Die werd om 5 uur 's-nachts automatisch verstuurd naar alle medewerkers. Rond een uur of 11 kregen we een excuses gemaild. Dat is wel heel kort om zoiets te organiseren.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoor net via via dat een hoop medewerkers vandaag een ontslagbrief hadden ontvangen..
Gefrustreerde medewerker??
Dan hoeft ie alleen nog maar 't woordje 'archief' of 'digitaal museum' toe te voegenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:56 schreef Bubblicious het volgende:
Damn, mn collega heeft net de website afgerond voor die architectonische boeken en de meubels.... die zou donderdag gepresenteerd worden :S
Oud Rijswijk, bij de Herenstraat.quote:
quote:Het gebouw telt veertien verdiepingen en is in 1970 gebouwd. Het gebouw herbergt de belangrijkste collectie architectuurboeken, -tijdschriften en -tekeningen van Nederland. De bibliotheek omvat ruim 40.000 boeken en is zeer waardevol.
zien jullie nu wel dat water meer kapot maakt dan lief is als er brand uitbreekt? we hebben als consument niet voor niks poederblussers en derhalve kan ik met stelligheid zeggen dat na deze brand genoeg goede studenten zijn overgebleven om eens écht na te gaan denken over het blussen van een brand.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:04 schreef sangdrax het volgende:
Bovendien scheen vanochtend al de boel blank te staan daaro, omdat de waterleiding al eerder gesprongen was, maar dat de kortsluiting (en dus de brand) pas vanochtend ontstaan is.
aaahh verdomme dat wou ik net zeggenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:03 schreef docoploc het volgende:
Hier ook behoorlijk wat waardevolle spullen die nu waarschijnlijk verloren zijn gegaan...
http://campus.bk.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=74a427f4-79ea-48f1-b2bf-d908a42a38cc&lang=nl
AUWquote:Het gebouw telt veertien verdiepingen en is in 1970 gebouwd. Het gebouw herbergt de belangrijkste collectie architectuurboeken, -tijdschriften en -tekeningen van Nederland. De bibliotheek omvat ruim 40.000 boeken en is zeer waardevol.
met poederblussers ben je ook niet echt blij. die poeder is killing voor alle electronica.... (zelfs als die electronica niet in de blusrichting staat) omdat het er allemaal in gaat zitten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zien jullie nu wel dat water meer kapot maakt dan lief is als er brand uitbreekt? we hebben als consument niet voor niks poederblussers en derhalve kan ik met stelligheid zeggen dat na deze brand genoeg goede studenten zijn overgebleven om eens écht na te gaan denken over het blussen van een brand.
Tot zo'n doek vlam vat en het hele gebouw in één klap in de fik staat.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:13 schreef zoalshetis het volgende:
ik stel de toekomst van het blussen als volgt voor: helicopters droppen een speciale doek (zie witte reusreclames in het groot) over een gebouw en daardoor krijgt vuur geen zuurstof meer.
Ken je de situatie? Er loopt 1 weggetje naar de hoofdingang (links) toe.quote:
"De Faculteit Bouwkunde opent haar schatkamer op 15 mei"quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:03 schreef docoploc het volgende:
Hier ook behoorlijk wat waardevolle spullen die nu waarschijnlijk verloren zijn gegaan...
http://campus.bk.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=74a427f4-79ea-48f1-b2bf-d908a42a38cc&lang=nl
Goed te zien?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Hier rijswijk, plaspoelpolder, is het wel te zien.
Dat tikt aanquote:
dude ze hebben het kankergen ontdekt. lijkt me niet zo moeilijk om een herbrukbare doek te maken met vezels die niet branden. ik zeg niet asbest, maar zoiets. delft is dé plek om profijt te trekken uit dit soort branden... voc mentaliteit, weet je nog?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tot zo'n doek vlam vat en het hele gebouw in één klap in de fik staat.
Blaat!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zien jullie nu wel dat water meer kapot maakt dan lief is als er brand uitbreekt? we hebben als consument niet voor niks poederblussers en derhalve kan ik met stelligheid zeggen dat na deze brand genoeg goede studenten zijn overgebleven om eens écht na te gaan denken over het blussen van een brand.
Wel heel erg dat dat nu net moet gebeuren na maanden er zo hard aan gewerkt te hebben, vooral al die maquettes.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:16 schreef Bubblicious het volgende:
[..]
"De Faculteit Bouwkunde opent haar schatkamer op 15 mei"
over die schatkamer had ik het... doodzonde, hebben ze maanden aan gewerkt. En wij ook trouwens.
quote:Explosie
Ooggetuigen melden dat rond 13.30 uur aan de linkerkant van het gebouw een explosie plaatsvond waar diverse ramen sneuvelden. Bij het gedeelte dat tot op dat moment nog redelijk intact was, trok de brandweer zich snel terug.
Ook de hoogwerker waar vanaf geblust werd zou de werkzaamheden gestaakt hebben.
Dit is wel heel zuur ja...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:16 schreef Bubblicious het volgende:
[..]
"De Faculteit Bouwkunde opent haar schatkamer op 15 mei"
over die schatkamer had ik het... doodzonde, hebben ze maanden aan gewerkt. En wij ook trouwens.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
stuurlui, blahblahblahquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dude ze hebben het kankergen ontdekt. lijkt me niet zo moeilijk om een herbrukbare doek te maken met vezels die niet branden. ik zeg niet asbest, maar zoiets. delft is dé plek om profijt te trekken uit dit soort branden... voc mentaliteit, weet je nog?
dat denk jij! ik ben serieus. misschien iets te snel en te gedetailleeerd voor mensen die affiniteit met dit gebouw hebben. maar ik weet zeker dat deze brand vele branden gaat voorkomen. daar is het de tu delft voor.quote:
kijk een geenstlijl bezoekerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:23 schreef Dutch_Nelson het volgende:
gasvlesjes niets aan de hand.
Instorten met die hap!!!
Instant Update: Het bouwkundegebouw zit boordevol asbest en het staat op het punt om een 9/11je te doen. Ding staat op instorten.
En een klein beetje 13/05/2000...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:23 schreef Dutch_Nelson het volgende:
gasvlesjes niets aan de hand.
Instorten met die hap!!!
Instant Update: Het bouwkundegebouw zit boordevol asbest en het staat op het punt om een 9/11je te doen. Ding staat op instorten.
Een gebouw dat bij de eerste vlam meteen instort zodat alleen het puin geblust moet wordenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat denk jij! ik ben serieus. misschien iets te snel en te gedetailleeerd voor mensen die affiniteit met dit gebouw hebben. maar ik weet zeker dat deze brand vele branden gaat voorkomen. daar is het de tu delft voor.
mén... diepe zucht. water heeft zijn beste tijd gehad bij het blussen. zeker bij stoffen die juist op water reageren in een chemische brand... misschien ook daarom dat het waterstraaltje zo laf is...
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:27 schreef ableton het volgende:
[..]
Een gebouw dat bij de eerste vlam meteen instort zodat alleen het puin geblust moet worden![]()
Scheelt weer een hoop brandweercapaciteit.
Hm... wel eens aan gedacht dat er dan misschien nog mensen in het gebouw zijn...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:27 schreef ableton het volgende:
[..]
Een gebouw dat bij de eerste vlam meteen instort zodat alleen het puin geblust moet worden![]()
Scheelt weer een hoop brandweercapaciteit.
Nu je het zegt... verdorie.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:28 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Hm... wel eens aan gedacht dat er dan misschien nog mensen in het gebouw zijn...
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:28 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Hm... wel eens aan gedacht dat er dan misschien nog mensen in het gebouw zijn...
Wanneer jij nou in dat gebouw gaat werken zijn we in 1 klap van jou af....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:30 schreef ableton het volgende:
[..]
Nu je het zegt... verdorie.
scheelt in ieder geval nog meer capaciteit aangezien het zoeken naar overlevenden ook niet meer hoeft.
2/3/4 vliegen in 1 klap?
Er zijn tientallen kankergenen bekend, is pas idd een nieuwe bijgekomen maar dat gebeurt een paar keer per jaarquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dude ze hebben het kankergen ontdekt. lijkt me niet zo moeilijk om een herbrukbare doek te maken met vezels die niet branden. ik zeg niet asbest, maar zoiets. delft is dé plek om profijt te trekken uit dit soort branden... voc mentaliteit, weet je nog?
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:30 schreef ableton het volgende:
[..]
Nu je het zegt... verdorie.
scheelt in ieder geval nog meer capaciteit aangezien het zoeken naar overlevenden ook niet meer hoeft.
2/3/4 vliegen in 1 klap?
quote:Hij prees de medewerkers die, vlak voor het vuur zich uitbreidde naar meer verdiepingen, computerbestanden in veiligheid hebben gebracht. Daardoor is in ieder geval een deel van het wetenschappelijk archief gered, net als veel werk van studenten.
ja hequote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:31 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Mensen die er dan serieus op ingaan. Geweldig
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer jij nou in dat gebouw gaat werken zijn we in 1 klap van jou af....
ik weet niet hoor, maar je zou toch verwachten dat een organisatie als TU z'n backups ergens extern opslaat?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_TU_Delft_uitgebrand :
[..]
Data zou gered zijnquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet hoor, maar je zou toch verwachten dat een organisatie als TU z'n backups ergens extern opslaat?
en dus maximaal 24 uur data verloren zijn? (zoals ik het lees zou alles weg zijn)
er was veel eerder al gemeld dat alle data veilig was gesteld.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet hoor, maar je zou toch verwachten dat een organisatie als TU z'n backups ergens extern opslaat?
en dus maximaal 24 uur data verloren zijn? (zoals ik het lees zou alles weg zijn)
Data wordt dubbel opgeslagen, bij industrieel ontwerpen en bij het IRI, heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:37 schreef mkrijt het volgende:
[..]
er was veel eerder al gemeld dat alle data veilig was gesteld.
Dat is ook zo. Op meerdere plaatsen zijn centrale serverruimtes.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:34 schreef mschol het volgende:
[..]
met 4 lichte helicopters en een goed gewicht onder aan de doek, zoals vitrage.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:31 schreef tre het volgende:
[..]
Er zijn tientallen kankergenen bekend, is pas idd een nieuwe bijgekomen maar dat gebeurt een paar keer per jaarZo'n doek lijkt me trouwens voornamelijk erg zwaar worden als het over een heel gebouw moet passen, al was al het erg dun.
Het lijkt me idd ook dat alles redundant is uitgevoerd.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:38 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Data wordt dubbel opgeslagen, bij industrieel ontwerpen en bij het IRI, heb ik begrepen.
Ze hebben expres twee gebouwen gekozen die ver uit elkaar liggen (IRI en IO)quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:40 schreef mkrijt het volgende:
[..]
Het lijkt me idd ook dat alles redundant is uitgevoerd.
Op nu.nl wordt nu gemeld dat de enige hoogwerker die nog aan het blussen was ook gestopt is nu.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:43 schreef bigsmoke19 het volgende:
is er nog wat spannends gebeurt (het brandt natuurlijk nog)
of foto's??
quote:Explosie
Ooggetuigen melden dat rond 13.30 uur aan de linkerkant van het gebouw een explosie plaatsvond waar diverse ramen sneuvelden. Bij het gedeelte dat tot op dat moment nog redelijk intact was, trok de brandweer zich snel terug.
Ook de hoogwerker waar vanaf geblust werd zou de werkzaamheden gestaakt hebben
da's echt een oude foto, denkelijk van voor de ontploffingquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:47 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
Mwoh, Brand is ver voorbij *kan natuurlijk evengoed nog aanwakkeren* Halve pand kan je gewoon als verloren beschouwen dus dat wordt afbreken...
Kan je ff een stream maken van je webcam ofzo? Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vanuit mijn slaapkamer is het ook te zien (Tanthof):
http://royorama.blogspot.com/2008/05/brand-op-de-tu-delft.html
Moest al aan je denken. Had wel verwacht dat jij met een spectaculaire fotoreportage zou komen o.i.d.?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vanuit mijn slaapkamer is het ook te zien (Tanthof):
http://royorama.blogspot.com/2008/05/brand-op-de-tu-delft.html
Rare definitie van live heb jij.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:50 schreef MrLunk het volgende:
25 minuten LIVE Video van de brand bij TU Delft:
http://spacecat90.antville.org/stories/1794816/
in 3 delen...
blij dat iederen eruit was...
verder rustig kijken hoe dit faculteitsgebouw met voorzieningen uit het jaar NUL affikttotop de laatste kelder...
.
Neuh, te lui voor he. Ik ga zo lekker in de tuin zitten!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:53 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Moest al aan je denken. Had wel verwacht dat jij met een spectaculaire fotoreportage zou komen o.i.d.?
Je ziet vanuit hier niet heel veel hoor, gewoon een grote grijze wolk. En nee, ik ben ook niet van plan om naar de TU te gaan, vandaag besloten omdat NIET te doen. Een brand verandert daar niets aanquote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:51 schreef dennus2006 het volgende:
[..]
Kan je ff een stream maken van je webcam ofzo? Ben benieuwd!
Aan de andere kant (op deze foto 'rechts' en dan nog aan de andere kant), was er nog wel brand en vlammen de afgelopen 30 minuten, nog steeds niet uit hoor...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:47 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
Mwoh, Brand is ver voorbij *kan natuurlijk evengoed nog aanwakkeren* Halve pand kan je gewoon als verloren beschouwen dus dat wordt afbreken...
Vanaf mijn werk kan ik vanuit het raam precies de faculteit zien, ik had het idee dat het vrij ver klaar was met branden.. Daarnet zag ik dat er weer een ander deel van het gebouw flink aan het roken was, ik heb het idee dat het overgeslagen is naar een andere vleugel...quote:
Totdat de vriendelijke agenten je even komen vertellen dat je ramen en deuren gesloten moet houden en juist binnen moet gaan zitten vanwege de rookontwikkeling.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Neuh, te lui voor he. Ik ga zo lekker in de tuin zitten!
[..]
Jep, in het deel van het gebouw dat tot nu toe gespaard is gebleven zie ik nu ook vlammen verschijnen.. Begint ook weer steeds heftiger te roken. Leuk als je daar modellen van je ontwerpen hebt staan...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:58 schreef dennus2006 het volgende:
Net hier in vlaardingen was de rookwolk even weg.
Nu komt er weer een dikke wolk bovenuit, daar gaat het weer! :|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |