 
		 
			 
			
			
			En wat denk je van dat gevalletje in Amersfoort, heel wat jaren geleden. Een DD-ARM stuurstand die zo de bagagekluisjes binnen gelanceerd werd toen hioj niuet meer tijdig kon stoppen bij het binnenlopen op spoor 22.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:55 schreef dennistd het volgende:
Zijn stootblokken er voor gemaakt om treinen er overheen te laten schieten en ze zo af te laten remmen?
Een tijd terug waren er namelijk ook al 2 SGMm slachtoffer van een stootblok.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Seems soquote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Harde klap geweest daar in Dordrecht zo te zien aan de foto's
 Ben benieuwd naar het IVW-rapport
 Ben benieuwd naar het IVW-rapport  
											 
			 
			
			
			Dit is geen doorglijden meer, dit is te laat remmen of zo? De bovenleidingpaal staat op een blok beton van 30 ton o.i.d. dus die kan op zich wat hebben. Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens stond dat stootjuk oorspronkelijk een meter of 5 verder naar voren. Dat stootjuk heeft dus totaal geen zin gehad en is met trein en al tegen het beton gegaan. Ik ben benieuwd naar de impactsnelheid. Het scheelde minder dan je zou denken, of die bovenleidingpaal was ook om gegaan
 
			 
			
			
			Ja, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat lukt niet ergquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:02 schreef Duvel het volgende:
Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.
 
											 
			 
			
			
			Welck een fraaye film!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens leuk: Per toeval kwam ik nog een imposant treintje tegen in Amersfoort:
 
			 
			
			
			Thxquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:31 schreef Duvel het volgende:
Welck een fraaye film!


 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik heb ook een DSLR, filmt beroerd inderdaad!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thx
Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"
Hmm daar had men toch niet zomaar van terug

 
			 
			
			
			Beide panto's up. dat is niet voor de kerstman hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nouw.. laten we stellen dat ongeveer 70 % van de tractie van die 1200 kwam. EN dat die 6700 strikt genomen EIGENLIJK niet eens nodig was....quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
 
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als de 6700 op geëlectrificeerde baanvakken niet meer dan een steuntje is voor de 1200 (en dat is zo) dan kom je me niet vertellen dat die het op een emplacement zonder draad ineens alleen af kan, okee?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:27 schreef TrainGV het volgende:
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. [..]
Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken..
 
											 
			 
			
			
			 .
 .
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als het stof hier een beetje opgetrokken is, zal ik eens op zoek gaan naar een foto, want ik weet het vrijwel zeker. Was de tijd dat er nog geen 7100 of 5800 bij ACTS in dienst was.quote:Op zondag 8 juni 2008 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
 
			 
			
			
			Aha, vandaar die grote kra(a)n(en) bij het station die ik spotte vanaf de overweg in de Krommedijk. Wilde nog langsfietsen om te kijken wat er aan de hand was...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het is wel een afgeragde plan V die ze huren, compleet met vervaagde gele kleur. Hoe mooi de sticker ook is die je erop plakt, het blijft er niet uit zien.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
 
			 
			
			
			Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschrevenquote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
 .
.
											 
			 
			
			
			Ja, welke JOSTI doet zoiets. Op Glanerbrugquote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Heden middag telefonisch contact gehad met mijn bron,;
Tot zekere hoogte is er zeker dat de DH`s staande in Amf een grote-revisie krijgen, dit houd dus in dat de bakken gestript worden en vervolgens worden voorzien van de nieuwste snufjes, neem als voorbeeld de revisie van sgm.
Dit is een positief bericht in zekere opzichte kan men dus spreken op inzet in nederland wel vermoedelijk ook weer in gn.
De stellen Veolia liggen in een grijs gebied vanwege de extra kilometers die ze gelopen hebben en het onderhoud minimaal was worden deze waarschijnlijk dus verkocht of hergebruikt.
Ik hou jullie op de hoogte zodra ik weer een belletje gehad heb.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Poeh poeh. Hoop interessante woorden van iemand die nauwelijks Nederlands spreekt. 'T zal mij benieuwen.quote:
 Ik geloof er geen moer van eigenlijk.
 Ik geloof er geen moer van eigenlijk.
											 
			 
			
			
			Ja ok, kostenbesparing, maar een paar tientjes zal een bedrijf niet in elkaar storten. Er bestaat ook zoiets als een huisstijl en het uitdragen daarvan. Het kan al niet helemaal maar heb dan een beetje stijl en klasse (ok ver te zoeken) en maak er 't beste van vind ik dan.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven.
 
			 
			
			
			 
 
 
 
 
			 
			
			
			quote:
Ofwel:quote:Na de totale make-over zien de wadlopers er als volgt uit:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Weer een treindienstleider die zit te slapen zekerquote:Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast.
 
											 
			 
			
			
			 
  ? En in Baarn zijn ze druk met slopen bezig.
 ? En in Baarn zijn ze druk met slopen bezig.
											 
			 
			
			
			Volgens mij klopt het nog ook. Ik zat laatst op de Hispeed site, wat een waardeloos kuttding is het overigens, en merkte dat ik naar een .be werd gedirigeerd. Dan te bedenken dat ik in het najaar vaak naar Brussel mag gaan treinen....quote:Op maandag 9 juni 2008 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking neukamateurs daar ook bij NS-HiSpeed
Die benelux is dus gewoon kansloos, dat is duidelijk. Dus ik denk, laat ik voor de leut eens proberen met de Thalys te gaan. Geen paupers, geen schreeuwende kinderen, geen zakkenrollers, hipte
Retourtje Rotterdam - Antwerpen: 66 euro. Knaters, poeh, dat valt niet mee. Maar goed, voor een keertje, ach. Dus ik plan een tripje, 14 juni. 7:26 heen, en die avond met de laatste Thalys terug. Wil je gaan boeken, wat denk je?
"Het is niet mogelijk uw terugreis voor uw heenreis te plannen"
WTF regelen die Belgen die site of zo? Idioten.
 
			 
			
			
			Dat zou ook eens tijd worden. Of zijn ze alleen maar de bouwpakket-wachtkamers (gedoneerd door het andere perron) die daar al maanden op het perron liggen een keer in elkaar aan het zetten?quote:Op maandag 9 juni 2008 19:02 schreef Tecnix het volgende:
Tevens stond er ook een spottert op Hilversum te fotograferen, ook zijn ze in Hilversum op het nieuwe perron een overkapping aan het maken?
 
			 
			
			
			Ik wilde net 'perrongeluk' noemen, maar dat is wel zeer misplaatst.quote:Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast. De man, die het spoor duidelijk bijster was, werd opgevangen door de politie.
Bron: De Telegraaf.nl
 
			 
			
			
			Allemaal: 'Dit is de intercity naar Eindhoven. Deze trein stopt niet te best.'quote:BEST - Opnieuw is een machinist van de Nederlandse Spoorwegen vergeten de intercity Schiphol-Eindhoven te laten stoppen in Best. De trein die even na halftien maandagochtend in Best had moeten stoppen, reed gewoon door. Het is al zeker de vijfde keer sinds deze regeling dat een machinist vergeet te stoppen in Best.
Volgens een ingezonden brief in het Eindhovens Dagblad zou de sneltrein vorige week nog eens drie keer niet in Best zijn gestopt. De extra halte voor de intercity Schiphol-Eindhoven is ingevoerd om het snelverkeer op de snelweg A2 te beperken zolang er aan die weg wordt gewerkt. Speciaal om die reden is er ook een groot parkeerterrein aangelegd bij het station Best.
 
											 
			 
			
			
			 Dan hoeft het niet meer iedere keer in de krant
 Dan hoeft het niet meer iedere keer in de krant  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nou, dat is natuurlijk een non-argument. Ten eerste zijn er gewoon weinig mensen die het hele stuk rijden en ten tweede rukt het niemand hoe hoog of laag de gemiddelde reissnelheid ligt. Er zijn ook wel "intercity's" die gemiddeld veel langzamer rijden, zoals Utrecht-Leiden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Ook paradoxaal vind ik dat de IC Den Haag-Arnhem niet stopt te Veenendaal-De Klomp, terwijl de IC Den Helder-Nijmegen dat wel doet. Laatstgenoemde IC moet nog een langere afstand afleggen en dat komt de gemiddelde reissnelheid niet ten goede.

 
											 
			 
			
			
			Da's drie km... Hoe trein-o-fiel moet je zijn om daarvoor de trein in plaats van de fiets/auto te willen nemen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG sterker: Veenendaal-de Klomp - Veenendaal Centrum. Dat win je dus te voet

 
  
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 via Maarn is het 29 tariefjoenits, en naar Utrecht is het 34
 via Maarn is het 29 tariefjoenits, en naar Utrecht is het 34  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja die fuckers gaan hard voor de Vingerverfcup met de Grote Oren iddquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef M57 het volgende:
M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.
Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."
M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
 
  
  
											 
			 
			
			
			Dat kan nog van alles worden natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja zoiets idd, volgens wiki: culturele pleisterplaats en een koffieschenkerij
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zondag was er nog niks te zienquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:02 schreef thats-me het volgende:
Inmiddels zijn ze bezig met het leeg pompen van 1 van de bakken,
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik dacht dat het gewoon bleef bij "verdiept". Dus niet echt een tunnel a la Best. Maar hou me ten goede.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:16 schreef dennistd het volgende:
Komt er eigenlijk een dak op, of blijft het gewoon een open bak?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 ... Dateert volgens mij uit 2003.
... Dateert volgens mij uit 2003.
											 
			 
			
			
			Wat voor de duivelquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:36 schreef thats-me het volgende:
Dat er 2 overwegen over het spoor heen gaan, dit waren altijd gevaarlijke overwegen, waar men graag tussendoor ging slingeren (van jong tot oud).

 
											 
			 
			
			
			't blijft Almelo hč...De laatste aantal omgekomen waren toch gekleurde 'medelanders' op scooters, als ik me herinnerquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor de duivel
twee jaar lang gekut, wie weet hoeveel miljoen belastinggeld, omdat een stel tukkerturkenvarkens weigert uit zijn doppen te kijken?
 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja maar goed, dan zou je zeggen: leg gewoon een tunnel aan onder de stad door, als je toch bezig bent. Zo'n halfdiepe bak daar wordt het centrum alleen maar NOG slechter bereikbaar vanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:38 schreef thats-me het volgende:
Is natuurlijk ook gedaan met het oog op de verwachte treinen groei de komende jaren, nu zijn die overwegen al zo vaak gesloten. En is het centrum slecht bereikbaar. Moet je nagaan hoe dat over een paar jaar is.
 Of komen er (veel)  bruggen over die bak heen of zo?
 Of komen er (veel)  bruggen over die bak heen of zo?
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Conducteur roept meestal alleen de overstap en/of eindstations om - daar moet die dan speciaal voor naar zo'n telefoonkastje (of lege cabine) lopen en dat doet 'ie natuurlijk niet voor kleine stationnnetjes. De haltes tussendoor waar niet veel over te zeggen valt worden dus gedaan door de machinist.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar ik denk dat het ook heeft te maken met de conducteur... want die moet omroepen dat ze Best naderen. Deze omroep hoort de machinist toch ook??
 
			 
			
			
			Bronquote:De NS hoeft voorlopig geen hogere vergoeding te betalen aan ProRail voor het gebruik van het spoor en andere infrastructuur.Volgens het spoorwegbedrijf heeft de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) dat bepaald in een uitspraak op 3 juni. Het scheelt de NS voorlopig 28,6 miljoen euro.
De NS had vorig jaar een klacht tegen de verhoging met 3 procent van de gebruiksvergoeding ingediend bij de NMa. De verhoging zou bovenop de ongeveer 150 miljoen euro komen die de NS al jaarlijks aan ProRail kwijt is.
Volgens de NMa is ProRail bij invoering van het nieuwe tarief afgeweken van haar eigen systematiek en handelde het bedrijf daarmee in strijd met de Spoorwegwet.
Over de meerkosten die ProRail in rekening wilde brengen waren geen expliciete afspraken gemaakt.
ProRail noemt de uitspraak "voor de korte termijn een tegenvaller" maar denkt dat de beslissing ook "de deur naar maatwerk en groei op het spoor opent".
ProRail wil meer geld van de NS omdat deze meer capaciteit wil. Volgens ProRail mag het bedrijf van de NMa in beginsel haar tarieven doorberekenen en gaat het bedrijf nu bekijken hoe dat kan.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			En dat klopt, want ik zat er achter, en later naastquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:35 schreef dennistd het volgende:
Dat is een kolentrein van Europoort west naar Duisburg, gereden door Railion
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Waarom kan ik in Hoogeveen dan niet gewoon op de trein stappen?quote:Groningen-Zwolle zaterdag 21 en zondag 22 juni
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
* reis tussen Groningen en Hoogeveen met de stoptrein die twee keer per uur rijdt en op andere tijden dan gebruikelijk reis tussen Hoogeveen en Meppel met de stopbus in plaats van de trein reis tussen Hoogeveen en Zwolle met de snelbus in plaats van de trein
Extra reistijd
* een half uur

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 , heel leuk om te weten
 , heel leuk om te weten 
 
   
   
 
											 
			 
			
			
			 En ook thuis nog even uitgebreid een verslag gaan zitten inkloppen voordat je gaat slapen
 En ook thuis nog even uitgebreid een verslag gaan zitten inkloppen voordat je gaat slapen  
											 
			 
			
			
			Zelf ben ik vaak genoeg (bij goed weer) met de fiets heen en weer geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef Charango het volgende:
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!
 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Gewoon stapelen!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:17 schreef knars het volgende:
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?
Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Volgensmij was het gewoon eens 6je Virm aangezien het oorspronkelijk een venlo den haag treintje was...quote:
 
			 
			
			
			 Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
 Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Hipquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro
http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
 en ook buiten het weekend geldig
 en ook buiten het weekend geldig  ik heb er maar even 4 genomen. Er waren er nog 272 beschikbaar, maar het lijkt erop dat ze in batches van 500 aangeboden worden (de volgende stond er ook al op).
 ik heb er maar even 4 genomen. Er waren er nog 272 beschikbaar, maar het lijkt erop dat ze in batches van 500 aangeboden worden (de volgende stond er ook al op).
											 
			 
			
			
			Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:03 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag stond er in de pers een stukje over het vrijgeven van het spoor in 2015
http://depers.republisher(...)s.aspx?pageid=39714# (bekijk pagina 10-11)
 
			 
			
			
			Maar sowieso wil ik geen Britse toestanden op de Europese spoorwegen. Wat de Britten hebben uitgevreten is een belangrijk leermoment voor elk land dat zijn hoofdnet in de etalage zet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen
 
			 
			
			
			Die milieufuckers moeten ook maar eens doodgeschoten worden inderdaad. hersenloze idiotenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen
 
											 
			 
			
			
			Die van Amersfoort bedoel je?quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper waar blijf je nu met je foto's van afgelopen week?
 
											 
			 
			
			
			Dus tochquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:50 schreef Wadloper het volgende:
De Wadlopers in Zwolle zijn nu naar de Kijfhoek gegaan, voor hun laatste reis richting Albanie!
 
  
			 
			
			
			Nouja er was niks verkeerd, aan bijde kanten was gewoon een stoepquote:Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.

Ik wil hier aan toevoegen dat de ene kan langer is dan de andere, waar je er aan de ene kan nog net uit kan stappen, kan je op de zelfde hoogte in de trein met de deur tegenover je gewoon in het grind liggen, zie ook google earthquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens het perronlengtes-document is spoor 4 in Gouda maar 134 meter, waar een VIRM-6 162,06 meter is ( http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=640960 ). Zou theoretisch niet moeten kunnen passen dus
 
			 
			
			
			Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.
Hoe het OV in Nederland wordt aanbesteed, per bundel, is op zich niet slecht, maar ik kijk reikhalzend uit naar het Zweeds/Franse aanbestedingsmodel, waarbij alleen het management aanbesteed wordt. Dan hoeft de vervoerder niet te schuiven met materieel of materieel dat niet eens van middelbare leeftijd is te vervangen.
Een echte nachtmerrie zou het aanbesteden per lijn of treindienst zijn, omdat dit een heuse wildgroei aan vervoerders kan veroorzaken. Stel je voor: je mist de IC naar Eindhoven van 9:20 van Connexxion en je wacht op de volgende van 9:35, gereden door Veolia, die ineens getroffen wordt door een wilde staking. Wat nu?
Waar ik nog niet over uit ben is de integrale aanbesteding. Als de NS (of een ander bedrijf) zo'n concessie verliest, riskeert het bedrijf vrijwel zeker faillissement. In ieder geval zal het dan heel erg moeilijk worden voor de verliezende vervoerder om erdoor te komen.
En tot slot hoop ik dat de OV-bedrijven een eigen CAO invoeren, om zo de macht van de vakbonden scherp in te perken.
 .
.
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Ik snap niet helemaal wat die 1500V met de aanbesteding van doen heeft?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Zeker nog twintig jaar.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
 
			 
			
			
			Komende 20 jaar denk ik nog wel, maar zal wel een tijd komen dat 25 Kv word in NL.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
 
											 
			 
			
			
			Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen
 
			 
			
			
			Die trein niet nee. Maar als je heel die brug daarmee nou eens in een krakeling trekt?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja is een BR189, gaat dienst doen op de HSL naar station Noordkempen.quote:Op zondag 15 juni 2008 01:17 schreef James1988 het volgende:
Zouden dit mogelijk de Traxx-locomotieven kunnen zijn, die gaan rijden op de HSL?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
   
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Volgens mij zijn er ook geen uiterlijke verschillen tussen beide Baureihen, hooguit iets met het dak / verschil in pantograaf etcquote:Op zondag 15 juni 2008 10:51 schreef sander89 het volgende:
Ooh is het een 186, kan nog steeds niet echt verschil zien tussen 186 en 189.

Behalve natuurlijk als ik het op de loc voorop gezien heb
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Op Lombardijen is er eentje aan de rand van het perron blijven staan. Die is nu stukquote:Op zondag 15 juni 2008 11:51 schreef Willy84 het volgende:
Man zwaargewond na val van roltrap

 
			 
			
			
			Het perron?quote:Op zondag 15 juni 2008 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die is nu stuk
http://www.nu.nl/news/1613403/14/Trein_grijpt_man_op_station.html
 
			 
			
			
			quote:Op zondag 15 juni 2008 09:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat gebeurt hier in NL ook... Kijk maar naar de 1600'en of de B-Cargo 25.5'jes
[ afbeelding ]
 Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog?
  Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog? 
			 
			
			
			Ik zal het proberen te onthoudenquote:Op zondag 15 juni 2008 12:36 schreef ReisT het volgende:
Uiterlijke verschillen:
186 (gebouwd door Bombardier) heeft een gladde zijkant en zijraampjes met een hoekje eraf
189 (gebouwd door Siemens) heeft een geribbelde zijkant en vierkante zijraampjes.
 
											 
			 
			
			
			Nee die man.quote:Op zondag 15 juni 2008 13:58 schreef WebHawkjuh het volgende:
Het perron?
 
			 
			
			
			De 25.5 heeft maar 1 panto en rijdt zoals ie kan rijden, namelijk beide. Geen stuurstand o.i.d. dus. De ene keer dus panto voorop, en als ie gedriehoekt rijdt zit de panto achteropquote:Op zondag 15 juni 2008 15:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zit er aan de andere kant een stuurstand of rijdt het ding hier daadwerkelijk vooruit met de voorste panto omhoog?
Meestal gebruiken ze toch de achterste als ze vooruit rijden.
 
			 
			
			
			Ja. Meteen twee gekocht!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro
http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |