Ze hebben helemaal niets. Ja -waarschijnlijk bij toeval- 2 mensen (pubers) gearresteerd. Waarbij bij de ene ook nog eens 2 mensen nodig zijn. Lijkt me dat je na het aanbrengen van een setje (of twee) boeien je weer op de andere jeugd kunt richten.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:04 schreef Beauregard het volgende:
Politie heeft goed gehandeld mijns inziens. Alleen die ouwe dikke gaat inderdaad wat te blij lopen zwaaien met zijn knuppel, maar de rest, chapeau.
Ten eerste niet bang. Dit is schooljeugd.quote:Hoe zou jij je voelen tegenover een meerderheid aan kansloze vmbo schooiers? Natuurlijk wil je ze het liefst een voor een die knuppel in de nek leggen, maar als een agent dat doet komt er in dit bureaucratisch en oh zo correcte landje geheid gelazer van.
Het zijn wel degelijk een stel mietjes. Ik zie mensen in paniek. Tegenover een groep jeugd lijkt me dit me ten eerste niet nodig, als getrained agent en bovendien een slecht plan je angst te tonen.quote:Dat is het probleem... de politie mag geen ene donder doen hier. Maar ga alsjeblieft niet lopen blaten dat de politie in dit filmpje een stelletje mietjes zijn die niks durven.
Je denkt inderdaad wel 3 keer na voor je er zoeen gaat narrenquote:Op maandag 19 mei 2008 17:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik pleit voor 'n guardia civile zoals in Spanje/Portugal, es kijken of de mannekes dan nog zo'n bek durven open te trekken
Dat is wel het allerlaatste wat de politie zou moeten doen, dat schorem ook nog eens laten winnen. Daar krijg je juist het soort kansenjongeren van dat zich onaantastbaar voelt.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:17 schreef Tristard het volgende:
De politie moet gewoon wegaan, dan hebben ze niks meer om te rellen.
Ligt er wel aan wat voor strafbaar feit ze daarvoor hadden gepleegd aangezien ze anders niet om je ID mogen vragen..quote:Op maandag 19 mei 2008 18:37 schreef skiczukie het volgende:
Wat is er nou zo moeilijk om je id-kaartje even te laten zien, dan hoef je ook geen vijf minuten 'kanker' te schreeuwen.
Er zal dus wel een reden zijn geweest.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ligt er wel aan wat voor strafbaar feit ze daarvoor hadden gepleegd aangezien ze anders niet om je ID mogen vragen..
Maar dat is dan ook de spaanse ME.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik vind dit filmpje 'n bewijs dat de politie in NL te weinig mag doen tegen dit soort lui. Ze moeten dit gedoe toch goddomme meteen in de kiem smoren door 'n bus traangas of 'n knuppel tegen die capuchonkoppen te knallen?
Ik pleit voor 'n guardia civile zoals in Spanje/Portugal, es kijken of de mannekes dan nog zo'n bek durven open te trekken
Ook typisch Nederlandse politie. Heldhaftig optreden. Want we hebben het over pubers.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Asgard het volgende:
Ik dacht net als jullie hier, tot ik zag dat die ene agent zonder aanleiding die gast waarbij hij met zijn knie in de nek zat, een klap op zn gezicht gaf met een knuppel. Komop zeg, vind je het gek dat vrienden van die gozer dan gek worden.
Ja tuurlijk, die gasten die eromheen staan te roepen moeten zeg ze wel gewoon knuppelen zodat ze afstand nemen, maar die gast die op de grond lag met een knuppel in zn gezicht slaan als hij ligt, nee man.
Dat ze allen kunnen maken? Medelander?quote:Op maandag 19 mei 2008 19:30 schreef yosander het volgende:
Aargh, daar kan ik zo boos over worden, van die Medelanders die denken dat ze allen kunnen maken.
Meteen een nekschot geven en afvoeren![]()
.
Ik hield het netjes.quote:
Dat is echt bullshit..quote:Op maandag 19 mei 2008 18:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ligt er wel aan wat voor strafbaar feit ze daarvoor hadden gepleegd aangezien ze anders niet om je ID mogen vragen..
Idd, het had beter zo moeten gaan:quote:Op maandag 19 mei 2008 20:06 schreef SuperShark het volgende:
Die dikke met z'n wapenstokkie: "Achteruit!!!!! Achteruit!!!!!!"
Hahahahaha priceless echt hoe kansloos ken you get,![]()
![]()
![]()
![]()
Deze agenten zijn behoorlijk mild als je ze vergelijkt met hun Amerikaanse collega's en ik vind dat ze eigenlijk ook wel wat harder mogen optreden dan dit. De Amerikaans politie gaat soms wel een beetje te ver, maar ze stralen iniedergeval iets uit van 'DON'T FUCK WITH US'quote:Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Asgard het volgende:
Ik dacht net als jullie hier, tot ik zag dat die ene agent zonder aanleiding die gast waarbij hij met zijn knie in de nek zat, een klap op zn gezicht gaf met een knuppel. Komop zeg, vind je het gek dat vrienden van die gozer dan gek worden.
Ja tuurlijk, die gasten die eromheen staan te roepen moeten zeg ze wel gewoon knuppelen zodat ze afstand nemen, maar die gast die op de grond lag met een knuppel in zn gezicht slaan als hij ligt, nee man.
Als ik me niet vergis pakte een agent inderdaad zijn pepperspray.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:09 schreef dasWausmaus het volgende:
Ik denk dat dit wel een goed moment was voor pepperspray, dat is ideaal voor deze situaties. Geen gevaarlijk wapen maar wel iedereen weg.
Ja, maar Amerika is weer het andere uiterste.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Deze agenten zijn behoorlijk mild als je ze vergelijkt met hun Amerikaanse collega's en ik vind dat ze eigenlijk ook wel wat harder mogen optreden dan dit. De Amerikaans politie gaat soms wel een beetje te ver, maar ze stralen iniedergeval iets uit van 'DON'T FUCK WITH US'
Het duurt imo ook te lang voordat ze die gast de auto in laden.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:48 schreef tequi3 het volgende:
Waarom voeren ze die arrestant niet meteen af in plaats van hem daar te laten spartelen? Gebrek aan vervoer? Aan het wachten op versterking? Zonder zo'n arrestant in het midden heb je namelijk net even wat meer overzicht en het doet de sfeer ook ten goede, neem ik aan.
ook rasechte nederlanders zijn medelanders jaquote:Op maandag 19 mei 2008 19:30 schreef yosander het volgende:
Aargh, daar kan ik zo boos over worden, van die medelanders die denken dat ze alles kunnen maken.
Meteen een nekschot geven en afvoeren![]()
.
stennischoppers zijn 't wel, maar ik weet zeker dat er veel meer nederlanders waren dan allochtonenquote:Op maandag 19 mei 2008 22:45 schreef skiczukie het volgende:
Het groepje zag er wel een beetje uit als stennisschoppertjes, of zie ik dat helemaal verkeerd.
Daar zeg ik niks over. En dat denk ik ook.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:53 schreef zquing het volgende:
[..]
stennischoppers zijn 't wel, maar ik weet zeker dat er veel meer nederlanders waren dan allochtonen
Hji dacht wel dat hij intimidating wasquote:Op maandag 19 mei 2008 20:06 schreef SuperShark het volgende:
Die dikke met z'n wapenstokkie: "Achteruit!!!!! Achteruit!!!!!!"
Hahahahaha priceless echt hoe kansloos ken you get,![]()
![]()
![]()
![]()
Ze liggen er met zijn drieën bovenop en dan moet je ook nog gaan meppen?quote:Op maandag 19 mei 2008 23:19 schreef freiss het volgende:
Die jongen probeerde zich trouwens te verzetten tegen zijn aanhouding, waardoor hij werd geslagen.
Gaan meppen omdat er geen ID-kaart kon worden aangetoond?quote:Op maandag 19 mei 2008 23:22 schreef deepart het volgende:
De politie lokt het toch ook zelf uit zoAls ze gelijk een paar flinke klappen met die knuppel geven @ random op een paar knapen daar blijft iedereen mooi uit de buurt..
Handhaving hier in Nederland stelt niks voor
Jij blijft zeker heel kalm als er meerdere agenten met hun knieën op je lichaam drukken gedurende 4-5 min?quote:Op maandag 19 mei 2008 23:19 schreef freiss het volgende:
Die jongen probeerde zich trouwens te verzetten tegen zijn aanhouding, waardoor hij werd geslagen.
Nee.. Gaan meppen omdat die mannetjes die erom heen staan beginnen te duwen. Zou je voor de grap eens in korea moeten doen.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:24 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Gaan meppen omdat er geen ID-kaart kon worden aangetoond?
Geldt voor zowat iedereen hierquote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:53 schreef sander89 het volgende:
Maar echt oordelen kan je verder niet omdat je niet bij bent geweest en hoop info mist van beide partijen.
makkelijk he oordelen vanachter je PCquote:Op maandag 19 mei 2008 23:45 schreef Stigma het volgende:
@Dat stelletje tuig die er wat mee te maken heeft gehad:
Één groot lulverhaal, er is vast wel wat meer gebeurt. Die boy is gewoon weggerend nadat hij was aangehouden (misschien wel voor het organiseren van een illegaal skate-festijn) en werd gepakt, o.i.d. Dat soort baasjes houden wel van verzetten dus een mokerslag in het gelaat is vaak terecht. Politie in Nederland mept er niet zomaar op los, daar krijg je serieuze problemen mee. Ervaring leert overigens dat mensen die betrokken zijn bij zo'n rel de autoriteiten van vanalles en nog wat beschuldigen en zelf hun handen wassen in onschuld, terwijl dat natuurlijk gewoon heel onterecht is, in vrijwel alle gevallen.
Guardia Civil is ook niet meer wat het geweest is hoor.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik vind dit filmpje 'n bewijs dat de politie in NL te weinig mag doen tegen dit soort lui. Ze moeten dit gedoe toch goddomme meteen in de kiem smoren door 'n bus traangas of 'n knuppel tegen die capuchonkoppen te knallen?
Laat me raden.. Jou papa is politie manquote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:27 schreef Silvergator het volgende:
De politie heeft zeer goed gehandeld, je kan het beter zo oplossen dan er een vechtpartij van maken waar heel de menigte bij betrokken raakt.
Waarom er geen pepperspray/pistool is getrokken? Omdat die stakkers van een hangjeugd totaal nog geen bedreiging vormden, als er echt een vechtpartij ontstond zag je ze allemaal staan hoor met hun sprays. (BTW er stond er wel ééntje met een pepperspray in zijn handen).
Daarnaast zag ik op de achtergrond wel degelijk een tyfus mannetje naar de tering worden geholpen, één woord daarvoor; prachtig. Die teringlijers van een pikkies durven alleen toe te slaan als de politie niet oplet, net als dat ene schopje van die mafketel vooraan toen die agent met iets anders bezig was.
Wees een stoere jongen en loop naar die agent toe als hij zich op jou focust, kan je op letten dat je een paar teringklappen krijgt wanneer je iets uit probeert te halen.
Kortom, loop nou is niet te zeiken over de politie, ze doen hun werk goed, zowel de leuke als de minder leuke dingen en @ topic starter, wil je wel eens zien als je helemaal open getrimd word en er is geen politie om je te helpen.
Laat mij nou is raden, jij bent zo hard in je reet geneukt in een donkere steeg, belde 112 en werd op de wacht gezet. Nu voel je je heel erg gekwetst en loop je alleen maar te chagerijnen op de politie.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:26 schreef deepart het volgende:
[..]
Laat me raden.. Jou papa is politie man
Loop zelf niet zo te mekkeren over dat ze het ow zo goed doen, want dat doen ze niet.. Het zijn een stelletje mietjes.. Het hele beleid is ruk..
haphaphapquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:34 schreef Silvergator het volgende:
[..]
Laat mij nou is raden, jij bent zo hard in je reet geneukt in een donkere steeg, belde 112 en werd op de wacht gezet. Nu voel je je heel erg gekwetst en loop je alleen maar te chagerijnen op de politie.
Loop jij naar een agent, zeg dat deze een mietje is, kijken wat hij doet. Ik durf te wedden dat hij je een klap op je harses geeft en als je door blijft gaan zal je nog is ingerekend worden ook.
Omdat jij zo'n vmbo'er bent die telkens weg wordt gestuurd omdat je zinloos aan het rondhangen bent, is het natuurlijk logisch dat je zo'n mening erover hebt, maar ach, ze moeten er tussen zitten hè?![]()
lachen joh @ 01:15btw, ben jij dat toevallig?
Vervolgens hap jij inderdaad behoorlijk terugquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:06 schreef deepart het volgende:
[..]
haphaphap
Stoere post man, je zal wel hele grote forum spierballen hebben..
Ik durf te wedden dat hij mij GEEN klap op mijn harsens zou geven, heb het om me heen de laatste tijd veel gezien. Tijdens uitgaan staan ze er maar dom bij.. Er was laatst een knok partij hier in denbosch, stonden 2 agenten proberen de vechters uit elkaar te halen, en een stuk of 5 stonden 10 meter verderop onder een afdakje te schuilen voor de regen
Maar wat weet jij er nou over, jij komt nooit buiten
Ah ik die het al.. rollerbankenquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:16 schreef Silvergator het volgende:
[..]
Vervolgens hap jij inderdaad behoorlijk teruganyway, denk wat je wilt denken, ik ga er niet verder meer op in want dit leidt nergens toe. Ik ben blij dat de politie er is en ik moet toegeven er lopen een paar kolerelijers tussen maar over het algemeen doen ze hun werk goed.
Het blijft btw wel leuk om ze te slim af te zijn met o.a. rollerbanken etc.
Wat een vreemde bedoeling daarquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:40 schreef ScudRaket het volgende:
In Zwitserland weten ze ook wat ze moeten doen
Stigma, ervaring leert ook dat mensen die op internet dit soort posts plaatsen vaak niet weten wat er precies aan de hand is. Het is wel erg makkelijk om op deze manier te oordelen over de gebeurtenissen zonder dat je er zefl bij bent. Uit een auto getrokken worden door iemand is wat anders dan zelf wegrennen voor het geval dat je dat niet wist. Degene die je in het filmpje steeds op de politie af ziet komen waren geen eens skaters, maar gewoon willekeurige hangjongeren die in het winkelcentrum rondhingen.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:45 schreef Stigma het volgende:
@Dat stelletje tuig die er wat mee te maken heeft gehad:
Één groot lulverhaal, er is vast wel wat meer gebeurt. Die boy is gewoon weggerend nadat hij was aangehouden (misschien wel voor het organiseren van een illegaal skate-festijn) en werd gepakt, o.i.d. Dat soort baasjes houden wel van verzetten dus een mokerslag in het gelaat is vaak terecht. Politie in Nederland mept er niet zomaar op los, daar krijg je serieuze problemen mee. Ervaring leert overigens dat mensen die betrokken zijn bij zo'n rel de autoriteiten van vanalles en nog wat beschuldigen en zelf hun handen wassen in onschuld, terwijl dat natuurlijk gewoon heel onterecht is, in vrijwel alle gevallen.
Doe lekker stoer maar toevallig zit ik op het HBO en heb ik mijn rijbewijs al, JAMMER MAAT. Anyway, scooter rijden blijft lekkerder dan in een auto als het lekker weer is. PUNTTTTquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:25 schreef deepart het volgende:
[..]
Ah ik die het al.. rollerbankenHaal eerst maar eens je vmbo diploma en je rijbewijs.. Dan praten we verder.
Lees maar eens terug, dan zie je wie er hapt. Wel makkelijk van je om er niet op in te gaan, ik geef je een heel mooi voorbeeld van wat ik een tijdje terug heb gezien.
Dat zeggen ze allemaal.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:56 schreef Silvergator het volgende:
[..]
Doe lekker stoer maar toevallig zit ik op het HBO en heb ik mijn rijbewijs al, JAMMER MAAT. Anyway, scooter rijden blijft lekkerder dan in een auto als het lekker weer is. PUNTTTT
mashols
Ik heb al 2x kudo's gegeven.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:55 schreef Rosbief het volgende:
Als we dan toch dumpert-shit gaan posten vind ik deze leuker:
http://www.dumpert.nl/med(...)meisje_lift_aan.html
![]()
De politie sprak een persoon aan, en vroeg om zijn id.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:38 schreef zquing het volgende:
Toevallig ken ik de maker van 't filmpje en kan ik melden dat het normaal ging todat de politie buitensporig geweld gebruikte. Het volk dient niet onderdrukt te worden en op te komen voor zijn rechten. De politie mag zijn machtspositie niet misbruiken
De groep (die jij hier aanduid met "kansloze pubers") was ten eerste over het algemeen al ruim over de puberleeftijd heen. Mischien eerst de beelden kijken voordat je iets gaat zeggen over de mensen die er op te zien zijn. Ten tweede ging de groep zich er pas echt mee bemoeien nadat de politie geweld begon te gebruiken. Eén persoon die een deur open trekt is namelijk niet de hele groep.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:40 schreef tijger74 het volgende:
[..]
De politie sprak een persoon aan, en vroeg om zijn id.
De politie vroeg dus niet he stelletje kansloze pubers: willen jullie je er even mee bemoeien.
Als dat opgeschoten tuig zich niet zo hadden opgesteld had die agenten ook wel anders gehandeld.
Ik denk dat de inzet van 1 of 2 politiehonden beter was geweest, maar ja dan moet je die wel in de buurt hebben.
wat jij noemt het volk mag niet onderdrukt worden, heeft niks te maken met dit filmpje.
De politie houd iemand aan, die geen id toont, daar mag de politie iemand voor aanhouden.
daqt heeft niks met onderdrukking te maken.
Mensen moeten de politie hun werk laten doen.
Eerder kan je in dit geval zeggen, een stelletje kansloze oproerkraaiers proberen de politie te onderdrukken.
En met de overmacht die de jongeren hadden is dat niet gelukt, de paupers.
En ja ik heb regelmatig problemen met politie, omdat ze in mijn district echt hun werk niet doen.
Ik heb het filmpje gezien, maar ik was er niet bij.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:25 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
De groep (die jij hier aanduid met "kansloze pubers") was ten eerste over het algemeen al ruim over de puberleeftijd heen. Mischien eerst de beelden kijken voordat je iets gaat zeggen over de mensen die er op te zien zijn. Ten tweede ging de groep zich er pas echt mee bemoeien nadat de politie geweld begon te gebruiken. Eén persoon die een deur open trekt is namelijk niet de hele groep.
Wat ik inmiddels al een paar keer gezegt heb is dat de mensen die de politie niet hun werk lieten doen, de jongeren waren die niet bij de groep skaters horen. Behalve dat je de skaters kansloze pubers noemt, verwijs je er ook naar met de term oproerkraaiers. Als jij ziet hoe een vriend van jouw grof naar de grond gewerkt wordt en nog extra klappen krijgt ook, zonder dat hij zich aggresief opsteld tegenover de politie, zou jij waarschijnlijk ook commentaar geven op de politie.
En als je te dicht bij de politie kwam kreeg je gelijk een klap met een wapenstok. Dus ja, dan ga je schreeuwend je mening uiten. En al het gescheld met kanker? Als toevallig de drie mensen die het hardst schreeuwen steeds kanker roepen, dan klinkt het al snel alsof dat het enige is wat er geschreeuwt wordt.
Vervolgens ga je nog verder, en zeg je dat de jongeren paupers zijn omdat ze de politie niet onderdrukten. Is het nooit in je opgekomen dat we totaal niet uit waren op een confrontatie met de politie? Dit geeft wel weer het niveau van jouw aan. Wat je eigenlijk aangeeft is dat jij zelf in de situatie met z'n allen op de politie ingesprongen zou zijn. Dat is dus niet de bedoeling.
Dus je zegt van wel maar doet het niet?quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:04 schreef Silvergator het volgende:
[..]
dat zal dan wel, iig ben ik er dan één van die het ook zegt.
Ga jij maar eens tussen van die rellende capuchon jeugd staan. Die agent met die knuppel staat wel écht uit zijn vel te springen, ik denk dat ik ook wel zo zou gaan flippen. Gelijk slaan is niet altijd even slim.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:51 schreef Chooselife het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)opt_uit_de_hand.html
De politie die een wanhopige poging doet de orde te handhaven. Ondertussen worden ze geschopt, uitgescholden, obscene gebaren.
Die schreeuwende agent met dat wapenstokje. Zelden iemand zoveel onmacht uit zien stralen. Meneer weet met veel pijn en moeite de jeugd op afstand te houden. Stakker. Ingrijpen ho maar. Pistolen, traangas, tasers? Ik zie ze nergens. De angst druipt er vanaf.
Typisch Nederlandse politie dit. Het ontbeert ze aan elke vorm van gezag. Het zijn een groep padvinders met veel te hippe overhempjes die alleen op hun strepen durven te staan bij braaf-uitziende-burgers en als ze in de absolute meerderheid zijn.
In andere situaties, zoals deze, laten ze zich piepelen. Uitlachen, bedreigen, schoppen, slaan en ze doen helemaal niets. Ja, angstig uit hun doppen kijken.
Ernst Hirsch Ballin! Lul de behanger! Lekker je druk maken om computerspelletjes! Achter die gereformeerde gristenellebogen van je. Pure minachting van het volk.
Klacht: De Nederlandse politie zijn mietjes.![]()
Klacht 2: Ernst Hirsch Ballin is een gereformeerde slapjanus die zich druk maakt om de verkeerde dingen.
Weer blijk van uitzonderlijk inzicht in de situatie. Ik zal het nog een keer uitleggen. Om het hoekje was de skatewedstrijd aan de gang. Daarom stond iedereen toch al half om de hoek om de skaters die aan het skaten waren de ruimte te geven, voor de veiligheid (ja daar houdt opgeschoten tuig zich ook mee bezig). Eerst werd er niet gericht op de politie. De jongen die even meegevraagd was voor zijn ID kaart liep rustig mee met de politie, kreeg een applausje, vervolgens richtte (bijna) iedereen zich weer op de skatewedstrijd.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:00 schreef tijger74 het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien, maar ik was er niet bij.
Ik heb de skaters niet genoemd, ik schreef de groep. (ik heb niet gezien dat er een groepje skaters bij zat)
Ja als je met een groep zo je best om de politie te weinig ruimte te geven ben je een oproerkraaier.
De politieman zei eerst achteruit, daarna liep je kans op een tik met die stok, en terecht moet je maar naar achteren lopen.
waarom stonden jullie er trouiwens zo dichtbij, kan je niet op een normale manier reageren? (nee dus)
Jullie waren misschien niet uit op een confrontatie, maar jullie manier van handelen heeft dit wel in de hand gewerkt.
(misschien is de term kansloze pubers dan niet goed, in dat geval moet dat zijn kansloze opgeschoten tuig)
Toen de 1e persoon werd aangehouden wisten jullie niet hoe snel je daar mee moest bemoeien, en zoiets trekt meer van dat soort personen aan.
Er waren trouwens meer dan 3 personen die constant naar voren liepen.
Ben je het niet eens met de werkwijze kan je dat aangeven op het politiebureau, Ooit nagedacht dat die agenten met hun werk bezig zijn?
Als iemand in de boeien geslagen word en niet meewerkt, mag er wat mij betreft harder met de arrestant worden omgesprongen.
Die vriend van jouw zal vast niet zonder reden zijn aangehouden. De agenten hadden nl genoeg te doen om de groep van zich af te houden.
Ik denk dat jij eerst maar eens je vriend moet vragen wat daar werkelijk gebeurd is.
En dan maar eens aan de bewuste agent. En trek dan je conclussie maar.
HBOquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:56 schreef Silvergator het volgende:
[..]
Doe lekker stoer maar toevallig zit ik op het HBO en heb ik mijn rijbewijs al, JAMMER MAAT. Anyway, scooter rijden blijft lekkerder dan in een auto als het lekker weer is. PUNTTTT
mashols
Dus iemand werd zomaar ineens meegevraagd en in een auto gezet voor een ID-kaartquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:38 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
Weer blijk van uitzonderlijk inzicht in de situatie. Ik zal het nog een keer uitleggen. Om het hoekje was de skatewedstrijd aan de gang. Daarom..........................wil, maar als je 100 mensen vraagt wat zei in zo'n situatie zouden doen kan ik je garanderen dat een groot gedeelte ook naar de politie zou schreeuwen waar deze mee bezig zijn.
Jij dacht wat ik dachtquote:
Nee, iemand werd meegevraagd vanwege het niet bij zich hebben van een ID-kaart. Hij was de organisator van de wedstrijd en werd meegevraagd naar de auto om even rustig te kunnen praten. Het is namelijk niet handig om tijdens een wedstrijd midden op de plek waar die plaatsvind te gaan staan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:50 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus iemand werd zomaar ineens meegevraagd en in een auto gezet voor een ID-kaart
Mijn vraag blijft, waarover moesten ze dan praten? Over het feit dat hij geen id bij zich had? Ik bedoel, dat is snel besproken. Ze geven dan wel en geen bekeuring. Er moet wat anders (lees: meer) aan de hand zijn geweest?quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:19 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
Nee, iemand werd meegevraagd vanwege het niet bij zich hebben van een ID-kaart. Hij was de organisator van de wedstrijd en werd meegevraagd naar de auto om even rustig te kunnen praten. Het is namelijk niet handig om tijdens een wedstrijd midden op de plek waar die plaatsvind te gaan staan.
Ze wilden ook overleggen over het hoe en wat met de wedstrijd. Die was tot nu toe gedoogd, alleen de locatie die nu gebruikt werd kon gevaar opleveren voor het autoverkeer daar in de buurt. Daarom wilden ze even overleggen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:41 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Mijn vraag blijft, waarover moesten ze dan praten? Over het feit dat hij geen id bij zich had? Ik bedoel, dat is snel besproken. Ze geven dan wel en geen bekeuring. Er moet wat anders (lees: meer) aan de hand zijn geweest?
Knuppel? kapot schieten dat tuig!quote:Op maandag 19 mei 2008 16:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Ze moeten meteen een knuppel pakken. Mietjes zijn het.
Dat maakt het verhaal al heel anders. Het was dus een illegale wedstrijd op de openbare weg, waarvoor hij ter verantwoording geroepen werd. Is toch heel wat anders dan een id-controle, dunkt mij. De kans dat de vlam in de pan staat is dan vele malen groter, omdat niemand wil dat 'hun' feestje verpest dreigt te worden..quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:08 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
Ze wilden ook overleggen over het hoe en wat met de wedstrijd. Die was tot nu toe gedoogd, alleen de locatie die nu gebruikt werd kon gevaar opleveren voor het autoverkeer daar in de buurt. Daarom wilden ze even overleggen.
Wat heeft jouw vriend gezegd/gedaan toen hij op de grond,dat moet jij je vriend vragen. En zeg niet dat je daar naast stond op dat moment want jij stond niet in beeld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:38 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
Weer blijk van uitzonderlijk inzicht in de situatie. Ik zal het nog een keer uitleggen. Om het hoekje was de skatewedstrijd aan de gang. Daarom stond iedereen toch al half om de hoek om de skaters die aan het skaten waren de ruimte te geven, voor de veiligheid (ja daar houdt opgeschoten tuig zich ook mee bezig). Eerst werd er niet gericht op de politie. De jongen die even meegevraagd was voor zijn ID kaart liep rustig mee met de politie, kreeg een applausje, vervolgens richtte (bijna) iedereen zich weer op de skatewedstrijd.
Waar het mis ging, was toen iemand de autodeur open trok. Dat had niet moeten gebeuren. Hierdoor voelde de politie zich bedreigd en vonden ze het duidelijk nodig om geweld te gaan gebruiken. Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het helemaal oneens ben met het politie optreden. Het gaat erom dat de arrestant al op de grond lag en vervolgens toch nog klappen kreeg.
Vervolgens geef jij aan dat ik aan mijn vriend moet vragen wat er werkelijk gebeurd is. Betekend dat dat ik mijn eigen ogen en oren niet mag vertrouwen? Ik stond praktisch naast het hele gebeuren. Je zegt ook dat ik met de agent in kwestie moet gaan praten. Ik zal je vertellen, ik heb met hem gepraat voordat degene even gevraagd werd om mee te komen naar de politiewagen. Dit was niet omdat hij al aangehouden werd en in de wagen werd gedumpt, maar om even een rustige omgeving te hebben om te praten. Ook toen hij al in de auto zit heb ik nog met de agent staan te praten. Hij zat al een tijdje in de auto met de andere agent te praten voordat het filmpje begint.
Wat ik hier mee wil zeggen: er werd pas met de gang van zaken bemoeid nadat iemand die al gearresteerd was en rustig in een politie auto zat, opeens naar de grond gewerkt werd en klappen kreeg. Je mag denken wat je wil, maar als je 100 mensen vraagt wat zei in zo'n situatie zouden doen kan ik je garanderen dat een groot gedeelte ook naar de politie zou schreeuwen waar deze mee bezig zijn.
Toen ik jong was had iedereen respect voor de politie/leraren en ouderen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:31 schreef deepart het volgende:
[..]
Nounou.. Nooit jong geweest?![]()
[..]
ghegheKben vriendjes met de modjes.. Behalve met ludo.. Dat heeft tijd nodig
Het respect vandaag de dag is inderdaad ver te zoeken. Al moet ik zeggen dat ik soms ook wel weet hoe dat komt. Met een politie die op zo'n kinderachtige manier zaken doet, en in een tijd waarin niets meer kan, is het niet gek natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:20 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Toen ik jong was had iedereen respect voor de politie/leraren en ouderen.
Dat tuig moeten ze echt serieus keihard aanpakken.
Gewoon de ME eroverheen laten walsen.
dat meen je toch niet serieusquote:Op zondag 25 mei 2008 20:30 schreef Bartleunen het volgende:
Tja soms is het wel triest met die agenten. Verdachten oppakken prima maar ga hem dan niet extra slaan ofzo. Hier ook weer zo'n oom agent die denk alles te mogen doen met zijn wapenstok.
Agent
Sinds wanneer is een lekker stukje wandelen verboden in nederland?quote:Op zondag 25 mei 2008 21:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat meen je toch niet serieus![]()
ze hadden die kutscholieren nog veel harder moeten rossen,dan moeten ze zich maar gedragen...
Sinds de massale integratie van marokkanenquote:Op zondag 25 mei 2008 21:19 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een lekker stukje wandelen verboden in nederland?
Het is juist geen probleem dat de politie geen macht heeft..Anders krijgen we situaties zoals in Amerika met politie die zomaar mensen inelkaar timmerenquote:Op maandag 19 mei 2008 17:04 schreef Beauregard het volgende:
Politie heeft goed gehandeld mijns inziens. Alleen die ouwe dikke gaat inderdaad wat te blij lopen zwaaien met zijn knuppel, maar de rest, chapeau.
Hoe zou jij je voelen tegenover een meerderheid aan kansloze vmbo schooiers? Natuurlijk wil je ze het liefst een voor een die knuppel in de nek leggen, maar als een agent dat doet komt er in dit bureaucratisch en oh zo correcte landje geheid gelazer van.
Dat is het probleem... de politie mag geen ene donder doen hier. Maar ga alsjeblieft niet lopen blaten dat de politie in dit filmpje een stelletje mietjes zijn die niks durven.
Ja je moet eens over hun "moer" beginnen dan zijn de rapen gaar!quote:Op zondag 25 mei 2008 21:35 schreef RickoKun het volgende:
Goed gedaan van die vent om die kankerknaap nog effe voor zn muil te rammen, die pauper allochtoon zat vast weer (zoals ze altijd doen) te schreeuwen: "Iek neuk je kankermoer!"
Als iedereen zich normaal zou gedragen zou er ook geen politie zijn. Je slaat de spijker echt helemaal mis. Dat is hetzelfde als zeggen van "als oorlog niet zou bestaan, zouden er ook geen wapens zijn" .quote:Op zondag 25 mei 2008 20:34 schreef Gierigesloeber het volgende:
Waarom gaat de discussie over hoe de politie reageert? Als iedereen zich normaal gedraagt op straat, is dit politie optreden niet eens nodig.
En als dat niet werkt kan je met Saddam-style er nog wat gas tegenaan gooienquote:Op zondag 25 mei 2008 23:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Politiestaat FTW. Gewoon er op los timmeren. Zo zijn mensen in al die andere landen ook rustig
jouw serieuze post is in ieder geval mij opgevallenquote:Op maandag 26 mei 2008 01:20 schreef Elketraz het volgende:
Als je als agent begint met fysiek geweld, ben je imo flink verkeerd bezig... Zoals goed duidelijk gemaakt in dat filmpje van die gitarist.
Ik hoop dat mijn serieuze post nog opgemerkt wordt tussen deze ondertussen heel kinderachtig geworden discussie... Echt hoor, diegenen hier die zich gedragen als bekvechtende pubers hebben wat mij betreft helemaal geen recht van spreken... en dat soort mensen kunnen helaas ook agent worden. Tja. Dan is het eind zoek natuurlijk...
Al moet ik zeggen dat ik de reacties in dit topic nog erg vind meevallen. Op dumpert is het diep, diep triest en schaam ik me er bijna voor om Nederlander (of mens?) te zijn.
Het was best een aardige man vroeger. Ik weet die goeie ouwe tijd nog dat hij nog hotdogs met mosterdgas verkocht in het parkquote:Op zondag 25 mei 2008 23:38 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En als dat niet werkt kan je met Saddam-style er nog wat gas tegenaan gooien
Je bent De politie. Wederom. Wat een sukkels! [filmpje] nog vergeten.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:45 schreef The_Terminator het volgende:
Offtopic en ander gebagger verwijderd.
Ja ik ben het met je eens. Al is dit natuurlijk wel een lastige situatie op het moment dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien. Het is gewoon niet goed te praten dat die agent de jongen die op de grond ligt schopt/slaat. Maar ik vind het gebruik van de wapenstok wel weer oke ten opzichte van de menigte die begint te flippen.quote:Op maandag 26 mei 2008 01:20 schreef Elketraz het volgende:
Als je als agent begint met fysiek geweld, ben je imo flink verkeerd bezig... Zoals goed duidelijk gemaakt in dat filmpje van die gitarist.
Ik hoop dat mijn serieuze post nog opgemerkt wordt tussen deze ondertussen heel kinderachtig geworden discussie... Echt hoor, diegenen hier die zich gedragen als bekvechtende pubers hebben wat mij betreft helemaal geen recht van spreken... en dat soort mensen kunnen helaas ook agent worden. Tja. Dan is het eind zoek natuurlijk...
Al moet ik zeggen dat ik de reacties in dit topic nog erg vind meevallen. Op dumpert is het diep, diep triest en schaam ik me er bijna voor om Nederlander (of mens?) te zijn.
volgens mij heb ik dat filmpje al eens eerder gezien, maar is dit een ingekorte versie.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:04 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens. Al is dit natuurlijk wel een lastige situatie op het moment dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien. Het is gewoon niet goed te praten dat die agent de jongen die op de grond ligt schopt/slaat. Maar ik vind het gebruik van de wapenstok wel weer oke ten opzichte van de menigte die begint te flippen.![]()
Wat ik echt niet vind kunnen is de agressieve shit in dat andere filmpje van die studentenstakingen. Daar gaan agenten gewoon random los op scholieren. Dat moet ook gewoon hard aangepakt worden door die agenten minstens een lange tijd op non-actief te zetten.![]()
Maar het blijft lastig om te kijken waar de grens ligt wanneer de macht geweld mag gebruiken.
Soms verdraaien ze die filmpjes zo zodat het lijkt alsof de politie altijd de schuldige is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:00 schreef tijger74 het volgende:
[..]
volgens mij heb ik dat filmpje al eens eerder gezien, maar is dit een ingekorte versie.
De politie had de jongeren meerdere malen gevorderd weg te gaan. Zij hadden dus de kans normaal weg te gaan, maar dat deden ze niet.(ze hadden dus schijt aan die agenten)
dat de politie dan de boel schoon veegt kan je verwachten, bovendien zag je die jongeren niet weglopen maar slenteren, dus zo langzaam mogelijk.
Ik heb de politie wel eens harder zien optreden, en dat had daar ook wel gemogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |