abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58943989
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:23 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat kon ik natuurlijk niet weten
Op de UU zijn de deeltijdtentamens trouwens ook overdag voor zover ik me kan herinneren, er was iig altijd een hoekje vol klagende en steunende deeltijders die liever tentamens op zaterdag hadden toen dat overigens echt 1x gebeurde werden er zoveel klachten ingediend door voltijders, die iha op zaterdag werkten, dat ze daarna weer alles braaf doordeweeks planden, wat een drama was dat .
Kon je ook niet weten
De optie: tentamens plannen 's avonds doordeweeks is niet bij hen opgekomen?
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:08 schreef Yashaaaaa het volgende:

Maar ik vind het echt knap om nog in deeltijd te gaan studeren hoor..
Ik heb nooit een studie afgemaakt, ik ben een laatbloeier en vond/vind teveel leuk. Nu weet ik gewoon veel beter wat ik wil (en niet wil). En ik wil echt, echt, deze studie afmaken
pi_58944087
Hebben jullie ook allemaal een practicum pleiten a.k.a. Moot Court gehad?
Ik moet 3 juni voor de rechtbank! Ben zenuwachtig maar vind het erg leuk. Sta dan ook een 8+ gemiddeld totnutoe voor de pleitnota en de videotrainingen etc.
Grappig hoe de studie kan verrassen: ik had echt nooit gedacht dat ik pleiten leuk zou vinden.
pi_58947232
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:37 schreef Leonoor het volgende:
Waar is Captain_Redbeard overigens gebleven? Joehoe? Meld je eens!

[..]
Hoi.

Ik heb een hele tijd 's avonds vanalles gedaan behalve achter de pc gezeten. Het werkende leven zonder gestarte beroepsopleiding bevalt me prima.

Zo te zien gaat alles hier nog zijn gangetje?
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_58947242
Ik heb overigens voor chique bruin gestemd.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 23:18:00 #85
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_58952964
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:21 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Aventura is mijn zus
Lijkt me gaaf om in de toekomst onze krachten te kunnen bundelen
Maar ik doe het in deeltijd in Leiden, heb dus geen ervaring met de OU.
Ik vind het schoolse systeem van de UL wel goed: de avondcolleges en opdrachten stimuleren me om de stof bij te houden en het is niet te strikt om onwerkbaar te zijn t.o.v. mijn baan.
Nadeel is wel dat de tentamens overdag zijn en ik dus steeds vrij moet nemen. Als je studeert aan de OU hoeft dat allemaal niet en hoef je ook de deur niet uit voor colleges.
Dan word ik op 1 september dus geboren als jullie broer en zit ik hier vanuit de baarmoeder te typen. Ik ga dan namelijk dus ook deeltijd doen aan de UL.

Ik ben van plan om mijn eigen tempo aan te houden en dat kan voor zover ik het nu begrijp, mits je natuurlijk wel de BSA eis van 40 ects (voor deeltijders in 2 jaar) haal. Daarnaast moet je binnen 3 jaar je P hebben, maar dat moet toch wel lukken lijkt me.
Hierna zijn er in de bachelor geen eisen aan het tempo, behalve dan de geldigheid van de behaalde tentamens, die is tot het 7e studiejaar, is ook wel te doen.

Ikzelf zou de OU nooit willen doen, omdat je toch je medestudenten en het contact met hen nodig hebt, al is het maar om het ritme te houden en voor je motivatie. Al ben ik beetje bevreesd voor de werkcolleges, lijkt me iets te schools, maar goed hoort erbij. En ik heb trouwens toch een beetje het idee dat de OU minder van niveau is en dat dit iig door werkgevers zo wordt gezien.

Enne he, met wie van de OU moet je nou Fokken als je op de OU zit?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  woensdag 28 mei 2008 @ 08:52:10 #86
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_58956546
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis hebben we hier wel een OU'er rondlopen, zat Rally daar niet (eerst)? En werkcollege's zijn misschien inderdaad wel een beetje schools, maar ook een hele handige manier om de stof snel in je vingers te krijgen en voor tentamen niet meer de hele dag in de bieb te hoeven wonen. Als je niet-werkcollege-volgende medestudenten dan dagen langen kreunen, klagen en huilen dat ze de UB niet meer uitkomen omdat ze tentamens hebben kun jij vrolijk nog een biertje drinken in de stad, zeg maar.
Nulla verba sed acta
pi_58964235
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:01 schreef Sessy het volgende:
Strafprocesrecht viel me overigens allerdings mee gisteren. Ik zeg niet dat ik 't gehaald heb, maar het was niet de catastrofe die ik ervan verwachtte.

Bij jullie?

Gaat er nog iemand van fokkers naar het 4-verenigingenfeest volgende week?
Het viel mij best tegen. Voor mijn gevoel was het veel moeilijker dan de oefententamens. Hopelijk heb ik het in een keer gehaald.

Ik ben bij het feest volgende week: ik zeg geen nee tegen 4 gratis fusten bier
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:59:33 #88
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_58966169
Jippie! Datum gekregen, 9 juni lever ik mijn masterscriptie in! Afgelopen vrijdag gesprek gehad en mijn begeleider vond het 'prachtig'. Ik huppel en glunder al een paar dagen!

Minder is, het einde komt wel echt in zicht. Ik zou nog wel jaaaaren Rechten willen studeren!
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:08:33 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58966390
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:59 schreef Smash-it het volgende:
Jippie! Datum gekregen, 9 juni lever ik mijn masterscriptie in! Afgelopen vrijdag gesprek gehad en mijn begeleider vond het 'prachtig'. Ik huppel en glunder al een paar dagen!

Minder is, het einde komt wel echt in zicht. Ik zou nog wel jaaaaren Rechten willen studeren!
Dat kan hoor. Nog genoeg extra masters te doen overal.

Maar in elk geval proficiat!
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:27:29 #90
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58966814
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan word ik op 1 september dus geboren als jullie broer en zit ik hier vanuit de baarmoeder te typen. Ik ga dan namelijk dus ook deeltijd doen aan de UL.

Ik ben van plan om mijn eigen tempo aan te houden en dat kan voor zover ik het nu begrijp, mits je natuurlijk wel de BSA eis van 40 ects (voor deeltijders in 2 jaar) haal. Daarnaast moet je binnen 3 jaar je P hebben, maar dat moet toch wel lukken lijkt me.
Hierna zijn er in de bachelor geen eisen aan het tempo, behalve dan de geldigheid van de behaalde tentamens, die is tot het 7e studiejaar, is ook wel te doen.

Ikzelf zou de OU nooit willen doen, omdat je toch je medestudenten en het contact met hen nodig hebt, al is het maar om het ritme te houden en voor je motivatie. Al ben ik beetje bevreesd voor de werkcolleges, lijkt me iets te schools, maar goed hoort erbij. En ik heb trouwens toch een beetje het idee dat de OU minder van niveau is en dat dit iig door werkgevers zo wordt gezien.

Ook een late roeping?
Dus op een reguliere uni kan je ook in je eigen tempo studeren? Want ik heb de roosters van zowel de UvA als van de VU bekeken, maar daar worden niet meer dan 2 vakken tegelijk gegeven. Of mag je dan daarnaast ook middels zelfstudie voorbereiden op andere tentamens?

De argumenten tegen OU kan ik wel inkomen. Het bijwonen van het college/werkgroep is het halve werk en dat is ook mijn ervaring met eerdere studie. Dat het niveau lager is op de OU, is volgens mij echter niet waar. Het is een officieel erkende universiteit. En zelfstudie vergt nog meer zelfdiscipline, de mensen die dat opbrengen hebben eerder een pre van een con denk ik.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:49:41 #91
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_58967391
quote:

Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel van niet-willen-stoppen, maar helaas, aan alle goede dingen komt een einde. Partir, c'est mourir un peu, maaaar, werken is ook best leuk hoor . Weet je al wat je wilt gaan doen?

Oh, Pool, mijn dinges is vandaag officieel verzonden en gaat gedingest worden
Nulla verba sed acta
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:06:04 #92
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58967759
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:49 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel van niet-willen-stoppen, maar helaas, aan alle goede dingen komt een einde. Partir, c'est mourir un peu, maaaar, werken is ook best leuk hoor . Weet je al wat je wilt gaan doen?

Oh, Pool, mijn dinges is vandaag officieel verzonden en gaat gedingest worden
Ik hou de dingesdingen in de gaten!
  woensdag 28 mei 2008 @ 17:40:02 #93
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_58968480
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:49 schreef Leonoor het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen?
Eerst half jaartje weg in september; Nieuw-Zeeland, Azie, dingen.. Daarna weet ik het echt nog niet. Maybe nog maar een master? Wil nog niet werken
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:46:30 #94
124676 RobertoCarlos
pi_58969786
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ook een late roeping?
Niet echt, ik vind het gewoon interessant, maar mss is het handig voor later, dat wel.
quote:
Dus op een reguliere uni kan je ook in je eigen tempo studeren? Want ik heb de roosters van zowel de UvA als van de VU bekeken, maar daar worden niet meer dan 2 vakken tegelijk gegeven. Of mag je dan daarnaast ook middels zelfstudie voorbereiden op andere tentamens?
Ja, hoor je kunt zelf extra vakken doen, mits het allemaal qua rooster past. Je moet dus wel op de beperkingen letten die ik eerder noemde over BSA en zo. En in Leiden moet je in het eerste jaar verplicht bij werkcolleges zijn, maar zoals Leonoor terecht zegt is dat ergens ook wel lekker. Dat soort moet je denk ik toch gewoon eens met de studieadviseur bespreken of goed op de websites snuffelen.
[quote]

En natuurlijk zal de OU best prima zijn, ik sprak slechts mijn trieste vooroordeel uit. Ik kan er eigenlijk niet over oordelen
pi_58972932
quote:

Gefeliciteerd! Dat is al echt snel.

Als je de praktijk in gaat, ben je nooit uitgeleerd hoor.
Lelijke @@p!
pi_58982038
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ook een late roeping?

De argumenten tegen OU kan ik wel inkomen. Het bijwonen van het college/werkgroep is het halve werk en dat is ook mijn ervaring met eerdere studie. Dat het niveau lager is op de OU, is volgens mij echter niet waar. Het is een officieel erkende universiteit. En zelfstudie vergt nog meer zelfdiscipline, de mensen die dat opbrengen hebben eerder een pre van een con denk ik.
Bij de UvA is het zo dat je altijd werkgroepen intensief kan volgen of extensief, de intensieve daar is aanwezigheidsplicht en moet je voorbereid zijn, terwijl bij de extensieve werkgroep je zelf mag weten of je al dan niet komt of voorbereid.. verder kan je altijd extra vakken ernaast volgen, als jij in je 1e jaar vast 3e jaars vakken wil volgen moet je dat vooral doen, bij de uva staat bijna ieder vak op zich dus zijn er vaak geen ingangseisen om een vak te kunnen volgen. Wel moet je idd in je eerste jaar 30EC aan eerste jaars vakken gehaald hebben en aan het eind vh 2e jaar moet je 60EC aan eerstejaars vakken gehaald hebben, maar verder staat alles je vrij.
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:09:17 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_58982134
quote:
Ja, hoor je kunt zelf extra vakken doen, mits het allemaal qua rooster past. Je moet dus wel op de beperkingen letten die ik eerder noemde over BSA en zo. En in Leiden moet je in het eerste jaar verplicht bij werkcolleges zijn, maar zoals Leonoor terecht zegt is dat ergens ook wel lekker. Dat soort moet je denk ik toch gewoon eens met de studieadviseur bespreken of goed op de websites snuffelen.
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:04 schreef flubub het volgende:

[..]

Bij de UvA is het zo dat je altijd werkgroepen intensief kan volgen of extensief, de intensieve daar is aanwezigheidsplicht en moet je voorbereid zijn, terwijl bij de extensieve werkgroep je zelf mag weten of je al dan niet komt of voorbereid.. verder kan je altijd extra vakken ernaast volgen, als jij in je 1e jaar vast 3e jaars vakken wil volgen moet je dat vooral doen, bij de uva staat bijna ieder vak op zich dus zijn er vaak geen ingangseisen om een vak te kunnen volgen. Wel moet je idd in je eerste jaar 30EC aan eerste jaars vakken gehaald hebben en aan het eind vh 2e jaar moet je 60EC aan eerstejaars vakken gehaald hebben, maar verder staat alles je vrij.
Dat is nog eens nuttige info, thanks!
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:18:28 #98
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_58982356
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

[..]

Overigens, over extra vakken voor deeltijders nog, in Utrecht mag dat volgens mij niet. Dit om te voorkomen dat iedereen zich als deeltijder inschrijft, lekker weinig collegegeld betaalt, maar op voltijdtempo studeert en vakken volgt. Ik weet het niet zeker, als voormalig voltijder, maar meen zoiets gehoord te hebben van een collega hier.
Nulla verba sed acta
pi_58983284
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

[..]

Hoe het op de uva bij deeltijd zit weet ik trouwens ook niet. Overigens zit er volgens mij qua tentamens geen limiet op het aantal punten wat je mag doen, tentamen kan in principe altijd als je je daarvoor aanmeldt, wel is het zo dat je per semester voor intensieve werkgroepen je niet meer dan voor 40 EC kan inschrijven. Extensief kan altijd, daar hoef je je niet voor in te schrijven.

Soms is er trouwens wel een klein nadeel bij het volgen van extensief, bij sommige vakken (met name in het eerste jaar) is er weleens een vrijstelling of bonuspuntje voor het tentamen te krijgen bij de intensieve werkgroepen omdat je bv een referaat moet doen of altijd je opdrachten in moet leveren ofzo, en als extensieve student kan je die dan niet krijgen. In de latere jaren doen ze in principe niet meer aan vrijstellingen dus dan heb je daar niet echt last meer van.
pi_58983355
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:18 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Overigens, over extra vakken voor deeltijders nog, in Utrecht mag dat volgens mij niet. Dit om te voorkomen dat iedereen zich als deeltijder inschrijft, lekker weinig collegegeld betaalt, maar op voltijdtempo studeert en vakken volgt. Ik weet het niet zeker, als voormalig voltijder, maar meen zoiets gehoord te hebben van een collega hier.
In Leiden kan alles, maar daar is dan ook het collegegeld voor deeltijders en voltijders even hoog! Dus dan mag dat ook wel...
En, gefeliciteerd, Smash-it. Dat moet een heerlijk gevoel zijn.
  donderdag 29 mei 2008 @ 19:13:45 #101
124676 RobertoCarlos
pi_58994790
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:04 schreef flubub het volgende:

[..]
bij de uva staat bijna ieder vak op zich dus zijn er vaak geen ingangseisen om een vak te kunnen volgen.
O ja, je hebt ook in Leiden ingangseisen, maar ik heb (van andere studies) nog nooit gehoord of gemerkt dat dit gecontroleerd werd. Daar gaan ze hoogstens over zeuren als er teveel studenten per vak zijn, maar dat is echt heel zelden.
Is iig iets om toch ff te checken.

(ben trouwens ingeloot )
pi_58996684
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
(ben trouwens ingeloot )
Gefeliciteerd!

Heb weer twee tentamens binnengetikt
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:34:40 #103
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_58998205
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:33 schreef bladibladibla het volgende:
Jij ook gefeliciteerd!!

leuk zo'n pluimentopic
pi_59007763
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

O ja, je hebt ook in Leiden ingangseisen, maar ik heb (van andere studies) nog nooit gehoord of gemerkt dat dit gecontroleerd werd. Daar gaan ze hoogstens over zeuren als er teveel studenten per vak zijn, maar dat is echt heel zelden.
Is iig iets om toch ff te checken.

(ben trouwens ingeloot )
Ik weet in ieder geval dat ze er op de VU heel moeilijk over doen. Elk vak is opgedeeld in meerdere stukjes.. inleidend vak, verdiepingsvak etc.. en dan mag je bepaalde vakken wel volgen, maar geen tentamen in doen, omdat je dan een ander vak mist. Op die manier loop je onnodig veel vertraging op volgens mij.
pi_59008411
UvA-ers!
Wat weten jullie over de master Informatierecht?
Deze master is uniek in NL, dus als ik dit wil doen moet ik na mijn B te hebben gehaald, naar Amsterdam toe! Maar...is het wat? En zijn er nog andere bijzonderheden? Ik weet dat er een selectie is: naast het hebben van je B moet je ook aantoonbare ervaring/affiniteit hebben met dit vakgebied.
pi_59008908
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:18 schreef cinnamongirl het volgende:
UvA-ers!
Deze master is uniek in NL, dus als ik dit wil doen moet ik na mijn B te hebben gehaald, naar Amsterdam toe! Maar...is het wat? En zijn er nog andere bijzonderheden? Ik weet dat er een selectie is: naast het hebben van je B moet je ook aantoonbare ervaring/affiniteit hebben met dit vakgebied.
Ik heb nooit informatierecht gevolgd en doe zelf de master fiscaal recht, dus hoe dat zit weet ik niet zo goed Er staat me wel iets bij van een selectieprocedure, omdat het animo heel groot is.
Misschien dat er hier informatie staat die je kan helpen
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:10:41 #107
124676 RobertoCarlos
pi_59028593
quote:
UvA-ers!
Zomaar een gedachte: als je echt nu al weet dat je die kant op wilt, kun je mss nu al aan de UvA keuzevakken uit de bachelor of van de master van Informatierecht volgen.
Bijv. http://www.ivir.nl/onderw(...)eiding/algemeen.html
Heb je gelijk al een streepje voor bij de selectie...
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:14:41 #108
124676 RobertoCarlos
pi_59028638
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:33 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Dat is aardig, maar het was eigenlijk meer ironisch bedoeld... het maximale aantal studenten voor de numerus fixus wordt nl niet gehaald en dus komt iedereen binnen. Ik hoefde er dus niets voor te doen

Die 2 tentamens die je hebt binnengekopt, is dan weer wel een felicitatie waard
pi_59028808
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Zomaar een gedachte: als je echt nu al weet dat je die kant op wilt, kun je mss nu al aan de UvA keuzevakken uit de bachelor of van de master van Informatierecht volgen.
Bijv. http://www.ivir.nl/onderw(...)eiding/algemeen.html
Heb je gelijk al een streepje voor bij de selectie...
De afdeling E-law van de UL biedt ook aardige keuzevakken op dat gebied aan, zoals Cybercrime & Cyberlaw, internetrecht, en telecommunicatierecht. Ik vul mijn hele keuzeruimte natuurlijk met deze vakken. Verder werk ik al in het vakgebied!
Wat wel klote is, is die rot harde cesuur.
Daardoor kun je kort gezegd niet aan je master beginnen als je niet alle bachelorvakken hebt behaald. Aangezien je je al in mei voor die master moet inschrijven, is het niet heel vreemd dat je op dat moment nog bachelortentamens moet afleggen. En kun je dus een jaar (!) wachten.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:44:33 #110
124676 RobertoCarlos
pi_59029055
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]
Wat wel klote is, is die rot harde cesuur.
Daardoor kun je kort gezegd niet aan je master beginnen als je niet alle bachelorvakken hebt behaald. Aangezien je je al in mei voor die master moet inschrijven, is het niet heel vreemd dat je op dat moment nog bachelortentamens moet afleggen. En kun je dus een jaar (!) wachten.
Lijkt me geen probleem eigenlijk. Zoals je het zelf formuleert: je mag niet aan de master beginnen, maar je kunt je natuurlijk wel al in mei inschrijven.
Een aanwijzing dat dit geen probleem is, staat ook op hun website:
http://www.studeren.uva.n(...)57F-AADD7F6CB16A7445
quote:
In het aanmeldingsformulier dient u de volgende gegevens in te vullen:

1. het voor de afgeronde juridische bachelor behaalde gemiddelde eindcijfer c.q. (indien de bacheloropleiding nog niet is afgerond) het gemiddelde cijfer van de tot dan toe behaalde bachelorvakken
Het is natuurlijk wel balen als je in mei/juni 1 of 2 b-vakken niet haalt, dan kan ik me voorstellen dat je idd niet voor die hi-po master toegelaten wordt. Alhoewel het toch altijd de moeite waard om dit te checken, er kan soms meer dan je denkt....

Jij hebt toch nog iig een jaar te gaan, toch?
pi_59029148
Thanks voor het uitzoeken! Klopt, ik moet sowieso nog een jaar! Ik zie het allemaal wel. Als het volgend jaar niet lukt, kies ik een andere master. Ik ga in ieder geval geen jaar wachten!
pi_59040482
quote:
UvA-ers!
Je kunt ook Law&Technology doen in tilburg en keuzevakken volgen als Internet Liability
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:38:44 #113
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_59118703
De universiteit van Tilburg reikte tot vorig jaar Excellence Scholarships uit aan studenten die nominaal hun bachelor met een 8 gemiddeld halen. Deze bestond uit een beurs gelijk aan de basisbeurs uitwonende student gedurende een eenjarige master (totaal ongeveer 3000 euro).
Toen ik in mijn tweede studiejaar zat, hebben ze deze regeling aangepast, en krijg je de beurs alleen nog maar als je naar het buitenland gaat of een onderzoeksmaster doet. De toenmalige derdejaars waren de laatsten die nog onder de oude voorwaarden vielen.
Nu voldoe ik aan de oude voorwaarden, maar val ik net buiten de boot. Ik heb de beurs toch aangevraagd, de aanvraag is uiteraard afgewezen, en daartegen ben ik op 3 maart in beroep gegaan. Vandaag hoorde ik dat het bezwaar ongegrond is verklaard; later ontvang ik nog de motivering. Nu wil ik kijken of het mogelijk is de beurs via de kantonrechter te krijgen. De regeling maakt deel uit van de overeenkomst die ik met de universiteit heb, en die kunnen ze niet zomaar als ik op 40% van mijn studie ben, wijzigen. Hoe schatten jullie mijn kansen in, en zijn er afgestudeerden die zouden willen helpen?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_59121089
Iemand toevallig ervaring met hetvolgende?

Op veel universiteiten heb je regels mbt tot het halen van vakken en mogen blijven op de universiteit. Een BSA, een regel dat je na 2 jaar al je 1e jaarsvakken gehaald moet hebben omdat anders je cijfers vervallen op die uni en opnieuw moet beginnen, je kent het wel.

Stel nou je hebt aan het eind van 2 jaar 1 of 2 vakken tekort en hebt dus net niet alle vakken gehaald binnen 2 jaar en je cijfers vervallen op die universiteit, kan je dan zomaar overstappen naar een andere universiteit en je behaalde cijfers meenemen, voor zover vakken overeenkomen? Daar zou je dan verder kunnen gaan in je 2e jaar, omdat je al je cijfers meeneemt.

Kan dat?

Er is vast wel iemand hier die dit heeft gedaan of er ervaring mee heeft, ik hoor graag van u
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:09:29 #115
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_59122731
Als je overstapt naar een andere universiteit is de hoofdregel dat je vrijstellingen krijgt voor wat je al behaald hebt. Voor zover mij bekend is het onmogelijk om cijfers mee te nemen, maar elke universiteit kan dat voor zich bepalen, dus je kunt het altijd navragen, maar reken er niet op.
pi_59125415
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef GlowMouse het volgende:
Als je overstapt naar een andere universiteit is de hoofdregel dat je vrijstellingen krijgt voor wat je al behaald hebt. Voor zover mij bekend is het onmogelijk om cijfers mee te nemen, maar elke universiteit kan dat voor zich bepalen, dus je kunt het altijd navragen, maar reken er niet op.
In concreto maakt dat geen verschil toch, of zie ik wat over het hoofd?

Waar het mij puur omgaat is dat je op een andere universiteit dan verder kan in het 2e jaar ( met 2 openstaande 1e jaars vakken ) omdat je dus strafrecht, privaatrecht, staats bestuurs en andere vakken al behaald hebt en die weggestreept worden. Dit ondanks het feit dat die cijfers op je huidige universiteit niks meer waard zijn.

Maw, wat is het verschil tussen vrijstelling en je cijfers meenemen?
En het maakt dus niet uit dat volgens de regels op je huidige universiteit die behaalde resultaten vervallen omdat je niet binnen 2 jaar alle 1e jaarsvakken hebt gehaald?
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:49:48 #117
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_59125463
Als je cum laude af wilt studeren kan dat vaak alleen als je alle vakken hebt gevolgd, of vrijstellingen hebt gecompenseerd met extra vakken. Het curriculum verschilt trouwens per universiteit, dus je krijgt misschien niet het gehele eerste jaar vrijgesteld.
pi_59133907
Ik had begrepen dat die 8 of hoger regeling zelfs zo is gedaan, dat je nu niet alleen een 8 of hoger nodig hebt, maar ook nog eens bij een bepaald percentage hoogste cijfers moet horen, en dat dit dus idd met terugwerkende kracht werkt. Dit omdat zo veel mensen een 8 of hoger haalden, dat ze daar totaal niet op hadden gerekend (of dit komt door betere punten dan van de ik-studeer-eeuwig-door-want-de-staat-betaalt-het-toch-eeuwig studenten uit de jaren 90, of dat dit komt door een versimpeling van de studie laten we even buiten beschouwing).
Die regeling bezwijkt, kort gezegd, aan z'n eigen succes.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee of ze dat zo kunnen maken. Vreemd is 't wel. Maar met de Topclasses doen ze nu feitelijk 't zelfde, zij het dan dat daar waarschijnlijk toch niet genoeg aanmeldingen komen... Ze maken eigenlijk een beetje beleid om mensen te stimuleren voor betere punten en als 't dan blijkt te werken, hebben ze daar niet op gerekend. Een beetje vreemd is dat wel.

Stuur sowieso ff een klacht aan klachtenbus@magisterjft.nl - dat komt bij de studentenmedezeggenschap terecht en daar houden ze in Tilburg toch wel aardig rekening mee. Dikke kans dat je er persoonlijk niet mee geholpen bent maar dit soort dingen moet gewoon aangekaart worden. Al zou 't kunnen dat 't wel al is gebeurd verder, ze zullen tenslotte iets aan reglementen gewijzigd moeten hebben - Morrigun99 weet jij toevallig of dat is langsgekomen in de stukken van de Raad?
Hoe dan ook, zo veel moeite is 't copypasten van je bovenstaande berichtjes naar een mailtje ook niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sessy op 05-06-2008 00:42:52 ]
pi_59134092
Pff als ik hier zo lees vraag ik me af of het ooit wel goedkomt met mij.

Jullie zijn allemaal zo gemotiveerd en kunnen het ook echt allemaal toepassen terwijl ik me nu voor alles interesseer behalve mn studie.. En ik vind het wel echt leuk enzo.. Maar heb gewoon nooit zin echt die boeken in te duiken en alles.. (behalve in een tentamenperiode, alhoewel ik materieel strafrecht behoorlijk vooruit loop te schuiven, maarja 100% herhaling van vorig jaar) haal voor de rest ook wel alles maar daar is het dan ook mee gezegd meestal.

En jullie werken echt met wat je leert en lijken heel geambitieerd enzo
Of waren jullie ook ooit lapzwansen?

Disclaimer: Dit is niet als klaagzang bedoeld ofzo, moest het gewoon ff kwijt en vroeg me af of jullie ook wel eens zo gedacht hebben
pi_59134413
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef GlowMouse het volgende:
Nu voldoe ik aan de oude voorwaarden, maar val ik net buiten de boot. Ik heb de beurs toch aangevraagd, de aanvraag is uiteraard afgewezen, en daartegen ben ik op 3 maart in beroep gegaan. Vandaag hoorde ik dat het bezwaar ongegrond is verklaard; later ontvang ik nog de motivering. Nu wil ik kijken of het mogelijk is de beurs via de kantonrechter te krijgen.
Als je bezwaar ongegrond is verklaard door ik neem aan een bepaalde commissie dan ga je toch in beroep bij het college van bestuur oid? En niet naar de kantonrechter? Waarom de kantonrecht? Je hebt een ovk met de uni en zij komen niet na?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')