Bron: http://www.nu.nl/news/157(...)_uit_strafrecht.htmlquote:PARIJS - Frankrijk zal de VN vragen zich ervoor in te zetten dat homoseksualiteit wereldwijd uit het strafrecht wordt gehaald. Dit heeft de staatssecretaris voor Mensenrechten, Rama Yade, zaterdag gezegd op de Internationale Dag tegen Homofobie.
Homoseksualiteit is nog steeds strafbaar in 75 landen wereldwijd, waaronder Saudi-Arabië, Iran en Pakistan.
Frankrijk komt in New York met het initiatief tijdens de tweede helft van dit jaar, als het EU-voorzitter is.
quote:Op maandag 19 mei 2008 12:30 schreef paddy het volgende:
Maar het lijkt me ook wel eens (voor de verandering) leuk om het weer over de OP te hebben![]()
"Parijs wil homoseksualiteit wereldwijd uit strafrecht" Het is toch ook van de zotte om het homo zijn strafbaar te stellen? Kun je verder vinden wat je wil over homo's, maar het homo zijn strafbaar te stellen vind veel te ver gaan.
quote:Op maandag 19 mei 2008 13:34 schreef LaMaleta het volgende:
Parijs,... was dat niet de stad waar men zelf een bario/buurt hebben waar alleen maar homo's wonen, omdat dat het veiligste en rustigste buurt is voor homo's?
En zolang er zelf in nederland nog dingen gebeuren die je verwacht in iran is het beter om eerst de eigen problemen op te gaan lossen dan schijnheilig naar andere landen te wijzen.
quote:Op maandag 19 mei 2008 14:45 schreef paddy het volgende:
[..]
En dan zeg ik weer.....waarom niet parallel zaken oppakken? Kan echt wel hoor. Het zou niet best zijn wanneer leiders maar één ding per keer oppakten en dan niet eerder een volgend punt, wat ook aandacht vraagt, oppakken dan dat het eerste punt is rechtgezet.
Worden er gewoon meer mensen ingezet. Maar goed ook, want sommige zaken gaan gruwelijk veel tijd in zitten. Heb je dezelfde mening ook wanneer de rechten worden geschonden in gevangenissen in het Westen van verdachten uit niet westerse landen (en die worden ook aan de tand gevoeld door de VN) door landen waar er ook nog wel wat schort aan mensenrechten? Of niet westerse landen die hun zaken ook niet goed voor hun burgers voor elkaar hebben wel de zaken in Westerse landen aanhalen die niet door de beugel kunnen?
Ook dan kan het prima parallel lopen met andere zaken namelijk
quote:Op maandag 19 mei 2008 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat al in veel vergaderingen en onderzoeken aan bod. Dat dat nog niet is opgelost is geen reden om deze kwestie dan maar te laten voor wat hij is.
Het is intriest dat je opgehangen of gestenigd wordt, alleen omdat je houdt van iemand van hetzelfde geslacht.
Dat er wetten zijn betreffende openbaar zedig gedrag, heb ik geen probleem mee. Hetero's mogen ook niet in het openbaar elkaar gaan zitten pijpen of beffen, dus homo's ook niet. Als het in een land tegen de wet is om als ongetrouwd stel hand in hand te lopen, dan mag dat m.i. ook voor homo's gelden.
Maar iemand veroordelen puur en alleen op zijn/haar seksuele geaardheid (en pedofilie zie ik niet als geaardheid, maar inderdaad als psychische stoornis) moet niet kunnen. Nergens.
quote:Op maandag 19 mei 2008 15:24 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Ik verwacht van een westers land die het zo hoog op heeft met hun gelijke rechten, democratie, en recht wel iets meer dan een land dat nog in een ander tijdperk leeft. Voordat je kan gaan klagen over een ander land is het wel zo handig om de zaken in je eigen land eerst op orde te hebben, dan heeft het gezeur ook nog enige waarde.
Volgens mij ken je maar een selecte groep Nederlandse homo'squote:Op maandag 19 mei 2008 16:03 schreef LaMaleta het volgende:
Hypocrisie, zaken proberen te verbergen is pas hypocrisie en zorgt voor een negatieve beeldvorming. Voor de rest is waarschijnlijk de helft van de mensen waar ik mee omga homo, maar het is wel zo eerlijk om te zeggen dat de meesten geen nederlandse homo's zijn, en al helemaal geen verwijfde types. Want voor het grootste gedeelte kan ik de nederlandse homo's niet luchten of zien.
Ik snap nog steeds niet hoe je dan last hebt van homofobie. En ik zie wel af en toe een homostelletje hand in hand lopen.quote:De reden waarom ik zoveel last hebt van homofobie is dat ik homo's als normale mensen beschouw, ook met hun omga, en niet opeens nerveus word als twee mannen of vrouwen elkaar een kus geven, hand in hand lopen, of gezellig tegen elkaar aankruipen op de bank wanneer ze tv kijken.
homo's in nederland en hand in hand lopen op straat... Dat is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.
Ten eerste: Het is niet effectief zoals die kerel hierboven al zegt.quote:
Nou ja, het zal misschien wat levens schelen...quote:Op maandag 19 mei 2008 22:25 schreef katerwater het volgende:
Homoseksualiteit in -pakweg Pakistan- uit de strafwet halen zal helaas de homofobie niet doen verdwijnen.
Er zal dus niet veel veranderen.
Had je dat in de jaren dertig van de vorige eeuw ook ten aanzien van Deutschland gezegd?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:24 schreef De_Ananas het volgende:
Ten tweede: Laat ze lekker hun eigen wetten bepalen
Ten derde: Waar bemoeit Frankrijk zich mee? Laat ze hun eigen problemen eerst maar oplossen.
Hé, je bent in elk geval de eerste in deeltje 2quote:Op dinsdag 20 mei 2008 05:24 schreef GBA het volgende:
[..]
Had je dat in de jaren dertig van de vorige eeuw ook ten aanzien van Deutschland gezegd?
UvAquote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:24 schreef De_Ananas het volgende:
Ten eerste: Het is niet effectief zoals die kerel hierboven al zegt.
Ten derde: Waar bemoeit Frankrijk zich mee? Laat ze hun eigen problemen eerst maar oplossen.
"Jullie hebben ook de doodstraf dus jullie moeten niet zeuren over het feit dat wij willekeurige mensen zonder proces standrechtelijk executeren.".quote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:24 schreef De_Ananas het volgende:
quote:Op maandag 19 mei 2008 20:21 schreef DroogDok het volgende:
tvp om de homohaters uit te lachen dan maar weer.
Waarom bemoeien die landen zich er dan wel mee als onze regering een film als Fitna niet verbiedt?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 01:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ten eerste: Het is niet effectief zoals die kerel hierboven al zegt.
Dat is een buurland en er kwam oorlog, voorzover ik weet liggen die landen die homosexualiteit verboden hebben niet naast ons en is er geen kans op oorlog.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 05:24 schreef GBA het volgende:
[..]
Had je dat in de jaren dertig van de vorige eeuw ook ten aanzien van Deutschland gezegd?
Daar is iedereen in Nederland toch ook op tegen dat zij er over gingen janken?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom bemoeien die landen zich er dan wel mee als onze regering een film als Fitna niet verbiedt?
Nee hoor, daar mogen ze rustig over klagen. Ik had alleen wel gehoopt dat we een regering hadden gehad die duidelijk kon maken waarom dat niet ging gebeuren.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Daar is iedereen in Nederland toch ook op tegen dat zij er over gingen janken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |