abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58860910
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:29 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat deze zaak broddelwerk was staat vast. Maar de suggestie dat in de buurt zijn en bekennen meteen tot een veroordeling zal leiden is onjuist.
Wat ik bedoelde is dat het vereiste van wettige bewijsmiddelen hier geen enkele bescherming biedt. Als ze niet in de buurt waren, was er geen reden om ze te verdenken, van de verdenking in combinatie met langdurig verhoor komt een bekentenis, en als je dan de aanleiding voor de verdenking daar weer bij neemt, heb je de wettige bewijsmiddelen. Het enige wat dan nog nodig is, is de overtuiging van schuld, en daarvoor was die idiote sleeptheorie voldoende.
quote:
Ik weet niet eens of dat alles was wat er tegen de heren heeft gepleit (volgens mij niet).
Het lijkt me niet dat de bekentenis van daderwetenschap blijk heeft gegeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58862605
quote:
Premier: nu nog geen excuses aan 'Twee van Putten'

DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende vindt het nog te vroeg om te spreken over het aanbieden van excuses aan de twee mannen die ten onrechte tien jaar vastzaten voor de moord op de Puttense Christel Ambrosius.

Nu er alsnog een nieuwe verdachte in de zaak is aangehouden, wil hij eerst de verdere rechtsgang afwachten voordat hij conclusies trekt.

De minister-president zei dat vrijdag na afloop van de ministerraad. De advocaat van Herman Du Bois en Wilco Viets zei deze week dat zijn cliënten een officiële rehabilitatieverklaring van de Nederlandse overheid willen. Ook beraden zij zich naar aanleiding van de nieuwe arrestatie op het indienen van een aanvullende schadeclaim.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:06:07 #153
3542 Gia
User under construction
pi_58867363
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Het lijkt me niet dat de bekentenis van daderwetenschap blijk heeft gegeven.
Nee, inderdaad. Daarbij, als je het arrest doorleest, dan staat daar dat de andere mannen zagen hoe Christel gewurgd werd door twee duimen op het strottehoofd.
Ergens anders gaat het weer over een riem die vernietigd is door justitie en waarmee ze volgens forensisch onderzoek mogelijk is vermoord.

Ik neem toch aan dat de tekenen van verwurging met een riem totaal anders zijn dan met twee duimen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:18:25 #154
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_58869002
Kunnen die twee weken voorarrest nog verlengd worden?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:44:42 #155
3542 Gia
User under construction
pi_58869628
Net Peter R. bij Knevel en vd Brink, over gezeur dat zo'n dna-match nog niet wil zeggen dat hij ook de dader is:
"In het geval van Viets en Du Bois was er geen match en waren ze wel verdacht, nu is er wel een match en wil dat nog niet zeggen dat hij dus als verdachte aangemerkt mag worden" (Van die strekking, maar andere woorden)
Inderdaad nogal dubbel.

Ook het feit dat de verdachte zich beroept op het zwijgrecht maakt hem verdacht. Volgens Peter kan de verklaring daarvoor alleen liggen in het feit dat hij, zou hij uitleggen hoe zijn dna daar komt, zich binnen no time vast zou lullen.

@ Poohy,
Volgens mij wel. Afhankelijk van het onderzoek en de bewijslast.
pi_58870501
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:44 schreef Gia het volgende:

Ook het feit dat de verdachte zich beroept op het zwijgrecht maakt hem verdacht. Volgens Peter kan de verklaring daarvoor alleen liggen in het feit dat hij, zou hij uitleggen hoe zijn dna daar komt, zich binnen
Peter is altijd veel te stellig in zijn conclusies. Een beetje advocaat zal hem aanraden zich in deze fase op zijn zwijgrecht te beroepen, dat zegt op zich niks .
  zaterdag 24 mei 2008 @ 01:14:31 #157
3542 Gia
User under construction
pi_58871118
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Peter is altijd veel te stellig in zijn conclusies. Een beetje advocaat zal hem aanraden zich in deze fase op zijn zwijgrecht te beroepen, dat zegt op zich niks .
Nou, het lijkt me toch wel dat je het jezelf dan onmogelijk maakt om over een aantal weken ineens te zeggen dat je gewoon seks had met instemming van het slachtoffer.

Want als dat het geval is, is het sowieso raar dat hij dat niet meteen zegt.
pi_58875279
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 01:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me toch wel dat je het jezelf dan onmogelijk maakt om over een aantal weken ineens te zeggen dat je gewoon seks had met instemming van het slachtoffer.

Want als dat het geval is, is het sowieso raar dat hij dat niet meteen zegt.
Raar telt niet in de juridische wereld. Het gaat om de feiten.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:47:07 #159
3542 Gia
User under construction
pi_58875631
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Raar telt niet in de juridische wereld. Het gaat om de feiten.
Ja, maar feiten veranderen niet in een paar weken tijd. Dus, als hij nu niet zegt hoe de vork in de steel zit, is hij over een aantal weken totaal ongeloofwaardig.
pi_58875644
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar feiten veranderen niet in een paar weken tijd. Dus, als hij nu niet zegt hoe de vork in de steel zit, is hij over een aantal weken totaal ongeloofwaardig.
In dit geval is de geloofwaardigheid juridisch niet zo interessant.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:53:04 #161
127004 maril
Smeetsfan
pi_58875710
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

In dit geval is de geloofwaardigheid juridisch niet zo interessant.
Denk jij dan dat die 2 van putten er toch mee te maken hebben gehad?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:37:56 #162
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_58876356
Wat is eigenlijk de reden dat ze elke zaterdag met vier man in een mercedes een rondje door het bos maakten
pi_58896505
De ene gaat met zijn vrienden in de kroeg zitten, de ander rijdt rondjes in een auto. Big deal.
*verwijderd door Admin*
pi_58896820
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:37 schreef poohy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat ze elke zaterdag met vier man in een mercedes een rondje door het bos maakten
Geen idee, maar ik vind er niets raars aan.

Een groepje vrienden gaat met de auto door het bos rijden. Gezellig kletsen met elkaar. Ze roken samen een sigaretje en genieten van de omgeving. Dat ze met de auto gingen kwam omdat er eentje slecht ter been was en wandelen niet lang kon volhouden.

Het is maar een idee hoor, berust niet op feiten of wat dan ook, maar om je verdenkingen eventjes wat te relativeren
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  zondag 25 mei 2008 @ 13:40:28 #165
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_58897178
Oh nee ik heb en kan totaal niet verdenken omdat ik lang niet alle feiten ken Dus dat was ik absoluut niet van plan..

Maar het was alleen het idee op zich, dat mensen dit elke zaterdag doen Waarschijnlijk toch een vooroordeel van mij
pi_58898303
Als de zaak rond is bij de rechter moeten er inderdaad excuses komen, wat mij betreft krijgen die lieden nog wat extra geld en moet er ook een juridische heksenjacht opgezet gaan worden naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze gerechtelijke dwaling.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58898611
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 12:53 schreef maril het volgende:

[..]

Denk jij dan dat die 2 van putten er toch mee te maken hebben gehad?
Geen idee. Maar niets verbaast me nog in deze zaak. (en veel andere zaken). Uitsluiten kun je het nog niet ieg.
pi_58901110
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen idee. Maar niets verbaast me nog in deze zaak. (en veel andere zaken). Uitsluiten kun je het nog niet ieg.
Toen Joran van der Sloot op televisie bekende riep jij dat hij een fantast was en indruk probeerde te maken op Patrick, maar helemaal niks met de verdwijning van Holloway te maken had.

En in deze zaak sluit je het niet uit.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 25 mei 2008 @ 21:18:16 #169
127004 maril
Smeetsfan
pi_58906355
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Toen Joran van der Sloot op televisie bekende riep jij dat hij een fantast was en indruk probeerde te maken op Patrick, maar helemaal niks met de verdwijning van Holloway te maken had.

En in deze zaak sluit je het niet uit.
Ik vind dit geen vergelijking er zit een verschil om via een verborgencamera een bekentenis te doen als voor de politie.
Bovendien was Joran onder invloed en is het een fantast (hij was/is daar zelf voor in behandeling) die misschien sprak hij de waarheid misschien wel niet.
Maar desalniettemin kan ik mij voorstellen dat de 2 uit Putten dingen hebben gezegd en ondertekend onder druk, dus ik geloof wel op een of andere manier in hun onschuld.
pi_58906577
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:18 schreef maril het volgende:

[..]

Ik vind dit geen vergelijking er zit een verschil om via een verborgencamera een bekentenis te doen als voor de politie.
Daar zit inderdaad een heel groot verschil tussen, want in dit soort politieverhoren is het meestal van "jij hebt het gedaan, geef nou maar toe!! etc".

Joran daarentegen zat in een heel ontspannen en relaxte situatie.
quote:
Bovendien was Joran onder invloed en is het een fantast (hij was/is daar zelf voor in behandeling) die misschien sprak hij de waarheid misschien wel niet.
Van een een wietjoint ga je eerder de waarheid spreken dan liegen. En dat fantastverhaal is door o.a. zijn vader in het leven geroepen.
Overigens was er ook geen andere optie dan Joran psychisch gestoord te laten verklaren, want anders was hij het haasje.
pi_58912884
gisteren bij peter r de vries was de vader van ronald pieper.
wat verschrikkelijk om te zien hoe ook die familie nu helemaal kapot is, die vader zat er helemaal gebroken, ook het leven van die familie is nu helemaal kapot
pi_58913058
Bij Peter R de Vries werd er ook gezegd dat er een heksenjacht geopend moet worden op de verantwoordelijken van justitie en politie.
Het was zelfs zo dat sommige lieden die fouten hebben gemaakt in die zaak, vette promotie hebben gemaakt.

Er moeten in deze zaak koppen gaan rollen om een politiek voorbeeld te stellen. Mensen die in de toekomst bezig zullen zijn met dit soort zaken, moeten zo ongekend geïntimideerd worden door het laten rollen van de koppen in de zaak van Putten, dat er in de toekomst veel minder (bewuste/lakse) fouten gemaakt gaan worden.

Dit is ook allemaal het topje van de ijsberg, er zitten veel meer mensen onschuldig vast waarvan de zaak de media niet haalt.
pi_58913419
Hopelijk hebben ze nu eindelijk na al die jaren de echte moordenaar gevonden...zal wel een keer tijd worden Krijgt haar familie ook onderhand eens rust.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_58913491
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:50 schreef DjinN het volgende:
Hopelijk hebben ze nu eindelijk na al die jaren de echte moordenaar gevonden...zal wel een keer tijd worden Krijgt haar familie ook onderhand eens rust.
die familie blijft volhouden dat die twee er in ieder geval wat mee te maken hebben.

heel spijtig voor de ouders van dat kind maar als ik die 2 van putten was zou ik een aanklacht indienen, word een beetje grof om twee onschuldigen blijven te beschuldigen waar ze ook al 7 jaar voor in de bak hebben gezeten...
pi_58913582
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:54 schreef terrorjapie het volgende:

[..]

die familie blijft volhouden dat die twee er in ieder geval wat mee te maken hebben.

heel spijtig voor de ouders van dat kind maar als ik die 2 van putten was zou ik een aanklacht indienen, word een beetje grof om twee onschuldigen blijven te beschuldigen waar ze ook al 7 jaar voor in de bak hebben gezeten...
Dat die familie dat denkt komt ook voornamelijk door dat justitie na de vrijspraak indirect heeft volgehouden dat die twee wel schuldig waren.

Dat is ook 1 van de redenen dat die jongens nog wat schadevergoeding moet krijgen. Overigens moet er met de tijd natuurlijk wel een einde komen aan die beschuldigingen die de familie van Crystel uit.
pi_59744335
'Verdachte had relatie met slachtoffer Putten'
PUTTEN - Ronald P. (33), de onlangs opgepakte verdachte in de Puttense moordzaak, beweert ruim een half jaar een geheime relatie te hebben gehad met slachtoffer Christel Ambrosius. Dat meldt het AD zaterdag op basis van het dossier, dat de krant in handen heeft gekregen.

P. verklaart op deze manier hoe zijn DNA op het lichaam van Ambrosius is gekomen. P. heeft hun relatie uitgebreid toegelicht tijdens urenlange verhoren door het rechercheteam dat de moord onderzoekt. Geen van de onlangs verhoorde getuigen zegt overigens iets te hebben geweten van de relatie.

De verdachte kwam onlangs in beeld als verdachte door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). Hij moest in 2005 genetisch materiaal afstaan nadat hij was veroordeeld voor het mishandelen van zijn toenmalige partner. P. ontkent overigens ten stelligste Ambrosius te hebben vermoord. Zij werd op 9 januari 1994 in het huis van haar oma verkracht en vermoord. (ANP) AD.nl
  vrijdag 27 juni 2008 @ 23:54:01 #177
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_59744583
Dat zat er wel in, P. probeert de sleeptheorie gewoon overeind te houden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_59744648
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 23:54 schreef Bayswater het volgende:
Dat zat er wel in, P. probeert de sleeptheorie gewoon overeind te houden.
Zou kunnen ja. Straks is de zaak helemaal niet opgelost
  zaterdag 28 juni 2008 @ 00:02:20 #179
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_59744797
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:25 schreef JohnDope het volgende:
Bij Peter R de Vries werd er ook gezegd dat er een heksenjacht geopend moet worden op de verantwoordelijken van justitie en politie.
Het was zelfs zo dat sommige lieden die fouten hebben gemaakt in die zaak, vette promotie hebben gemaakt.

Er moeten in deze zaak koppen gaan rollen om een politiek voorbeeld te stellen. Mensen die in de toekomst bezig zullen zijn met dit soort zaken, moeten zo ongekend geïntimideerd worden door het laten rollen van de koppen in de zaak van Putten, dat er in de toekomst veel minder (bewuste/lakse) fouten gemaakt gaan worden.

Dit is ook allemaal het topje van de ijsberg, er zitten veel meer mensen onschuldig vast waarvan de zaak de media niet haalt.

Dan is het nog erger bij de Schiedammer parkmoord, waar politie en justitie maar bleven volhouden dat ze gelijk hadden om hun gezicht niet te verliezen.

Ten koste van een onschuldige vent in de gevangenis en een gevaarlijke gek die dus nog rondloopt en het weer kan doen.

De enige kop die in díe zaak heeft gerold is die van de klokkenluider.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat die familie dat denkt komt ook voornamelijk door dat justitie na de vrijspraak indirect heeft volgehouden dat die twee wel schuldig waren.

Dat is ook 1 van de redenen dat die jongens nog wat schadevergoeding moet krijgen. Overigens moet er met de tijd natuurlijk wel een einde komen aan die beschuldigingen die de familie van Crystel uit.
De vader van Christel heeft altijd gezegd dat 'de twee' onschuldig waren. Haar broer daarentegen heeft Viets of Dubois nog geprobeerd met zijn bus overhoop te rijden, waarvoor de politie geen aangifte voor wilde opnemen! Zie ook die aflevering van 'de week van willibrord'
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_59747923
Moordverdachte: ik had relatie met Christel

ZUTPHEN - Ronald P. (33), de onlangs opgepakte verdachte in de Puttense moordzaak, beweert ruim een half jaar, tot haar dood, een 'geheime relatie' te hebben gehad met Christel Ambrosius.

Puttense moordzaak: verdachte Ronald P. en slachtoffer Christel Ambrosius. Zij werd op 9 januari 1994 in het huis van haar oma verkracht en vermoord. Het AD beschikt over het dossier waarin P. voor het eerst verklaart waardoor zijn dna op het lichaam van Ambrosius is gevonden. Hij ontkent in alle toonaarden Christel te hebben vermoord.

Ronald P. lichtte de relatie uitgebreid toe in urenlange verhoren door rechercheurs van het team dat de moord onderzoekt. Geen van de onlangs verhoorde getuigen, onder wie Christels stapvriendin Nataschja van der Stelt, zegt iets van de 'geheime relatie' te hebben afgeweten.

Volgens P. had hij de avond voor haar dood seks met Christel in zijn ouderlijke woning. Zijn ouders waren naar een bingoavond. De twee hadden plannen te gaan samenwonen. ,,Ik was erg verliefd op Christel. Volgens mij was ze ook zo verliefd op mij. Ik ben kapot geweest van haar dood. Ik heb haar niet verkracht of vermoord.''

Uit een dna-match bleek in april 2008 dat een 'deels ingedroogd spoor bevattend sperma' op Christels dijbeen afkomstig is van P. Ook inwendig aangetroffen sperma, een schaamhaar en een bloedvlekje op haar spijkerbroek is van P., zo blijkt uit onderzoek.,,We zagen elkaar niet zo heel vaak – ze was stewardess. Soms vijf keer per maand, op andere momenten maar één keer per maand. Als we elkaar zagen was het heel innig.''

P. zou pas na enkele weken in een oude krant hebben gelezen dat ze was vermoord. ,,Ik had iets van 'nee, dat kan niet, niet mijn Christel'. P.'s avocaat Ruud van Boom wil niet reageren.

Zie ook:
'Christel Ambrosius was alles voor mij'
Ronald P.: Incest als ma weg was

AD.nl
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:20:03 #181
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_59748051
http://www.ad.nl/binnenla(...)_als_ma_weg_was.html
quote:

De vader van Ronald P. heeft incest gepleegd met zijn zoon en dochter. Die beschuldiging uit Ronald in verschillende verhoren tegenover de recherche.

De incest vond plaats op woensdagavonden als zijn moeder naar 'de moederclub' ging. ,,De ene keer word jij gepakt, de andere keer je zusje en de andere keer word je allebei gepakt.''

De incest zou zijn gestopt toen hij op zijn 9de naar een internaat werd gestuurd. Een wijkagent uit Putten herinnert zich in zijn verklaring ook de incest. Er is echter destijds nooit aangifte gedaan, aldus deze agent.

De moeder van Ronald verklaart dat ze wel van de beschuldigingen van haar kinderen afwist, maar dat haar man het altijd had ontkend. ,,Ik geloofde Carla (haar dochter-red.) wel, maar mijn man bleef ontkennen.''

Ronald deed acht jaar geleden aangifte bij de politie Haaglanden. Hij sprak uren met een zedenrechercheur. Die vertelde hem dat de zaak verjaard was.

De vader verscheen kort na de arrestatie bij Peter R. de Vries op televisie waar hij zich zeer negatief over zijn zoon uitliet. Hij vertelde daar dat hij zich herinnerde dat zijn zoon die zondag was weggeweest. In de verklaringen bij de politie zegt hij heel stellig zich van die afwezigheid niets te herinneren.
Dit verhaal wordt steeds gekker.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:26:12 #182
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59748085
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 08:56 schreef Suko het volgende:
Moordverdachte: ik had relatie met Christel

AD.nl
quote:
De vader van Ronald P. heeft incest gepleegd met zijn zoon en dochter. Die beschuldiging uit Ronald in verschillende verhoren tegenover de recherche.

Ronald P., verdachte in de Puttense moordzaak. FOTO MISDAAD.AKTUEEL.NU
De incest vond plaats op woensdagavonden als zijn moeder naar 'de moederclub' ging. ,,De ene keer word jij gepakt, de andere keer je zusje en de andere keer word je allebei gepakt.''

De incest zou zijn gestopt toen hij op zijn 9de naar een internaat werd gestuurd. Een wijkagent uit Putten herinnert zich in zijn verklaring ook de incest. Er is echter destijds nooit aangifte gedaan, aldus deze agent.

De moeder van Ronald verklaart dat ze wel van de beschuldigingen van haar kinderen afwist, maar dat haar man het altijd had ontkend. ,,Ik geloofde Carla (haar dochter-red.) wel, maar mijn man bleef ontkennen.'' Ronald deed acht jaar geleden aangifte bij de politie Haaglanden. Hij sprak uren met een zedenrechercheur. Die vertelde hem dat de zaak verjaard was.

De vader verscheen kort na de arrestatie bij Peter R. de Vries op televisie waar hij zich zeer negatief over zijn zoon uitliet. Hij vertelde daar dat hij zich herinnerde dat zijn zoon die zondag was weggeweest. In de verklaringen bij de politie zegt hij heel stellig zich van die afwezigheid niets te herinneren.

omfg ..... ik heb die vader inderdaad ook aangehoord bij Peter R. de Vries, maar zo krijg je dus weer totaal ander beeld, he...
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:02:22 #183
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_59758233
Als het waar is natuurlijk..
pi_59758375
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:02 schreef poohy het volgende:
Als het waar is natuurlijk..
Vraag me wel af waarom dit allemaal naar buiten komt.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:38:06 #185
127004 maril
Smeetsfan
pi_59758950
Die zaak lijkt aan alle kanten te stinken.wat is nou waar en wat niet.
pi_59759732
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:38 schreef maril het volgende:
Die zaak lijkt aan alle kanten te stinken.wat is nou waar en wat niet.
Inderdaad, en als zus Carla ook misbruikt waarom zegt ze dit dan (toen bekend werd dat Ronald mogelijk de dader is) in de Telegraaf 22 mei 2007: "Het is verschrikkelijk", aldus Ronald P.'s zus Carla. "Mijn ouders en ik zijn er compleet kapot van. Maar we mogen verder niets van de politie zeggen." En verder lijkt me die Ronald een tamelijk gestoord en sexueeel gefrustreerd. Hij was altijd al een einzelgänger, wat zou stewardess Christel nou in hem gezien hebben, ik geloof er weinig van, hij heeft er waarschijnlijk over gefantaseerd en zijn op een gegeven moment mogelijk de stoppen doorgeslagen, misschien ook na een vette afwijzing.

AD.nl: ,,We zagen elkaar niet zo heel vaak – ze was stewardess. Soms vijf keer per maand, op andere momenten maar één keer per maand. Als we elkaar zagen was het heel innig.'' P. zou pas na enkele weken in een oude krant hebben gelezen dat ze was vermoord. ,,Ik had iets van 'nee, dat kan niet, niet mijn Christel'."

Bollocks, ten eerste waarom zou je die verhouding geheim moeten houden en ten tweede wist iedereen al heel gauw, vooral in een dorp als Putten, wat er gebeurd was, en Ronald zou dat pas na enkele weken in de krant hebben gelezen? Ja ja...
pi_59772943
In your dreams Ronald, in your dreams...indeed.
quote:
'Affaire Christel in P.'s dromen'

AMSTERDAM - "Natuurlijk heeft Ronald P. een relatie gehad met Christel: in zijn dromen!" Nataschja van der Stelt, hartsvriendin van de in 1994 vermoorde stewardess Christel Ambrosius (23), verwijst de verhalen van de vorige maand opgepakte Ronald P. in uitgelekte politieverhoren naar het rijk der fabelen.

P. beweert dat hij maandenlang een geheime relatie had met de vijf jaar oudere Christel en zelfs met haar wilde gaan samenwonen. "Wat een onzin", vervolgt Nataschja. "Christel had geen geheimen voor me, we schreven nota bene in hetzelfde dagboek. We wisten alles van elkaar, ook met wie we het deden. Ze heeft het zelfs nooit over die P. gehad."

Volgens P. had hij zaterdag 8 januari 1994, een dag voor de moord, 'een fantastische avond' met Christel. Dat blijkt evenmin te kloppen: Christel ging die avond uit met haar vriendin. Ook droeg zij niet de kleding - zoals een gifgroen truitje - die P. beschrijft.

"Christel had een hekel aan felle kleuren en droeg die nooit. Bovendien heb ik die avond niets aan haar gemerkt. Als ze inderdaad naar P. was geweest, had ze me dat verteld. Mannen waren ons favoriete gespreksonderwerp: Christel hield van oudere, stoere kerels, daar heeft P. niets van weg." De vermeende moordenaar, die toen in Putten woonde, beweert dat hij pas weken later vernam dat de 'liefde van zijn leven' was omgebracht.

"Alweer onmogelijk. Vanaf de eerste dag is de moord in Putten hét gesprek van de dag geweest." In de plaatselijke cafetaria waar P. haar naar eigen zeggen geregeld ontmoette, kwam Christel volgens haar vriendin niet. Ook niet om sigaretten te kopen, zoals wordt beweerd. Nataschja: "Christel rookte niet eens."

Het slachtoffer werd zondagmiddag 9 januari 1994 dood in het huis van haar oma gevonden. Ze bleek kort tevoren verkracht, neergestoken en gewurgd.

Druppel
P. probeert nu te verklaren hoe zijn dna op de stewardess kon worden gevonden. Hij zou de avond voor de moord seks met Christel hebben gehad, wat de druppel van zijn ingedroogde sperma op haar bovenbeen moet verklaren. Die verdedigingstactiek is echter waardeloos. De zogeheten sleeptheorie - sperma dat al in het lichaam zat en er door de dader werd uitgesleept - werd al in 2002 door het gerechtshof in Leeuwarden met de grond gelijkgemaakt. P. laat bovendien onvermeld dat Christels hele onderlijf in- en uitwendig vol zat met zijn sperma dat volgens een patholoog-anatoom niet was ingedroogd. Saillant is bovendien dat P. zegt Christel zaterdag 8 januari voor het laatst te hebben gezien. In haar spijkerbroek, die Christel de volgende ochtend schoon uit de wasmand had gehaald en aangetrokken, werd echter wel een schaamhaar en een druppel bloed van P. aangetroffen.

Mogelijk is er inmiddels veel meer bewijs. Forensische rapporten uit 1994 vermelden dat er destijds bijvoorbeeld tal van microscopische sporen op het lichaam en nagelvuil zijn veiliggesteld. Ook dat kan alsnog op dna worden onderzocht. telegraaf.nl
pi_68896093
quote:
Behandeling Puttense moordzaak van start

ZUTPHEN - Met een vertraging van enkele maanden begint vandaag bij de rechtbank Zutphen de inhoudelijk behandeling van de Puttense Moordzaak, deel 2. Zes dagen zijn er voor uitgetrokken. Terecht staat de 34-jarige Delftenaar Ronald P., die wordt verdacht van verkrachting van en de moord op de 23-jarige Christel Ambrosius in 1994.

De politie hield Ronald P. 20 mei 2008 aan, nadat zijn DNA profiel overeen bleek te komen met dat van DNA-materiaal dat in de vorm van sperma, bloed en haren bij Ambrosius was aangetroffen. P. had DNA-materiaal moeten afstaan nadat hij in 2005 was aangehouden voor mishandeling van zijn partner. Aanvankelijk weigerde hij dit, maar werd er door de rechter in 2007 toe verplicht.

Ten tijde van de moord woonde P. in Putten. Volgens de verdachte had hij gedurende een periode van 10 maanden een geheime relatie met Christel. Hij zou daags voor haar dood seks met haar hebben gehad, wat zou verklaren waarom zoveel sporen bij haar lichaam zijn gevonden die in zijn richting wijzen. Voor die relatie ontbreken overigens de bewijzen tot dusver. Niemand kan de relatie bevestigen en ook in de dagboeken van Christel is geen verwijzing naar Ronald P. te vinden.

Eerder werden in deze zaak de Puttenaren Wilco Viets en Herman du Bois veroordeeld. Bij een herziening werden ze in 2002, na zeven jaar cel, vrijgesproken.

De rechtbank hoort vandaag onder meer de verdachte en getuige-deskundigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68896801
Interessant.
pi_68900866
Ben benieuwd, vast staat dat Justitie er deze keer géén potje van zal gaan maken.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_68903067
quote:
'Verdachte had relatie met Christel'

PUTTEN - Het bewijs in de Puttense moordzaak tegen de 34-jarige verdachte P. uit Delft, kan in een pagina onderuit worden gehaald. Dat stelde raadsman R. van Boom vanochtend op basis van een extern onderzoek naar het sporenmateriaal, dat in zijn opdracht is uitgevoerd door een deskundige.

Volgens Van Boom concludeert het openbaar ministerie op basis van een spermadruppel op het been van het slachtoffer Christel Ambrosius dat de verdachte op de dag van de moord 9 januari 1994 bij het slachtoffer moet zijn geweest. Volgens de verdachte zelf had hij een geheime relatie met het slachtoffer. Hij had haar daags voor de moord ook gezien en seks met haar gehad. Dat zijn sperma daags erna op het slachtoffer is gevonden, zou mogelijk komen doordat de nog onbekende echte moordenaar het tijdens de verkrachting uit haar lichaam zou hebben gesleept.

Deze zogeheten verslepingstheorie werd overigens al als scenario gebruikt in de strafzaak tegen de twee eerdere verdachten, de Puttenaren Wilco Viets en Herman du Bois, maar later als onwaarschijnlijk verworpen.

Volgens Van Boom blijkt uit zijn onderzoek dat bij het sporenonderzoek door deskundigen op sommige punten foute conclusies getrokken en is niet overal duidelijk hoe met het sporenmateriaal is omgesprongen. Hij vroeg om volledige inzage in de 22 dossiers waarin het sporenmateriaal is vastgelegd.

De rechtbank trok zich na zijn betoog terug voor overleg
Wordt die gare sleeptheorie weer van stal gehaald
pi_68903746
quote:
Op maandag 11 mei 2009 12:30 schreef Kinz het volgende:
vast staat dat Justitie er deze keer géén potje van zal gaan maken.
O?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68913958
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

O?
Verdachte houd z'n smoel, ze kunnen dus geen false verklaringen enzo meer
pi_68915210
Ik denk dat het nog een behoorlijke klus wordt om hem voor moord/doodslag veroordeeld te krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68915338
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Excuses wel nee.. daar zijn we te beschaafd voor. Je kan altijd zeggen dat het systeem zo werkt en dus niemand blaam treft.
pi_68934594
quote:
IJzige sfeer in de rechtszaal

ZUTPHEN - De lichaamstaal van de drie politiemannen die als getuigen naast elkaar voor de rechters zitten, spreekt boekdelen.

De armen gekruist, de monden strak, de antwoorden afgemeten en ze kijken hun kwelgeest niet aan. Die kwelgeest is advocaat R. van Boom, die de De lichaamstaal van de drie politiemannen die als getuigen naast elkaar voor de rechters zitten, spreekt boekdelen. De armen gekruist, de monden strak, de antwoorden afgemeten en ze kijken hun kwelgeest niet aan. Die kwelgeest is advocaat R. van Boom, die de 34-jarige, zwijgende verdachte Ronald P. bijstaat in de Puttense moordzaak.

De drie politiemannen bogen zich in 2007 en 2008 nogmaals over de sporen die werden aangetroffen op en bij het lichaam van de in 1994 vermoorde Christel Ambrosius en maakten op basis daarvan een nieuwe reconstructie van wat zich rond het plaats delict heeft afgespeeld. Christel is gewurgd, voorover gevallen met haar hoofd op een tafel, door de dader omgedraaid, verkracht en daarna met een mes in hals en een arm gestoken of gesneden.

Sperma is in haar lichaam en op haar been aangetroffen, evenals bloedsporen op haar broek en onder de nagels van een hand. Haren ook. En al dat materiaal is afkomstig van verdachte Ronald P. Maar de advocaat zaagt de agenten door: „Hoe weet u hoe ze gevallen is, dat ze is omgedraaid, hoe zag de spermavlek op haar been eruit, welke conclusies trekt u op basis daarvan. Wie droeg het pakketje met sporenmateriaal toen het voor technisch onderzoek naar Londen werd gebracht.” De vragen lijken een belangrijk doel te hebben.

Aantonen dat de politiemensen hun werk niet goed hebben gedaan, althans te gemakkelijk conclusies trokken.
Want Van Boom heeft door een forensisch specialist zelf onderzoek laten doen naar de wijze waarop het onderzoek gedaan is en hoe sporen zijn behandeld. Dat rapport hadden noch de rechtbank noch de officier al kunnen inzien, maar zal volgens Van Boom van groot belang blijken te zijn.

Evengoed weet de verdachte, die gistermiddag de rechtbank wegens rugklachten verliet, zich gesteld tegenover een enorme bewijslast. Het DNA-materiaal om te beginnen. Volgens de verdachte zou hij een geheime relatie met Christel hebben gehad. Daags voor de moord ontmoette hij haar en hadden ze seks. Dat zijn sperma op het slachtoffer is gevonden, zou mogelijk komen doordat de nog onbekende echte moordenaar het tijdens de verkrachting uit haar lichaam zou hebben gesleept.

Een theorie die overigens eerder verworpen is. Er spreekt meer tegen P. Hoewel hij zegt een relatie met haar te hebben gehad, wist niemand daarvan. Bovendien wist P. bij zijn verhoren heel weinig van zijn Christel. De kleur van haar ogen kende hij niet, wanneer ze jarig was, bij welke vliegtuigmaatschappij zij werkte, zelfs niet waar ze woonde. De moord zorgde voor grote opschudding in het dorp Putten. Toch sprak P., ondanks de innige relatie die hij zei te hebben met Christel, na haar dood met niemand ook maar een woord over haar.
Innige relatie mijn reet
pi_68946300
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Innige relatie mijn reet
Das nog geen bewijs voor Moord, blijf het zeggen dat ze hem daar niet op gaan veroordelen, daar is echt meer voor nodig
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68947481
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Das nog geen bewijs voor Moord, blijf het zeggen dat ze hem daar niet op gaan veroordelen, daar is echt meer voor nodig
Ze hebben voorlopig alleen de DNA-sporen en enkele twijfelachtige verklaringen van P. Dat zijn redenen om vraagtekens te zetten bij zijn persoon, maar vrees dat het idd te weinig is om hem te veroordelen.

Komende donderdag overigens van de partij in Zutphen, als verslaggever. Ben benieuwd.
  vrijdag 17 september 2010 @ 11:13:53 #199
318555 ranifiles
Wat gebeurt ons nou ?
pi_86529519
Ach, wie heeft er nu nog interesse in de Puttense Moordzaak?. Wij zitten al vanaf 2007 in de doofpot voor deze kwestie en niemand wil van mij weten wat ik allemaal weet. Hoe harder de media achter die Ronald aanlopen, des te stiller is het bij mij.

Ik geeft het op, De puttense moordzaak is helemaal opgelost hoor !!!! Gaan we lekker allemaal onze kop in het zand steken en op zoek naar een nieuw verhaal.

ranifiles
///
Ik hoop dat er iemand is die denkt dat ik alles gelogen heb, in dat geval kan ik eindelijk laten zien wat ons is overkomen. En als die persoon mij weet te overtuigen dat ik het bij het verkeerde eindje heb dan hoef ik alleen maar even in Therapie te
  vrijdag 17 september 2010 @ 12:07:30 #200
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_86531518
Brand dan maar los hierzo. Ben benieuwd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')