abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 21:23:16 #81
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58927451
Hoe is het inmiddels met Maud?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58927884
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:23 schreef Moonah het volgende:
Hoe is het inmiddels met Maud?
Kijk, en als je jou dan alleen maar leest en niet naar je ava kijkt ben je haske lief en belangstellend. Plat Amsterdams... Waar ik het vandaan haalde?

Had degene die jou destijds vertelde dat jongetjes zo leuk zijn wegens geschaafde knietjes en wurmen in hun broekzakken het dan niet over het aloude poepknijpen gehad? Ik kijk er nu al naar uit...
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 26 mei 2008 @ 21:44:51 #83
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58927942
Webkim, gij gekske!
Je had het ook aan mijn signature kunnen zien hoor.
Of heb je die optie uit staan?
  maandag 26 mei 2008 @ 21:46:01 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58927980
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:42 schreef Webkim het volgende:

[..]

Kijk, en als je jou dan alleen maar leest en niet naar je ava kijkt ben je haske lief en belangstellend. Plat Amsterdams... Waar ik het vandaan haalde?

Had degene die jou destijds vertelde dat jongetjes zo leuk zijn wegens geschaafde knietjes en wurmen in hun broekzakken het dan niet over het aloude poepknijpen gehad? Ik kijk er nu al naar uit...
Oh je hebt geëdit.
Tja, poepknijpen...
Elke keer als ik Thies zijn vingertjes aflik (=spelletje) moet ik er weer aan denken... *ril
pi_58927997
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:44 schreef Moonah het volgende:
Webkim, gij gekske!
Je had het ook aan mijn signature kunnen zien hoor.
Of heb je die optie uit staan?

Make fun of them stupid Brabo's: dat doen alle Randstedelingen toch en dat stond me ook al niet aan. Genoeg geofftopict: ik ben terug naar de beebjes.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58928032
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:46 schreef Webkim het volgende:

[..]

Make fun of them stupid Brabo's: dat doen alle Randstedelingen toch en dat stond me ook al niet aan. Genoeg geofftopict: ik ben terug naar de beebjes.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh je hebt geëdit.
Tja, poepknijpen...
Elke keer als ik Thies zijn vingertjes aflik (=spelletje) moet ik er weer aan denken... *ril
Dat doe je na dat poepknijpen dus n o o i t meer zeker?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 26 mei 2008 @ 22:05:16 #87
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58928487
Wil ik weten wat poepknijpen is?

Kan het trouwens zijn dat een kind alsnog een soort verlatingsangst heeft? Ken heeft het nog niet eerder echt gehad. Maar nu als hij ons even niet ziet.. Zoals in de dierentuin, toen we ons even verstopt hadden. Meteen in paniek... voelde me een beetje schuldig daarna. Mja, moet hij maar meteen meelopen. Afijn, net met slapen ook weer (niet de eerste keer). Hij ging maar niet slapen en toen ik net met de deur open geluid maakte met de afwas, sliep hij toch ineens.
Deed me denken aan iemand die hier ooit eens zei dat je kindje helemaal kan ontspannen als het mama nog even op de overloop hoort rommelen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:24:57 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58928935
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Kan het trouwens zijn dat een kind alsnog een soort verlatingsangst heeft? Ken heeft het nog niet eerder echt gehad. Maar nu als hij ons even niet ziet.. Zoals in de dierentuin, toen we ons even verstopt hadden. Meteen in paniek... voelde me een beetje schuldig daarna. Mja, moet hij maar meteen meelopen.
Ik weet niet hoor, maar als ik het zo lees kun je verlatingsangst wél kweken.
Het komt wat cru over PV.
Maar Thies hangt momenteel ook erg aan ons/mij. Van het weekend waren we ergens op visite en toen heb ik met hem op schoot op het toilet gezeten.
  maandag 26 mei 2008 @ 22:28:30 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58929011
Wij hebben ook ineens een magneet in onze kont/benen/rug *
*doorhalen wat niet van toepassing is

De ene keer ben ik alles, 15 minuten laten wordt papa weer verafgood. Dan is de ander ook helemaal fout, die mag dan niet aan ons manneke komen.

En: brabantse dreumessen (en babies) zijn cool
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 26 mei 2008 @ 22:31:33 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58929075
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:28 schreef PM-girl het volgende:
een magneet in onze kont
Haha, van die magnetische hondjes?

En ja, ik weet nu waar de uitdrukking "aan moeders rokken hangen" vandaan komt.
Djeez, soms kruipt hij bijna terug!
  maandag 26 mei 2008 @ 22:35:51 #91
94046 PM-girl
pi_58929179
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Die rokken ja, dat dacht ik vandaag ook, zeker omdat ik een lange rok droeg!

Magnetische hondjes! Zoiets ja!
*
  maandag 26 mei 2008 @ 22:36:03 #92
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58929182
Hier dito.
Maar ook zijn emoties oefenen doet hij opeens wee. Boos kijken, en dan als ik boos terug kijk gaan lachen. Of huilen als ik weg ga (het is net echt!) en als ik dan terug loop begint hij zo naar iets te wijzen en te babbelen... Ik weet niet meer zo goed wat ik aan hem heb dus ik pak alles wat ik wil doen gewoon door.Als ik boos ben ben ik boos en ik ga dan niet opeens lief teruglachen omdat hij grinnikt. Als ik weg ga laat ik hem huilen etc. etc... Hij begint het nu langzaam te vatten maar toch moeilijk af en toe hoor...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_58929216
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik schrok even ik dacht: wat heeft hij er mee te maken

HIer geen eenkennige dreumes maar een wel een heel ondeugend meisje.
Nu we tijdelijk in mijn moeders huis wonen moeten we weer een heel nieuw ritme zien te krijgen. En dat is voor zowel de kindjes als ons erg vermoeiend. Ik moet haar helemaal opnieuw leren waar ze wel en niet aan mag komen Ik ga er maar vanuit dat over een week alles weer een beetje genormaliseerd is. Hoop ik... Denk ik...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 26 mei 2008 @ 22:41:14 #94
94046 PM-girl
pi_58929315
-

[ Bericht 98% gewijzigd door PM-girl op 26-05-2008 22:42:30 ]
*
  maandag 26 mei 2008 @ 22:41:25 #95
94046 PM-girl
pi_58929325
Och jee, Snoop, dat is inderdaad lastig met een dreumes. Een soort op-de-koffie-bij-iemand-waar-alles-interessant- is maar dan voor heel lang!
Hebben jullie wel allemaal een eigen slaapkamer, zodat Lis haar slaapjes goed doet?
*
pi_58929372
Ha ja, idd! Heeeeeeel lang op de koffie ja
En als de koffie nou nog lekker was. Maar mijn moeder heeft zo'n smerige Senseo
Gelukkig heeft Lis een eigen kamertje dus dat gaat prima en Morris slaapt bij ons. Maar dat is net een blok beton als hij slaapt dus dat gaat helemaal goed! En hun eigen bedjes staan hier.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 26 mei 2008 @ 22:49:36 #97
94046 PM-girl
pi_58929494
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:44 schreef snoopy het volgende:
En als de koffie nou nog lekker was. Maar mijn moeder heeft zo'n smerige Senseo
[sub]
Senseo Sorry, offtopic!

Wel fijn, dat Lis een eigen plekje heeft, dat biedt haar wel rust denk ik.
*
  maandag 26 mei 2008 @ 22:49:49 #98
190853 RockabeIIa
pi_58929497
ah, een echte ouderwetse win-win situatie...
Nog een paar weekjes, snoop!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:19:56 #99
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58935771
quote:
Op maandag 26 mei 2008 22:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar als ik het zo lees kun je verlatingsangst wél kweken.
Het komt wat cru over PV.
Maar Thies hangt momenteel ook erg aan ons/mij. Van het weekend waren we ergens op visite en toen heb ik met hem op schoot op het toilet gezeten.
Misschien kan dat. Maar dit deed hij een paar weken terug ook met het slapen. Dus toen ben ik steeds een stapje dichter bij de deur gaan staan. Dus iedere keer als hij in bed ging staan, moest hij weer van me liggen. Dan zag hij ook meteen dat ik er nog was. En toen nog een tijdje bij de deur blijven staan. Toen sliep hij.

En in de dierentuin, maar ook op andere plekken, gaat hij er vaak vandoor. In een dierentuin kan het niet zoveel kwaad, maar in de buurt van water of een drukke weg wel. Dus hij moet dit leren. Ja, misschien is het niet de goede manier. Maar dat zien we dan wel weer. Je kunt natuurlijk nooit precies weten wat er in dat koppie omgaat, maar wij hopen op deze gedachtegang: niet mee willen lopen - papa/mama kwijt.

Als hij gaat liggen dreinen, wanneer hij zijn zin niet krijgt, lopen we ook door hoor. Dus als je een keer in blijdorp een kind ziet liggen en 10 meter verderop iemand met bakkebaarden en/of mij ziet...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:36:29 #100
94046 PM-girl
pi_58938796
Het is inderdaad soms zo lastig de juiste aanpak te bedenken. De nieuwste uitvinding hier: gaan staan in het winkelwagentje, op de stoel!
*
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:47:07 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_58939023
Ive loopt wel eens een andere kant op als hij iets boeienders ziet. Wij blijven dan wel altijd in zich, maar op een afstand. Op een gegeven moment loopt hij dat wel mee.

Behalve dat Ive nu wat jengelig is door een verkoudheid gaat het echt super met hem. Goed slapen, meestal goed eten, lekker vrolijk en veel spelen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:54:12 #102
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_58939157
Herkenbaar, hier ook een klein klimgeitje in de dop. Ze probeert nu ook zelf in haat stoel te klimmen!

Verder zijn wij een poos gelegen begonnen om de speen af te leren, we knippen er ongeveer elke week eens stukje vanaf, het gaat tot nu toe heel goed, we zijn ongeveer op de helft!
Avondeten gaat nog steeds niet helemaal, ze begrijpt heel goed als haar zeg dat het het laatste hapje is, want dan zegt ze op!
Ik laat haar wel vanalles proeven. En als er dan maar 1 of twee hapjes van eet krijgt ze verder brood. Ik hoop dat ik dan toch leer om overal van te proeven. De ene dag gaat ook beter dan de andere.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:58:20 #103
94046 PM-girl
pi_58939262
Jeetje ik80, wat een geduld met die speen! Ik geloof dat ik wat dat betreft iets rigoreuzer ben, rambam en weg was de speen!
*
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:04:32 #104
141023 ik80
pi_58939410
Dat wilde ik ook doen, in het oorspronkelijke idee zoude we dat komende zomervakantie gaan doen. Maar ik weet dat we echt een ontroostbaar kind krijgen als we dat doen. Ergens op internet las ik hierover, leek mij een goed plan. Vandaar dat we het proberen. Ik ben trouwens al heel blij als ze niet meer 12 uur achter elkaar met die speen inligt, maar helemaal blij ben ik als ze zonder kan! Nog even geduld.

Kunnen die kleintjes van jullie ook niks alleen? Lotte wil echt de hele tijd iemand aan haar hand meenemen, als ik niet meekom probeert ze het wel bij een ander, mee zegt ze dan. Ik wil dat ze ook wel wat alleen gaat doen dus ik ga niet de hele tijd mee. (anderen wel)
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:05:44 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58939439
Ik80, knip je een stukje van het speengedeelte echt af? Dat lijkt me nogal gevaarlijk! Die dingen hebben toch niet voor niets het model dat ze hebben, intact?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:07:49 #106
190853 RockabeIIa
pi_58939465
ik heb echt helemaal geen probleem met een speentje. Brent heeft em alleen in als ie gaat slapen. Hij maakt dan gruwelijk tevreden geluidjes en dat vind ik zo schattig Verder heeft ie er dan in elke hand 1. En de handjes gaan dan onder zijn buik en dan slaapt hij zo in.

We hebben het er nog niet eens over gehad wanneer we kappen met die dingen...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:16:21 #107
94046 PM-girl
pi_58939618
Op zich had ik er twee maanden terug nog niet zo'n moeite mee, maar een keer moest het toch. En dit voorkomt woordelijke discussies, want die voert hij nog niet Het inslapen duurt nu wat langer, maar het doorslapen gaat prima.

(overigens kom ik uit een beugelfamilie, daarom zat het me niet helemaal lekker, zo'n fiep)
*
pi_58939644
De flensjes hebben nooit een speen gehad...zij hebben elkaars vingers/tenen/armen/benen/oren en last but no least elkaars neusjes.

Ik80...hier lijkt Pien zich beter alleen te vermaken. Floor zoekt tijdens het spelen veel vaker even ookgcontact met mij (of een ander volwassen persoon). Floor komt ook vaak even knuffelen om daarna weer verder te spelen. Pien rommelt een beetje de kamer door en vermaakt zich prima.
pi_58940670
Eva heeft toen ze net geboren was maar een paar weken een speen gebruikt en toen hoefde ze hem niet meer. Laatst had ze dat ding gevonden. Ze wist nog wel wat ze er mee moest en ze vond het een leuk spelletje . Ik ben blij dat we haar niet af hoeven te leren...

Ze komt vanmiddag thuis . Ze is vanaf zondagmiddag aan het logeren bij oma. Ik heb al complete verslagen per telefoon gehoord. Ze loopt los! Hele einden! En als ze gaat kruipen zegt mijn moeder: 'Eva ga eens lopen', en dan doen ze dat. Mijn moeder is wel een beetje streberig, ze moet Eva altijd een nieuw 'kunstje' leren en daarmee pronken . Maar ik zal blij zijn als ze echt loopt (en dat thuis dan ook doet).
Vanochtend ging de telefoon bij oma en toen zei Eva: 'mama. Mama op' (handjes spreiden in het op/weg gebaar)
Tjonge, wat kun je zo'n kind missen.
Veel sterkte ermee KP (nou ja, jij hebt wel veel afleiding)
Eva en Maria
pi_58940850
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:02 schreef Linda__ het volgende:
Veel sterkte ermee KP (nou ja, jij hebt wel veel afleiding)
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:12:36 #111
141023 ik80
pi_58940911
Oe ik zou niet zo lang zonder Lotte kunnen, als wij boodschappen gaan doen zonder kleine zijn we al ontreddert.

Ja we knippen hem echt af, maar ik controleer wel iedere keer of hij nog netjes is (geens scherpe randjes ed) Consultatiebureau vond het trouwens ook een goed idee!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:15:07 #112
190853 RockabeIIa
pi_58940982
Ik denk dat ze op het missen van die 2 doelt, KP

Dus... Eva loopt! Hoera!
pi_58941086
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat ze op het missen van die 2 doelt, KP

Dus... Eva loopt! Hoera!
aha ! ok, thx. Zal wel lukken

Mmmm, Eva die bij oma leert lopen. Misschien de flensjes toch naar een ander sturen om te logeren. Vind ze al mobiel genoeg...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:12:51 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58945026
was ik weer.

Maud staat ook in het karretje en mag dus voortaan gewoon in de kar. Vind ik een stuk minder gevaarlijk.

Verder lijkt het al weer ietsje beter gaan

Vanochtend gelachen met d'r. Bij de oppas klom ze op de triptrap en wees naar de tafel waar de kleurspullen lagen. Die, die die ging het. Dus ik een blaadje gegeven en wat potloodjes. Heerlijk zitten krassen heeft ze. En toen viel een potlood. Ohhhhhhhhhhhhhhhh, hoorde ik. En vervolgens klom ze van de stoel, raapte het potlood op, klom weer terug op de stoel en toen hoorde we: zooooo da. (oftewel zo dan).

Verder moeten hier alle deuren dicht, alle deksel op de potjes en ga zo maar door. Het is bijna een kopietje van Fleur, alleen dan nog wat eigenwijzer.... Fase Peuterpuberteit gaan we langzaam maar zeker in. Zelluf doen kan ze nog niet zeggen, maar NEEEEEEE schudden als de beste. En met NEEEEEEE bedoelt ze dan niet dat ze het niet wil, maar vooral dat ze niet wil dat ik het doe. Dus mevrouw wil zelf prikken, zelf d'r jas aan doen incl. rits (wat dus niet lukt en woede tot gevolg heeft), sokken en schoenen aan doen en gaaaaaaaaaaaa zo maar door. Heerlijk..... mama gaat weer leren tot 10 te tellen.........
pi_58946884
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:18 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

aha ! ok, thx. Zal wel lukken

Mmmm, Eva die bij oma leert lopen. Misschien de flensjes toch naar een ander sturen om te logeren. Vind ze al mobiel genoeg...
Dat bedoelde ik KP, het missen van de meisjes....

Ze is weer terug! . En ze loopt echt! . En ze vertikt het ook gelijk om nog te kruipen. . Fijn, eindelijk alle gatenbroeken en aan de voorkant versleten schoentjes weg!
Eva en Maria
pi_58949150
Aah leuk, goed hoor Eva!

Meike wil ook steeds aan overal iemand mee naar toe hebben. Dan komt ze er weer aan met uitgestoken handje, en moet je mee! Op het moment is ze helemaal idolaat van de Tweenies dvd. (liedjes)
Als we sochtends beneden komen gaat het al "die die"
1 keer per dag mag hij op van ons....en de rest van de dag heeft ze pech wat de Tweenies betreft.

Morgen moet ik naar de tandarts, en neem ik Meike mee. Eens zien wat ze daarvan vindt....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_58949385
De laatste keer dat wij naar de tandarts gingen hebben we Eva ook meegenomen. De tandarts heeft haar (toen) 3 tanden ook met een spiegeltje bekeken. Hoe eerder ze er aan wennen, hoe beter, vond hij
Eva en Maria
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:44:40 #118
190853 RockabeIIa
pi_58950722
Brent vind de tandarts heel eng. Vooral als die zijn mondkapje voor doet... Hij schreeuwt het dan uit terwijl er nog niets aan de hand is. Hij zat in de buggy en ik zat in de stoel trouwens. Als ie 2 is wordt zijn gebit voor het eerst bekeken.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:06:07 #119
94046 PM-girl
pi_58951248
Eva Leuk hoor!

Ik neem Simon ook mee naar de tandarts, maar hij gaf aan pas vanaf minimaal 3 jaar iets te doen (=kijken), om onnodig leed voor moeder en kind te voorkomen.
*
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:03:31 #120
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58952644
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:37 schreef Linda__ het volgende:
De laatste keer dat wij naar de tandarts gingen hebben we Eva ook meegenomen. De tandarts heeft haar (toen) 3 tanden ook met een spiegeltje bekeken. Hoe eerder ze er aan wennen, hoe beter, vond hij
Vanaf wanneer moeten ze nou voor echie naar de tandarts?
Misschien dat ik ook maar eens met hem ga wennen, want het zou idd wel eens problemen kunnen gaan opleveren.
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:28:57 #121
190853 RockabeIIa
pi_58954295
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Vanaf wanneer moeten ze nou voor echie naar de tandarts?
Misschien dat ik ook maar eens met hem ga wennen, want het zou idd wel eens problemen kunnen gaan opleveren.
Zo te lezen doet elke tandarts het weer anders (?)
pi_58956038
Vanaf een jaar of twee eens beginnen met kijken, zei de onze.
  woensdag 28 mei 2008 @ 08:19:01 #123
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58956174
Oke
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:08:09 #124
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58959113
Wij zijn een paar maanden geleden met Emma voor het eerst geweest (2,5 jaar oud). Daarvoor is het nog te vroeg zei mijn tandarts, hij vond het heel erg knap dat Emma zelf op de stoel ging zitten en haar mondje netjes opendeed. Komt heel weinig voor zei hij. Dus doe maar rustig aan...maar laten wennen kan geen kwaad natuurlijk.
Overigens werd hier de volle prijs gerekend voor 3 minuutjes (als het niet korter was) kijken... (19,10 is de standaardprijs). Gelukkig betaalt de verzekering dat.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:53:25 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58960348
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:08 schreef Suzanna het volgende:
Wij zijn een paar maanden geleden met Emma voor het eerst geweest (2,5 jaar oud). Daarvoor is het nog te vroeg zei mijn tandarts, hij vond het heel erg knap dat Emma zelf op de stoel ging zitten en haar mondje netjes opendeed. Komt heel weinig voor zei hij. Dus doe maar rustig aan...maar laten wennen kan geen kwaad natuurlijk.
Overigens werd hier de volle prijs gerekend voor 3 minuutjes (als het niet korter was) kijken... (19,10 is de standaardprijs). Gelukkig betaalt de verzekering dat.
Belachelijk is dat! Uitzuigers, die tandartsen! Niet allemaal, maar de meeste wel. Lief was onlangs naar de tandarts geweest. Een heleboel gaatjes, kroontje doen, dit, dat. Lief naar een andere tandarts: één gaatje, verstandskies brokkelt af en moet getrokken worden. Groot verschil... Maargoed, ik dwaal af.
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:54:29 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58961771
ik ben 8 mei met arwen geweest, hier ook alleen gekeken, meer was ook neit nodig, wel heel blij want ondanks haar angsten en een beetje piepen heeft ze het super gedaan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58962052
De tandarts keek niet naar Meike om, vroeg hoe oud ze was, dan hoefde ze nog niet in de stoel
En toen ik in de stoel lag en Meike eens even kwam kijken werd mijn broer vriendelijk verzocht om haar daar weg te halen (het is hier geen speeltuin...nou moe)

Ik vond het al een eikel en nu nog meer.
  donderdag 29 mei 2008 @ 14:30:39 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58988516
Fleur is voor het eerst meegeweest toen ze 2 was. Toen bij me op schoot om te wennen. Daarna elke half jaar mee en laten kijken. Gewoon er aan wennen. Nu gaat ze met plezier mee (heeft ook nog geen gaatje gehad) en weet dat ze na afloop altijd iets leuks uit mag kiezen.

Maud heeft ons vanochtend weer eens laten schrikken. Die is van af de bovenste tree in een aantal mooie koprollen naar beneden gestuiterd. Nu dus een wekadvies voor middagslaap en vannacht. Doerak.
Verder was ze wel weer helemaal opgeknapt op een flinke verkoudheid na.
  donderdag 29 mei 2008 @ 20:11:57 #129
94046 PM-girl
pi_58996162
Och jee, die Maud! Is ze net weer fit, nu dat weer! Nou, ik wens jullie ondanks het advies een prettige nachtrust!
*
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:22:55 #130
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58997900
Kan iemand mij vertellen hoe hard de kiezen doorkomen? Nummer 1 is nu door, maar ze blijft zo vreselijk kwijlen en heeft vandaag maar liefst vijf stinkluiers geproduceerd. Ze lijkt er verder geen last van te hebben.

Er verder gaat het zo goed met haar op het moment. Ze is duidelijk een stapje verder weer, ze kan weer lachen en eet als een bootwerker.

Chaca, succes met Maud!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:05:12 #131
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58998956
Die Maud weer, ze krijgt het steeds voor elkaar.

Hier ging het wisselend met snelheid van de kiezen. Er kwamen er ook een paar tegelijk.

Onze dame ging voor het eerst met de trein. Ze luisterde zo goed. Bleef keurig wachten op mij en de fiets en zat zo mooi naar buiten te kijken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:23:09 #132
190853 RockabeIIa
pi_58999441
Jezus chac... Dat lijkt me echt eng! Geen builen en blauwe plekken?
Brent is voorover over een ijzeren stang (atleetje in spe ) op zulk ijzeren roosterwerk gekukeld tijdens het eendjes voeren en heeft nu dus een dikke blauwe streep op zijn voorhoofd. Wel mooi in het midden en het is al minder dan gister. Hij leek wel een Klingon!
  donderdag 29 mei 2008 @ 22:26:27 #133
190853 RockabeIIa
pi_58999553
Memmel, hier kwamen de kiezen echt met geweld door. Hij had wel vieze luiers en 's nachts vaak huilen van de groeipijn maar zo opeens was het ook weer over... Ze moeten volgens mij van diep komen, de kiezen. De hoektandjes waren hier trouwens echt een crime. Ben blij dat ze eindelijk goed en wel door zijn...
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:25:58 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59007221
altijd als max in zn eentje in de buurt van de trap komt krijg ik meteen allemaal beelden van dat wat maud gisteren is overkomen ik vind het doodeng!!

alles goed gegaan vannacht?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_59009262
Meike heeft standaard 4 of 5 poepluiers.....en nog maar 4 tandjes

Maud joh, wat doe je je papa en mama toch allemaal aan
Hopelijk is het goed gegaan vannacht
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 12:00:27 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_59009355
Dacht mama even lekker te kunnen gaan shoppen gisteravond, krijg ik een smsje van KlaasVaker. Milo is geheel zelfstandig de trap naar de 1e opgeklommen en daarna nog een paar keer. Hij had er zo'n lol in dat hij gewoon boos was dat op een gegeven moment het traphekje ervoor werd gedaan anders bleef KlaasVaker aan de gang met hem Wat gaat het hard ineens. Nog net geen 16 maanden en dan al dit soort capriolen uithalen. Dat beloofd nog wat Hebben jullie dat nou ook dat je elke keer je hart vasthoudt bij dit soort acties?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:03:11 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59009404
We zijn de nacht goed doorgekomen. Ben niet precies om de 2 uur gaan kijken. Het wisselde tussen de 2 en de 4 uur. Lag toch onrustig in bed en als ik dan wakker was, ben ik even bij d'r gaan kijken. Deed ze even de oogjes open, draaide zich om, piepte even en ging dan weer verder slapen. Ze werd vanochtend vrolijk om kwart voor zeven wakker.

Ze begint steeds meer verbaal dingen duidelijk te maken. Gisteren wist ze me te vertellen dat er een poes liep. Mama........poe daaaaa. Jajaja en ik begreep het ook nog. Oh, en ze weet wanneer ze een vieze luier heeft. Luie bah. En vervolgens loopt ze naar de kast, pakt een luier en de doekjes klimt op de bank en begin met de doekje een schoonmaak beweging te maken. Nu kijken wanneer ze beseft dat ze d'r luier vies gaat maken..... dan kan ik het potje tevoorschijn gaan halen.

En ooooh het is zo'n heerlijk grietje. Handenvol en eigenwijs, maar zo ontzettend heerlijk. Zou er uren over kunnen vertellen. Over d'r onnodige driftbuien enz. enz..... nou vooruit. Eentje dan....

Gisteren de maatjes 80-86 uitgezocht. En daar zat ook nog een winterjas tussen die misschien wel deze winter gaat passen, dus die had ik in de gang gelegd. Het ging dus vanochtend als volgt:

Kom meiden we gaan....
Fleur en Maud lopen naar de gang om de jassen te pakken, maar in plaats van d'r zomerjasje pakt Maud de nieuwe winterjas die ze ziet hangen. En kijkt me aan. Mama... die, die die dieeeeeee.
Nee, Maud die is te warm. Die is nu nog te groot en voor van de winter. Maar nee, zoals gezegd de eigenwijsheid regeert. Dus zij wurmt zich met wat hulp van Fleur in die jas, waarbij ik Fleur nog hoor zeggen:
Maud die jas is te warm.....maar, dan moet je het maar zelf weten. Eigenwijs ding. Hoor ik mezelf hier....
Dus Maud loopt met d'r veel te grote winterjas naar papa toe en die moedigt het nog even aan. Ohhhhhh, Maud wat mooooooi. En ze glundert van plezier. Maar, voordat ik de deur met d'r uitga, wil ik toch wel dat ze die jas uit doet en d'r zomerjas aan doet. Dus ik wurm d'r onder luid protest uit de jas. Zij, ligt inmiddels krijsend op de grond en ik herhaal als in een mantra... deze jas is te groot, je moet je zomerjas aan.... kijk die. Dus na veel vijven en zessen geef ik het op. De winterjas is wel al uit, maar de zomerjas nog niet aan. Ik ga om tot rust te komen, maar even mijn schoenen aan doen. En alsof ze het erom doet..... nog geen twee seconden later staat ze naast me met d'r zomerjas in de hand..... mama DIE!!!!! En ik hoor het mijn moeder nog zeggen: t's dat ik zoveel van je hou, maar anders.......
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:27:08 #138
190853 RockabeIIa
pi_59009919
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 12:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dacht mama even lekker te kunnen gaan shoppen gisteravond, krijg ik een smsje van KlaasVaker. Milo is geheel zelfstandig de trap naar de 1e opgeklommen en daarna nog een paar keer. Hij had er zo'n lol in dat hij gewoon boos was dat op een gegeven moment het traphekje ervoor werd gedaan anders bleef KlaasVaker aan de gang met hem Wat gaat het hard ineens. Nog net geen 16 maanden en dan al dit soort capriolen uithalen. Dat beloofd nog wat Hebben jullie dat nou ook dat je elke keer je hart vasthoudt bij dit soort acties?
Kun je nagaan dat het al weer 2 jaar terug is dat je net wist dat je zwanger was? En nu al zo doen he! Dat wordt nog wat!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 14:25:18 #139
94046 PM-girl
pi_59012470
Ongelooflijk he, Slaapmeisje!
Maar ook zo leuk, het steeds meer mensje worden!
*
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2008 @ 15:15:48 #140
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_59013565
Lucie is begonnen met fantasiespel. Ze heeft een tas vol met plastic eetspullen om mee te spelen. Meestal kieperde ze 'm leeg en pakte ze 'm weer in. Maar sinds afgelopen week pakt ze lege kopjes er uit, doet alsof ze drinkt, zegt dan "hmmm, lekker, thee" (of sap) en dan biedt ze iedereen een slokje aan. Een autootje is een cracker, en daar mogen we ook allemaal een hapje van nemen. Werd de pop tot vorige week vooral aan de haren meegesleept, nu krijgt ze luierinspectie in d'r onderbroekje (bah, poep!) en krijgt ze onder bemoederend gepraat ook brood en crackertjes voorgezet. Ik heb een echt peutertje...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:12:48 #141
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59014807
Ohhhh Macka wat heerlijk om te lezen. Peutertjes in de dop....
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:24:41 #142
94046 PM-girl
pi_59019869
Wat leuk Macka! Ze doet gewoon met je mee, met de luiers verschonen!
Nepeten doet Simon ook, met bijbehorend Aaaahh, na een lekker slokje!
*
pi_59020108
Lief dat spel van Lucie!

Meike geeft steeds haar popje de fles, en maakt daarbij drinkgeluidjes (dat hebben wij haar eens voorgedaan, en is ze niet meer vergeten. zo lief!)
Ze is zoooo goed te pas! Zo lief en vrolijk
We genieten zo met volle teugen van haar, elk moment van de dag.
Ze is helemaal into knuffels en kusjes uitdelen, gek op boekjes (vooral Nijntje in de dierentuin)
van de glijbaan, in de zandbak, alles is leuk....! Wat kun je toch ontzettend genieten van je eigen kleine schepseltje...en het is helemaal van ons!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:47:56 #144
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59021651
Ik heb echt weer de jongste smurf van het stel. Als ik dit allemaal lees denk ik echt weer: gaat die van mij dat ook kunnen binnen een maand of wat?

Anna staat nu af en toe los in de woonkamer. En als ze zich dan realiseert dat ze los staat, zakt ze weer ineen.

En babbelen gaat ook steeds beter. Mama, Anna, Oma en dada. Nog niet gericht, maar de woorden komen er wel uit!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:37:19 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59028935
Lief geschreven, Karin! En zo voelt het hier ook vaak, het is ook zo'n leuke leeftijd, die dreumestijd! Storm vermaakt me ook de hele, hele dag. Heerlijk is ie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:24:49 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59029454
karin.

Ja, Memmel dat ga jij ook allemaal meemaken. Zo'n klein wezentje dat de wereld gaat verkennen aan de hand van mama en papa.

Hoe gaat het met de kleine doerak Strom?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:08:52 #147
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_59030134
Sugar,

het is al wel veeeeeel te laat, maar wat Storm had, die koorts en na drie dagen uitslag, dat is toch gewoon de driedagenkoorts?
Dan hebben ze dus drie dagen koorts en de vierde dag verschijnen de vlekjes.
Ik dacht dat Iben dat ook had vorig weekend, maar hier verschenen geen vlekjes en de koorts daalde ook maar moeilijk. Hij zit ondertussen dus aan de antibiotica en het gaat nu gelukkig een stuk beter.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:02:14 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59030855
Oh, dat ken ik helemaal niet! Maar klinkt wel precies als wat ie had, ja!
Arme Iben, hopelijk is ie snel beter nu!
  zaterdag 31 mei 2008 @ 14:22:30 #149
94046 PM-girl
pi_59031159
Libel, dat ken ik als de vijfde ziekte, paar dagen koorts, een dag niets en dan de vlekjes.
Beterschap voor je mannetje!
*
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:25:59 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59038429
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 14:22 schreef PM-girl het volgende:
Libel, dat ken ik als de vijfde ziekte, paar dagen koorts, een dag niets en dan de vlekjes.
Beterschap voor je mannetje!
Oh, ik besloot laatst (toen Thies dat had) dat dat de zesde ziekte was.

Chaca, wat eng he, zo'n val van de trap. Thies heeft het een tijd terug ook gedaan. heeft maud er verder niets aan over gehouden?
En ik moest erg lachen om Fleur!
  zondag 1 juni 2008 @ 00:13:44 #151
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59041149
Dean gaat ook zo hard ineens met praten sinds een week

Bij alles wat op de grond valt is het "Oh-ooh!"..(natuurlijk helpt hij de dingen die moeten vallen dan een handje).

Verder zegt ie ineens "Nee" (en het klinkt heel gedecideerd, als "Neu..") en Dawww (Bal) en Auw (Miauw..als ie een poes ziet). En nog wat dingetjes zoals "Aai" "Die" en "Deze" (en mama en babba natuurlijk).

Nep-eten en drinken doet ie ook, en als ie naar buiten wil pakt ie mijn schoenen die hij vervolgens bovenop mijn voeten legt . Hij past ook mijn schoenen aan en dan moet ik de zijne aan .

Hij is ook lekker vrolijk momenteel, ik vind het altijd grappig om over Meike te lezen, volgens mij gaan die redelijk gelijk op, qua stemming en sprongetjes enzo .

Echt zo'n leuke leeftijd dit
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 1 juni 2008 @ 10:34:07 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59044290
Tijn is ook al zo leuk

Voornamelijk als ie z'n charme in de strijd gooit als ie een "nee' te horen heeft gekregen. Hij heeft diverse manieren om daar op te reageren..
- Hij doet net of ie niks gehoord heeft en gaat door met waar hij mee bezig is
- Hij kijkt om, lacht heel charmant en lief en gaat door met waar hij mee bezig is
- Hij lacht heel charmant en houdt daadwerkelijk op
- Hij doet alsof er groot onrecht is aangedaan en begint heel zielig hartverscheurend te huilen
- Hij trekt een pruillipje, buigt z'n hoofd schuldbewust naar beneden terwijl hij z'n duimen op z'n ogen legt (om het effect te versterken wil hij dan ook nog wel eens in deze pose weglopen, ondertussen 'nee' schuddend met z'n hoofd)

Vooral bij die laatste twee is het errug moeilijk om je lachen in te houden. Je ziet hier dus regelmatig van die verbeten koppen van ons om ons lachen in te houden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 1 juni 2008 @ 10:46:38 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59044396
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:34 schreef E.T. het volgende:
Tijn is ook al zo leuk

Voornamelijk als ie z'n charme in de strijd gooit als ie een "nee' te horen heeft gekregen. Hij heeft diverse manieren om daar op te reageren..
- Hij doet net of ie niks gehoord heeft en gaat door met waar hij mee bezig is
- Hij kijkt om, lacht heel charmant en lief en gaat door met waar hij mee bezig is
- Hij lacht heel charmant en houdt daadwerkelijk op
- Hij doet alsof er groot onrecht is aangedaan en begint heel zielig hartverscheurend te huilen
- Hij trekt een pruillipje, buigt z'n hoofd schuldbewust naar beneden terwijl hij z'n duimen op z'n ogen legt (om het effect te versterken wil hij dan ook nog wel eens in deze pose weglopen, ondertussen 'nee' schuddend met z'n hoofd)

Vooral bij die laatste twee is het errug moeilijk om je lachen in te houden. Je ziet hier dus regelmatig van die verbeten koppen van ons om ons lachen in te houden.
Is dat iets universeels of vertellen ze dat aan elkaar?
Soms moet je dan echt je lachen inhouden, hé?
  zondag 1 juni 2008 @ 14:36:03 #154
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59048237
Ik kom nog even hoi en doei zwaaien naar alle kindjes en mama's in dit topic, Finn is er al weer uit gegroeid (ongelofeloos maar waar).
We zijn net 11 dagen met z'n drietjes naar Gran Canaria geweest, waar ons publieksmonster het met alle aandacht voor z'n blonde bolletje prima naar z'n zin had. Het strand en het zwembad vond ie helemaal geweldig en verder ging ie daar lekker verder net z'n kennis van het woordje "Nee!". Behalve als er vreemde mensen in de buurt waren, dan was het één en al poeslief, Hola zeggen, zwaaien en kusjes geven.
Tja, je wordt bijna 2 of niet hè
Verder ben ik druk bezig met het afstrepen van woordjes op de lijst van het cb voor de 2 jaarsafspraak (wat staan daar soms onlogische dingen wel/niet bij) en dingen die Finn al zelf kan op zo'n zelfde cb-lijst (die dan weer zo suf is dat hij driekwart al maanden geleden kon).
pi_59049069
Daaaag Finn!! Veel plezier op je verjaardag, en ook in het peutertopic!

Leuk he Vivi, die gelijkenissen! Deze leeftijd is echt zoooo leuk, tis een en al genieten!
Meike zegt nu steeds: ijs!
  zondag 1 juni 2008 @ 15:35:33 #156
94046 PM-girl
pi_59049429
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 21:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, ik besloot laatst (toen Thies dat had) dat dat de zesde ziekte was.
O dat kan ook hoor, ik verwar die twee altijd!
Eentje is met rode wangen, de ander niet.
*
  zondag 1 juni 2008 @ 15:36:40 #157
94046 PM-girl
pi_59049457
Jeetje Finn, alweer een peuter!
Daag!
*
pi_59063173
Dag Finn, fijne verjaardag morgen!

Leuk Vivi! Klinkt echt precies als Damian, gewoon helemaal hetzelfde.

En dat van Tijn is ook zo erg herkenbaar. Ik kan vaak ook mijn lach niet inhouden.

Houdt Meike zo van ijs?
Damian moet er echt niks van hebben. Die vindt het veel te koud en durft er niet aan te likken.

Damian geeft nu antwoord op gerichte vragen, erg leuk en makkelijk. Wil je naar bed? Zullen we in bad gaan? Wil je wandelen?
En deze week ook weer 2 woordjes erbij. Staan en thuis.
Toevallig heb ik gister geteld hoeveel woorden hij al kent. Ik kwam op 30! Ik wist niet dat het er al zoveel waren!
  maandag 2 juni 2008 @ 11:28:58 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59065107
Ik had een aflevering van de teletubbies aangezet. ( we nemen ze op ) En dat was al afgelopen en toch bleef Ken lekker zitten. Dus ik denk na een tijdje: wat is hij toch lekker stil! Zit hij lekker naar tennis te kijken!
pi_59065800
quote:
Op maandag 2 juni 2008 11:28 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had een aflevering van de teletubbies aangezet. ( we nemen ze op ) En dat was al afgelopen en toch bleef Ken lekker zitten. Dus ik denk na een tijdje: wat is hij toch lekker stil! Zit hij lekker naar tennis te kijken!
Zo zit Mikael altijd voor de tv als er voetbal op is. Hij houdt het zo een hele wedstrijd vol.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')