Wat ik bedoelde is dat het vereiste van wettige bewijsmiddelen hier geen enkele bescherming biedt. Als ze niet in de buurt waren, was er geen reden om ze te verdenken, van de verdenking in combinatie met langdurig verhoor komt een bekentenis, en als je dan de aanleiding voor de verdenking daar weer bij neemt, heb je de wettige bewijsmiddelen. Het enige wat dan nog nodig is, is de overtuiging van schuld, en daarvoor was die idiote sleeptheorie voldoende.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:29 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat deze zaak broddelwerk was staat vast. Maar de suggestie dat in de buurt zijn en bekennen meteen tot een veroordeling zal leiden is onjuist.
Het lijkt me niet dat de bekentenis van daderwetenschap blijk heeft gegeven.quote:Ik weet niet eens of dat alles was wat er tegen de heren heeft gepleit (volgens mij niet).
quote:Premier: nu nog geen excuses aan 'Twee van Putten'
DEN HAAG (ANP) - Premier Jan Peter Balkenende vindt het nog te vroeg om te spreken over het aanbieden van excuses aan de twee mannen die ten onrechte tien jaar vastzaten voor de moord op de Puttense Christel Ambrosius.
Nu er alsnog een nieuwe verdachte in de zaak is aangehouden, wil hij eerst de verdere rechtsgang afwachten voordat hij conclusies trekt.
De minister-president zei dat vrijdag na afloop van de ministerraad. De advocaat van Herman Du Bois en Wilco Viets zei deze week dat zijn cliënten een officiële rehabilitatieverklaring van de Nederlandse overheid willen. Ook beraden zij zich naar aanleiding van de nieuwe arrestatie op het indienen van een aanvullende schadeclaim.
Nee, inderdaad. Daarbij, als je het arrest doorleest, dan staat daar dat de andere mannen zagen hoe Christel gewurgd werd door twee duimen op het strottehoofd.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt me niet dat de bekentenis van daderwetenschap blijk heeft gegeven.
Peter is altijd veel te stellig in zijn conclusies. Een beetje advocaat zal hem aanraden zich in deze fase op zijn zwijgrecht te beroepen, dat zegt op zich niks .quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:44 schreef Gia het volgende:
Ook het feit dat de verdachte zich beroept op het zwijgrecht maakt hem verdacht. Volgens Peter kan de verklaring daarvoor alleen liggen in het feit dat hij, zou hij uitleggen hoe zijn dna daar komt, zich binnen
Nou, het lijkt me toch wel dat je het jezelf dan onmogelijk maakt om over een aantal weken ineens te zeggen dat je gewoon seks had met instemming van het slachtoffer.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Peter is altijd veel te stellig in zijn conclusies. Een beetje advocaat zal hem aanraden zich in deze fase op zijn zwijgrecht te beroepen, dat zegt op zich niks .
Raar telt niet in de juridische wereld. Het gaat om de feiten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me toch wel dat je het jezelf dan onmogelijk maakt om over een aantal weken ineens te zeggen dat je gewoon seks had met instemming van het slachtoffer.
Want als dat het geval is, is het sowieso raar dat hij dat niet meteen zegt.
Ja, maar feiten veranderen niet in een paar weken tijd. Dus, als hij nu niet zegt hoe de vork in de steel zit, is hij over een aantal weken totaal ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Raar telt niet in de juridische wereld. Het gaat om de feiten.
In dit geval is de geloofwaardigheid juridisch niet zo interessant.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar feiten veranderen niet in een paar weken tijd. Dus, als hij nu niet zegt hoe de vork in de steel zit, is hij over een aantal weken totaal ongeloofwaardig.
Denk jij dan dat die 2 van putten er toch mee te maken hebben gehad?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
In dit geval is de geloofwaardigheid juridisch niet zo interessant.
Geen idee, maar ik vind er niets raars aan.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:37 schreef poohy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat ze elke zaterdag met vier man in een mercedes een rondje door het bos maakten
Geen idee. Maar niets verbaast me nog in deze zaak. (en veel andere zaken). Uitsluiten kun je het nog niet ieg.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:53 schreef maril het volgende:
[..]
Denk jij dan dat die 2 van putten er toch mee te maken hebben gehad?
Toen Joran van der Sloot op televisie bekende riep jij dat hij een fantast was en indruk probeerde te maken op Patrick, maar helemaal niks met de verdwijning van Holloway te maken had.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen idee. Maar niets verbaast me nog in deze zaak. (en veel andere zaken). Uitsluiten kun je het nog niet ieg.
Ik vind dit geen vergelijking er zit een verschil om via een verborgencamera een bekentenis te doen als voor de politie.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Toen Joran van der Sloot op televisie bekende riep jij dat hij een fantast was en indruk probeerde te maken op Patrick, maar helemaal niks met de verdwijning van Holloway te maken had.
En in deze zaak sluit je het niet uit.
Daar zit inderdaad een heel groot verschil tussen, want in dit soort politieverhoren is het meestal van "jij hebt het gedaan, geef nou maar toe!! etc".quote:Op zondag 25 mei 2008 21:18 schreef maril het volgende:
[..]
Ik vind dit geen vergelijking er zit een verschil om via een verborgencamera een bekentenis te doen als voor de politie.
Van een een wietjoint ga je eerder de waarheid spreken dan liegen. En dat fantastverhaal is door o.a. zijn vader in het leven geroepen.quote:Bovendien was Joran onder invloed en is het een fantast (hij was/is daar zelf voor in behandeling) die misschien sprak hij de waarheid misschien wel niet.
die familie blijft volhouden dat die twee er in ieder geval wat mee te maken hebben.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:50 schreef DjinN het volgende:
Hopelijk hebben ze nu eindelijk na al die jaren de echte moordenaar gevonden...zal wel een keer tijd wordenKrijgt haar familie ook onderhand eens rust.
Dat die familie dat denkt komt ook voornamelijk door dat justitie na de vrijspraak indirect heeft volgehouden dat die twee wel schuldig waren.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:54 schreef terrorjapie het volgende:
[..]
die familie blijft volhouden dat die twee er in ieder geval wat mee te maken hebben.
heel spijtig voor de ouders van dat kind maar als ik die 2 van putten was zou ik een aanklacht indienen, word een beetje grof om twee onschuldigen blijven te beschuldigen waar ze ook al 7 jaar voor in de bak hebben gezeten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |