abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58966313
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Ja heel erg, een rijtjeshuis met tuintje
Daar ben ik het best wel mee eens hoor... Niets zo lastig als continu rekening moeten houden met je buren, zeker als je, zoals ik, graag een filmpje kijkt thuis...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 16:16:57 #127
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58966588
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:05 schreef DS4 het volgende:
Daar ben ik het best wel mee eens hoor... Niets zo lastig als continu rekening moeten houden met je buren, zeker als je, zoals ik, graag een filmpje kijkt thuis...
Kwestie van een geisoleerd huis kopen/je huis isoleren. Ik hou ook van een filmpje vooral horror, dus dat maakt lekker veel herrie, toch woon ik midden in het centrum en kan het volumen van mijn 5:1 setje stevig opendraaien voor er maar een beetje geluid naar buiten gaat.
Carpe Libertatem
pi_58966816
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:16 schreef Boze_Appel het volgende:

Kwestie van een geisoleerd huis kopen/je huis isoleren. Ik hou ook van een filmpje vooral horror, dus dat maakt lekker veel herrie, toch woon ik midden in het centrum en kan het volumen van mijn 5:1 setje stevig opendraaien voor er maar een beetje geluid naar buiten gaat.
Ik vrees dat ik wat meer herrie maak dan jij, want er kan geen isolatie tegenop.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:35:31 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58967009
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoeveel apparaten ik in mijn huis heb staan en wat ik denk nodig te hebben.
Hou toch op!

Ik wil niet minder! Ik wil geld kunnen spenderen aan dingen die ik leuk vind en waar ik mij prettig bij voel.
Als ik mij prettig voel bij de aanschaf van een LCD van 146cm dan koop ik die! Als ik met de auto naar de AH ga 300 meter verderop omdat ik mij daar op dat moment het best bij voel dan ga ik met de auto!!!
Als ik zin heb in een 60 urige werkweek dan werk ik 60 uur!

Vertel mij AUB niet hoe ik mij leven moet gaan leiden!!! Dat bepaal ik nog altijd zelf!!!!
Tot de olie op is en je mooie spullen ten onder gaan wegens voedselrellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:40:13 #130
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_58967141
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:51 schreef Emed het volgende:

[quote]GroenLinks-leider Femke Halsema komt met een manifest
Dus Femke komt met een openbare verklaring, we lezen verder, zie mijn commentaar.
quote:
We zijn niet alléén maar consument.”
Klopt, aan de andere kant van de balie heb je de producenten en verkopers.
quote:
Kijk naar de kredietcrisis in Amerika; die is in wezen een consumptiecrisis.
Daar heeft ze deels een punt. Echter het 1 is daar wel aan het ander vastgeklonken, zoals de oorlog die niet gratis is, baneken die hypotheken verstrekten, creditcard maatschappijen die mensen schuld met schuld en dus nOg meer schuld lieten maken etc.
Wat ik wil zeggen is dat er niet weinig zijn daar die 2 of 3 banen hebben en desondanks niet meer kunnen consumeren dan het strikt noodzakelijke.
quote:
Het roer moet om, de vraag is alleen: hoe kun je mensen verleiden meer ontspannen te leven en minder te consumeren?”
Dat is vrij makkelijk, zet een verbod op reclame en aanverwant.
Mensen zijn toch kuddedieren en al denkt men van niet, men is constant onder invloed van ehhh invloed, voornamelijk dat je een duurdere auto of boot dan je buren moet hebben, steek hen de ogen uit van jaloezie.
Vlak hier de scholing ook niet uit, de ouders, mensen tegen elkaar opzetten, falende media e.d.
quote:
Het geeft status of compenseert het gebrek daaraan
Dat gaat alleen op voor de groepzoekers onderling.
Zij wil nu een groep minimalisme volgers promoten.
quote:
„Ben je bereid je auto een keer te laten staan? Of om minder te gaan werken voor minder salaris?
Te makkelijk femke, vaste lasten stijgen doorgaans in NL elk jaar.
quote:
wenst premier Balkenende zijn dochter meer groei, minder schaarste en een hogere arbeidsproductie toe”, illustreert ze de huidige arbeidsethos. „Groei is niet vies, zolang die groei groen is.”
Inderdaad, 'de aarde' is immers slaag nummer 1, die gratis de grondstoffen geeft, echter tevens ons nest , longen, water voorziening en bedetc.
quote:
„Verklein de afstand tussen inkomens, bevorder deeltijdwerk, maak flexibele werktijden mogelijk en bewerkstellig dat de zorg beter gewaardeerd wordt.”
Jammer die afsluiting op deze wijze.
Nu zal men bewust of onderbewust(!) denken: het lijkt wel een klagende burger die de politieke partijen vraagt 'hoe dan Jan?' terwijl zij een politica, een voorvrouw van een partij is.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_58967794
quote:

[..]

Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Sowieso ondoenlijk, wonen in een drukke buurt. Huizen verpesten het uitzicht van m'n infinity pool.

http://www.lockeheemstra.com/greece/infinity_pool_greece.htm
pi_58967978
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Sowieso ondoenlijk, wonen in een drukke buurt.
Dat is niet echt aan mij besteed nee...
pi_58968008
Trouwens reclame verbieden en al dat soort dingen hoeft van mij ook niet.

Het is al heel wat om er niet automatisch van uit te gaan dat we koste wat het kost ons welvaartnivo willen behouden.

Tot voor kort werd daar wel van uit gegaan. We moeten dit en dat. Meer werken, langer werken, allemaal werken, harder werken en niet zeuren. Ook niet over dingen als stress, kinderen en mantelzorg. Dat doe je maar als je doodmoe om acht uur thuiskomt. Ja, dan ben je je hele werkende leven doodop en je geliefden moeten het met de kruimeltjes van je tijd doen....

....maar.. anders gaat onze welvvaart achteruit en dat wil NIEMAND!!

Dan valt namelijk de hemel op ons hoofd
pi_58968523
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:19 schreef zwemmerseczeem het volgende:

....maar.. anders gaat onze welvvaart achteruit en dat wil NIEMAND!!

Feitelijk merk je anders dat bij een kleine koopkrachtdaling de meeste mensen moord en brand schreeuwen...

Maar nogmaals: als Halsema de mensen in het algemeen er op voor wil bereiden dat koopkrachtdalingen geslikt moeten worden omdat het ook wel eens tegen zit: prima. Indien ze de hogere middeninkomens er op voor wil bereiden dat de koopkrachtdaling bij hun terecht zal komen opdat de minima de nare gevolgen hiervan niet hoeven te slikken: slechte zaak.
pi_58969207
overigens:

Het nadenken over dit soort zaken is volgens mij het allerduidelijkste teken dat we het in dit land eigenlijk wel heel erg veelste luxe hebben
pi_58969229
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Feitelijk merk je anders dat bij een kleine koopkrachtdaling de meeste mensen moord en brand schreeuwen...

Klopt. Maar in NL heeft het volume waarop geklaagd wordt nauwelijks een relatie met de werkelijkheid.

Als een alien dit forum leest voor hij NL bezoekt denkt hij dat dit een arm land is. Een land waar de burgers zich 10 uur per dag afbeulen voor een schamelijke euro per dag, waarvan het merendeel ook nog wordt afgepakt door een roofzuchtige corrupte overheid.

Wie schetst zijn verbazing als hij in NL aankomt, waar bijna iedereen, (zelfs de arme studentjes) zich een vakantie buiten Europa kan veroorloven. Waar schoenen van meer dan honderdvijftig euro als warme broodjes over de toonbank gaan. Waar na afloop van iedere kerst, WK of EK het journaal bericht dat alle voorgaande uitgave records weer zijn verbroken. Waar de mediamarkt televisies van dertigduizend euro verkoopt. enzz. enz..
pi_58969238
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verreweg de meeste mensen kun je een leven lang laten nadenken zonder dat er iets bruikbaars uit komt. Dus terecht dat we die gewoon aan het werk zetten.

maar de kans dat er uiteindelijk iets bruikbaars uitkomt, wordt groter als je méér mensen niets laat doen!
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:42:41 #138
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58969707
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tot de olie op is en je mooie spullen ten onder gaan wegens voedselrellen.
Klopt je hebt volstrekt gelijk.
Ik ga me leven laten leiden door angst, angst voor klimaatverandering, angst voor terrorisme, angst voor olie die op raakt.

Hou toch op zeg. Ik leef nu, ik geniet van de dingen die er nu nog zijn en de mogelijkheden die ik heb.

[ Bericht 9% gewijzigd door Revolution-NL op 28-05-2008 18:50:45 ]
pi_58969738
quote:
Maar jij ziet toch ook wel de ironie in iemand die klaagt over de focus op werk en consumptie maar ondertussen in de politiek werkt (ze is vast elke dag om 17:00 thuis) en in een huis van ruim 600k woont

Verder is het aardig dat ze de discussie een keertje aanzwengelt, zolang ze op basis van die gedachte maar geen beleid wil gaan vormen. Laat mensen zelf lekker beslissen of ze een derde LCD TV willen kopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_58970824
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat een hol gelul van die omhooggetrapte mileufascist weer.
Zozo je doet hard je best je dunne libertarische chroomlaagje af te krabben?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58970845
Ik zou het best aardig vinden als de politiek zich niet zo enorm zou inspannen voor het zoveel mogelijk laten werken van zoveel mogelijk mensen.

Dat laat uiteraard individuen vrij om naar eigen keuze veel of weinig te werken, net als nu. Alleen zit dan niet de overheid ze achter de vodden met propaganda en belastingmaatregelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58970850
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:38 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

heeft er niks mee te maken. GL zegt: "wij moeten minder consuemren", ik zeg "laat mensen zelf uitmaken hoeveel ze consumeren"
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken. Jij wil dat wij minder buitenlanders binnen laten in Nederland. Ik zeg "laat de Nederlanders dat lekker zelf uitmaken".

Ik bedoel dus dat je zelf kan kiezen waar je op stemt. En dat holle uitspraken zoals in de vorige quote vrij kansloos zijn .
pi_58970943
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Zelf ben ik geen voorstander van grote mate van sturing op dit gebied door de overheid. Liever laat ik de consument zelf kiezen. Ook de vernietigende werking op onze autoindustrie tov de (iets duurzamere) Japanse staat mij nogal tegen.

Maar ik moet zeggen: als er voor iedere 'verhoogde consumptiebelasting op vervuilende goederen' een belastingverlaging op inkomsten tegenover staat, dan vind ik het nog vrij acceptabel klinken. Zolang het op markten gebeurt waarop kwalitatief hoogstaande, duurzame alternatieven ruim beschikbaar zijn (geen vliegtax bijvoorbeeld). En zolang er geen andere motieven een rol spelen, zoals aanpak van hogere inkomens of belastingen verhogen. Vervuilende producten blijven toegankelijk, doordat de inkomstenbelasting omlaag gaat. En de groene producten worden juist toegankelijker door het vergroten van de koopkracht, zonder subsidie te verlenen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat jij omschrijft klinkt als een erg positieve manier om groene producten te stimuleren. Voor zover oneerlijke concurrentie als positief kan worden omschreven.
Er zitten uiteraard volop praktische haken en ogen aan dergelijke voorstellen. Maar de kern van niet het werk maar de vervuilende consumptie belasten (en dan die inkomsten ook aanwenden om de negatieve effecten tegen te gaan) spreekt mij gewoon wel aan .
pi_58971152
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik wat meer herrie maak dan jij, want er kan geen isolatie tegenop.
Een audicien helpt je misschien wel ?
pi_58972510
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 18:43 schreef FJD het volgende:

Verder is het aardig dat ze de discussie een keertje aanzwengelt, zolang ze op basis van die gedachte maar geen beleid wil gaan vormen. Laat mensen zelf lekker beslissen of ze een derde LCD TV willen kopen.
Ik wilde hierop replyen maar...Sigme heeft al gezegd wat ik wilde zeggen..
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:40 schreef sigme het volgende:
Ik zou het best aardig vinden als de politiek zich niet zo enorm zou inspannen voor het zoveel mogelijk laten werken van zoveel mogelijk mensen.

Dat laat uiteraard individuen vrij om naar eigen keuze veel of weinig te werken, net als nu. Alleen zit dan niet de overheid ze achter de vodden met propaganda en belastingmaatregelen.
Dat dus!
pi_58973955
Het gaat natuurlijk om de kosten van de vergrijzing. Daarom moet volgens veel politieke partijen de arbeidsparticipatie omhoog. GL gooit het op een andere boeg: verhoog de belasting op consumeren in plaats van inkomsten.. Het consumentisme is het dekmantel, kernpunt is dat de gepensioneerden ook meer belasting (moeten) gaan betalen.
pi_58973996
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:54 schreef du_ke het volgende:

Een audicien helpt je misschien wel ?
Een explosie moet je VOELEN...

Of zoals het bezoek afgelopen weekend zei: het geluid is hier stukken beter dan in de bioscoop! (of dat echt zo is... het is vooral wat luider...)
pi_58974837
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken. Jij wil dat wij minder buitenlanders binnen laten in Nederland. Ik zeg "laat de Nederlanders dat lekker zelf uitmaken".

Ik bedoel dus dat je zelf kan kiezen waar je op stemt. En dat holle uitspraken zoals in de vorige quote vrij kansloos zijn .
echt, die buitenlanders hebben er hier niks mee te maken. Als andere mensen de consumptiemaatschappij af gaan schaffen middels politiek heb ik toch niks meer te willen.
pi_58974946
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Aan de ene kant zit er een punt in, aan de andere kant vertrouw ik politici in het geheel niet bij hun uitspraken en komt het ongeloofwaardig over gezien de herkomst.

Waar ik het op zich mee eens ben is "minder"/bewuster consumeren. Ik geef zelf geen achterlijke hoeveelheid geld uit aan allerlei gadgets die ik binnen korte tijd weer weggooi. Ik ga bijvoorbeeld niet ieder jaar een nieuwe PC kopen, want mijn huidige PC is nog goed genoeg. Ik heb zelfs nog een oude monitor (>5 jaar), omdat ie domweg niet kapot wil gaan (wel met een KVM switch, er staan meerdere PC's op aangesloten).

Maar .. ik geef op andere gebieden (vinylverslaving) juist wel weer veel geld uit. Waarom zou ik mezelf dat laten ontzeggen? En dat soort acties verwacht ik van politici. En op zich hebben we met de BTW op luxe goederen (19%) eigenlijk al een consumeerbelasting. Wil Femke dat nog verder omhoog gooien om ons te behoeden voor overconsumptie?

Wat ik veel zinvoller zou vinden is dat mensen eens hun hersens gebruiken en niet meedoen met anderen, alsof ze kuddedieren zijn. Het gezeik over sociale druk is mij ook een doorn in het oog. Ik veeg mijn achterwerk daarmee af. Als je denkt dat je ieder jaar x keer op vakantie moet en niet zonder een flatscreen en dergelijke kan dan ben je een sukkel. Als iemand zich daardoor in de schulden steekt moet de overheid/politiek niet zielig roepen, maar duidelijk maken dat het je eigen stomme schuld is. Dat zet pas zoden aan de dijk.
pi_58974949
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')