Geen één prijs gewonnen bij Feyenoord, maar ondanks zijn doelpunten en assists toch bij een mooie club beland. Huntelaar heeft wel prijzen gewonnen (in een minder aantal seizoenen), dus waarom zou hij geen mooie transfer kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
uiteraard ook, en als hij in het buitenland in een 2 spitsen systeem komt is wat assist kunnen geven ook handig. Daarbij was Kuijt ook gewoon een goed scorende spits.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:54 schreef RayMania het volgende:
[..]
Geen één prijs gewonnen bij Feyenoord, maar ondanks zijn doelpunten en assists toch bij een mooie club beland. Huntelaar heeft wel prijzen gewonnen (in een minder aantal seizoenen), dus waarom zou hij geen mooie transfer kunnen krijgen?
Huntelaar heeft ook redelijk wat assists gegeven voor een spits, zie OP. Na Suárez en Sulejmani de meeste assists voor een aanvaller/spits dit seizoen. Maar dat zal wel weer onzin zijn.
Liverpool zal de KNVB bekerwinst van Utrecht, alsmede de behaalde finale, heus meegewogen hebben. Verantwoordelijkheid en dragend vermogen zijn heel belangrijk. Huntelaar spijbelt wat dat betreft geregeld.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 19:54 schreef RayMania het volgende:
[..]
Geen één prijs gewonnen bij Feyenoord, maar ondanks zijn doelpunten en assists toch bij een mooie club beland. Huntelaar heeft wel prijzen gewonnen (in een minder aantal seizoenen), dus waarom zou hij geen mooie transfer kunnen krijgen?
Huntelaar heeft ook redelijk wat assists gegeven voor een spits, zie OP. Na Suárez en Sulejmani de meeste assists voor een aanvaller/spits dit seizoen. Maar dat zal wel weer onzin zijn.
Nergensquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
![]()
waar beweer ik dat hij geen mooie transfer krijgt? Volgens mij beweer ik in deze reeks zelfs het tegenovergestelde. Het enige wat ik deed is de onzin over Kuijt counteren. Die wordt me wat te vaak als een derderangs spits weggezet hier
Zal de toekomstige nieuwe club van Huntelaar de bekerwinsten van 2006 en 2007 en de drie daarbij horende doelpunten in de finales meenemen in een beslissing?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:04 schreef okee6 het volgende:
[..]
Liverpool zal de KNVB bekerwinst van Utrecht, alsmede de behaalde finale, heus meegewogen hebben. Verantwoordelijkheid en dragend vermogen zijn heel belangrijk. Huntelaar spijbelt wat dat betreft geregeld.
De tijden zijn veranderd. Nu heeft men liever wegwerpspelers, puur voor de handel. Spelers van grote kwaliteit zullen steeds minder uit ontwikkelingsland Nederland komen. Ik denk dat Huntelaar zijn handen dicht mag knijpen als hij een grote keuze voor zijn neus krijgt. Ajax ook trouwens.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:12 schreef RayMania het volgende:
Zal de toekomstige nieuwe club van Huntelaar de bekerwinsten van 2006 en 2007 en de drie daarbij horende doelpunten in de finales meenemen in een beslissing?
Ik denk dat topclubs ook echt wel zien dat dat ondermaats is voor de grootste club van Nederland.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:12 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nergens. My bad.
[..]
Zal de toekomstige nieuwe club van Huntelaar de bekerwinsten van 2006 en 2007 en de drie daarbij horende doelpunten in de finales meenemen in een beslissing?
Jij doet net alsof jij weet wie Real Madrid beheert, maar dat weet jij niet. Ook ik weet dat niet. Misschien was de eigenaar van Madrid gebaat bij geen CL-deelname van Ajax, tegenwoordig kun je elk scenario schrijven. Het is niet meer zoals vroeger, speler is goed, prima aanwinst voor de topclub. Er zijn nog maar een paar syndicaten die geld rondschuiven en als je interessant bent voor een werktaak daar, dan mag je komen. Ik denk niet dat het Ajax-beursvehikel interessant genoeg is om dik geld mee te verdienen. Ajax doet kortom niet mee.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat klopt okee6, als vorig jaar ons iets is geleerd is het wel dat Ajax geen spelers aan topclubs verkoopt!
Ik wacht nog steeds op de eerste topclub die zich voor Huntelaar meldt. Vorig jaar zouden er twee topclubs komen vechten om hem, maar haakten ze om mysterieuze redenen af.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
als vorig jaar ons iets is geleerd is het wel dat Ajax geen spelers aan topclubs verkoopt!
quote:Huntelaar alleen weg voor echte top
Door MAARTEN WIJFFELS
NOORDWIJK - Dat Ajax komend seizoen weer geen Champions League speelt, is voor Klaas Jan Huntelaar geen reden om aan te sturen op een vertrek deze zomer. ,,Ik zie er ook een uitdaging in om volgend seizoen te proberen met Ajax de UEFA Cup te winnen,’’ zegt Huntelaar. ,,Zoals er voor mij sowieso nog het nodige te winnen valt in Amsterdam. Ik ben bijvoorbeeld nog geen kampioen van Nederland geworden. En die ambitie heb ik wel.’’
Op weg naar het EK met het Nederlands elftal krijgt Huntelaar dagelijks vragen over hoe dichtbij een vertrek naar het buitenland is. ,,Geruchten in de media zijn er volop,’’ leest ook de spits.
,,Maar er speelt dus echt he-le-maal niets momenteel. Ook komend seizoen speel ik bij Ajax. Dat wordt alleen anders als er een club komt uit de Europese top die mij echt het gevoel geeft dat ze me willen hebben. Een club ook waar mijn kwaliteiten volledig worden benut. In dat geval hoop ik dat Ajax mee wil werken aan een transfer, ondanks het feit dat ik hier nog een contract voor twee jaar heb. Maar je praat dan over hooguit tien, twaalf topclubs waarvan iedereen de namen kan invullen. Voor een club onder die absolute top ga ik Ajax niet inruilen. De leiding weet dat. Ook Van Basten heb ik dat verteld.’’
Het EK ziet Huntelaar als een podium ‘om je internationaal goed te kunnen laten zien.’ ,,Daar is het dit seizoen nog niet van gekomen door de vroege Europese uitschakeling met Ajax. Ik kijk uiteraard uit naar het EK. Ben erop gebrand om daar goed te presteren. Maar dat is iets anders dan dat je vooraf al redeneert: het EK moet mijn springplank worden naar het buitenland.’’
Klaas Jan Huntelaar kent de verhalen van collega-internationals dat het niveau in buitenlandse competities zoveel beter is dan in de eredivisie. En dat hij daarom eigenlijk snel weg moet uit Nederland.
Maar ook daar wordt de spits uit de Achterhoek niet onrustig van. ,,Dat komt omdat ik ook regelmatig met Jaap Stam over dat thema heb gepraat,’’ verduidelijkt Huntelaar.
,, Jaap zei altijd: er zit verschil tussen eredivisie en buitenland, maar het is zeker niet zo groot als wel wordt beweerd. Waar het volgens mij veel meer om gaat is dat je als speler zelf je grenzen verlegt en nieuwe doelstellingen neerlegt die je wilt halen. En dat kan volgend seizoen ook nog prima bij Ajax.’’
Mwah, 12 vind ik nog heel wat..quote:. Maar je praat dan over hooguit tien, twaalf topclubs waarvan iedereen de namen kan invullen
Alleen Atletico hoort er niet bij en heel misschien Groningen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mwah, 12 vind ik nog heel wat..
Liverpool
Chelsea
Arsenal
Manchester United
AC Milan
Inter Milan
Juventus
FC Barcelona
Real Madrid
Atletico Madrid
Bayern Munchen
FC Groningen
Zoiets..?
Ja, en als je de top 12 van beste restaurants van Nederland bedoelt dan kan die ook bij de Liberije aan de slag maar het gaat nu eenmaal over topclubs...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:07 schreef mcyodogg het volgende:
Als ie de top 12 van de UEFA Ranking bedoeld, dan is zelfs PSV een optie
I lolledquote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:11 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Ja, en als je de top 12 van beste restaurants van Nederland bedoelt dan kan die ook bij de Liberije aan de slag maar het gaat nu eenmaal over topclubs...
Begin dan eens met het kopen van een fatsoenlijke keeper, geld is er toch wel. En om on topic te blijven; Huntelaar vraagt natuurlijk ontzettend veel diensten, zelfs Heitinga moet zijn taken waarnemen. Het is gewoon zonde van het elftal, in Europa kun je met één spits niet ver komen. Zelfs niet met ellebogen-werk. Huntelaar doet er zelf alles aan, hij zal afhankelijk blijven, en Ajax dus evenzo. Nou ja men moet het zelf maar weten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klopt alweer als een bus okee6, de verdediging van Ajax is inderdaad uitmuntend!
Jammer voor Huntelaar ja want Ruud hoort gewoon op #1 te staan.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
Wat verwachten de criticasters okee6 en Weltschmerz van het EK met Huntelaar?
Als hij tenminste aan spelen toekomt, want Ruud staat natuurlijk op #1.
Ik verwacht sowieso niks van het EK. Maar als Huntelaar speelt zal hij weer in de zak zitten van de betreffende verdediging.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
Die zal ook wel weer aldoor het eindpunt van de aanval zijn, en meestal niet omdat de bal in het netje ligt. Het is een betere versie van Huntelaar, beweeglijker vooral. Maar mentaal ook zwak en totaal ongeschikt om combinatievoetbal mee te spelen.quote:Als hij tenminste aan spelen toekomt, want Ruud staat natuurlijk op #1.
Ja, een jeudkeeper is echt doodzonde numero uno, en hij ontwikkeld zich zeer matig ja. Houdt vooral geen penalty´s tegen en heeft ook geen punten voor Ajax gepakt dit seizoen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Begin dan eens met het kopen van een fatsoenlijke keeper, geld is er toch wel. En om on topic te blijven; Huntelaar vraagt natuurlijk ontzettend veel diensten, zelfs Heitinga moet zijn taken waarnemen. Het is gewoon zonde van het elftal, in Europa kun je met één spits niet ver komen. Zelfs niet met ellebogen-werk. Huntelaar doet er zelf alles aan, hij zal afhankelijk blijven, en Ajax dus evenzo. Nou ja men moet het zelf maar weten.
Verder gewoon dramatisch wat mij betreft.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:12 schreef De_Ananas het volgende:
Goede aanval, goede goal.
Erg sterk aan de bal.
En als van Nistelrooij meteen in de eerste wedstrijd blesseert raakt, zet jij dan Kuyt of Vennegoor de rest van de wedstrijden in de basis?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
daarom zei ik ook in het EK forum dat Van Basten hem beter thuis kan laten en een verdediger moet behouden. Ruud is de eerste spits en als invaller komt toch Vennegoor.
Voor de rest zwaar klote.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:12 schreef De_Ananas het volgende:
Goede aanval, goede goal.
Erg sterk aan de bal.
Hij kreeg me ook een partijtje kutballen in de eerste helft.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Verder gewoon dramatisch wat mij betreft.
Wat voor de één een bespeelbare bal is, is voor de ander een onmogelijke bal. De één kan namelijk goed voetballen, en de ander niet.quote:Op zondag 25 mei 2008 00:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Er is geen enkele spits in de wereld die in de punt van de aanval, tegen twee man, met weinig bespeelbare ballen, een goede wedstrijd kan spelen.
Klopt, tegenstanders die zoveel ruimte en tijd weggeven dat de bal niet hard hoeft te worden ingespeeld, die niet in zijn nek zitten, die hem meerdere keren uit de dekking laten wegsluipen, die niet te hoog springen en niet te hard kunnen lopen.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:05 schreef mcyodogg het volgende:
Zoals Ray zegt, tegen bepaalde tegenstanders is hij de ideale spits.
Tegen een team als Italie denk ik dat je meer hebt aan creatieve aanvallers als van Persie.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:47 schreef RayMania het volgende:
Mja, komt ook door het extreme verdedigende spel van Oekraïne.
We moeten hopen dat Italië en Frankrijk wel behoorlijke aanvallende intensies hebben, dan komen spitsen als Huntelaar en Van Nistelrooij meer uit de verf.
Alleen iets voor in de poulewedstrijdenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
Als hij tenminste aan spelen toekomt, want Ruud staat natuurlijk op #1.
quote:‘Juventus wil Huntelaar hebben’
AMSTERDAM - Juventus gaat serieus werk maken van Ajax-goalgetter Klaas-Jan Huntelaar. Corrière dello Sport meldt dat de Italiaanse grootmacht zijn selectie wil verjongen en de international is één van de voornaamste kandidaten.
Eerder legde Juventus al Amauri vast, maar daar staat tegenover dat David Trezeguet misschien zijn laatste wedstrijden heeft gespeeld. De krant meldt namelijk dat Barcelona zeer serieuze interesse heeft in de Franse spits. Huntelaar zou het gat op moeten vullen dat Trezeguet achterlaat.
Zou de Amsterdamse spits echter besluiten om niet op het Italiaanse aanbod in te gaan dan zijn Bafétimbi Gomis van Saint-Etienne (die indruk maakte bij zijn debuut voor de Franse nationale ploeg) en Fabio Quagliarella (Udinese) de belangrijkste alternatieven.
Overigens wil Ajax maar wat graag zijn reserve-aanvoerder langer aan zich binden. De Amsterdammers proberen al enkele weken het in 2010 aflopende contract van Huntelaar te verlengen. De aanvaller heeft zelf aangegeven de hoofdstad deze zomer niet perse te verlaten.
Hij heeft verteld dat hij zijn besluit na het EK gaat nemenquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:33 schreef Triptamine het volgende:
Dat ie is gauw zijn keuze bekend maakt. Ik word een beetje leip van dit "blijft ie of blijft ie niet" gezeik![]()
En dan blijven graag, Klaas is een held
Als hij speeltijd krijgt, is ie meer in the picture dan in het gehele jaar met Ajax. Dan komt er allicht een betere club voor hem.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:37 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hij heeft verteld dat hij zijn besluit na het EK gaat nemen
quote:Gesprekken Huntelaar en Ajax lopen vast: Gelimiteerde transfersom struikelblok.
door onze speciale verslaggevers
LAUSANNE - Een breuk tussen Klaas-Jan Huntelaar (24) en Ajax lijkt waarschijnlijker nu de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis - voornamelijk door de hoogte van de gelimiteerde transfersom - zijn vastgelopen. De topscorer van Nederland staat in Amsterdam tot juli 2010 onder contract, maar richt zich nu op het buitenland. "Wij willen Klaas-Jan echter niet kwijt", aldus Danny Blind.
"De lat ligt hoog", verduidelijkt de nieuwe technische man van Ajax dat geïnteresseerde clubs flink in de buidel zullen moeten tasten om de oud-inwoner van Drempt in te lijven. De transfersom ligt naar verluidt tussen de vijftien en twintig miljoen euro. "Wij willen onze topscorer gewoon behouden. Ook als hij niet bijtekent. Hij staat nog twee seizoenen onder contract."
Er was Ajax - mede op verzoek van de nieuwe trainer Marco van Basten - veel aan gelegen om Huntelaar voor nog eens vier jaar te binden. "Hij kon voor Ajax-begrippen een zeer riant salaris verdienen", aldus Blind. De international wilde echter niet met een 'slot' van rond de 25 miljoen euro om zijn nek lopen. Omdat Ajax geen lager bedrag wilde opnemen, besloot Huntelaar de knoop door te hakken en zijn zinnen te zetten op een transfer.
"De onderhandelingen zijn geparkeerd", wil Blind niets van het definitief afketsen van de deal weten. "We hebben afgesproken om de clubs die op ons pad komen aan te horen. Maar dat doen we altijd als er zulke bedragen voor onze spelers worden geboden. Betalen de geïnteresseerden niet wat wij willen, dan hopen we te zijner tijd weer met Klaas-Jan om de tafel te zitten."
Ja, daar horen we nooit meer iets van. Bankzitten in Italie.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:28 schreef fuckbuddy het volgende:
Die gaat dus weg....
Verkopen. Nog een jaar wachten en je krijgt slechts een paar stuivers.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:28 schreef fuckbuddy het volgende:
Die gaat dus weg....
Inderdaad, je bent er helemaal niet zeker van of ie er wel 20 inlegt bij de clubs die 25 miljoen voor 'm willen betalen. Als die er al zijnquote:Op zondag 29 juni 2008 13:47 schreef MarkNMGN het volgende:
25 miljoen is ook wel een erg hoge gelimiteerde transfersom hoor.
Hij is goed en heeft gewoon andere kwaliteiten dan andere spitsen. Je kan hem op een hele andere manier gebruiken binnen je team. Hij kan overal scoren als de rest eromheen zijn kwaliteiten kent.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Huntelaar ziet ook die nieuwe argentijn komen en suarez is afgelopen seizoen veel beter geworden, dus een hete adem in zijn nek.
Het blijft natuurlijk een topper, en is nog topscorer van onze competitie.
Maar je weet niet wat het kan worden, bij de top clubs zijn er spitsen zat...
Arsenal, ManU, Real, Barca.. Maar je weet maar nooit.
Misschien een bankzitter, misschien de nieuwe ibrahimovich...
Feit is wel dat Ajax in deze sterker staat dan Huntelaar wilde
7, 5 ofzo?quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is Huntelaar dan waard als iemand hem wil hebben?
quote:
Zijn contract wordt ook ieder jaar weer een jaar korterquote:Op donderdag 3 juli 2008 23:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..].
In zijn tijd bij Ajax waarbij hij een international is geworden en topscorer van Nederland, is hij dus minder waard geworden?
Met welk bedrag ben je het eens?quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar bem ik het in elk geval mee eens, al zou ik voor 7,5 Falcao kopen als een Colombiaanse paspoort geen probleem is
Goh we zijn het eens, net of Ajax hem kwijt wil.quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus dan gaat hij niet weg. Ik vind het prima
Miljoentje of 18 moet er toch wel inzitten, als er een club komt die hem wil hebben. Al denk ik niet dat er veel grote clubs zijn waar Huntelaar echt heel hoog op het lijstje staat.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Farfan 10 miljoen - Schalke
Cvitanich 6,5 miljoen - Ajax
Denis - 8,5 miljoen - Napoli
Zarate - 15 miljoen - Lazio
Wat geruchten
Falcao - 6 miljoen - MU
Palacio - 18 miljoen - Atletico(Lazio)
Adebayor - 25 miljoen - Barca
Wat is Huntelaar dan waard als iemand hem wil hebben?
quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zijn contract wordt ook ieder jaar weer een jaar korter
quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En vooral Cvitanich op de rechtsbuiten zetten
Dan verknalt Ajax die ook
En had aanzienlijk meer laten zien.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alves leverde 16 op en had een contract voor 3,5 jaar
Dat was bij Sneijder toch hetzelfde? Pas op het allerlaatst werden de geruchten rond Real Madrid wel heel serieus. Maar wat weet jij er van? Misschien heet Man. Untd al 3 keer geboden en is Juventus al in vergevorderde status van onderhandeling. Je weet het niet...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En had aanzienlijk meer laten zien.
We moeten gewoon constateren dat geen enkele club concreet interesse in hem heeft getoond, laat staan een topclub. Ik vind dat ook niet gek, sommigen wel, maar het feit is daar.
Er komt nu toch een nieuwe regeling die dat soort praktijken tegen gaat?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:58 schreef fuckbuddy het volgende:
Feit is dat kwaliteit weg gaat uit Nederland en er geen grote spelers terugkomen.
De jeugd word "opgekocht" door de grote clubs.
Talenten kunnen door buitenlandse clubs eerder vastgelegd worden dan door NL'se.
Ik zie het bij AZ gebeuren dat 15jarige jochies naar Arsenal gaan.
Dat duurt nog wel een aantal jaar, ben ik bang.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:05 schreef toma het volgende:
[..]
Er komt nu toch een nieuwe regeling die dat soort praktijken tegen gaat?
Nee, maar ik weet wel dat als de interesse concreet is het wel naar buiten komt. Dus ik laat me niet blij maken met een dooie mus. Al die berichtjes met "bronnen rond de club", "op het lijstje" en veelvuldig gebruik van het woord "zouden" waarin verder geen feiten of gebeurtenissen worden vermeld zijn gewoon duimzuigerij.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 10:49 schreef toma het volgende:
[..]
Dat was bij Sneijder toch hetzelfde? Pas op het allerlaatst werden de geruchten rond Real Madrid wel heel serieus. Maar wat weet jij er van? Misschien heet Man. Untd al 3 keer geboden en is Juventus al in vergevorderde status van onderhandeling. Je weet het niet...
Concreet niet nee. Maar volgens de geruchten hebben alleen AC Milan, Inter, Manchester United, Real, Barcelona, Arsenal en Juventus intresse.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is alleen helemaal niets wat wijst op interesse van topclubs, .
Tegen die tijd mag je blij zijn met een talent (lees topscorer van Volendam) uit de eerste divisie.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:05 schreef toma het volgende:
[..]
Er komt nu toch een nieuwe regeling die dat soort praktijken tegen gaat?
Dat dus, en dat zal je bij Ajax ook zien,quote:AZ raakt op korte termijn zijn grootste talent uit de jeugdopleiding kwijt. Oguzhan Özyakup uit de B1, die als 15-jarige al regelmatig in de A1 aantreedt, kan bij Arsenal een vijfjarig contract tekenen. AZ, en met name Marcel Brands, hebben alles geprobeerd om het Zaanse supertalent van Turkse komaf te behouden. Maar het totaalpakket voor de hele familie, dat de Londense club biedt, is te lucratief om in Alkmaar te blijven
quote:Engelsen kapen tieners bij AZ weg
Alkmaar - Liverpool en Arsenal hebben twee grote talenten van AZ overgenomen. De 17-jarige aanvaller Vincent Weijl verhuist per direct naar Liverpool, de 15-jarige middenvelder Oguzhan Ozyakup naar Londen.
Met een klap is de club van trainer Louis van Gaal twee spelers kwijt, die voorbestemd waren om in de nabije toekomst door te stromen naar de A-selectie.
Technisch directeur Marcel Brands heeft veel moeite gedaan om beide spelers te behouden, maar in de afgelopen dagen bleek dat de financiële vergoedingen in Engeland meer aanspreken dan de kans op sportief succes en een goede opleiding in Nederland.
De acties van Arsenal en Liverpool passen bij de tactiek, die de grote jeugdopleidingen van de Premier League-clubs hanteren. Ze hebben grote budgetten om een bulk aan buitenlands talent aan te trekken in de hoop dat er vroeg of laat één topspeler tussenzit. De spelers realiseren zich niet dat de grote bazen, manager Arsène Wenger en Rafael Benitez, niets met de komst van de jeugdige spelers te maken hebben. Wenger opereert met de oud-speler Gilles Grimandi en zijn internationale topscout Steve Rowley apart voor de echte toptalenten in Europa.
Wie door hen wordt vastgelegd, komt direct in de Arsenal-selectie. Andere jeugdspelers vallen onder een andere tak van de club. Namens AZ heeft Brands vergeefs getracht de spelers op de moeilijke situaties in het buitenland te wijzen. Veel andere mogelijkheden had AZ niet om de jongens tegen te houden. De Premier League-clubs hoeven slechts een bescheiden opleidingsvergoeding over te maken voor Weijl en Ozyakup.
Misschien was hij het geld destijds al niet waard? Nooit gehoord van spelers die later voor minder verkocht worden?quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..].
In zijn tijd bij Ajax waarbij hij een international is geworden en topscorer van Nederland, is hij dus minder waard geworden?
Was dat nog voor het EK? De belangstelling zal daarna niet bepaald zijn toegenomen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:19 schreef toma het volgende:
[..]
Concreet niet nee. Maar volgens de geruchten hebben alleen AC Milan, Inter, Manchester United, Real, Barcelona, Arsenal en Juventus intresse.
Waarom zou dat? Een van de beste spitsen op dit moment staat in de basis en hij zit op de bank. De wedstrijd dat ie mag spelen bewijst hij direct zijn klasse door de openingstreffer te maken. Ik snap je punt niet zo.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Was dat nog voor het EK? De belangstelling zal daarna niet bepaald zijn toegenomen.
En waar zijn die geruchten op gebaseerd dan?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:19 schreef toma het volgende:
[..]
Concreet niet nee. Maar volgens de geruchten hebben alleen AC Milan, Inter, Manchester United, Real, Barcelona, Arsenal en Juventus intresse.
Ik ken maar weinig verhalen van spelers die een niveau hoger zijn gaan voetballen en daarna inderdaad voor minder zijn doorverkocht, terwijl ze geslaagd zijn op een hoger niveau en een ontwikkeling hebben doorgemaakt. Dus niet van spelers die mislukt zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien was hij het geld destijds al niet waard? Nooit gehoord van spelers die later voor minder verkocht worden?
Als er al mensen speciaal op hem zouden letten dan heeft ie ze tegen Roemenie enorm teleurgesteld. Er zijn ook nog mensen die er gewoon objectief naar kijken en zien dat ie niet zo heel goed is en niet afgaan op die getalletjes waar ajacieden zo op fappen. Hij is gewoon niet zo heel erg goed en allround en er loopt gewoon heel veel beters op de Europese velden rond. Anders was er toch ook al lang veel meer belangstelling. 15 miljoen is toch nog steeds bar weinig als je het afzet tegen bv. Sneijder, dat zegt me genoeg als BS dat al zo'n enorm bedrag vindt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:29 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom zou dat? Een van de beste spitsen op dit moment staat in de basis en hij zit op de bank. De wedstrijd dat ie mag spelen bewijst hij direct zijn klasse door de openingstreffer te maken. Ik snap je punt niet zo.
Dan is het goed dat er weer wat realistischer over Huntelaar wordt gedacht. Het beeld is toch wel een beetje bijgesteld.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Huntelaar en Sneijder zijn twee verschillende categorieën.
Het werd wel weer duidelijk dat hij een vrij beperkte speler is. Doe nou niet alsof je blind bentquote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ga je hem nu afrekenen op een wedstrijd tegen Roemenië waar hij individueel niet eens zo heel slecht speelde? Hij kreeg één kans, scoorde. Kreeg een mogelijkheid, miste die wel. Verder zette hij Robben goed voor het doel en was hij belangrijk als aanspeelpunt voorin. Dat hij verder onzichtbaar was, kwam door gebrek aan aansluiting.
In een 'verkochte' wedstrijd voor de statistieken. Clubs zijn niet blind ofzo, het gaat (soms) om veel geld.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Hij scoorde zonder dat hij de luxe had Sneijder en VdV achter zich te hebben. Zegt genoeg.
Geloof je nu nog steeds een beetje in die onzin?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 14:21 schreef okee6 het volgende:
[..]
In een 'verkochte' wedstrijd voor de statistieken. Clubs zijn niet blind ofzo, het gaat (soms) om veel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |