Hoe de FOK!Stok in Oosterhout uitkwam IPV Dongen

12 Mei, weer een mooie zomerdag en aangezien ik de FOK!stok had kon ik hem mooi wegleggen

Ik had er gister al met een Fokster over om de stok in dongen te droppen alwaar ze hem zal oppikken.
Aangezien ik wel zin had in een fietstochtje naar dongen dacht ik bijmezelf: Waarom ook niet

Dus vandaag alles bij elkaar geschraapt:
- Plattegrond dongen (wilde hem vanaf tilburg aan de andere kant neerleggen)
- Fototoestel
- Flesje Water
- Fiets
- Zonnebril
- De Stok en sleutel
Aangezien ik geen zin had om een rugtas mee te nemen de plattegrond, flesje water en fototoestel in mn broekzakken en de stok op mn fiets gebonden

![]()
Toen alles klaar was kon de reis beginnen om 11:30
Aangezien het lekker weer was besloot ik maar om langs het kanaal te fietsen.
Dus gelijk vanaf mn huis langs het kanaal.
![]()
Na verloop van bijna een kwartier kwam ik alweer bij de 2de sluis terecht. Nog geen 10 jaar geleden waren hier alleen maar weilanden. Nu lag de Reeshof al links van me.
![]()
Tenslotte kwamen we een plattegrond tegen en kon ik zien dat ik op de helft was van de reis. Ik stond precies tussen Tilburg en Dongen.
![]()
Knooppunt 39 stonden we om precies te zijn

Ok terug op de fiets en doorfietsen

inmiddels zag ik aan de overkant alweer Dongen

maar ik moest het kanaal nog over. Gelukkig was daar een brug met een passende naam:
![]()
Omdat ik had besloten om de stok aan de andere kant van dongen te leggen besloot ik de bordjes oosterhout te volgen omdat ik dan vast wel uit Dongen zal raken. Het was me wel opgevallen dat er geen plaatsnaambord bij de brug stond terwijl ik toch echt Dongen inreed.
![]()
Dus ik heb er vervolgens de kaart bijgepakt om te kijken waar ik ongeveer kon zijn. Volgens mij was ik precies halverwege mijn doel.
![]()
De stok wilde ik in de buurt van de N weg leggen.
Halverwege was ik de bordjes van oosterhout kwijt maar ik bereikte wel weer het kanaal:
![]()
Terwijl ik daarzo fietste dacht ik bijmezelf: als het zo doorgaat kom ik nog in Oosterhout uit

En warempel. Opeens zie ik links een bord staan op een zandpad. Dus ik van het fietspad af. En om de bosjes heen gereden. En zie daar:
![]()
Aangezien ik zoiets had van: Mooie locatie, heb ik hier maar de stok neergelegd. Ook omdat ik geen bord van Dongen was tegengekomen.
Dus de stok ligt aan deze paal:
![]()
Ik kon hem tussen de brandnetels leggen met het slot maar dat heb ik maar niet gedaan

maar hij ligt alsnog redelijk goed verstopt en niet te zien

De sleutel ligt in dit bord:
![]()
Als laatste nog een overzichtfoto:
![]()
Aangezien ik geen zin had om dezelfde weg terug te nemen dacht ik van: ik ga lekker links. Maar na 2 minuten kwam ik nog geen 300 meter van het bord weer terug op dezelfde weg

Dus maar verder naar rechts alwaar ik dit bord tegenkwam:
![]()
en als je dan het viaduct opkijkt zie je:
![]()
Maar goed, ik dus langs de snelweg alwaar ik weer snel over zand reed. (toch blij met de mountainbike

)
Vervolgens op een kruising weer een keuze moeten maken. Links of rechts? Ik besloot gezellig rechts te gaan en daar kwam ik deze mooie foto tegen:
![]()
Maar natuurlijk weer overal weiland

![]()
Uiteindelijk kwam ik toch op de N weg uit. Hier stonden nog een paar leuke voertuigen te koop. GRATIS RECLAME:
![]()
En nadat ik hier voorbij reed zag ik HET bord staan waar ik al eerder naar opzoek was:
![]()
Uiteindelijk kwam ik moe maar voldaan toch om 13:30 weer gezellig thuis alwaar de hond me weer vriendelijk begroette

Have fun met zoeken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16eIk luister NL-Talig