Dat lijken mij zo de belangrijkste stukjes uit je post.... Discussie voeren over een terugkeer van Kluivert is gewoon onzinnig. Tenzij de medische wetenschap met sprongen vooruit gaat speelt die jongen gewoon niet meer op niveau. Ik weet dat het voor sommige Kluivert fans moeilijk te accepteren is maar dit soort bs topics openen verandert echt niks aan de feiten.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Lees eerst het topic eens door voor je hier stoere taal komt uitslaan. Want dan had je gezien dat iedereen (op een enkeling na) het er over eens is, dat Kluivert op dit moment niets toevoegt aan Oranje. Maar dit topic is ontzettend interessant, want we missen op het moment wel een type Kluivert. Zoals al vaker is aangegeven, stond Kluivert er wél in de beslissende wedstrijden tegen de grote landen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld van Nistelrooij.
Prima, jou interesseert het niet. Dan laat je dit topic toch lekker links liggen?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijken mij zo de belangrijkste stukjes uit je post.... Discussie voeren over een terugkeer van Kluivert is gewoon onzinnig. Tenzij de medische wetenschap met sprongen vooruit gaat speelt die jongen gewoon niet meer op niveau. Ik weet dat het voor sommige Kluivert fans moeilijk te accepteren is maar dit soort bs topics openen verandert echt niks aan de feiten.
Waarom had hij dat verdiend?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:28 schreef Klopkoek het volgende:
Kluivert. Geweldige voetballer, eikel van een vent.
Had twee jaar celstraf verdient. Maarja, een halfgod als hij kwam er goed mee weg. Heb altijd met veel moeite naar hem gekeken.
Twee jaar is misschien teveel maar ieder ander die met 70 per uur te hard in de bebouwde kom iemand dood rijdt krijgt minimaal een half jaar, maximaal een jaar. Dat zeiden in ieder geval strafrechtdeskundigen in die tijd, ben dat nooit vergeten. Kluivert heeft er zijn excuses voor aangeboden maar je kunt het niemand kwalijk nemen dat het een wrange bijsmaak blijft hebben.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom had hij dat verdiend?
Je reactie bevestigd mijn oordeel. Geen oprechte interesse in Kluivert (en vermoedelijk ook niet in Seedorf).
Ik denk dat we een nogal verschillende inschatting hebben van de kwaliteiten van de huidige Oranje-spitsen. Nu kan ik wel weer reageren dat Huntelaar misschien 8 keer een bal verliest en geen 15, maar daar schieten we ook weinig mee op.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik denk dat we daar gewoon de specifieke (bijvoorbeeld die passende spits) en algemene (het niveau van vrijwel alle defensieve spelers, wat niet altijd geweldig was, maar wel beter dan nu) kwaliteiten niet voor hebben op het moment. Dat is heel jammer, omdat het wat mij betreft in eerste instantie om resultaat gaat kunnen we dan echter denk ik beter wat anders spelen. Misschien minder onderscheidend, maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor die enige keer dat we wel een toernooi wonnen. Al zit dat er sowieso niet in denk ik, maar ik hoop ongelijk te krijgenquote:Dan wordt het op zijn best een flets toernooi. Je gooit dan namelijk wel je sterke punt weg. Geen enkel ander land heeft dezelfde combinatie van techniek, creativiteit en organisatie. Daarmee kunnen we voordeel halen uit het positiespel en de vloeiende combinaties. Dat is waar Nederland aan dankt dat het zich kan meten met de grootsten, want qua selectie zijn we altijd minder sterk.
De strafmaat geldt voor dood door SCHULD. Heb jij een rijbewijs?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Twee jaar is misschien teveel maar ieder ander die met 70 per uur te hard in de bebouwde kom iemand dood rijdt krijgt minimaal een half jaar, maximaal een jaar. Dat zeiden in ieder geval strafrechtdeskundigen in die tijd, ben dat nooit vergeten. Kluivert heeft er zijn excuses voor aangeboden maar je kunt het niemand kwalijk nemen dat het een wrange bijsmaak blijft hebben.
Waar je vandaan haalt dat ik niet in hem geinteresseerd zou zijn is mij een raadsel. Vind het juist zo'n boeiend figuur omdat hij het in principe allemaal goed bedoelt, hem het WK2002 door de neus is geboord maar tegelijkertijd zwarte kanten kent.
Kluivert is pas na 2003 echt minder gaan spelen. Ben ervan overtuigd dat hij op het WK2002 goed had kunnen spelen. Maarja, Nederland-Portugal hè? Dat was de doodsteek toen.
Normaal reageren is geen overbodige luxe hoor.quote:Op maandag 26 mei 2008 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Flikker nou eens een eind op met die Kluivert! Hij is een ´has been´. Haal de stront uit je ogen en besef dat...
Ik leg net uit dat je heus in iemand geinteresseerd kan zijn als je hem een eikel vindt. Het is ook geen drijfzand waarop ik het baseer:quote:Op maandag 26 mei 2008 19:49 schreef Barca het volgende:
[..]
De strafmaat geldt voor dood door SCHULD. Heb jij een rijbewijs?
De toon van je berichten vind ik bijzonder negatief. Je woorden "als mens een eikel" komen beslist niet over als geïnteresseerd.
Precies de kwaliteiten die Kluivert had. Helaas heeft ie dat niet meer. Toch is hij pas 31, misschien kan hij nog 1 wk mee, maar dan is het echt over en uit. Zonde.quote:Wat is er overigens belangrijk aan een voetballer?
Iedereen die iemand doodrijdt verdient straf. Edit: maar dat heeft niets met het voetbal uit te staan. Nu is hij gewoon te brak en zijn er betere spelers op 9 en op 10quote:Op maandag 26 mei 2008 20:01 schreef Barca het volgende:
Hij reed iemand dood. Maar waarom verdiend hij daarvoor een straf?
Interview in Holland sport? Weet ik niet meer.
Het feit dat het slachtoffer gedeeld schuldig was aan het ongeval, wordt nog wel eens vergeten. Ach, ik kan sommige voetballers wel begrijpen dat ze niet veel met de media willen praten. Dat zijn immers een stelletje doordrammers, waarbij ze de feiten uit het oog verliezen en vaak alleen maar oog hebben voor hun zelf.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:01 schreef Barca het volgende:
Hij reed iemand dood. Maar waarom verdiend hij daarvoor een straf?
Zijn ongelukkige optreden in de media? Dat doen wel meer mensen. Soms ligt dat ook aan de media.
Black Power gebaren? Weet ik niks van. Maar wat is daar op tegen?
Interview in Holland sport? Weet ik niet meer.
Dat hij het wk 2002 niet speelde ligt niet aan hem. We hadden ons niet geplaatst.
De afwezigheid op EK 2004, wk 2006 en EK 2008 kun je hem nog min of meer kwalijk nemen. Als je tenminste overtuigd bent van het feit dat hij te weinig doet om gezond te worden en te blijven. En om in vorm te raken en te blijven.
Vandaar dat ik ook mijn laatste post daarmee begon en met het voetbal eindigde.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:20 schreef DrDentz het volgende:
Jammer dat elk Kluivert-topic uiteindelijk uitmondt in een discussie over dat ongeluk
Ja dat ongeluk was gewoon een "ongeluk" hij reed 20km per uur te hard. Dat doen zoveel mensen, bovendien was de auto waar hij tegen aanreed aan het keren.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:20 schreef DrDentz het volgende:
Jammer dat elk Kluivert-topic uiteindelijk uitmondt in een discussie over dat ongeluk
Heb jij een rijbewijs?quote:Op maandag 26 mei 2008 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja dat ongeluk was gewoon een "ongeluk" hij reed 20km per uur te hard. Dat doen zoveel mensen, bovendien was de auto waar hij tegen aanreed aan het keren.
Puur pech en normaal krijgen mensen hier ook amper straf voor.
Begrijp ik ook nooit helemaal. Allemaal van die mensen die denken dat te kunnen beweren, maar die mensen weten niet hoe moeilijk dat is na zoiets. Of tenminste, dat willen ze volgens mij niet snappen.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:05 schreef Barca het volgende:
Wat een gezeur over contact opnemen. (Ja, sorry het is erg offtopic!) Zo makkelijk lijkt het me niet. Waarom denken anderen te moeten bepalen óf en zo ja wanneer je iets doet.
Ik durf daar best een voorspelling over te maken. Nee, die vorm krijgt hij niet.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:25 schreef Barca het volgende:
Of Kluivert ooit weer de vorm krijgt van 1998 - 2000 kan niemand voorspellen. Dat er meer scepsis dan vertrouwen heerst is gezien de laatste jaren niet vreemd maar om het met zekerheid te voorspellen ...
Kluivert haalt geen 80-90%. Als dat wel het geval was geweest had hij niet bij PSV en Lille weg gehoeven.quote:Ik heb het topic niet geopend om te stellen dat de Kluivert van nu in oranje moet. Een Kluivert op 80% - 90% is in mijn ogen nog heel nuttig voor oranje. Daarnaast vind ik dat oranje een type Kluivert mist, en dat Van Nistelrooy ondanks zijn goals voor oranje geen goede spits is.
Ja, en van Basten in de vorm van 88!quote:Over die laatste 3, en zeker de laatste 2, zijn velen het hier eens. Kluivert in de vorm van 1998 - 2000 ... man, die hebben we nodig!
Voorspellingen maken mag je doen hoor. Geen probleem.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik durf daar best een voorspelling over te maken. Nee, die vorm krijgt hij niet.
[..]
Kluivert haalt geen 80-90%. Als dat wel het geval was geweest had hij niet bij PSV en Lille weg gehoeven.
[..]
Ja, en van Basten in de vorm van 88!
Kluivert op 80% zou voor PSV een erg goede speler zijn, maar dat haalde hij vorig jaar al niet eens... Je kon vaak wel zien dat hij echt grote klasse bezat maar fysiek kon hij het niet meer bolwerken. Ik denk dat ik van iedereen in dit topic patje nog de meeste speelminuten heb zien maken vorig seizoen dus ik weet zeker wel waar ik over praat.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:38 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Voorspellingen maken mag je doen hoor. Geen probleem.
Dat 2e waag ik toch echt zeer te betwijfelen.
waarom is de post van AminBen verwijderd?quote:Op maandag 26 mei 2008 21:10 schreef sjimz het volgende:
Dit gaat wel heel erg offtopic allemaal!
Laten we het vanaf nu af aan weer over de voetballer Patrick Kluivert en Oranje hebben.
Al het volgende offtopic over zijn verleden qua rijden en andere randzaken zullen verwijderd worden
Omdat die helemaal niets aan dit topic toevoegdquote:Op maandag 26 mei 2008 21:45 schreef DANILXL het volgende:
[..]
waarom is de post van AminBen verwijderd?
quote:Op maandag 26 mei 2008 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kluivert op 80% zou voor PSV een erg goede speler zijn, maar dat haalde hij vorig jaar al niet eens... Je kon vaak wel zien dat hij echt grote klasse bezat maar fysiek kon hij het niet meer bolwerken. Ik denk dat ik van iedereen in dit topic patje nog de meeste speelminuten heb zien maken vorig seizoen dus ik weet zeker wel waar ik over praat.
Ik wens hem het beste maar vind dat hij dezelfde fout maakt als bijvoorbeeld Maradona en Romario (niet dat Kluivert zichzelf mag vergelijken met dat soort voetballes overigens): hij gaat door terwijl hij het eigenlijk niet meer kan en maakt zo een karikatuur van zichzelf.
Maar goed, dat ene doelpunt van hem tegen Ajax bezorgde ons toch nog de titel afgelopen jaar dus hij zal altijd een warm plekje in mijn hart hebben
In zijn beste dagen kon Kluivert zich zeker wel meten met Romario. Maradona was nog wel een klasse apart, maar Romario en Kluivert ontliepen elkaar niet zo heel erg veel wat dat betreft hoor. Alleen hield Romario dat hoge niveau een (veel) langere tijd vast dan Kluivert, helaas. Maar Kluivert had alles wat een spits moet hebben. Zijn enige minpunt was, dat hij misschien toch net te weinig scoorde. Maar zijn grootste kracht was dan ook dat hij andere spelers beter liet spelen.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wens hem het beste maar vind dat hij dezelfde fout maakt als bijvoorbeeld Maradona en Romario (niet dat Kluivert zichzelf mag vergelijken met dat soort voetballes overigens): hij gaat door terwijl hij het eigenlijk niet meer kan en maakt zo een karikatuur van zichzelf.
Ik vond Kluivert beter dan Romario. Romario was technisch gezien maar een doorsnee spits.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kluivert op 80% zou voor PSV een erg goede speler zijn, maar dat haalde hij vorig jaar al niet eens... Je kon vaak wel zien dat hij echt grote klasse bezat maar fysiek kon hij het niet meer bolwerken. Ik denk dat ik van iedereen in dit topic patje nog de meeste speelminuten heb zien maken vorig seizoen dus ik weet zeker wel waar ik over praat.
Maar goed, dat ene doelpunt van hem tegen Ajax bezorgde ons toch nog de titel afgelopen jaar dus hij zal altijd een warm plekje in mijn hart hebben
Hij heeft geloof ik wel 14 wedstrijden gespeeld dit seizoen dus hij is er idd op vooruit gegaanquote:Op maandag 26 mei 2008 21:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Ik blijf het interessant vinden hoe meningen soms enorm kunnen verschillen. Fysiek is hij nu heel wat beter dan toendertijd bij psv. Bij Lille wordt behoorlijk fyiek getraind. Tro wens, ik geloof zeker dat je hem ook hebt zien spelen.
Ik denk dat een comeback écht mogelijk is. Kluivert zal niet meer de oude Kluivert worden, maar een Kluivert op 80% is nog altijd goed genoeg om mid-voor van Nederland te zijn. Na het EK hoop ik echt dat Kluivert weer langzaam maar zeker terug keert bij Nederland. Natuurlijk zal het niet de eerste pot zijn na het EK, maar het kan snel genoeg gaan.
Als ex-trainer heb ik liever een type Kluivert dan een type-Romario. Wie profiteert van een type-Romario? Het type-Romario zelf. Wie profiteert van het type-Kluivert? Het team!quote:Op maandag 26 mei 2008 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vond Kluivert beter dan Romario. Romario was technisch gezien maar een doorsnee spits.
Kluivert was qua doelpunten maar een doorsnee spits.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vond Kluivert beter dan Romario. Romario was technisch gezien maar een doorsnee spits.
quote:Op maandag 26 mei 2008 22:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kluivert was qua doelpunten maar een doorsnee spits. :P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 1995/96 Ajax 28 15 Eredivisie 1996/97 Ajax 17 6 Eredivisie 1997/98 AC Milan 27 6 Serie A 1998/99 Barcelona 35 15 Primera Division 1999/00 Barcelona 26 15 Primera Division 2000/01 Barcelona 31 18 Primera Division 2001/02 Barcelona 33 18 Primera Division 2002/03 Barcelona 36 16 Primera Division 2003/04 Barcelona 21 8 Primera Division 2004/05 Newc United 25 6 Premiership 2005/06 Valencia 10 1 Primera Division 2006/07 PSV 16 3 Eredivisie 2007/08 Lille 14 4 Frankrijk Totalen: 344 149 |
Dan heb je er echt geen kaas van gegeten. Als je het hebt over de voetballers met de beste balbehandeling van de laatste 25 jaar, dan heb je Maradona, Romario en Bergkamp. Spelers als Van Basten en Kluivert waren misschien wel net zo goed of beter als de laatste twee, ze konden toch ietsje minder met een bal.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kluivert is nu zo' n 32. Dus hij was op zijn 22e al niets meer waard????quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:00 schreef BonJovi het volgende:
Geweldige spitsjammer dat we de laatste 10 jaar geen spits zoals hem hebben gehad voor NL.
Kluivert als coachquote:Kluivert wil nog niet stoppen
Uitgegeven: 28 mei 2008 14:54
Laatst gewijzigd: 28 mei 2008 14:54
ZEIST - Patrick Kluivert wil graag nog actief blijven als voetballer. "Dat is toch mijn eerste optie", zei de 31-jarige spits woensdag bij de cursus coach betaald voetbal in Zeist.
De meest succesvolle schutter van Oranje, veertig treffers, heeft echter geen club. Recentelijk kreeg hij te horen dat hij bij Lille in Frankrijk niet voor contractverlenging in aanmerking kwam.
Voor de zekerheid schreef hij zich maar in voor de opleiding tot coach. “Ik zie mezelf wel als trainer terugkeren, straks. Vandaar. En bovendien heb ik op dit moment geen club waarvan ik zeg: Dat is wat voor mij.”
Coachopleiding
Kluivert, die speelde voor Ajax, Milan, Barcelona, Newcastle, Valencia, PSV en Lille, was één van de vier (oud-)internationals die in Zeist is begonnen aan de opleiding tot coach betaald voetbal. De anderen zijn Dennis Bergkamp, Phillip Cocu en Michael Reiziger. Cocu ontbrak overigens nog op de eerste dag. De overige drie waren terug in Zeist.
“Ik zie mezelf wel als trainer”, zei Kluivert. “Als speler had ik altijd al een goed inzicht. Ik wil daar graag iets mee gaan doen. Dit is een mooie manier om te beginnen. Als er op korte termijn geen nieuwe club komt tenminste.”
(c) ANP
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)ooptOpNieuweClub.htmquote:Op woensdag 28 mei 2008 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Net was op SportJournaal te zien dat Kluivert de KNVB opleiding tot coach gaat volgen. Betekent dat het einde van zijn voetballoopbaan?
Dennis Bergkamp doet trouwens ook mee
Vermoedelijk is Romário nog fitter op dit moment: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/7347993.stmquote:Op maandag 26 mei 2008 22:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kluivert was qua doelpunten maar een doorsnee spits.![]()
Op dit moment is hij iig beneden alle peil, alleen een wonder kan hem nog terug naar de top helpen. Ik zou er niet in geloven, hij wordt deze zomer 32....
Waarom niet ideaal, gewoon daar laten zien dat je het nog kan. Daar is de druk ook niet zo groot en het aantal wedstrijden gering.quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:22 schreef Klopkoek het volgende:
Ik hoop niet dat Kluivert zich verlaagt tot het niveau De Graafschap of 1. FC Köln.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Waarom niet ideaal, gewoon daar laten zien dat je het nog kan. Daar is de druk ook niet zo groot en het aantal wedstrijden gering.
Volgens mij kunnen we niets anders doen dan afwachten. Hopelijk vindt hij een mooie club.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Stop dan met voetballen en ga coachen. Die man moet steeds verder afzakken, elke keer weer 'om te laten zien dat je het kan'. Nou, op een gegeven moment moet die martelgang gewoon ophouden. Als ie slim is ziet hij dat ook.
Het aantal wedstrijden wat Kluivert speelt is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geringquote:Op woensdag 28 mei 2008 19:54 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Waarom niet ideaal, gewoon daar laten zien dat je het nog kan. Daar is de druk ook niet zo groot en het aantal wedstrijden gering.
Bij Twente zal Kluivert iig niet met Engelaar komen te spelen, ( als hij daar naar toe gaat ) want Engelaar is vertrokken naar Schalke 04. En bij Heerenveen is het helemaal niet zeker of Sulejmani blijft.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:27 schreef Barca het volgende:
Ik heb 2 clubs voor hem in gedachten. (Al eerder gemeld.) Nu zal ik mijn opstellingen van deze teams geven.
FC Twente: Sander Boschker; Robbie Wielaert, Edson Braafheid, Ramon Zomer, Alfred Schreuder; Wout Brama, Blaise N'Kufo, Orlando Engelaar; Romano Denneboom, Patrick Kluivert en Stijn Huysgems.
Heerenveen: Vandenbussche; Zuiverloon, Nielsen, Breurer, Dingsdag; Bradley, Pranjic, Prager; Beerens, Kluivert en Sulejmani.
Wellicht dat hij daar kan gaan spelen samen met Edgar Davids?
Ik vind dit zulke onzin. Lekker opgefokt? Nou, bepaald niet. Als de verslaggever zegt: ik had het eigenlijk meer van Frank de Boer verwacht, dan is het vanzelfsprekend Kluivert zijn recht om tussendoor de vraag te stellen waarom de verslaggever dat denkt. Daarna gaf de verslaggever ook zijn antwoord.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:06 schreef Klopkoek het volgende:
Kluivert wordt als coach iig een tweede Van Gaal. Hij was weer lekker opgefokt in z'n praatje met de pers.
Die vraag was natuurlijk wel abnormaal. Waarom vraagt ie niet gewoon wat zo'n luie neger op trainerscursus doet? Dat soort vragen krijgt Van Nistelrooij nooit. Het getuigt van een enorme negatieve vooringenomenheid, gebaseerd op een beeld van Kluivert wat onder puberende AD-lezers bestaat, een sportjournalist weet echt wel beter, maar Kluivert schofferen doet het altijd goed op tv.quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:40 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Ik vind dit zulke onzin. Lekker opgefokt? Nou, bepaald niet. Als de verslaggever zegt: ik had het eigenlijk meer van Frank de Boer verwacht, dan is het vanzelfsprekend Kluivert zijn recht om tussendoor de vraag te stellen waarom de verslaggever dat denkt. Daarna gaf de verslaggever ook zijn antwoord.
Er was daar niets abnormaals aan.
Maar, ieder zijn mening natuurlijk.
Jezus ben je zo focking dom of doe je maar alsof?quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:27 schreef Barca het volgende:
Ik heb 2 clubs voor hem in gedachten. (Al eerder gemeld.) Nu zal ik mijn opstellingen van deze teams geven.
FC Twente: Sander Boschker; Robbie Wielaert, Edson Braafheid, Ramon Zomer, Alfred Schreuder; Wout Brama, Blaise N'Kufo, Orlando Engelaar; Romano Denneboom, Patrick Kluivert en Stijn Huysgems.
Heerenveen: Vandenbussche; Zuiverloon, Nielsen, Breurer, Dingsdag; Bradley, Pranjic, Prager; Beerens, Kluivert en Sulejmani.
Wellicht dat hij daar kan gaan spelen samen met Edgar Davids?
Wat knap dat je mijn naam weet!quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:44 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Jezus ben je zo focking dom of doe je maar alsof?
Schreuder is gestopt, Engelaar is verkocht, Bradley gaat weg, Dingsdag is geen linksback, N'Kufo geen middenvelder etc...
ja en neequote:Op donderdag 29 mei 2008 11:44 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Jezus ben je zo focking dom of doe je maar alsof?
Schreuder is gestopt, Engelaar is verkocht, Bradley gaat weg, Dingsdag is geen linksback, N'Kufo geen middenvelder etc...
Als je de ploegen niet kent hoe weet je dan dat Patrick daar goed tot zijn recht zou komen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:58 schreef Barca het volgende:
N'Kufo is geen middenvelder. Hij wordt door mij gezien als spits die om Kluivert heen moet spelen. Verder ken ik de ploegen niet. Heb de websites bekeken.
quote:Kluivert zegt gelijk 'ja' tegen Ajax
Door ROGIER DEELSTRA
ZEIST - Patrick Kluivert blijft solliciteren naar een terugkeer bij Ajax. De spits zou direct 'ja' zeggen bij een aanbieding van zijn oude liefde, ook als het om een stageplaats als trainer zou gaan.
,,Als Ajax belt, zeg ik 'ja'. Dat is zeker,'' aldus Kluivert in een interview met de supportersvereniging van Ajax, dat op Ajaxlife TV is uitgezonden. ,,Maar dan moeten ze wel bellen."
Kluivert stond afgelopen seizoen in Frankrijk bij Lille, maar kwam door blessures weinig in actie. Hij kreeg dan ook geen contractverlenging.
Is het niet als voetballer, dan zou de Amsterdammer (31) ook een stage op trainingscomplex De Toekomst aangrijpen. ,,Natuurlijk is AZ ook een optie, want ik ken Louis van Gaal goed. Maar het liefst ga ik zeker bij Ajax stage lopen."
De oud-international, die twee zoontjes in de Ajax-jeugd heeft rondlopen, zegt verder het niet eens te zijn met de kritiek op de jeugdopleiding van de club. ,,Ik heb het niveau gezien waarin mijn kinderen spelen... Petje af hoor."
Kluivert ging verder in op de sportieve problemen van de laatste jaren. ,,Ajax moet Ajax weer worden, weer lekker gaan voetballen en niet te veel op de beurs gaan rommelen. Het moet weer een echte voetbalclub worden, zoals in De Meer en dan komt alles goed."
Eens. De vooringenomenheid droop er van af, niet voor het eerst uiteraard. Echt welbespraakt zal Kluivert nooit worden, dat (plus de herinnering aan die populaire wat arrogante houding van bepaalde spelers destijds) maakt het een makkelijk slachtoffer. Tendentieuze vragen doen de rest.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die vraag was natuurlijk wel abnormaal. Waarom vraagt ie niet gewoon wat zo'n luie neger op trainerscursus doet? Dat soort vragen krijgt Van Nistelrooij nooit. Het getuigt van een enorme negatieve vooringenomenheid, gebaseerd op een beeld van Kluivert wat onder puberende AD-lezers bestaat, een sportjournalist weet echt wel beter, maar Kluivert schofferen doet het altijd goed op tv.
Het grenst ook aan ordinaire geschiedvervalsing. Ik ken hem als een prof die nooit verzaakte, maar er juist altijd stond als het moest. Na vele jaren van leugens, roddel en achterklap wordt het beeld neergezet van een flierefluiter die er met de pet naar gooit. Die man is al 5 jaar onvermoeibaar aan het vechten tegen blessures. Als Van Nistelrooij een half jaartje moet revalideren dan heet het dat hij zo gedreven is omdat allemaal te doorstaan. Als Van Basten een vergelijkbaar gevecht opgeeft om te gaan golfen is het juist daardoor de eeuwige held. Als Kluivert een zwakke knie heeft na 8 jaar voetbal aan de absolute top dan ligt het aan zijn instelling en moet hij dit soort schaamteloos onbeschofte vragen beleefd beantwoorden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:44 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Eens. De vooringenomenheid droop er van af, niet voor het eerst uiteraard. Echt welbespraakt zal Kluivert nooit worden, dat (plus de herinnering aan die populaire wat arrogante houding van bepaalde spelers destijds) maakt het een makkelijk slachtoffer. Tendentieuze vragen doen de rest.
Sub topper ?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 05:42 schreef BogardeRules het volgende:
Twente loopt wel leeg, maar Kluivert en Davids bij twente? Om te worden uitgejouwd door het publiek, lekker weer die oerwoud geluiden? Kijk, voetbal technisch kan het wel kloppen maar welke speler met een succesvolle buitenland carriere gaat bij een subtopper spelen?
Dat Kluivert bij Lille wilde spelen, duidt wel op ambitie, maar nu ... Ik betwijfel of hij zijn motivatie kan vinden voor welke club dan ook. Ik hoop dat ie geld kan gaan vangen in katar of bij gullit, maar iets anders zie ik niet meer.
Twente is een subtopper ja, geen moment mee gedaan voor de titel, al heel lang niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:46 schreef rja het volgende:
[..]
Sub topper ?
Twente gaf wel Ajax klop, speel in de Champions leage.voorronde.
Kunnen ook nog leuk voetballen.
Best wel, er wordt vaak gedaan alsof de Huntelaars en Van Nistelrooijs van deze wereld zo dodelijk zijn in de afronding, maar die missen ook. Maar omdat ze niks anders kunnen lopen ze 90 minuten voor hun eigen kans, dat is hun rol en daarom krijgen ze meer kansen en daarom scoren ze (iets) meer. Behalve in de grote wedstrijden dan, want daarin heb je meestal alle spelers nodig om kansen te creeeren.quote:Op zondag 1 juni 2008 11:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Gister gekeken naar de dvd van oranje op EK's die Kluivert was toch wel ff een afmaker zeg
Zeker vooral die goal op Anfield met de bal dacht ik van Davids. die aanname was perfectquote:Op zondag 1 juni 2008 12:20 schreef RayMania het volgende:
Zelfde heb ik van de week ook gedaan. De EK's van 1996 en 2000 en het WK van 1998 teruggekeken. Na dat weer gezien te hebben merk ik gewoon wat Oranje, maar ook Ajax mist. Kluivert was geweldig in die tijd en stond er altijd. De twee doelpunten tegen Ierland, doelpuntje tegen Engeland, hele belangrijke doelpunten tegen Argentinië en Brazilië op het WK en natuurlijk Kluivert - Joegoslavië. Ontzettend balvast, balcontrole, snelle balbehandeling, overzicht, scherp, kopsterk, actie in huis.
Dat kan je wel zeggen jaquote:Op zondag 1 juni 2008 16:05 schreef Barca het volgende:
Jammer dat hij nu de vorm niet heeft. Een speler als hij maakt de aanval zo veel soepeler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |