Ik geef je op een briefje dat de belasting alleen maar tot gevolg heeft dat het salaris een reparatie krijgt.quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:40 schreef AchJa het volgende:
Daarom zeurden de mensen met een topinkomen ook niet toen Kawouter Bos met het plan kwam om de belasting voor topinkomens te verhogen
Holdingconstructies. Hebben geen enkel resultaat ten aanzien van hier ten lande behaalde winst. Vooral onzin blijven verkopen!quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Belastingvoordelen. Er zijn een aantal maatregelen bedacht om het voor grote bedrijven aantrekkelijk te maken om hun hoofdkantoor in Nederland neer te zetten.
Dit impliceert dat topmensen zich als werknemer laten uitbetalen. De kans is een stuk groter dat ze zichzelf via hun eigen BV verhuren aan een bedrijf zodat de belasting lager uitvalt. Door die constructie zijn belastingmaatregelen ook direct kansloos; de overheid zou dan namelijk alle BVs aan moeten pakkenquote:Op woensdag 21 mei 2008 22:33 schreef DS4 het volgende:
Ik geef je op een briefje dat de belasting alleen maar tot gevolg heeft dat het salaris een reparatie krijgt.
Je kan wel duur lullen maar de constructies zijn er. Als er geen voordeel valt te behalen gaan de bedrijven ergens anders naartoe. En ik betaal dat. Ik betaal dus de miljoenen bonussen van topmanagers.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Holdingconstructies. Hebben geen enkel resultaat ten aanzien van hier ten lande behaalde winst. Vooral onzin blijven verkopen!
Ja, maar dan heb je weer het risico dat de belasting het gewoon als dienstverband ziet. Daar hebben ZZP'ers ook last van als ze te weinig opdrachtgevers hebben. Dan mag mooi de opdrachtgever nog even sociale premie's aftikken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Dit impliceert dat topmensen zich als werknemer laten uitbetalen. De kans is een stuk groter dat ze zichzelf via hun eigen BV verhuren aan een bedrijf zodat de belasting lager uitvalt. Door die constructie zijn belastingmaatregelen ook direct kansloos; de overheid zou dan namelijk alle BVs aan moeten pakken
Als we jouw voorbeeld nemen is het meer dat de buurman jouw auto die ¤10.000 waard is verkoopt voor ¤1000 en dan zelf ¤100 vergoeding eist voor zijn inspanningen en nog eens ¤500 erboven op als de auto werkelijk verkocht is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou jou dat schelen? Stel jouw buurman zet een 20 jaar oude compleet gare Kadett GSI te koop voor 10.000 euro. De volgende dag komt er iemand, ze onderhandelen en de prijs wordt afgemaakt op 9.500 euro (terwijl het brik nog geen 1.000 euro waard is).
Ga jij nu protesteren? Noem jij jouw buurman graaier? Of verzoek je hem de volgende keer jouw auto te verkopen (dat zou ik doen)?
Echt, ik begrijp niet waar iedereen zich druk over maakt. En ik begrijp ook niet hoe het komt dat iedereen meent dat de CEO's meer krijgen dan de geleverde prestatie waard is (de AVA denkt daar kennelijk anders over), terwijl over drie weken iedereen oeh en aah doet als er 11 multimiljonairs op het veld staan die waarschijnlijk een matige prestatie gaan leveren en die eerder in aanmerking komen voor de mis-match trofee dan de CEO's.
Anders verwoord dan: als jij als hoofd van een multinational moet kiezen waar jij je hoofdkantoor binnen noord-europa gaat neerzetten met een fiks aantal arbeidsplaatsen, en je hebt een stuk of 4 mogelijk geschikte lokaties, dan ga jij niet pingelen bij de lokale overheden om te zien wat er geregeld kan worden en hoe graag ze je willen hebben?quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Holdingconstructies. Hebben geen enkel resultaat ten aanzien van hier ten lande behaalde winst. Vooral onzin blijven verkopen!
Kun je mijn vraag nog even beantwoorden?quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan wel duur lullen maar de constructies zijn er. Als er geen voordeel valt te behalen gaan de bedrijven ergens anders naartoe. En ik betaal dat. Ik betaal dus de miljoenen bonussen van topmanagers.
En dit heeft met de discussie te maken omdat?quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:48 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Anders verwoord dan: als jij als hoofd van een multinational moet kiezen waar jij je hoofdkantoor binnen noord-europa gaat neerzetten met een fiks aantal arbeidsplaatsen, en je hebt een stuk of 4 mogelijk geschikte lokaties, dan ga jij niet pingelen bij de "lokale overheden" om te zien wat er geregeld kan worden en hoe graag ze je willen hebben?
Je kiest gewoon voor de lokatie met het leukste uitzicht?
Welnee, ze krijgen geen geld toe. Hooguit betalen ze minder belasting dan gebruikelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan wel duur lullen maar de constructies zijn er. Als er geen voordeel valt te behalen gaan de bedrijven ergens anders naartoe. En ik betaal dat. Ik betaal dus de miljoenen bonussen van topmanagers.
Volg de reacties: DS4 reageerde op een post van Papierversnipperaar, waarin mijn vraag verklaard wordt. Lees het, zie het verband.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:50 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
En dit heeft met de discussie te maken omdat?
Dus dan wel een reparatie en op het moment dat het om werknemers gaat is het gezeur... Begrijp je nu een beetje de kern van het probleem?quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik geef je op een briefje dat de belasting alleen maar tot gevolg heeft dat het salaris een reparatie krijgt.
Net zoals de bonden zeuren dat er meer loon moet worden betaald omdat de werknemers minder overhouden.
Ik begin het nu ook in te zien.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus dan wel een reparatie en op het moment dat het om werknemers gaat is het gezeur... Begrijp je nu een beetje de kern van het probleem?
Net als water: naar de zee.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:49 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Kun je mijn vraag nog even beantwoorden?
Verder ben ik wel benieuwd hou jij de geldstromen ziet? Plaatje misschien?
Hooguit! Het gaat om miljoenen die gecompenseerd moeten worden door burgers.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Welnee, ze krijgen geen geld toe. Hooguit betalen ze minder belasting dan gebruikelijk.
Het heeft geen zak met de overheid te maken. Iedereen in dit topic (de tegenstanders) boeit het geen biet dat topman X een flinke zak met duiten krijgt per maand. Waar het om gaat is dat diezelfde topmensen het lef hebben om per jaar tientallen procenten loonsverhoging weten te regelen en Jan de Loonslaaf zijn mondje dicht moet houden en tevreden moet zijn met een schamele 3 procent. Dat is iets wat steekt bij het werkvolk en ik geef ze geen ongelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:23 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ik begin het nu ook in te zien.
De overheid moet eens wat meer de hand op de knip houden.....
Euhmm.. het gaat over een koopkrachtreparatie omdat de lasten stijgen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het heeft geen zak met de overheid te maken. Iedereen in dit topic (de tegenstanders) boeit het geen biet dat topman X een flinke zak met duiten krijgt per maand. Waar het om gaat is dat diezelfde topmensen het lef hebben om per jaar tientallen procenten loonsverhoging weten te regelen en Jan de Loonslaaf zijn mondje dicht moet houden en tevreden moet zijn met een schamele 3 procent. Dat is iets wat steekt bij het werkvolk en ik geef ze geen ongelijk.
Zondequote:Op woensdag 21 mei 2008 23:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net als water: naar de zee.
K, maar naar wie gaat die reparatie? DS4 gelovend gaat het meer naar de topmakkers.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:35 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Euhmm.. het gaat over een koopkrachtreparatie omdat de lasten stijgen.
Ja, maar de bonden willen net zo hard die reparatie. Beter dus zorgen dat die hele reparatie niet hoeft (naief, ik weet)quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
K, maar naar wie gaat die reparatie? DS4 gelovend gaat het meer naar de topmakkers.
Goed, jij weet het beter dan de fiscalist. Kom maar met voorbeelden dan, betweter.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan wel duur lullen maar de constructies zijn er.
Vraag eens aan Linda de Mol of dat bevalt, uitbetalen via een B.V.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:37 schreef FJD het volgende:
Dit impliceert dat topmensen zich als werknemer laten uitbetalen. De kans is een stuk groter dat ze zichzelf via hun eigen BV verhuren aan een bedrijf zodat de belasting lager uitvalt.
Lul niet zo slap. Het is een fabel dat alle CEO's prutsers zijn en wanprestaties leveren en iedereen met werkende hersencellen kan dat op zijn vingers natellen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:47 schreef HiZ het volgende:
Als we jouw voorbeeld nemen is het meer dat de buurman jouw auto die ¤10.000 waard is verkoopt voor ¤1000 en dan zelf ¤100 vergoeding eist voor zijn inspanningen en nog eens ¤500 erboven op als de auto werkelijk verkocht is.
Er spelen veel meer factoren dan alleen maar geld.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:48 schreef HenryHill het volgende:
Anders verwoord dan: als jij als hoofd van een multinational moet kiezen waar jij je hoofdkantoor binnen noord-europa gaat neerzetten met een fiks aantal arbeidsplaatsen, en je hebt een stuk of 4 mogelijk geschikte lokaties, dan ga jij niet pingelen bij de lokale overheden om te zien wat er geregeld kan worden en hoe graag ze je willen hebben?
Je kiest gewoon voor de lokatie met het leukste uitzicht?
Je haalt iets uit mijn woorden wat er niet staat. In beide gevallen is het onzinnig om naar de werkgever te stappen als de overheid een maatregel neemt die je niet uit komt. En in beide gevallen komt er altijd weer een reparatie. De ene groep staakt eerst, de andere groep werkt tussentijds hard door.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:19 schreef AchJa het volgende:
Dus dan wel een reparatie en op het moment dat het om werknemers gaat is het gezeur... Begrijp je nu een beetje de kern van het probleem?
Dat is meer dan de inflatie en Jan hoeft er niets meer voor te doen. Jan mag in zijn handjes wrijven!quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:33 schreef AchJa het volgende:
Jan de Loonslaaf zijn mondje dicht moet houden en tevreden moet zijn met een schamele 3 procent.
zeer lage belastingen verder is de NL belastingdienst 1 van de weinige belastingdiensten waar je gewoon kunt onderhandelen over je afdracht (wanneer je groot genoeg bent)quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:22 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Ja, noem ze eens? Ik ben wel benieuwd namelijk.
echter doet die dat niet die gaat zeuren waarom hij geen 30% krijgt want dat krijgt klaas van het bedrijf ernaast ookquote:Op donderdag 22 mei 2008 00:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is meer dan de inflatie en Jan hoeft er niets meer voor te doen. Jan mag in zijn handjes wrijven!
(de CEO ook als hij 3% of meer krijgt, zal ik er voor de volledigheid maar bij zeggen)
Dus ze doen precies hetzelfde als alle andere werknemers? SCHANDE!quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
echter doet die dat niet die gaat zeuren waarom hij geen 30% krijgt want dat krijgt klaas van het bedrijf ernaast ook
Nou, dat is geen schande hoor. Maar ik denk dat het meer steekt, dat er al jaren gesproken wordt over loonmatiging, en de werknemers zijn al jaren zeer bescheiden met de looneisen, en vervolgens krijgt het management flinke verhogingen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus ze doen precies hetzelfde als alle andere werknemers? SCHANDE!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |