Ik was je net voorquote:Op maandag 19 mei 2008 01:08 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een keer omdat het een held is!
Bedankt voor alles maat.
Hopen, meer kunnen we niet doenquote:Op maandag 19 mei 2008 01:09 schreef _Mike_ het volgende:
Ach het is maar zo, laten we hopen dat Van Basten de schoonmaker van de tiefuszooi binnen Ajax is.
Bestuurskamer bestormen als het weer niets gaat worden volgend jaar, maarja dat lijkt mij ook geen goed ideequote:
Dat is vrij kansloos.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Bestuurskamer bestormen als het weer niets gaat worden volgend jaar, maarja dat lijkt mij ook geen goed idee
Arsenal schijnbaar weer. En Sevilla dacht ik..quote:Op maandag 19 mei 2008 01:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Al bekend wie de deelnemers zijn voor het ajax toernooi ?
quote:Op maandag 19 mei 2008 01:12 schreef Lastpost het volgende:
Prachtige vent die Heitinga!
Hart op de tong, de inzet die je mag verwachten van een voetballer en al komt ie uit Alphen, desondanks vind ik hem nou echt het prototype Amsterdammer (positief bedoeld) met een ware liefde voor z'n club, dat soort jongens zouden eigenlijk nooit moeten vertrekken bij een club.
Verder zal ik hier als Feyenoorder weinig woorden vuil maken.
Gaaf, arsenal speelt mooi voetbal. Daar maar heen danquote:Op maandag 19 mei 2008 01:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
Arsenal schijnbaar weer. En Sevilla dacht ik..
Zo kan het dus ook in plaats van die simpele zielen die voor een clubicoon van hun rivaal geen enig respect op kunnen brengen.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:12 schreef Lastpost het volgende:
Hart op de tong, de inzet die je mag verwachten van een voetballer en al komt ie uit Alphen, desondanks vind ik hem nou echt het prototype Amsterdammer (positief bedoeld) met een ware liefde voor z'n club, dat soort jongens zouden eigenlijk nooit moeten vertrekken bij een club.
quote:Op maandag 19 mei 2008 01:12 schreef Lastpost het volgende:
Dan willen wij Giovanni wel...quote:'Contact Barca en Ajax over Huntelaar'
zondag 18 mei, door SV, Amsterdam, 12:35u, Sport
Volgens de Spaanse krant Sport is er contact geweest tussen FC Barcelona en Ajax over een transfer van Klaas Jan Huntelaar. Dat meldt de sportkrant zaterdag.
De sportdirecteur van Barcelona is in gesprek zijn geweest met Ajax, verdere details zijn niet bekend. De Catalanen willen naast Huntelaar overigens ook oud-Ajacied Christian Chivu contracteren.
quote:Op maandag 19 mei 2008 01:25 schreef Ruiseart het volgende:
Ik hou van Ajax! Ik hou nog evenveel, misschien nog meer, van Ajax als een dag geleden, ik hou nog evenveel, misschien nog meer, van Ajax als een jaar geleden, ik hou nog evenveel, misschien nog meer, van Ajax dan in 1995.
[..]
quote:Eerste stap naar 'nieuw huis'
Amsterdam, 18 mei 2008
Voor het duel met FC Twente werden belangrijke stappen gezet voor de realisatie van het Ajax Football Centre. De samenwerking die Ajax aangaat met partners VU, ROC, De Principaal en de Universiteit van Wageningen moeten leiden tot een unieke uitkomst.
Met het Ajax Football Centre heeft Ajax de ambitie, zo staat in het projectplan beschreven, om ‘een toonaangevend, innoverend voetbalkennis instituut te ontwikkelen.’ In de plannen is sprake van drie pijlers: de jeugdopleiding, een Sportmedisch Centrum en een Soccer School waarin de (internationale) opleiding van trainers, begeleiders en scouts centraal staat.
Kort gezegd draait het ‘AFC’ ook om de verhuis- en de nieuwbouwplannen die de club al enige tijd voorbereidt. De complete Ajax-organisatie (A-selectie, kantoren ArenA, de Toekomst) moet worden gehuisvest op, of nabij het eigen sportpark de Toekomst. De buurtclubs Kismet’82 en SV Bijlmer verhuizen daarvoor in 2010 mogelijk naar het Bijlmerpark. Maar het project behelst (veel) meer dan een simpele verhuizing van de Ajacieden in de ArenA naar het eigen sportcomplex. Ajax ziet bij de ontwikkeling van het Ajax Football Centre (dit is nog de werknaam) een grote meerwaarde in samenwerking met partners.
,,Het is een prachtig project’’, weet Sander Mallie, die als externe projectmanager is betrokken bij het project. Naast de oud-speler van Ajax Zaterdag 1 is namens de club zelf ook Ed Lefeber (manager verenigings- en facilitaire zaken) nauw betrokken bij het projectmanagement. ,,De plannen om de selectie, de kantoren en de jeugdopleiding op één locatie samen te voegen zijn er eigenlijk al sinds de verhuizing vanuit de Meer naar de ArenA. John Jaakke heeft de plannen nieuw leven in geblazen en heeft het voortouw genomen om het ook écht van de grond te krijgen. Het is prettig om te constateren dat alle geledingen binnen Ajax ervan overtuigd zijn dat samenvoegen zeer wenselijk is.”
Met de ondertekening van de contracten is de eerste fase van voorbereiding vrijwel afgerond. Het vergaren van kennis en het aangaan van partnerships is stap nummer één. Zondag werd duidelijk dat de partnerships kunnen worden aangegaan met hoogstaande kenniscentra als universiteiten, alsook met commerciële partijen. De zakelijke afspraken met partners moeten zorgen voor een budget voor een goed haalbaarheidsonderzoek. Het haalbaarheidsonderzoek, dat wordt uitgevoerd met de partners, is in feite de start van het inhoudelijke gedeelte van het project.
,,Wij weten natuurlijk niet hoe een sportmedisch centrum eruit moet gaan zien, of hoe je een voedingsbeleid opzet’’, zegt Mallie, nog altijd Ajax-lid. ,,Binnen Ajax is ongelooflijk veel kennis aanwezig, en een enorm netwerk. Ik verbaas me daar nog dagelijks over. Onze taak is om er op toe te zien dat de aanwezige kennis goed benut en gecombineerd wordt met de kennis van partners.’’
,,Het doel is Ajax op de verschillende pijlers verder te ontwikkelen’’, neemt Lefeber het woord over. ,,Binnen Ajax leeft hier en daar het gevoel dat de oorspronkelijke voorsprong slinkt, en erger nog: dat Ajax wat achterop is geraakt. Met die inhaalslag moeten en kunnen we vandaag al beginnen. Uiteindelijk krijgt dat dan allemaal een plek in een mooi, nieuw en ambitieus huis. Dat is de volgorde van het project. De bedoeling is dat we een aantal toonaangevende algemene sport- en voetbalcentra gaan onderzoeken in binnen- en buitenland. We willen ons laten inspireren door diverse sporten, niet alleen het voetbal. Om een voorbeeld te geven: onlangs liep er op de Toekomst een Australische coach mee. Hij vertelde ons hoe professioneel sporters in het Australian Institute of Sports worden begeleid op het gebied van voeding. In het haalbaarheidsonderzoek gaan we kijken wat we hiervan kunnen leren. En doorvertaald naar het Ajax Football Centre is de vraag belangrijk: hoe gaan we dat uiteindelijk fysiek vormgeven in het nieuwe huis.”
Als we dan toch gaan saneren....laten we dan maar wéér op 0% beginnen...quote:
Eens. Al dat ik hou van Ajax gedoe. Doe toch effe normaal. We zijn niet opgeheven ofzo. Ik word er een beetje zoetsappig van.quote:
Ik ben het met je eens hoor, hoe goed deze jongen ook is het team laat hij niet beter voetballen.Cashen nu het kan en een echt team proberen te bouwen.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:32 schreef Radegast het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar ik kan er niet heel erg mee zitten mocht Huntelaar vertrekken.
Als je Twente niet overtuigend weet te verslaan heb je sowieso niks in de CL te zoeken.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:35 schreef ericajax het volgende:
Mensen die vinden dat Ajax de vCL verdiende
Doe de bril af.
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel, ik weet eigenlijk niet waarom.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:32 schreef Radegast het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar ik kan er niet heel erg mee zitten mocht Huntelaar vertrekken.
Verkopen voor 17 en Berg halen voor 9 lijkt me geen directe achteruitgang voor jullie.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel, ik weet eigenlijk niet waarom.
Als je tweede wordt verdien je het gewoon.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:35 schreef ericajax het volgende:
Mensen die vinden dat Ajax de vCL verdiende
Doe de bril af.
Hun hebben ook een beter team dusjaquote:Op maandag 19 mei 2008 01:36 schreef Grulez het volgende:
[..]
Als je Twente niet overtuigend weet te verslaan heb je sowieso niks in de CL te zoeken.
17? Voel je je niet helemaal lekker?quote:Op maandag 19 mei 2008 01:37 schreef Grulez het volgende:
[..]
Verkopen voor 17 en Berg halen voor 9 lijkt me geen directe achteruitgang voor jullie.
Als je tweede wordt in Nederland ben je goed genoeg voor de Uefa-cup niet meer.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:39 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als je tweede wordt verdien je het gewoon.
Ach als er een grote zak met geld komt en Ajax kan een waardige opvolger vinden (geen Delorge types ) , dan vind ik het ook wle bestquote:Op maandag 19 mei 2008 01:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel, ik weet eigenlijk niet waarom.
Bedoelde meer op basis van de afgelopen twee duelsquote:Op maandag 19 mei 2008 01:39 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Huntelaar moet zeker voor 25m te verkopen zijn, als we Berg voor 9 zouden kunnen halen zou ik ook zeggen gelijk doen.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:37 schreef Grulez het volgende:
[..]
Verkopen voor 17 en Berg halen voor 9 lijkt me geen directe achteruitgang voor jullie.
Berg is dus een erg goeie optie, deze jongen is ook echt een goalgetter en voetballend doet hij echt meer dan Huntelaar.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:40 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ach als er een grote zak met geld komt en Ajax kan een waardige opvolger vinden (geen Delorge types ) , dan vind ik het ook wle best
7 is ook genoeg?quote:
Vond je dat ook 2 seizoenen geleden toen we 5e werden maar wel de play-offs wonnen ?quote:Op maandag 19 mei 2008 01:39 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik wel, ik heb al sinds het begin een tering hekel aan die play-offs gehad.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:41 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Vond je dat ook 2 seizoenen geleden toen we 5e werden maar wel de play-offs wonnen ?
quote:Op maandag 19 mei 2008 01:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Huntelaar moet zeker voor 25m te verkopen zijn, als we Berg voor 9 zouden kunnen halen zou ik ook zeggen gelijk doen.
[..]
Berg is dus een erg goeie optie, deze jongen is ook echt een goalgetter en voetballend doet hij echt meer dan Huntelaar.
Dat is pijnlijk duidelijk ja.PSV lacht zich rot vandaag want Twente zal het hoofdtoernooi ook niet halen dus al het tvgeld gaat weer naar eindhoven.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:39 schreef Grulez het volgende:
[..]
Als je tweede wordt in Nederland ben je goed genoeg voor de Uefa-cup niet meer.
Ik zou het ook niet sympathiek vinden, maar vanuit jullie perspectief wel begrijpelijk. Haalbaar en een klasbak.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Als dat gebeurt worden ze echt helemaal gek in Groningen
Als je voor Babel al 18 krijgt, ja.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:41 schreef Grulez het volgende:
[..]
7 is ook genoeg?Ik ben in een positieve bui, dus ik denk begin hoog...
edit. 25 mln, serieus?
Ach ja, bij PSV gooien ze dat geld ook alleen maar in een bodemloze put. Of ze geven het aan louche makelaars..quote:Op maandag 19 mei 2008 01:43 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Dat is pijnlijk duidelijk ja.PSV lacht zich rot vandaag want Twente zal het hoofdtoernooi ook niet halen dus al het tvgeld gaat weer naar eindhoven.
Jazeker, neemt niet weg dat ik er toen wel gewoon blij mee was.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:41 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Vond je dat ook 2 seizoenen geleden toen we 5e werden maar wel de play-offs wonnen ?
Maar blijft toch zondequote:Op maandag 19 mei 2008 01:45 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ach ja, bij PSV gooien ze dat geld ook alleen maar in een bodemloze put. Of ze geven het aan louche makelaars..
Volgens mij heeft Babel z'n geld al wel weer opgebracht hoor bij Liverpool.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:45 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat lag meer aan de onkunde van Liverpool.
En aan de verkoop technieken van Martin Van Geel hij kan een lada nog voor 5 miljoen verkopen.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:45 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dat lag meer aan de onkunde van Liverpool.
Achja Urzaiz ook als hij vandaag perongeluk had gescoord.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Babel z'n geld al wel weer opgebracht hoor bij Liverpool.
Verschil dat Urzaiz niets heeft gekost.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Achja Urzaiz ook als hij vandaag perongeluk had gescoord.
Die was dan ook transfervrij.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Achja Urzaiz ook als hij vandaag perongeluk had gescoord.
U snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 19 mei 2008 01:59 schreef Nashje het volgende:
[..]
Verschil dat Urzaiz niets heeft gekost.
Join Montana and mequote:Op maandag 19 mei 2008 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ajax betaalt de prijs voor wanbeleid. Ik wil niks op Koster afschuiven, want die man handelt naar vermogen, maar een team als Ajax hoort een toptrainer te hebben. Op het moment dat Ten Cate wegging en Ajax als vervanger Koster naar voren schoof, had de ploeg nog alle uitzicht op de titel. Een goede trainer had Ajax daar naar toe kunnen leiden.
Ik heb ook nul komma nul vertrouwen in Van Basten als trainer. Het voetbal van het Nederlands Elftal is niet om aan te zien en in wedstrijden die er ECHT toe doen (of in krachtmetingen met teams van formaat, zoals Italië) zijn nederlagen geboekt. Van Basten heeft nauwelijks trainerservaring en heeft ook nog eens extreem veel spelers voor Oranje opgeroepen. Verder zijn er ook meerdere vedettes met wie het niet klikt.
Misschien krijg ik ongelijk, maar op dit moment zou ik Ajax niet in de Top 3 voor komend seizoen durven te zetten. Maar misschien komen er goede aankopen... De tijd zal het leren.
Tjsa, als je met deze selectie eigenlijk simpel 2e wordt valt het allemaal wel mee. Het is weer het doemdenken waar we hier steeds beter in worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien krijg ik ongelijk, maar op dit moment zou ik Ajax niet in de Top 3 voor komend seizoen durven te zetten. Maar misschien komen er goede aankopen... De tijd zal het leren.
Je koopt er alleen niks voor, simpel tweede worden. Ook niet als het maar 1 doelpunt verschil met de kampioen is. Ik ben als Ajax-fan eerlijk genoeg om in te zien dat het voetbal de laatste jaren heel veel te wensen overlaat. Als ik Ajax zie spelen, heb ik nooit het gevoel dat ik naar een potentiële kampioen zit te kijken. Dat ze dat desondanks toch BIJNA twee keer op rij zijn geworden, zegt denk ik meer over de belabberde staat van het Nederlandse voetbal op dit moment, dan over de kwaliteiten van Ajax.quote:Op maandag 19 mei 2008 03:04 schreef F1Bas het volgende:
Tjsa, als je met deze selectie eigenlijk simpel 2e wordt valt het allemaal wel mee. Het is weer het doemdenken waar we hier steeds beter in worden.
Je spreekt jezelf dus een beetje tegen over het feit waarom ze dan nu opeens buiten de top3 zullen eindigen.quote:Op maandag 19 mei 2008 03:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ze dat desondanks toch BIJNA twee keer op rij zijn geworden, zegt denk ik meer over de belabberde staat van het Nederlandse voetbal op dit moment, dan over de kwaliteiten van Ajax.
Dan kan ik je bij deze zeggen dat het seizoen zal mislukken, ik snap het niet hoe mensen nog zulke torenhoge verwachtingen kunnen hebben als het al jaren kut gaat.quote:Op maandag 19 mei 2008 07:57 schreef kevin33 het volgende:
Doelstelling komend seizoen:
Jeugd laten instromen ( Blind, Wormgoor, Slijngaard, van de Eijden, Anita, Donald, Sarpong )
Kampioen worden
Beker pakken
Uefa cup winnen
FCT-uit in competitie wordt je genaaid, in play-offs opnieuw. Thuis in competitie had je moeten winnen, geef je het in de laatste minuut weg. Thuis in play-offs was gewoon kut, totaal geen vuist kunnen maken.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat Twente over 2 wedstrijden de beste was. Daar is geen discussie over mogelijk .
Jullie staan er nog steeds alleen voor met jullie zondagse theekransjes volgend seizoen dat je zo graag mensen wil werven?quote:
Wil geen mensen werven, hoor. Iedereen moet zelf maar kijken wat hij vindt, weet alleen wel dat ik er maar weinig vertrouwen in heb. En dat ligt niet alleen aan Marco van Basten, ben namelijk bereid hem het voordeel van de twijfel te gunnen. Ajax is gewoon ziek, al tien jaar. Ieder jaar weer hoop ik op een beter jaar, maar het jaar daarna word ik opnieuw teleurgesteld. Wanneer worden we eindelijk weer eens beter?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jullie staan er nog steeds alleen voor met jullie zondagse theekransjes volgend seizoen dat je zo graag mensen wil werven?
Mijn seizoenskaart is overigens niet opgezegd, ik verhuis alleen naar Zuid 1.quote:Ik neem aan dat je dan ook je seizoenskaart hebt opgezegd, CSI?
Meen je dat? Ik zie Ajax zo kampioen worden volgend seizoen...quote:Op maandag 19 mei 2008 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had het ook meer tegen CSI dan tegen jou hoorquote:Op maandag 19 mei 2008 09:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wil geen mensen werven, hoor. Iedereen moet zelf maar kijken wat hij vindt, weet alleen wel dat ik er maar weinig vertrouwen in heb. En dat ligt niet alleen aan Marco van Basten, ben namelijk bereid hem het voordeel van de twijfel te gunnen. Ajax is gewoon ziek, al tien jaar. Ieder jaar weer hoop ik op een beter jaar, maar het jaar daarna word ik opnieuw teleurgesteld. Wanneer worden we eindelijk weer eens beter?
Vier miljoen euro per jaar aan salaris is hij wel waard!quote:Huntelaar zwijgt over toekomst
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Het eredivisieseizoen zit erop. De balans opmakend, mag worden geconcludeerd dat Ajax de grote verliezer is. Met Marco van Basten per volgend seizoen aan het roer hopen de Amsterdammers een nieuwe weg in te slaan. Maar gaat dat ook gebeuren met topscorer Klaas-Jan Huntelaar? "Dit is niet het moment om over mijn toekomst te praten”, reageerde de goaltjesdief kort maar krachtig.
Ook bij Huntelaar was de teleurstelling immers groot over het mislopen van het ticket voor de voorronde van Champions League. Een defintieve knoop over zijn toekomst hakt de Achterhoeker waarschijnlijk pas door na het Europees kampioenschap. "Ik zeg niet dat ik vertrek en ik zeg niet dat ik blijf. Ik weet het niet", aldus 'The Hunter'.
De beleidsbepalers van Ajax proberen Huntelaar in ieder geval – met een bruto jaarsalaris van naar verluidt vier miljoen euro – te verleiden tot een langer verblijf. De spits ziet de samenwerking met Van Basten en Dennis Bergkamp zitten, maar zal het moeilijk kunnen verkroppen voor het derde jaar op rij niét op het hoogste Europese podium te kunnen acteren.
Mocht Twente die verliezen, mogen ze natuurlijk gewoon in dezelfde EUFA-ronde instromen als Ajax. Die moeten ze (net als de rest van de NL deelnemers) doorkomen om daar in de groepsfase te belanden.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:05 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Beter de uefa cupplaats al binnen hebben dan uitgeschakeld worden in de voorronde van de CL, zoals Twente nu wellicht zal overkomen
Ik durf er haast een schoen eet weddenschap op te zetten dat KJH weggaat.quote:
Luque weg en je hebt zijn salaris weer vrij.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vier miljoen euro per jaar aan salaris is hij wel waard!
quote:Op maandag 19 mei 2008 09:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mijn seizoenskaart is overigens niet opgezegd, ik verhuis alleen naar Zuid 1.
Geen idee, heb nog niks binnen verder. Waar sta jij?quote:
Nou dan had hij ons wel naar de CL mogen helpen..quote:Op maandag 19 mei 2008 09:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vier miljoen euro per jaar aan salaris is hij wel waard!
Zonder hem hadden we de play-offs niet eens gehaald.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:50 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Nou dan had hij ons wel naar de CL mogen helpen..
Dat ben ik met je eens. Maar ondanks zijn 33 goals vind ik hem op de belangrijke momenten toch niet altijd even scherp. En zeker in de play-offs is ie van geen enkele waarde geweest..quote:Op maandag 19 mei 2008 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zonder hem hadden we de play-offs niet eens gehaald.
Maar of je dat moet verwijten aan Klaas Jan Huntelaar? De speelwijze was gewoon veel te laf, misschien dat Marco van Basten hier verandering in kan aanbrengen?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:55 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar ondanks zijn 33 goals vind ik hem op de belangrijke momenten toch niet altijd even scherp. En zeker in de play-offs is ie van geen enkele waarde geweest..
Vooral Donovan Slijngard vond ik een verademing, van mij hoeft er geen linksback gehaald te worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:49 schreef w00h00 het volgende:
Wat speelde Sarpong en Slijngard lekker onbevangen zeg.
quote:Cruijff: "Ajax weet niet waar de schoen wringt"
Johan Cruijff gaat in zijn wekelijkse column in de Telegraaf uitgebreid in op het falen van 'zijn' club Ajax. "Pijnlijk om te zien." Cruijff weet waar het gisteren aan schortte bij de Amsterdammers. "Het positiespel is gewoon slecht en juist FC Twente is op dat onderdeel één van de betere elftallen in de competitie. Daarom gaat het bij Ajax al tijdens de opbouw fout. Tegen een ploeg die op het middenveld goed georganiseerd is, krijg je dan nooit greep op de wedstrijd omdat er vrijwel nooit drie, vier passes achter elkaar goed aankomen.
El Salvador had het zelfs al een beetje verwacht. "Ook tijdens de uitwedstrijd zag je al, dat Ajax te weinig deed wat het zou moeten doen. Dus via goed positiespel de vrije man zien te vinden. Nu werd te vaak de lange en hoge bal gehanteerd en dan maak je het een ploeg als FC Twente wel heel gemakkelijk."
"Ik gun de Twentenaren hun succes," vervolgt Cruijff. "Maar het blijft pijnlijk om te zien wat topclubs als Ajax en Feyenoord er de afgelopen jaren van gemaakt hebben. En nog heb ik het gevoel, dat ze met name in Amsterdam onvoldoende inzien waar de schoen werkelijk wringt. Na eerst tegen AZ van de play-offs geprofiteerd te hebben, had Ajax nu pech met het systeem. Maar als je het al vier jaar zonder kampioenschap moet doen, dan ligt dat niet alleen aan de play-offs."
Oh, hebben we een 100% fit garantie gekregen?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vooral Donovan Slijngard vond ik een verademing, van mij hoeft er geen linksback gehaald te worden.
Viermansmiddenveld zou ook idealer zijn, de slag wordt continu verloren op het middenveld.quote:
Jan Vertonghen is eerste keuze, Donovan Slijngard back-up.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, hebben we een 100% fit garantie gekregen?.
Hij deed het wel ok, tegen een nauwelijks aanvallend Twente ja. Laten we nou niet meteen weer na 1 leuke pot roepen dat het lek achterin dicht is, want er werd nog steeds dramatisch verdedigd gisteren, was Hersi iets scherper geweest hadden we 0-2 achter gestaan.....
Zou wel mooi zijn als de jeugd kan doorstromen, verdedigend loopt er heus wel e.e.a. Wiel, Blind (wel wat jong nog) en dus ook Slijngaard.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, hebben we een 100% fit garantie gekregen?.
Hij deed het wel ok, tegen een nauwelijks aanvallend Twente ja. Laten we nou niet meteen weer na 1 leuke pot roepen dat het lek achterin dicht is, want er werd nog steeds dramatisch verdedigd gisteren, was Hersi iets scherper geweest hadden we 0-2 achter gestaan.....
Denk dat het contract officieel per 1 juli zal ingaan. Maar hij zal echt wel eerder in Amsterdam te vinden zijnquote:Op maandag 19 mei 2008 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
Komt Marco van Basten overigens meteen op 18 juni 2008 in dienst of krijgt hij eerst nog vakantie?
Sja, of je gaat gewoon weg en speelt meteen CL. Ik hoop ook dat hij blijft, maar goed.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:04 schreef Silaz het volgende:
Huntelaar kan nog zat een jaartje blijven, hij is 24. En waarom zou je niet kunnen schitteren in de Uefa cup? Zou toch nog een mooier opstapje zijn richting de top?
Ben benieuwd naar volgend seizoen, heel erg benieuwd.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Denk dat het contract officieel per 1 juli zal ingaan. Maar hij zal echt wel eerder in Amsterdam te vinden zijn
Alleen een geweldige bondscoach zou ervoor kunnen zorgen dat we groepsfase overleven.quote:En waarom ga jij er vanuit dat we 17 juni klaar zijn in Zwitserland
Wat is daarmee dan..?quote:
Linkje?quote:
Ik ook! Zal me benieuwen wie er uit de hoge toverhoed gaan komen..quote:Op maandag 19 mei 2008 10:25 schreef Cheiron het volgende:
Ik ben in ieder geval razend benieuwd naar de aankopen voor volgend jaar.
*bookmarkt voor na 13 juni als we gekwalificeerd zijn voor de volgende ronde.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alleen een geweldige bondscoach zou ervoor kunnen zorgen dat we groepsfase overleven.
Ik wilde precies hetzelfde doenquote:Op maandag 19 mei 2008 10:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
*bookmarkt voor na 13 juni als we gekwalificeerd zijn voor de volgende ronde.
Ok ok, ik overdrijf lichtelijk. 17 juni dan.
En ook dat staat genoteerdquote:Op maandag 19 mei 2008 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
Als we ons na twee wedstrijden al geplaatst hebben voor de volgende ronde, kunnen jullie volgend seizoen voorafgaand aan de eerste thuiswedstrijd een biertje bij me komen halen in het supportershome.
Scherp, en je hebt nog gelijk ook. Frankrijk heeft wel meer dipjes gehad en Italië zou ook zomaar kunnen gaan tegenvallen, ik verwacht het niet, maar uitsluiten kan ik het ook niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:40 schreef Breach het volgende:
[..]
En ook dat staat genoteerd
Edit: Dat betekent wel dat je nog enigzins vertrouwen in kwalificatie hebt. Anders zou je wel na drie wedstrijden zeggen
Was in de uitzending van Studio voetbal gister. Het was weer nodig om "helemaal niks in Amsterdam!" te gillen door een microfoonquote:
Zal wel op verzoek van Hugo Borst geweest zijnquote:Op maandag 19 mei 2008 10:48 schreef jna het volgende:
[..]
Was in de uitzending van Studio voetbal gister. Het was weer nodig om "helemaal niks in Amsterdam!" te gillen door een microfoon
Echt te triest voor woorden. Laat ze lekker concentreren op hun eigen clubje. Net zoals sommigen Ajacieden roepen: helemaal niets in Rotterdam. Slaat dus nergens opquote:Op maandag 19 mei 2008 10:48 schreef jna het volgende:
[..]
Was in de uitzending van Studio voetbal gister. Het was weer nodig om "helemaal niks in Amsterdam!" te gillen door een microfoon
quote:Cruijff: 'Positiespel Ajax gewoon slecht'
Geschreven op maandag, 19 mei om 10:47
Ajax moet na het debacle tegen FC Twente, waardoor er volgend seizoen geen Champions League gespeeld wordt, de 'hand in eigen boezem steken'. Dat schrijft Johan Cruijff maandag in zijn column in De Telegraaf. "Tegen FC Twente konden we weer zien waar het bij Ajax aan schort", vertelt Cruijff. "Het positiespel is gewoon slecht en juist FC Twente is op dat onderdeel één van de betere elftallen in de competitie. Daarom gaat het bij Ajax al tijdens de opbouw fout. Tegen een ploeg die op het middenveld goed georganiseerd is, krijg je dan nooit greep op de wedstrijd omdat er vrijwel nooit drie, vier passes achter elkaar goed aankomen."
"Daarom was de winst van FC Twente voor mij niet zo'n verrassing. Ook tijdens de uitwedstrijd zag je al, dat Ajax te weinig deed wat het zou moeten doen. Dus via goed positiespel de vrije man zien te vinden. Nu werd te vaak de lange en hoge bal gehanteerd en dan maak je het een ploeg als FC Twente wel heel gemakkelijk."
"Ik gun de Twentenaren hun succes, maar het blijft pijnlijk om te zien wat topclubs als Ajax en Feyenoord er de afgelopen jaren van gemaakt hebben. En nog heb ik het gevoel, dat ze met name in Amsterdam onvoldoende inzien waar de schoen werkelijk wringt. Na eerst tegen AZ van de play-offs geprofiteerd te hebben, had Ajax nu pech met het systeem. Maar als je het al vier jaar zonder kampioenschap moet doen, dan ligt dat niet alleen aan de play-offs", besluit de Amsterdammer.
Ja leuk, dat achteraf gelul. Nu is het weer het positiespel, volgende week licht het weer aan de jeugdopleiding, dan zit er weer geen goede trainer. Het moet eens afgelopen zijn met die vent. Pfff wat verteer ik die gast matig zeg.quote:
precies, en als je dan eindelijk denkt dat ie er zelf iets aan gaat doen, piept ie m er bij t eerste meningsverschil meteen tussenuit.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:21 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja leuk, dat achteraf gelul. Nu is het weer het positiespel, volgende week licht het weer aan de jeugdopleiding, dan zit er weer geen goede trainer. Het moet eens afgelopen zijn met die vent. Pfff wat verteer ik die gast matig zeg.
En toch heeft hij voor de volle 100% gelijk....quote:Op maandag 19 mei 2008 11:21 schreef Breach het volgende:
[..]
Ja leuk, dat achteraf gelul. Nu is het weer het positiespel, volgende week licht het weer aan de jeugdopleiding, dan zit er weer geen goede trainer. Het moet eens afgelopen zijn met die vent. Pfff wat verteer ik die gast matig zeg.
Wat geeft dat nu. Voor zo'n klein clubje als Twente is dit toch een fantastisch resultaat? Ik haal mn schouders op bij zulke uitspraken. Wij vinden het ook prachtig om de kakkerlakken te vernederen 2x in het jaar.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:12 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Echt te triest voor woorden. Laat ze lekker concentreren op hun eigen clubje. Net zoals sommigen Ajacieden roepen: helemaal niets in Rotterdam. Slaat dus nergens op
Hij had van Ajax carte-blanche gekregen en vervolgens wordt hij direct teruggeroepen.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:24 schreef toma het volgende:
[..]
precies, en als je dan eindelijk denkt dat ie er zelf iets aan gaat doen, piept ie m er bij t eerste meningsverschil meteen tussenuit.
Yup. Het probleem bij Ajax ligt echt in de aanvoer naar de spitsen. Alles direct lang, compleet inspiratieloos. Het toverwoord van Ajax ( En Parma ook trouwens ) dit jaar is creativiteit. Geen enkele speler, met name op het middenveld komt eens met een verrassend steekpassje, een mooi opgezette aanval door middel van een 1-2tje door het centrum of een actie langs de lijn. Zoo voorspelbaar en makkelijk te verdedigen.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:24 schreef BoNi het volgende:
[..]
En toch heeft hij voor de volle 100% gelijk....
Wat er werkelijk is afgesproken is volgens mij nooit naar buiten gebracht. En verder is het niet meer dan logisch dat je in een organisatie kritiek levert als 1 persoon ineens alles op de schop wil nemen. Denk dat er maar weinig succesvolle bedrijven zijn waar zo´n insteek gehanteerd wordt.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hij had van Ajax carte-blanche gekregen en vervolgens wordt hij direct teruggeroepen.
Overigens denk ik nog steeds dat het een vooropgezet plan is en dat Cruijff op de achtergrond samen met van Basten de wijzigingen alsnog gaat doorvoeren.
Hierdoor heeft van Basten krediet gewonnen en blijft Cruijff zonder enige verantwoordelijkheid op de achtergrond.
Voor een voetballer sowieso.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:56 schreef Paaskonijn het volgende:
4 miljoen salaris voor Huntelaar, hoogste salaris in Nederland?
Dit jaar hadden we de Johan Cruijff schaal nogquote:Op maandag 19 mei 2008 12:13 schreef Pritt het volgende:
Nou voordeel is dat het volgend jaar eigenlijk alleen maar beter kan!
Inderdaad, wat nou helemaal niets in Amsterdam?quote:Op maandag 19 mei 2008 12:15 schreef jna het volgende:
[..]
Dit jaar hadden we de Johan Cruijff schaal nog
Zoveel zeik ik niet meer.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:09 schreef _Mike_ het volgende:
Het gezeik van Montana op Van Basten, het word een beetje eentonig hoor.
quote:Ajax informeert naar Twente-verdediger Douglas
Uitgegeven: 19 mei 2008 12:07
Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 12:09
AMSTERDAM - Ajax heeft officieel geïnformeerd naar de mogelijkheden om verdediger Douglas van FC Twente over te nemen. De Amsterdammers hebben geïnformeerd bij Rob Cohen, de agent van de 20-jarige Braziliaan.
Cohen bevestigde het nieuws maandag. "Klopt. En bij Ajax hadden ze hem vorig jaar zelfs gratis kunnen krijgen, maar toen wilden ze hem niet."
Dat is al jaren zo, Cruijff........quote:
quote:
Mwah, ik ben het wel met je eens hoor dat Van Basten eigenlijk niet geschikt is om heel Ajax te leiden volgend jaar, ik had ook veel liever een Frank Rijkaard gezien.quote:
quote:Blij met een schone lei
Uitgegeven: 19 mei 2008 10:11
Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 10:29
Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.
Beste Jurryt,
Maak je geen zorgen: met mij gaat het prima.
Gistermiddag in de ArenA voelde ik eigenlijk al amper teleurstelling. Nog diezelfde avond betrapte ik me erop dat ik het eigenlijk wel goed vind zo. En nu, na een nachtje slapen, ben ik daar zelfs volledig van overtuigd. Het is goed dat Ajax de voorronde van de Champions League niet gehaald heeft.
De voornaamste reden: geen Ajax-bestuurder, -trainer of -speler kan nu nog ontkennen dat het een rampzalig baggerseizoen was en dat we op de bodem van de put zijn aanbeland. Slechter kan het nu écht niet meer. In de voorgaande drie seizoenen was er steeds een soort van halfbakken happy end: playoff-winst, bekertje erbij. Ik weet nog hoe ik me kapot geërgerd heb aan het ‘eind goed, al goed’-geleuter van trainer en bestuur. Nu hebben we een keer écht niks. Misschien dat dát helpt.
Domper
Het is lekker om te weten op welk Europees bekertoernooi we ons kunnen voorbereiden. Niet nóg eens een gigantische domper terwijl het seizoen nog moet beginnen. Napraten heeft geen zin, want alle verantwoordelijken zijn al foetsie: voorzitter Jaakke en zijn hele bestuur, technisch directeur Martin van Geel, algemeen directeur Maarten Fontein en twee hoofdtrainers, Henk ten Cate en Adrie Koster. Volgend seizoen nieuwe mensen, een nieuw beleid en een schone lei.
Wat de playoffs betreft: als je me vraagt wat ik van het systeem vind, dan zal ik je zeggen dat ik ‘anti’ ben. Ik vind dat de nummer drie van de ranglijst (in dit geval NAC Breda) gewoon verzekerd hoort te zijn van UEFA Cup-voetbal en ik vind dat de nummer twee na 34 wedstrijden recht heeft op de Champions League-voorronde. Ik háát de playoffs. Dat riep ik toen Ajax als vierde eindigde maar via de playoffs de ware nummer twee AZ ‘onttroonde’ (2006), en dat roep ik nu dus ook.
Gedrocht
Maar die discussie is nu irrelevant. Dat gedrocht bestaat nu eenmaal en we zijn uitgeschakeld door een ploeg die (wanneer het op een rechtstreeks duel aankomt) gewoon sterker is dan Ajax, en beter verzorgd voetbal speelt. Het zaakje is na drie playoff-edities netjes in balans: één keer onterecht ‘omhooggevallen’ (2006), één keer een rechtmatig verkregen tweede plek geconsolideerd (2007) en één keer ten onrechte naar beneden gekukeld (2008).
Ik vind het best zo. Wat ik veel erger vind (en dus belangrijker), is het feit dat Ajax in al die jaren geen landskampioen is geworden, en überhaupt tot de playoffs veroordeeld was.
Superioriteit
Ik vind het stiekem wel lekker dat ik vanaf heden eindelijk weer supporter kan zijn van een gewóne club. Net zo’n gewone club als Twente of Roda of Willem II. Een club die gewoon blij is met een overwinning en geen enkele zege meer for granted neemt. Want dat punt hebben we nu wel bereikt, daarover kunnen we het eens zijn.
We hebben dit seizoen tegen vrijwel geen enkele tegenstander iets van superioriteit laten zien en in een knock-out ronde kunnen we tegen Kopenhagen, Slavia Praag, Dinamo Zagreb en FC Twente het verschil niet maken. We hebben de macht gewoon niet. Conclusie: we zijn een gewoon cluppie, bevrijd van de illusies. Alles wat Ajax ooit was, is weg. We staan weer op nul - en ik vind het heerlijk.
Van de weeromstuit krijg ik zin om de komende weken met je te bomen over Oranje en het EK. Je moet wat, tijdens de zomerstop. Zullen we?
Mazzel!
Menno
Sowieso een mening hebben voordat iemand de kans heeft gehad zich te bewijzen slaat al allesquote:Op maandag 19 mei 2008 12:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Mwah, ik ben het wel met je eens hoor dat Van Basten eigenlijk niet geschikt is om heel Ajax te leiden volgend jaar, ik had ook veel liever een Frank Rijkaard gezien.
Maar nu hij er toch zit kunnen we er niets aan veranderen en denk ik dat hij gewoon een kans moet krijgen, laten we het sowieso een paar wedstrijden aanzien voordat we een echte mening over hem neerzetten.
So true wat ie zegt maar of ik t heerlijk vindquote:Conclusie: we zijn een gewoon cluppie, bevrijd van de illusies. Alles wat Ajax ooit was, is weg. We staan weer op nul - en ik vind het heerlijk.
Het voetbal van psv is al 3 seizoenen niet om aan te zien...quote:Op maandag 19 mei 2008 02:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb ook nul komma nul vertrouwen in Van Basten als trainer. Het voetbal van het Nederlands Elftal is niet om aan te zien en in wedstrijden die er ECHT toe doen
Na 4 jaar gekloot vind ik het ook heerlijk.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:32 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Sowieso een mening hebben voordat iemand de kans heeft gehad zich te bewijzen slaat al alles!
[..]
So true wat ie zegt maar of ik t heerlijk vind!
Jong Ajaxquote:Op maandag 19 mei 2008 12:36 schreef jna het volgende:
Hoe was het voetbal van jong Ajax toen van Basten trainer was daar?
Nee de play-offs niet halen hebben we nog niet meegemaaktquote:Op maandag 19 mei 2008 12:13 schreef Pritt het volgende:
Nou voordeel is dat het volgend jaar eigenlijk alleen maar beter kan!
En de wedstrijden die er toe doen, wint Marco meestal wel. Niet onbelangrijkquote:Op maandag 19 mei 2008 12:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Het voetbal van psv is al 3 seizoenen niet om aan te zien...
Ze speelden toen seriues heel goed voetbal. Wat ik van die bekerwedstrijden toen gezien heb.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:36 schreef jna het volgende:
Hoe was het voetbal van jong Ajax toen van Basten trainer was daar?
Ja waarom zou zo'n Douglas bv nu komen? Hij speelt CL dus kan hij beter bij Twente blijven...quote:Op maandag 19 mei 2008 12:43 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben er helemaal niet "blij" mee oid.
Wat je ook van Van Basten denkt of vindt, hij heeft iig de kans om Ajax weer gezond te maken gekregen. Dus een CL kandidaatschap zou het aantrekkelijker maken om naar Ajax te komen en dus weer eens een goed team neer te zetten. En bestaande spelers blijven makkelijker.
Nu zal hij toch een minder aantrekkelijk bod kunnen doen bij spelers, want geen CL.
Dus het is en blijft jammer.... al is het terecht helaas.
Hij speelt voorronde CL, nog geen garantie voor CL. En bij Ajax verdient ie veel beter natuurlijk, ook niet onbelangrijk bij spelers! Daarnaast strijdt Ajax volgend seizoen gewoon weer mee om het kampioenschap.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:45 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja waarom zou zo'n Douglas bv nu komen? Hij speelt CL dus kan hij beter bij Twente blijven...
Een beetje, misschien. Maar als je kijkt naar de klasseringen die Ajax de afgelopen seizoenen behaalde (en dan doel ik op de stand na 34 wedstrijden), dan zijn ze de laatste elf jaar regelmatig buiten die Top 3 gevallen. 1997 vierde, 1999 zesde, 2000 vijfde, 2006 vierde. Bovendien heb ik weinig vertrouwen in de nieuwe trainer, die orde moet gaan brengen in het rommeltje dat hij nu aantreft. In zijn tijd als bondscoach is Van Basten er tot dusver niet in geslaagd om een goed, op elkaar ingespeeld team op de mat te zetten. Dus ik zie geen reden om ervan uit te gaan dat hij bij Ajax wél binnen no-time gaat realiseren.quote:Op maandag 19 mei 2008 03:28 schreef F1Bas het volgende:
Je spreekt jezelf dus een beetje tegen over het feit waarom ze dan nu opeens buiten de top3 zullen eindigen.
Klopt. En ik beweer dan ook nergens dat dat wél zo is...quote:Op maandag 19 mei 2008 12:33 schreef Nashje het volgende:
Het voetbal van psv is al 3 seizoenen niet om aan te zien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |