Kon je ook niet wetenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:23 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat kon ik natuurlijk niet weten![]()
Op de UU zijn de deeltijdtentamens trouwens ook overdag voor zover ik me kan herinneren, er was iig altijd een hoekje vol klagende en steunende deeltijders die liever tentamens op zaterdag hadden toen dat overigens echt 1x gebeurde werden er zoveel klachten ingediend door voltijders, die iha op zaterdag werkten, dat ze daarna weer alles braaf doordeweeks planden, wat een drama was dat .
Ik heb nooit een studie afgemaakt, ik ben een laatbloeier en vond/vind teveel leuk. Nu weet ik gewoon veel beter wat ik wil (en niet wil). En ik wil echt, echt, deze studie afmakenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar ik vind het echt knap om nog in deeltijd te gaan studeren hoor..
Hoi.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:37 schreef Leonoor het volgende:
Waar is Captain_Redbeard overigens gebleven? Joehoe? Meld je eens!
[..]
Dan word ik op 1 september dus geboren als jullie broer en zit ik hier vanuit de baarmoeder te typen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:21 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Aventura is mijn zus![]()
Lijkt me gaaf om in de toekomst onze krachten te kunnen bundelen![]()
Maar ik doe het in deeltijd in Leiden, heb dus geen ervaring met de OU.
Ik vind het schoolse systeem van de UL wel goed: de avondcolleges en opdrachten stimuleren me om de stof bij te houden en het is niet te strikt om onwerkbaar te zijn t.o.v. mijn baan.
Nadeel is wel dat de tentamens overdag zijn en ik dus steeds vrij moet nemen. Als je studeert aan de OU hoeft dat allemaal niet en hoef je ook de deur niet uit voor colleges.
Als ik me niet vergis hebben we hier wel een OU'er rondlopen, zat Rally daar niet (eerst)? En werkcollege's zijn misschien inderdaad wel een beetje schools, maar ook een hele handige manier om de stof snel in je vingers te krijgen en voor tentamen niet meer de hele dag in de bieb te hoeven wonen. Als je niet-werkcollege-volgende medestudenten dan dagen langen kreunen, klagen en huilen dat ze de UB niet meer uitkomen omdat ze tentamens hebben kun jij vrolijk nog een biertje drinken in de stad, zeg maar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Enne he, met wie van de OU moet je nou Fokken als je op de OU zit?
Het viel mij best tegen. Voor mijn gevoel was het veel moeilijker dan de oefententamens. Hopelijk heb ik het in een keer gehaald.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:01 schreef Sessy het volgende:
Strafprocesrecht viel me overigens allerdings mee gisteren. Ik zeg niet dat ik 't gehaald heb, maar het was niet de catastrofe die ik ervan verwachtte.
Bij jullie?
Gaat er nog iemand van fokkers naar het 4-verenigingenfeest volgende week?
Dat kan hoor. Nog genoeg extra masters te doen overal.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:59 schreef Smash-it het volgende:
Jippie! Datum gekregen, 9 juni lever ik mijn masterscriptie in! Afgelopen vrijdag gesprek gehad en mijn begeleider vond het 'prachtig'. Ik huppel en glunder al een paar dagen!
Minder is, het einde komt wel echt in zicht. Ik zou nog wel jaaaaren Rechten willen studeren!
Ook een late roeping?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan word ik op 1 september dus geboren als jullie broer en zit ik hier vanuit de baarmoeder te typen.Ik ga dan namelijk dus ook deeltijd doen aan de UL.
![]()
![]()
Ik ben van plan om mijn eigen tempo aan te houden en dat kan voor zover ik het nu begrijp, mits je natuurlijk wel de BSA eis van 40 ects (voor deeltijders in 2 jaar) haal. Daarnaast moet je binnen 3 jaar je P hebben, maar dat moet toch wel lukken lijkt me.
Hierna zijn er in de bachelor geen eisen aan het tempo, behalve dan de geldigheid van de behaalde tentamens, die is tot het 7e studiejaar, is ook wel te doen.
Ikzelf zou de OU nooit willen doen, omdat je toch je medestudenten en het contact met hen nodig hebt, al is het maar om het ritme te houden en voor je motivatie. Al ben ik beetje bevreesd voor de werkcolleges, lijkt me iets te schools, maar goed hoort erbij. En ik heb trouwens toch een beetje het idee dat de OU minder van niveau isen dat dit iig door werkgevers zo wordt gezien.
Enne he, met wie van de OU moet je nou Fokken als je op de OU zit?
Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel van niet-willen-stoppen, maar helaas, aan alle goede dingen komt een einde. Partir, c'est mourir un peu, maaaar, werken is ook best leuk hoorquote:Op woensdag 28 mei 2008 15:59 schreef Smash-it het volgende:
Jippie! Datum gekregen, 9 juni lever ik mijn masterscriptie in! Afgelopen vrijdag gesprek gehad en mijn begeleider vond het 'prachtig'. Ik huppel en glunder al een paar dagen!
Minder is, het einde komt wel echt in zicht. Ik zou nog wel jaaaaren Rechten willen studeren!
Ik hou de dingesdingen in de gaten!quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:49 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel van niet-willen-stoppen, maar helaas, aan alle goede dingen komt een einde. Partir, c'est mourir un peu, maaaar, werken is ook best leuk hoor. Weet je al wat je wilt gaan doen?
Oh, Pool, mijn dinges is vandaag officieel verzonden en gaat gedingest worden![]()
Eerst half jaartje weg in september; Nieuw-Zeeland, Azie, dingen.. Daarna weet ik het echt nog niet. Maybe nog maar een master? Wil nog niet werkenquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:49 schreef Leonoor het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen?
Niet echt, ik vind het gewoon interessant, maar mss is het handig voor later, dat wel.quote:
Ja, hoor je kunt zelf extra vakken doen, mits het allemaal qua rooster past. Je moet dus wel op de beperkingen letten die ik eerder noemde over BSA en zo. En in Leiden moet je in het eerste jaar verplicht bij werkcolleges zijn, maar zoals Leonoor terecht zegt is dat ergens ook wel lekker. Dat soort moet je denk ik toch gewoon eens met de studieadviseur bespreken of goed op de websites snuffelen.quote:Dus op een reguliere uni kan je ook in je eigen tempo studeren? Want ik heb de roosters van zowel de UvA als van de VU bekeken, maar daar worden niet meer dan 2 vakken tegelijk gegeven. Of mag je dan daarnaast ook middels zelfstudie voorbereiden op andere tentamens?
Gefeliciteerd! Dat is al echt snel.quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:59 schreef Smash-it het volgende:
Bij de UvA is het zo dat je altijd werkgroepen intensief kan volgen of extensief, de intensieve daar is aanwezigheidsplicht en moet je voorbereid zijn, terwijl bij de extensieve werkgroep je zelf mag weten of je al dan niet komt of voorbereid.. verder kan je altijd extra vakken ernaast volgen, als jij in je 1e jaar vast 3e jaars vakken wil volgen moet je dat vooral doen, bij de uva staat bijna ieder vak op zich dus zijn er vaak geen ingangseisen om een vak te kunnen volgen. Wel moet je idd in je eerste jaar 30EC aan eerste jaars vakken gehaald hebben en aan het eind vh 2e jaar moet je 60EC aan eerstejaars vakken gehaald hebben, maar verder staat alles je vrij.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ook een late roeping?
Dus op een reguliere uni kan je ook in je eigen tempo studeren? Want ik heb de roosters van zowel de UvA als van de VU bekeken, maar daar worden niet meer dan 2 vakken tegelijk gegeven. Of mag je dan daarnaast ook middels zelfstudie voorbereiden op andere tentamens?
De argumenten tegen OU kan ik wel inkomen. Het bijwonen van het college/werkgroep is het halve werk en dat is ook mijn ervaring met eerdere studie. Dat het niveau lager is op de OU, is volgens mij echter niet waar. Het is een officieel erkende universiteit. En zelfstudie vergt nog meer zelfdiscipline, de mensen die dat opbrengen hebben eerder een pre van een con denk ik.
quote:Ja, hoor je kunt zelf extra vakken doen, mits het allemaal qua rooster past. Je moet dus wel op de beperkingen letten die ik eerder noemde over BSA en zo. En in Leiden moet je in het eerste jaar verplicht bij werkcolleges zijn, maar zoals Leonoor terecht zegt is dat ergens ook wel lekker. Dat soort moet je denk ik toch gewoon eens met de studieadviseur bespreken of goed op de websites snuffelen.
Dat is nog eens nuttige info, thanks!quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:04 schreef flubub het volgende:
[..]
Bij de UvA is het zo dat je altijd werkgroepen intensief kan volgen of extensief, de intensieve daar is aanwezigheidsplicht en moet je voorbereid zijn, terwijl bij de extensieve werkgroep je zelf mag weten of je al dan niet komt of voorbereid.. verder kan je altijd extra vakken ernaast volgen, als jij in je 1e jaar vast 3e jaars vakken wil volgen moet je dat vooral doen, bij de uva staat bijna ieder vak op zich dus zijn er vaak geen ingangseisen om een vak te kunnen volgen. Wel moet je idd in je eerste jaar 30EC aan eerste jaars vakken gehaald hebben en aan het eind vh 2e jaar moet je 60EC aan eerstejaars vakken gehaald hebben, maar verder staat alles je vrij.
Overigens, over extra vakken voor deeltijders nog, in Utrecht mag dat volgens mij niet. Dit om te voorkomen dat iedereen zich als deeltijder inschrijft, lekker weinig collegegeld betaalt, maar op voltijdtempo studeert en vakken volgt. Ik weet het niet zeker, als voormalig voltijder, maar meen zoiets gehoord te hebben van een collega hier.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Dat is nog eens nuttige info, thanks!
Hoe het op de uva bij deeltijd zit weet ik trouwens ook niet. Overigens zit er volgens mij qua tentamens geen limiet op het aantal punten wat je mag doen, tentamen kan in principe altijd als je je daarvoor aanmeldt, wel is het zo dat je per semester voor intensieve werkgroepen je niet meer dan voor 40 EC kan inschrijven. Extensief kan altijd, daar hoef je je niet voor in te schrijven.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
[..]
Dat is nog eens nuttige info, thanks!
In Leiden kan alles, maar daar is dan ook het collegegeld voor deeltijders en voltijders even hoog! Dus dan mag dat ook wel...quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Overigens, over extra vakken voor deeltijders nog, in Utrecht mag dat volgens mij niet. Dit om te voorkomen dat iedereen zich als deeltijder inschrijft, lekker weinig collegegeld betaalt, maar op voltijdtempo studeert en vakken volgt. Ik weet het niet zeker, als voormalig voltijder, maar meen zoiets gehoord te hebben van een collega hier.
O ja, je hebt ook in Leiden ingangseisen, maar ik heb (van andere studies) nog nooit gehoord of gemerkt dat dit gecontroleerd werd. Daar gaan ze hoogstens over zeuren als er teveel studenten per vak zijn, maar dat is echt heel zelden.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:04 schreef flubub het volgende:
[..]
bij de uva staat bijna ieder vak op zich dus zijn er vaak geen ingangseisen om een vak te kunnen volgen.
Gefeliciteerd!quote:
Jij ook gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:33 schreef bladibladibla het volgende:
Heb weer twee tentamens binnengetikt
Ik weet in ieder geval dat ze er op de VU heel moeilijk over doen. Elk vak is opgedeeld in meerdere stukjes.. inleidend vak, verdiepingsvak etc.. en dan mag je bepaalde vakken wel volgen, maar geen tentamen in doen, omdat je dan een ander vak mist. Op die manier loop je onnodig veel vertraging op volgens mij.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja, je hebt ook in Leiden ingangseisen, maar ik heb (van andere studies) nog nooit gehoord of gemerkt dat dit gecontroleerd werd. Daar gaan ze hoogstens over zeuren als er teveel studenten per vak zijn, maar dat is echt heel zelden.
Is iig iets om toch ff te checken.
(ben trouwens ingeloot)
Ik heb nooit informatierecht gevolgd en doe zelf de master fiscaal recht, dus hoe dat zit weet ik niet zo goedquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:18 schreef cinnamongirl het volgende:
UvA-ers!
Wat weten jullie over de master Informatierecht?
Deze master is uniek in NL, dus als ik dit wil doen moet ik na mijn B te hebben gehaald, naar Amsterdam toe! Maar...is het wat? En zijn er nog andere bijzonderheden? Ik weet dat er een selectie is: naast het hebben van je B moet je ook aantoonbare ervaring/affiniteit hebben met dit vakgebied.
Zomaar een gedachte: als je echt nu al weet dat je die kant op wilt, kun je mss nu al aan de UvA keuzevakken uit de bachelor of van de master van Informatierecht volgen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:18 schreef cinnamongirl het volgende:
UvA-ers!
Deze master is uniek in NL, dus als ik dit wil doen moet ik na mijn B te hebben gehaald, naar Amsterdam toe! Maar...is het wat? En zijn er nog andere bijzonderheden? Ik weet dat er een selectie is: naast het hebben van je B moet je ook aantoonbare ervaring/affiniteit hebben met dit vakgebied.
Dat is aardig, maar het was eigenlijk meer ironisch bedoeld... het maximale aantal studenten voor de numerus fixus wordt nl niet gehaald en dus komt iedereen binnen. Ik hoefde er dus niets voor te doenquote:Op donderdag 29 mei 2008 20:33 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Heb weer twee tentamens binnengetikt
De afdeling E-law van de UL biedt ook aardige keuzevakken op dat gebied aan, zoals Cybercrime & Cyberlaw, internetrecht, en telecommunicatierecht. Ik vul mijn hele keuzeruimte natuurlijk met deze vakken. Verder werk ik al in het vakgebied!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zomaar een gedachte: als je echt nu al weet dat je die kant op wilt, kun je mss nu al aan de UvA keuzevakken uit de bachelor of van de master van Informatierecht volgen.
Bijv. http://www.ivir.nl/onderw(...)eiding/algemeen.html
Heb je gelijk al een streepje voor bij de selectie...
Lijkt me geen probleem eigenlijk. Zoals je het zelf formuleert: je mag niet aan de master beginnen, maar je kunt je natuurlijk wel al in mei inschrijven.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wat wel klote is, is die rot harde cesuur.
Daardoor kun je kort gezegd niet aan je master beginnen als je niet alle bachelorvakken hebt behaald. Aangezien je je al in mei voor die master moet inschrijven, is het niet heel vreemd dat je op dat moment nog bachelortentamens moet afleggen. En kun je dus een jaar (!) wachten.
Het is natuurlijk wel balen als je in mei/juni 1 of 2 b-vakken niet haalt, dan kan ik me voorstellen dat je idd niet voor die hi-po master toegelaten wordt. Alhoewel het toch altijd de moeite waard om dit te checken, er kan soms meer dan je denkt....quote:In het aanmeldingsformulier dient u de volgende gegevens in te vullen:
1. het voor de afgeronde juridische bachelor behaalde gemiddelde eindcijfer c.q. (indien de bacheloropleiding nog niet is afgerond) het gemiddelde cijfer van de tot dan toe behaalde bachelorvakken
Je kunt ook Law&Technology doen in tilburg en keuzevakken volgen als Internet Liabilityquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:18 schreef cinnamongirl het volgende:
UvA-ers!
In concreto maakt dat geen verschil toch, of zie ik wat over het hoofd?quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef GlowMouse het volgende:
Als je overstapt naar een andere universiteit is de hoofdregel dat je vrijstellingen krijgt voor wat je al behaald hebt. Voor zover mij bekend is het onmogelijk om cijfers mee te nemen, maar elke universiteit kan dat voor zich bepalen, dus je kunt het altijd navragen, maar reken er niet op.
Als je bezwaar ongegrond is verklaard door ik neem aan een bepaalde commissie dan ga je toch in beroep bij het college van bestuur oid? En niet naar de kantonrechter? Waarom de kantonrecht? Je hebt een ovk met de uni en zij komen niet na?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef GlowMouse het volgende:
Nu voldoe ik aan de oude voorwaarden, maar val ik net buiten de boot. Ik heb de beurs toch aangevraagd, de aanvraag is uiteraard afgewezen, en daartegen ben ik op 3 maart in beroep gegaan. Vandaag hoorde ik dat het bezwaar ongegrond is verklaard; later ontvang ik nog de motivering. Nu wil ik kijken of het mogelijk is de beurs via de kantonrechter te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |