 
		 
			 
			
			
			 En ook thuis nog even uitgebreid een verslag gaan zitten inkloppen voordat je gaat slapen
 En ook thuis nog even uitgebreid een verslag gaan zitten inkloppen voordat je gaat slapen  
											 
			 
			
			
			Zelf ben ik vaak genoeg (bij goed weer) met de fiets heen en weer geweest.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:57 schreef Charango het volgende:
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!
 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Gewoon stapelen!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:17 schreef knars het volgende:
wow, het kopspoor in Gouda, je bedoelt spoor 4?
Hebben ze daar een IC van 10 bakken in geperst? Daar past met moeite 2x ICM3 in
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Volgensmij was het gewoon eens 6je Virm aangezien het oorspronkelijk een venlo den haag treintje was...quote:
 
			 
			
			
			 Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
 Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Hipquote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:27 schreef Lausteen het volgende:
Iemand dit al gezien? Dagkaarten voor 15 euro
http://members.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=treindagkaart
 en ook buiten het weekend geldig
 en ook buiten het weekend geldig  ik heb er maar even 4 genomen. Er waren er nog 272 beschikbaar, maar het lijkt erop dat ze in batches van 500 aangeboden worden (de volgende stond er ook al op).
 ik heb er maar even 4 genomen. Er waren er nog 272 beschikbaar, maar het lijkt erop dat ze in batches van 500 aangeboden worden (de volgende stond er ook al op).
											 
			 
			
			
			Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:03 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag stond er in de pers een stukje over het vrijgeven van het spoor in 2015
http://depers.republisher(...)s.aspx?pageid=39714# (bekijk pagina 10-11)
 
			 
			
			
			Maar sowieso wil ik geen Britse toestanden op de Europese spoorwegen. Wat de Britten hebben uitgevreten is een belangrijk leermoment voor elk land dat zijn hoofdnet in de etalage zet.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen
 
			 
			
			
			Die milieufuckers moeten ook maar eens doodgeschoten worden inderdaad. hersenloze idiotenquote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen
 
											 
			 
			
			
			Die van Amersfoort bedoel je?quote:Op donderdag 12 juni 2008 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper waar blijf je nu met je foto's van afgelopen week?
 
											 
			 
			
			
			Dus tochquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:50 schreef Wadloper het volgende:
De Wadlopers in Zwolle zijn nu naar de Kijfhoek gegaan, voor hun laatste reis richting Albanie!
 
  
			 
			
			
			Nouja er was niks verkeerd, aan bijde kanten was gewoon een stoepquote:Die ontgrendeling aan de verkeerde kant is ook wel flauw trouwens.

Ik wil hier aan toevoegen dat de ene kan langer is dan de andere, waar je er aan de ene kan nog net uit kan stappen, kan je op de zelfde hoogte in de trein met de deur tegenover je gewoon in het grind liggen, zie ook google earthquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens het perronlengtes-document is spoor 4 in Gouda maar 134 meter, waar een VIRM-6 162,06 meter is ( http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=640960 ). Zou theoretisch niet moeten kunnen passen dus
 
			 
			
			
			Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 02:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gelezen en ik ben er nu al uit hoe de overheid de treindiensten wel en niet zou moeten aanbesteden.
Hoe het OV in Nederland wordt aanbesteed, per bundel, is op zich niet slecht, maar ik kijk reikhalzend uit naar het Zweeds/Franse aanbestedingsmodel, waarbij alleen het management aanbesteed wordt. Dan hoeft de vervoerder niet te schuiven met materieel of materieel dat niet eens van middelbare leeftijd is te vervangen.
Een echte nachtmerrie zou het aanbesteden per lijn of treindienst zijn, omdat dit een heuse wildgroei aan vervoerders kan veroorzaken. Stel je voor: je mist de IC naar Eindhoven van 9:20 van Connexxion en je wacht op de volgende van 9:35, gereden door Veolia, die ineens getroffen wordt door een wilde staking. Wat nu?
Waar ik nog niet over uit ben is de integrale aanbesteding. Als de NS (of een ander bedrijf) zo'n concessie verliest, riskeert het bedrijf vrijwel zeker faillissement. In ieder geval zal het dan heel erg moeilijk worden voor de verliezende vervoerder om erdoor te komen.
En tot slot hoop ik dat de OV-bedrijven een eigen CAO invoeren, om zo de macht van de vakbonden scherp in te perken.
 .
.
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			Ik snap niet helemaal wat die 1500V met de aanbesteding van doen heeft?quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat ik miste in het verhaal is dat de bovenleidingsspanning van 1500V zorgt dat je de treinen moet overnemen. Dus dat maakt niet uit wie het aanbesteed, de vervoerder moet het materieel overnemen van de NS, en zo heeft de NS in theorie altijd een strategische positie.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Zeker nog twintig jaar.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
 
			 
			
			
			Komende 20 jaar denk ik nog wel, maar zal wel een tijd komen dat 25 Kv word in NL.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe lang blijven we hier sowieso nog rijden op 1500?
 
											 
			 
			
			
			Want een touwtje tussen een stalen treinwiel en een stalen brug, dat zet zoden aan de dijk. Dat touwtje is een centimeter of 2 doorsnee, dergelijk touw heeft een breeksterkte van een slordige 6900 kilogram. Lijkt me dat zo'n diesel met een rollende kolensleep toch wel iets meer dan dat weet los te trekken. Zelfs al is het een lijn van 40mm 8strengs gevlochten polyester (breeksterkte een ton of 25). Dat zou die trein echt niet tegen houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 01:37 schreef sander89 het volgende:
Gekken ook in Engeland, moeten ze is in Nederland proberen

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |