abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2008 @ 18:31:01 #101
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_58765817
Het was niet echt de bedoeling van dit topic om er een standaard 9/11 meningen en argumenten topic van te maken.

Laten jullie je a.u.b. niet zo snel uit de tent lokken door op elke afzijdige vraag of bewering in te gaan. Geldt voor beide kampen. Dat is namelijk zonde van de goed beargumenteerde postings waar een ieder zijn tijd aan heeft besteed. De meesten hier weten ondertussen wel wat elkaars meningen zijn. Over en weer stellingen en vragen van 1 of 2 zinnen posten schiet niemand wat mee op. Wanneer jullie dat toch willen maak dan a.u.b. een appart topic aan.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  maandag 19 mei 2008 @ 20:15:46 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58767443
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Heb je een bron dat dat pas bij het 2de vliegtuig was? Meen me te herinneren dat de scene in kwestie na het eerste vliegtuig was.
Hoe kan dat nu weer ... ?!! Om het direct bij het eerste impact al te roepen is wel erg raar. Waarom direct een ongelukje overslaan. Dat geloof ik niet.

Oh wacht er stond natuurlijk al een camera gericht op de torens voor het schauwspel. En dat stond op de prompter.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 19 mei 2008 @ 20:25:31 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58767606
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe kan dat nu weer ... ?!! Om het direct bij het eerste impact al te roepen is wel erg raar. Waarom direct een ongelukje overslaan. Dat geloof ik niet.

Oh wacht er stond natuurlijk al een camera gericht op de torens voor het schauwspel. En dat stond op de prompter.
Wat bazel jij nu weer?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_58767934
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:31 schreef OpenYourMind het volgende:
Het was niet echt de bedoeling van dit topic om er een standaard 9/11 meningen en argumenten topic van te maken.

Laten jullie je a.u.b. niet zo snel uit de tent lokken door op elke afzijdige vraag of bewering in te gaan. Geldt voor beide kampen. Dat is namelijk zonde van de goed beargumenteerde postings waar een ieder zijn tijd aan heeft besteed. De meesten hier weten ondertussen wel wat elkaars meningen zijn. Over en weer stellingen en vragen van 1 of 2 zinnen posten schiet niemand wat mee op. Wanneer jullie dat toch willen maak dan a.u.b. een appart topic aan.
*eens is*
  maandag 19 mei 2008 @ 21:11:04 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58768251
Is goed
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 19 mei 2008 @ 21:26:10 #106
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_58768511
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Is goed
wat bazel je nu weer
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_58773545
Is er al wat meer bekend over wat die N.L. nou precies voorspeld heeft?
pi_58915178
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 01:23 schreef SpaceSpiff het volgende:
Is er al wat meer bekend over wat die N.L. nou precies voorspeld heeft?
of wat ander nieuws over voorkennis?
  maandag 26 mei 2008 @ 13:33:26 #109
52357 Lambiekje
pi_58918209
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:18 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

of wat ander nieuws over voorkennis?
zelf googlen is te hoog gegrepen??
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_58919129
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zelf googlen is te hoog gegrepen??
Wat ben je weer vriendelijk tegen de mensen die niet overtuigd raken van uit de context gerukte zinnetjes...

Dankzij al die bagger die complotgelovers op het internet smijten is Google zo goed als verstopt met complotverhalen. Iets echt zinnigs en objectiefs vinden op Google is er bijna niet meer bij.
Dus kom jij maar eens met duidelijke verhalen. Dat moet toch geen probleem zijn voor iemand die zo goed op de hoogte is van alles.
pi_58922612
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:12 schreef SpaceSpiff het volgende:

Dankzij al die bagger die complotgelovers op het internet smijten is Google zo goed als verstopt met complotverhalen. Iets echt zinnigs en objectiefs vinden op Google is er bijna niet meer bij.

Dat klopt. Als je iets zoekt met WTC of 9/11 in je zoekopdracht, krijg je vrijwel altijd voor 90% conspirancysites.
pi_58932145
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:10 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat was enkel een herhaling van deze conclusie, kort door de bocht?
Is i.m.o. ' n vrij korte bocht, maar daar vind ik weinig mis mee.
Je aannames zijn dezelfde als de mijne, alleen hecht ik er 'n andere waarde aan. En zijn er imo andere factoren en gebeurtenissen die ook van belang zijn om de LIHOP en de MIHOP theorien met elkaar te verbinden.
Heb 'n soortgelijke discussie al eerder met je gevoerd.
Mijn probleem zit hem weer vnl in de vraag:
wie, wanneer, waarom, gaf de orders om bijv. de eerder genoemde FBI veldwerker geen toestemmming te geven, WEL visa te verstrekken, Bush niet te evacueren ......., ?
Zo kan ik alleen mbt het aspect " voorkennis" nog 'n hele berg vragen verzinnen?
Ook nu vrees ik dat er weer geaccepteerd wordt (en dat zal ook wel moeten) dat dergelijke zaken niet worden vrijgegeven ivm staatsgevaarlijke info. De keuzes die imo dus tot 'n bepaald niveau wel duidelijk zichtbaar zijn worden afgedaan als politieke keuzes.
Als iets speculatief is, dan is het politiek toch ?
We wilden de Saudies/Yemenieten etc niet kwetsen ? Nee, i.d.d. de politici werkten er JUIST mee samen.
Zou kunnen toch , ' N Oliejunk (je weet wel wie dat gezegd heeft) blijft liever vrienden met een van zijn grootste dealers.

http://whitenoiseinsanity(...)ic-quote-of-the-day/

http://www.eia.doe.gov/pu(...)/current/import.html
Irak draait ook lekker mee.
quote:
John O'Neill was in charge of all the anti-terrorist investigations. And he was the one who, personally, and since 1998, was leading the investigations against Bin Laden.

They quote O'Neill as stating "The main obstacles to investigate Islamic terrorism were US oil corporate interests, and the role played by Saudi Arabia in it." They also charge that shortly after assuming office the Bush administration slowed down FBI investigations of Al Qaeda and terrorism in Afghanistan in order to do a deal with the Taliban for an oil pipeline across Afghanistan.

http://archive.democrats.com/view.cfm?id=5504
http://www.amazon.com/For(...)lomacy/dp/0756776619
quote:
O'Neill claimed the Bush administration had deliberately blocked his investigations into Osama bin Laden's terror networks. O'Neill said his efforts to track the role of Osama bin Laden in terrorist attacks on United States facilities in Africa, Yemen, and Saudi Arabia were deliberately obstructed by U.S. diplomats and top officials in Washington.
http://www.jimpivonka.com/unpublished/forbiddentruthrev.html
http://unjobs.org/authors/guillaume-dasquie

Als het zo gegaan is als O'Neill zegt zou dat al voldoende stof tot nadenken moeten zijn, of het nou 'n inside job is of niet.

Over je argument " de kans op ontdekking " is te groot zou ik ook kunnen zeggen, ondanks eerder uitgekomen schandalen weerhield dat de U.S govt er niet van om over de wmd's in Irak te liegen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_58932290
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:43 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Je aannames zijn dezelfde als de mijne, alleen hecht ik er 'n andere waarde aan. En zijn er imo andere factoren en gebeurtenissen die ook van belang zijn om de LIHOP en de MIHOP theorien met elkaar te verbinden.
wie, wanneer, waarom, gaf de orders om bijv. de eerder genoemde FBI veldwerker geen toestemmming te geven, WEL visa te verstrekken, Bush niet te evacueren ......., ?
Zo kan ik alleen mbt het aspect " voorkennis" nog 'n hele berg vragen verzinnen?
Ook nu vrees ik dat er weer geaccepteerd wordt (en dat zal ook wel moeten) dat dergelijke zaken niet worden vrijgegeven ivm staatsgevaarlijke info. De keuzes die imo dus tot 'n bepaald niveau wel duidelijk zichtbaar zijn worden afgedaan als politieke keuzes.
Als iets speculatief is, dan is het politiek toch ?
We wilden de Saudies/Yemenieten etc niet kwetsen ? Nee, i.d.d. de politici werkten er JUIST mee samen.
Zou kunnen toch , ' N Oliejunk (je weet wel wie dat gezegd heeft) blijft liever vrienden met een van zijn grootste dealers.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
http://whitenoiseinsanity(...)ic-quote-of-the-day/

http://www.eia.doe.gov/pu(...)/current/import.html
Irak draait ook lekker mee.
[..]

[..]

Als het zo gegaan is als O'Neill zegt zou dat al voldoende stof tot nadenken moeten zijn, of het nou 'n inside job is of niet.

Over je argument " de kans op ontdekking " is te groot zou ik ook kunnen zeggen, ondanks eerder uitgekomen schandalen weerhield dat de U.S govt er niet van om over de wmd's in Irak te liegen.
Wat denk je, is er een verschil in impact tussen een land binnenvallen en een dictator verdrijven waarvan veel mensen al zeggen "dat had eerder moeten gebeuren" en 3.000 onschuldige burgers vermoorden?

Bij het ene zal men zeggen "Cowboy Bush heeft uiteindelijk zijn zin gekregen". Bij het andere zou men hem beschuldigen van hoogverraad en massamoord.

Misschien kun jij eens een uitleg geven waarom ze wel 9/11 kunnen faken of ongemerkt kunnen laten gebeuren en niet eens fatsoenlijk WMD's wapens in Irak kunnen faken.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 01:00:32 #114
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_58932351
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:55 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Wat denk je, is er een verschil in impact tussen een land binnenvallen en een dictator verdrijven waarvan veel mensen al zeggen "dat had eerder moeten gebeuren" en 3.000 onschuldige burgers vermoorden?

Bij het ene zal men zeggen "Cowboy Bush heeft uiteindelijk zijn zin gekregen". Bij het andere zou men hem beschuldigen van hoogverraad en massamoord.

Misschien kun jij eens een uitleg geven waarom ze wel 9/11 kunnen faken of ongemerkt kunnen laten gebeuren en niet eens fatsoenlijk WMD's wapens in Irak kunnen faken.
Omdat er daar in Baghdad ontzettend veel ooggetuigen zijn die die opvallende bezetters in de gaten kunnen houden?waarom moet hij alles aan jou uitleggen? ben jij de grand judge?
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_58932390
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:00 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Omdat er daar in Baghdad ontzettend veel ooggetuigen zijn die die opvallende bezetters in de gaten kunnen houden?waarom moet hij alles aan jou uitleggen? ben jij de grand judge?
Je moet niks.

Dit is een discussie forum. Waar mensen van gedachten wisselen en mensen het ook niet altijd met elkaar eens zijn. Als je daar niet tegen kunt moet je hier ook niet komen.

In Irak is er heel veel woestijn waar veel minder ooggetuigen zijn dan in New York. Dus dan moet het toch geen probleem zijn om wat wapens in het zand te dumpen als je in staat bent om ongemerkt vliegtuigonderdelen op de New Yorks straten neer te leggen.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 01:06:19 #116
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_58932420
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:03 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Je moet niks.

Dit is een discussie forum. Waar mensen van gedachten wisselen en mensen het ook niet altijd met elkaar eens zijn. Als je daar niet tegen kunt moet je hier ook niet komen.

In Irak is er heel veel woestijn waar veel minder ooggetuigen zijn dan in New York. Dus dan moet het toch geen probleem zijn om wat wapens in het zand te dumpen als je in staat bent om ongemerkt vliegtuigonderdelen op de New Yorks straten neer te leggen.
Dat zou helemaal opvallend geweest zijn Calvobbes, die amerikanen zijn ook niet dom. "helloooo Haaaiii, we found chemical weapons somewhere in the desert!!!"

tv publiek: "yeah right"
pi_58932456
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:06 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dat zou helemaal opvallend geweest zijn Calvobbes, die amerikanen zijn ook niet dom. "helloooo Haaaiii, we found chemical weapons somewhere in the desert!!!"

tv publiek: "yeah right"
Tegen wie heb je het?

Ze zijn wel zo dom om fouten te maken in TV beelden, WTC7 fout neer te laten vallen, FBI agenten te vermoorden en tal van andere dingen die complotgelovers als bewijs zien.

Overigens is jouw versie niet zo veel verschillend van hoe Powell zijn bewijs presenteerd bij de UN. Ze zijn ook wel degelijk dom Bush en vrienden. Vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat ze iets als 9/11 niet geheim kunnen houden.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 01:11:37 #118
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_58932482
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:09 schreef SpaceSpiff het volgende:

Ze zijn wel zo dom om fouten te maken in TV beelden, WTC7 fout neer te laten vallen, FBI agenten te vermoorden en tal van andere dingen die complotgelovers als bewijs zien.
net zo dom als in irak dus
pi_58932682
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:55 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Dat hanget er van af hoe je beide gebeurtenissen in beeld brengt. Uiteindelijk heeft 9-11 naar mij mening meer " impact",op de massa, dat geldt voor mij niet.

Als " ze " dat doen DMV oa Verarmd Uranium , Injecties, slechte voorlichting en de veteranen en hun nakomelingenlaat stikken. MBT 9-11 meldden "ze" dat alles veilig was.. Weer 'n hoop onschuldige slachtoffers, etc , etc,
quote:
De oorlog in Irak is imo meer massamoord dan 9-11.
quote:

Wie zijn ze ?

Misschien was dat juist het plan, ze wilden Syrie ook aanpakken. Als er iets mist kun je jagen.
Ze hebben toch wel iets gevonden,
http://www.foxnews.com/story/0,2933,200499,00.html
Fox..

En er is 'n hele hoop kapot geschoten.
Weet jij hoeveel en wat ze waar geraakt hebben? Tijdens Desert Storm ging er ook heel wat rotzooi in vlammen op.
Saddam had imo wel degelijk gevaarlijke spullen,
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_58933803
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:38 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat hanget er van af hoe je beide gebeurtenissen in beeld brengt. Uiteindelijk heeft 9-11 naar mij mening meer " impact",op de massa, dat geldt voor mij niet.

Als " ze " dat doen DMV oa Verarmd Uranium , Injecties, slechte voorlichting en de veteranen en hun nakomelingenlaat stikken. MBT 9-11 meldden "ze" dat alles veilig was.. Weer 'n hoop onschuldige slachtoffers, etc , etc,
[..]

De oorlog in Irak is imo meer massamoord dan 9-11.
[..]

Wie zijn ze ?

Misschien was dat juist het plan, ze wilden Syrie ook aanpakken. Als er iets mist kun je jagen.
Ze hebben toch wel iets gevonden,
http://www.foxnews.com/story/0,2933,200499,00.html
Fox..

En er is 'n hele hoop kapot geschoten.
Weet jij hoeveel en wat ze waar geraakt hebben? Tijdens Desert Storm ging er ook heel wat rotzooi in vlammen op.
Saddam had imo wel degelijk gevaarlijke spullen,
Je zegt het zelf al. Het ene is een oorlog en het ander is een aanslag.

Als je niet in kunt of wilt zien dat het voor Bush hele grote gevolgen heeft als uitkomt dat 9/11 een complot is, dan heeft een discussie daarover weinig zin.
pi_58934198
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:12 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Het ene is een oorlog en het ander is een aanslag.

Als je niet in kunt of wilt zien dat het voor Bush hele grote gevolgen heeft als uitkomt dat 9/11 een complot is, dan heeft een discussie daarover weinig zin.
Bin Laden en 'n hoop anderen zien dat niet zo.
Het zal niet alleen gevolgen voor Bush hebben. Over de gevolgen kun je alleen speculeren.
Als ik zie welke gevolgen het liegen over Irak gehad hebben zou ik bijna zeggen "dat het wel meevalt " helemaal sinds de US govt. zich redelijk ingedekt heeft.
BTW, n gedeelte van het 9-11 complot is imo allang uitgekomen.
Eisenhower1961.
pi_58934390
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Bin Laden en 'n hoop anderen zien dat niet zo.
Het zal niet alleen gevolgen voor Bush hebben. Over de gevolgen kun je alleen speculeren.
Als ik zie welke gevolgen het liegen over Irak gehad hebben zou ik bijna zeggen "dat het wel meevalt " helemaal sinds de US govt. zich redelijk ingedekt heeft.
BTW, n gedeelte van het 9-11 complot is imo allang uitgekomen.
Je denkt niet dat Bush aangepakt zou worden wegens hoogverraad, massamoord of betrokkenheid bij een aanslag als zou blijken dat die 9/11 heeft laten gebeuren of er actief aan heeft meegewerkt? Dat zou hem echt wel zijn 'baan' kosten en hij zou een flinke gevangenisstraf opleveren.

Welk gedeelte van het 9/11 complot is allang uitgekomen? Dat het 19 kapers waren die door OBL zijn gestuurd?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:32:40 #123
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58938713
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:43 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Heb je zelf al naar antwoorden gezocht? Jij wilt een microanalyse doen daar waar ik een macroanalyse heb gedaan. Wat je echter vergeet is er een coherent verhaal van te maken, en je argumenten in een context te plaatsen. Je bent nu twijfel aan het zaaien, door vragen op te roepen waar gewoon antwoorden of redelijke verklaringen voor zijn die passen binnen het "officiële" verhaal.

Buitengewone claims vergen buitengewoon bewijs, en dit gegeven proberen de complotdenkers nu al krap 7 jaar angstvallig te vermijden. Wil je dus aantonen dat een bepaald aspect van de "officiële" lezing geen steek houdt doe je dat niet door twijfel te zaaien, maar door een coherent verhaal op te stellen waar je je twijfels en claims mee kan onderbouwen en rechtvaardigen.
quote:
[..]

[..]

Als je echt meer wilt weten over O'Neill dan moet je The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11 lezen. John O'Neill's verhaal is fascinerend, evenals het boek (Pullitzer-prijs winnaar).
quote:
Het wmd verhaal ligt toch iets genuanceerder dan je hier stelt, bovendien is hoogverraad toch wel van een andere orde.
pi_58947180
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

Heb je zelf al naar antwoorden gezocht? Jij wilt een microanalyse doen daar waar ik een macroanalyse heb gedaan. Wat je echter vergeet is er een coherent verhaal van te maken, en je argumenten in een context te plaatsen. Je bent nu twijfel aan het zaaien, door vragen op te roepen waar gewoon antwoorden of redelijke verklaringen voor zijn die passen binnen het "officiële" verhaal.

Buitengewone claims vergen buitengewoon bewijs, en dit gegeven proberen de complotdenkers nu al krap 7 jaar angstvallig te vermijden. Wil je dus aantonen dat een bepaald aspect van de "officiële" lezing geen steek houdt doe je dat niet door twijfel te zaaien, maar door een coherent verhaal op te stellen waar je je twijfels en claims mee kan onderbouwen en rechtvaardigen.
[..]

Als je echt meer wilt weten over O'Neill dan moet je The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11 lezen. John O'Neill's verhaal is fascinerend, evenals het boek (Pullitzer-prijs winnaar).
[..]

Het wmd verhaal ligt toch iets genuanceerder dan je hier stelt, bovendien is hoogverraad toch wel van een andere orde.
Imo probeerde ik wel de grote lijnen weer te geven, *wie gaf de orders , waarom en wanneer)
Ik ben helaas niet zo welbespraakt om er zo'n mooi coherent verhaal van te maken als jij dat meent te kunnen.
Je vraag vind ik BS temeer omdat je al eerder hebt aangegeven dat de antwoorden op die vragen "s staatsgeheim " zijn. De relevantie van die vragen en de context bepaal ik lekker zelf.
Hetzelfde geldt voor de twijfels die ik heb (laat mij lekker zelf bepalen of die gerechtvaardigd zijn)
Overigens verminderen de uitspraken van O'Neill en anderen mijn twijfel over de bron en oorzaak van de tegenwerking van veiligheidsdiensten wel degelijk. (OIL)
Ik doe zeker mijn best om die context duidelijk te maken, maar sla daar om eerder genoemde reden kennelijk niet in.
De context die ik o.a. probeerde te verduidelijken is de politieke context waarin bepaalde beslissingen mbt veiligheidsdiensten zijn genomen (Visa b.v.)
Eisenhower1961.
pi_58953345
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:03 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Je denkt niet dat Bush aangepakt zou worden wegens hoogverraad, massamoord of betrokkenheid bij een aanslag als zou blijken dat die 9/11 heeft laten gebeuren of er actief aan heeft meegewerkt? Dat zou hem echt wel zijn 'baan' kosten en hij zou een flinke gevangenisstraf opleveren.

Welk gedeelte van het 9/11 complot is allang uitgekomen? Dat het 19 kapers waren die door OBL zijn gestuurd?
Kun je hier nog op reageren Resonancer?
pi_58956664
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:38 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Kun je hier nog op reageren Resonancer?
Ja, zie het in de context van de TT.

b.v.:
quote:
This is no "conspiracy theory" or a crank report from one obscure source. The AP, CNN, the New York Times and others are quoting Colonel Butler's letter: "Of course Bush knew about the impending attacks on America. He did nothing to warn the American people because he needed this war on terrorism. His daddy had Saddam and he needed Osama."
http://www.mikehersh.com/article_65.shtml
quote:
The report, entitled the "Sociology and Psychology of Terrorism: Who Becomes a Terrorist and Why?," warned the executive branch that bin Laden's terrorists might hijack an airliner and dive bomb it into the Pentagon or other government building.

It described the suicide hijacking as one of several possible retribution attacks al Qaeda might seek for the 1998 U.S. airstrike against bin Laden's camps in Afghanistan.

"Suicide bomber(s) belonging to al Qaeda's Martyrdom Battalion could crash-land an aircraft packed with high explosives (C-4 and semtex) into the Pentagon, the headquarters of the Central Intelligence Agency (CIA), or the White House," the September 1999 report said.

The report was written by the Federal Research Division, an arm of the Library of Congress that provides research for various federal agencies under contracts.

And it's come out that an agent in the FBI's Arizona office also speculated about using planes as weapons, writing in his case notes about Zacarias Moussaoui that Moussaoui seemed like the type of person who was capable of flying an aircraft into the World Trade Center.
http://www.cbsnews.com/stories/2002/05/16/attack/main509294.shtml
Eisenhower1961.
pi_58956700
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ja, zie het in de context van de TT.

b.v.:
[ afbeelding ]
[..]

[..]

In die berichten zie ik nergens staan dat iemand rekening houd met de mogelijke gevolgen voor Bush en de rest bij een ontdekking.
Kun je het echt niet in je eigen woorden uitleggen?
pi_58957074
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:03 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

In die berichten zie ik nergens staan dat iemand rekening houd met de mogelijke gevolgen voor Bush en de rest bij een ontdekking.
En ik lees hierin ook vooral aannames:
quote:
"Suicide bomber(s) belonging to al Qaeda's Martyrdom Battalion could crash-land an aircraft packed with high explosives (C-4 and semtex) into the Pentagon, the headquarters of the Central Intelligence Agency (CIA), or the White House," the September 1999 report said.

And it's come out that an agent in the FBI's Arizona office also speculated about using planes as weapons, writing in his case notes about Zacarias Moussaoui that Moussaoui seemed like the type of person who was capable of flying an aircraft into the World Trade Center.
Niet dat er sprake is van feitelijke voorkennis, maar "het zou wel eens kunnen dat."
pi_58957401
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Niet dat er sprake is van feitelijke voorkennis, maar "het zou wel eens kunnen dat."
Net zoals er ook 10tallen andere manieren van aanslagen gepland zouden kunnen worden.
Er wordt zo vaak gedaan alsof de aanslagen zoals uitgevoerd op 9/11 het enige was waar men in de VS rekening mee moest houden. Maar er waren natuurlijk ook zat andere partijen (en mogelijkheden) die het niet bepaald eens waren met wat er in de VS gebeurd.
pi_58959670
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Voorkennis op dit vlak is volgens mij ALTIJD 'n aanname. De mate van waarschijnlijkheid varieert sterk.
Indien ettelijke buitenlandse veiligheidsdiensten de VS waarschuwen voor aanslagen (Putin zelf n.b.) kun je imo spreken van zeer waarschijnlijk. Dat Laden de VS wilde treffen lijkt me toch wel met 100 % zekerheid vasstaan of twijfel je daar ook aan ?

Boinka, ('n verijdelde aanslag) heeft weinig met aannames te maken, de intentie was er zeer zeker. Dat m.b.t 9-11 door o.a. FBI medewerkers aannames gedaan zijn is het gevolg van tegenwerking door superieuren.
Eisenhower1961.
pi_58959855
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:29 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Voorkennis op dit vlak is volgens mij ALTIJD 'n aanname.
Dan versta je iets anders onder voorkennis dan ik (in het kader van dit topic). Om daadwerkelijk van voorkennis en betrokkenheid te kunnen spreken, moet er imo wel degelijk sprake zijn van concrete informatie, dermate concreet dat er iets mee (en vooral tegen) gedaan kan worden. Als je weet dat terroristen wel eens een aanslag willen plegen op het WTC met behulp van een vliegtuig, wat wil je daar dan tegen doen? Behalve iedereen op vliegvelden nauwkeurig checken, maar als dat te rigoreus gebeurt, staan de klagers in BNW ook al weer klaar (en in dergelijke gevallen ben ik het meestal ook wel met ze eens).
quote:
De mate van waarschijnlijkheid varieert sterk.
Indien ettelijke buitenlandse veiligheidsdiensten de VS waarschuwen voor aanslagen (Putin zelf n.b.) kun je imo spreken van zeer waarschijnlijk. Dat Laden de VS wilde treffen lijkt me toch wel met 100 % zekerheid vasstaan of twijfel je daar ook aan ?
Nee, dat was voor iedereen wel duidelijk, maar dat de terroisten dat willen, betekent nog niet dat je er iets tegen kunt doen. Je moet namelijk wel eerst (vrij nauwkeurig) weten wat ze willen, voordat je iets kunt doen.
pi_58960256
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:03 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Er zijn er die zijn handelen op 9-11 voldoende reden vinden om hem af te zetten.

Maar wat is er zo belangrijk aan wat voor gevolgen dit voor Bush zou hebben ? Ik begreep dat Bush zich al aardig ingedekt heeft om rechtsvervolging te voorkomen. De leugens omtrend Iraq hebben voor hem toch ook geen juridische gevolgen gehad ? Zijn leugens omtrend New Orleans ?
quote:
THE LAST WORD

What’s left to be said? Not very much. George Bush has had a free pass to do as he pleased for nearly five years now. He and his henchmen have not been held accountable for any crime against the people of this country or the world. He is above the law.

George Bush and his entire band of brigands have perfected their sting. They use it because it works. They use it because they can. They use it because we allow them to. George Bush walks freely while so many of his victims no longer can. After all he has done, George Bush still can laugh up his sleeve at a nation that is utterly powerless to stop him.

And that’s because George W. Bush is a man above the law.
http://tvnewslies.org/html/why_is_george_w__bush_above_th.html
Ik denk (al eerder gezegd) dat insiders o.a zwijgen omdat zij beseffen welke impact het uitkomen van kwaardaardige betrokkenheid van de US govt op GEHEEL Amerika zal hebben. Wat schiet Amerika ermee op als dit uit zou komen ?
Eisenhower1961.
pi_58960416
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan versta je iets anders onder voorkennis dan ik (in het kader van dit topic). Om daadwerkelijk van voorkennis en betrokkenheid te kunnen spreken, moet er imo wel degelijk sprake zijn van concrete informatie, dermate concreet dat er iets mee (en vooral tegen) gedaan kan worden. Als je weet dat terroristen wel eens een aanslag willen plegen op het WTC met behulp van een vliegtuig, wat wil je daar dan tegen doen?
De info was dus imo concreet genoeg, dat is 'n verschil van mening.

Uhm, ze schaduwen, arresteren, zoals ook gebeurd is.
De vraag lijkt me eerder wat je NIET moet doen. VISA verstrekken b.v., vlieglessen laten nemen, waarschuwingen van buitenlandse veiligheidsdiensten negeren, je 1e man ( O ' Neill) mbt Al Qaida weggwerken, info achterhouden, etc.
Eisenhower1961.
pi_58960526
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:55 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De info was dus imo concreet genoeg, dat is 'n verschil van mening.

Uhm, ze schaduwen, arresteren, zoals ook gebeurd is.
De vraag lijkt me eerder wat je NIET moet doen. VISA verstrekken b.v., vlieglessen laten nemen, waarschuwingen van buitenlandse veiligheidsdiensten negeren, je 1e man ( O ' Neill) mbt Al Qaida weggwerken, info achterhouden, etc.
Hoe bepaal je wie je wel of geen vlieglessen laat nemen? Op basis van waarschuwingen van veiligheidsdiensten? Lijkt me niet. Voordat je aan iemands rechten gaat tornen, moet je naar mijn mening wel héél erg concrete info en bewijzen hebben, en het moet via de rechter gaan, dus niet via FBI/politie/CIA. En we hebben gezien hoe moeilijk het is om iemand te veroordelen in de processen rondom de Hofstadgroep.
pi_58960605
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:50 schreef Resonancer het volgende:

Maar wat is er zo belangrijk aan wat voor gevolgen dit voor Bush zou hebben ? Ik begreep dat Bush zich al aardig ingedekt heeft om rechtsvervolging te voorkomen. De leugens omtrend Iraq hebben voor hem toch ook geen juridische gevolgen gehad ? Zijn leugens omtrend New Orleans ?
De leugens rondom Irak zijn iets anders als rechtstreeks amerikaanse burgers ombrengen.
Een foute beleidsbeslissing is iets anders als een aanslag plegen (maar ik ben niet precies op de hoogte van de leugens van Bush omtrent New Orleans, dat had toch iets met het niet ophogen van de dijken te maken ondanks waarschuwingen?).

En als blijkt dat Bush opdracht heeft gegeven tot 9/11 dan kan 'ie zich aan alle kanten ingedekt hebben, maar dan hangt 'ie toch wel.
pi_58961717
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 11:50 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Er zijn er die zijn handelen op 9-11 voldoende reden vinden om hem af te zetten.

[..]

Ik denk (al eerder gezegd) dat insiders o.a zwijgen omdat zij beseffen welke impact het uitkomen van kwaardaardige betrokkenheid van de US govt op GEHEEL Amerika zal hebben. Wat schiet Amerika ermee op als dit uit zou komen ?
Een president staat of valt bij hoe het grote publiek over hem denkt.
Als uit zou komen dat die makkelijk 9/11 had kunnen voorkomen zou het grote publiek, de media, senatoren etc hem als een baksteen laten vallen en zou alles in het werk worden gesteld om hem te vervolgen ofzo. Of dat lukt is niet eens belangrijk. Een president wilt niet in de geschiedenis boeken komen als iemand die een aanslag op ruim 2.000 mensen had kunnen voorkomen.

Een president zal altijd met dat soort gevolgen rekening houden. Een stagiaire neuken of een politieke opponent verraden is nog wel een optie. Maar een president zal geen acties ondernemen waarmee die het Amerikaanse volk tegen zich kan krijgen en die ook nog eens kans loopt veroordeeld te worden wegens hoogverraad.

Voor de organisatie van alles wat met 9/11 te maken had heb je 100'den zo niet 1.000den mensen nodig. Niet alleen miltairen maar ook TV stations, burgers op straat, nabestaanden etc.

Als een schandaal waar maar 2 mensen bij zijn betrokken al uitlekt, waarom ga je er dan wel op gokken dat al die mensen rondom 9/11 niet binnen 50 jaar uit de school klappen?

Het is echt een kulargument om te stellen dat er niemand wat zegt omdat Amerika er niet mee zou opschieten. 'Ze' hadden ook geen voordeel bij het uitlekken van Lewinsky, Libby, Abu Graib foto's etc. Dat schaad Amerika en Bush net zo.

De risico's die Bush en kornuiten zouden lopen alleen al doen mij ervan overtuigen dat er van een complot geen sprake is.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:25:08 #137
52357 Lambiekje
pi_58962523
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:52 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Een president staat of valt bij hoe het grote publiek over hem denkt.
Als uit zou komen dat die makkelijk 9/11 had kunnen voorkomen zou het grote publiek, de media, senatoren etc hem als een baksteen laten vallen en zou alles in het werk worden gesteld om hem te vervolgen ofzo. Of dat lukt is niet eens belangrijk. Een president wilt niet in de geschiedenis boeken komen als iemand die een aanslag op ruim 2.000 mensen had kunnen voorkomen.

Een president zal altijd met dat soort gevolgen rekening houden. Een stagiaire neuken of een politieke opponent verraden is nog wel een optie. Maar een president zal geen acties ondernemen waarmee die het Amerikaanse volk tegen zich kan krijgen en die ook nog eens kans loopt veroordeeld te worden wegens hoogverraad.

Voor de organisatie van alles wat met 9/11 te maken had heb je 100'den zo niet 1.000den mensen nodig. Niet alleen miltairen maar ook TV stations, burgers op straat, nabestaanden etc.

Als een schandaal waar maar 2 mensen bij zijn betrokken al uitlekt, waarom ga je er dan wel op gokken dat al die mensen rondom 9/11 niet binnen 50 jaar uit de school klappen?

Het is echt een kulargument om te stellen dat er niemand wat zegt omdat Amerika er niet mee zou opschieten. 'Ze' hadden ook geen voordeel bij het uitlekken van Lewinsky, Libby, Abu Graib foto's etc. Dat schaad Amerika en Bush net zo.

De risico's die Bush en kornuiten zouden lopen alleen al doen mij ervan overtuigen dat er van een complot geen sprake is.
Door leugens is de halve wereld aan het meevechten in Irak. Als nu dan blijkt dat het 911 op onzin berust dat zijn alles en iedereen schuldig en medeplichtig. De halve wereld is dus minofmeer gebaad bij het liegen em in stand houden van de onzin.

Het internationale rechtsysteem is zo corrupt als wat. En iedereen houdt het hand boven elkaars hoofd. Bushkliek is ook maar een marionettenshow. Schaduwpolitiek is waar voor moet vrezen, de mensen die de politici voeden.
pi_58962872
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Door leugens is de halve wereld aan het meevechten in Irak. Als nu dan blijkt dat het 911 op onzin berust dat zijn alles en iedereen schuldig en medeplichtig. De halve wereld is dus minofmeer gebaad bij het liegen em in stand houden van de onzin.

Het internationale rechtsysteem is zo corrupt als wat. En iedereen houdt het hand boven elkaars hoofd. Bushkliek is ook maar een marionettenshow. Schaduwpolitiek is waar voor moet vrezen, de mensen die de politici voeden.
Jij verzint ook op alles wat jou niet goed uitkomt wel een verhaal he!

Maar je vergeet natuurlijk weer het een en ander. De reden dat de halve wereld meevecht in Irak ligt toch vooral in de "bewijzen" van WMD's. Het in inmiddels uitgekomen dat daar over gelogen is. Dus dat argument van jou slaat ook nergen op.

Het internationale rechtssyteem heeft er ook weinig mee te maken. Als het zo corrupt is, waarom is Cheney dan aangepakt in de Libby zaak? En waarom moest Clinton bijna aftreden ivm Lewinksy?

Je denkt weer totaal niet na over jouw beweringen Lambiekje.
  woensdag 28 mei 2008 @ 13:43:31 #139
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58963073
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:08 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Imo probeerde ik wel de grote lijnen weer te geven, *wie gaf de orders , waarom en wanneer)
Ik ben helaas niet zo welbespraakt om er zo'n mooi coherent verhaal van te maken als jij dat meent te kunnen.
Je vraag vind ik BS temeer omdat je al eerder hebt aangegeven dat de antwoorden op die vragen "s staatsgeheim " zijn. De relevantie van die vragen en de context bepaal ik lekker zelf.
Hetzelfde geldt voor de twijfels die ik heb (laat mij lekker zelf bepalen of die gerechtvaardigd zijn)
Overigens verminderen de uitspraken van O'Neill en anderen mijn twijfel over de bron en oorzaak van de tegenwerking van veiligheidsdiensten wel degelijk. (OIL)
Ik doe zeker mijn best om die context duidelijk te maken, maar sla daar om eerder genoemde reden kennelijk niet in.
De context die ik o.a. probeerde te verduidelijken is de politieke context waarin bepaalde beslissingen mbt veiligheidsdiensten zijn genomen (Visa b.v.)
Aangezien ik toch al aan het soggen ben, laat ik dan de context van de 3 gevallen die je hebt genoemd (tegenwerking van Harry Samit, visa kapers en evacuatie Bush) proberen te duiden. Zo staatsgeheim zijn de verklaringen namelijk niet volgens mij, en mogelijke voorkennis scenario’s hebben nogal grote graten en laten nogal wat vragen onbeantwoord.
_____
Harry Samit mocht Moussaoui’s hotelkamer niet doorzoeken:
quote:
Moussaoui was arrested by Samit for a visa violation on August 16 but, because the arrest was effected outside the Residence Inn where Moussaoui had been staying, Samit had no legal right to search the hotel room and its contents without Moussaoui's consent. Moussaoui denied consent, so Samit could only search Moussaoui and his car. Samit found a small knife in Moussaoui's left pocket and another knife in the car.
http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Samit referentie 2.

…en moest daarom een huiszoekingsbevel verkrijgen, maar dat werd geweigerd door de FBI:
quote:
Samit wanted to seek a criminal search warrant, and later one from a special intelligence court. But officials at the FBI headquarters refused to let him, because they did not believe he had enough evidence to prove Moussaoui was anything but a wealthy man who had come to this country to follow his dream of becoming a pilot.

For a while, Samit said, they did not even believe Moussaoui was the same person whom French intelligence sources had identified as a Muslim extremist. Samit said that FBI headquarters wanted him and his fellow agents to spend days poring through Paris phone books to make sure they had the right Moussaoui.
http://www.commondreams.org/headlines06/0321-11.htm

Samit vond dat zijn superieuren in Washington het onderzoek tegenhielden omwille van hun carrière:
quote:
During intense cross-examination, Special Agent Harry Samit — a witness for the prosecution — accused his bosses of acting only to protect their positions within the FBI.
http://www.commondreams.org/headlines06/0321-11.htm
quote:
But despite those red flags, Samit said, a request for a special national security warrant to search Moussaoui's belongings was - like earlier ones - shot down by headquarters supervisor Michael Maltbie and his boss, David Frasca. He said Maltbie had voiced concerns that an inadequately documented warrant request would hurt his career.
Under questioning from MacMahon, Samit acknowledged telling the Justice Department's office of the inspector general that Maltbie and Frasca had engaged in "obstructionism, criminal negligence and careerism."
http://dwb.sacbee.com/con(...)2880p-15054935c.html

Als Samit zaken anders had aangepakt had hij misschien wel op tijd Moussaoui’s spullen kunnen doorzoeken:
quote:
He said he found himself in a bureaucratic bind because he had opened an intelligence investigation on Moussaoui rather than a criminal investigation and therefore needed Justice Department approval to get a search warrant. Many of the barriers between criminal and intelligence investigations were removed after 9/11.
http://www.msnbc.msn.com/id/11923151/

Het lijkt er dus op dat bureaucratische regeltjes en stugge superieuren Harry Samit hebben tegengewerkt. Niks bijzonders, dat is dagelijkse praktijk binnen de FBI en US gov in het algemeen. Wil je dit echter bestempelen als kwaaddoenerij, dan moet je aannemelijk maken men in het hoofdkantoor van de FBI wist van de aanslagen en actief hebben meegeholpen om deze mogelijk te maken. Vragen die oprijzen:

• Hoe wisten zij van deze aanslagen en hoe werd die voorkennis vergaard?
  • Wat hadden deze personen te winnen bij het laten slagen van 9/11? Waren zij echt bereid om onschuldige Amerikaanse te laten sterven voor wat hun beloning ook geweest zou mogen zijn?

De welbekende scheermesjes dicteren dat de “officiële” verklaring het meest waarschijnlijk is.

_____
    De visa die aan de kapers werden gegeven waren bijna allemaal niet rechtsgeldig. De oorzaak hiervan lijkt het systeem van voor 9/11 te zijn:
    quote:
    The commission said part of the problem was a lack of coordination among immigration officials and a focus on keeping out illegal immigrants rather than keeping out potential terrorists.
    http://edition.cnn.com/2004/US/01/26/911.commission.ap/index.html
    quote:
    "This is a systemic problem," said Nikolai Wenzel, a former U.S. consular officer. "It's a problem of sloppiness, it's a problem of negligence which I would call criminal negligence because obviously, having reviewed all these applications, there is a pattern here."

The pattern? None of the 15 applications reviewed was filled out properly.

[..]

"They were handing these things out gift-wrapped with ribbons on top," said Joel Mowbray, contributing editor of the National Review.

Mowbray, who obtained the visas, said he was shocked by what he saw. "I mean, I really was expecting al Qaeda to have trained their operatives well, to beat the system," he said. "They didn't have to beat the system, the system was rigged in their favor from the get-go."
    http://www.wanttoknow.info/021023abc.orig

Grove incompetentie lijkt aan de basis te liggen voor dit falen. Wil je hier echter van kwaaddoenerij spreken, dan moet je aannemelijk maken dat dit niet een structureel probleem was maar dat alleen de kapers zo makkelijk een visa konden krijgen. Vragen die oprijzen:

• Hoe wist de kwade genius wie de kapers zouden zijn? Enkele kapers waren al in de jaren 90 naar de VS gereisd, dit zou betekenen dat de kwade genius al heel vroeg weet moet hebben gehad van de plannen. Hoe werd die kennis vergaard?
  • Wat hadden low-level ambtenaren in godsnaam te winnen bij het verstrekken van deze visa’s?
  • In de VS hebben de kapers ook regelmatig gereisd, en één van de kapers werd het land uit gezet omdat zijn visa niet in orde was en geen duidelijke antwoorden kon geven op vragen:
    quote:
    Melendez-Perez, who spoke at Monday's hearing, stopped a man identified by federal officials only as al Qahtani at Florida's Orlando International Airport in late August 2001. The agent said he became suspicious when al Qahtani provided only vague answers about what he was doing in the United States.

U.S. officials then put al Qahtani on a plane back to Saudi Arabia. He wound up in Afghanistan, where he was captured by U.S. forces. He now is being held with other captives at the U.S. naval base at Guantanamo Bay, Cuba.

"This is an example of how a well-trained and alert INS inspector performed admirably in refusing admission to the United States of an individual who should not have gained entry," said Richard Ben-Veniste, a Democratic commission member and former Watergate prosecutor.
    http://edition.cnn.com/2004/US/01/26/911.commission.ap/index.html

LIHOP dicteert dat al die ambtenaren op één of andere manier werden opgedragen de kapers hun vrije gang te laten gaan, maar dat ondertussen een oplettende ambtenaar door de mazen van het grote boze complot is geslipt en één van de kapers het land uit heeft kunnen zetten. Lijkt me een klassiek gevalletje van contradictie in terminus.

_____
    Over Bush en zijn doen en laten op 9/11 ben ik het wel eens met wat 9/11myths er over te zeggen heeft:
    http://911myths.com/html/bush_on_9_11.html

Ik denk dat wat Bush ook gedaan zou hebben, het zou nooit goed zijn geweest bij de complotdenkers. Je kunt uit zijn acties ook lastig iets concreets opmaken anders dan dat die aanslagen schijnbaar als een schok voor hem kwamen, gezien zijn apathische blik.

Resumerend, als je wat dieper ingaat op de inhoud en nadenkt over de consequenties van je argumenten kom ik tot de conclusie dat je twijfels onterecht zijn. Zo op het eerste gezicht kunnen deze zaken wel verdacht overkomen, maar als je je argumenten wilt onderbouwen en in een context wilt plaatsen roept het meer vragen op dan het beantwoordt en is het mijn inziens stukken ongeloofwaardiger en onwaarschijnlijker dan het “officiële” verhaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Terecht op 28-05-2008 13:53:04 ]
  • pi_58967361
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 12:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe bepaal je wie je wel of geen vlieglessen laat nemen? Op basis van waarschuwingen van veiligheidsdiensten? Lijkt me niet. Voordat je aan iemands rechten gaat tornen, moet je naar mijn mening wel héél erg concrete info en bewijzen hebben, en het moet via de rechter gaan, dus niet via FBI/politie/CIA. En we hebben gezien hoe moeilijk het is om iemand te veroordelen in de processen rondom de Hofstadgroep.
    Iemand zonder Visum lukt het als het goed is niet om vlieglessen te nemen. Daar begint het mee.
    Van 'n aantal kapers wilde de beamte de visa weigeren, maar dit werd van hogerhand overruled.
    quote:
    “Khalid Sheikh Mohamed, the chief tactical planner and coordinator of
    the 9/11 attacks, was indicted in 1996 by Federal authorities in the
    Southern District of New York for his role in earlier terrorist plots.
    Yet, KSM, as he is known, obtained a visa to visit the United States
    on July 23, 2001, about six weeks before the 9/11 attacks.”
    http://www.9-11commission(...)taff_statement_1.pdf
    Vraag me af wat je voor 9-11 op je kerfstok moest hebben om geweigerd te worden.

De rechter moet dan wel over de juiste info beschikken.
    Eisenhower1961.
    pi_58970671
    Toch jammer dat de complotgelovers geen verklaring hebben voor essentiele zaken.
    pi_58970738
    quote:
    'Bush misleidde VS inzake Irak'
    Uitgegeven: 28 mei 2008 18:28
    Laatst gewijzigd: 28 mei 2008 19:22

WASHINGTON - In de aanloop naar de aanval op Irak in 2003 gaf de Amerikaanse president George Bush leiding aan een "politieke propagandacampne" die erop gericht was de publieke opinie in de VS te manipuleren.

Dit stelt niemand minder dan voormalig Witte Huis-woordvoerder Scott McClellan in zijn memoires die komende week verschijnen. De krant Washington Post citeerde woensdag al uit het boek Wat er gebeurde: Aan de binnenkant van het Witte Huis van Bush en de cultuur van misleiding in Washington.

Volgens de voormalige zegsman "stuurde Bush de crisis op een manier die bijna garandeerde dat het gebruik van geweld de enige reële optie zou worden", aldus een passage uit het hoofdstuk De oorlog verkopen.

Dictator

Als officiële reden voor de 'noodzaak' van een invasie werd destijds het gevaar van massavernietigingswapens genoemd waarover de Iraakse dictator Saddam Hussein zou beschikken. Na de Amerikaans-Britse inval in het Arabische land zijn die echter nooit gevonden.

Oorlog

McClellan, die in 2006 opstapte als woordvoerder van het Witte Huis, komt achteraf tot de conclusie dat de oorlog "niet nodig" is geweest.

De gevolgen van invasie en bezetting hebben volgens diverse studies aan honderdduizenden Iraki's het leven gekost, mogelijk aan meer dan 1 miljoen.
    Dus pas 2 jaar NA 9/11 is Bush begonnen met zijn campagne tegen Irak en hier blijkt ook maar weer eens uit dat er altijd wel mensen zijn die uit de school klappen en moeite zullen doen om de overheid te beschuldigen.
    pi_58970927
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 19:29 schreef SpaceSpiff het volgende:
    Toch jammer dat de complotgelovers geen verklaring hebben voor essentiele zaken.
    Toch jammer dat de officiele versie geen verklaring heeft voor essentiele zaken.
    Eisenhower1961.
    pi_58971074
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 19:44 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Toch jammer dat de officiele versie geen verklaring heeft voor essentiele zaken.
    Als dat al het geval is, dan is het nog geen bewijs dat het een complot was.

Welke verklaringen mis je dan nog?
    pi_58971191
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 19:34 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Dus pas 2 jaar NA 9/11 is Bush begonnen met zijn campagne tegen Irak en hier blijkt ook maar weer eens uit dat er altijd wel mensen zijn die uit de school klappen en moeite zullen doen om de overheid te beschuldigen.
    Voor 9-11 was de campagne reeds begonnen (VN snacties, No fly zones, bombardementen) en op 9-11 werd er door leden van de Bush govt (o.a Rummie) wel degelijk aangedrongen om 'n link tussen 9-11 en Irak te leggen , Ik heb overigens geen idee waar jij je info vandaan haalt. Bron erbij is wel zo handig.
    Het artikel dat je quote bevat onjuistheden.
    Er zijn volgens deze bron wel WMD's gevonden:
    http://www.foxnews.com/projects/pdf/Iraq_WMD_Declassified.pdf

En nogmaals imo zijn er al voor 9-11 mensen uit de school geklapt, , O Neill b.v.
    Eisenhower1961.
    pi_58971310
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 19:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Voor 9-11 was de campagne reeds begonnen (VN snacties, No fly zones, bombardementen) en op 9-11 werd er door leden van de Bush govt (o.a Rummie) wel degelijk aangedrongen om 'n link tussen 9-11 en Irak te leggen , Ik heb overigens geen idee waar jij je info vandaan haalt. Bron erbij is wel zo handig.
    Het artikel dat je quote bevat onjuistheden.
    Er zijn volgens deze bron wel WMD's gevonden:
    http://www.foxnews.com/projects/pdf/Iraq_WMD_Declassified.pdf

En nogmaals imo zijn er al voor 9-11 mensen uit de school geklapt, , O Neill b.v.
    Staat gewoon in het nieuws nu. http://www.nu.nl/news/158(...)_inzake_Irak%27.html

Hoe dan ook, het is natuurlijk wel precies het tegenovergesteld van jouw eerdere bewering dat niemand uit de school zou klappen omdat het een negatieve impact op Amerika zou hebben.
    Waarom praat deze dan man dan wel? Schiet niemand wat mee op.

Denk je nog steeds dat een president niet nadenkt over de risico's en gevolgens als die zich inlaat met een aanslag zoals 9/11?
    pi_58996114
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 20:03 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Staat gewoon in het nieuws nu. http://www.nu.nl/news/158(...)_inzake_Irak%27.html

Hoe dan ook, het is natuurlijk wel precies het tegenovergesteld van jouw eerdere bewering dat niemand uit de school zou klappen omdat het een negatieve impact op Amerika zou hebben.
    Waarom praat deze dan man dan wel? Schiet niemand wat mee op.

Denk je nog steeds dat een president niet nadenkt over de risico's en gevolgens als die zich inlaat met een aanslag zoals 9/11?
    Dat heb ik nooit gedacht.

Dat hangt ervan af wat de motieven voor " het uit de school klappen " van deze man zijn geweest.
    Ik denk dat Amerika er in dit geval wel wat mee op schiet, bovendien vind ik " uit de school " klappen 'n te zware term voor zijn uitspraken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Resonancer op 29-05-2008 20:17:14 ]
    Eisenhower1961.
    pi_58996762
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 20:09 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gedacht.

Dat hangt ervan af wat de motieven voor " het uit de school klappen " van deze man zijn geweest.
    Ik denk dat Amerika er in dit geval wel wat mee op schiet, bovendien vind ik " uit de school " klappen 'n te zware term voor zijn uitspraken.
    Waarom maken de motieven nu ineens wel uit?

Als je nadenkt over de gevolgen voor Bush en zijn vrienden van uitlekken van het 9/11 complot, kom je dan steeds tot de conclusie dat er geen ernstige gevolgen zullen zijn? Zullen er nog steeds Amerikanen zijn die hem steunen? Zullen er Amerikanen zijn die het hem niet kwalijk nemen dat die meegewerkt heeft aan massamoord of dat zelfs direct op zijn geweten heeft?

Die vraag heb ik nu al een paar keer in verschillende versies gesteld maar je draait er vakkundig omheen. Waarom is dat? Staat het antwoord daarop jou niet aan?
    pi_59037688
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 20:37 schreef SpaceSpiff het volgende:

[..]

Waarom maken de motieven nu ineens wel uit?

Als je nadenkt over de gevolgen voor Bush en zijn vrienden van uitlekken van het 9/11 complot, kom je dan steeds tot de conclusie dat er geen ernstige gevolgen zullen zijn? Zullen er nog steeds Amerikanen zijn die hem steunen? Zullen er Amerikanen zijn die het hem niet kwalijk nemen dat die meegewerkt heeft aan massamoord of dat zelfs direct op zijn geweten heeft?

Die vraag heb ik nu al een paar keer in verschillende versies gesteld maar je draait er vakkundig omheen. Waarom is dat? Staat het antwoord daarop jou niet aan?
    Sinds wanneer maken motieven mij niks uit dan ? Dit is mijn belangrijkste beweegreden geweest om o.a de US govt als verdachte te zien.

Ik antwoordde op je vraag al meerdere malen, dat gevolgen voor de US govt , Amerika en de westerse wereld negatief zullen zijn, (alhoewel de apahtisch lijkende massa dit misschien ook nog wel pikt, of weigert te geloven) en dat dit o.a. 'n reden kan zijn voor het zwijgen van Insiders.
    Eisenhower1961.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')