abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 15:12:06 #1
5428 crew  miss_sly
pi_58857715
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
Is begonnen met IUI-traject, 14 april 1e follikelmeting. 21 april 1e IUI gehad, nu in wachtweken....
9 mei positieve test!

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
bezig aan de tweede puregon - pregnyl cyclus, de eerste mislukt door overstimulatie

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 15:13:20 #2
5428 crew  miss_sly
pi_58857742
Laatste posts in het oude topic
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:56 schreef wilmadonna het volgende:
oh spannend miss_sly... hopelijk mag je tussendoor dan een behandeling doen!
Maar misschien is het ook een keer goed om je lichaam wat rust te geven tussendoor.... ik bedoel... het zijn zware behandelingen en het is vrij zwaar voor je lichaam... (en geest)
Maar ik snap helemaal dat je niet kunt wachten!

Diaan: ik had vorige keer ook zo'n rode plek van de pregnyl... en als je je hand erop legt, voelt het wat warm aan, ook tijdens het spuiten voel ik dat de vloeistof warm naar binnen komt. Misschien is het een overgevoelige reaktie ofzo... heb het nagevraagd, kan geen kwaad, is zo bij sommige mensen.

Heb wel meteen dat ik heel onrustig ben (weet niet wat ik met mezelf aanmoet) en wat chagarijnig.... en ik heb sinds vandaag enorme kramp in mijn onderbuik, zelfs gaan zitten is erg gevoelig. Maar dat had ik vorige keer ook. Ben net een stukje gaan wandelen, zon schijnt; heerlijk!
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:10 schreef miss_sly het volgende:
Nou, het ziet er niet heel erg goed uit.

Het IVF-centrum zegt niets te kunnen doen. Na 3 keer IUI wordt er niet behandeld tot er een kijkoperatie is uitgevoerd. Einde verhaal.
Opname gebeld. In eerste intantie zei ze dat ik binnen 10 dagen teruggebeld word als er plaats is en dan zou het op korte termijn plaatsvinden. Als ik niet binnen 10 dagen teruggebeld word, moet ik weer bellen als ik ongesteld ben en dan gaat het zelfde verhaal weer in.

Ik heb gezegd dat ik geen (goede) cylcus heb en dus niet weet wanneer ik weer ongesteld word; dat kan wel een paar maanden duren. Ze zou dit even opnemen met de arts, en ze belt me volgende week terug. Mijn leeftijd telde niet mee, want helaas was ik niet de enige van die leeftijd.

Ik heb toen het IVF-centrum ook nog even teruggebeld en het probleem van het niet ongesteld worden voorgelegd, en hun oplossing was geen obeschermde sex. Je mag niet zwanger zijn bij een kijkoperatie en als we geen onbeschermde seks hebben, kan ik over een maand nog een keer bellen, ook al ben ik niet ongesteld.

Ik vrees dat opname ook met die oplossing gaat komen, dus de kans dat ik nu op heel korte termijn opgeroepen word, lijkt me vrij klein.

Ik ga mijn grote-geduld-award wel ernstig eer aan doen, vrees ik
pi_58859087
Maar ik snap het niet zo goed. Stel nu, ja grote stel, dat je zwanger wordt voor de kijkoperatie dan is er toch helemaal geen probleem? Waarom mag je dan geen onbeschermde seks hebben? Of mis ik ergens iets heel belangrijks?

Ik vind het alleszins heel erg kl*te voor jullie
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:25:41 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58861159
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:02 schreef leonieke het volgende:
Maar ik snap het niet zo goed. Stel nu, ja grote stel, dat je zwanger wordt voor de kijkoperatie dan is er toch helemaal geen probleem? Waarom mag je dan geen onbeschermde seks hebben? Of mis ik ergens iets heel belangrijks?
Datzelfde vroeg ik mij ook af.

Miss sly het zit je bepaald niet mee.
Ik duim voor je samen met al die anderen. Ook jij zult op een dag een beebje hebben.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:54:09 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58861715
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:02 schreef leonieke het volgende:

Ik vind het alleszins heel erg kl*te voor jullie
Helemaal mee eens.

Ik lurk hier regelmatig en kan niet anders zeggen dan dat ik oneindig veel respect voor jullie heb. wat jullie allemaal doen om jullie droom waar te maken, vind ik echt bewonderenswaardig! Geen ander woorden voor.

Dus ook vanaf hier een hele grote en voor succes en alvast een paar voor de komende positieve test in dit topic!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:08:19 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58873182
miss_sly wat een gedoe zeg.... en ik sluit me ook bij Leonieke aan. Enne niet geschoten is toch altijd mis..... Ik vind het trouwens belachelijk dat je nu verplicht ben een kijkoperatie te ondergaan. Dat doen ze hier niet.
Maar ja, je zit er dus mooi mee dikke knuffel meid
Make love, not war ☮
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:49 #7
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58873440
Ik sluit me ook helemaal bij de andere meiden aan! Als je niet zwanger mag zijn tijdens die kijkoperatie, dan doen ze toch gewoon eerst een echo?
Echt
18-11-2008 Maarten Alexander
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 09:47:10 #8
5428 crew  miss_sly
pi_58873450
Het gaat er niet om dat ik niet zwanger zou mogen worden, natuurlijk mag dat op zich! Punt is dat ze voor het afspreken van een kijkoperatie dus de menstruatie als uitgangspunt nemen om te bellen en ik dus niet weet wanneer mijn menstruatie zou kunnen komen.

Maar ik denk dat ik gewoon ga temperaturen, want dat is bij mij echt een hele goede graadmeter. Als ik 5 weken lang geen echte verhoging heb, doe ik voor de zekerheid een testje en als die negatief is, bel ik dan gewoon, en maak een afspraak. Als mijn temperatuur omhoog gaat, waacht ik tot die zakt of lang genoeg hoog is voor een test

Wij doen alleen maar aan onbeschermde seks

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de kliniek waar mijn zusje en vriendin zitten met de vraag of zij een fertiliteitskliniek in de omgeving van Amsterdam die op dezelfde manier werkt kunnen aanraden.

We geven het zomaar niet op!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:55:10 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58873510
Slim, dat laatste!
Alle tijd die je kan winnen is voor jou meegenomen!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:20:17 #10
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58876990
Sjonge Miss_Sly, het zit je ook echt helemaal niet mee... Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het gewoon zo rot voor jullie... Hopelijk kun je binnenkort dan wel bij een andere kliniek terecht... pppfff... sterkte maar weer...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_58879527
sterkte miss_sly.... wens je bij deze positieve vibes toe... bzzzz!!!!

zo raar... ik heb woensdagavond de pregnyl gezet, maar heb nu helemaal geen bijverschijnselen ervan.. Vorige keer had ik erge pijnlijke borsten, nu ben ik alleen maar moe. Vind dat zo vreemd....
Ik temperatuur ook de hele tijd en zie nog geen verschillen.. normaal zit ik rond de 36,7 graad en gisteren 36,2 en vandaag weer 36,6... geen touw aan vast te knopen dus.
We hebben wel geklust op de goede tijden, maar ik merk nog helemaal niks
Ben zo bang dat het weer mislukt is...
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 17:24:50 #12
5428 crew  miss_sly
pi_58879677
wilmadonna, ten eerste: je kunt nu echt nog geen idee hebben of het gelukt is of niet. Daar is het echt veeeeeel te vroeg voor!!
Ten tweede; die temperatuur lijkt juist goed te gaan. De dip in de temperatuur naar 36,2 is de dip van de eisprong waarschijnlijk. Nu dus weer hoger en als het goed is gaat ie dan nog een tikje verder omhoog richting 37.
pi_58890285
bedoel je dat de eisprong is begonnen van 36,2 en nu nog voort duurt???
  zondag 25 mei 2008 @ 00:21:53 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58890452
Nou, de eisprong is dan wrsch rond die 36,2 geweest en nu zit je dan in de periode daarna, de wachttijd en dan gaat de temperatuur altijd omhoog, althans... normaal gesproken. En als je zwanger bent blijft het hoog, wordt je ongesteld dan daalt het weer.
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 00:23:10 #15
5428 crew  miss_sly
pi_58890480
Ik heb niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden/krijgen op de vraag of de eisprong nu voor, tijdens of na de dip in de temperatuur is, maar iig duidt die dip op een eisprong. Een ideale temperatuurcurve ziet er ongeveer als volgt uit: het eerste deel een bepaalde temperatuur (ongeveer hetzelfde, kan best 1 of 2 tienden schelen), dan een dip in je temperatuur van een paar tienden en dan gaat ie omhoog en wordt dan hoger dan in het eerste deel voor de dip. Als de temperatuur weer daalt, word je ongesteld. Blijft ie hoog, dan kun je testen
pi_58892892
heb nu idd 37,1 graad.
Ik vind het altijd zo onduidelijk met de temperatuur... in ieder geval bedankt voor de uitleg!
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 09:29:48 #17
5428 crew  miss_sly
pi_58893134
Dat is een mooie hoge temperatuur!
Deze temperatuur zal dan ongeveer 13-17 dagen hoog blijven, maar hoog kan ook nog 36,9 zijn. Als je temperatuur over ca. 2 weken daalt naar 36,7 of 36,6 dan weet je dat je menstruatie er waarschijnlijk aan zit te komen. Blijft het lang genoeg hoog, dan zou je zwanger kunnen zijn.\

Succes met temperaturen, wilmadonna. Bij mij werkt het echt perfect, ik hoop dat het jou ook zo'n goed inzicht geeft in de cyclus.!
pi_58895844
Ik mag pregnyl gebruiken vanavond en er mag geklust worden
Volgende week bloed prikken om te kijken of de eisprong goed gegaan is
En na vanavond/morgen dus weer 2 weken afwachten, de vorige keer was ik vrij snel ongi (10 dagen vanaf het stoppen met puregon)
  zondag 25 mei 2008 @ 14:17:08 #19
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58897821
quote:
Op zondag 25 mei 2008 00:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden/krijgen op de vraag of de eisprong nu voor, tijdens of na de dip in de temperatuur is, maar iig duidt die dip op een eisprong.
ik heb dat een keer aan mijn gyn gevraagd... ik wist het toen ook helemaal niet meer! Volgens hem ìs er ook geen eenduidig antwoord op te geven, omdat dat per vrouw verschilt! Bij de één is de eisprong vlak vóór de dip in de temperatuur, bij de andere betekent de dip de eisprong en bij weer andere is de eisprong ná de dip, dus als de stijging begint.

Kweet niet of jullie er wat aan hebben... ik werd er aan de ene kant niet echt blijer van, maar toen wist ik wel dat we nog even door moesten klussen en dat we ook op tijd moesten klussen... Ik vond dat met Clomid altijd heel vervelend, omdat ik dan nooit precies wist wanneer die eisprong kwam, mede omdat ik dus niet goed (en dat werd steeds minder) op de Clomid reageerde. Met de pregnyl weet je gewoon; je zet de prik, dus je moet weer aan 't werk. Maar gelukkig reageert niet iedereen zo bagger op de Clomid als ik

Basimah, mooi dat je de Pregnyl mag zetten! Spannend weer!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 25 mei 2008 @ 15:29:19 #20
114177 Diaan73
pi_58899397
Basimah wat fijn dat je Pregnyl mag zetten De eitjes waren nu dus goed gegroeid!!
Make love, not war ☮
pi_58901889
Ja een ei hoor Meer wilde niet deze maand
Vanavond zetten dus ik ben er klaar voor
pi_58903563
oh wat fijn Basimah!
veel succes met het klussen!!!!
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 19:44:45 #23
5428 crew  miss_sly
pi_58904538
Wat fijn Basimah dat er een mooi ei is
Succes en veel plezier
pi_58921255
nou, het gaat goed hier hoor....
nu ligt mijn man's zoon weer in het ziekenhuis... weer hetzelfde als de vorige keer..en het is levensbedreigend... gaat goed dus....
het is net of het me niet gegund is....
Eerst Tony (mijn stiefzoon tiener) toen mijn vader en nu weer Tony....

maandag 26 mei 2008 @ 16:11:01 #25
114177 Diaan73
pi_58921436
Ow wilmadonna... wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte en hopelijk is je mans zoon snel weer beter. Wat heeft hij eigenlijk?
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')