Omdat kinderen niet allemaal gelijk ZIJN. Door alle kinderen hetzelfde onderwijs te geven pak je zowel de intelligentere kinderen, omdat die worden afgeremd door de rest van de groep, als de minder intelligente kinderen, omdat die niet mee kunnen komen met de rest van de groep.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:22 schreef Hamilcar het volgende:
Ik word zo moe van bijzonder onderwijs. We willen toch één samenleving zijn, één maatschappij? Nou, vertel mij dan maar waarom we kinderen allemaal een andere basis meegeven zodat we van jongsafaan verdeeld zijn.
Integratie is dweilen met de kraan open als we 'toelaten' dat deze mensen nooit iets te maken hoeven te hebben met de Nederlandse maatschappij op het aanvragen van subsidie en wat heb je niet na.
Beweer je nou dat de onderwijsinspectie hier de oorzaak van het probleem is? Deze heeft enkel de problemen (wederom) bekend gemaakt.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:43 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, poep.
Omdat de onderwijsinspectie lijkt te falen bij één bijzondere school, zijn alle bijzondere scholen kut en gooien we de grondwettelijke vrijheid van onderwijs maar met het badwater weg....
De onderwijsinspectie lijkt weinig bevoegdheid te hebben wat betreft het aansporen tot doorvoeren van verbeteringen.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:47 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Beweer je nou dat de onderwijsinspectie hier de oorzaak van het probleem is? Deze heeft enkel de problemen (wederom) bekend gemaakt.
De onderwijsinspectie lijkt de oorzaak te zijn dat het probleem nog steeds voortbestaat. Maar daar zijn uiteindelijk de dames politici weer de oorzaak van natuurlijk. En daar het Nederlandse volk weer van.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:47 schreef Burghardt het volgende:
Beweer je nou dat de onderwijsinspectie hier de oorzaak van het probleem is? Deze heeft enkel de problemen (wederom) bekend gemaakt.
Nee, de oorzaak ligt bij de islamitische scholen die keer op keer door de mand vallen en de naam onderwijsinstelling nieteens mogen dragen.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De onderwijsinspectie lijkt de oorzaak te zijn dat het probleem nog steeds voortbestaat. Maar daar zijn uiteindelijk de dames politici weer de oorzaak van natuurlijk. En daar het Nederlandse volk weer van.
't Is dus jouw schuld ook!
Ja net zoals christelijk onderwijs daar onder valt. Je denkt dat bijzonder onderwijs speciaal onderwijs is?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:05 schreef salutem het volgende:
Wacht heeel even, begrijp ik nou dat een moslim school valt onder bijzonder onderwijs !?!!?!?
Hmm ja daar zit de foutquote:Op maandag 19 mei 2008 11:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja net zoals christelijk onderwijs daar onder valt. Je denkt dat bijzonder onderwijs speciaal onderwijs is?
Ze kunnen prima mee gaan draaien in de maatschappij. Twintig jaar geleden was er toch ook zulk onderwijs? En toen was het nog vele malen erger. Natuurlijk, er zijn gevallen die het wel heel bont maken, maar over het algemeen is er niks aan de hand.quote:Op zondag 18 mei 2008 23:05 schreef Sora het volgende:
[..]
Dat kinderen daar compleet geïndoctrineerd vanaf komen en niet mee kunnen draaien een in "normale" maatschappij. Taxi chaffeur zat ons raar aan te kijken toen wij naar die school gingen, 1 jongen en 3 meiden die normaal gekleed waren. Normaal gesproken brengt hij daar alleen maar lange zwartrokken heen. De kwaliteit van het onderwijs zelf kan je ook in twijfel trekken, voornamelijk als het op biologie en de nodige natuurkunde aankomt, dat was tenminste wat ik kon halen uit de werkstukken aan de muren daar die behoorlijk creationistisch overkwamen en dat vind ik nou niet bepaald een teken van hoge kwaliteit. verder zie je alleen maar dingen gebaseerd op het reformatorisch dagblad en meer van dat soort troep. Om de kwaliteit van een school daarop te veroordelen is natuurlijk wat kort door de bocht maar het geeft wel al genoeg te denken.
quote:Op maandag 19 mei 2008 16:19 schreef Daantke het volgende:
Sowieso slaat de evolutietheorie nergens op
Over het algemeen zijn er heel veel gelovigen in machtsposities, o.a. in de politiek, die anderen hun mening willen opdringen en vrijheden afpakken. Dat is wel een probleem.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:19 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ze kunnen prima mee gaan draaien in de maatschappij. Twintig jaar geleden was er toch ook zulk onderwijs? En toen was het nog vele malen erger. Natuurlijk, er zijn gevallen die het wel heel bont maken, maar over het algemeen is er niks aan de hand.
Dat is het ontkennen van de realiteit. Dat is dus wel een probleem.quote:En ik zie niet in waarom de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat als het creationisme er onderwezen wordt. Sowieso slaat de evolutietheorie nergens op, maar daarbuiten geloven de leerlingen zelf ook in creationisme. Dat heeft niets met indoctrinatie te maken, maar onderwijs over hetgeen je voor waar aanneemt.
quote:Op maandag 19 mei 2008 16:29 schreef Daantke het volgende:
[..]
Kun je niet normaal praten ofzo? Ben je ook al van de apen afgestamd
Heel veel gelovigen in machtsposities? Ik vraag me af hoever je komt, als je ze telt.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn er heel veel gelovigen in machtsposities, o.a. in de politiek, die anderen hun mening willen opdringen en vrijheden afpakken. Dat is wel een probleem.
[..]
Daar heb je het over micro-evolutie. Dat moet je niet doortrekken naar macro-evolutie. Natuurlijk passen dieren zich aan aan de omgeving, maar Darwin heeft het veel te ver doorgetrokken.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is het ontkennen van de realiteit. Dat is dus wel een probleem.
Evolutie is een waargenomen mechanisme, geen mening die je zo maar met iets anders kan vervangen.
Evolutie is een FEIT. Of je daarmee het ontstaan van nieuwe soorten kunt verklaren is een ander verhaal (daar gaat de evolutietheorie over), maar dat evolutie plaatsvindt, daar kun je niet omheen. Je hoeft alleen maar te kijken naar bacterien die resistent worden voor bepaalde antibiotica.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:19 schreef Daantke het volgende:
En ik zie niet in waarom de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat als het creationisme er onderwezen wordt. Sowieso slaat de evolutietheorie nergens op, maar daarbuiten geloven de leerlingen zelf ook in creationisme. Dat heeft niets met indoctrinatie te maken, maar onderwijs over hetgeen je voor waar aanneemt.
Evolutie is een feit, dat ontken ik niet. Maar zoals hierboven gezegd is de evolutietheorie GEEN feit, zoals de naam al zegt. Dat is een theorie die op feiten gebaseerd is.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:40 schreef Seneca het volgende:
[..]
Evolutie is een FEIT. Of je daarmee het ontstaan van nieuwe soorten kunt verklaren is een ander verhaal (daar gaat de evolutietheorie over), maar dat evolutie plaatsvindt, daar kun je niet omheen. Je hoeft alleen maar te kijken naar bacterien die resistent worden voor bepaalde antibiotica.
Wilde je dat ontkennen? Of wilde je beweren dat de evolutietheorie, die gebaseerd is op dit fenomeen, wat in de praktijk waar te nemen valt, minder geloofwaardig is dan het creationisme, dat gebaseerd is op een fenomeen (een opperwezen) dat op geen enkele wijze aan te tonen valt?
Ik vind mensen zoals jij echt heel eng (en gevaarlijk). Jullie nemen een 'theorie', die volledig uit de lucht gegrepen is, op geen enkele wijze aan te tonen of te falsificeren valt, en kennen die dezelfde status toe als wetenschappelijke theorieen die wel aan deze voorwaarden voldoen.
De wetenschap pretendeert niet de absolute waarheid in pacht te hebben, maar op een of andere manier menen creationisten dat dit wel het geval is, en dat ze daarmee tekort gedaan worden. Tja, zoals de waard is...
Het hele kabinet is gereformeerd, wat lul je nou.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:38 schreef Daantke het volgende:
[..]
Heel veel gelovigen in machtsposities? Ik vraag me af hoever je komt, als je ze telt.
Daarbij is Nederland van oorsprong een christelijk land dus deze mensen willen de christelijke waarden en normen alleen maar behouden. Als het andersom was geweest, als er opeens een stel gelovigen in het onchristelijke Nederland allerlei christelijke regels gingen stellen, had je gelijk.
Er bestaan geen micro/macro evolutie. Alleen evolutie. U gaat niet langs start, u gaat rechtstreeks naar deze topics.quote:Daar heb je het over micro-evolutie. Dat moet je niet doortrekken naar macro-evolutie. Natuurlijk passen dieren zich aan aan de omgeving, maar Darwin heeft het veel te ver doorgetrokken.
De enige gereformeerde partij is de SGP, en die heeft naar mijn weten maar een paar zetels (ik volg de politiek niet zo).quote:Op maandag 19 mei 2008 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele kabinet is gereformeerd, wat lul je nou.. En dat Nederland zogenaamd een christelijk land is is geen excuus om mensen vrijheden af te pakken.
[..]
Dat bestaat wel. Evolutie binnen een soort is een natuurlijk verschijnsel, zodat de diersoort zich aanpast aan zijn omgeving om optimaal te kunnen leven. Daarbij ontstaan geen nieuwe soorten.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er bestaan geen micro/macro evolutie. Alleen evolutie. U gaat niet langs start, u gaat rechtstreeks naar deze topics.
Evolutie gaat niet over het ontstaanvan de aarde.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:46 schreef Daantke het volgende:
Creationisme is ook maar een theorie. Ik zeg niet dat ik die kan bewijzen. Maar dat vind ik op dit moment de meest aannemelijke theorie hoe de aarde is ontstaan.
Heb je Lord o/t Rings gelezen?quote:
De Bijbel heeft in historisch opzicht op vele punten gelijk, en is ook in die tijd geschreven, door verschillende auteurs. Stel je eens voor hoe verschrikkelijk slim en machtig de persoon moest zijn als hij al deze 'onzin' in de historische verhalen wilde verwerken...
In deze context ging het over de evolutietheorie als oorsprong van het leven.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Evolutie gaat niet over het ontstaanvan de aarde.
Nee, ik wilde er drie jaar geleden al in beginnen maar het komt er nooit van.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heb je Lord o/t Rings gelezen?
Een hoop mensen die er in zitten wel.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:53 schreef Daantke het volgende:
[..]
De enige gereformeerde partij is de SGP, en die heeft naar mijn weten maar een paar zetels (ik volg de politiek niet zo).
Waarschijnlijk bedoel jij de CDA en dat is verre van een gereformeerde partij.
Puur biologisch gezien bestaan er helemaal geen soortenquote:Dat bestaat wel. Evolutie binnen een soort is een natuurlijk verschijnsel, zodat de diersoort zich aanpast aan zijn omgeving om optimaal te kunnen leven. Daarbij ontstaan geen nieuwe soorten.
You lose.quote:Ik heb geen zin om voor jou die topics door te gaan lezen.
Weer fout. Dat is abiogenese. Evolutie gaat alleen over de ontwikkeling van levensvormen.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:56 schreef Daantke het volgende:
[..]
In deze context ging het over de evolutietheorie als oorsprong van het leven.
Je leest sowieso weinig zinnigs, wel?quote:
[..]
Nee, ik wilde er drie jaar geleden al in beginnen maar het komt er nooit van.
Dat valt best mee. En dan nog, die zijn het dan eens met de standpunten van het CDA, anders zouden ze wel naar de SGP gaan.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een hoop mensen die er in zitten wel.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op maandag 19 mei 2008 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Puur biologisch gezien bestaan er helemaal geen soorten![]()
[..]
Omdat?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |