abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:52:20 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59355381
Arthur held En ook thuis nog even uitgebreid een verslag gaan zitten inkloppen voordat je gaat slapen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:23:53 #252
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59360437
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef Charango het volgende:
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!
Zelf ben ik vaak genoeg (bij goed weer) met de fiets heen en weer geweest.

Het gaat me ook niet zo zeer om het fietsen zelf, maar als het waait en regent en je moet dan nog 3 uur ergens zitten terwijl je doorweekt bent, dan is de lol er heel gauw van af. Vandaar.

Dinsdag heb ik nog een klein rondje door Nederland gemaakt (verschillende afspraken). Eerst Holten – Deventer, dan Deventer – Amersfoort, Amersfoort – Schiphol, Schiphol – Leiden, Leiden – Rotterdam CS, Rotterdam CS – Dordrecht, Dordrecht – Breda, Breda – Tilburg, Tilburg – Den Bosch, Nijmegen – Deventer, Deventer – Holten.

En ondanks de vele treinen waarin ik heb gezeten was er ook helemaal niets bijzonders aan de hand.

Wat ik me trouwens afvraag, het eerste dubbeldeksmaterieel (met het rode interieur), gaat daar nog wat aan gebeuren? Een paar maanden geleden waren toch verschillende dubbeldekkers uit het buitenland op bezoek, om te kijken hoe men “onze” om kon bouwen?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:17:53 #253
136283 knars
Teethgrinder
pi_59363138
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?

Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:21:42 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59363241
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:17 schreef knars het volgende:
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?

Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
Gewoon stapelen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:37:00 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59363658
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon stapelen!
Volgensmij was het gewoon eens 6je Virm aangezien het oorspronkelijk een venlo den haag treintje was...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:40:28 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59363754
Oh ja, dat past wel. Maar niet ruim. Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:03:30 #258
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59364355
Vandaag stond er in de pers een stukje over het vrijgeven van het spoor in 2015

http://depers.republisher(...)s.aspx?pageid=39714# (bekijk pagina 10-11)
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2008 @ 15:05:33 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59364410
Volgens het perronlengtes-document is spoor 4 in Gouda maar 134 meter, waar een VIRM-6 162,06 meter is ( http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=640960 ). Zou theoretisch niet moeten kunnen passen dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:20:11 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59364828
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro

http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
Hip en ook buiten het weekend geldig ik heb er maar even 4 genomen. Er waren er nog 272 beschikbaar, maar het lijkt erop dat ze in batches van 500 aangeboden worden (de volgende stond er ook al op).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59381495
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

............................
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:05:50 #262
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59381830
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:03 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag stond er in de pers een stukje over het vrijgeven van het spoor in 2015

http://depers.republisher(...)s.aspx?pageid=39714# (bekijk pagina 10-11)
Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.

Hoe het OV in Nederland wordt aanbesteed, per bundel, is op zich niet slecht, maar ik kijk reikhalzend uit naar het Zweeds/Franse aanbestedingsmodel, waarbij alleen het management aanbesteed wordt. Dan hoeft de vervoerder niet te schuiven met materieel of materieel dat niet eens van middelbare leeftijd is te vervangen.

Een echte nachtmerrie zou het aanbesteden per lijn of treindienst zijn, omdat dit een heuse wildgroei aan vervoerders kan veroorzaken. Stel je voor: je mist de IC naar Eindhoven van 9:20 van Connexxion en je wacht op de volgende van 9:35, gereden door Veolia, die ineens getroffen wordt door een wilde staking. Wat nu?

Waar ik nog niet over uit ben is de integrale aanbesteding. Als de NS (of een ander bedrijf) zo'n concessie verliest, riskeert het bedrijf vrijwel zeker faillissement. In ieder geval zal het dan heel erg moeilijk worden voor de verliezende vervoerder om erdoor te komen.

En tot slot hoop ik dat de OV-bedrijven een eigen CAO invoeren, om zo de macht van de vakbonden scherp in te perken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ofyles2 op 14-06-2008 02:11:04 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:07:28 #263
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59381845
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

Maar sowieso wil ik geen Britse toestanden op de Europese spoorwegen. Wat de Britten hebben uitgevreten is een belangrijk leermoment voor elk land dat zijn hoofdnet in de etalage zet.
  zaterdag 14 juni 2008 @ 08:31:53 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59382932
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

Die milieufuckers moeten ook maar eens doodgeschoten worden inderdaad. hersenloze idioten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:50:27 #265
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59383409
De Wadlopers in Zwolle zijn nu naar de Kijfhoek gegaan, voor hun laatste reis richting Albanie!
  zaterdag 14 juni 2008 @ 09:51:23 #266
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59383418
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper waar blijf je nu met je foto's van afgelopen week?
Die van Amersfoort bedoel je?
Die komen er nog aan, deze week weinig tijd gehad
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 juni 2008 @ 10:21:06 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59383616
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 09:50 schreef Wadloper het volgende:
De Wadlopers in Zwolle zijn nu naar de Kijfhoek gegaan, voor hun laatste reis richting Albanie!
Dus toch

Zag van de week wel ergens een foto voorbijkomen, waarbij de wadjes in Zwolle op een ander spoortje spoortje stonden dan eerst. Ook stonden de deuren open en waren ze allen gekoppeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 juni 2008 @ 10:54:18 #268
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59383911
quote:
Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
Nouja er was niks verkeerd, aan bijde kanten was gewoon een stoep
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens het perronlengtes-document is spoor 4 in Gouda maar 134 meter, waar een VIRM-6 162,06 meter is ( http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=640960 ). Zou theoretisch niet moeten kunnen passen dus
Ik wil hier aan toevoegen dat de ene kan langer is dan de andere, waar je er aan de ene kan nog net uit kan stappen, kan je op de zelfde hoogte in de trein met de deur tegenover je gewoon in het grind liggen, zie ook google earth

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=gouda&ie=UTF8&ll=52.017818,4.702623&spn=0.00116,0.00235&t=h&z=19
pi_59385179
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 02:05 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.

Hoe het OV in Nederland wordt aanbesteed, per bundel, is op zich niet slecht, maar ik kijk reikhalzend uit naar het Zweeds/Franse aanbestedingsmodel, waarbij alleen het management aanbesteed wordt. Dan hoeft de vervoerder niet te schuiven met materieel of materieel dat niet eens van middelbare leeftijd is te vervangen.

Een echte nachtmerrie zou het aanbesteden per lijn of treindienst zijn, omdat dit een heuse wildgroei aan vervoerders kan veroorzaken. Stel je voor: je mist de IC naar Eindhoven van 9:20 van Connexxion en je wacht op de volgende van 9:35, gereden door Veolia, die ineens getroffen wordt door een wilde staking. Wat nu?

Waar ik nog niet over uit ben is de integrale aanbesteding. Als de NS (of een ander bedrijf) zo'n concessie verliest, riskeert het bedrijf vrijwel zeker faillissement. In ieder geval zal het dan heel erg moeilijk worden voor de verliezende vervoerder om erdoor te komen.

En tot slot hoop ik dat de OV-bedrijven een eigen CAO invoeren, om zo de macht van de vakbonden scherp in te perken.
Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.

Daarbij probeert de NS nu ook zich zelf in een beter daglicht bij de reiziger, overheden te zetten waardoor het vertrouwen wint en de kans op geen aanbesteding groter is.

Trouwens in de 3700 2x ICM gekoppeld en laatst in de 3600 DD-AR naar Roosendaal .
pi_59386616
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jeroentijm/
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/peterhoope/

Een indruk van binnen

[ Bericht 21% gewijzigd door Dichterbijer op 14-06-2008 13:56:04 ]
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:29:04 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59393517
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 12:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.
Ik snap niet helemaal wat die 1500V met de aanbesteding van doen heeft?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:39:47 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59393744
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 juni 2008 @ 20:41:23 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59393777
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
Zeker nog twintig jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59393818
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
Komende 20 jaar denk ik nog wel, maar zal wel een tijd komen dat 25 Kv word in NL.
Is ook steeds meer bovenleiding geschikt voor 25 Kv en techniek word ook steeds beter,(beveiliging) alleen duurt wel nog even
............................
pi_59393837
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen


Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')