abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:41:55 #277
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59021490
Vroeger, toen hadden ze nog echte straffen:
quote:
Balthasar werd op 13 juli berecht. Het gerecht was van mening dat hij ten exempelen van allen anderen seer righoreuselijcken gehestraft [moest] worden. Ze veroordeelden de moordenaar tot een ook voor zestiende-eeuwse begrippen uiterst wrede straf. Hij zou de volgende dag naar het schavot worden geleid omme aldaer eerst zijn rechterhant, daer hy het voorsz. verradisch moordadighe feyt mede bedreven heeft, met een gloeyende toesluytende yzer geschroyet ende afghebrant te worden, ende dat daer naer met gloeyende tanghen tot ses reysen ende verscheyden plaetsen so aen aermen, beenen, en t'gheen daer sijn lichaem meest met vleesch becleedt is, het vleesch uutgebrant en afghenepen sal worden, ende dat hij daer nae levendich aen vier quartieren ghehouden sal worden, beghinnende van onderen ende ten laesten hem den buijck opgesneden ende zijn hart levendich uuijtgenomen ende in sijn ansichte geworpen ende daernae zijn hooft affgehouden zal worden ende dat zijn vier quartieren opten bolwercken van der Haechpoorte, Oostpoorte, Ketelpoorte ende Waterslootschepoorte deser stede uuijtgehangen ende zijn hooft opte Schooltoorn achter het logement des voornoemden heeren Prince op een staecke gestelt, sullen worden, verclarende alle syne goeden geconfisqueert ten proffijte van den Heer.

In het hedendaags Nederlands vertaald staat er: "Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens kneep men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees af tot op het bot. Vervolgens vierendeelde men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gensneden werd en hem in het gezicht geworpen. Tenslotte hakte men zijn hoofd af waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagse poort, Oosterpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld werden. Zijn hoofd werd op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59024779
Daar zal de prins blij mee zijn.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 08:15:13 #279
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_59027485
De prins is dood, leve de prins!

De nieuwe prins hebben ze dan ook niet van kant gemaakt wat meteen het nut van strenge straffen aantoont; recidiviteit = 0 en hoge afschrikwekkende werking. Ik lees trouwens altijd dat Nederland zo`n tolerante traditie heeft met de impliciete suggestie dat we nu dus ook maar tolerant moeten zijn. Ik ga dit voorbeeld aanhalen in de toekomstige topics over lage straffen.

Dacht trouwens dat Gerardts een Nederlander was maar eigenlijk is Gérard een fransoos.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_59027550
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 08:15 schreef Napalm het volgende:
De prins is dood, leve de prins!

De nieuwe prins hebben ze dan ook niet van kant gemaakt wat meteen het nut van strenge straffen aantoont; recidiviteit = 0 en hoge afschrikwekkende werking.
Que? Herben is niet vermoord, dus de straf voor van der G. was afdoende.
quote:
Ik lees trouwens altijd dat Nederland zo`n tolerante traditie heeft met de impliciete suggestie dat we nu dus ook maar tolerant moeten zijn. Ik ga dit voorbeeld aanhalen in de toekomstige topics over lage straffen.
Zou ik niet doen; het zinnetje tot een ook voor zestiende-eeuwse begrippen uiterst wrede straf bevestigt het idee van die tolerante traditie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_59027831
Wens me sterke, het wordt een helse dag. Ikea & kapper.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:56:33 #282
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_59027977
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 09:32 schreef sigme het volgende:
Wens me sterke, het wordt een helse dag. Ikea & kapper.
Ik mag boodschappen doen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:21:36 #283
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59028724
en ik ga eens een lekker tarwebiertje brouwen vandaag
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 12:13:52 #284
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59029328
Carpe Libertatem
pi_59029345
Heel goed, Nederland maakt economische stabiliteit minder afhankelijk van Arabische en Russische grillen, grollen en grullen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:27:03 #286
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59029496
Strijd over het Verdrag van Lissabon is begonnen

Brusselse regels Bert Lanting

Het nee-kamp begint vaart te verliezen in de campagne rond het Ierse referendum over het Verdrag van Lissabon, meldt Toni Giugliano van de Jonge Europese Federalisten (JEF) opgewekt.

Maar voor alle zekerheid stuurt de JEF toch een ploeg van 25 pro-Europese activisten naar Ierland om de kiezers aan te sporen op 12 juni ja te zeggen tegen het verdrag dat in de plaats is gekomen van de afgeschoten Europese Grondwet.

‘Het wordt een heel kleurrijke en vrolijke campagne’, belooft Giugliano. ‘De bedoeling is te laten zien dat Europa jong en levendig is. Dat element ontbreekt een beetje in de campagne van de politieke partijen.’ Onder de 25 activisten zit ook een aantal Noren, vertelt hij. Noren?

Maar die zitten toch helemaal niet bij de Europese Unie! Waarom voeren die nu campagne voor het Verdrag?

‘In Noorwegen hebben ze al twee keer een referendum over de EU gehad’, legt Giugliano uit. ‘Dus hebben ze ervaring.’

Maar het lijkt dan toch geen aanbeveling dat die twee referenda – in 1972 en in 1994 – alle - bei een nee opleverden? ‘Dat is wel een beetje waar’, erkent Giugliano, ‘maar kennelijk hebben ze geleerd van hun vroegere fouten!’

Er komen ook een paar Denen mee. Die kunnen volgens Giugliano dan alvast warmlopen voor de referenda die de Deense premier Anders Fogh Rasmussen nog dit jaar wil houden over de invoering van de euro en het schrappen van de uitzonderingspositie die Denemarken op een aantal terreinen heeft binnen de EU.

Dat het de Dat het de Yes2Lisbon-cam- pagne voor de wind gaat, blijkt volgens Giugliano wel uit het feit dat het nee-kamp ‘steeds wildere geruchten rondstrooit’ over de risico’s van het Verdrag van Lissabon.

‘Ze zeggen nu dat Ierland gedwongen zal worden de prostitutie te legaliseren, als het verdrag wordt aangenomen!

Je reinste flauwekul natuurlijk.

Je kunt zien dat ze in het nauw zitten!’

Maar in Brussel is men aanzienlijk minder opgewekt over de vooruitzichten.

‘Iedereen zit hier benauwd af te wachten hoe het referendum zal aflopen’, aldus een medewerker van de Europese Commissie. ‘Het ja-kamp heeft op het ogenblik een kleine voorsprong, maar het kan nog alle kanten op gaan. Daarom is het hier de laatste tijd ook zo verdacht stil. Iedereen is voorzichtig om met nieuwe initiatieven te komen die wel eens in het verkeerde keelgat zouden kunnen schieten bij de Ierse kiezer.’

Inderdaad hebben de EU-landen besloten een aantal gevoelige thema’s voorlopig even voor zich uit te schuiven uit vrees de Ieren tegen Brussel in het harnas te jagen, erkent een diplomaat. Dat geldt bijvoorbeeld voor de besprekingen om de nieuwe Europese diplomatieke dienst die er moet komen als het Verdrag van Lissabon wordt goedgekeurd.

‘Voor de Ieren is het eigenlijk alleen maar voordelig als de EU-missies overal in de wereld worden opgetuigd, omdat ze zelf lang niet overal ambassades hebben zitten’, zegt een andere diplomaat. ‘Maar het nee-kamp legt die Europese diplomatieke dienst uit als een bewijs dat de EU bezig is een superstaat te worden.’

Naar verluidt hebben twee vooraanstaande europarlementariërs – Elmar Brock en Jean-Luc Dehaene, allebei overtuigde federalisten -- besloten twee rapporten over de effecten van het Verdrag van Lissabon nog even uit te stellen.

‘Volkomen onnodig’, vindt Giugliano van de Yes2Lisboncampagne.

‘Ze hoeven niet zo benauwd te zijn. Al dat lawaai van het nee-kamp is toch niet meer dan gebakken lucht.’
pi_59029500
Ik sta in de volkskrant.
pi_59029509
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:27 schreef Autodidact het volgende:
Ik sta in de volkskrant.
Ik sta in de hondenpoep.
pi_59029512
Maar zeg ons de reden...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:28:59 #290
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59029524
quote:
Ik sta in de volkskrant.
waar, luie student?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:35:34 #291
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59029641
volgende week een decolletespecial
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:37:11 #292
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59029662
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
Bevestigt mijn eerdere claims dat het niet alleen aan de belastingen ligt maar ook aan de kostprijzen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:37:35 #293
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59029668
quote:
Ik sta in de volkskrant.
Ben jij één van die CDA'ers die zich zorgen maakt over de Islam?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:38:15 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59029683
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
Waar heb je btw dat plaatje vandaan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59029691
quote:
Ik sta in de volkskrant.
Ja, en?
  † In Memoriam † zaterdag 31 mei 2008 @ 12:52:30 #296
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59029896
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar heb je btw dat plaatje vandaan?

Ik weet niet waar het origineel vandaan komt. Heb het van een ander forum afgeplukt.
Carpe Libertatem
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:59:27 #297
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_59030001
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_59030108
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben jij één van die CDA'ers die zich zorgen maakt over de Islam?
Ben jij Starfucker?
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en?
Jij niet, bitch.
pi_59030128
Een vrouw, een neger en een bejaarde komen een bar binnen...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:09:31 #300
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59030149
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Bent jij Starfucker?
[..]

Jij niet, bitch.
Waarom nou weer zo'n reactie
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')