abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58720442
laat een rechter er dan een uitspraak over doen.

maar ga hem niet 1,5 dag in een cel zetten en al z'n persoonlijke spullen uitzoeken in z'n huis.
dat is intimidatie.
nu moet je dus bedenken voordat je een cartoon andere vorm van meningsuiting maakt dat je wel eens in de cel zou kunnen belanden en je hele huis doorzocht kan worden. daar heeft niemand zin in.
bijzonder slechte ontwikkeling.
zou goed zijn als die rechter-commissaris en de officier van justitie stevig op de vingers worden getikt hiervoor.
maar dat hirsch ballin met zo'n loze opmerking komt waarin hij zegt dat het goed is dat het OM z'n werk doet is alweer een slecht voorteken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 17 mei 2008 @ 02:28:31 #42
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58720654
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat is absoluut geen kritiek
kritiek is een vorm van dialoog en niet van discriminerende foto's en beledigingen
Jij hebt geen benul van wat kritiek betekent.
pi_58720694
Meki, gronk en SCH zijn gewoon prototypen van wat er mis is in de huidige samenleving. Daar hoeft eigenlijk niemand meer wat aan toe te voegen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 03:00:27 #44
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58720907
Ach we zien het straks wel bij de verkiezingen. Dit grapje kost wel een paar zetels.
En de acties van het OM moeten nog getoetst worden door een rechter, kan nog een leuke nasleep opleveren.
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2008 @ 06:20:40 #45
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58721603
Ah na het Fitna debacle hebben we weer een nieuwe martelaar voor het vrije woord.

Als je die site van nekschot ziet zou je bijna denken dat er een hippie of kraker achter zit die zich voordoet als "extreem rechts" om ze in discrediet te brengen.
Zo eendimensionaal, het is niet te onderscheiden van een parodie.
Deer tegenover zou je van deze briljante actie van het OM kunnen denken dat ie door het Wilders-electoraat is geinitieerd. Een opgepakte cartoonist, meer aanmoediging en bevestiging van hun simplistische en verwrongen wereldbeeld is bijna niet te bedenken. Kunnen ze weer evangeliseren.

Laat de beste man zijn "tekeningentjes" maken. Het is kennelijk een weerspiegeling van zijn belevingswereld en ook hij heeft het recht om die via tekeningen of tekst te uiten. Zolang iemand geen wapens oppakt of ander fysiek geweld gebruikt moet en mag ieder imo doen wat hij of zij goed dunkt. Het is zo'n heilloze weg om verboden op te leggen op wat mensen wel of niet kunnen zeggen. Laten we alsjeblieft ver van het Ministerie van Waarheid blijven.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat de FOK!-fp zich er weer zo op aftrekt, zal R@b wel achter zitten, neem ik aan .

De halve FP bestaat uit kaalkopjes volgens mij.
pi_58721756
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 03:00 schreef Drugshond het volgende:
Ach we zien het straks wel bij de verkiezingen. Dit grapje kost wel een paar zetels.
En de acties van het OM moeten nog getoetst worden door een rechter, kan nog een leuke nasleep opleveren.
verdonk zei laatst bij P&W dat ze verwacht dat het kabinet ergens in 2009 zal vallen.
volgensmij gaat ze nog gelijk krijgen ook als je ziet hoe asociaal en dom het huidige kabinet bezig is.

hoe eerder hoe beter, maar pvda+cda+sp zullen keihard op hun bek gaan
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:24:01 #47
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_58721802
[meki-achtige autochtoon]Overal waar de muzelman verschijnt, verdwijnt tollerantie en moet men zich aan zijn geloof onderwerpen. [/meki-achtige autochtoon]
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:32:46 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58721832
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat nou niet zeggen? Nu weten we als burgers niet wat mag en wat niet mag, men wil niet zeggen wat binnen en buiten de wet valt, maar we weten nu wel dat er zomaar een arrestatieteam je huis binnen kan komen vallen omdat je die wet hebt overtreden. Dit is complete willekeur, praktijken waar de gemiddelde bananenrepubliek nog wat van kan leren.
Omdat de rechter dat wel beoordeelt, lijkt me? Of je denkt dat, als het achteraf compleet onterecht is, het OM er met een 'sorry' vanaf komt? Nee, dan komt er een schadevergoeding om de hoek kijken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58721839
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 06:20 schreef NorthernStar het volgende:

De halve FP bestaat uit kaalkopjes volgens mij.

Ja, en de andere helft uit ongewassen, sojabonenknagend, best bierzuipend, weggeefwinkelrunnend, kontneukend kraaktuig. Zo goed?

Wat een stel randmongolen lopen er hier toch aan linker- en rechterzijde rond...

Nee, het is niet vreemd dat Nekschot tegen het licht gehouden wordt. Dat mag. Voor SCH, die het niet nodig vond het hele topic te lezen voor 'ie begon te blaten zal ik een eerdere post nog eens herhalen:
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:03 schreef IntensiveGary het volgende:

Heb je weleens een inval meegemaakt? Minimaal twee busjes voor de spullen en een hele rits burgerauto's op de stoep of dubbel geparkeerd en dat feest heeft vast de hele dag geduurd.

Overigens heb ik er niets op tegen dat de man is aangehouden. Er is aangifte tegen hem gedaan en men mag van mij best zijn werk toetsen aan de wet, daar is 'ie voor.

Maarreh, de normale gang van zaken is toch echt dat je middels een briefje/telefoontje wordt ontboden op het buro, alwaar je - als nodig - wordt aangehouden. En dan was het hele perscircus er niet geweest en had de buurt waar Nekschot woont niets geweten. Maar goed, dan had ook niemand van de naam Velleman gehoord en dat kan natuurlijk niet! Al vermoed ik dat het verder gaat dan Velleman. Er zal 'm wel promotie beloofd zijn. EDIT: en ik maar denken dat ik gewoon paranoïde was: http://www.geenstijl.nl/m(...)itie_liegt.html#more (al is dit van geenstijl, dus na lezen ietsje afzwakken svp )

Overigens weet jij heel goed wie dat persbericht de wereld in heeft gestuurd, zo naïef ben je niet. maar goed, voor alle duidelijkheid: http://www.allepersberich(...)-Gregorius-Nekschot/
Enneh,die hype waar 'jullie' zo tegen ageren is gestart door het OM, niet door Nekschot. Of komt dat je niet zo goed uit?
pi_58721862
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:10 schreef gelly het volgende:
Joh, laat een moslim een cartoon over een Jood aan het gas maken en dezelfde figuren die hier zo tranentrekkend de vrijheid van meningstuiting staan te verdedigen zijn dan de eersten om voor te stellen betreffende cartoonist een enkeltje thuusland te geven. De vrijheid van meningsuiting wordt misbruikt door dat soort randfiguren.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zo reageerde op een jodenbeledigende cartoon, hoewel ik best geloof dat er joodse versies van Meki zijn die zo reageren.
Meestal worden die cartoons van moslims gebruikt om die moslims aan te wijzen dat ze enigszins hypocriet bezig zijn.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:40:14 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58721865
Over dat 'men had ook een briefje door de bus kunnen gooien'... denk je echt dat het OM daar niet aan gedacht heeft? Iedereen had dat wel kunnen bedenken. Ik denk dat het OM het daarom ook wel had kunnen bedenken. Gezien buitensporig optreden door het OM door de rechter weer veroordeeld wordt -godzijdank- in het voordeel van de gedaagde, zal het OM wel 3x nadenken wat te doen, of niet?
Daarom lijkt het mij vooralsnog goed om af te wachten tot het dossier wat openbaar en vollediger wordt, voordat daarover geoordeeld wordt.

Vooralsnog lijkt een brief inderdaad normaler dan thuis ophalen, maar ik neem vooralsnog ook aan dat het OM zo zijn redenen had om dit te doen. Die zullen ooit wel naar buiten komen.
pi_58721876
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 08:39 schreef Boschkabouter het volgende:
[ afbeelding ]
Briljante cartoon trouwens, volledig de spijker op z'n kop wat betreft onze islamitische 'mede'mens.
pi_58721933
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 08:40 schreef Yildiz het volgende:
Over dat 'men had ook een briefje door de bus kunnen gooien'... denk je echt dat het OM daar niet aan gedacht heeft? Iedereen had dat wel kunnen bedenken. Ik denk dat het OM het daarom ook wel had kunnen bedenken. Gezien buitensporig optreden door het OM door de rechter weer veroordeeld wordt -godzijdank- in het voordeel van de gedaagde, zal het OM wel 3x nadenken wat te doen, of niet?
Daarom lijkt het mij vooralsnog goed om af te wachten tot het dossier wat openbaar en vollediger wordt, voordat daarover geoordeeld wordt.

Vooralsnog lijkt een brief inderdaad normaler dan thuis ophalen, maar ik neem vooralsnog ook aan dat het OM zo zijn redenen had om dit te doen. Die zullen ooit wel naar buiten komen.
Doe toch niet zo ontzettend naïef. Bij een klein zaakje als belediging is het volstrekt ongebruikelijk dat je uit je huis getrokken wordt. Ook wordt er de dag er na geen persbericht uitgezonden. Het OM had inderdaad redenen om dit te doen; de man intimideren en als het even kan een hoop media aandacht genereren. Taktieken die de laatste twee á drie jaar sowieso veel gebruikt worden. Kijk daarvoor naar grote strafzaken als die van de Vlieger, Meiri en Holleeder. Als het OM vindt dat je moet hangen, dan zul je hangen, goedschiks of kwaadschiks. Nu was dat in het geval van Meiri en Holleeder absoluut terecht (al zijn daar ook flinke missers gemaakt), maar in de zaak tegen de Vlieger heeft de officier aantoonbaar staan liegen tijdens de zaak, toevalligerwijs hetzelfde leugentje dat Hirsch Ballin nu gebruikt in deze zaak; "we konden hem niet vinden". Wat ik bedoel te zeggen is: Je moet er niet blindelings vanuit gaan dat een officier van justitie alles volgens de regels doet en zijn persoonlijke/politieke belangen niet laat prevaleren boven de rechten van de verdachte of zelfs de wet. En over de gevolgen: Wanneer heb jij voor het laatst een iemand van justitie voor het hekje zien staan? precies...

En inderdaad, met een beetje mazzel - al ben ik er vrijwel zeker van dat het andersom zal gaan - loopt het met een sisser af, krijgt het OM een grote bek van de rechter en komt Nekschot met de schrik vrij. Het kwaad is echter allang al geschied.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:00:15 #54
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58721953
Zoals ik er nog niet van uit kan gaan dat het OM buitensporig uit heeft gepakt, kan ik er ook nog niet vanuit gaan dat de aanhouding proportioneel verliep. Ik zeg wel dat als het OM buitensporig heeft uitgepakt, het OM, als het goed is, hiervoor aangepakt wordt.
Snap je? Ik zeg niet dat het allemaal prima is wat het OM nu gedaan heeft, ik heb daar persoonlijk, vind ik, te weinig informatie over om daarover te oordelen.
Bij mij bestaat vooralsnog wél het idee bij mij dat men dit een beetje deed om een voorbeeld te stellen, wat een kwalijke gang van zaken is. Echter, ik kan daar nu nog niet over oordelen. Binnen een week -gok ik- kan dat wat beter.

Ik keur het echter niet af dat men nu een oordeel klaar heeft. Het zorgt er namelijk wél voor dat er op deze manier een druk op de zaak gelegd wordt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Yildiz op 17-05-2008 09:13:17 ]
pi_58722038
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:00 schreef Yildiz het volgende:
Zoals ik er nog niet van uit kan gaan dat het OM buitensporig uit heeft gepakt, kan ik er ook nog niet vanuit gaan dat de aanhouding proportioneel verliep. Ik zeg wel dat als het OM buitensporig heeft uitgepakt, het OM, als het goed is, hiervoor aangepakt wordt.
Snap je? Ik zeg niet dat het allemaal prima is wat het OM nu gedaan heeft, ik heb daar persoonlijk, vind ik, te weinig informatie over om daarover te oordelen.
Bij mij bestaat vooralsnog wél het idee bij mij dat men dit een beetje deed om een voorbeeld te stellen, wat een kwalijke gang van zaken is. Echter, ik kan daar nu nog niet over oordelen. Binnen een week -gok ik- kan dat wat beter.

Ik keur het echter niet af dat men nu een oordeel klaar heeft. Het zorgt er namelijk wél voor dat er op deze manier een druk op de zaak gelegd wordt.
En zo zijn we het eigenlijk dus gewoon eens? Al heb ik er iets minder vertrouwen in dat het OM ook daadwerkelijk wordt aangepakt, maar dat zal de toekmst moeten uitwijzen. Wat denk je, over een week verder praten? Oh wacht, dan zit ik in die vermaledijde USA, weekje later dan?
pi_58722812
Ik wil eerst wel eens zien wat die 8 cartoons behelzen. Wat ik tot nu toe heb gezien van m vind ik niet grappig maar wel kunnen. Ik vind het in ieder geval meer kunnen dan wat het OM heeft geflikt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58722816
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:34 schreef Farenji het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit een cartoon gemaakt door een moslim heb gezien. ...
Niet? Hier zijn er een paar -->

pi_58723038
Het gaat hier niet om wat Arabieren allemaal wel of niet tekenen, maar of er grond is om tekeningen over (oa) Mohammed te bestraffen hier in de Nederlandse rechtsstaat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58723083
De gedachte alleen al is bespottelijk: bestraft worden om tekeningetjes.
Notabene ook nog van het soort wat inhoudelijk uberhaupt niet eens aanzet tot geweld.

We zakken steeds verder wat in dit land.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:21:23 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58723121
Yep! Het is een vette rel aan het worden.

quote:
AMSTERDAM - ‘In Denemarken beschermen ze cartoonisten, en in Nederland pakken ze ze op.’ Gregorius Nekschot zegt in een gesprek met de Volkskrant dat hij de eerste kunstenaar is in een al achthonderd jaar bestaande satirische Nederlandse traditie, die in de gevangenis werd gestopt.

[...]

‘In Nederland is een klimaat ontstaan om kunstenaars en cartoonisten te muilkorven. Waarschijnlijk met de bedoeling om de boel bij elkaar te houden’, zegt Nekschot, in het kantoor van zijn uitgeverij Xtra.
quote:
De internationale wereldpers heeft zich op zijn zaak gestort. Ook in de Nederlandse politiek is heftig gereageerd.
De Volkskrant

[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 17-05-2008 11:35:49 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')