Ja die fuckers gaan hard voor de Vingerverfcup met de Grote Oren iddquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef M57 het volgende:
M57 komt de Treinreiswinkel nog één, allerlaatste kans geven. In het hol van de leeuw: hun kantoor in Amsterdam. M57 legt uit dat hij bij zijn Interrailkaart nog een reservering nodig heeft voor deze zomer. De NS kan die trein nog niet boeken, maar de Treinreiswinkel had per mail gezegd dat zij dat wel al kunnen.
Puntje komt bij Paaltje. "U heeft uw Interrail gehaald bij de NS? Nee dan maken wij geen reserveringen voor u."
M57 is klaar met de Treinreiswinkel.
Dat kan nog van alles worden natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja zoiets idd, volgens wiki: culturele pleisterplaats en een koffieschenkerij
Zondag was er nog niks te zienquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:02 schreef thats-me het volgende:
Inmiddels zijn ze bezig met het leeg pompen van 1 van de bakken,
Ik dacht dat het gewoon bleef bij "verdiept". Dus niet echt een tunnel a la Best. Maar hou me ten goede.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:16 schreef dennistd het volgende:
Komt er eigenlijk een dak op, of blijft het gewoon een open bak?
Wat voor de duivelquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:36 schreef thats-me het volgende:
Dat er 2 overwegen over het spoor heen gaan, dit waren altijd gevaarlijke overwegen, waar men graag tussendoor ging slingeren (van jong tot oud).
't blijft Almelo hč...De laatste aantal omgekomen waren toch gekleurde 'medelanders' op scooters, als ik me herinnerquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor de duivel
twee jaar lang gekut, wie weet hoeveel miljoen belastinggeld, omdat een stel tukkerturkenvarkens weigert uit zijn doppen te kijken?
Ja maar goed, dan zou je zeggen: leg gewoon een tunnel aan onder de stad door, als je toch bezig bent. Zo'n halfdiepe bak daar wordt het centrum alleen maar NOG slechter bereikbaar vanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:38 schreef thats-me het volgende:
Is natuurlijk ook gedaan met het oog op de verwachte treinen groei de komende jaren, nu zijn die overwegen al zo vaak gesloten. En is het centrum slecht bereikbaar. Moet je nagaan hoe dat over een paar jaar is.
Conducteur roept meestal alleen de overstap en/of eindstations om - daar moet die dan speciaal voor naar zo'n telefoonkastje (of lege cabine) lopen en dat doet 'ie natuurlijk niet voor kleine stationnnetjes. De haltes tussendoor waar niet veel over te zeggen valt worden dus gedaan door de machinist.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar ik denk dat het ook heeft te maken met de conducteur... want die moet omroepen dat ze Best naderen. Deze omroep hoort de machinist toch ook??
Bronquote:De NS hoeft voorlopig geen hogere vergoeding te betalen aan ProRail voor het gebruik van het spoor en andere infrastructuur.Volgens het spoorwegbedrijf heeft de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) dat bepaald in een uitspraak op 3 juni. Het scheelt de NS voorlopig 28,6 miljoen euro.
De NS had vorig jaar een klacht tegen de verhoging met 3 procent van de gebruiksvergoeding ingediend bij de NMa. De verhoging zou bovenop de ongeveer 150 miljoen euro komen die de NS al jaarlijks aan ProRail kwijt is.
Volgens de NMa is ProRail bij invoering van het nieuwe tarief afgeweken van haar eigen systematiek en handelde het bedrijf daarmee in strijd met de Spoorwegwet.
Over de meerkosten die ProRail in rekening wilde brengen waren geen expliciete afspraken gemaakt.
ProRail noemt de uitspraak "voor de korte termijn een tegenvaller" maar denkt dat de beslissing ook "de deur naar maatwerk en groei op het spoor opent".
ProRail wil meer geld van de NS omdat deze meer capaciteit wil. Volgens ProRail mag het bedrijf van de NMa in beginsel haar tarieven doorberekenen en gaat het bedrijf nu bekijken hoe dat kan.
En dat klopt, want ik zat er achter, en later naastquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:35 schreef dennistd het volgende:
Dat is een kolentrein van Europoort west naar Duisburg, gereden door Railion
Waarom kan ik in Hoogeveen dan niet gewoon op de trein stappen?quote:Groningen-Zwolle zaterdag 21 en zondag 22 juni
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
* reis tussen Groningen en Hoogeveen met de stoptrein die twee keer per uur rijdt en op andere tijden dan gebruikelijk reis tussen Hoogeveen en Meppel met de stopbus in plaats van de trein reis tussen Hoogeveen en Zwolle met de snelbus in plaats van de trein
Extra reistijd
* een half uur
Zelf ben ik vaak genoeg (bij goed weer) met de fiets heen en weer geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef Charango het volgende:
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!
Gewoon stapelen!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:17 schreef knars het volgende:
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?![]()
Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |