abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:47:07 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_58939023
Ive loopt wel eens een andere kant op als hij iets boeienders ziet. Wij blijven dan wel altijd in zich, maar op een afstand. Op een gegeven moment loopt hij dat wel mee.

Behalve dat Ive nu wat jengelig is door een verkoudheid gaat het echt super met hem. Goed slapen, meestal goed eten, lekker vrolijk en veel spelen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:54:12 #102
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_58939157
Herkenbaar, hier ook een klein klimgeitje in de dop. Ze probeert nu ook zelf in haat stoel te klimmen!

Verder zijn wij een poos gelegen begonnen om de speen af te leren, we knippen er ongeveer elke week eens stukje vanaf, het gaat tot nu toe heel goed, we zijn ongeveer op de helft!
Avondeten gaat nog steeds niet helemaal, ze begrijpt heel goed als haar zeg dat het het laatste hapje is, want dan zegt ze op!
Ik laat haar wel vanalles proeven. En als er dan maar 1 of twee hapjes van eet krijgt ze verder brood. Ik hoop dat ik dan toch leer om overal van te proeven. De ene dag gaat ook beter dan de andere.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:58:20 #103
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58939262
Jeetje ik80, wat een geduld met die speen! Ik geloof dat ik wat dat betreft iets rigoreuzer ben, rambam en weg was de speen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:04:32 #104
141023 ik80
pi_58939410
Dat wilde ik ook doen, in het oorspronkelijke idee zoude we dat komende zomervakantie gaan doen. Maar ik weet dat we echt een ontroostbaar kind krijgen als we dat doen. Ergens op internet las ik hierover, leek mij een goed plan. Vandaar dat we het proberen. Ik ben trouwens al heel blij als ze niet meer 12 uur achter elkaar met die speen inligt, maar helemaal blij ben ik als ze zonder kan! Nog even geduld.

Kunnen die kleintjes van jullie ook niks alleen? Lotte wil echt de hele tijd iemand aan haar hand meenemen, als ik niet meekom probeert ze het wel bij een ander, mee zegt ze dan. Ik wil dat ze ook wel wat alleen gaat doen dus ik ga niet de hele tijd mee. (anderen wel)
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:05:44 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58939439
Ik80, knip je een stukje van het speengedeelte echt af? Dat lijkt me nogal gevaarlijk! Die dingen hebben toch niet voor niets het model dat ze hebben, intact?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:07:49 #106
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58939465
ik heb echt helemaal geen probleem met een speentje. Brent heeft em alleen in als ie gaat slapen. Hij maakt dan gruwelijk tevreden geluidjes en dat vind ik zo schattig Verder heeft ie er dan in elke hand 1. En de handjes gaan dan onder zijn buik en dan slaapt hij zo in.

We hebben het er nog niet eens over gehad wanneer we kappen met die dingen...
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:16:21 #107
94046 PM-girl
pi_58939618
Op zich had ik er twee maanden terug nog niet zo'n moeite mee, maar een keer moest het toch. En dit voorkomt woordelijke discussies, want die voert hij nog niet Het inslapen duurt nu wat langer, maar het doorslapen gaat prima.

(overigens kom ik uit een beugelfamilie, daarom zat het me niet helemaal lekker, zo'n fiep)
*
pi_58939644
De flensjes hebben nooit een speen gehad...zij hebben elkaars vingers/tenen/armen/benen/oren en last but no least elkaars neusjes.

Ik80...hier lijkt Pien zich beter alleen te vermaken. Floor zoekt tijdens het spelen veel vaker even ookgcontact met mij (of een ander volwassen persoon). Floor komt ook vaak even knuffelen om daarna weer verder te spelen. Pien rommelt een beetje de kamer door en vermaakt zich prima.
pi_58940670
Eva heeft toen ze net geboren was maar een paar weken een speen gebruikt en toen hoefde ze hem niet meer. Laatst had ze dat ding gevonden. Ze wist nog wel wat ze er mee moest en ze vond het een leuk spelletje . Ik ben blij dat we haar niet af hoeven te leren...

Ze komt vanmiddag thuis . Ze is vanaf zondagmiddag aan het logeren bij oma. Ik heb al complete verslagen per telefoon gehoord. Ze loopt los! Hele einden! En als ze gaat kruipen zegt mijn moeder: 'Eva ga eens lopen', en dan doen ze dat. Mijn moeder is wel een beetje streberig, ze moet Eva altijd een nieuw 'kunstje' leren en daarmee pronken . Maar ik zal blij zijn als ze echt loopt (en dat thuis dan ook doet).
Vanochtend ging de telefoon bij oma en toen zei Eva: 'mama. Mama op' (handjes spreiden in het op/weg gebaar)
Tjonge, wat kun je zo'n kind missen.
Veel sterkte ermee KP (nou ja, jij hebt wel veel afleiding)
Eva en Maria
pi_58940850
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:02 schreef Linda__ het volgende:
Veel sterkte ermee KP (nou ja, jij hebt wel veel afleiding)
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:12:36 #111
141023 ik80
pi_58940911
Oe ik zou niet zo lang zonder Lotte kunnen, als wij boodschappen gaan doen zonder kleine zijn we al ontreddert.

Ja we knippen hem echt af, maar ik controleer wel iedere keer of hij nog netjes is (geens scherpe randjes ed) Consultatiebureau vond het trouwens ook een goed idee!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:15:07 #112
190853 RockabeIIa
pi_58940982
Ik denk dat ze op het missen van die 2 doelt, KP

Dus... Eva loopt! Hoera!
pi_58941086
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat ze op het missen van die 2 doelt, KP

Dus... Eva loopt! Hoera!
aha ! ok, thx. Zal wel lukken

Mmmm, Eva die bij oma leert lopen. Misschien de flensjes toch naar een ander sturen om te logeren. Vind ze al mobiel genoeg...
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:12:51 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58945026
was ik weer.

Maud staat ook in het karretje en mag dus voortaan gewoon in de kar. Vind ik een stuk minder gevaarlijk.

Verder lijkt het al weer ietsje beter gaan

Vanochtend gelachen met d'r. Bij de oppas klom ze op de triptrap en wees naar de tafel waar de kleurspullen lagen. Die, die die ging het. Dus ik een blaadje gegeven en wat potloodjes. Heerlijk zitten krassen heeft ze. En toen viel een potlood. Ohhhhhhhhhhhhhhhh, hoorde ik. En vervolgens klom ze van de stoel, raapte het potlood op, klom weer terug op de stoel en toen hoorde we: zooooo da. (oftewel zo dan).

Verder moeten hier alle deuren dicht, alle deksel op de potjes en ga zo maar door. Het is bijna een kopietje van Fleur, alleen dan nog wat eigenwijzer.... Fase Peuterpuberteit gaan we langzaam maar zeker in. Zelluf doen kan ze nog niet zeggen, maar NEEEEEEE schudden als de beste. En met NEEEEEEE bedoelt ze dan niet dat ze het niet wil, maar vooral dat ze niet wil dat ik het doe. Dus mevrouw wil zelf prikken, zelf d'r jas aan doen incl. rits (wat dus niet lukt en woede tot gevolg heeft), sokken en schoenen aan doen en gaaaaaaaaaaaa zo maar door. Heerlijk..... mama gaat weer leren tot 10 te tellen.........
pi_58946884
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:18 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

aha ! ok, thx. Zal wel lukken

Mmmm, Eva die bij oma leert lopen. Misschien de flensjes toch naar een ander sturen om te logeren. Vind ze al mobiel genoeg...
Dat bedoelde ik KP, het missen van de meisjes....

Ze is weer terug! . En ze loopt echt! . En ze vertikt het ook gelijk om nog te kruipen. . Fijn, eindelijk alle gatenbroeken en aan de voorkant versleten schoentjes weg!
Eva en Maria
pi_58949150
Aah leuk, goed hoor Eva!

Meike wil ook steeds aan overal iemand mee naar toe hebben. Dan komt ze er weer aan met uitgestoken handje, en moet je mee! Op het moment is ze helemaal idolaat van de Tweenies dvd. (liedjes)
Als we sochtends beneden komen gaat het al "die die"
1 keer per dag mag hij op van ons....en de rest van de dag heeft ze pech wat de Tweenies betreft.

Morgen moet ik naar de tandarts, en neem ik Meike mee. Eens zien wat ze daarvan vindt....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_58949385
De laatste keer dat wij naar de tandarts gingen hebben we Eva ook meegenomen. De tandarts heeft haar (toen) 3 tanden ook met een spiegeltje bekeken. Hoe eerder ze er aan wennen, hoe beter, vond hij
Eva en Maria
  dinsdag 27 mei 2008 @ 21:44:40 #118
190853 RockabeIIa
pi_58950722
Brent vind de tandarts heel eng. Vooral als die zijn mondkapje voor doet... Hij schreeuwt het dan uit terwijl er nog niets aan de hand is. Hij zat in de buggy en ik zat in de stoel trouwens. Als ie 2 is wordt zijn gebit voor het eerst bekeken.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:06:07 #119
94046 PM-girl
pi_58951248
Eva Leuk hoor!

Ik neem Simon ook mee naar de tandarts, maar hij gaf aan pas vanaf minimaal 3 jaar iets te doen (=kijken), om onnodig leed voor moeder en kind te voorkomen.
*
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:03:31 #120
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58952644
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:37 schreef Linda__ het volgende:
De laatste keer dat wij naar de tandarts gingen hebben we Eva ook meegenomen. De tandarts heeft haar (toen) 3 tanden ook met een spiegeltje bekeken. Hoe eerder ze er aan wennen, hoe beter, vond hij
Vanaf wanneer moeten ze nou voor echie naar de tandarts?
Misschien dat ik ook maar eens met hem ga wennen, want het zou idd wel eens problemen kunnen gaan opleveren.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 28 mei 2008 @ 00:28:57 #121
190853 RockabeIIa
pi_58954295
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Vanaf wanneer moeten ze nou voor echie naar de tandarts?
Misschien dat ik ook maar eens met hem ga wennen, want het zou idd wel eens problemen kunnen gaan opleveren.
Zo te lezen doet elke tandarts het weer anders (?)
pi_58956038
Vanaf een jaar of twee eens beginnen met kijken, zei de onze.
  woensdag 28 mei 2008 @ 08:19:01 #123
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58956174
Oke
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:08:09 #124
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58959113
Wij zijn een paar maanden geleden met Emma voor het eerst geweest (2,5 jaar oud). Daarvoor is het nog te vroeg zei mijn tandarts, hij vond het heel erg knap dat Emma zelf op de stoel ging zitten en haar mondje netjes opendeed. Komt heel weinig voor zei hij. Dus doe maar rustig aan...maar laten wennen kan geen kwaad natuurlijk.
Overigens werd hier de volle prijs gerekend voor 3 minuutjes (als het niet korter was) kijken... (19,10 is de standaardprijs). Gelukkig betaalt de verzekering dat.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:53:25 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58960348
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:08 schreef Suzanna het volgende:
Wij zijn een paar maanden geleden met Emma voor het eerst geweest (2,5 jaar oud). Daarvoor is het nog te vroeg zei mijn tandarts, hij vond het heel erg knap dat Emma zelf op de stoel ging zitten en haar mondje netjes opendeed. Komt heel weinig voor zei hij. Dus doe maar rustig aan...maar laten wennen kan geen kwaad natuurlijk.
Overigens werd hier de volle prijs gerekend voor 3 minuutjes (als het niet korter was) kijken... (19,10 is de standaardprijs). Gelukkig betaalt de verzekering dat.
Belachelijk is dat! Uitzuigers, die tandartsen! Niet allemaal, maar de meeste wel. Lief was onlangs naar de tandarts geweest. Een heleboel gaatjes, kroontje doen, dit, dat. Lief naar een andere tandarts: één gaatje, verstandskies brokkelt af en moet getrokken worden. Groot verschil... Maargoed, ik dwaal af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')