abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58723177
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Yep! Het is een vette rel aan het worden.

[..]

[..]

Mooi zo. Het OM wou wellicht een signaal afgeven met zijn behandeling. Hoop dat ze zelf ook een signaal, tik op de vingers en een dikke vinger ontvangen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58723178
Vandaar dat dit topic voor geen meter loopt :
Gregorius Nekschot aangehouden wegens discriminatie #2
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_58723272
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 03:00 schreef Drugshond het volgende:
Ach we zien het straks wel bij de verkiezingen. Dit grapje kost wel een paar zetels.
En de acties van het OM moeten nog getoetst worden door een rechter, kan nog een leuke nasleep opleveren.
Wie zou het dan zetels moeten kosten?

Dat zou dan vooral het CDA moeten zijn want die staan het meest duidelijk achter dit soort acties. Denk jij dat het het CDA zetels gaat kosten dan?
pi_58723313
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wil eerst wel eens zien wat die 8 cartoons behelzen. Wat ik tot nu toe heb gezien van m vind ik niet grappig maar wel kunnen. Ik vind het in ieder geval meer kunnen dan wat het OM heeft geflikt.
Maar het gaat er toch niet om of jij het vind kunnen, of dat ik het vind kunnen. Het wordt getoetst aan de wet door een rechter en blijkbaar is het OM van mening dat het strafbaar is. Er is een aangifte en dan reageert het OM daarop, dat is prima.

De kans dat het tot een veroordeling komt, lijkt me niet zo heel erg groot. Kijken of al die grote monden dan weer dichtvallen...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:38:18 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58723360
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

De kans dat het tot een veroordeling komt, lijkt me niet zo heel erg groot. Kijken of al die grote monden dan weer dichtvallen...
"Alweer een nutteloze kansloze actie van het OM"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58723373
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Alweer een nutteloze kansloze actie van het OM"
Lekker makkelijk scoren met je populistische nonsens. Als ze niks doen, is het ook niet goed. Wees blij dat ze aangiftes serieus nemen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:42:14 #67
3542 Gia
User under construction
pi_58723405
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Het gaat hier niet om wat Arabieren allemaal wel of niet tekenen, maar of er grond is om tekeningen over (oa) Mohammed te bestraffen hier in de Nederlandse rechtsstaat.
Waarom tekeningetjes over Mohammed strafbaar stellen en tekeningetjes over Abraham, Isaak, Jezus en God weet wie nog meer, niet?

Alleen vanwege die lange tenen van moslims?

"Wij vinden het beledigend en dus moet het verboden worden."

Hoe ver moet dit gaan?
Van de frontpage:

Moslims klagen over werklui in korte broek

Blote benen en armen zijn beledigend, dat moet ook maar verboden worden. En dan hebben wij zo'n achterlijke regering die langzaamaan overal in mee gaat. Nog effe en we mogen niet meer in een zomers jurkje lopen of op een terrasje iets nuttigen tijdens de ramadan. Want dat is allemaal beledigend.

Flikkker toch op.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:44:39 #68
3542 Gia
User under construction
pi_58723436
quote:

[..]

Maar het gaat er toch niet om of jij het vind kunnen, of dat ik het vind kunnen. Het wordt getoetst aan de wet door een rechter en blijkbaar is het OM van mening dat het strafbaar is. Er is een aangifte en dan reageert het OM daarop, dat is prima.

Duidelijk wordt wel, door reacties van moslims hier in dit topic, dat zij inderdaad vinden dat er een wet moet komen die beledigingen aan het adres van moslims strafbaar stelt.

En mijn vraag is dan: Hoever moet dat gaan?
pi_58723535
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Duidelijk wordt wel, door reacties van moslims hier in dit topic, dat zij inderdaad vinden dat er een wet moet komen die beledigingen aan het adres van moslims strafbaar stelt.

De moslims in dit topic gaan toch niet over de wetgeving?
pi_58723564
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom tekeningetjes over Mohammed strafbaar stellen en tekeningetjes over Abraham, Isaak, Jezus en God weet wie nog meer, niet?

Alleen vanwege die lange tenen van moslims?

"Wij vinden het beledigend en dus moet het verboden worden."

Hoe ver moet dit gaan?
Van de frontpage:

Moslims klagen over werklui in korte broek

Blote benen en armen zijn beledigend, dat moet ook maar verboden worden. En dan hebben wij zo'n achterlijke regering die langzaamaan overal in mee gaat. Nog effe en we mogen niet meer in een zomers jurkje lopen of op een terrasje iets nuttigen tijdens de ramadan. Want dat is allemaal beledigend.

Flikkker toch op.
Wat is je probleem Gia? Die bouwvakkers hebben toch lekker de korte broek aangehouden?

Jij bent degene die overal een probleem van maakt.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:52:42 #71
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58723579
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:55 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Niet? Hier zijn er een paar -->

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Subtiel...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_58723591
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Subtiel...
Die gaan zeker wel te ver
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:55:29 #73
pi_58723616
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Lekker makkelijk scoren met je populistische nonsens. Als ze niks doen, is het ook niet goed. Wees blij dat ze aangiftes serieus nemen.
Jij bent hier populistisch. Dat criminaliteit aangepakt moet worden heeft niet te maken met het opsluiten van een cartoonist alsof het een terrorist is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:56:19 #74
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_58723629
quote:

[..]

Wow, en hoe zie jij de relatie "het delict"/"reactie OM" dan?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_58723641
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij bent hier populistisch. Dat criminaliteit aangepakt moet worden heeft niet te maken met het opsluiten van een cartoonist alsof het een terrorist is.
Is dat gebeurd dan? Hij heeft toch 1 nachtje in de cel gezeten? Dat gebeurt wel vaker met mensen die niet willen meewerken en niks over hun identiteit willen zeggen. Overdrijf niet zo zeg. Ben je ook zo opgewonden als een onschuldige Pakistaan een jaar vast zit in Guantanamo Bay?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:57:07 #76
pi_58723642
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Totdat ze beseffen dat dezelfde verboden gebruikt worden om de koran te censureren en hoofddoekjes te verbieden.
pi_58723646
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:56 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Wow, en hoe zie jij de relatie "het delict"/"reactie OM" dan?
Wat bedoel je met deze vraag?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:57:51 #78
3542 Gia
User under construction
pi_58723651
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is je probleem Gia? Die bouwvakkers hebben toch lekker de korte broek aangehouden?

Jij bent degene die overal een probleem van maakt.
Ja, die bouwvakkers hebben de lekker billen tegen de krib gegooid en houden lekker hun korte broek aan.
Echter de aannemer is wel bereid om naar een oplossing te zoeken. Oftewel, toe te geven aan de klachten.
quote:
Bouwbedrijf Mateboer uit Kampen, die bezig is met de klus, hoort op van de klachten. Richard Hoekert van Mateboer zegt er wel afspraken zijn over correcte kleding, maar dat een korte broek en T-shirt daar ook onder vallen. ''Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen.''
pi_58723672
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, die bouwvakkers hebben de lekker billen tegen de krib gegooid en houden lekker hun korte broek aan.
Echter de aannemer is wel bereid om naar een oplossing te zoeken. Oftewel, toe te geven aan de klachten.
[..]
Je kunt niet lezen Gia. Dat laatste staat er helemaal niet. Dat is jouw angst.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:00:53 #80
3542 Gia
User under construction
pi_58723703
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Die gaan zeker wel te ver
Ik heb er nog geen aanklacht tegen gezien en er is ook nog niemand opgepakt.

Niemand beweert ook dat de cartoons van Nekschot niet te ver gaan. Het gaat erom of het mag. En ik vind dat beledigen mag, zolang het gaat om maatschappelijke toestanden aan de kaak te stellen. Domweg roepen dat moslims geitenneukers zijn, vind ik onnodig. Zomaar een tekeneningetje van een mohammed die een geit neukt slaat ook nergens op. Maar als een Ayatollah roept dat moslims zich aan een geit mogen vergrijpen als hun vrouw hoofdpijn heeft, kan inderdaad leiden tot zo'n tekeningetje. En dan moet het mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')