In ieder geval is zijn handelswijze typisch Nederlands. Seedorf werd hier tot zijn rentree in oranje voortdurend afgezeken, eenmaal terug in oranje was hij een held en nu vind de meerderheid hem weer een eikel.quote:
Lever je badge maar in!quote:
Op het wk was Davids er niet bij. Edgar is van het niveau Wouters. Met Davids had Bassie ook problemen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:21 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Davids. Wat laat die vent nou zien bij Ajax. Net zoals Makaay bij Feyenoord, presteert gewoon middelmatig.
Te weinig uitgespeelde kansen, verdedigend uitermate zwak én we speelden hun spel i.p.v. ons spel.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lach maar. 20 schoten voor Nederland, 10 voor Portugal. Bal op de lat van Cocu. 62% balbezit voor Nederland, meer corners, meer schoten op goal.
Anyway, Seedorf-topic it is.
Engelaar speelt ook op dezelfde positie als Seedorfquote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:28 schreef Elwood1802 het volgende:
Lompe mensen hier die blij zijn dat hij thuis blijft
Engelaar is natuurlijk wel een wereldwonder die alle sterren van Italie even wegspeelt
Inderdaad, eigenlijk hebben ze wel aardig wat overeenkomsten. Misschien steekt dat?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond Van Basten echt een fantastische voetballer, maar hij heeft natuurlijk wel een WK verzaakt. Als we het nou over vedetteneigingen, loyaliteit en mentaliteit hebben, staat hij er een stuk minder op. Als trainer scoort hij ook niet hoog op vakmanschap, ervaring en persoonlijkheid. Techniek had hij zeker, maar dat wordt dan in een trainer gewaardeerd en niet in de voetballers.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Seedorf voelt zich te goed voor de bank en wilt dus niet mee. Dat is zijn keuze en zijn goedrecht om dat te beslissen. Maar om Van Basten daar de schuld van te geven is belachelijk. Als Van Basten liever met Sneijder, Van Persie en Van der Vaart speelt, is dat toch niet zo vreemd? Lijkt mij geen schande om achter deze jongens op de bank plaats te nemen. En ik vind dat geselecteerd worden voor Oranje nog steeds een eer moet zijn. Als je dat niet vind, dan donder je maar op. Mooi dat Seedorf het nu zegt, want anders had hij straks op het EK voor problemen gezorgd.
Zoveel oefeninterlands speelde Seedorf niet hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:22 schreef Noshiba het volgende:
walgelijk dit van seedorf! wel alle oefenduels spelen doen alsof alles goed is en nu dit!
Ik zie Engelaar graag meegaan naar het EK!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:23 schreef Noshiba het volgende:
en engelaar MOET absoluut niet mee!
dat viel te verwachten. Onze fantastische coach weet echt hoe je met spelers om moet gaan. Clown, bedankt!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zie Engelaar graag meegaan naar het EK!
Jammer dat Seedorf bedankt maar
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:39 schreef Barca het volgende:
[..]
dat viel te verwachten. Onze fantastische coach weet echt hoe je met spelers om moet gaan. Clown, bedankt!
Het topic "die, die, Bassie, Bassie, die" moet maar weer worden geopend.
Dank u voor uw compliment!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Sommige users hier zijn echt om te huilen zeg.
Volgens mij verdraai je de feiten een beetje.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:43 schreef EricT het volgende:
Dit is natuurlijk wel een echte domper voor het Nederlands elftal. Maar ik begrijp van Basten best, hij wil namelijk niet een speler erbij die menigmaal beste middenvelder van de Champions league is geweest. Hij wil niet een speler erbij die een voorbeeldfunctie kan vervullen voor het nog zo jonge elftal.
Nou klinklare onzin is het als je het mij vraagt. Deze 87-voudige international is, vooral als een speler achter 1 diepe spits, een uitgelezen man. Maar van Basten kan niet met persoonlijkheden/vedetten omgaan blijkt maar eens te meer. Jammer maar helaas....na afloop zal de conclusie ongetwijfeld zijn dat, als we de knock-out ronde niet halen, we goed gespeeld hadden maar het altijd lastig is tegen grote ploegen en de jonge ploeg weer een ervaring rijker is.
Hou jezelf maar voor de gek!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Van BAsten wilde hem er wel bij hebben, Seedorf had alleen geen basis plaats en daar heeft hij dus nu geen zin meer in.
Ik zeg niet dat ik hem goed heb zien spelen. Wil je het citaat nog even teruglezen? Seedorf is niet gestopt omdat hij geen basisplaats heeft. Seedorf is gestopt omdat hij genoeg heeft van het onvermogen van Bassie om met mensen om te gaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:55 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ja, jij hebt hem wel goed zien spelen bij het NL elftal!![]()
Haal die plaat voor je kop weg.
Hoezo?quote:
En zijn kwaliteiten als voetballer misschien?! Of denk jij dat we starks een solide middenveld hebben staan tegen ploegen als Frankrijk en Italië?!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:03 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Zijn ervaring is de enige meerwaarde waarom hij mee zou kunnen gaan. Maar daar voelt hij blijkbaar niks voor. Klaar toch?
De wereld vergaat niet mensen.
Er is ooit een lijstje gepost van bijna alle landen die mee doen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:03 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Zijn ervaring is de enige meerwaarde waarom hij mee zou kunnen gaan. Maar daar voelt hij blijkbaar niks voor. Klaar toch?
Totti heeft gewoon na het WK toch afscheid genomen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Er is ooit een lijstje gepost van bijna alle landen die mee doen.
Veel landen hebben 1 of 2 van die 'onbegrijpelijke' keuzes.
Totti italie, etc
Ik weet alleen niet waar dat lijstje stond
Seedorf is niet gestopt omdat hij geen basisplaats heeft. Seedorf is gestopt omdat hij genoeg heeft van het onvermogen van Bassie om met mensen om te gaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:03 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hoezo?![]()
Een beetje jammer dat mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben, wel het hoogste woord gaan voeren.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Volgens mij verdraai je de feiten een beetje.
Van BAsten wilde hem er wel bij hebben, Seedorf had alleen geen basis plaats en daar heeft hij dus nu geen zin meer in.
Ik zou het eerder gek vinden als Seedorf wel opeens een basis plaats zou krijgen tijdens het EK want daar is niet op geoefend. Seedorf zijn recht om daar voor te bedanken maar dit wist hij natuurlijk ook een paar maandjes eerder. Ik ben een fan van Seedorf bij Milan maar dat heeft hij in de afgelopen jaren helaas niet laten zien bij het NL elftal.
Dit is het Nederlands elftal topic, niet die van AC Milan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef DubzOne het volgende:
[..]
En zijn kwaliteiten als voetballer misschien?!
Jij hebt zeker pas kennis gemaakt met de voetbalwereld?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef qonmann het volgende:
dat er hier nog zoveel supporters zijn van Seedorf verbaast me....
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef Pedroso het volgende:
Ik denk dat op de achtergrond het Olympisch elftal ook meespeelt. Volgens mij heeft hij daar meer ambitie voor dan voor het grote Oranje.
quote:Clarence Seedorf kan zich gaan opmaken voor een voetbalvrije zomer. De middenvelder van AC Milan, die vandaag liet weten zich niet beschikbaar te stellen voor het EK, zal niet worden opgeroepen voor de Olympische Spelen. Dat zei bondscoach Foppe de Haan tegenover Sportweek.
Foppe roept hem alleen niet op voor de OS.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:15 schreef Pedroso het volgende:
Sympathieke gozer, die Seedorf. Maar laten we eerlijk zijn, hij heeft in Oranje nooit gepresteerd. Hij is nu ook 2e keus achter Vaart/Sneyder/Persie. Kan me voorstellen dat hij dit niet leuk vind want hij heeft hoe dan ook wel een enorme staat van dienst op clubniveau. Ik denk dat op de achtergrond het Olympisch elftal ook meespeelt. Volgens mij heeft hij daar meer ambitie voor dan voor het grote Oranje.
Maar als je aangeeft dat je Seedorf een goede speler vindt, die gezien zijn staat van dienst respect verdiend dan moet je ook respect hebben én tonen. Bassie doet dat niet. Hij heeft in al die jaren dus nog niks geleerd.quote:
Hij heeft in het Ned. elftaf zelden goed gepresteerd, ongetwijfeld als gevolg van zijn EGO.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Jij hebt zeker pas kennis gemaakt met de voetbalwereld?
Waarom blijf je kwaken over dat hij een basisplaats wilde en daarom niet meegaat?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Volgens mij verdraai je de feiten een beetje.
Ik zou het eerder gek vinden als Seedorf wel opeens een basis plaats zou krijgen tijdens het EK want daar is niet op geoefend. Seedorf zijn recht om daar voor te bedanken maar dit wist hij natuurlijk ook een paar maandjes eerder. Ik ben een fan van Seedorf bij Milan maar dat heeft hij in de afgelopen jaren helaas niet laten zien bij het NL elftal.
Fout, ook bij oranje wil hij in dienst van het team spelen. Echter wil hij wel met respect behandeld worden. Bassie kan mensen niet met respect behandelen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:20 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hij heeft in het Ned. elftaf zelden goed gepresteerd, ongetwijfeld als gevolg van zijn EGO.
Bij zijn club wil hij wel "in dienst " spelen, bij het Ned. elftal nooit.
En het gaat hier om het Ned. elftal., blij dat hij heeft afgezegd.
De manier waarop Bassie met hem omgaat is het probleem. Niet dat hij backup is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:24 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Basten maakt Seedorf echter keer op keer backup speler!
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:14 schreef EricT het volgende:
[..]
Een beetje jammer dat mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben, wel het hoogste woord gaan voeren.
Als je een man als Seedorf bij de selectie haalt moet hij ook spelen, en niet nog even in de laatste vijf minuten van een "friendly" invallen. En van Basten wil hem er niet bij hebben, hij doet gewoon aan klantenbinding door Seedorf op te roepen. Op deze manier wil hij bewerkstelligen wat bij jou dus goed gelukt is, namelijk dat van Basten wel wil maar dat Seedorf bedankt. Seedorf bedankt, maar DOOR van Basten en niet door zichzelf.
Daarna kom je nog met het feit dat Seedorf z'n goede prestaties niet in het NL-elftal etalleert. Als je nooit mag spelen, en belangrijker nog, nooit in dezelfde formatie kan spelen, dan kan je nooit wennen en je kwaliteiten laten zien. Seedorf heeft namelijk zeer veel individuele krachten, maar is bovenal een echte teamspeler.
Je kan dan wel fan zijn, maar je moet toch echt met wat beters komen.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat ligt dan toch echt voor de volle 100% aan het ego van Seedorf, hij speelt voor het landsbelang, niet voor zichzelf en dat heeft ie na alle jaren als prof nog steeds niet door.
Het is waanzin om een 32-jarige volledige wedstrijden op te sllen.
Jij weet dat, ik weet dat, en van Basten weet dat.
Alleen...Seedorf niet.
Hoe zou het anders tegen moeten vallen dan? Het gaat in de teamsport voetbal om prijzen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:17 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Bij Man Utd viel het wat prijzen betreft inderdaad tegen.
Eerst was het Arsenal (waar hij in al die jaren slechts 1 keer tegen wist te scoren), daarna Chelsea. Waar het om gaat is dat Man U zo'n beetje de beste club ter wereld was toen hij kwam, toen een club in de marge werd met hier een daar een prijs, om meteen na zijn vertrek weer flink aan de weg te timmeren en weer de beste club ter wereld te worden, zonder andere noemenswaardige personele wijzigingen. Dat heeft allicht met speelstijl te maken, maar hij bepaalt ook de minder succesvolle speelstijl. Dan wordt het een beetje moeilijk verhaal om te betogen dat het ondanks zijn inspanningen zo slecht ging.quote:Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Van Nistelrooy, maar meer aan de opkomst van Chelsea. Toch won hij nog wel een titel en een FA Cup. Zijn vertrek is wel goed geweest voor Man Utd, hij past niet in de huidige speelwijze.
Seedorf heeft nooit echt lekker gespeeld bij het Nederlands elftal, maar is in clubverband zeker een speler die er staat als het moeilijk wordt. Vorig jaar ook, de grootste horde was Man U, en toen was hij ijzersterk. Kluivert was, toen de Spaanse competitie nog superieur was, een grootheid daar. Het is natuurlijk niet het type spits dat af te meten is aan zijn gemiddelde omdat hij veel meer doet dan loeren op een kansje, maar zelfs dat was uitstekend. En structureel de belangrijkste goals in de moeilijkste wedstrijden maken, en ook nog goals voorbereiden en heel goed meespelen. Maar ja, toen het goed ging had heel Nederland hem in het hart gesloten, toen het even minder ging met het Nederlands elftal was het de schuld van die eigenwijze Surinamers. We wilden immers spelers die vechtlust uitstraalden, ook al waren het mentale zwakkelingen die in de grote wedstrijden niet thuisgaven.quote:Over Kluivert en Seedorf valt wel te discussiëren vind ik, maar wat betreft Davids ben ik het wel met je eens. Die was op zijn top een aantal jaren wel een echte wereldster en kreeg hier in Nederland niet altijd die waardering.
Van Bommel heeft hij ook gekleineerd. Makaay was hem ook zat, terwijl die echt helemaal nooit iets wat ook maar op een conflict leek met een trainer had gehad. Van Basten wappert met zijn autoriteit "wij beoordelen wie dat goed invult" en straft spelers met de bank of thuisblijven wanneer ze hem tegenspreken. Hij compenseert met machtsmiddelen voor zijn gebrek aan natuurlijke autoriteit. En als hij dat dan inhoudelijk moet verdedigen en het ontwijken van de vragen niet goed genoeg door Jansma is voorgekookt, gaat hij van zich afslaan, ten koste van iedereen. Dat kleineren is een bijverschijnsel van zijn manier van werken.quote:Dat Van Basten over het niet selecteren van Davids zei dat hij Wouters toch ook niet meeneemt, dát is wel echt kleineren.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:12 schreef qonmann het volgende:
dat er hier nog zoveel supporters zijn van Seedorf verbaast me....
Wás hij maar duidelijk! Én áls je iets laat merken, doe het dan professioneel!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:07 schreef Pedroso het volgende:
v. Basten is nu niet de meest warme coach, dat is bekend. Hij ziet het in mensen zitten of juist niet. Dat laat hij ook merken naar de spelers toe. Je kan het hier mee eens zijn of niet maar ik kan nog wel wat coaches (Michels, Happel, Cruijff b.v.) die die eigenschap hadden. Hij heeft het volste recht hier toe als het team maar presteerd. Dat hij wat tere zieltjes hiermee kwetst, het zij zo. Alhoewel ik het geval Seedorf wel jammer vindt, het is geen vervelende jongen (volgens mij ook in de groep niet) maar in de top werkt het nu eenmaal zo.
Hij schopte er nog wel een behoorlijk aantal in, niet onbelangrijk voor een spits. Wel minder waardevol als het geen titels oplevert. Maar zoals je zelf al aangaf, hij doet het bij Madrid goed, dus hij kan het welquote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe zou het anders tegen moeten vallen dan? Het gaat in de teamsport voetbal om prijzen.
Een club die tweede en derde wordt noem ik geen club in de marge, zeker niet achter een ongeslagen kampioen (Arsenal) of een club met onbeperkt geld (Chelsea). Man Utd was voor Van Nistelrooy kwam dominanter in de competitie, maar de beste ploeg van de wereld vind ik wat ver gaan, dan hadden ze wel meer dan één CL gewonnen. En er hebben sinds het vertrek van Van Nistelrooy wel degelijk andere belangrijke personele veranderingen plaatsgevonden. Vidic en Evra speelden pas nadat Van Nistelrooy weg was hun eerste volledige seizoen, Carrick en Tevez kwamen erbij en Ronaldo heeft zich natuurlijk enorm positief ontwikkeld de laatste twee jaar.quote:[..]
Waar het om gaat is dat Man U zo'n beetje de beste club ter wereld was toen hij kwam, toen een club in de marge werd met hier een daar een prijs, om meteen na zijn vertrek weer flink aan de weg te timmeren en weer de beste club ter wereld te worden, zonder andere noemenswaardige personele wijzigingen.
Eens, maar hier blijkt in het Nederlands elftal keer op keer niks van. Dan kan ik me wel voorstellen dat Van Basten (niet als eerste bondscoach) voor anderen kiest.quote:[..]
Seedorf heeft nooit echt lekker gespeeld bij het Nederlands elftal, maar is in clubverband zeker een speler die er staat als het moeilijk wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |