abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58724175
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit is echt je reinste fascime, wist je dat?
Achjee.. nog zo iemand die overhaast in een slachtofferol kruipt. Jij mag het facisme vinden, net zoals ik jou een aansteller mag vinden.
pi_58724189
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

door mohamed op zijn bruidsnacht met aisha te tekenen?
En door nog 7 andere tekeningen en teksten daarbij. Of door andere tekeningen. Het is niet precies bekend welke het OM strafbaar vind.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:31:41 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58724196
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:30 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Achjee.. nog zo iemand die overhaast in een slachtofferol kruipt. Jij mag het facisme vinden, net zoals ik jou een aansteller mag vinden.
dan vind ik jou een aansteller en het om ook... lekker puh...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:32:35 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58724211
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:31 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

En door nog 7 andere tekeningen en teksten daarbij. Of door andere tekeningen. Het is niet precies bekend welke het OM strafbaar vind.
weer een overwinning voor de godsdienstisereng van europa in het algemeen en nederland in het bijzonder. hulde!
pi_58724234
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:31 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Precies. Ik heb er nog niet één gezien die echt niet kan, wettelijk gezien.
Waarom zou niemand Mohammed en Aïsha af mogen beelden en er een waardeoordeel aan verbinden?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58724245
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die dus genoeg ruimte laten voor het beledigen van profeten. Jezus is een ezeltje wiens hoefjes ik in wil zwachtelen opdat hij mij niet verwondt als hij spartelt tijdens het klaarkomen (oid).
[..]

Doe niet zo neerbuigend.
Vraag dan niet aan mij hoe een rechter werkt.
pi_58724279
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom zou niemand Mohammed en Aïsha af mogen beelden en er een waardeoordeel aan verbinden?
Ben jij rechter van beroep?
Of hoe denk je dat met die zekerheid te kunnen bepalen?

Ik zeg nergens dat niemand Mohammed en Aïsha af mogen beelden en er een waardeoordeel aan mogen verbinden.
pi_58724285
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Precies... Het is een smakeloze tekening, maar dat is het verhaal waar het op gebaseerd wordt net zo goed. En dat is (gelukkig maar) ook niet verboden.
pi_58724326
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Vraag dan niet aan mij hoe een rechter werkt.
Dat vroeg ik jou helemaal niet. Le-zen.
Ik vroeg aan welke wetten die rechters dat dan wel moesten toetsen, niet hoe rechters werken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58724353
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat vroeg ik jou helemaal niet. Le-zen.
Ik vroeg aan welke wetten die rechters dat dan wel moesten toetsen, niet hoe rechters werken.
Is al diverse malen eerder genoemd hoor, maar ik zal het nogmaals voor je uitspellen
quote:
Artikel 137c Wetboek van Strafrecht

--------------------------------------------------------------------------------

Artikel 137c

1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
http://www.ivir.nl/wetten/nl/art137cWetboekvanStrafrecht.html
pi_58724360
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:40 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Is al diverse malen eerder genoemd hoor, maar ik zal het nogmaals voor je uitspellen
[..]

http://www.ivir.nl/wetten/nl/art137cWetboekvanStrafrecht.html
quote:
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 137c | Sr, Boek 2, Titel 5
1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd
Hij laat zich uit over de profeet Mohammed (en Chinezen, Jezus, Rouvoet) en niet over moslims.
pi_58724390
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Hij laat zich uit over de profeet Mohammed (en Chinezen, Jezus, Rouvoet) en niet over moslims.
Als het zo duidelijk is, dan zal de rechter dat oordeel ook wel vellen en staat het OM voor lul.
pi_58724414
Heb de 'cartoons' eens bekeken maar vind ze verre van grappig. Ze lijken ook niet echt iets zinnigs te kunnen bereiken.
Maar de persoon die ze gemaakt heeft hiervoor berechten gaat wat te ver. Negeer zo iemand gewoon.
Zo boeiend zijn die plaatjes niet, had ze nog niet eens eerder gezien.
pi_58724438
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:42 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Als het zo duidelijk is, dan zal de rechter dat oordeel ook wel vellen en staat het OM voor lul.
Ik hoop het
pi_58724454
quote:

[..]

Maar intussen heeft wel iemand een hele nacht voor nop in de bak gezeten, en is zijn huis volledig overhoop gehaald, lekkere inbreuk op je privacy.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:49:15 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58724488
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58724501
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar intussen heeft wel iemand een hele nacht voor nop in de bak gezeten, en is zijn huis volledig overhoop gehaald, lekkere inbreuk op je privacy.
Als die gewoon met de politie had meegewerkt dan had die ongetwijfeld binnen een paar uur op straat gestaan.
En ze hebben zijn huis niet overhoop gehaald. Geen idee waar je dat op basseert. USB stick, computer en telefoon hebben ze meegenomen en die heeft die nu weer terug als het goed is.

Het is niet zo dat ze zijn huis kort en klein hebben geslagen en muren hebben openbroken ofzo.
pi_58724520
quote:

Het OM staat wel vaker voor lul. Maar omdat het OM 'anoniem' is, maakt dat ze blijkbaar niet uit.
pi_58724532
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:28 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Hij vraagt aan een advocaat een oordeel over zijn tekeningen. Die advocaat heeft ernstife twijfels over een paar tekeningen. Waarom zou je dan niet kunnen verwachten dat de politie een keer aan je deur staat?
Omdat het om een spotprent gaat. Een cartoonist zou geen risicovol beroep moeten hebben. Het is geen kansenspelletje waarbij degene die de dobbelsteen verkeerd gooit de cel in moet. Dat is gewoon waanzin. Er is geen rechtszekerheid.

Die advocaat had twijfels over zijn tekeningen, nou, iedereen had twijfels. Jij heb twijfels, ik heb twijfels, het OM heeft drie jaar lang twijfels. Ik twijfel of er geen ondemocratische terrorist achter je post schuilt. Je neemt veroordelingen ook veelste licht op. Het is niet iets wat men bij twijfel even opgelegd krijgt. En ja, de man heeft bij twijfel al 30 uur in de cel gezeten, terwijl de tekeningen er al lagen. Maar goed, hij hoefde die dag toch niet te werken, waarschijnlijk.
pi_58724535
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
die is wel grappig
pi_58724567
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En het belangrijkste: zijn identiteit ligt straks op straat. Allemaal omdat het OM eens even lekker een voorbeeld wilde stellen.
pi_58724582
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
Die Aisha wordt steeds jonger!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:57:24 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58724627
quote:

[..]

En niet alleen het OM:
quote:
Hirsch Ballin zegt ruim van tevoren geïnformeerd te zijn
Bron
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58724629
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:49 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Als die gewoon met de politie had meegewerkt dan had die ongetwijfeld binnen een paar uur op straat gestaan.
So what? Nemo tenetur he. En wat is 'meewerken' in deze? Ze wisten toch al wie ze voor zich hadden...
quote:
En ze hebben zijn huis niet overhoop gehaald. Geen idee waar je dat op basseert. USB stick, computer en telefoon hebben ze meegenomen en die heeft die nu weer terug als het goed is.

Het is niet zo dat ze zijn huis kort en klein hebben geslagen en muren hebben openbroken ofzo.
Nou en? Wat denk je dat het met je doet als de politie om niks je huis komt binnenvallen, wat dat voor je gevel van veiligheid betekent, op de plek waar je het meest veilig behoort te voelen? Het is echt niet voor niks dat er allerlei regels gelden voor huiszoekingen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 13:05:34 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58724740
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En het belangrijkste: zijn identiteit ligt straks op straat. Allemaal omdat het OM eens even lekker een voorbeeld wilde stellen.
en zo hun dure anti-dicriminatie clubjes toekomst geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')