Ja dat kan wel..het gebeurt zelfs overal om je heen op elk momentquote:Op woensdag 14 mei 2008 21:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar uit niets kan toch niet iets onstaan?
Weirdheid zeg maar.. moet dan toch iets zijn geweest( zou je denken he)
Je moet toch ergens beginnenquote:Op donderdag 15 mei 2008 00:05 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad er is Niets, God mag weten hoe dat er uit ziet, maar laten we Niets als een punt(.) voorstellen.
Binnen in dat Niets - ontstaat uit het niets - een mega beuker van een knal. Vergelijk het zegmaar met een muggenscheetje van oud en nieuw... Zo'n minirotje (hoewel dat natuurlijk niet in dat Niets past, maar dat vuurwerk is zeg maar het kleinste explosieve vuurwerk).
En door die explosie ontstaat een heelal.
Met alle respect, de mensheid is nog niet eens in staat om haar eigen aarde te doorgronden, dus het ontstaan van het heelal uitdokteren is wel een 'paar' leveltjes te ver
Het is idd maar een theorie,daarom had ik er ook denkt men tussen haakjes bij gezetquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wetenschappers snappen het op dat punt ook allemaal niet meer en om o.a. het klootjesvolk gerust te stellen hebben ze maar een oerknal bedacht.
http://www.freewebs.com/achja/China.mp3quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:58 schreef Schunckelstar het volgende:
je kon inbellen met een vraag,
en er belde een ontzettende dwaas op die onder luid geschreeuw de situatie in china onder de aandacht wilde brengen![]()
ha ha,prachtigquote:Op donderdag 15 mei 2008 10:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
http://www.freewebs.com/achja/China.mp3
http://www.freewebs.com/achja/Zwoogie%20Nova.mp3
Copy paste in browser of save as
Rudeonline 2.0quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wetenschappers snappen het op dat punt ook allemaal niet meer en om o.a. het klootjesvolk gerust te stellen hebben ze maar een oerknal bedacht.
"Maar een theorie" is een stompzinnige opmerking in een wetenschappelijke context.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Het is idd maar een theorie,daarom had ik er ook denkt men tussen haakjes bij gezet
al denk ik niet dat ze de oerknal bedacht hebben om het klootjesvolk gerust te stellen![]()
ik ben dan ook geen wetenschapper,en hoe je het ook wend of keert,het is niet 100% bewezen dus nog maar een theoriequote:Op zaterdag 17 mei 2008 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Maar een theorie" is een stompzinnige opmerking in een wetenschappelijke context.
Dat is nu juist het hele punt. Er is nooit iets '100% bewezen' in de wetenschap. Er is geen punt waarop een theorie '100% bewezen' is en daarom een feit o.i.d.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:33 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik ben dan ook geen wetenschapper,en hoe je het ook wend of keert,het is niet 100% bewezen dus nog maar een theorie
Niettemin heeft het begrip theorie in de wetenschap een hele andere betekenis dan in het dagelijks leven. In de wetenschap is een theorie een hypothese die is getoetst aan de beschikbare feiten, en blijkt te kloppen. Dus een wetenschappelijke theorie bagatelliseren omdat het 'maar' een theorie is, snijdt geen hout.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:33 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik ben dan ook geen wetenschapper,en hoe je het ook wend of keert,het is niet 100% bewezen dus nog maar een theorie
Veel mensen misschien wel, maar nauwelijks deskundigen. Het is ook niet zo relevant of mensen het 'er mee eens zijn', maar meer of ze gegevens kunnen publiceren die de theorie falsificeren.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 18:33 schreef Schunckelstar het volgende:
dat is waar,maar er zijn ook veel mensen die het niet met die theorie eens zijn,dus om te zeggen dat in de wetenschap een theorie altijd voor waar word aangenomen klopt niet,dat bedoelde ik met die "maar""...
en ik zei het al,ik ben geen wetenschapper,dus zoveel verstand heb ik niet van
ik snap het,en het was een slechte woordkeuze,dat heb ik nou ook wel doorquote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Veel mensen misschien wel, maar nauwelijks deskundigen. Het is ook niet zo relevant of mensen het 'er mee eens zijn', maar meer of ze gegevens kunnen publiceren die de theorie falsificeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |