abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58919924
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens de cijfers van MIT doen ze het in ieder geval bovengemiddeld goed. Maar met 26.4% van de undergraduates en 11.7% van de graduates zou ik toch niet willen stellen dat het 'zoeken naar niet-aziaten' is. Zelfs als je zou aannemen dat alle internationale studenten Aziatisch zouden zijn, dan kom je nog maar op 35% van de undergraduates en zo'n 50% van de graduates. Die aanname lijkt me echter niet al te realistisch.
Het zijn dus niet alleen internationale studenten, maar gewoon iedereen van aziatische afkomst (dus ook gewoon amerikanen). Die zijn er blijkbaar best veel daar. Het kan ook zijn dat zij de enige zijn die op de campus blijven rondhangen. Hoe dan ook ik was erg verbaasd. Je zal wel weten wat ik bedoel als je daar bent geweest.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_58920010
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:52 schreef ssebass het volgende:

[..]

Het zijn dus niet alleen internationale studenten, maar gewoon iedereen van aziatische afkomst (dus ook gewoon amerikanen).
Die eerste twee percentages waren die zogenaamde 'Asian Americans', iets meer dan een kwart van de undergraduates en iets meer dan 10% van de graduates. Dat is natuurlijk vrij veel voor een etnische groep die uit maar zo'n 4% van de totale bevolking bestaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 mei 2008 @ 15:13:09 #93
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_58920312
quote:
Die kende ik nog niet.
Al krijg ik de indruk dat degene die het plaatje post zich niet bewust is van de lading.
Life is what you make it.
  maandag 26 mei 2008 @ 15:35:15 #94
165633 eriksd
The grand facade...
pi_58920730
Prachtig artikel, kan mij er 100% in vinden (als 6VWO'er). Het is een wereld van verschil met het buitenland idd. Grootste klapper vind ik nog altijd het totale gebrek aan interesse voor nieuws, politiek of andere horizonverbredende issues. Als het maar makkelijk is, er goed geklaagd over kan worden, en je er niet veel voor hoeft te doen. Nederland kalft lekker af, ik ga er na mijn studie ook vrolijk vandoor

Overigens gaat het natuurlijk om de balans, naast je studie kan je nog zoveel andere dingen doen, maar het gros van de jeugd hangt liever rond zonder iets te doen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_58920753
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:16 schreef JohnDope het volgende:
Tegenwoordig is naar school gaan een synoniem voor Google.

De overheid laat op alle fronten het land failliet gaan. Ze zijn zelfs te beroerd om 16 en 17 jarigen een OV-jaarkaart te geven, ze sponsoren liever de corruptie en maken de mensen lui met ontwikkelingsgeld.
Wat een onzin. Toen iik naar school ging had ik ook geen ov-jaarkaart. Wij gingen op de fiets en als het slecht weer was met de bus. Bovendien, geef die 16 en 17 jarigen een ov-kaart en de treinen richting Amsterdam zitten zo vol. Want een dagje Amsterdam is toch leuker dan een dag op school.

Ouders moeten hun kinderen gewoon weer hun wil opleggen en eens ophouden met dat eeuwige toegeven. Tegenwoordig gaat elk kind in discussie met zijn ouders en dat begint al op de basisschool. Kinderen moeten weer leren dat niet alles kan en mag.
pi_58920871
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:35 schreef eriksd het volgende:
Prachtig artikel, kan mij er 100% in vinden (als 6VWO'er). Het is een wereld van verschil met het buitenland idd. Grootste klapper vind ik nog altijd het totale gebrek aan interesse voor nieuws, politiek of andere horizonverbredende issues.
Noem eens wat landen waar jongeren zich zo geweldig interesseren voor nieuws en politiek?
  maandag 26 mei 2008 @ 15:59:36 #97
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58921194
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

En dan?
Dan hebben ze een ellendig leven.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:02:00 #98
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58921230
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

want er zit geen heel spectrum aan banen tussen postbezorger en CEO natuurlijk.
Die gaan natuurlijk ook naar hardwerkende Aziaten want dat Koreaanse meisje dat CEO is (zie de OP), zal alleen voor de werkelijk interessante functies mensen aannemen die hard willen werken.
pi_58921549
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:02 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Die gaan natuurlijk ook naar hardwerkende Aziaten want dat Koreaanse meisje dat CEO is (zie de OP), zal alleen voor de werkelijk interessante functies mensen aannemen die hard willen werken.
Is? Wil worden stond in de OP. Die komt er waarschijnlijk nog wel achter dat CEO worden niet simpelweg een kwestie van hardwerken en goede cijfers halen is. Zoals ik al eerder aangaf is er een behoorlijke asymmetrie tussen hoe aziaten b.v. in de VS presteren in het onderwijs en hoe ze presteren in het bedrijfsleven.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:23:36 #100
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58921643
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:02 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Waarom post je trouwens onder werktijd op fok? Ben je niet bang dat je vervangen wordt door een Koreaan welke wel de hele dag zal werken zonder de baas zijn tijd te verdoen met internetten?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:34:20 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58921834
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:58 schreef Repeat het volgende:
Wat een treurig zwak stuk zeg
nou idd.

het strijkt me dusdanig op meerde vlakken tegen de haren dat ik niet weet waar ik moet beginnen met kritiek geven. dus dan maar niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58922192
Het geweldige Amerika!

Nou, om serieus te zijn denk ik dat de Fransen nog meer bezig zijn met politiek dan de Nederlanders, als dat klopt laat het juist zien dat hoe minder men aan een werk-cultuur zit, hoe meer politiek engaged men is.

[ Bericht 94% gewijzigd door Xith op 26-05-2008 17:06:47 ]
  maandag 26 mei 2008 @ 19:27:35 #103
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_58924974
Men verteld er niet bij dat VP's 3+ miljoen verdienen, en werkdagen hebben van meer dan 14 uur inclusief weekenddagen, En dus geen tijd om het geld uit te geven. Alleen hun vrouw & kinderen doen dat.

Noem je dat leven?
  maandag 26 mei 2008 @ 20:04:58 #104
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58925762
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:27 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Men verteld er niet bij dat VP's 3+ miljoen verdienen, en werkdagen hebben van meer dan 14 uur inclusief weekenddagen, En dus geen tijd om het geld uit te geven. Alleen hun vrouw & kinderen doen dat.

Noem je dat leven?
nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......

ok ok het zal er niet allemaal zo uitzien, maar het is net zo zwart/wit als jouw verhaaltje
  maandag 26 mei 2008 @ 20:44:00 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58926618
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Als oudgediende kan ik inderdaad beamen dat het grootste gedeelte van de hedendaagse jeugd totaal niks gewend is. Hard werken, weerstanden overwinnen, je mannetje staan ... het zijn totaal onbekende begrippen voor de bloem der natie.

Ik denk dat als de dienstplicht weer zou worden ingevoerd, de meeste jongeren in een staat van psychische nood zouden terechtkomen wanneer een instructie sergeant hen bevelen zou toesnauwen.

De toekomst van Nederland ziet er inderdaad gitzwart uit.
Ik zie de toekomst van dat Koreaanse kind eerder zwart in. Want de kans dat ze werkelijk CEO van een multinational wordt blijft erg klein, hoe goed ze ook is. Zoveel stoelen zijn nu eenmaal niet en toch genoeg getalenteerde en hardwerkende mensen die ze ambieren. Maar dit meisje zal haar leven als mislukt beschouwen wanneer het haar niet lukt om CEO te worden. Met een papa en een mama wiens liefde voor het kind evenredig hoog is met de behaalde cijfers op school.
Ik zie dat soort overambitieuze trutjes (van de Nederlandse nationaliteit) hier ook geregeld binnenkomen en meestal binnen een half jaar weer afbranden. Óf zich aanpassen en wat meer chill worden. Want die stresskipjes jagen niet alleen zichzelf hoog in de balken maar hun collega's ook.
The End Times are wild
pi_58926753
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:04 schreef ASroma het volgende:

[..]

nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......

ok ok het zal er niet allemaal zo uitzien, maar het is net zo zwart/wit als jouw verhaaltje
Alsof je voor je 45e aan de bak komt als topman. Moet je eens kijken wat voor leeftijd die mensen (gemiddeld) hebben...
  maandag 26 mei 2008 @ 22:04:33 #107
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58928471
Ik word heel treurig als ik hier de reacties lees van die ongemotiveerde jongelui.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:23:13 #108
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58928909
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:59 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Dan hebben ze een ellendig leven.
Volgens wie? Jou?
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:04 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik word heel treurig als ik hier de reacties lees van die ongemotiveerde jongelui.
Zelf heb je genoeg tijd om je mening hier te ventileren, dus presenteer jezelf nu niet als de rots der zelfdiscipline die je anderen zo graag wilt zien zijn.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58930029
Leuk topic dit.

Er zit wel een kern van waarheid in het verhaal van de TS, maar natuurlijk is het te overdreven. Verder, werken om te leven, het is zo'n cliché dat ik bijna niet durf toe te geven dat ik dat zelf ook onderstreep.
pi_58931324
quote:
Waaruit maak je op dat de mensen waaraan je hier refereert lui zijn en ook nog eens jong?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:04:54 #111
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58932833
quote:
Er is een heel groot verschil tussen je helemaal dood willen werken om CEO te proberen te worden en lui en ongemotiveerd zijn. Dat jij die nuance niet ziet is niet het probleem van de Nederlandse jeugd, maar van jouw wereldbeeld. Ik geef iedereen groot gelijk dat ze geen enkele ambitie hebben om 14 uur per dag, 7 dagen per week te willen studeren/werken. Werk/studie is een middel, geen doel op zich zoals jij het graag ziet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58932869
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Sommige mensen gaan zo op in hun werk dat er voor een privéleven nauwelijks nog tijd is. En wat heb je dan precies? Ik vraag me dan ook af wie hier de werkelijke loser is...
pi_58932873
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:11 schreef Elfletterig het volgende:
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Sommige mensen gaan zo op in hun werk dat er voor een privéleven nauwelijks nog tijd is. En wat heb je dan precies? Ik vraag me dan ook af wie hier de werkelijke loser is...
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.
pi_58932937
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.
Ik heb een plezierige baan die mij goed ligt, in een branche met prima toekomstperspectief. Ik heb een heel aanvaardbaar salaris, ben eigenaar van een appartment en heb geen financiële zorgen. Ik zou je over mij dus maar geen zorgen maken. Ik werk op papier 38 uur per week. Ik houd dus ook nog tijd over voor hobby's; of laat ik het anders zeggen: tijd voor zaken die NIET een onderdeel van mijn beroep zijn. Frappant detail: ik houd er ook nog een hobby op na die me af en toe zelfs nog een paar centen oplevert; maar guess what... die hobby voor ik uit omdat ik het LEUK vind, niet om die paar centen.

Wat is dat toch voor kromme gedachte dat je alleen maar gelukkig en succesvol kunt zijn als je grote zakken geld verdient... Een nogal bekrompen wereldbeeld; net als topicstarter, die ook net doet alsof een topbaan de enige manier is om te slagen in het leven.
pi_58932976
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is dat toch voor kromme gedachte dat je alleen maar gelukkig en succesvol kunt zijn als je grote zakken geld verdient... Een nogal bekrompen wereldbeeld; net als topicstarter, die ook net doet alsof een topbaan de enige manier is om te slagen in het leven.
Ho ho, je begrijpt mij echt verkeerd. Jij zegt dat er mensen zijn die zo hard werken dat zij geen tijd meer hebben voor hobby's en privéleven, ik denk dat je dat misschien verkeerd ziet omdat je hobby ook je werk kan zijn. Anders gezegd, ik kan mij niet voorstellen dat je 70 uur per werkt als je dat werk niet heel erg leuk vind, er zijn grenzen aan de motivatie die een mens zich op kan leggen, echt gemotiveerd zijn kan alleen als je het werk je prikkelt om zo hard te werken. Ik denk dat er aardig wat CEO's zijn (en dan niet de haantjes bij de AEX fondsen) waarbij het geld dat zij er voor krijgen in het geheel niet de grootst motivator is.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 04:23:24 #116
88831 Shreyas
De beste
pi_58933207
quote:
Het kan nog erger: een 17-jarig meisje uit mijn vriendenkring doet niets op school, ze is er namelijk van overtuigd dat ze ‘rijk trouwt’.
Erger?
Dat zouden meer meisjes moeten doen, vrouwen terug achter en aanrecht en achter de kinderwagen. Maar goed, beetje offtopic misschien

Ontopic dan: Valt best mee, het probleem is denk ik dat het onderwijssysteem nou eenmaal zo is opgezet dat je voortdurend bezig bent met zinloze, tijdrovende activiteiten, verslagen maken die een dikke duim vereisen, praktische opdrachten met een hoog Google-gehalte enzovoort. En dan die zinloze vakken, op het VWO bijvoorbeeld: ANW, CKV, frans 1, duits 1, wat een onzin, bij het zien van deze vakken slaat lusteloosheid weer spontaan toe.

Daar komt bij dat goed opgeleid zijn lang niet meer zo aantrekkelijk is als het was, veel mensen studeren toch vaak voor een goede baan. Maar het salaris van hoogopgeleide is allang niet meer wat het was. Wat dat betreft moet Nederland gewoon een stap naar rechts maken; inkomens verschillen moeten weer groter worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_58933824
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 04:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Erger?
Dat zouden meer meisjes moeten doen, vrouwen terug achter en aanrecht en achter de kinderwagen. Maar goed, beetje offtopic misschien
Hoi Echtgaaf!
quote:
Maar het salaris van hoogopgeleide is allang niet meer wat het was.
Bron?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:05:12 #118
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58935474
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven" ... dan is de kans groot dat je leven er behoorlijk leeg uitziet.
pi_58936384
quote:
Jong en lui zeker. Gelukkig ben ik niet jong meer en lui tsja...., misschien.
pi_58937144
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven" ... dan is de kans groot dat je leven er behoorlijk leeg uitziet.
Wat doe je eigenlijk zelf, behalve de hele dag klagen over jong en lui op internetfora?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')