abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58764070
http://www.dumpert.nl/med(...)opt_uit_de_hand.html

De politie die een wanhopige poging doet de orde te handhaven. Ondertussen worden ze geschopt, uitgescholden, obscene gebaren.

Die schreeuwende agent met dat wapenstokje. Zelden iemand zoveel onmacht uit zien stralen. Meneer weet met veel pijn en moeite de jeugd op afstand te houden. Stakker. Ingrijpen ho maar. Pistolen, traangas, tasers? Ik zie ze nergens. De angst druipt er vanaf.

Typisch Nederlandse politie dit. Het ontbeert ze aan elke vorm van gezag. Het zijn een groep padvinders met veel te hippe overhempjes die alleen op hun strepen durven te staan bij braaf-uitziende-burgers en als ze in de absolute meerderheid zijn.

In andere situaties, zoals deze, laten ze zich piepelen. Uitlachen, bedreigen, schoppen, slaan en ze doen helemaal niets. Ja, angstig uit hun doppen kijken.

Ernst Hirsch Ballin! Lul de behanger! Lekker je druk maken om computerspelletjes! Achter die gereformeerde gristenellebogen van je. Pure minachting van het volk.

Klacht: De Nederlandse politie zijn mietjes.
Klacht 2: Ernst Hirsch Ballin is een gereformeerde slapjanus die zich druk maakt om de verkeerde dingen.
pi_58764113
tvp, voor thuis
  maandag 19 mei 2008 @ 16:55:54 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_58764147
Als we dan toch dumpert-shit gaan posten vind ik deze leuker:
http://www.dumpert.nl/med(...)meisje_lift_aan.html
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_58764188
Ze moeten meteen een knuppel pakken. Mietjes zijn het.
  maandag 19 mei 2008 @ 16:59:01 #5
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58764204
tvp effie checken later
pi_58764254
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_58764289
Politie heeft goed gehandeld mijns inziens. Alleen die ouwe dikke gaat inderdaad wat te blij lopen zwaaien met zijn knuppel, maar de rest, chapeau.

Hoe zou jij je voelen tegenover een meerderheid aan kansloze vmbo schooiers? Natuurlijk wil je ze het liefst een voor een die knuppel in de nek leggen, maar als een agent dat doet komt er in dit bureaucratisch en oh zo correcte landje geheid gelazer van.

Dat is het probleem... de politie mag geen ene donder doen hier. Maar ga alsjeblieft niet lopen blaten dat de politie in dit filmpje een stelletje mietjes zijn die niks durven.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:05:11 #8
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58764303
Allemaal oppakken
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:08:35 #9
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_58764339
Nederlandse Politie

Nog triester kan haast niet
World Wrestling Entertainment
pi_58764455
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:04 schreef Beauregard het volgende:
Politie heeft goed gehandeld mijns inziens. Alleen die ouwe dikke gaat inderdaad wat te blij lopen zwaaien met zijn knuppel, maar de rest, chapeau.
Ze hebben helemaal niets. Ja -waarschijnlijk bij toeval- 2 mensen (pubers) gearresteerd. Waarbij bij de ene ook nog eens 2 mensen nodig zijn. Lijkt me dat je na het aanbrengen van een setje (of twee) boeien je weer op de andere jeugd kunt richten.
quote:
Hoe zou jij je voelen tegenover een meerderheid aan kansloze vmbo schooiers? Natuurlijk wil je ze het liefst een voor een die knuppel in de nek leggen, maar als een agent dat doet komt er in dit bureaucratisch en oh zo correcte landje geheid gelazer van.
Ten eerste niet bang. Dit is schooljeugd.
Alles. Pistool trekken en de confrontatie aan gaan. Iedereen die de wet overtreedt aanhouden. Of ráák meppen met dat stomme knuppeltje.
En ja, dat mag. Dit is een zeer bedreigende situatie waarin omstanders dreigen de agenten aan te vallen.
quote:
Dat is het probleem... de politie mag geen ene donder doen hier. Maar ga alsjeblieft niet lopen blaten dat de politie in dit filmpje een stelletje mietjes zijn die niks durven.
Het zijn wel degelijk een stel mietjes. Ik zie mensen in paniek. Tegenover een groep jeugd lijkt me dit me ten eerste niet nodig, als getrained agent en bovendien een slecht plan je angst te tonen.
  maandag 19 mei 2008 @ 17:56:08 #11
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_58765221
Dat filmpje zegt meer wat over de Nederlandse pauper jeugd dan over de politie.
Vind dat ze wel redelijk handelen na omstandigheden, niet te agressief, want het zijn ten slotte nog maar 'kinderen'.

TS jij zou gelijk een wapen trekken bij dit voorval? Ben ik blij dat jij dan geen politie bent. Waarschijnlijk doe je het alleen maar uit angst en dan komen er ongelukken van
pi_58765287
Ik vind dit filmpje 'n bewijs dat de politie in NL te weinig mag doen tegen dit soort lui. Ze moeten dit gedoe toch goddomme meteen in de kiem smoren door 'n bus traangas of 'n knuppel tegen die capuchonkoppen te knallen?

Ik pleit voor 'n guardia civile zoals in Spanje/Portugal, es kijken of de mannekes dan nog zo'n bek durven open te trekken
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 19 mei 2008 @ 18:12:24 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_58765499
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:59 schreef Eric_Cantona het volgende:

Ik pleit voor 'n guardia civile zoals in Spanje/Portugal, es kijken of de mannekes dan nog zo'n bek durven open te trekken
Je denkt inderdaad wel 3 keer na voor je er zoeen gaat narren
Ok stelletje hokboeren
pi_58765603
De politie moet gewoon wegaan, dan hebben ze niks meer om te rellen.
  maandag 19 mei 2008 @ 18:24:43 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58765722
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:17 schreef Tristard het volgende:
De politie moet gewoon wegaan, dan hebben ze niks meer om te rellen.
Dat is wel het allerlaatste wat de politie zou moeten doen, dat schorem ook nog eens laten winnen. Daar krijg je juist het soort kansenjongeren van dat zich onaantastbaar voelt.
pi_58765898
Wat is er nou zo moeilijk om je id-kaartje even te laten zien, dan hoef je ook geen vijf minuten 'kanker' te schreeuwen.
  maandag 19 mei 2008 @ 18:39:02 #17
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58765918
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:37 schreef skiczukie het volgende:
Wat is er nou zo moeilijk om je id-kaartje even te laten zien, dan hoef je ook geen vijf minuten 'kanker' te schreeuwen.
Ligt er wel aan wat voor strafbaar feit ze daarvoor hadden gepleegd aangezien ze anders niet om je ID mogen vragen..
pi_58766072
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:39 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ligt er wel aan wat voor strafbaar feit ze daarvoor hadden gepleegd aangezien ze anders niet om je ID mogen vragen..
Er zal dus wel een reden zijn geweest.
  maandag 19 mei 2008 @ 18:51:53 #19
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58766113
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:59 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik vind dit filmpje 'n bewijs dat de politie in NL te weinig mag doen tegen dit soort lui. Ze moeten dit gedoe toch goddomme meteen in de kiem smoren door 'n bus traangas of 'n knuppel tegen die capuchonkoppen te knallen?

Maar dat is dan ook de spaanse ME.

Volgens mij hadden ze best in de lucht kunnen schieten. Door te gana meppen met hun knuppel hadden ze de zaak alleen maar erger gemaakt denk ik, dat was een grot mat partij geworden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58766400
Ik dacht net als jullie hier, tot ik zag dat die ene agent zonder aanleiding die gast waarbij hij met zijn knie in de nek zat, een klap op zn gezicht gaf met een knuppel. Komop zeg, vind je het gek dat vrienden van die gozer dan gek worden.
Ja tuurlijk, die gasten die eromheen staan te roepen moeten zeg ze wel gewoon knuppelen zodat ze afstand nemen, maar die gast die op de grond lag met een knuppel in zn gezicht slaan als hij ligt, nee man.
pi_58766469
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Asgard het volgende:
Ik dacht net als jullie hier, tot ik zag dat die ene agent zonder aanleiding die gast waarbij hij met zijn knie in de nek zat, een klap op zn gezicht gaf met een knuppel. Komop zeg, vind je het gek dat vrienden van die gozer dan gek worden.
Ja tuurlijk, die gasten die eromheen staan te roepen moeten zeg ze wel gewoon knuppelen zodat ze afstand nemen, maar die gast die op de grond lag met een knuppel in zn gezicht slaan als hij ligt, nee man.
Ook typisch Nederlandse politie. Heldhaftig optreden. Want we hebben het over pubers.
pi_58766737
Aargh, daar kan ik zo boos over worden, van die medelanders die denken dat ze alles kunnen maken .
Meteen een nekschot geven en afvoeren .

[ Bericht 0% gewijzigd door yosander op 19-05-2008 19:51:29 (Whoho een 'n' inplaats van een 's' ;() ]
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_58766809
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:30 schreef yosander het volgende:
Aargh, daar kan ik zo boos over worden, van die Medelanders die denken dat ze allen kunnen maken .
Dat ze allen kunnen maken? Medelander?
pi_58767016
Waarom voeren ze die arrestant niet meteen af in plaats van hem daar te laten spartelen? Gebrek aan vervoer? Aan het wachten op versterking? Zonder zo'n arrestant in het midden heb je namelijk net even wat meer overzicht en het doet de sfeer ook ten goede, neem ik aan.
pi_58767088
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:35 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Medelander?
Ik hield het netjes.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_58767242
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:39 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit..

Maar ik heb in dit geval alleen maar hulde voor de politie. Ga er maar staan terwijl je weet dat je niets mag doen. Het is als in een boksring stappen terwijl alleen je tegenstander mag slaan. Degene die hier het hardst boe en bah roepen zijn de grootste mietjes die er in zo'n situatie geeneens durven te staan. Ik ben absoluut niet pro-politie, en kan ze vaak wel schieten, maar ik moet ze nageven dat ze in een lastig pakket verkeren..
  maandag 19 mei 2008 @ 20:03:46 #27
102466 cappp
Ondertitel
pi_58767302
Ze hadden alle voortandjes moeten bewerken met die knuppel. Dan maar baklava met een rietje komend suikerfeest. Tuig.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_58767332
Chooselife mooi rel topic jongen
  maandag 19 mei 2008 @ 20:06:45 #29
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_58767342
Die dikke met z'n wapenstokkie: "Achteruit!!!!! Achteruit!!!!!!"

Hahahahaha priceless echt hoe kansloos ken you get,

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperShark op 19-05-2008 20:12:40 ]
Kill the fish.
pi_58767398
Leest de MDI hier ook mee trouwens?
pi_58767919
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:13 schreef skiczukie het volgende:
Leest de MDI hier ook mee trouwens?
zolang we d'r geen paint topic van maken, maakt dat niet uit...
pi_58767993
Ten eerste heeft dit niks te maken met gezag van de politie TS, maar met het respect voor het gezag van die kiddo's. Ten tweede wil ik niet eens ingaan op de opmerking dat ze hun pistool moeten trekken. Sjesus man, denk zelf eens na. En ten derde, wat hier al gezegd is, door de hele bureaucratie bij de politie denken die agenten wel twee keer na voordat ze echt overgaan tot rigoreuze actie. De politie kennende wordt er zo een heel onderzoek naar je ingesteld als je je even niet aan de regeltjes uit het handboek houdt.

En @ SuperShark: ga er zelf eens staan dan, held.
  maandag 19 mei 2008 @ 21:09:17 #33
188170 dasWausmaus
mag ik saus?
pi_58768226
Ik denk dat dit wel een goed moment was voor pepperspray, dat is ideaal voor deze situaties. Geen gevaarlijk wapen maar wel iedereen weg.
Das Wausmaus ist alomgegenwartig
pi_58768485
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:06 schreef SuperShark het volgende:
Die dikke met z'n wapenstokkie: "Achteruit!!!!! Achteruit!!!!!!"

Hahahahaha priceless echt hoe kansloos ken you get,
Idd, het had beter zo moeten gaan:

BACK THE FUCK UP, NOW!!!!
pi_58768561
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef Asgard het volgende:
Deze agenten zijn behoorlijk mild als je ze vergelijkt met hun Amerikaanse collega's en ik vind dat ze eigenlijk ook wel wat harder mogen optreden dan dit. De Amerikaans politie gaat soms wel een beetje te ver, maar ze stralen iniedergeval iets uit van 'DON'T FUCK WITH US'
Noodles
pi_58768684
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:09 schreef dasWausmaus het volgende:
Ik denk dat dit wel een goed moment was voor pepperspray, dat is ideaal voor deze situaties. Geen gevaarlijk wapen maar wel iedereen weg.
Als ik me niet vergis pakte een agent inderdaad zijn pepperspray.
pi_58768884
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:28 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Deze agenten zijn behoorlijk mild als je ze vergelijkt met hun Amerikaanse collega's en ik vind dat ze eigenlijk ook wel wat harder mogen optreden dan dit. De Amerikaans politie gaat soms wel een beetje te ver, maar ze stralen iniedergeval iets uit van 'DON'T FUCK WITH US'
Ja, maar Amerika is weer het andere uiterste.
Ik snap alleen niet waarom die agent met een wapenstok die gozer die op de grond lag zomaar op zn gezicht sloeg. Je zag ook op de video dat de omstanders toen meteen verbaasd reageerden en ook wat agressiever werden en terecht. Die klap was totaal onnodig, die jongen lag daar al op de grond. Hele domme actie van die agent imho.

En voor de mensen die met "medelanders" kwamen, volgens mij waren er in die groep ook zat autochtonen aanwezig dus waar die opmerkingen op sloegen snap ik ook niet.
pi_58769242
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:48 schreef tequi3 het volgende:
Waarom voeren ze die arrestant niet meteen af in plaats van hem daar te laten spartelen? Gebrek aan vervoer? Aan het wachten op versterking? Zonder zo'n arrestant in het midden heb je namelijk net even wat meer overzicht en het doet de sfeer ook ten goede, neem ik aan.
Het duurt imo ook te lang voordat ze die gast de auto in laden.

Wat een dom gerel om niets zeg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_58769677
niemand van jullie was erbij maar wel allemaal een mening.. Enige fatsoenlijke reactie is van Asgard..
  maandag 19 mei 2008 @ 22:28:59 #40
77575 NiTiN
Move On Up
pi_58769770
ja waar ging het nou uiteindelijk om, want er is een stukje geknipt in het filmpje.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 19 mei 2008 @ 22:38:01 #41
122997 zquing
Drama Junk
pi_58769956
Toevallig ken ik de maker van 't filmpje en kan ik melden dat het normaal ging todat de politie buitensporig geweld gebruikte. Het volk dient niet onderdrukt te worden en op te komen voor zijn rechten. De politie mag zijn machtspositie niet misbruiken
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 19 mei 2008 @ 22:39:08 #42
122997 zquing
Drama Junk
pi_58769989
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:30 schreef yosander het volgende:
Aargh, daar kan ik zo boos over worden, van die medelanders die denken dat ze alles kunnen maken .
ook rasechte nederlanders zijn medelanders ja
pi_58770115
Het groepje zag er wel een beetje uit als stennisschoppertjes, of zie ik dat helemaal verkeerd.
pi_58770139
Ik vond die ene gozer met die staart er dan ook helemaal niet tussen passen.
pi_58770265
Okay voor de duidelijkheid even een verslag wat er gebeurde.

Er was een skatewedstrijd al vanaf 12 uur aan de gang, en rond deze gebeurtenissen was hij net afgelopen. We zouden naar de prijsuitreiking gaan. De hele dag hebben we geen gezeur gehad met de politie. Ze zijn wel langsgekomen maar er is niet gevordert weg te gaan of iets dergelijks.

Rond een uur of zes kwamen er twee agenten in auto langs, en spraken de organisator van de wedstrijd aan. Deze werd gevraagd om even mee te komen naar de auto omdat hij geen ID kaart bij zich had. <Vanaf dit stuk ontbreekt film materiaal>Iemand trok na een tijdje de deur open, waarom is niet geheel duidelijk. Waarop de jongen uit de auto wou stappen. Politie werkt hem grof naar de grond en slaat een paar keer op hem in. <Vanaf hier wel film> Na aanleiding van deze gebeurtenis escaleerde de situatie tot hetgeen op de video te zien is.

Wat een groot nadeel is van "street"wedstrijden is dat de omstanders zich er in dit soort situaties mee gaan bemoeien. Van de mensen die je op het filmpje de politie ziet slaan en schoppen is het overgrote deel geen skater. Wel zorgen juist deze toevallige omstanders (hangjongeren uit de buurt zelf) voor een slecht imago en dragen ze bij aan het escaleren van de situatie.

@ skiczukie
Hij was zijn ID kaart thuis vergeten. Kan gebeuren, ik heb hem ook niet altijd bij me. Is natuurlijk niet zo slim als je een wedstrijd organiseert, maar toch.

@ MouzurX
Ging waarschijnlijk om het organiseren van een wedstrijd, die blijkbaar niet aangemeld was bij de gemeente.

@ Asgard
Dat was het hele punt inderdaad. Iedereen was relatief rustig en voordat er werd begonnen met filmen probeerden anderen van de organisatie iedereen nog op afstand te houden. Zodra er echter in zijn gezicht geslagen werd onstond er een situatie waaraan ook de organisatie van de wedstrijd niet veel meer kon doen.

@ Tequi
Dat hebben wij ons ook afgevraagd. Het ging namelijk niet om het feiit dat hij meegenomen werd, maar om het feit dat hij zo'n lange tijd op de grond gehouden werd.

@ skiczukie nog een keer
Het groepje wat echt ging rellen waren de hangjongeren die vanaf het nabij gelegen winkelcentrum aangerend kwamen.
  maandag 19 mei 2008 @ 22:53:45 #46
122997 zquing
Drama Junk
pi_58770351
quote:
Op maandag 19 mei 2008 22:45 schreef skiczukie het volgende:
Het groepje zag er wel een beetje uit als stennisschoppertjes, of zie ik dat helemaal verkeerd.
stennischoppers zijn 't wel, maar ik weet zeker dat er veel meer nederlanders waren dan allochtonen
  maandag 19 mei 2008 @ 22:54:49 #47
122997 zquing
Drama Junk
pi_58770381
iig in 't groepje van de persoon die op de grond lag
  maandag 19 mei 2008 @ 22:55:26 #48
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58770398
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:00 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit..
nee dat staat in de wet
pi_58770455
Als 't bovenstaande verhaal waar is (daar ga ik vanuit) dan moet op basis van videobeelden wel wat gedaan kunnen worden, niet?

Ik ben niet zo van de wet, dus kan niet zeggen wat de mogelijkheden zijn. 't Zou wel schandalig zijn als die klojo's er zonder problemen mee weg kunnen komen.
"If you're not a manc, you're a wank"
  maandag 19 mei 2008 @ 23:01:04 #50
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_58770520
VMBO.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')