abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58630349
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wie, Hamas? Ik denk dat ze zich helemaal niet kunnen verstoppen in Haifa. Er zijn al behoorlijk wat Palestijnen daar, meer dan 10.000. En toch worden daar geen aanslagen gepleegd.
Natuurlijk zijn die er, en dat maakt ook niet uit. Maar de radicalen komen op dit moment niet voorbij 'de muur' en dat weet jij net zo goed als ik. Gelijke rechten voor de Palestijnen betekent ook dat er vrije doorgang is voor de Palestijnen (inclusief Hamasleden) in heel Israël. Alleen anti-semieten, tegenstanders van het zionisme en onwetende hippies kunnen voorstander zijn van een dergelijke situatie.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 12 mei 2008 @ 18:34:27 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58630393
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die er, en dat maakt ook niet uit. Maar de radicalen komen op dit moment niet voorbij 'de muur' en dat weet jij net zo goed als ik. Gelijke rechten voor de Palestijnen betekent ook dat er vrije doorgang is voor de Palestijnen (inclusief Hamasleden) in heel Israël.
Waar denk je dat de populariteit van Hamas vandaan komt? En waar denk je dat die woede jegens Israel vandaan komt? Denk je dat extremisten gewoon onder een steen worden geboren en er altijd zullen?
quote:
Alleen anti-semieten, tegenstanders van het zionisme en onwetende hippies kunnen voorstander zijn van een dergelijke situatie.
Dit mag je voor je houden, of ik bijt terug.
pi_58630418
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:29 schreef Xith het volgende:
Israels voorbeeld is natuurlijk wel een stapje erger dan Japan en ja, ook dan turkije/koerdistan, zeker voor zo'n westers land. Misschien wil je uitleggen wat Floripas niet snapt aan de staat Israel? Beetje makkelijk om dat zo te zeggen en dan oppeens van onderwerp veranderen.
Turkse christenen en Joden worden in Turkije als Untermenschen behandeld.

Israël (wereldwijd erkend) was juist opgericht om een veilige haven te bieden aan Joden. Als je dan vervolgens verkondigt dat het 'niet van deze tijd is' dat Israël hoofdzakelijk Joden toelaat als immigranten, dan heb je er dus niks van begrepen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 12 mei 2008 @ 18:39:19 #104
182269 sneakypete
On the edge
pi_58630437
quote:
Waar denk je dat de populariteit van Hamas vandaan komt? En waar denk je dat die woede jegens Israel vandaan komt? Denk je dat extremisten gewoon onder een steen worden geboren en er altijd zullen?
Waar denk je dat de harde hand van de Israelische staat vandaan komt? En waar denk je dat die woede jegens (vermeende) terroristen vandaan komt?

Het is voorop gesteld tweerichtingsverkeer en ik wil niet onvoorwaardelijk de Israeli's gelijk gaan geven, maar het is echt niet zo raar dat ze paranoide omgaan met gebieden waarin extremisme hoogtij viert.
Dat diezelfde paranoia nieuw extremisme in de hand kan werken, is een groot probleem.

Maar hopen dat het als sneeuw voor de zon verdwijnt met een vrijer beleid, is naief.
  maandag 12 mei 2008 @ 18:39:29 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58630441
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Door de staat? Bron graag.
quote:
Israël (wereldwijd erkend) was juist opgericht om een veilige haven te bieden aan Joden. Als je dan vervolgens verkondigt dat het 'niet van deze tijd is' dat Israël hoofdzakelijk Joden toelaat als immigranten, dan heb je er dus niks van begrepen.
Ik vind zulke Blut-und-Bodenpolitiek nogal ouderwets, ja.
  maandag 12 mei 2008 @ 18:40:42 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58630452
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Waar denk je dat de harde hand van de Israelische staat vandaan komt? En waar denk je dat die woede jegens (vermeende) terroristen vandaan komt?

Het is voorop gesteld tweerichtingsverkeer en ik wil niet onvoorwaardelijk de Israeli's gelijk gaan geven, maar het is echt niet zo raar dat ze paranoide omgaan met gebieden waarin extremisme hoogtij viert.
Dat diezelfde paranoia nieuw extremisme in de hand kan werken, is een groot probleem.
Natuurlijk. Zoiets hoor je mij ook niet zeggen.
quote:
Maar hopen dat het als sneeuw voor de zon verdwijnt met een vrijer beleid, is naief.
En ook dat beweer ik niet. Maar de huidige situatie is op zijn zachtst gezegd weinig effectief.
pi_58630455
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]

Dit mag je voor je houden, of ik bijt terug.
Zoals ik al dacht; naïviteit. Hamas zal niet rusten voordat de laatste Jood in het Midden-Oosten op de zeebodem ligt te rusten. Jij denkt werkelijk dat Hamas haar bestaansrecht verliest zodra de Palestijnen dezelfde rechten als de Israëli's krijgen .

Toch opvallend dat massa's Nederlanders 360 graden van mening zijn veranderd over Israël t.o.v. de jaren '70. In die tijd was vrijwel iedereen pro-Israël en het lijkt nu andersom te zijn. Hoe zou dat toch komen ?
pi_58630464
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:31 schreef cultheld het volgende:
Alleen anti-semieten, tegenstanders van het zionisme en onwetende hippies kunnen voorstander zijn van een dergelijke situatie.
Oh boy...
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Misschien kun je uitleggen hoe deze erger worden behandeld dan de arabische israeliers of de gewone palastijn? Want dat is natuurlijk niet het geval.
pi_58630503
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:40 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zoals ik al dacht; naïviteit. Hamas zal niet rusten voordat de laatste Jood in het Midden-Oosten op de zeebodem ligt te rusten. Jij denkt werkelijk dat Hamas haar bestaansrecht verliest zodra de Palestijnen dezelfde rechten als de Israëli's krijgen .
De steun aan Hamas zal dan zeker een hele hoop afnemen, de (massa) stemmer/steuner kiest altijd voor z'n eigen bestwil - op het moment lijkt Hamas dat voor ze te zijn, de enigste die een grote mond heeft tegen de bezetter.
quote:
Toch opvallend dat massa's Nederlanders 360 graden van mening zijn veranderd over Israël t.o.v. de jaren '70. In die tijd was vrijwel iedereen pro-Israël en het lijkt nu andersom te zijn. Hoe zou dat toch komen ?
In de jaren '70 waren ze hippies?
pi_58630545
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Door de staat? Bron graag.
[..]

Ik vind zulke Blut-und-Bodenpolitiek nogal ouderwets, ja.
Artikel 66 van de Turkse grondwet.

Je kunt zulke afspraken niet opeens gaan schenden.
pi_58630577
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:41 schreef Xith het volgende:

[..]

Oh boy...
[..]

Misschien kun je uitleggen hoe deze erger worden behandeld dan de arabische israeliers of de gewone palastijn? Want dat is natuurlijk niet het geval.
Ze hebben in ieder geval recht op een eigen taal; iets wat in Turkije in de grondwet verboden is.
pi_58630604
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:43 schreef Xith het volgende:

[..]

De steun aan Hamas zal dan zeker een hele hoop afnemen, de (massa) stemmer/steuner kiest altijd voor z'n eigen bestwil - op het moment lijkt Hamas dat voor ze te zijn, de enigste die een grote mond heeft tegen de bezetter.
[..]

In de jaren '70 waren ze hippies?
Jij bent afgestudeerd in islamitische technocratieën? Ik ook niet, maar laat dat "zeker" dan alsjeblieft achterwege.

In de jaren '70 was er nog geen islamitisch electoraat in Nederland en was het onder links nog niet hip om Israël te bashen (waarschijnlijk omdat de Holocaust nog vers in het geheugen lag).
pi_58630820
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij bent afgestudeerd in islamitische technocratieën? Ik ook niet, maar laat dat "zeker" dan alsjeblieft achterwege.
Nee, ik heb wel een minor in sociologie, wat me - met jouw beredenering - instaat stelt er meer over te praten dan jij? (Oei! Dat maakt me nu wel een hippie! Maak je geen zorgen, ik doe binnenkort een economische master om weer een burgerlijk rechts te worden)
quote:
In de jaren '70 was er nog geen islamitisch electoraat in Nederland en was het onder links nog niet hip om Israël te bashen (waarschijnlijk omdat de Holocaust nog vers in het geheugen lag).
Dus omdat ze nog emoties toonden aan WWII maakten ze een betere rationele keuze dan nu met minder 'joden zijn zielig' gevoel?

Stel je eens voor: Mensen kunnen ook opkomen voor mensen/volken, omdat het mensen/volken zijn! En op dit moment zijn het de Palastijnen die onderdrukt worden en hun gebied illegaal bezet. Ook in rationele termen: de K/D ratio voor Israeliers is een stuk hoger. Dus wat is er nu zo zielig aan de Israeliers dat het het waard maakt om voor hun op te komen?

Naar mijn idee is het 'gebash' op Israel vooral een morele kwestie, voor mij iig, en ik gok dat jij me een linkse hippie vindt. Ik zie het liefst niemand onderdrukt en zie een palastijnse slachtoffer niet als minder waard dan een joodse slachtoffer.

Heb jij trouwens nog grenzen, omdat je stelde dat je de onderdrukking van de palastijnen wel begrijpt ('want anders krijg je aanslagen door heel israel'), een kwantiteit ofzo? 10 onderdrukte palastijnen voor elke 3 joden die nu veiliger zijn ofzo?
  maandag 12 mei 2008 @ 19:06:06 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58630874
quote:
Op maandag 12 mei 2008 18:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan ziet men nog steeds hetzelfde... je bedoelt waarschijnlijk 180.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58631039
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:02 schreef Xith het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel een minor in sociologie, wat me - met jouw beredenering - instaat stelt er meer over te praten dan jij? (Oei! Dat maakt me nu wel een hippie! Maak je geen zorgen, ik doe binnenkort een economische master om weer een burgerlijk rechts te worden)
[..]

Dus omdat ze nog emoties toonden aan WWII maakten ze een betere rationele keuze dan nu met minder 'joden zijn zielig' gevoel?

Stel je eens voor: Mensen kunnen ook opkomen voor mensen/volken, omdat het mensen/volken zijn! En op dit moment zijn het de Palastijnen die onderdrukt worden en hun gebied illegaal bezet. Ook in rationele termen: de K/D ratio voor Israeliers is een stuk hoger. Dus wat is er nu zo zielig aan de Israeliers dat het het waard maakt om voor hun op te komen?

Naar mijn idee is het 'gebash' op Israel vooral een morele kwestie, voor mij iig, en ik gok dat jij me een linkse hippie vindt. Ik zie het liefst niemand onderdrukt en zie een palastijnse slachtoffer niet als minder waard dan een joodse slachtoffer.

Heb jij trouwens nog grenzen, omdat je stelde dat je de onderdrukking van de palastijnen wel begrijpt ('want anders krijg je aanslagen door heel israel'), een kwantiteit ofzo? 10 onderdrukte palastijnen voor elke 3 joden die nu veiliger zijn ofzo?
Ik zie ook het liefst niemand onderdrukt, maar als ik moet kiezen tussen onderdrukte Israëli's en onderdrukte Palestijnen, dan kies ik voor het laatste.
pi_58631118
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan ziet men nog steeds hetzelfde... je bedoelt waarschijnlijk 180.
Klopt, domme fout.
  maandag 12 mei 2008 @ 19:23:32 #117
182269 sneakypete
On the edge
pi_58631198
quote:
sociologie heeft weinig met deze kwestie te maken, jouw studie bepaalt uberhaupt niet jouw gelijk of ongelijk.
quote:
De wens om een veilige en autonome staat is veel ouder dan WOII, er is een verband tussen de stichting van de staat en de oorlog, zou goed kunnen, maar het idee is niet daardoor geboren, hooguit versterkt.
quote:
Waarom wordt het gebied illegaal bezet?
Voor zover het bezet wordt, komt dat dus doordat in het verleden keer op keer de joden in dit gebied vervolgd en uitgemoord zijn (overigens ook door Christenen).
quote:
Het groepje 'onderdrukte' palestijnen waar je het nu over hebt is júist een enorme minderheid in de staat Israel, dus je 10/3 verhouding is onzin en zou eerder andersom moeten zijn.
pi_58631303
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zie ook het liefst niemand onderdrukt, maar als ik moet kiezen tussen onderdrukte Israëli's en onderdrukte Palestijnen, dan kies ik voor het laatste.
Als je moet kiezen... ok, maar mag ik vragen waarom? Eenigste reden die ik kan bedenken is economisch belang (ik eet wel eens Israelische producten )
pi_58631359
Maar waarom zou je moeten kiezen, het kleine groepje palastijnen kan onmogelijk Israel (ik ben voor israel als staat, maar tegen de illegale bezetting en uitbreiding op palastijns gebied) overnemen.
  maandag 12 mei 2008 @ 19:31:22 #120
182269 sneakypete
On the edge
pi_58631369
Je moet kiezen omdat een gevaarlijk groot aantal mensen israel wil vernietigen en geen joden duldt in het midden-oosten.
Maar het staat je vrij om deze mensen als eerste even te overtuigen dat ook joden er zouden moeten kunnen wonen in vrede.
  maandag 12 mei 2008 @ 19:31:47 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58631380
Als ik moest kiezen? Joden en Arabieren is toch precies hetzelfde slag volk! Het zijn volle neven van elkaar, met precies dezelfde mentaliteit, moraal en hetzelfde gedrag. Alleen staan op dit moment de negatieve eigenschappen van de Arabieren (in Nl met name de Marokkanen) in de pers. Ik scheer die beiden over één kam hoor!
The End Times are wild
  maandag 12 mei 2008 @ 19:42:17 #122
182269 sneakypete
On the edge
pi_58631610
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:31 schreef LXIV het volgende:
Als ik moest kiezen? Joden en Arabieren is toch precies hetzelfde slag volk! Het zijn volle neven van elkaar, met precies dezelfde mentaliteit, moraal en hetzelfde gedrag. Alleen staan op dit moment de negatieve eigenschappen van de Arabieren (in Nl met name de Marokkanen) in de pers. Ik scheer die beiden over één kam hoor!
En de gristenen?
  maandag 12 mei 2008 @ 19:46:45 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58631708
Het gaat niet om jodendom vs de islam. Het gaat om Joden vs Arabieren. Dus wat je met christenen bedoelt ontgaat me.
The End Times are wild
pi_58631756
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:28 schreef Xith het volgende:

[..]

Als je moet kiezen... ok, maar mag ik vragen waarom? Eenigste reden die ik kan bedenken is economisch belang (ik eet wel eens Israelische producten )
Israël heeft een bloeiende intellectuele gemeenschap, een uitstekend leger, verlichte mensen (dan heb ik het niet over die Orthodoxe mafketels die tegen het zionisme zijn) en een redelijke economie (in die regio zelfs uitstekend).
pi_58631841
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:31 schreef LXIV het volgende:
Tamazight.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')