op zich niet slecht, maar ik kijk reikhalzend uit naar het Zweeds/Franse aanbestedingsmodel, waarbij alleen het management aanbesteed wordt. Dan hoeft de vervoerder niet te schuiven met materieel of materieel dat niet eens van middelbare leeftijd is te vervangen.

Een echte nachtmerrie zou het aanbesteden per lijn of treindienst zijn, omdat dit een heuse wildgroei aan vervoerders kan veroorzaken. Stel je voor: je mist de IC naar Eindhoven van 9:20 van Connexxion en je wacht op de volgende van 9:35, gereden door Veolia, die ineens getroffen wordt door een wilde staking. Wat nu?

Waar ik nog niet over uit ben is de integrale aanbesteding. Als de NS (of een ander bedrijf) zo'n concessie verliest, riskeert het bedrijf vrijwel zeker faillissement. In ieder geval zal het dan heel erg moeilijk worden voor de verliezende vervoerder om erdoor te komen.

En tot slot hoop ik dat de OV-bedrijven een eigen CAO invoeren, om zo de macht van de vakbonden scherp in te perken.
Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.

Daarbij probeert de NS nu ook zich zelf in een beter daglicht bij de reiziger, overheden te zetten waardoor het vertrouwen wint en de kans op geen aanbesteding groter is.

Trouwens in de 3700 2x ICM gekoppeld en laatst in de 3600 DD-AR naar Roosendaal .
pi_59386616
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jeroentijm/
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/peterhoope/

Een indruk van binnen

[ Bericht 21% gewijzigd door Dichterbijer op 14-06-2008 13:56:04 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:29:04 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59393517
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.
Ik snap niet helemaal wat die 1500V met de aanbesteding van doen heeft?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:39:47 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59393744
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:41:23 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59393777
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
Zeker nog twintig jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59393818
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
Komende 20 jaar denk ik nog wel, maar zal wel een tijd komen dat 25 Kv word in NL.
Is ook steeds meer bovenleiding geschikt voor 25 Kv en techniek word ook steeds beter,(beveiliging) alleen duurt wel nog even
............................
pi_59393837
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen


Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:48:13 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59393936
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.
Die trein niet nee. Maar als je heel die brug daarmee nou eens in een krakeling trekt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59393975
Vanochtend in Leeuwarden:


Arriva stellen 324 en 313 en NSR Buffel 3413 staan te genieten van de weekendrust en de zon.


Terwijl twee Arriva Spurts zich haasten naar station Leeuwarden, is ACTS met flinke vertraging binnengekomen vanuit Veendam op het emplacement Lw. De 5814 is hier bezig met het rangeren van de wagensets om ze daarna te plaatsen op de terminal voor belading.


ACTS 5814 duwt de set lege containerdraagwagens vanaf de Leeuwarder Schenkenschans naar de Containerterminal.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:53:34 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59394054
Leuk! Hebben die 5800'en eigenlijk iets van radiobesturing, of hangt er aan de andere kant een machinist naar buiten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:05:03 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59394350
Of was het misschien maar één containerwagen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 21:15:44 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59394598
Dat ie 'm ff met de hand een zetje geeft?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 juni 2008 @ 01:17:34 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59399621
Ik stond gisteren op Antwerpen Centraal op vrienden te wachten (niveau -2, spoor 21), toen ik daar aankwam zag ik een voor mij onbekende locomotief, volgens mij geen eigendom van de Belgische spoorwegen. Er stond ook geen NMBS-logo o.i.d. op. Een dergelijke loc stond aan beide kanten van de trein, op het bord stond 'Niet instappen' (foto gemaakt na vertrek van de trein trouwens)

Hier wat pics:






Zouden dit mogelijk de Traxx-locomotieven kunnen zijn, die gaan rijden op de HSL?

Excuus voor de brakke pics, had camera bij me maar heb niet echt naar de instellingen gekeken - heb de flitser uitgeschakeld omdat ik de andere reizigers niet wilde laten storen / schrikken, er werd zojuist iemand gearresteerd bij spoor 22, en de trein werd doorzocht...

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 15-06-2008 01:26:39 ]
pi_59400037
quote:
Op zondag 15 juni 2008 01:17 schreef James1988 het volgende:


Zouden dit mogelijk de Traxx-locomotieven kunnen zijn, die gaan rijden op de HSL?
Ja is een BR189, gaat dienst doen op de HSL naar station Noordkempen.
Door de NMBS worden er 40 189 loc's gehuurd voor 10 jaar van Angel Trains, ook zullen de huur loc's met goederen gaan rijden.

Op dit forum kan je nog meer info vinden: www.hgbtf.net
............................
  zondag 15 juni 2008 @ 08:35:27 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59401088
Is 't geen BR186? De BR189 is toch een goederenloc die maximaal 140 mag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59401170
Is inderdaad een BR 186, zie dit plaatje: http://www.treinfoto2000.(...).Hasselt19052008.JPG Zelfde loknummer als hierboven namelijk :--)
  zondag 15 juni 2008 @ 09:11:19 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59401193
Whaaa! Gemengde goederen- en reizigersloc! Mag dat nog van Europa?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59401206
Dat gebeurt hier in NL ook... Kijk maar naar de 1600'en of de B-Cargo 25.5'jes





  zondag 15 juni 2008 @ 09:37:55 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59401354
Ja, maar dat zijn charters, zoals CNL en EETC. Nah, slap excuus natuurlijk, maar heeft B-Cargo inmiddels een eigen vloot of delen ze nog steeds locs met de reizigerstak van de NMBS?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59402017
Ooh is het een 186, kan nog steeds niet echt verschil zien tussen 186 en 189.
Behalve natuurlijk als ik het op de loc voorop gezien heb
............................
pi_59402921
Man zwaargewond na val van roltrap
Een 21-jarige man is vrijdagavond zwaargewond geraakt nadat op station Sloterdijkhij van een roltrap was gevallen.
De man wilde over de zwarte rubberen band naar beneden glijden maar verloor zijn evenwicht. Hij viel enkele meters en kwam op zijn hoofd terecht.
Personeel van de traumahelikopter werd ingeschakeld voor medische hulp. De man ligt met zwaar hoofdletsel in het ziekenhuis.


Wat een sukkel
pi_59403042
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:51 schreef sander89 het volgende:
Ooh is het een 186, kan nog steeds niet echt verschil zien tussen 186 en 189.
Behalve natuurlijk als ik het op de loc voorop gezien heb
Volgens mij zijn er ook geen uiterlijke verschillen tussen beide Baureihen, hooguit iets met het dak / verschil in pantograaf etc
  zondag 15 juni 2008 @ 12:36:38 #291
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59403791
Uiterlijke verschillen:
186 (gebouwd door Bombardier) heeft een gladde zijkant en zijraampjes met een hoekje eraf
189 (gebouwd door Siemens) heeft een geribbelde zijkant en vierkante zijraampjes.
pi_59404913
Als die Belgen er al mee rondkarren, dan rijst bij mij de vraag waar 'onze' TRAXX-en nu zijn? Wgm?
Socialist in Mercedes
  zondag 15 juni 2008 @ 13:54:11 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59405337
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:51 schreef Willy84 het volgende:
Man zwaargewond na val van roltrap
Op Lombardijen is er eentje aan de rand van het perron blijven staan. Die is nu stuk

http://www.nu.nl/news/1613403/14/Trein_grijpt_man_op_station.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 juni 2008 @ 13:58:06 #294
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_59405407
quote:
Het perron?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_59406529
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gebeurt hier in NL ook... Kijk maar naar de 1600'en of de B-Cargo 25.5'jes

[ afbeelding ]
Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog?

Meestal gebruiken ze toch de achterste als ze vooruit rijden.
pi_59406630
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Uiterlijke verschillen:
186 (gebouwd door Bombardier) heeft een gladde zijkant en zijraampjes met een hoekje eraf
189 (gebouwd door Siemens) heeft een geribbelde zijkant en vierkante zijraampjes.
Ik zal het proberen te onthouden
............................
  zondag 15 juni 2008 @ 15:09:29 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59406650
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:58 schreef WebHawkjuh het volgende:
Het perron?
Nee die man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59406822
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:03 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog?

Meestal gebruiken ze toch de achterste als ze vooruit rijden.
De 25.5 heeft maar 1 panto en rijdt zoals ie kan rijden, namelijk beide. Geen stuurstand o.i.d. dus. De ene keer dus panto voorop, en als ie gedriehoekt rijdt zit de panto achterop
pi_59406845
Hier bijv is de panto dus achterop:
pi_59410143
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro

http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
Ja. Meteen twee gekocht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')