Ronald was dat tochquote:Op zondag 25 mei 2008 22:29 schreef Ole het volgende:
wat zegt die Frank allemaal?
Hij was toen 20 jaar.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef Palmboom313 het volgende:
was seedorf toen 16 jaar
Nee, de Boer zei dat Clarence 16 was toen hij in de basis kwam bij Ajax, in 92/93 dusquote:Op zondag 25 mei 2008 22:37 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Oke de boer is gewoon onduidelijk te verstaan
Zeker, ik ben dan ook benieuwd hoe ze er nu op terug kijken, komen ze ook in de uitzending?quote:Op zondag 25 mei 2008 22:38 schreef BB-King het volgende:
Davids en Seedorf zijn wel veranderd in die 10 jaar.
Zeker qua gedrag... de wijsheid komt met de jaren zoals ze zeggen.
quote:
nee helaasquote:Op zondag 25 mei 2008 22:39 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zeker, ik ben dan ook benieuwd hoe ze er nu op terug kijken, komen ze ook in de uitzending?
Vergeet ook niet dat het echt jonge spelers waren die al bij de top speelde toen.
quote:De hoofdrolspelers spreken openlijk over de gang van zaken bij het Nederlands Elftal en bij Ajax. Met Ronald de Boer, Winston Bogarde, de toenmalige bondscoach Guus Hiddink en Maarten Oldenhof, de algemeen directeur van Ajax uit die periode.
Inderdaad. Dat fantastische avontuur bij Chelsea was natuurlijk geslaagd in dat opzichtquote:Op zondag 25 mei 2008 22:46 schreef Ronaldsen het volgende:
die bogarde is gewoon nog steeds een brother
Wat zijn het eigenlijk ook allemaal geldwolven die profvoetballers
Inderdaad, beetje een huilie verhaal van jongens die net kwamen kijken en meteen een grote bek en sterallures.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:45 schreef VoreG het volgende:
Het is ook volkomen belachelijk wat Bogarde en consorten beweerden. Blind/De Boer/Litmanen etc etc waren de topmannen van de ploeg, gearriveerde spelers, Winter en Rijkaard verdienden bijvoorbeeld ook net zo veel.
Bogarde, Davids, Kluivert waren jochies die net kwamen kijken
Inderdaad zeg, wat een koekenbakker.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:51 schreef VoreG het volgende:
Bogarde zit nog steeds in het calimero complex. Mijn god wat een zielig ventje is dat zeg, alles wat niet donker is is verkeerd, hij neemt net nog niet het woord slavendrijvers in de mond.
hij heeft uiteindelijk 3 jaar lang 50.000 euro per WEEK gekregen door met de jeugd mee te trainenquote:Op zondag 25 mei 2008 22:54 schreef Tommeke het volgende:
Mooi huis heeft ie wel geregeld met een paar jaar bankzitten
Inderdaad, hier is hij goed in. Als presentator van Studio Sport vind ik hem veel te warrig.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Leuk programma wel, dit kan Tom Egbers dan weer wel.
Dat zijn ze toch wel gewend in Cyprus?quote:Op zondag 25 mei 2008 22:55 schreef Falco het volgende:
Beetje raar van zo'n Brabo om tegen Cyprus een bom op het veld te gooien
vond het wel meevallen, vooral voor een 17-jarig blaag, en het wáren domme vragenquote:Op zondag 25 mei 2008 22:57 schreef qonmann het volgende:
Dat Seedorf zo onbeschoft was ..was het al weer vergeten
eens , doet ie goedquote:Op zondag 25 mei 2008 22:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand een deal sluit zonder mij daarover te informeren. Al weet ik niet of ik het zo zou opblazen. Ik ben wel een principieel mannetje.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:01 schreef Fukjoeman het volgende:
BogardeOppercalimero. De Croky-affaire slaat dus echt helemaal nergens op eigenlijk. Een paar spelers zorgen voor 500.000 en dan ga je janken over je image op een plaatje
?
Flikker toch op man.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, het latente racisme komt bij sommige Fokkers weer naar boven.
Let wel: kolonialisme was een heel genuanceerd verschijnsel. Daar zijn dat soort gasten van bewust.
Heb je die hele soap wel gevolgd en uberhaupt de carriere van Bogarde? Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ah, het latente racisme komt bij sommige Fokkers weer naar boven.
Kan Bogarde helemaal begrijpen. Dat andere spelers voor jou gaan beslissen is van de zotte, kan me goed voorstellen dat je dat heel principieel opvat. Zo van "ik let nu voortaan goed op, ik laat me nooit meer over me heen lopen".
Let wel: kolonialisme was een heel genuanceerd verschijnsel. Daar zijn dat soort gasten van bewust.
Inderdaad, dit wel.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Het is jammer dat ze niet meerderen hebben geinterviewd. Bogarde heeft de schijn tegen, daar kan ik mee in komen.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Flikker toch op man.![]()
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Bij Bogarde ging het altijd alleen maar over geld verdienen en jezelf behangen met goud en heeft het nooit ergens anders om gedraaid.
Dat hij daar later een zwart/wit-tintje aan probeert te geven is pure geschiedsvervalsing.
Je bedoelt dat het een geldbeluste man is?quote:Op zondag 25 mei 2008 23:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heb je die hele soap wel gevolgd en uberhaupt de carriere van Bogarde? Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.
Voor het gemak even vergeten dat een Blind, de boer, rijkaard, etc een aantal jaren verder waren en dus nogal logisch dat die meer verdienen.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:11 schreef Klopkoek het volgende:
Winter en Rijkaard waren afzwaaiende spelers. Ik kan goed begrijpen dat Bogarde het als ene prestigestrijd zag tussen zijn cluppie en zijn blanke generatiegenoten.
Kluivert schijnt er wel wat over te zeggen in zijn biografie heb ik gehoord maar toen was hij al over zijn hoogtepunt heen. Misschien vertekend dat. Even naschoppen.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:16 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Voor het gemak even vergeten dat een Blind, de boer, rijkaard, etc een aantal jaren verder waren en dus nogal logisch dat die meer verdienen.
Seedorf was fucking 16 bij zijn debuut en kluivert 17 ofzo.
Een jaar later de CL (uit het niks?) gek dat je dan nog je jeugdcontrract hebt.
Dat blank zwart is echt een kutsmoes om zijn geld verlangen goed te praten.
Gek ook dat je nooi Seedorf, davids of kluivert over dit ziet klagen en dat bogarde opeens voor hun allemaal kan praten.
Altijd geweest. Middelmatige voetballer die het geluk heeft gehad bij Ajax in 95 en 96 naam te kunnen maken endaarna die naam alleen maar verzilverd (of in zijn geval: vergoud) heeft zonder ooit nog iets te presteren.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:14 schreef Klopkoek het volgende:
Je bedoelt dat het een geldbeluste man is?
Behoorlijk ja. En ook nog een die overal racisme in zag, bij elke club kreeg hij ruzie. Het vreemd vinden dat een 17 jarige jochies als Seedorf/Davids niet zoveel verdienen als een Blind en Litmanen (de steunpilaren van het wereldteam Ajax) en het vervolgens gaan ophangen aan racisme getuigt niet echt van veel realiteitszin.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het een geldbeluste man is?
Vergeet ook niet dat o.a. door Cohen en Frank en Ronald die spelers nu hun eigen rechten bezitten.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind het ook een beetje erg veel gezeur van Bogarde. Zeker over dat crocky verhaal. Zeg dan gewoon tegen ronald de boer ik vind het niet ok dat je dat geregeld hebt zonder ons te informeren. Maar wel top dat je zoveel voor alle spelers geregeld hebt.
Dat soort gasten zien overal koloniale structuren in. Ik begrijp het wel hoe dat zo komt. Vooral omdat kolonialisme vaak niet iets was van puur blank tegen zwart. Het is een pijnlijke historie (90% van de Surinaamse bevolking stammen van slaven af) zonder dat je het makkelijk kunt vatten.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:20 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind het ook een beetje erg veel gezeur van Bogarde. Zeker over dat crocky verhaal. Zeg dan gewoon tegen ronald de boer ik vind het niet ok dat je dat geregeld hebt zonder ons te informeren. Maar wel top dat je zoveel voor alle spelers geregeld hebt.
Na verloop van tijd in deze andere tijden, begon ik Bogarde te begrijpen.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:46 schreef Ronaldsen het volgende:
die bogarde is gewoon nog steeds een brother
Wat zijn het eigenlijk ook allemaal geldwolven die profvoetballers
Bogarde zegt zelf dat hij in de middelste schaal zat. Dat maakt hem weer minder verdacht.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:23 schreef VoreG het volgende:
[..]
Behoorlijk ja. En ook nog een die overal racisme in zag, bij elke club kreeg hij ruzie. Het vreemd vinden dat een 17 jarige jochies als Seedorf/Davids niet zoveel verdienen als een Blind en Litmanen (de steunpilaren van het wereldteam Ajax) en het vervolgens gaan ophangen aan racisme getuigt niet echt van veel realiteitszin.
Overigens erg jammer dat je heel veel mensen hier van racistische gedachtengangen beschuldigd.
Als iemand het snapt zijn het de boertjes wel.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:25 schreef maril het volgende:
[..]
Na verloop van tijd in deze andere tijden, begon ik Bogarde te begrijpen.
Ik ben bang dat Ronald de Boer het nog steeds niet door heeft,
Bogarde wilde zn eigen leven bepalen, die chipscontract is hem in de maag gesplitst, een trotse
man die Winston
Dat is nou juist jouw probleem. Ergens een topic binnenvallen met een boute uitspraak zonder een clou te hebben waar het over gaat.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:27 schreef Klopkoek het volgende:
Wie die constellatie dan heeft veroorzaakt heb ik geen idee over.
Des te meer kan ik de scheve gezichten begrijpen van Bogarde en de zijnen als vervolgens de Boer zich laat lenen voor stroman van het bestuur.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:24 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat o.a. door Cohen en Frank en Ronald die spelers nu hun eigen rechten bezitten.
Voor die tijd kon de club gewoon beslissen wie met zijn kop waar kwam als die onder contract bij de club staan.
Cohen en ´zonen´hebben tot haat van velen maar voordelig voor de spelers heel veel betekend voor hun rechten en dat stond op dat punt in de kinderschoenen.
20, blijkbaar.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
vond het wel meevallen, vooral voor een 17-jarig blaag, en het wáren domme vragen
Als je niet leest dan houdt het snel op.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Des te meer kan ik de scheve gezichten begrijpen van Bogarde en de zijnen als vervolgens de Boer zich laat lenen voor stroman van het bestuur.
Uit de documentaire blijkt toch ook niet wie de veroorzaker was? Alleen dat het heel lang speelde bij Ajax.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is nou juist jouw probleem. Ergens een topic binnenvallen met een boute uitspraak zonder een clou te hebben waar het over gaat.
Verdiep je dan eerst eens in de achtergronden.
Ik hoef jou verhaal niet te lezen ik heb gezien wat ik heb gezien en gehoord.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:28 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als iemand het snapt zijn het de boertjes wel.![]()
Lees anders nog even mijn verhaal eerder
Je bedoelt consternatie.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bogarde zegt zelf dat hij in de middelste schaal zat. Dat maakt hem weer minder verdacht.
'racisme' was geen goede term van mij, het is meer dat je het moet kunnen voorstellen en dat er een kern van waarheid in kan zitten. In de zin dat het op een gegeven moment een self-fullfilling prophecy wordt. Wie die constellatie dan heeft veroorzaakt heb ik geen idee over.
De boer gaat lopen onderhandelen over het geld en dan wordt je opeens onder druk gezet om vooral te ondertekenen. Kun je alleen maar kiezen uit de smaken 'ja of nee' zonder enige voorcommunicatie. Gewoonweg idioot.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:33 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Als je niet leest dan houdt het snel op.
1 bron is genoeg?quote:Op zondag 25 mei 2008 23:34 schreef maril het volgende:
[..]
Ik hoef jou verhaal niet te lezen ik heb gezien wat ik heb gezien en gehoord.
De boer is ook geldbelust, en of Bogarde dat wel of niet is , maakt mij in principe geen flikker uit, het gaat mij om R de Boer die Bogarde en contract in de maag splitst, en dat mensen hier dan vinden dat hij een calimero is, swa.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
1 bron is genoeg?![]()
Je zou wetenschapper moeten worden.
Volgens mij ging het bij Bogarde ook niet primair om het geld. Dat was slechts een manier om de 'blanke onderdrukker' terug te pakken. De man is compleet geobsedeerd door rassenverhoudingen.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:58 schreef TornadoDK het volgende:
Bogarde die zegt het ging niet om het geld komt lekker geloofwaardig over
Marcel Rözer de journalist die deze docu heeft gemaakt is een goede.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ah, nog zo iemand die achteraf denkt dat Bogarde destijds zo dacht.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:58 schreef djnospinzone het volgende:
Volgens mij ging het bij Bogarde ook niet primair om het geld. Dat was slechts een manier om de 'blanke onderdrukker' terug te pakken. De man is compleet geobsedeerd door rassenverhoudingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |