Knuppel? kapot schieten dat tuig!quote:Op maandag 19 mei 2008 16:57 schreef ColtZ40 het volgende:
Ze moeten meteen een knuppel pakken. Mietjes zijn het.
Dat maakt het verhaal al heel anders. Het was dus een illegale wedstrijd op de openbare weg, waarvoor hij ter verantwoording geroepen werd. Is toch heel wat anders dan een id-controle, dunkt mij. De kans dat de vlam in de pan staat is dan vele malen groter, omdat niemand wil dat 'hun' feestje verpest dreigt te worden..quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:08 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
Ze wilden ook overleggen over het hoe en wat met de wedstrijd. Die was tot nu toe gedoogd, alleen de locatie die nu gebruikt werd kon gevaar opleveren voor het autoverkeer daar in de buurt. Daarom wilden ze even overleggen.
Wat heeft jouw vriend gezegd/gedaan toen hij op de grond,dat moet jij je vriend vragen. En zeg niet dat je daar naast stond op dat moment want jij stond niet in beeld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:38 schreef vladimirputin het volgende:
[..]
Weer blijk van uitzonderlijk inzicht in de situatie. Ik zal het nog een keer uitleggen. Om het hoekje was de skatewedstrijd aan de gang. Daarom stond iedereen toch al half om de hoek om de skaters die aan het skaten waren de ruimte te geven, voor de veiligheid (ja daar houdt opgeschoten tuig zich ook mee bezig). Eerst werd er niet gericht op de politie. De jongen die even meegevraagd was voor zijn ID kaart liep rustig mee met de politie, kreeg een applausje, vervolgens richtte (bijna) iedereen zich weer op de skatewedstrijd.
Waar het mis ging, was toen iemand de autodeur open trok. Dat had niet moeten gebeuren. Hierdoor voelde de politie zich bedreigd en vonden ze het duidelijk nodig om geweld te gaan gebruiken. Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het helemaal oneens ben met het politie optreden. Het gaat erom dat de arrestant al op de grond lag en vervolgens toch nog klappen kreeg.
Vervolgens geef jij aan dat ik aan mijn vriend moet vragen wat er werkelijk gebeurd is. Betekend dat dat ik mijn eigen ogen en oren niet mag vertrouwen? Ik stond praktisch naast het hele gebeuren. Je zegt ook dat ik met de agent in kwestie moet gaan praten. Ik zal je vertellen, ik heb met hem gepraat voordat degene even gevraagd werd om mee te komen naar de politiewagen. Dit was niet omdat hij al aangehouden werd en in de wagen werd gedumpt, maar om even een rustige omgeving te hebben om te praten. Ook toen hij al in de auto zit heb ik nog met de agent staan te praten. Hij zat al een tijdje in de auto met de andere agent te praten voordat het filmpje begint.
Wat ik hier mee wil zeggen: er werd pas met de gang van zaken bemoeid nadat iemand die al gearresteerd was en rustig in een politie auto zat, opeens naar de grond gewerkt werd en klappen kreeg. Je mag denken wat je wil, maar als je 100 mensen vraagt wat zei in zo'n situatie zouden doen kan ik je garanderen dat een groot gedeelte ook naar de politie zou schreeuwen waar deze mee bezig zijn.
Toen ik jong was had iedereen respect voor de politie/leraren en ouderen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:31 schreef deepart het volgende:
[..]
Nounou.. Nooit jong geweest?![]()
[..]
ghegheKben vriendjes met de modjes.. Behalve met ludo.. Dat heeft tijd nodig
Het respect vandaag de dag is inderdaad ver te zoeken. Al moet ik zeggen dat ik soms ook wel weet hoe dat komt. Met een politie die op zo'n kinderachtige manier zaken doet, en in een tijd waarin niets meer kan, is het niet gek natuurlijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:20 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Toen ik jong was had iedereen respect voor de politie/leraren en ouderen.
Dat tuig moeten ze echt serieus keihard aanpakken.
Gewoon de ME eroverheen laten walsen.
dat meen je toch niet serieusquote:Op zondag 25 mei 2008 20:30 schreef Bartleunen het volgende:
Tja soms is het wel triest met die agenten. Verdachten oppakken prima maar ga hem dan niet extra slaan ofzo. Hier ook weer zo'n oom agent die denk alles te mogen doen met zijn wapenstok.
Agent
Sinds wanneer is een lekker stukje wandelen verboden in nederland?quote:Op zondag 25 mei 2008 21:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat meen je toch niet serieus![]()
ze hadden die kutscholieren nog veel harder moeten rossen,dan moeten ze zich maar gedragen...
Sinds de massale integratie van marokkanenquote:Op zondag 25 mei 2008 21:19 schreef Bartleunen het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een lekker stukje wandelen verboden in nederland?
Het is juist geen probleem dat de politie geen macht heeft..Anders krijgen we situaties zoals in Amerika met politie die zomaar mensen inelkaar timmerenquote:Op maandag 19 mei 2008 17:04 schreef Beauregard het volgende:
Politie heeft goed gehandeld mijns inziens. Alleen die ouwe dikke gaat inderdaad wat te blij lopen zwaaien met zijn knuppel, maar de rest, chapeau.
Hoe zou jij je voelen tegenover een meerderheid aan kansloze vmbo schooiers? Natuurlijk wil je ze het liefst een voor een die knuppel in de nek leggen, maar als een agent dat doet komt er in dit bureaucratisch en oh zo correcte landje geheid gelazer van.
Dat is het probleem... de politie mag geen ene donder doen hier. Maar ga alsjeblieft niet lopen blaten dat de politie in dit filmpje een stelletje mietjes zijn die niks durven.
Ja je moet eens over hun "moer" beginnen dan zijn de rapen gaar!quote:Op zondag 25 mei 2008 21:35 schreef RickoKun het volgende:
Goed gedaan van die vent om die kankerknaap nog effe voor zn muil te rammen, die pauper allochtoon zat vast weer (zoals ze altijd doen) te schreeuwen: "Iek neuk je kankermoer!"
Als iedereen zich normaal zou gedragen zou er ook geen politie zijn. Je slaat de spijker echt helemaal mis. Dat is hetzelfde als zeggen van "als oorlog niet zou bestaan, zouden er ook geen wapens zijn" .quote:Op zondag 25 mei 2008 20:34 schreef Gierigesloeber het volgende:
Waarom gaat de discussie over hoe de politie reageert? Als iedereen zich normaal gedraagt op straat, is dit politie optreden niet eens nodig.
En als dat niet werkt kan je met Saddam-style er nog wat gas tegenaan gooienquote:Op zondag 25 mei 2008 23:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Politiestaat FTW. Gewoon er op los timmeren. Zo zijn mensen in al die andere landen ook rustig
jouw serieuze post is in ieder geval mij opgevallenquote:Op maandag 26 mei 2008 01:20 schreef Elketraz het volgende:
Als je als agent begint met fysiek geweld, ben je imo flink verkeerd bezig... Zoals goed duidelijk gemaakt in dat filmpje van die gitarist.
Ik hoop dat mijn serieuze post nog opgemerkt wordt tussen deze ondertussen heel kinderachtig geworden discussie... Echt hoor, diegenen hier die zich gedragen als bekvechtende pubers hebben wat mij betreft helemaal geen recht van spreken... en dat soort mensen kunnen helaas ook agent worden. Tja. Dan is het eind zoek natuurlijk...
Al moet ik zeggen dat ik de reacties in dit topic nog erg vind meevallen. Op dumpert is het diep, diep triest en schaam ik me er bijna voor om Nederlander (of mens?) te zijn.
Het was best een aardige man vroeger. Ik weet die goeie ouwe tijd nog dat hij nog hotdogs met mosterdgas verkocht in het parkquote:Op zondag 25 mei 2008 23:38 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En als dat niet werkt kan je met Saddam-style er nog wat gas tegenaan gooien
Je bent De politie. Wederom. Wat een sukkels! [filmpje] nog vergeten.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:45 schreef The_Terminator het volgende:
Offtopic en ander gebagger verwijderd.
Ja ik ben het met je eens. Al is dit natuurlijk wel een lastige situatie op het moment dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien. Het is gewoon niet goed te praten dat die agent de jongen die op de grond ligt schopt/slaat. Maar ik vind het gebruik van de wapenstok wel weer oke ten opzichte van de menigte die begint te flippen.quote:Op maandag 26 mei 2008 01:20 schreef Elketraz het volgende:
Als je als agent begint met fysiek geweld, ben je imo flink verkeerd bezig... Zoals goed duidelijk gemaakt in dat filmpje van die gitarist.
Ik hoop dat mijn serieuze post nog opgemerkt wordt tussen deze ondertussen heel kinderachtig geworden discussie... Echt hoor, diegenen hier die zich gedragen als bekvechtende pubers hebben wat mij betreft helemaal geen recht van spreken... en dat soort mensen kunnen helaas ook agent worden. Tja. Dan is het eind zoek natuurlijk...
Al moet ik zeggen dat ik de reacties in dit topic nog erg vind meevallen. Op dumpert is het diep, diep triest en schaam ik me er bijna voor om Nederlander (of mens?) te zijn.
volgens mij heb ik dat filmpje al eens eerder gezien, maar is dit een ingekorte versie.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:04 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja ik ben het met je eens. Al is dit natuurlijk wel een lastige situatie op het moment dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien. Het is gewoon niet goed te praten dat die agent de jongen die op de grond ligt schopt/slaat. Maar ik vind het gebruik van de wapenstok wel weer oke ten opzichte van de menigte die begint te flippen.![]()
Wat ik echt niet vind kunnen is de agressieve shit in dat andere filmpje van die studentenstakingen. Daar gaan agenten gewoon random los op scholieren. Dat moet ook gewoon hard aangepakt worden door die agenten minstens een lange tijd op non-actief te zetten.![]()
Maar het blijft lastig om te kijken waar de grens ligt wanneer de macht geweld mag gebruiken.
Soms verdraaien ze die filmpjes zo zodat het lijkt alsof de politie altijd de schuldige is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:00 schreef tijger74 het volgende:
[..]
volgens mij heb ik dat filmpje al eens eerder gezien, maar is dit een ingekorte versie.
De politie had de jongeren meerdere malen gevorderd weg te gaan. Zij hadden dus de kans normaal weg te gaan, maar dat deden ze niet.(ze hadden dus schijt aan die agenten)
dat de politie dan de boel schoon veegt kan je verwachten, bovendien zag je die jongeren niet weglopen maar slenteren, dus zo langzaam mogelijk.
Ik heb de politie wel eens harder zien optreden, en dat had daar ook wel gemogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |