nou idd.quote:
nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......quote:Op maandag 26 mei 2008 19:27 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Men verteld er niet bij dat VP's 3+ miljoen verdienen, en werkdagen hebben van meer dan 14 uur inclusief weekenddagen, En dus geen tijd om het geld uit te geven. Alleen hun vrouw & kinderen doen dat.
Noem je dat leven?
Ik zie de toekomst van dat Koreaanse kind eerder zwart in. Want de kans dat ze werkelijk CEO van een multinational wordt blijft erg klein, hoe goed ze ook is. Zoveel stoelen zijn nu eenmaal niet en toch genoeg getalenteerde en hardwerkende mensen die ze ambieren. Maar dit meisje zal haar leven als mislukt beschouwen wanneer het haar niet lukt om CEO te worden. Met een papa en een mama wiens liefde voor het kind evenredig hoog is met de behaalde cijfers op school.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Als oudgediende kan ik inderdaad beamen dat het grootste gedeelte van de hedendaagse jeugd totaal niks gewend is. Hard werken, weerstanden overwinnen, je mannetje staan ... het zijn totaal onbekende begrippen voor de bloem der natie.
Ik denk dat als de dienstplicht weer zou worden ingevoerd, de meeste jongeren in een staat van psychische nood zouden terechtkomen wanneer een instructie sergeant hen bevelen zou toesnauwen.
De toekomst van Nederland ziet er inderdaad gitzwart uit.
Alsof je voor je 45e aan de bak komt als topman. Moet je eens kijken wat voor leeftijd die mensen (gemiddeld) hebben...quote:Op maandag 26 mei 2008 20:04 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......
ok ok het zal er niet allemaal zo uitzien, maar het is net zo zwart/wit als jouw verhaaltje
Volgens wie? Jou?quote:Op maandag 26 mei 2008 15:59 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een ellendig leven.
Zelf heb je genoeg tijd om je mening hier te ventileren, dus presenteer jezelf nu niet als de rots der zelfdiscipline die je anderen zo graag wilt zien zijn.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:04 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik word heel treurig als ik hier de reacties lees van die ongemotiveerde jongelui.
Waaruit maak je op dat de mensen waaraan je hier refereert lui zijn en ook nog eens jong?quote:Op maandag 26 mei 2008 22:04 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik word heel treurig als ik hier de reacties lees van die ongemotiveerde jongelui.
Er is een heel groot verschil tussen je helemaal dood willen werken om CEO te proberen te worden en lui en ongemotiveerd zijn. Dat jij die nuance niet ziet is niet het probleem van de Nederlandse jeugd, maar van jouw wereldbeeld. Ik geef iedereen groot gelijk dat ze geen enkele ambitie hebben om 14 uur per dag, 7 dagen per week te willen studeren/werken. Werk/studie is een middel, geen doel op zich zoals jij het graag ziet.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:04 schreef Ziggenmufter het volgende:
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:11 schreef Elfletterig het volgende:
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Sommige mensen gaan zo op in hun werk dat er voor een privéleven nauwelijks nog tijd is. En wat heb je dan precies? Ik vraag me dan ook af wie hier de werkelijke loser is...
Ik heb een plezierige baan die mij goed ligt, in een branche met prima toekomstperspectief. Ik heb een heel aanvaardbaar salaris, ben eigenaar van een appartment en heb geen financiële zorgen. Ik zou je over mij dus maar geen zorgen maken. Ik werk op papier 38 uur per week. Ik houd dus ook nog tijd over voor hobby's; of laat ik het anders zeggen: tijd voor zaken die NIET een onderdeel van mijn beroep zijn. Frappant detail: ik houd er ook nog een hobby op na die me af en toe zelfs nog een paar centen oplevert; maar guess what... die hobby voor ik uit omdat ik het LEUK vind, niet om die paar centen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.![]()
Ho ho, je begrijpt mij echt verkeerd. Jij zegt dat er mensen zijn die zo hard werken dat zij geen tijd meer hebben voor hobby's en privéleven, ik denk dat je dat misschien verkeerd ziet omdat je hobby ook je werk kan zijn. Anders gezegd, ik kan mij niet voorstellen dat je 70 uur per werkt als je dat werk niet heel erg leuk vind, er zijn grenzen aan de motivatie die een mens zich op kan leggen, echt gemotiveerd zijn kan alleen als je het werk je prikkelt om zo hard te werken. Ik denk dat er aardig wat CEO's zijn (en dan niet de haantjes bij de AEX fondsen) waarbij het geld dat zij er voor krijgen in het geheel niet de grootst motivator is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is dat toch voor kromme gedachte dat je alleen maar gelukkig en succesvol kunt zijn als je grote zakken geld verdient... Een nogal bekrompen wereldbeeld; net als topicstarter, die ook net doet alsof een topbaan de enige manier is om te slagen in het leven.
Erger?quote:Het kan nog erger: een 17-jarig meisje uit mijn vriendenkring doet niets op school, ze is er namelijk van overtuigd dat ze ‘rijk trouwt’.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 04:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Erger?
Dat zouden meer meisjes moeten doen, vrouwen terug achter en aanrecht en achter de kinderwagen. Maar goed, beetje offtopic misschien![]()
Bron?quote:Maar het salaris van hoogopgeleide is allang niet meer wat het was.
Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven"quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.
Jong en lui zeker.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:04 schreef Ziggenmufter het volgende:
Wat doe je eigenlijk zelf, behalve de hele dag klagen over jong en lui op internetfora?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven"... dan is de kans groot dat je leven er behoorlijk leeg uitziet.
Onzin spuien over ambitie en Rotterdamquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk zelf, behalve de hele dag klagen over jong en lui op internetfora?
Jij moet echt eens leren in te zien dat wat voor jou geldt, niet automatisch voor iedereen geldt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven"... dan is de kans groot dat je leven er behoorlijk leeg uitziet.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:20 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je leven is leeg als je een baan ziet als een middel om leuke dingen buiten je werk om te doen? JIj hebt echt een heel bizar wereldbeeld zeg. Maar nogmaals de vraag: waarom post je op Fok onder werktijd? Ga eens werken, straks word je vervangen door een Koreaan.
Onzin, werken vòòr een ander (of het nu je baas is in loondienst of als zelfstandige voor de klant) is vaak niet leuk. Dat staat verder volledig los van een eventuele leegte in het leven naast het werk. Neem bijvoorbeeld een grafisch designer. Die kan er wel een schurft hekel aan hebben om opdrachten te doen voor zijn of haar werkgever of klanten, want je eigen artistieke ei kun je er meestal niet in kwijt. Maar grote kans dat diegene naast het werk voor zichzelf ook creatief bezig is en daar haalt hij of zij dan wel weer veel voldoening uit.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:37 schreef floris.exe het volgende:
Werken voor een ander is nooit leuk.
Wat een onzin. Iedereen werkt voor een ander. De muzikant speelt voor zijn toehoorders, de clown speelt voor kinderen, de schrijver schrijft voor zijn lezers, de voetballer voetbalt voor de fans .....quote:
Werken voor een baas is wat anders dan zelfstandig werk doen, daarbij hoef je geen aanwijzingen op te volgen. Toch wel een noemenswaardig verschil denk je ook niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:33 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen werkt voor een ander. De muzikant speelt voor zijn toehoorders, de clown speelt voor kinderen, de schrijver schrijft voor zijn lezers, de voetballer voetbalt voor de fans .....
Hoe komt er anders geld in je portemonnee? Bedelen, stelen?
Als je zelfstandig werkt zit je toch ook niet maar wat aan te klooien? Dan werk je toch ook voor een opdrachtgever die je "aanwijzingen" geeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Werken voor een baas is wat anders dan zelfstandig werk doen, daarbij hoef je geen aanwijzingen op te volgen. Toch wel een noemenswaardig verschil denk je ook niet?
Lieverd, dan kun je je werk zelf inrichten (en dus blijft allerlei overbodige kul als brainstormen/vergaderingetjes etc je bespaard) alsmede kloteklanten de deur wijzen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je zelfstandig werkt zit je toch ook niet maar wat aan te klooien? Dan werk je toch ook voor een opdrachtgever die je "aanwijzingen" geeft.
Er is geen enkel verschil. Ik ben een zelfstandig interim manager/consultant. Ik kan het mij niet permitteren tegen de klant die mijn dikbetaalde boterham betaalt te zeggen "we doen het alleen op mijn manier."quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Werken voor een baas is wat anders dan zelfstandig werk doen, daarbij hoef je geen aanwijzingen op te volgen. Toch wel een noemenswaardig verschil denk je ook niet?
En het wordt de komende jaren alleen maar meer en meerquote:Op maandag 26 mei 2008 11:41 schreef HarryP het volgende:
Waarom hard werken als je toch bijna alles aan de overheid moet geven aan belasting.
Ga echt niet harder werken om daardoor meer uitkeringstrekkers te voorzien van een uitkering.
Dat kan je zeker wel. Zoniet, is je orderportefeuille niet in verhouding.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:14 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Er is geen enkel verschil. Ik ben een zelfstandig interim manager/consultant. Ik kan het mij niet permitteren tegen de klant die mijn dikbetaalde boterham betaalt te zeggen "we doen het alleen op mijn manier."
Een CEO is geen zelfstandige.quote:En bovendien .... denk je nou echt dat een CEO helemaal zelf kan doen wat hij/zij wil? Er zijn nog zo iets als een RVC en actieve aandeelhouders.
Als je de juiste werkgever kiest dan kan dat ook gewoon.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lieverd, dan kun je je werk zelf inrichten (en dus blijft allerlei overbodige kul als brainstormen/vergaderingetjes etc je bespaard) alsmede kloteklanten de deur wijzen.
Ja, maar je blijft afhankelijk van je werkgever, het is niet je eigen beslissing.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je de juiste werkgever kiest dan kan dat ook gewoon.
Grapje zeker... dan begin je te leven met de midlife crisis - behalve dat het dan niet je 2e jeugd is, maar je eerste. Met een lichaam van een 45-jarige. Nou, veel plezier, mij niet gezien. Je kunt beter van je 15e tot je 35e echt leven dan vanaf je 45e geld genoeg te hebben met niets om te doen behalve je jeugd inhalen die je nooit hebt gehad. Imho.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:04 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......
ok ok het zal er niet allemaal zo uitzien, maar het is net zo zwart/wit als jouw verhaaltje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |