abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58646936
Lompe mensen hier die blij zijn dat hij thuis blijft

Engelaar is natuurlijk wel een wereldwonder die alle sterren van Italie even wegspeelt
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:37:15 #206
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_58647109
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Verkapt racisme dus.
In ieder geval is zijn handelswijze typisch Nederlands. Seedorf werd hier tot zijn rentree in oranje voortdurend afgezeken, eenmaal terug in oranje was hij een held en nu vind de meerderheid hem weer een eikel.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:40:22 #207
30220 Barca
pi_58647155
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:43 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als dat in het belang van FOK! is, ja
Lever je badge maar in!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:46:08 #208
30220 Barca
pi_58647253
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:21 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Davids . Wat laat die vent nou zien bij Ajax. Net zoals Makaay bij Feyenoord, presteert gewoon middelmatig.
Op het wk was Davids er niet bij. Edgar is van het niveau Wouters. Met Davids had Bassie ook problemen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:49:50 #209
30220 Barca
pi_58647322
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 13:22 schreef RayMania het volgende:

[..]

Lach maar. 20 schoten voor Nederland, 10 voor Portugal. Bal op de lat van Cocu. 62% balbezit voor Nederland, meer corners, meer schoten op goal.

Anyway, Seedorf-topic it is.
Te weinig uitgespeelde kansen, verdedigend uitermate zwak én we speelden hun spel i.p.v. ons spel.

Het is ongelukkig als je wél de kwaliteit hebt. Die hebben we gewoon niet!
pi_58647635
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:28 schreef Elwood1802 het volgende:
Lompe mensen hier die blij zijn dat hij thuis blijft

Engelaar is natuurlijk wel een wereldwonder die alle sterren van Italie even wegspeelt
Engelaar speelt ook op dezelfde positie als Seedorf
pi_58647762
Seedorf voelt zich te goed voor de bank en wilt dus niet mee. Dat is zijn keuze en zijn goedrecht om dat te beslissen. Maar om Van Basten daar de schuld van te geven is belachelijk. Als Van Basten liever met Sneijder, Van Persie en Van der Vaart speelt, is dat toch niet zo vreemd? Lijkt mij geen schande om achter deze jongens op de bank plaats te nemen. En ik vind dat geselecteerd worden voor Oranje nog steeds een eer moet zijn. Als je dat niet vind, dan donder je maar op. Mooi dat Seedorf het nu zegt, want anders had hij straks op het EK voor problemen gezorgd.
pi_58647934
walgelijk dit van seedorf! wel alle oefenduels spelen doen alsof alles goed is en nu dit!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_58647942
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond Van Basten echt een fantastische voetballer, maar hij heeft natuurlijk wel een WK verzaakt. Als we het nou over vedetteneigingen, loyaliteit en mentaliteit hebben, staat hij er een stuk minder op. Als trainer scoort hij ook niet hoog op vakmanschap, ervaring en persoonlijkheid. Techniek had hij zeker, maar dat wordt dan in een trainer gewaardeerd en niet in de voetballers.
Inderdaad, eigenlijk hebben ze wel aardig wat overeenkomsten. Misschien steekt dat?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:23:37 #214
30220 Barca
pi_58647959
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Seedorf voelt zich te goed voor de bank en wilt dus niet mee. Dat is zijn keuze en zijn goedrecht om dat te beslissen. Maar om Van Basten daar de schuld van te geven is belachelijk. Als Van Basten liever met Sneijder, Van Persie en Van der Vaart speelt, is dat toch niet zo vreemd? Lijkt mij geen schande om achter deze jongens op de bank plaats te nemen. En ik vind dat geselecteerd worden voor Oranje nog steeds een eer moet zijn. Als je dat niet vind, dan donder je maar op. Mooi dat Seedorf het nu zegt, want anders had hij straks op het EK voor problemen gezorgd.
En weer zo iemand ... LAAT MAAR!!
pi_58647960
en engelaar MOET absoluut niet mee!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_58647996
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:22 schreef Noshiba het volgende:
walgelijk dit van seedorf! wel alle oefenduels spelen doen alsof alles goed is en nu dit!
Zoveel oefeninterlands speelde Seedorf niet hoor.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58648051
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:23 schreef Noshiba het volgende:
en engelaar MOET absoluut niet mee!
Ik zie Engelaar graag meegaan naar het EK!

Jammer dat Seedorf bedankt maar wel 1 luxeprobleem minder
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:39:14 #218
30220 Barca
pi_58648279
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik zie Engelaar graag meegaan naar het EK!

Jammer dat Seedorf bedankt maar
dat viel te verwachten. Onze fantastische coach weet echt hoe je met spelers om moet gaan. Clown, bedankt!

Het topic "die, die, Bassie, Bassie, die" moet maar weer worden geopend.
pi_58648317
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:39 schreef Barca het volgende:

[..]

dat viel te verwachten. Onze fantastische coach weet echt hoe je met spelers om moet gaan. Clown, bedankt!

Het topic "die, die, Bassie, Bassie, die" moet maar weer worden geopend.
.

Sommige users hier zijn echt om te huilen zeg .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_58648376
Dit is natuurlijk wel een echte domper voor het Nederlands elftal. Maar ik begrijp van Basten best, hij wil namelijk niet een speler erbij die menigmaal beste middenvelder van de Champions league is geweest. Hij wil niet een speler erbij die een voorbeeldfunctie kan vervullen voor het nog zo jonge elftal.
Nou klinklare onzin is het als je het mij vraagt. Deze 87-voudige international is, vooral als een speler achter 1 diepe spits, een uitgelezen man. Maar van Basten kan niet met persoonlijkheden/vedetten omgaan blijkt maar eens te meer. Jammer maar helaas....na afloop zal de conclusie ongetwijfeld zijn dat, als we de knock-out ronde niet halen, we goed gespeeld hadden maar het altijd lastig is tegen grote ploegen en de jonge ploeg weer een ervaring rijker is.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:48:09 #221
30220 Barca
pi_58648506
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

.

Sommige users hier zijn echt om te huilen zeg .
Dank u voor uw compliment!
pi_58648603
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:43 schreef EricT het volgende:
Dit is natuurlijk wel een echte domper voor het Nederlands elftal. Maar ik begrijp van Basten best, hij wil namelijk niet een speler erbij die menigmaal beste middenvelder van de Champions league is geweest. Hij wil niet een speler erbij die een voorbeeldfunctie kan vervullen voor het nog zo jonge elftal.
Nou klinklare onzin is het als je het mij vraagt. Deze 87-voudige international is, vooral als een speler achter 1 diepe spits, een uitgelezen man. Maar van Basten kan niet met persoonlijkheden/vedetten omgaan blijkt maar eens te meer. Jammer maar helaas....na afloop zal de conclusie ongetwijfeld zijn dat, als we de knock-out ronde niet halen, we goed gespeeld hadden maar het altijd lastig is tegen grote ploegen en de jonge ploeg weer een ervaring rijker is.
Volgens mij verdraai je de feiten een beetje.
Van BAsten wilde hem er wel bij hebben, Seedorf had alleen geen basis plaats en daar heeft hij dus nu geen zin meer in.

Ik zou het eerder gek vinden als Seedorf wel opeens een basis plaats zou krijgen tijdens het EK want daar is niet op geoefend. Seedorf zijn recht om daar voor te bedanken maar dit wist hij natuurlijk ook een paar maandjes eerder. Ik ben een fan van Seedorf bij Milan maar dat heeft hij in de afgelopen jaren helaas niet laten zien bij het NL elftal.
pi_58648621
het beste wat het Nederlands elftal had kunnen overkomen.
Seedorf, de man die op beslissende momenten het altijd liet afweten in het Ned. elftal
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:54:03 #224
30220 Barca
pi_58648656
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:51 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Van BAsten wilde hem er wel bij hebben, Seedorf had alleen geen basis plaats en daar heeft hij dus nu geen zin meer in.

Hou jezelf maar voor de gek!
pi_58648683
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:54 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, jij hebt hem wel goed zien spelen bij het NL elftal!
Haal die plaat voor je kop weg.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:59:09 #226
30220 Barca
pi_58648767
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:55 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ja, jij hebt hem wel goed zien spelen bij het NL elftal!
Haal die plaat voor je kop weg.
Ik zeg niet dat ik hem goed heb zien spelen. Wil je het citaat nog even teruglezen? Seedorf is niet gestopt omdat hij geen basisplaats heeft. Seedorf is gestopt omdat hij genoeg heeft van het onvermogen van Bassie om met mensen om te gaan.
pi_58648859
Treurig!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_58648876
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:54 schreef Barca het volgende:

[..]

Hoezo?

Zijn ervaring is de enige meerwaarde waarom hij mee zou kunnen gaan. Maar daar voelt hij blijkbaar niks voor. Klaar toch?

De wereld vergaat niet mensen.
pi_58649081
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:03 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Hoezo?

Zijn ervaring is de enige meerwaarde waarom hij mee zou kunnen gaan. Maar daar voelt hij blijkbaar niks voor. Klaar toch?

En zijn kwaliteiten als voetballer misschien?! Of denk jij dat we starks een solide middenveld hebben staan tegen ploegen als Frankrijk en Italië?!

Dus ja, ik ben bang dat de wereld vergaat!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_58649096
dat er hier nog zoveel supporters zijn van Seedorf verbaast me....
pi_58649102
quote:

[..]

Hoezo?

Er is ooit een lijstje gepost van bijna alle landen die mee doen.
Veel landen hebben 1 of 2 van die 'onbegrijpelijke' keuzes.

Totti italie, etc
Ik weet alleen niet waar dat lijstje stond
pi_58649120
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Er is ooit een lijstje gepost van bijna alle landen die mee doen.
Veel landen hebben 1 of 2 van die 'onbegrijpelijke' keuzes.

Totti italie, etc
Ik weet alleen niet waar dat lijstje stond
Totti heeft gewoon na het WK toch afscheid genomen?
Heeft toch niets met een relatie met de bondscoach te maken?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:13:52 #233
30220 Barca
pi_58649126
quote:

[..]

Hoezo?

Seedorf is niet gestopt omdat hij geen basisplaats heeft. Seedorf is gestopt omdat hij genoeg heeft van het onvermogen van Bassie om met mensen om te gaan.
pi_58649144
quote:

[..]

Ik zou het eerder gek vinden als Seedorf wel opeens een basis plaats zou krijgen tijdens het EK want daar is niet op geoefend. Seedorf zijn recht om daar voor te bedanken maar dit wist hij natuurlijk ook een paar maandjes eerder. Ik ben een fan van Seedorf bij Milan maar dat heeft hij in de afgelopen jaren helaas niet laten zien bij het NL elftal.
Een beetje jammer dat mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben, wel het hoogste woord gaan voeren.
Als je een man als Seedorf bij de selectie haalt moet hij ook spelen, en niet nog even in de laatste vijf minuten van een "friendly" invallen. En van Basten wil hem er niet bij hebben, hij doet gewoon aan klantenbinding door Seedorf op te roepen. Op deze manier wil hij bewerkstelligen wat bij jou dus goed gelukt is, namelijk dat van Basten wel wil maar dat Seedorf bedankt. Seedorf bedankt, maar DOOR van Basten en niet door zichzelf.
Daarna kom je nog met het feit dat Seedorf z'n goede prestaties niet in het NL-elftal etalleert. Als je nooit mag spelen, en belangrijker nog, nooit in dezelfde formatie kan spelen, dan kan je nooit wennen en je kwaliteiten laten zien. Seedorf heeft namelijk zeer veel individuele krachten, maar is bovenal een echte teamspeler.
Je kan dan wel fan zijn, maar je moet toch echt met wat beters komen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58649147
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef DubzOne het volgende:

[..]

En zijn kwaliteiten als voetballer misschien?!
Dit is het Nederlands elftal topic, niet die van AC Milan.
pi_58649162
Sympathieke gozer, die Seedorf. Maar laten we eerlijk zijn, hij heeft in Oranje nooit gepresteerd. Hij is nu ook 2e keus achter Vaart/Sneyder/Persie. Kan me voorstellen dat hij dit niet leuk vind want hij heeft hoe dan ook wel een enorme staat van dienst op clubniveau. Ik denk dat op de achtergrond het Olympisch elftal ook meespeelt. Volgens mij heeft hij daar meer ambitie voor dan voor het grote Oranje.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_58649166
quote:
Als je een man als Seedorf bij de selectie haalt moet hij ook spelen
Dat vind ik dus onzin.
pi_58649180
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef qonmann het volgende:
Jij hebt zeker pas kennis gemaakt met de voetbalwereld?
pi_58649202
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef Pedroso het volgende:
Ik denk dat op de achtergrond het Olympisch elftal ook meespeelt. Volgens mij heeft hij daar meer ambitie voor dan voor het grote Oranje.
quote:
Clarence Seedorf kan zich gaan opmaken voor een voetbalvrije zomer. De middenvelder van AC Milan, die vandaag liet weten zich niet beschikbaar te stellen voor het EK, zal niet worden opgeroepen voor de Olympische Spelen. Dat zei bondscoach Foppe de Haan tegenover Sportweek.
pi_58649218
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef Pedroso het volgende:
Sympathieke gozer, die Seedorf. Maar laten we eerlijk zijn, hij heeft in Oranje nooit gepresteerd. Hij is nu ook 2e keus achter Vaart/Sneyder/Persie. Kan me voorstellen dat hij dit niet leuk vind want hij heeft hoe dan ook wel een enorme staat van dienst op clubniveau. Ik denk dat op de achtergrond het Olympisch elftal ook meespeelt. Volgens mij heeft hij daar meer ambitie voor dan voor het grote Oranje.
Foppe roept hem alleen niet op voor de OS.
Dus Clarence kan vakantie gaan vieren binnekort!
pi_58649234
Heel jammer voor het Nederlands voetbal dat Seedorf niet mee doet. Hij is een speler die een stempel op het team kan drukken. Helaas ziet van Basten het niet in hem zitten. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij heeft bedankt voor de rol die hij door van Basten heeft toegewezen gekregen. Het is te betreuren dat van Basten niet om weet te gaan met vedetten. Dat je in de jeugd van Ajax geen capsones accepteerd is heel normaal. Dat alles voor het teambelang moet wijken kan ik ook nog wel inkomen. Toch is het een hele grote stap om van een jeugdteam over te stappen op een landenteam met de meest ervaren spelers. Dat je het teambelang vooropstelt is heel logisch, maar topspelers mogen toch ook wel hun eigen inbreng hebben. Jammer dat van Basten niets accepteerd van zijn spelers. Het is te betreuren dat hij alle macht heeft en dat de spelers hier slachtoffer van worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat Seedorf niet als een schoothondje behandeld wenst te worden. Toch is het jammer voor het team.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:19:55 #242
30220 Barca
pi_58649256
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat vind ik dus onzin.
Maar als je aangeeft dat je Seedorf een goede speler vindt, die gezien zijn staat van dienst respect verdiend dan moet je ook respect hebben én tonen. Bassie doet dat niet. Hij heeft in al die jaren dus nog niks geleerd.
pi_58649260
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:16 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Jij hebt zeker pas kennis gemaakt met de voetbalwereld?
Hij heeft in het Ned. elftaf zelden goed gepresteerd, ongetwijfeld als gevolg van zijn EGO.
Bij zijn club wil hij wel "in dienst " spelen, bij het Ned. elftal nooit.
En het gaat hier om het Ned. elftal., blij dat hij heeft afgezegd.
pi_58649339
quote:

[..]

Waarom blijf je kwaken over dat hij een basisplaats wilde en daarom niet meegaat?

Seedorf had, geheel terecht, op zn minst een rol van betekenis willen hebben. Dat hoeft niet als basisspeler. Ook als roulatiespeler kun je je als toegevoegde waarde van een elftal voelen.

Basten maakt Seedorf echter keer op keer backup speler! Backup voor gastjes van <25 die nog nooit iets significants hebben gedaan in hun voetbalcarriere. Dan zou ik..en elk ander redelijk denkend mens, ook hebben bedankt.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:26:05 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_58649383
Jammer dat ie afgezegd heeft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:31:29 #246
30220 Barca
pi_58649499
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:20 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hij heeft in het Ned. elftaf zelden goed gepresteerd, ongetwijfeld als gevolg van zijn EGO.
Bij zijn club wil hij wel "in dienst " spelen, bij het Ned. elftal nooit.
En het gaat hier om het Ned. elftal., blij dat hij heeft afgezegd.
Fout, ook bij oranje wil hij in dienst van het team spelen. Echter wil hij wel met respect behandeld worden. Bassie kan mensen niet met respect behandelen.
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:24 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Basten maakt Seedorf echter keer op keer backup speler!
De manier waarop Bassie met hem omgaat is het probleem. Niet dat hij backup is.
pi_58649576
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:14 schreef EricT het volgende:

[..]

Een beetje jammer dat mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben, wel het hoogste woord gaan voeren.
Als je een man als Seedorf bij de selectie haalt moet hij ook spelen, en niet nog even in de laatste vijf minuten van een "friendly" invallen. En van Basten wil hem er niet bij hebben, hij doet gewoon aan klantenbinding door Seedorf op te roepen. Op deze manier wil hij bewerkstelligen wat bij jou dus goed gelukt is, namelijk dat van Basten wel wil maar dat Seedorf bedankt. Seedorf bedankt, maar DOOR van Basten en niet door zichzelf.
Daarna kom je nog met het feit dat Seedorf z'n goede prestaties niet in het NL-elftal etalleert. Als je nooit mag spelen, en belangrijker nog, nooit in dezelfde formatie kan spelen, dan kan je nooit wennen en je kwaliteiten laten zien. Seedorf heeft namelijk zeer veel individuele krachten, maar is bovenal een echte teamspeler.
Je kan dan wel fan zijn, maar je moet toch echt met wat beters komen.

Nederland-Luxemburg basisplaats
Nederland-Slovenië basisplaats
Roemenië-Nederland basisplaats

Goed gespeeld? Een oprechte helaas niet.
De opstellingen waren nagenoeg gelijk zoals van Basten het afgelopen jaar al met praktisch dezelfde mensen speelt in tegenstelling toen hij net begon.

pi_58649650
Dag EK-titel
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:38:04 #249
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58649652
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat ligt dan toch echt voor de volle 100% aan het ego van Seedorf, hij speelt voor het landsbelang, niet voor zichzelf en dat heeft ie na alle jaren als prof nog steeds niet door.
Het is waanzin om een 32-jarige volledige wedstrijden op te sllen.
Jij weet dat, ik weet dat, en van Basten weet dat.
Alleen...Seedorf niet.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:43:16 #250
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_58649791
Gaan we niet missen op het EK. Goed gedaan door v. Basten.
pi_58650216
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:17 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Bij Man Utd viel het wat prijzen betreft inderdaad tegen.
Hoe zou het anders tegen moeten vallen dan? Het gaat in de teamsport voetbal om prijzen.
quote:
Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Van Nistelrooy, maar meer aan de opkomst van Chelsea. Toch won hij nog wel een titel en een FA Cup. Zijn vertrek is wel goed geweest voor Man Utd, hij past niet in de huidige speelwijze.
Eerst was het Arsenal (waar hij in al die jaren slechts 1 keer tegen wist te scoren), daarna Chelsea. Waar het om gaat is dat Man U zo'n beetje de beste club ter wereld was toen hij kwam, toen een club in de marge werd met hier een daar een prijs, om meteen na zijn vertrek weer flink aan de weg te timmeren en weer de beste club ter wereld te worden, zonder andere noemenswaardige personele wijzigingen. Dat heeft allicht met speelstijl te maken, maar hij bepaalt ook de minder succesvolle speelstijl. Dan wordt het een beetje moeilijk verhaal om te betogen dat het ondanks zijn inspanningen zo slecht ging.
quote:
Over Kluivert en Seedorf valt wel te discussiëren vind ik, maar wat betreft Davids ben ik het wel met je eens. Die was op zijn top een aantal jaren wel een echte wereldster en kreeg hier in Nederland niet altijd die waardering.
Seedorf heeft nooit echt lekker gespeeld bij het Nederlands elftal, maar is in clubverband zeker een speler die er staat als het moeilijk wordt. Vorig jaar ook, de grootste horde was Man U, en toen was hij ijzersterk. Kluivert was, toen de Spaanse competitie nog superieur was, een grootheid daar. Het is natuurlijk niet het type spits dat af te meten is aan zijn gemiddelde omdat hij veel meer doet dan loeren op een kansje, maar zelfs dat was uitstekend. En structureel de belangrijkste goals in de moeilijkste wedstrijden maken, en ook nog goals voorbereiden en heel goed meespelen. Maar ja, toen het goed ging had heel Nederland hem in het hart gesloten, toen het even minder ging met het Nederlands elftal was het de schuld van die eigenwijze Surinamers. We wilden immers spelers die vechtlust uitstraalden, ook al waren het mentale zwakkelingen die in de grote wedstrijden niet thuisgaven.

Het is niet eens dat het Nederlandse volk wedstrijdmentaliteit en instelling niet waardeert, ze herkennen het niet eens. Boos kijken, schoppen en mekkeren tegen de scheidsrechter 5 minuten voor tijd, dat wordt voor mentaliteit aangezien. Geconcentreerd blijven zoeken naar de opening (en die heel vaak vinden) geldt als gebrek aan inzet voor het land. Als Van Basten chronisch geblesseerd raakt en opgeeft wordt het een legende, als Kluivert chronisch geblesseerd gaat en niet opgeeft, getuigt dat van de verkeerde instelling. Tja.

Het Nederlandse volk kreeg waar het om gezeurd had, want anders was de KNVB geld tekort gekomen. Op verzoek van het Nederlandse volk werd de technische en mentale klasse uit het Nederlands elftal geweerd, en vakkundigheid uit de technische staf. Het resultaat wat we krijgen na 4 (of 6 jaar want Advocaat was ook de volksvriendelijke keuze) is dan ook het resultaat van de wens van het voetbalvolk.
quote:
Dat Van Basten over het niet selecteren van Davids zei dat hij Wouters toch ook niet meeneemt, dát is wel echt kleineren.
Van Bommel heeft hij ook gekleineerd. Makaay was hem ook zat, terwijl die echt helemaal nooit iets wat ook maar op een conflict leek met een trainer had gehad. Van Basten wappert met zijn autoriteit "wij beoordelen wie dat goed invult" en straft spelers met de bank of thuisblijven wanneer ze hem tegenspreken. Hij compenseert met machtsmiddelen voor zijn gebrek aan natuurlijke autoriteit. En als hij dat dan inhoudelijk moet verdedigen en het ontwijken van de vragen niet goed genoeg door Jansma is voorgekookt, gaat hij van zich afslaan, ten koste van iedereen. Dat kleineren is een bijverschijnsel van zijn manier van werken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58650267
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef qonmann het volgende:
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_58650318
v. Basten is nu niet de meest warme coach, dat is bekend. Hij ziet het in mensen zitten of juist niet. Dat laat hij ook merken naar de spelers toe. Je kan het hier mee eens zijn of niet maar ik kan nog wel wat coaches (Michels, Happel, Cruijff b.v.) die die eigenschap hadden. Hij heeft het volste recht hier toe als het team maar presteerd. Dat hij wat tere zieltjes hiermee kwetst, het zij zo. Alhoewel ik het geval Seedorf wel jammer vindt, het is geen vervelende jongen (volgens mij ook in de groep niet) maar in de top werkt het nu eenmaal zo.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:16:18 #254
30220 Barca
pi_58650535
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:07 schreef Pedroso het volgende:
v. Basten is nu niet de meest warme coach, dat is bekend. Hij ziet het in mensen zitten of juist niet. Dat laat hij ook merken naar de spelers toe. Je kan het hier mee eens zijn of niet maar ik kan nog wel wat coaches (Michels, Happel, Cruijff b.v.) die die eigenschap hadden. Hij heeft het volste recht hier toe als het team maar presteerd. Dat hij wat tere zieltjes hiermee kwetst, het zij zo. Alhoewel ik het geval Seedorf wel jammer vindt, het is geen vervelende jongen (volgens mij ook in de groep niet) maar in de top werkt het nu eenmaal zo.
Wás hij maar duidelijk! Én áls je iets laat merken, doe het dan professioneel!
pi_58651115
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe zou het anders tegen moeten vallen dan? Het gaat in de teamsport voetbal om prijzen.
Hij schopte er nog wel een behoorlijk aantal in, niet onbelangrijk voor een spits. Wel minder waardevol als het geen titels oplevert. Maar zoals je zelf al aangaf, hij doet het bij Madrid goed, dus hij kan het wel
quote:
[..]

Waar het om gaat is dat Man U zo'n beetje de beste club ter wereld was toen hij kwam, toen een club in de marge werd met hier een daar een prijs, om meteen na zijn vertrek weer flink aan de weg te timmeren en weer de beste club ter wereld te worden, zonder andere noemenswaardige personele wijzigingen.
Een club die tweede en derde wordt noem ik geen club in de marge, zeker niet achter een ongeslagen kampioen (Arsenal) of een club met onbeperkt geld (Chelsea). Man Utd was voor Van Nistelrooy kwam dominanter in de competitie, maar de beste ploeg van de wereld vind ik wat ver gaan, dan hadden ze wel meer dan één CL gewonnen. En er hebben sinds het vertrek van Van Nistelrooy wel degelijk andere belangrijke personele veranderingen plaatsgevonden. Vidic en Evra speelden pas nadat Van Nistelrooy weg was hun eerste volledige seizoen, Carrick en Tevez kwamen erbij en Ronaldo heeft zich natuurlijk enorm positief ontwikkeld de laatste twee jaar.
quote:
[..]

Seedorf heeft nooit echt lekker gespeeld bij het Nederlands elftal, maar is in clubverband zeker een speler die er staat als het moeilijk wordt.
Eens, maar hier blijkt in het Nederlands elftal keer op keer niks van. Dan kan ik me wel voorstellen dat Van Basten (niet als eerste bondscoach) voor anderen kiest.

In de omgang met Van Bommel had Van Basten slimmer moeten zijn, en niet hem specifiek eruit moeten pikken na een enigszins teleurstellend WK, waar bijna iedereen matig presteerde. Makaay en Oranje is nooit een gelukkige combinatie geweest, hij had altijd sterke concurrentie en zijn counterspel past gewoon niet bij het Nederlands elftal. Dat hij het bankzitten dan beu is dat kan dan, maar hij zat wel terecht op de bank en zit nu natuurlijk volkomen terecht niet in de voorselectie.

Er zijn ook speler die kritiek uitten en nog steeds geselecteerd worden (Van der Sar, De Zeeuw, Van Nistelrooy) of spelers die nooit wat gezegd hebben en toch vrij plotseling niet meer opgesteld of zelfs niet meer geselecteerd worden (Landzaat, Opdam). Daarin is Van Basten veel te grillig en hij schiet kwa inlevingsvermogen wel tekort. Omdat hij misschien geen behoefte heeft aan een telefoontje met uitleg betekend nog niet dat zijn spelers dat niet hebben.

Ik wil ook niet zeggen dat Van Basten een uitstekende bondscoach is ofzo, of dat hem totaal geen blaam treft. Maar de verantwoordelijkheid voor deze beslissing ligt gewoon bij Seedorf zelf.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')