quote:Huntelaar alleen weg voor echte top
Door MAARTEN WIJFFELS
NOORDWIJK - Dat Ajax komend seizoen weer geen Champions League speelt, is voor Klaas Jan Huntelaar geen reden om aan te sturen op een vertrek deze zomer. ,,Ik zie er ook een uitdaging in om volgend seizoen te proberen met Ajax de UEFA Cup te winnen,’’ zegt Huntelaar. ,,Zoals er voor mij sowieso nog het nodige te winnen valt in Amsterdam. Ik ben bijvoorbeeld nog geen kampioen van Nederland geworden. En die ambitie heb ik wel.’’
Op weg naar het EK met het Nederlands elftal krijgt Huntelaar dagelijks vragen over hoe dichtbij een vertrek naar het buitenland is. ,,Geruchten in de media zijn er volop,’’ leest ook de spits.
,,Maar er speelt dus echt he-le-maal niets momenteel. Ook komend seizoen speel ik bij Ajax. Dat wordt alleen anders als er een club komt uit de Europese top die mij echt het gevoel geeft dat ze me willen hebben. Een club ook waar mijn kwaliteiten volledig worden benut. In dat geval hoop ik dat Ajax mee wil werken aan een transfer, ondanks het feit dat ik hier nog een contract voor twee jaar heb. Maar je praat dan over hooguit tien, twaalf topclubs waarvan iedereen de namen kan invullen. Voor een club onder die absolute top ga ik Ajax niet inruilen. De leiding weet dat. Ook Van Basten heb ik dat verteld.’’
Het EK ziet Huntelaar als een podium ‘om je internationaal goed te kunnen laten zien.’ ,,Daar is het dit seizoen nog niet van gekomen door de vroege Europese uitschakeling met Ajax. Ik kijk uiteraard uit naar het EK. Ben erop gebrand om daar goed te presteren. Maar dat is iets anders dan dat je vooraf al redeneert: het EK moet mijn springplank worden naar het buitenland.’’
Klaas Jan Huntelaar kent de verhalen van collega-internationals dat het niveau in buitenlandse competities zoveel beter is dan in de eredivisie. En dat hij daarom eigenlijk snel weg moet uit Nederland.
Maar ook daar wordt de spits uit de Achterhoek niet onrustig van. ,,Dat komt omdat ik ook regelmatig met Jaap Stam over dat thema heb gepraat,’’ verduidelijkt Huntelaar.
,, Jaap zei altijd: er zit verschil tussen eredivisie en buitenland, maar het is zeker niet zo groot als wel wordt beweerd. Waar het volgens mij veel meer om gaat is dat je als speler zelf je grenzen verlegt en nieuwe doelstellingen neerlegt die je wilt halen. En dat kan volgend seizoen ook nog prima bij Ajax.’’
Mwah, 12 vind ik nog heel wat..quote:. Maar je praat dan over hooguit tien, twaalf topclubs waarvan iedereen de namen kan invullen
Alleen Atletico hoort er niet bij en heel misschien Groningen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 00:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mwah, 12 vind ik nog heel wat..
Liverpool
Chelsea
Arsenal
Manchester United
AC Milan
Inter Milan
Juventus
FC Barcelona
Real Madrid
Atletico Madrid
Bayern Munchen
FC Groningen
Zoiets..?
Ja, en als je de top 12 van beste restaurants van Nederland bedoelt dan kan die ook bij de Liberije aan de slag maar het gaat nu eenmaal over topclubs...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:07 schreef mcyodogg het volgende:
Als ie de top 12 van de UEFA Ranking bedoeld, dan is zelfs PSV een optie
I lolledquote:Op vrijdag 23 mei 2008 01:11 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Ja, en als je de top 12 van beste restaurants van Nederland bedoelt dan kan die ook bij de Liberije aan de slag maar het gaat nu eenmaal over topclubs...
Begin dan eens met het kopen van een fatsoenlijke keeper, geld is er toch wel. En om on topic te blijven; Huntelaar vraagt natuurlijk ontzettend veel diensten, zelfs Heitinga moet zijn taken waarnemen. Het is gewoon zonde van het elftal, in Europa kun je met één spits niet ver komen. Zelfs niet met ellebogen-werk. Huntelaar doet er zelf alles aan, hij zal afhankelijk blijven, en Ajax dus evenzo. Nou ja men moet het zelf maar weten.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klopt alweer als een bus okee6, de verdediging van Ajax is inderdaad uitmuntend!
Jammer voor Huntelaar ja want Ruud hoort gewoon op #1 te staan.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
Wat verwachten de criticasters okee6 en Weltschmerz van het EK met Huntelaar?
Als hij tenminste aan spelen toekomt, want Ruud staat natuurlijk op #1.
Ik verwacht sowieso niks van het EK. Maar als Huntelaar speelt zal hij weer in de zak zitten van de betreffende verdediging.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:43 schreef RayMania het volgende:
Wat verwachten de criticasters okee6 en Weltschmerz van het EK met Huntelaar?
Die zal ook wel weer aldoor het eindpunt van de aanval zijn, en meestal niet omdat de bal in het netje ligt. Het is een betere versie van Huntelaar, beweeglijker vooral. Maar mentaal ook zwak en totaal ongeschikt om combinatievoetbal mee te spelen.quote:Als hij tenminste aan spelen toekomt, want Ruud staat natuurlijk op #1.
Ja, een jeudkeeper is echt doodzonde numero uno, en hij ontwikkeld zich zeer matig ja. Houdt vooral geen penalty´s tegen en heeft ook geen punten voor Ajax gepakt dit seizoen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Begin dan eens met het kopen van een fatsoenlijke keeper, geld is er toch wel. En om on topic te blijven; Huntelaar vraagt natuurlijk ontzettend veel diensten, zelfs Heitinga moet zijn taken waarnemen. Het is gewoon zonde van het elftal, in Europa kun je met één spits niet ver komen. Zelfs niet met ellebogen-werk. Huntelaar doet er zelf alles aan, hij zal afhankelijk blijven, en Ajax dus evenzo. Nou ja men moet het zelf maar weten.
Verder gewoon dramatisch wat mij betreft.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:12 schreef De_Ananas het volgende:
Goede aanval, goede goal.
Erg sterk aan de bal.
En als van Nistelrooij meteen in de eerste wedstrijd blesseert raakt, zet jij dan Kuyt of Vennegoor de rest van de wedstrijden in de basis?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
daarom zei ik ook in het EK forum dat Van Basten hem beter thuis kan laten en een verdediger moet behouden. Ruud is de eerste spits en als invaller komt toch Vennegoor.
Voor de rest zwaar klote.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:12 schreef De_Ananas het volgende:
Goede aanval, goede goal.
Erg sterk aan de bal.
Hij kreeg me ook een partijtje kutballen in de eerste helft.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Verder gewoon dramatisch wat mij betreft.
Wat voor de één een bespeelbare bal is, is voor de ander een onmogelijke bal. De één kan namelijk goed voetballen, en de ander niet.quote:Op zondag 25 mei 2008 00:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Er is geen enkele spits in de wereld die in de punt van de aanval, tegen twee man, met weinig bespeelbare ballen, een goede wedstrijd kan spelen.
Klopt, tegenstanders die zoveel ruimte en tijd weggeven dat de bal niet hard hoeft te worden ingespeeld, die niet in zijn nek zitten, die hem meerdere keren uit de dekking laten wegsluipen, die niet te hoog springen en niet te hard kunnen lopen.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:05 schreef mcyodogg het volgende:
Zoals Ray zegt, tegen bepaalde tegenstanders is hij de ideale spits.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |