abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58718863
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:22 schreef intraxz het volgende:
nekschot is vast ook geen lieverdje, maar kommop, het gaat hier over tekeningetjes.
tekeningen die discriminerend zijn.. moet er op getreden worden.
hebben jullie geen vertrouwen in de democratie meer ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_58718864
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:24 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als hij openlijk over zijn identiteit was geweest dan had hij nu misschien inderdaad niet gearresteerd. Dan had hij misschien onder de groene zoden gelegen met een paar extra knoopgaten in zijn borst.
Ja joh. Dat zou je wel willen zeker
pi_58718934
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik vind het best dat er tegen opgetreden wordt.. Maar hoe? 10 agentjes?
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_58718949
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja joh. Dat zou je wel willen zeker
Flikker op met je insinuerende zwakteboden, troll.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:30:14 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58718961
quote:

[..]

Met dit kabinet: NEE!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:33:41 #31
159353 Tmaatje
turrrbotrut
pi_58719025
quote:

[..]

Tja en al die haatzaaiende imams dan ? Zucht, tekeningen zijn tekeningen niet meer en niet minder en ze vertegenwoordigen de visie van de tekenaar, en niemand anders. Nee dit soort acties lost niks op.
Ik keyr zijn werk niet goed, maar als we daarom opgepakt kunnen worden dan is er met de democratie hier
in dit land toch iets ernstig mis.
FOK!'s rode weduwe.
pi_58719233
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:28 schreef intraxz het volgende:

[..]

Ik vind het best dat er tegen opgetreden wordt.. Maar hoe? 10 agentjes?
Mischien was er op die dag weinig criminaliteit
pi_58719305
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:33 schreef Tmaatje het volgende:

[..]

Tja en al die haatzaaiende imams dan ? Zucht, tekeningen zijn tekeningen niet meer en niet minder en ze vertegenwoordigen de visie van de tekenaar, en niemand anders. Nee dit soort acties lost niks op.
Ik keyr zijn werk niet goed, maar als we daarom opgepakt kunnen worden dan is er met de democratie hier
Alle haatzaaiende mensen worden aangepakt , iedereen juicht als er imaams worden aangepakt. Maar als Nekschot wordt gearresteerd dan is het niet goed,
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:55:47 #34
pi_58719434
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Alle haatzaaiende mensen worden aangepakt , iedereen juicht als er imaams worden aangepakt. Maar als Nekschot wordt gearresteerd dan is het niet goed,
Hij roept ook niet op tot het doden of haten van mensen. Hij levert maatschappij-kritiek, iets wat jij nu ook doet. Moeten we jou nu gaan arresteren?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:58:33 #35
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_58719500
Toffe cartoons trouwens!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_58719575
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij roept ook niet op tot het doden of haten van mensen. Hij levert maatschappij-kritiek, iets wat jij nu ook doet. Moeten we jou nu gaan arresteren?
Dat is absoluut geen kritiek
kritiek is een vorm van dialoog en niet van discriminerende foto's en beledigingen
pi_58719641
Het zijn ook weer 'dat' soort mensen die hier dood leuk komen posten dat het maar goed is dat deze cartoonist is opgepakt. Misschien dat het aan mij ligt maar ik word toch zo verdomde moe van jullie. Deze man is een cartoonist. Hij maakt tekeningen en probeert met zijn tekeningen een bericht over te brengen. Nekschot schopt vooral tegen (enge) totalitaire zaken zoals monotheïstische religies. Het is dan ook niet vreemd dat veelal gelovigen van deze religies zich storen aan zijn cartoons die hun ene waarheid belachelijk maken. En dan heb je nog de anti-Wilders mensen die over lijken gaan en met plezier figuren als Nekschot opofferen om de heer Wilders van zijn voetstuk te krijgen. Serieus, waar zijn jullie mee bezig? Alsof ook maar 20% van de Nederlandse bevolking denkt dat Wilders het antwoord is op bepaalde problemen die wij hier hebben.

Nee echt, wat ons probleem is is dat wij de mening van bepaalde domme lieden te hoog in achting nemen en dat we daarom maar al onze meningen moeten bijstellen opdat een ieder kan meepraten en zich niet bedreigd, beledigd of wat dan ook voelt. Over nivellering gesproken..
  zaterdag 17 mei 2008 @ 01:06:38 #38
pi_58719643
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

kritiek is een vorm van dialoog en niet van discriminerende foto's en beledigingen
Het zijn tekeningen, en ze zijn niet beledigend.
pi_58719996
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:33 schreef Tmaatje het volgende:

[..]

Pfiew ben dus gelukking niet alleen....... also xxx
We all need love in these crazy times.
pi_58720033
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:10 schreef gelly het volgende:
Joh, laat een moslim een cartoon over een Jood aan het gas maken en dezelfde figuren die hier zo tranentrekkend de vrijheid van meningstuiting staan te verdedigen zijn dan de eersten om voor te stellen betreffende cartoonist een enkeltje thuusland te geven. De vrijheid van meningsuiting wordt misbruikt door dat soort randfiguren.
Je reinste onzin en bullshit.
pi_58720442
laat een rechter er dan een uitspraak over doen.

maar ga hem niet 1,5 dag in een cel zetten en al z'n persoonlijke spullen uitzoeken in z'n huis.
dat is intimidatie.
nu moet je dus bedenken voordat je een cartoon andere vorm van meningsuiting maakt dat je wel eens in de cel zou kunnen belanden en je hele huis doorzocht kan worden. daar heeft niemand zin in.
bijzonder slechte ontwikkeling.
zou goed zijn als die rechter-commissaris en de officier van justitie stevig op de vingers worden getikt hiervoor.
maar dat hirsch ballin met zo'n loze opmerking komt waarin hij zegt dat het goed is dat het OM z'n werk doet is alweer een slecht voorteken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 17 mei 2008 @ 02:28:31 #42
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_58720654
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij hebt geen benul van wat kritiek betekent.
pi_58720694
Meki, gronk en SCH zijn gewoon prototypen van wat er mis is in de huidige samenleving. Daar hoeft eigenlijk niemand meer wat aan toe te voegen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 03:00:27 #44
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58720907
Ach we zien het straks wel bij de verkiezingen. Dit grapje kost wel een paar zetels.
En de acties van het OM moeten nog getoetst worden door een rechter, kan nog een leuke nasleep opleveren.
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2008 @ 06:20:40 #45
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_58721603
Ah na het Fitna debacle hebben we weer een nieuwe martelaar voor het vrije woord.

Als je die site van nekschot ziet zou je bijna denken dat er een hippie of kraker achter zit die zich voordoet als "extreem rechts" om ze in discrediet te brengen.
Zo eendimensionaal, het is niet te onderscheiden van een parodie.
Deer tegenover zou je van deze briljante actie van het OM kunnen denken dat ie door het Wilders-electoraat is geinitieerd. Een opgepakte cartoonist, meer aanmoediging en bevestiging van hun simplistische en verwrongen wereldbeeld is bijna niet te bedenken. Kunnen ze weer evangeliseren.

Laat de beste man zijn "tekeningentjes" maken. Het is kennelijk een weerspiegeling van zijn belevingswereld en ook hij heeft het recht om die via tekeningen of tekst te uiten. Zolang iemand geen wapens oppakt of ander fysiek geweld gebruikt moet en mag ieder imo doen wat hij of zij goed dunkt. Het is zo'n heilloze weg om verboden op te leggen op wat mensen wel of niet kunnen zeggen. Laten we alsjeblieft ver van het Ministerie van Waarheid blijven.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat de FOK!-fp zich er weer zo op aftrekt, zal R@b wel achter zitten, neem ik aan .

De halve FP bestaat uit kaalkopjes volgens mij.
pi_58721756
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 03:00 schreef Drugshond het volgende:
Ach we zien het straks wel bij de verkiezingen. Dit grapje kost wel een paar zetels.
En de acties van het OM moeten nog getoetst worden door een rechter, kan nog een leuke nasleep opleveren.
verdonk zei laatst bij P&W dat ze verwacht dat het kabinet ergens in 2009 zal vallen.
volgensmij gaat ze nog gelijk krijgen ook als je ziet hoe asociaal en dom het huidige kabinet bezig is.

hoe eerder hoe beter, maar pvda+cda+sp zullen keihard op hun bek gaan
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:24:01 #47
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_58721802
[meki-achtige autochtoon]Overal waar de muzelman verschijnt, verdwijnt tollerantie en moet men zich aan zijn geloof onderwerpen. [/meki-achtige autochtoon]
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:32:46 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58721832
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat nou niet zeggen? Nu weten we als burgers niet wat mag en wat niet mag, men wil niet zeggen wat binnen en buiten de wet valt, maar we weten nu wel dat er zomaar een arrestatieteam je huis binnen kan komen vallen omdat je die wet hebt overtreden. Dit is complete willekeur, praktijken waar de gemiddelde bananenrepubliek nog wat van kan leren.
Omdat de rechter dat wel beoordeelt, lijkt me? Of je denkt dat, als het achteraf compleet onterecht is, het OM er met een 'sorry' vanaf komt? Nee, dan komt er een schadevergoeding om de hoek kijken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58721839
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 06:20 schreef NorthernStar het volgende:

De halve FP bestaat uit kaalkopjes volgens mij.

Ja, en de andere helft uit ongewassen, sojabonenknagend, best bierzuipend, weggeefwinkelrunnend, kontneukend kraaktuig. Zo goed?

Wat een stel randmongolen lopen er hier toch aan linker- en rechterzijde rond...

Nee, het is niet vreemd dat Nekschot tegen het licht gehouden wordt. Dat mag. Voor SCH, die het niet nodig vond het hele topic te lezen voor 'ie begon te blaten zal ik een eerdere post nog eens herhalen:
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:03 schreef IntensiveGary het volgende:

Heb je weleens een inval meegemaakt? Minimaal twee busjes voor de spullen en een hele rits burgerauto's op de stoep of dubbel geparkeerd en dat feest heeft vast de hele dag geduurd.

Overigens heb ik er niets op tegen dat de man is aangehouden. Er is aangifte tegen hem gedaan en men mag van mij best zijn werk toetsen aan de wet, daar is 'ie voor.

Maarreh, de normale gang van zaken is toch echt dat je middels een briefje/telefoontje wordt ontboden op het buro, alwaar je - als nodig - wordt aangehouden. En dan was het hele perscircus er niet geweest en had de buurt waar Nekschot woont niets geweten. Maar goed, dan had ook niemand van de naam Velleman gehoord en dat kan natuurlijk niet! Al vermoed ik dat het verder gaat dan Velleman. Er zal 'm wel promotie beloofd zijn. EDIT: en ik maar denken dat ik gewoon paranoïde was: http://www.geenstijl.nl/m(...)itie_liegt.html#more (al is dit van geenstijl, dus na lezen ietsje afzwakken svp )

Overigens weet jij heel goed wie dat persbericht de wereld in heeft gestuurd, zo naïef ben je niet. maar goed, voor alle duidelijkheid: http://www.allepersberich(...)-Gregorius-Nekschot/
Enneh,die hype waar 'jullie' zo tegen ageren is gestart door het OM, niet door Nekschot. Of komt dat je niet zo goed uit?
pi_58721862
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:10 schreef gelly het volgende:
Joh, laat een moslim een cartoon over een Jood aan het gas maken en dezelfde figuren die hier zo tranentrekkend de vrijheid van meningstuiting staan te verdedigen zijn dan de eersten om voor te stellen betreffende cartoonist een enkeltje thuusland te geven. De vrijheid van meningsuiting wordt misbruikt door dat soort randfiguren.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zo reageerde op een jodenbeledigende cartoon, hoewel ik best geloof dat er joodse versies van Meki zijn die zo reageren.
Meestal worden die cartoons van moslims gebruikt om die moslims aan te wijzen dat ze enigszins hypocriet bezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')