Daar ben ik het best wel mee eens hoor... Niets zo lastig als continu rekening moeten houden met je buren, zeker als je, zoals ik, graag een filmpje kijkt thuis...quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ja heel erg, een rijtjeshuis met tuintje![]()
Kwestie van een geisoleerd huis kopen/je huis isoleren. Ik hou ook van een filmpje vooral horror, dus dat maakt lekker veel herrie, toch woon ik midden in het centrum en kan het volumen van mijn 5:1 setje stevig opendraaien voor er maar een beetje geluid naar buiten gaat.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:05 schreef DS4 het volgende:
Daar ben ik het best wel mee eens hoor... Niets zo lastig als continu rekening moeten houden met je buren, zeker als je, zoals ik, graag een filmpje kijkt thuis...
Ik vrees dat ik wat meer herrie maak dan jij, want er kan geen isolatie tegenop.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Kwestie van een geisoleerd huis kopen/je huis isoleren. Ik hou ook van een filmpje vooral horror, dus dat maakt lekker veel herrie, toch woon ik midden in het centrum en kan het volumen van mijn 5:1 setje stevig opendraaien voor er maar een beetje geluid naar buiten gaat.
Tot de olie op is en je mooie spullen ten onder gaan wegens voedselrellen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoeveel apparaten ik in mijn huis heb staan en wat ik denk nodig te hebben.
Hou toch op!
Ik wil niet minder! Ik wil geld kunnen spenderen aan dingen die ik leuk vind en waar ik mij prettig bij voel.
Als ik mij prettig voel bij de aanschaf van een LCD van 146cm dan koop ik die! Als ik met de auto naar de AH ga 300 meter verderop omdat ik mij daar op dat moment het best bij voel dan ga ik met de auto!!!
Als ik zin heb in een 60 urige werkweek dan werk ik 60 uur!
Vertel mij AUB niet hoe ik mij leven moet gaan leiden!!! Dat bepaal ik nog altijd zelf!!!!
Dus Femke komt met een openbare verklaring, we lezen verder, zie mijn commentaar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:51 schreef Emed het volgende:
[quote]GroenLinks-leider Femke Halsema komt met een manifest
Klopt, aan de andere kant van de balie heb je de producenten en verkopers.quote:We zijn niet alléén maar consument.”
Daar heeft ze deels een punt. Echter het 1 is daar wel aan het ander vastgeklonken, zoals de oorlog die niet gratis is, baneken die hypotheken verstrekten, creditcard maatschappijen die mensen schuld met schuld en dus nOg meer schuld lieten maken etc.quote:Kijk naar de kredietcrisis in Amerika; die is in wezen een consumptiecrisis.
Dat is vrij makkelijk, zet een verbod op reclame en aanverwant.quote:Het roer moet om, de vraag is alleen: hoe kun je mensen verleiden meer ontspannen te leven en minder te consumeren?”
Dat gaat alleen op voor de groepzoekers onderling.quote:Het geeft status of compenseert het gebrek daaraan
Te makkelijk femke, vaste lasten stijgen doorgaans in NL elk jaar.quote:„Ben je bereid je auto een keer te laten staan? Of om minder te gaan werken voor minder salaris?
Inderdaad, 'de aarde' is immers slaag nummer 1, die gratis de grondstoffen geeft, echter tevens ons nest , longen, water voorziening en bedetc.quote:wenst premier Balkenende zijn dochter meer groei, minder schaarste en een hogere arbeidsproductie toe”, illustreert ze de huidige arbeidsethos. „Groei is niet vies, zolang die groei groen is.”
Jammer die afsluiting op deze wijze.quote:„Verklein de afstand tussen inkomens, bevorder deeltijdwerk, maak flexibele werktijden mogelijk en bewerkstellig dat de zorg beter gewaardeerd wordt.”
Ja eigenlijk heb je wel gelijk. Sowieso ondoenlijk, wonen in een drukke buurt. Huizen verpesten het uitzicht van m'n infinity pool.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar ben ik het best wel mee eens hoor... Niets zo lastig als continu rekening moeten houden met je buren, zeker als je, zoals ik, graag een filmpje kijkt thuis...
Dat is niet echt aan mij besteed nee...quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Sowieso ondoenlijk, wonen in een drukke buurt.
Feitelijk merk je anders dat bij een kleine koopkrachtdaling de meeste mensen moord en brand schreeuwen...quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:19 schreef zwemmerseczeem het volgende:
....maar.. anders gaat onze welvvaart achteruit en dat wil NIEMAND!!
Klopt. Maar in NL heeft het volume waarop geklaagd wordt nauwelijks een relatie met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Feitelijk merk je anders dat bij een kleine koopkrachtdaling de meeste mensen moord en brand schreeuwen...
quote:Op woensdag 28 mei 2008 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste mensen kun je een leven lang laten nadenken zonder dat er iets bruikbaars uit komt. Dus terecht dat we die gewoon aan het werk zetten.
Klopt je hebt volstrekt gelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tot de olie op is en je mooie spullen ten onder gaan wegens voedselrellen.
Maar jij ziet toch ook wel de ironie in iemand die klaagt over de focus op werk en consumptie maar ondertussen in de politiek werkt (ze is vast elke dag om 17:00 thuis) en in een huis van ruim 600k woontquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:05 schreef DS4 het volgende:
Zozo je doet hard je best je dunne libertarische chroomlaagje af te krabben?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:35 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat een hol gelul van die omhooggetrapte mileufascist weer.
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken. Jij wil dat wij minder buitenlanders binnen laten in Nederland. Ik zeg "laat de Nederlanders dat lekker zelf uitmaken".quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:38 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
heeft er niks mee te maken. GL zegt: "wij moeten minder consuemren", ik zeg "laat mensen zelf uitmaken hoeveel ze consumeren"
Er zitten uiteraard volop praktische haken en ogen aan dergelijke voorstellen. Maar de kern van niet het werk maar de vervuilende consumptie belasten (en dan die inkomsten ook aanwenden om de negatieve effecten tegen te gaan) spreekt mij gewoon wel aanquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zelf ben ik geen voorstander van grote mate van sturing op dit gebied door de overheid. Liever laat ik de consument zelf kiezen. Ook de vernietigende werking op onze autoindustrie tov de (iets duurzamere) Japanse staat mij nogal tegen.
Maar ik moet zeggen: als er voor iedere 'verhoogde consumptiebelasting op vervuilende goederen' een belastingverlaging op inkomsten tegenover staat, dan vind ik het nog vrij acceptabel klinken. Zolang het op markten gebeurt waarop kwalitatief hoogstaande, duurzame alternatieven ruim beschikbaar zijn (geen vliegtax bijvoorbeeld). En zolang er geen andere motieven een rol spelen, zoals aanpak van hogere inkomens of belastingen verhogen. Vervuilende producten blijven toegankelijk, doordat de inkomstenbelasting omlaag gaat. En de groene producten worden juist toegankelijker door het vergroten van de koopkracht, zonder subsidie te verlenen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat jij omschrijft klinkt als een erg positieve manier om groene producten te stimuleren. Voor zover oneerlijke concurrentie als positief kan worden omschreven.
Een audicien helpt je misschien welquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik wat meer herrie maak dan jij, want er kan geen isolatie tegenop.
Ik wilde hierop replyen maar...Sigme heeft al gezegd wat ik wilde zeggen..quote:Op woensdag 28 mei 2008 18:43 schreef FJD het volgende:
Verder is het aardig dat ze de discussie een keertje aanzwengelt, zolang ze op basis van die gedachte maar geen beleid wil gaan vormen. Laat mensen zelf lekker beslissen of ze een derde LCD TV willen kopen.
Dat dus!quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:40 schreef sigme het volgende:
Ik zou het best aardig vinden als de politiek zich niet zo enorm zou inspannen voor het zoveel mogelijk laten werken van zoveel mogelijk mensen.
Dat laat uiteraard individuen vrij om naar eigen keuze veel of weinig te werken, net als nu. Alleen zit dan niet de overheid ze achter de vodden met propaganda en belastingmaatregelen.
Een explosie moet je VOELEN...quote:
echt, die buitenlanders hebben er hier niks mee te maken. Als andere mensen de consumptiemaatschappij af gaan schaffen middels politiek heb ik toch niks meer te willen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat er wel mee te maken. Jij wil dat wij minder buitenlanders binnen laten in Nederland. Ik zeg "laat de Nederlanders dat lekker zelf uitmaken".
Ik bedoel dus dat je zelf kan kiezen waar je op stemt. En dat holle uitspraken zoals in de vorige quote vrij kansloos zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |