Zijn spel was de afgelopen 2,5 jaar ook niet zijn beste spel, en het klikt niet goed tussen Seedorf en Sneijder, dus lijkt het me logisch dat Van Basten heeft gekeken naar een vervanger voor hem, omdat Sneijder wel een constante speler is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:58 schreef RayMania het volgende:
Seedorf heeft al 87 interlands. Kun je nagaan als hij de afgelopen 2,5 jaar en nu ook op het EK zou hebben gespeeld. Dan had-ie Van der Sar al dik en breed gepasseerd.
Bij Man Utd viel het wat prijzen betreft inderdaad tegen. Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Van Nistelrooy, maar meer aan de opkomst van Chelsea. Toch won hij nog wel een titel en een FA Cup. Zijn vertrek is wel goed geweest voor Man Utd, hij past niet in de huidige speelwijze.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij voetbalt al een jaar of 7 bij de twee grootste clubs ter wereld, dan vind ik 1 keer een halve finale CL, jaren geleden, wat erg mager. Het was sowieso een enorme dip in het presteren van Man U, die na alleen zijn vertrek ineens weer helemaal over was. Ik vind dat hij bij Real weer een stuk beter is gaan spelen, maar de Spaanse competitie is zeker niet meer de sterkste en de concurrentie liet het natuurlijk ook gewoon ernstig afweten. Het gaat natuurlijk wel om prijzen pakken dus daar wil ik niks aan afdoen, maar Real staat internationaal niet daar waar het hoort.
Over Kluivert en Seedorf valt wel te discussiëren vind ik, maar wat betreft Davids ben ik het wel met je eens. Die was op zijn top een aantal jaren wel een echte wereldster en kreeg hier in Nederland niet altijd die waardering. Dat Van Basten over het niet selecteren van Davids zei dat hij Wouters toch ook niet meeneemt, dát is wel echt kleineren.quote:[..]
Het verschuift ook wel, maar we zitten nu met de erfenis van wat we 4 jaar geleden waardeerden en niet waardeerden. De technisch uitstekende creatieve mentaal sterke voetballers met persoonlijkheid als Seedorf, Kluivert en Davids moest het ontgelden omdat zij niet als een kip zonder kop ronddraafden om vechtlust uit te stralen maar bezig waren met het winnen van een wedstrijd.
Het klikt niet tussen Seedorf en Sneijder? Die twee hebben echt amper samengespeeld in één wedstrijd, de laatste vijf jaar. Zo'n 400 minuten samen, dat is 4,5e wedstrijd. Snap niet waar je oordeel vandaan komt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:13 schreef steninho het volgende:
[..]
Zijn spel was de afgelopen 2,5 jaar ook niet zijn beste spel, en het klikt niet goed tussen Seedorf en Sneijder, dus lijkt het me logisch dat Van Basten heeft gekeken naar een vervanger voor hem, omdat Sneijder wel een constante speler is.
In ieder geval is zijn handelswijze typisch Nederlands. Seedorf werd hier tot zijn rentree in oranje voortdurend afgezeken, eenmaal terug in oranje was hij een held en nu vind de meerderheid hem weer een eikel.quote:
Lever je badge maar in!quote:
Op het wk was Davids er niet bij. Edgar is van het niveau Wouters. Met Davids had Bassie ook problemen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:21 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Davids. Wat laat die vent nou zien bij Ajax. Net zoals Makaay bij Feyenoord, presteert gewoon middelmatig.
Te weinig uitgespeelde kansen, verdedigend uitermate zwak én we speelden hun spel i.p.v. ons spel.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:22 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lach maar. 20 schoten voor Nederland, 10 voor Portugal. Bal op de lat van Cocu. 62% balbezit voor Nederland, meer corners, meer schoten op goal.
Anyway, Seedorf-topic it is.
Engelaar speelt ook op dezelfde positie als Seedorfquote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:28 schreef Elwood1802 het volgende:
Lompe mensen hier die blij zijn dat hij thuis blijft
Engelaar is natuurlijk wel een wereldwonder die alle sterren van Italie even wegspeelt
Inderdaad, eigenlijk hebben ze wel aardig wat overeenkomsten. Misschien steekt dat?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond Van Basten echt een fantastische voetballer, maar hij heeft natuurlijk wel een WK verzaakt. Als we het nou over vedetteneigingen, loyaliteit en mentaliteit hebben, staat hij er een stuk minder op. Als trainer scoort hij ook niet hoog op vakmanschap, ervaring en persoonlijkheid. Techniek had hij zeker, maar dat wordt dan in een trainer gewaardeerd en niet in de voetballers.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Seedorf voelt zich te goed voor de bank en wilt dus niet mee. Dat is zijn keuze en zijn goedrecht om dat te beslissen. Maar om Van Basten daar de schuld van te geven is belachelijk. Als Van Basten liever met Sneijder, Van Persie en Van der Vaart speelt, is dat toch niet zo vreemd? Lijkt mij geen schande om achter deze jongens op de bank plaats te nemen. En ik vind dat geselecteerd worden voor Oranje nog steeds een eer moet zijn. Als je dat niet vind, dan donder je maar op. Mooi dat Seedorf het nu zegt, want anders had hij straks op het EK voor problemen gezorgd.
Zoveel oefeninterlands speelde Seedorf niet hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:22 schreef Noshiba het volgende:
walgelijk dit van seedorf! wel alle oefenduels spelen doen alsof alles goed is en nu dit!
Ik zie Engelaar graag meegaan naar het EK!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:23 schreef Noshiba het volgende:
en engelaar MOET absoluut niet mee!
dat viel te verwachten. Onze fantastische coach weet echt hoe je met spelers om moet gaan. Clown, bedankt!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zie Engelaar graag meegaan naar het EK!
Jammer dat Seedorf bedankt maar
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:39 schreef Barca het volgende:
[..]
dat viel te verwachten. Onze fantastische coach weet echt hoe je met spelers om moet gaan. Clown, bedankt!
Het topic "die, die, Bassie, Bassie, die" moet maar weer worden geopend.
Dank u voor uw compliment!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Sommige users hier zijn echt om te huilen zeg.
Volgens mij verdraai je de feiten een beetje.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:43 schreef EricT het volgende:
Dit is natuurlijk wel een echte domper voor het Nederlands elftal. Maar ik begrijp van Basten best, hij wil namelijk niet een speler erbij die menigmaal beste middenvelder van de Champions league is geweest. Hij wil niet een speler erbij die een voorbeeldfunctie kan vervullen voor het nog zo jonge elftal.
Nou klinklare onzin is het als je het mij vraagt. Deze 87-voudige international is, vooral als een speler achter 1 diepe spits, een uitgelezen man. Maar van Basten kan niet met persoonlijkheden/vedetten omgaan blijkt maar eens te meer. Jammer maar helaas....na afloop zal de conclusie ongetwijfeld zijn dat, als we de knock-out ronde niet halen, we goed gespeeld hadden maar het altijd lastig is tegen grote ploegen en de jonge ploeg weer een ervaring rijker is.
Hou jezelf maar voor de gek!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:51 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Van BAsten wilde hem er wel bij hebben, Seedorf had alleen geen basis plaats en daar heeft hij dus nu geen zin meer in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |