abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 16:34:20 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58921834
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:58 schreef Repeat het volgende:
Wat een treurig zwak stuk zeg
nou idd.

het strijkt me dusdanig op meerde vlakken tegen de haren dat ik niet weet waar ik moet beginnen met kritiek geven. dus dan maar niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_58922192
Het geweldige Amerika!

Nou, om serieus te zijn denk ik dat de Fransen nog meer bezig zijn met politiek dan de Nederlanders, als dat klopt laat het juist zien dat hoe minder men aan een werk-cultuur zit, hoe meer politiek engaged men is.

[ Bericht 94% gewijzigd door Xith op 26-05-2008 17:06:47 ]
  maandag 26 mei 2008 @ 19:27:35 #103
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_58924974
Men verteld er niet bij dat VP's 3+ miljoen verdienen, en werkdagen hebben van meer dan 14 uur inclusief weekenddagen, En dus geen tijd om het geld uit te geven. Alleen hun vrouw & kinderen doen dat.

Noem je dat leven?
  maandag 26 mei 2008 @ 20:04:58 #104
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58925762
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:27 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Men verteld er niet bij dat VP's 3+ miljoen verdienen, en werkdagen hebben van meer dan 14 uur inclusief weekenddagen, En dus geen tijd om het geld uit te geven. Alleen hun vrouw & kinderen doen dat.

Noem je dat leven?
nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......

ok ok het zal er niet allemaal zo uitzien, maar het is net zo zwart/wit als jouw verhaaltje
  maandag 26 mei 2008 @ 20:44:00 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58926618
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:13 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Als oudgediende kan ik inderdaad beamen dat het grootste gedeelte van de hedendaagse jeugd totaal niks gewend is. Hard werken, weerstanden overwinnen, je mannetje staan ... het zijn totaal onbekende begrippen voor de bloem der natie.

Ik denk dat als de dienstplicht weer zou worden ingevoerd, de meeste jongeren in een staat van psychische nood zouden terechtkomen wanneer een instructie sergeant hen bevelen zou toesnauwen.

De toekomst van Nederland ziet er inderdaad gitzwart uit.
Ik zie de toekomst van dat Koreaanse kind eerder zwart in. Want de kans dat ze werkelijk CEO van een multinational wordt blijft erg klein, hoe goed ze ook is. Zoveel stoelen zijn nu eenmaal niet en toch genoeg getalenteerde en hardwerkende mensen die ze ambieren. Maar dit meisje zal haar leven als mislukt beschouwen wanneer het haar niet lukt om CEO te worden. Met een papa en een mama wiens liefde voor het kind evenredig hoog is met de behaalde cijfers op school.
Ik zie dat soort overambitieuze trutjes (van de Nederlandse nationaliteit) hier ook geregeld binnenkomen en meestal binnen een half jaar weer afbranden. Óf zich aanpassen en wat meer chill worden. Want die stresskipjes jagen niet alleen zichzelf hoog in de balken maar hun collega's ook.
The End Times are wild
pi_58926753
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:04 schreef ASroma het volgende:

[..]

nah als je op je 45e met een gouden handdruk met pensioen gaat is dat nog niet zo slecht. Er vanuit gaande dat de gemiddelde bevolking bijna 80 jaar wordt. En dan erbij valt het met dat harde werken ook wel weer mee, hier en daar vergaderen is nou ook weer niet slopend ofzo. En er zijn genoeg vakantie's waar mister ceo zijn familie wel ziet, bijvoorbeeld op 1 van de 3 skivakantie's of de zomerse maand in een dubaise villa.......

ok ok het zal er niet allemaal zo uitzien, maar het is net zo zwart/wit als jouw verhaaltje
Alsof je voor je 45e aan de bak komt als topman. Moet je eens kijken wat voor leeftijd die mensen (gemiddeld) hebben...
  maandag 26 mei 2008 @ 22:04:33 #107
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58928471
Ik word heel treurig als ik hier de reacties lees van die ongemotiveerde jongelui.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:23:13 #108
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58928909
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:59 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Dan hebben ze een ellendig leven.
Volgens wie? Jou?
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:04 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik word heel treurig als ik hier de reacties lees van die ongemotiveerde jongelui.
Zelf heb je genoeg tijd om je mening hier te ventileren, dus presenteer jezelf nu niet als de rots der zelfdiscipline die je anderen zo graag wilt zien zijn.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58930029
Leuk topic dit.

Er zit wel een kern van waarheid in het verhaal van de TS, maar natuurlijk is het te overdreven. Verder, werken om te leven, het is zo'n cliché dat ik bijna niet durf toe te geven dat ik dat zelf ook onderstreep.
pi_58931324
quote:
Waaruit maak je op dat de mensen waaraan je hier refereert lui zijn en ook nog eens jong?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 27 mei 2008 @ 02:04:54 #111
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58932833
quote:
Er is een heel groot verschil tussen je helemaal dood willen werken om CEO te proberen te worden en lui en ongemotiveerd zijn. Dat jij die nuance niet ziet is niet het probleem van de Nederlandse jeugd, maar van jouw wereldbeeld. Ik geef iedereen groot gelijk dat ze geen enkele ambitie hebben om 14 uur per dag, 7 dagen per week te willen studeren/werken. Werk/studie is een middel, geen doel op zich zoals jij het graag ziet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58932869
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Sommige mensen gaan zo op in hun werk dat er voor een privéleven nauwelijks nog tijd is. En wat heb je dan precies? Ik vraag me dan ook af wie hier de werkelijke loser is...
pi_58932873
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:11 schreef Elfletterig het volgende:
Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Sommige mensen gaan zo op in hun werk dat er voor een privéleven nauwelijks nog tijd is. En wat heb je dan precies? Ik vraag me dan ook af wie hier de werkelijke loser is...
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.
pi_58932937
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom kan je je werk niet heel leuk vinden? Ik ben er van overtuigd dat een CEO die 70 uur per week werkt dat doet omdat hij dol is op z'n werk. Het enige verschil is in feite dat zijn hobby veel geld oplevert en die van jou niet.
Ik heb een plezierige baan die mij goed ligt, in een branche met prima toekomstperspectief. Ik heb een heel aanvaardbaar salaris, ben eigenaar van een appartment en heb geen financiële zorgen. Ik zou je over mij dus maar geen zorgen maken. Ik werk op papier 38 uur per week. Ik houd dus ook nog tijd over voor hobby's; of laat ik het anders zeggen: tijd voor zaken die NIET een onderdeel van mijn beroep zijn. Frappant detail: ik houd er ook nog een hobby op na die me af en toe zelfs nog een paar centen oplevert; maar guess what... die hobby voor ik uit omdat ik het LEUK vind, niet om die paar centen.

Wat is dat toch voor kromme gedachte dat je alleen maar gelukkig en succesvol kunt zijn als je grote zakken geld verdient... Een nogal bekrompen wereldbeeld; net als topicstarter, die ook net doet alsof een topbaan de enige manier is om te slagen in het leven.
pi_58932976
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:33 schreef Elfletterig het volgende:
Wat is dat toch voor kromme gedachte dat je alleen maar gelukkig en succesvol kunt zijn als je grote zakken geld verdient... Een nogal bekrompen wereldbeeld; net als topicstarter, die ook net doet alsof een topbaan de enige manier is om te slagen in het leven.
Ho ho, je begrijpt mij echt verkeerd. Jij zegt dat er mensen zijn die zo hard werken dat zij geen tijd meer hebben voor hobby's en privéleven, ik denk dat je dat misschien verkeerd ziet omdat je hobby ook je werk kan zijn. Anders gezegd, ik kan mij niet voorstellen dat je 70 uur per werkt als je dat werk niet heel erg leuk vind, er zijn grenzen aan de motivatie die een mens zich op kan leggen, echt gemotiveerd zijn kan alleen als je het werk je prikkelt om zo hard te werken. Ik denk dat er aardig wat CEO's zijn (en dan niet de haantjes bij de AEX fondsen) waarbij het geld dat zij er voor krijgen in het geheel niet de grootst motivator is.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 04:23:24 #116
88831 Shreyas
De beste
pi_58933207
quote:
Het kan nog erger: een 17-jarig meisje uit mijn vriendenkring doet niets op school, ze is er namelijk van overtuigd dat ze ‘rijk trouwt’.
Erger?
Dat zouden meer meisjes moeten doen, vrouwen terug achter en aanrecht en achter de kinderwagen. Maar goed, beetje offtopic misschien

Ontopic dan: Valt best mee, het probleem is denk ik dat het onderwijssysteem nou eenmaal zo is opgezet dat je voortdurend bezig bent met zinloze, tijdrovende activiteiten, verslagen maken die een dikke duim vereisen, praktische opdrachten met een hoog Google-gehalte enzovoort. En dan die zinloze vakken, op het VWO bijvoorbeeld: ANW, CKV, frans 1, duits 1, wat een onzin, bij het zien van deze vakken slaat lusteloosheid weer spontaan toe.

Daar komt bij dat goed opgeleid zijn lang niet meer zo aantrekkelijk is als het was, veel mensen studeren toch vaak voor een goede baan. Maar het salaris van hoogopgeleide is allang niet meer wat het was. Wat dat betreft moet Nederland gewoon een stap naar rechts maken; inkomens verschillen moeten weer groter worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_58933824
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 04:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Erger?
Dat zouden meer meisjes moeten doen, vrouwen terug achter en aanrecht en achter de kinderwagen. Maar goed, beetje offtopic misschien
Hoi Echtgaaf!
quote:
Maar het salaris van hoogopgeleide is allang niet meer wat het was.
Bron?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:05:12 #118
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58935474
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven" ... dan is de kans groot dat je leven er behoorlijk leeg uitziet.
pi_58936384
quote:
Jong en lui zeker. Gelukkig ben ik niet jong meer en lui tsja...., misschien.
pi_58937144
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Yep, als je als zovelen roept "Ik werk om te leven" ... dan is de kans groot dat je leven er behoorlijk leeg uitziet.
Wat doe je eigenlijk zelf, behalve de hele dag klagen over jong en lui op internetfora?
pi_58937636
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat doe je eigenlijk zelf, behalve de hele dag klagen over jong en lui op internetfora?
Onzin spuien over ambitie en Rotterdam
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:53:52 #122
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_58937869
quote:

[..]

Jij moet echt eens leren in te zien dat wat voor jou geldt, niet automatisch voor iedereen geldt.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:20:29 #123
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58938420
quote:

[..]

Je leven is leeg als je een baan ziet als een middel om leuke dingen buiten je werk om te doen? JIj hebt echt een heel bizar wereldbeeld zeg. Maar nogmaals de vraag: waarom post je op Fok onder werktijd? Ga eens werken, straks word je vervangen door een Koreaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58939776
Zijn er daarom zo weinig Aziaten op het FOK!forum? Die zijn natuurlijk allemaal hard aan het werk. Verdomd nu zie ik het! Je hebt gelijk!
pi_58939814
Iedereen werkt om te leven. Maar voor sommige mensen is werken echt een verslaving, die kunnen niet op een andere manier gelukkig worden dan door keihard te werken. Als je jezelf moet dwingen om hard te werken word je natuurlijk niet gelukkig, maar er zijn (weliswaar heel weinig) mensen die van nature een harde werker zijn. Als je niet van nature een harde werker bent dan heeft het weinig zin om CEO te worden, zeker als dat ook nog eens door je ouders moet worden ingefluisterd.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:56:01 #126
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58940519
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:20 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je leven is leeg als je een baan ziet als een middel om leuke dingen buiten je werk om te doen? JIj hebt echt een heel bizar wereldbeeld zeg. Maar nogmaals de vraag: waarom post je op Fok onder werktijd? Ga eens werken, straks word je vervangen door een Koreaan.
pi_58941639
quote:

[..]

Onzin, werken vòòr een ander (of het nu je baas is in loondienst of als zelfstandige voor de klant) is vaak niet leuk. Dat staat verder volledig los van een eventuele leegte in het leven naast het werk. Neem bijvoorbeeld een grafisch designer. Die kan er wel een schurft hekel aan hebben om opdrachten te doen voor zijn of haar werkgever of klanten, want je eigen artistieke ei kun je er meestal niet in kwijt. Maar grote kans dat diegene naast het werk voor zichzelf ook creatief bezig is en daar haalt hij of zij dan wel weer veel voldoening uit.

Werken voor een ander is nooit leuk.
pi_58942233
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:37 schreef floris.exe het volgende:
Wat een onzin.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 15:33:57 #129
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58942924
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:37 schreef floris.exe het volgende:

Wat een onzin. Iedereen werkt voor een ander. De muzikant speelt voor zijn toehoorders, de clown speelt voor kinderen, de schrijver schrijft voor zijn lezers, de voetballer voetbalt voor de fans .....

Hoe komt er anders geld in je portemonnee? Bedelen, stelen?
pi_58943185
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:33 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Wat een onzin. Iedereen werkt voor een ander. De muzikant speelt voor zijn toehoorders, de clown speelt voor kinderen, de schrijver schrijft voor zijn lezers, de voetballer voetbalt voor de fans .....

Hoe komt er anders geld in je portemonnee? Bedelen, stelen?
Werken voor een baas is wat anders dan zelfstandig werk doen, daarbij hoef je geen aanwijzingen op te volgen. Toch wel een noemenswaardig verschil denk je ook niet?
pi_58943477
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Werken voor een baas is wat anders dan zelfstandig werk doen, daarbij hoef je geen aanwijzingen op te volgen. Toch wel een noemenswaardig verschil denk je ook niet?
Als je zelfstandig werkt zit je toch ook niet maar wat aan te klooien? Dan werk je toch ook voor een opdrachtgever die je "aanwijzingen" geeft.
pi_58943725
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

Als je zelfstandig werkt zit je toch ook niet maar wat aan te klooien? Dan werk je toch ook voor een opdrachtgever die je "aanwijzingen" geeft.
Lieverd, dan kun je je werk zelf inrichten (en dus blijft allerlei overbodige kul als brainstormen/vergaderingetjes etc je bespaard) alsmede kloteklanten de deur wijzen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:14:23 #133
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58945053
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er is geen enkel verschil. Ik ben een zelfstandig interim manager/consultant. Ik kan het mij niet permitteren tegen de klant die mijn dikbetaalde boterham betaalt te zeggen "we doen het alleen op mijn manier."

En bovendien .... denk je nou echt dat een CEO helemaal zelf kan doen wat hij/zij wil? Er zijn nog zo iets als een RVC en actieve aandeelhouders.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:38:30 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58945450
ik kan me als zelfstandige beduidend meer permitteren dan op vastcontractbasis. meer boodschappen, meer vrije tijd, meer 'nee' zeggen tegen kutopdrachten...

ik moet alleen wel meer belasting betalen, maar dat heb ik er graag voor over als ik zie hoe mijn geld heden ten dage uitgegeven wordt aan allerlei nuttige projecten...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:41:19 #135
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_58948054
Nu vind ik Elsevier ook niet een weekblad dat uitspringt in de kwaliteit van de artikelen. Maar goed, zelf sta ik zeer wantrouwend tegenover personen die kosten noch moeite willen besparen om de top van een multinational willen bereiken. Behalve een gezonde werklust is ellebogenwerk noodzakelijk. Daarnaast mag juist de jongere generatie laten zien buiten de paden te denken. Een van te voren uitgestippeld carriereplan lijkt me trouwens iets uit tijden van weleer dan iets wat tegenwoordig wenselijk is.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:42:30 #136
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58948083
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:41 schreef HarryP het volgende:
Waarom hard werken als je toch bijna alles aan de overheid moet geven aan belasting.
Ga echt niet harder werken om daardoor meer uitkeringstrekkers te voorzien van een uitkering.
En het wordt de komende jaren alleen maar meer en meer
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58949009
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:14 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Er is geen enkel verschil. Ik ben een zelfstandig interim manager/consultant. Ik kan het mij niet permitteren tegen de klant die mijn dikbetaalde boterham betaalt te zeggen "we doen het alleen op mijn manier."
Dat kan je zeker wel. Zoniet, is je orderportefeuille niet in verhouding.
quote:
En bovendien .... denk je nou echt dat een CEO helemaal zelf kan doen wat hij/zij wil? Er zijn nog zo iets als een RVC en actieve aandeelhouders.
Een CEO is geen zelfstandige.
pi_58949041
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lieverd, dan kun je je werk zelf inrichten (en dus blijft allerlei overbodige kul als brainstormen/vergaderingetjes etc je bespaard) alsmede kloteklanten de deur wijzen.
Als je de juiste werkgever kiest dan kan dat ook gewoon.
pi_58949248
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je de juiste werkgever kiest dan kan dat ook gewoon.
Ja, maar je blijft afhankelijk van je werkgever, het is niet je eigen beslissing.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:25:44 #140
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_58951754
Net of je hele leven kapot werken en leren leven is ... Kom zeg.

Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:01:00 #141
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58953803
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:04 schreef ASroma het volgende:

[..]

Grapje zeker... dan begin je te leven met de midlife crisis - behalve dat het dan niet je 2e jeugd is, maar je eerste. Met een lichaam van een 45-jarige. Nou, veel plezier, mij niet gezien. Je kunt beter van je 15e tot je 35e echt leven dan vanaf je 45e geld genoeg te hebben met niets om te doen behalve je jeugd inhalen die je nooit hebt gehad. Imho.

Overigens, dat verhaal dat er van de jongere generatie niets terecht komt is al zo oud als de weg naar Rome. Letterlijk. En als Aristoteles gelijk had gehad, dan hadden we nu onderhand in de prehistorie moeten leven.

De uitspraak "Wijsheid komt met de jaren" is er niet voor niets.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')