abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:10:56 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58782720
quote:
Kamer slijpt messen voor spoeddebat Nekschot
dinsdag 20 mei 2008 11:05
D66 zal vandaag, gesteund door in ieder geval VVD en PVV, een spoeddebat aanvragen in de kwestie rond cartoonist Gregorius Nekschot. Minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie zal zich hoogstwaarschijnlijk vandaag nog moeten verantwoorden in de Tweede Kamer.
FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT=Hirsch Ballin moet zich verdedigen tijdens spoeddebat"
Dat heeft Friso Fennema, woordvoerder van VVD-leider Mark Rutte, gezegd tegen elsevier.nl.
Naast D66, VVD en PVV hebben ook partijen als de SP en PvdA laten weten zich zorgen te maken over de gang van zaken rond de arrestatie van Nekschot. Al deze partijen vinden dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is.
Boos
‘Ik ben er nog steeds boos over, zeker over de manier waarop,’ schrijft Rutte vandaag op zijn weblog. ‘De grootste partij van het land, het CDA, werkt naar mijn mening een klimaat in de hand waarbij de vrijheid van meningsuiting onder druk staat.’
De VVD-leider zegt diverse e-mails te krijgen ‘van mensen die niet alles durven zeggen in columns en ook bekende opiniemakers als Paul Cliteur en Freek de Jonge hebben al aangegeven aan zelfcensuur te doen’.
Ernstige ontwikkeling
Rutte noemt dat een ‘ernstige ontwikkeling’, want vrijheid van meningsuiting is ‘de essentie van democratie’.
Volgens Rutte begon het allemaal met voormalig minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA), die destijds het satiredebat aanwakkerde. ‘Na de moord op Theo van Gogh wilde diezelfde minister notabene het verbod op godslastering uitbreiden wat in de praktijk neerkomt op een inperking van het vrije woord.’
Rutte hekelt de ‘diverse CDA-prominenten’ die probeerden om PVV-leider Geert Wilders bij voorbaat al te laten afzien van zijn film Fitna. Een ander voorbeeld die de VVD-leider aanhaalt is premier Jan Peter Balkenende (CDA), die een bodemprocedure begon tegen weekblad Opinio, ‘vanwege een goede grap van dat blad’.
Bij zinnen
‘Als klap op de vuurpijl stelt CDA-minister Hirsch Ballin zich nu niet op achter cartoonist Nekschot, maar rechtvaardigt hij het handelen van OM en politie. Het wordt tijd dat het CDA bij zinnen komt, en zich publiekelijk schaart achter één van de belangrijkste grondrechten in ons land,’ zegt Rutte.
‘Want, het lijkt er tot nu toe op dat het CDA bereid is de vrijheid van meningsuiting te offeren op het altaar van normen en waarden.’
Naar ik mag hopen wordt die enge Hirsch Ballin zo gauw mogelijk afgevoerd. Iets zegt me dat dit niet gaat gebeuren. Toch mag dit vuurtje wat mij betreft hoog wordne opgestookt.
pi_58783148
spoeddebat over dat ze racisten moeten gaan verdedigen
waar gaat dit heen ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:40:33 #3
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58783364
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:30 schreef Meki het volgende:
waar gaat dit heen ??
Naar een situatie waarin cartoons licht opgevat worden alszijnde absurd en overdreven, waar het OM niet gelijk ontploft als onze knuffelallochtoontjes in kwaad daglicht gesteld worden. Naar vrijheid van meningsuiting dus.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58783370
Interessant... een riante kamermeederheid keert zich tegen de minister. Eens kijken of hij wat terugkrabbelt of dat hij voet bij stuk houdt. Het is overigens duidelijk dat de VVD nu definitief het CDA de oorlog heeft verklaard...
pi_58783489
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:40 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Naar een situatie waarin cartoons licht opgevat worden alszijnde absurd en overdreven, waar het OM niet gelijk ontploft als onze knuffelallochtoontjes in kwaad daglicht gesteld worden. Naar vrijheid van meningsuiting dus.
Jij vindt dat absurd er overdreven. Maar jij kan daar nietover oordelen.\
alle cartoons hebben allemaal een politieke achtergrond bij zich, het manipuleert en geeft de valse betekenissen aan de kijkers van de smerige racistische cartoons.

Vrijheid van meningsuiting is het absoluut niet, dat maak jij ervan om het goed te praten.
pi_58783503
quote:
waar gaat dit heen ??
De goede kant op.... stomme plofkip!
'The first casualty of war is innocence'
pi_58783537
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:46 schreef Meki het volgende:

[..]

alle cartoons hebben allemaal een politieke achtergrond bij zich, het manipuleert en geeft de valse betekenissen aan de kijkers van de smerige racistische cartoons.

Vrijheid van meningsuiting is het absoluut niet, dat maak jij ervan om het goed te praten.
Kijkers kiezen er zelf voor.
Stomme censuur-plofkip.
pi_58783573
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:48 schreef Vamps het volgende:

[..]

Kijkers kiezen er zelf voor.
Stomme censuur-plofkip.
Jij kan er van lachen en goedpraten wat betreft de cartoons
Maar dat zegt meer over jou als persoon. Waar is je hart gebleven waar zijn je hersens gebleven.
Hoe ga jij dit uitleggen aan mensen die menselijk zijn ?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:51:15 #9
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58783594
quote:

[..]

Leg nou eens uit - hoezo racistisch ?
Hij maakt blanken en zwarten belachelijk, Islam en Christendom, Priesters en Premiers, hetero's homo's en pedo's.

Leg nou eens uit waarom iedereen belachelijk maken racistisch is ?
zzz
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:52:44 #10
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58783626
quote:
Goed argument. Verbiedt al die cartoons! Ze zijn immers altijd beledigend en rascistisch voor bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_58783638
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:51 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Leg nou eens uit - hoezo racistisch ?
Hij maakt blanken en zwarten belachelijk, Islam en Christendom, Priesters en pedo's.

Leg nou eens uit waarom iedereen belachelijk maken racistisch is ?
Zijn werk gaat 90 % over de Moslims in de samenleving.
Vindt jij het kunnen als Anne Frank iemand pijpt ??

Hoe ga jij dit uitleggen aan overlevenden van de tweede wereldoorlog ??

Het is racistisch omdat er een politiek spelletje achter schuilt.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:53:27 #12
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58783648
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar dat zegt meer over jou als persoon. Waar is je hart gebleven waar zijn je hersens gebleven.
Zeggen dat je het in het tijdsbeeld moet zien, of dat je het anders moet interpreteren ?
(Men denke aan een boek waarin een man sex heeft met een 9-jarig meisje en homo's van torens moeten worden gegooid)
zzz
pi_58783649
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:50 schreef Meki het volgende:

[..]

1) Waarschijnlijk lach je er niet om, omdat je ze niet kan begrijpen gezien je grammatica.
2) Een plofkip zegt dat ik geen hart en hersenen meer heb.
3) Over menselijk gesproken: Als jij de kans en het lef had, was je allang geploft!
pi_58783673
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:52 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Goed argument. Verbiedt al die cartoons! Ze zijn immers altijd beledigend en rascistisch voor bepaalde bevolkingsgroepen.
dat zijn jou woorden
elke cartoon die gebasseerd is op het beledigen en bagataliseren en generaliseren van een bevolkinsgroep zowel Moslims als Joden kan gewoon niet..

Nekschot is niet zomaar een cartoon maar een politieke figuur , figuren als Wilders behoort die man toe en je weet waar die mensen tot staat zijn.
pi_58783697
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:54 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn jou woorden
elke cartoon die gebasseerd is op het beledigen en bagataliseren en generaliseren van een bevolkinsgroep zowel Moslims als Joden kan gewoon niet..

Nekschot is niet zomaar een cartoon maar een politieke figuur , figuren als Wilders behoort die man toe en je weet waar die mensen tot staat zijn.
Hé, stomme plofkip.... Er bestaan meer mensen dan alleen moslims en joden!
pi_58783709
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:53 schreef Vamps het volgende:

[..]

1) Waarschijnlijk lach je er niet om, omdat je ze niet kan begrijpen gezien je grammatica.
2) Een plofkip zegt dat ik geen hart en hersenen meer heb.
3) Over menselijk gesproken: Als jij de kans en het lef had, was je allang geploft!
Ik lach er niet om. omdat dit niet zomaar cartoons zijn.
nogmaals dit hebben allemaal een politieke achtergrond .. Met die cartoons laat hij jou als kijker zien hoe slecht moslims zijn.

dat is net als ik een zender ga beginnen met alleen anti-Joden erop ga uitzenden.
precies hetzelfde
pi_58783732
quote:

[..]

Vrijheid van meningsuiting of niet, laten we daar in dit land aub een rechter over oordelen. Het wordt een trieste zaak als justitie of de politie gaat uitmaken wat wel en niet kan op het gebied van cartoons..
-
pi_58783733
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:55 schreef Vamps het volgende:

[..]

Hé, stomme plofkip.... Er bestaan meer mensen dan alleen moslims en joden!
Weet ik
o.a zoals mensen zo als jou die graag zien dat bevolkingsgroepen worden vernederd met politieke inhoudelijke cartoons
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:58:07 #19
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58783743
Vrijheid van meningsuiting = Vrijheid om te kwetsen en te beledigen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58783749
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik lach er niet om. omdat dit niet zomaar cartoons zijn.
nogmaals dit hebben allemaal een politieke achtergrond .. Met die cartoons laat hij jou als kijker zien hoe slecht moslims zijn.

dat is net als ik een zender ga beginnen met alleen anti-Joden erop ga uitzenden.
precies hetzelfde
Kom is uit je grot, stomme plofkip!
Hij beledigt niet alleen moslims!
pi_58783767
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:58 schreef DroogDok het volgende:
Boehoe
pi_58783771
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:58 schreef Vamps het volgende:

[..]

Kom is uit je grot, stomme plofkip!
Hij beledigt niet alleen moslims!
Nogmaals 90 % van alle cartoons gaan over de Moslims
kruip maar weer binnen in je grot.

Wat raar dat jij zulke personen als nekschot verdedigt.
pi_58783785
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:58 schreef DroogDok het volgende:
Geldt alleen over Nederlanders. Maar owee als wij dat doen,
pi_58783798
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Weet ik
o.a zoals mensen zo als jou die graag zien dat bevolkingsgroepen worden vernederd met politieke inhoudelijke cartoons
Ja, dat vind ik amusant ja. Dat is trouwens mijn goed recht ook en ik zou er geen rode balhaar om geven als "mijn" bevolkingsgroep door een dergelijke tekening zou worden beledigt.

I'm out. Plof je later!
pi_58783856
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:01 schreef Vamps het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik amusant ja. Dat is trouwens mijn goed recht ook en ik zou er geen rode balhaar om geven als "mijn" bevolkingsgroep door een dergelijke tekening zou worden beledigt.

I'm out. Plof je later!
Welke bevolkinsgroep behoor jij toe ??.
Ik heb nog meegemaakt dat iemand zijn oren vast zitten . maar ik zeg het nogmaals
90 % van alle cartoons gaan over de Moslims en niet 90 % over Nederlanders.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:06:57 #26
28033 Pek
je moet wat
pi_58783911
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:53 schreef Meki het volgende:

[..]

Vindt jij het kunnen als Anne Frank iemand pijpt ??
Grof, smakeloos (net als die Nekschot), maar moet kunnen inderdaad
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:09:01 #27
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_58783946
quote:
waar gaat dit heen ??
Hoezo, racisme? Zijn moslims een ras dan?
pi_58783973
Ik kan me niet herinneren wanneer het beledigen en discrimineren van bevolkingsgroepen wel was toegestaan trouwens. Dus hoezo "staat de vrijheid van meningsuiting onder druk" ? Het heeft nooit gemogen.

De VVD en de PVV meten trouwens met 2 maten, zij hebben eerder nog gepleit voor het monddood maken van bepaalde imams, zelfs uitzetting. Niet dat dat nieuw is. De PVV wil zelfs de koran verbieden.

Deze wetgeving is er ook niet om critici monddood te maken, je kan immers prima kritiek leveren zonder je discriminerend of beledigend uit te laten. Er zijn lessen geleerd uit het verleden waaruit de noodzaak is gebleken om minderheden te beschermen. Uit een periode waar het schofferen en demoniseren van een minderheid ook begon met "onschuldige" tekeningen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:14:47 #29
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_58784039
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:00 schreef Meki het volgende:

Geldt alleen over Nederlanders. Maar owee als wij dat doen,
Dus 'jullie' zijn geen Nederlanders? Goh, wat fijn om te horen

Serieus: in een democratie is er nu eenmaal de artistieke vrijheid om via sterk aangezette columns of cartoons je mening te ventileren. In Nederland begrijpt men dat, omdat wij hier een eeuwenlange democratische geschiedenis kennen. Jij bent blijkbaar niet volwassen of ontwikkeld genoeg om dit in te zien.

En om gezeik over "ja maar als wij [insert jankverhaal]" te voorkomen: ben je die imam die zei dat homo's head first van het hoogste gebouw gegooid moesten worden, vergeten? Dan weet je waarschijnlijk ook niet meer dat hij er nog mee weg is gekomen ook. Vrijheid van meningsuiting.

Misschien kun je nu je zielige Calimero-gedrag een keer stoppen.

En leer eens Nederlands, sukkel.
quote:
Er zijn lessen geleerd uit het verleden waaruit de noodzaak is gebleken om minderheden te beschermen. Uit een periode waar het schofferen en demoniseren van een minderheid ook begon met "onschuldige" tekeningen.
Beetje jammer dat je de geschiedenis op zo'n manier gebruikt om je eigen standpunt te onderbouwen. Je vergelijking gaat volledig mank, en het pleit juist voor de Nederlandse democratie dat er anno 2008 wel cartoons etc. gemaakt kunnen worden zonder dat we meteen bang hoeven te zijn dat er een holocaust uitbreekt. Dat is democratische en historische volwassenheid, wat jij doet is de geschiedenis verkrachten om je eigen hachie te redden.
pi_58784168
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:09 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Hoezo, racisme? Zijn moslims een ras dan?
Het zijn vogels zo goed.
Als jij het ontkent .. zegt dat meer over als persoon .. waar zijn je hersens gebleven ?
pi_58784186
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Grof, smakeloos (net als die Nekschot), maar moet kunnen inderdaad
Leg dat maar allemaal uit aan alle overlevenden van de tweedewereld oorlog
dat moet helemaal niet kunnen.
pi_58784242
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:14 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dus 'jullie' zijn geen Nederlanders? Goh, wat fijn om te horen

Serieus: in een democratie is er nu eenmaal de artistieke vrijheid om via sterk aangezette columns of cartoons je mening te ventileren. In Nederland begrijpt men dat, omdat wij hier een eeuwenlange democratische geschiedenis kennen. Jij bent blijkbaar niet volwassen of ontwikkeld genoeg om dit in te zien.

En om gezeik over "ja maar als wij [insert jankverhaal]" te voorkomen: ben je die imam die zei dat homo's head first van het hoogste gebouw gegooid moesten worden, vergeten? Dan weet je waarschijnlijk ook niet meer dat hij er nog mee weg is gekomen ook. Vrijheid van meningsuiting.

Misschien kun je nu je zielige Calimero-gedrag een keer stoppen.

En leer eens Nederlands, sukkel.
[..]

Beetje jammer dat je de geschiedenis op zo'n manier gebruikt om je eigen standpunt te onderbouwen. Je vergelijking gaat volledig mank, en het pleit juist voor de Nederlandse democratie dat er anno 2008 wel cartoons etc. gemaakt kunnen worden zonder dat we meteen bang hoeven te zijn dat er een holocaust uitbreekt. Dat is democratische en historische volwassenheid, wat jij doet is de geschiedenis verkrachten om je eigen hachie te redden.
wij worden niet gezien als Nederlanders. maar als werktuig en als tweederangs burgers.
Nederlander zullen wij nooit worden omdat de erkenning nooit zal plaats vinden maar eigen volk gaat toch eerst krijgen wij dan te horen.

Waar was jij toen PVV zei dat alle moskeeen en de koran verboden moest worden ?. En de Imaams het land uit moesten.

even voor de duidelijkheid... Imaams die haat zaaien moeten aangepakt worden.. net als G.W en Nekschot
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:48:41 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58785927
Spoeddebat begint om 19:30

(zag ik op TV)

Ben bang dat het de grote Geert Wilders show zal worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_58786028
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

90 % van alle cartoons gaan over de Moslims
Dat is ter compensatie van het gebrek aan humor bij mensen binnen die groep.

Vroeger gingen wij ook altijd belletje trekken bij de personen die er het meest boos om werden

[ Bericht 0% gewijzigd door Wokkel op 20-05-2008 18:58:33 ]
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:01:48 #35
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58786209
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Het zijn vogels zo goed.
Als jij het ontkent .. zegt dat meer over als persoon .. waar zijn je hersens gebleven ?
Nee sukkel, moslims zijn inderaad geen ras, het is een geloof.
Een in Nederland of Brazilë geboren iemand kan toch net zo goed moslim zijn?
Ergo geen ras.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 19:14:12 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58786436
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:22 schreef Meki het volgende:
Leg dat maar allemaal uit aan alle overlevenden van de tweedewereld oorlog
dat moet helemaal niet kunnen.
Zolang er geen geweld wordt gebruikt moet alles kunnen. Geweldsloze confrontatie hoort bij beschaving, of dat nou Anne Frank pijpend is of bomhoofden.

Als je ironie en humor verliest dan heb je de beschaving al verloren.
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:37:38 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58786931
Boris van der Zwam (D66) nu.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:45:51 #38
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787081
Ik vind Rutte een vriendelijke man maar nu neem ik hem al helemaal niet meer serieus
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:47:35 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787110
Haersma Buma: "Meneer Rutte, vanwaar deze zielige vertoning"
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:48:57 #40
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58787131
Wat een taalverloedering! Een gruwel in de ogen van Dries van Agt.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:52:12 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787199
Bosma (PVV): "PvdA gegijzeld door moslimelectoraat"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_58787251
PVV-er aan het woord:

Moslims....Links....Moslims.....Van Gogh.....Moslims...Links....Links.......Links.....Van der Ven.....Links...Moslims.....Moslims........
Allah Al Watan Al Malik
pi_58787253
http://webwereld.nl/artic(...)ters-verdachten.html

Hier hoor je die 'vrijheidsstrijders' niet over, daar is een tijdje geleden in Duitsland nog de pleuris over uitgebroken
pi_58787274
Lal @ Halsema en de PVV bash. Goed gevonden!
Allah Al Watan Al Malik
pi_58787303
PVV-er: uhm uhm uhm uhm uhm uhm. Maar dat was een bedreiger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_58787313
waar is hij te zien
Nederland 1 is reclame
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:58:18 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787320
Bosma gaat qua dieptepunt nog over Rutte heen. Waar is Buma nu?
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:59:26 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787341
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_58787361
leuk deze PVV-er kende ik nog niet.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:00:14 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787363
Internationale Socialisten Hamas-knuffelaars

Het lijkt wel Kooten en Bie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_58787372
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:57 schreef Meki het volgende:
waar is hij te zien
Nederland 1 is reclame
http://www.nos.nl/politiek24/
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:01:20 #53
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787392
op welke zender zitten jullie te kijken of is het al afgelopen? bedankt Mut
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_58787395
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:00 schreef Caesu het volgende:
Ik ook niet, maar hij past wel mooi in het profiel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_58787406
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:57 schreef Meki het volgende:
waar is hij te zien
Nederland 1 is reclame
Allah is op vele manieren te zien, beste is via de cartoons van nekschot hier is hij samen met Andre :
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:03:15 #56
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787429
Wat een ei is die Jan de Wit (SP), hij snapt niet waar het over gaat. Het gaat er om dat mensen aangesproken kunnen worden op hun verantwoordelijkheid. De persoon achter Nekschot wint hoe dan ook het proces toch wel.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:03:38 #57
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787437
Ik vind die de Wit altijd uit de toon vallen bij andere SP'ers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_58787454
Bevestiging van de ANALE fixatie van nekschot.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:04:32 #59
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787459
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Aoristus op 20-05-2008 20:07:11 ]
pi_58787468
Ik krijg spontaan slaap bij het aanhoren van de Wit.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:06:46 #61
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787487
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind die de Wit altijd uit de toon vallen bij andere SP'ers.
ik ook, maar hij slaat de plank hier volledig mis. Hij moet niet op de stoel van de rechter gaan zitten

Ik heb het al eerder gezegd, het moet hier niet gaan om de zogeheten vrijhied van meningsuiting, maar om de vrijheid van internetgebruik / media expressie. Het OM heeft het enige gereedschap gebruikt wat voorhanden was, namelijk een huiszoekingsbevel. Er bestaat namelijk nog geen recht dat bepaalt dat internetpseudoniemen anders of hetzelfde behandeld worden dan natuurlijke personen.
pi_58787489
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:00 schreef Caesu het volgende:
dat is de gek die denkt dat de Slag om Arnhem een succes was
pi_58787528
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:02 schreef salutem het volgende:

[..]

Allah is op vele manieren te zien, beste is via de cartoons van nekschot hier is hij samen met Andre :
[ afbeelding ]
Hou je kk cartoons voor je
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:11:20 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787584
Femke Halsema moet ook nog even alles betwijfelen. Welja, gooi maar zand in de machine. Mens, ga toch koken ! veel beter.
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:11:27 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58787589
Ballin weg. Pvda blij.
Donner weg. Pvda blij.
Bos weg. Iedereen blij.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:11:39 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58787595
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:06 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik ook, maar hij slaat de plank hier volledig mis. Hij moet niet op de stoel van de rechter gaan zitten

Ik heb het al eerder gezegd, het moet hier niet gaan om de zogeheten vrijhied van meningsuiting, maar om de vrijheid van internetgebruik / media expressie. Het OM heeft het enige gereedschap gebruikt wat voorhanden was, namelijk een huiszoekingsbevel. Er bestaat namelijk nog geen recht dat bepaalt dat internetpseudoniemen anders of hetzelfde behandeld worden dan natuurlijke personen.
Ik snap je niet echt. Wat is nou precies het punt van De Wit waar hij de plank missloeg?
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:12:21 #67
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58787608
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:11 schreef Aoristus het volgende:
Femke Halsema moet ook nog even alles betwijfelen. Welja, gooi maar zand in de machine. Mens, ga toch koken ! veel beter.
Link?
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:12:58 #68
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58787619
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:11 schreef Aoristus het volgende:
Worteltaart?
Carpe Libertatem
pi_58787621
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:08 schreef Meki het volgende:

[..]

Hou je kk cartoons voor je
Nou voorruit omdat je er om vraagt :

Plaatje voor salutem
pi_58787624
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Link?
http://www.nos.nl/politiek24/
Allah Al Watan Al Malik
pi_58787638
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:13 schreef salutem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Plaatje voor salutem
Nog meer anale fixatie! Wat een originaliteit
Allah Al Watan Al Malik
pi_58787663
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:13 schreef salutem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Plaatje voor salutem
en nu ??
Heb je aandacht nodig ??
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:16:56 #73
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787690
Kom op Halsema, je gaat je eigen knuffelhomootje Tofu Dibi toch niet verraden? Volgens GroenLinks moeten er meer aangiftes gedaan, of niet soms?
pi_58787731
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:15 schreef Meki het volgende:

[..]

en nu ??
Heb je aandacht nodig ??
Ja heeeeeeel veeeeeeeel en het liefst van lange tenen volk

dinsdag 20 mei 2008 @ 20:21:54 #75
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58787792
Eindelijk eens iemand die gewoon de wet respecteert. (Ton Heerts, PvdA)

[ Bericht 15% gewijzigd door Aoristus op 20-05-2008 20:28:43 ]
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:27:49 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58787895
pi_58787973
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Klopkoek het volgende:
Spoeddebat begint om 19:30

(zag ik op TV)

Ben bang dat het de grote Geert Wilders show zal worden.
De PVV was in ieder geval al een aanfluiting.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:34:17 #78
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58788020
Ja hoor Rutte, cartoonisten moeten boven de wet staan, in het belang van de vrijheid van meningsuiting
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:36:20 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58788066
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:34 schreef Aoristus het volgende:
Ja hoor Rutte, cartoonisten moeten boven de wet staan, in het belang van de vrijheid van meningsuiting
Ik zie cartoonisten op gelijke voet als columnisten. Rutte verwijst naar rechtspraak waarin gesteld wordt dat het vrije woord belangrijker is dan de gevoelens van een groep lange tenen.
pi_58788085
Ik vind het wel jammer dat ik de PVV gemist heb, die zijn altijd wel vermakelijk.

Het is overigens ook te volgens op Politiek24, kanaal 503 voor de mensen met digitale TV.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:39:46 #81
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_58788136
quote:

[..]

Shit, dat mag natuurlijk niet, straks beledigen we nazi's! Doe toch eens normaal man, met je censuur. Als je censuur wilt ga je maar lekker in Iran wonen. Mensen kunnen prima oordelen over hoe ze een cartoon moeten interpreteren nl.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:40:01 #82
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58788139
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zie cartoonisten op gelijke voet als columnisten. Rutte verwijst naar rechtspraak waarin gesteld wordt dat het vrije woord belangrijker is dan de gevoelens van een groep lange tenen.
zijn er eigenlijk nog columnisten die onder een pseudoniem posten?
pi_58788141
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:34 schreef Aoristus het volgende:
En het OM mag natuurlijk altijd wel boven de wet staan ?

http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.html
pi_58788172
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:40 schreef salutem het volgende:

[..]

Uhm het is een bevoegdheid die de OVJ toekomt. En dat zeg ik als jurist. De vraag gaat om of het proportioneel is, maar de bevoegdheid hebben ze.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:42:41 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58788184
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:40 schreef salutem het volgende:

[..]

Dat is een mening van de Elsevier
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:43:07 #86
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58788189
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

zijn er eigenlijk nog columnisten die onder een pseudoniem posten?
Ja, Starfuckert van geenstijl bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:45:23 #87
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58788231
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm het is een bevoegdheid die de OVJ toekomt. En dat zeg ik als jurist. De vraag gaat om of het proportioneel is, maar de bevoegdheid hebben ze.
Welk artikel uit Sv is dat die de bevoegdheden van de OVJ bepaalt?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:45:36 #88
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58788235
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, Starfuckert van geenstijl bijvoorbeeld.
Die zal dan volgende week wel van zijn bed gelicht worden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:45:42 #89
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58788236
quote:
waar gaat dit heen ??
Je hebt gelijk. Het word tijd dat jij niks meer mag zeggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:46:24 #90
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_58788243
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:25 schreef Meki het volgende:
wij worden niet gezien als Nederlanders. maar als werktuig en als tweederangs burgers.
Met alle respect, maar probeer eens los te komen van die aangeleerde hulpeloosheid. Jij spreekt nu zelf over wij/zij, vele autochtonen komen daar niet mee weg, zo eerlijk moet jij zijn.

Bovendien kennen wij in Nederland geen tweederangsburgers. De Nederlandse wet noch de overheid maakt onderscheid tussen ras, geslacht, geaardheid of wat dan ook, het verwijt dat 'wij' 'jullie' als tweederangsburger en werktuig zien is beledigend voor al die autochtonen die moslims (want ik neem aan dat je het daarover hebt) in hun vriendenkring hebben, en dat moet jij wel beseffen. Zoals autochtonen niet mogen generaliseren, mag jij het ook niet!
quote:
Nederlander zullen wij nooit worden omdat de erkenning nooit zal plaats vinden maar eigen volk gaat toch eerst krijgen wij dan te horen.
Je hebt toch een paspoort? Of moet jij opstaan voor blanken, ben jij als laatste aan de beurt bij de tandarts/dokter/wat dan ook, kijkt de overheid de andere kant op wanneer jij benadeeld wordt?

Wat nou erkenning? Er zijn honderden moskeeen, er zijn twee islamitische omroepen, er is heel, HEEL veel ruimte voor debat en afwijkende ideeen, wat wil je nog meer? Je moet eens verschil leren te maken tussen overheidsbeleid enerzijds en anderszijds uitingen van kamerleden/columnisten/cartoonisten etc. Vooral de laatste twee categorieen hebben het recht om bijvoorbeeld cartoons te maken die jij beledigend vindt. Jij mag naar de rechter als je dat zo ervaart. En die speelruimte biedt JOU de kans om JOUW meningen te verkondigen, zonder dat je bang hoeft te zijn vervolgd te worden. Leve de democratie.
quote:
Waar was jij toen PVV zei dat alle moskeeen en de koran verboden moest worden ?. En de Imaams het land uit moesten.
Toen zat ik mezelf net effe lekker af te trekken, nou goed?

Verbod op Koran is belachelijk, Wilders wilde niet alle moskeeen sluiten maar een halt toeroepen aan de komst van nog meer, en Imams die haat zaaien en mensen opzetten tegen het Westen en Westerse idealen (vrijheid van seksuele geaardheid bijvoorbeeld) mogen van mij linea recta in de Noordzee gedumpt worden.

Een laatste noot: Je moet eens leren dat niet iedereen een hekel heeft aan moslims/allochtonen/Marokkanen/etc. Als je over dit soort situaties wilt discussieren prima, maar graag genuanceerd en niet vanuit bovengenoemd perspectief. Je bereikt er een hoop mee.
pi_58788252
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Welk artikel uit Sv is dat die de bevoegdheden van de OVJ bepaalt?
Art 97 lid 1 sub a jo art 67 lid 1 sub b Strafvordering jo art 137c lid 2 ,137d lid 2 Strafrecht.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:48:17 #92
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58788283
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Art 97 lid 1 sub a jo art 67 lid 1 sub b Strafvordering jo art 137c lid 2 ,137d lid 2 Strafrecht.
Volgens mij heeft een OvJ nog steeds een machtiging nodig van de rechter(-commissaris).
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:48:18 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58788284
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
PVV-er: uhm uhm uhm uhm uhm uhm. Maar dat was een bedreiger.
Wat zei ze dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:49:23 #94
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58788305
de aandacht verslapt al voor Halsema, ze zit al spelletjes met haar mobieltje te spelen
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 20:49:55 #95
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58788323
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit Art 97: "bij dringende noodzakelijkheid en indien het optreden van de rechter-commissaris niet kan worden afgewacht"

Dat lijkt mij niet het geval, toch?
pi_58788324
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Volgens mij heeft een OvJ nog steeds een machtiging nodig van de rechter(-commissaris).
Kan achteraf gegeven worden (lees art 97 even na). Uit het debat blijkt dat de machtiging trouwens gegeven is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_58788343
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat zei ze dan?
Halsema had het over de aangifte van Wilders jegens die ene kunstenaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_58788364
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Uit Art 97: "bij dringende noodzakelijkheid en indien het optreden van de rechter-commissaris niet kan worden afgewacht"

Dat lijkt mij niet het geval, toch?
Machtiging R-C schijnt gegeven te zijn , en als dat niet zo is, dan moet er dus voldaan zijn aan "dringende noodzakelijkheid".... kan behoorlijk ruim opgevat worden.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:52:30 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58788374
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Halsema had het over de aangifte van Wilders jegens die ene kunstenaar.
Dat verhaal ken ik. Zei de PVV daarop dat rozen een bedreiging zijn?

Wow.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:53:03 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58788384
Wat lul je nou, Verdonk? Publieke figuren die anoniem willen blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')