Je kan je PC ook in de zon zetten.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:53 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
En voor al die zeurpieten op dit forum, die klagen dat ik niet reageer: met dit mooie weer bivakkeer ik heel weinig achter het PC-schermpje. Dat zouden jullie ook moeten doen, veel gezonder!
Ook al wordt het kweken van wiet legaal, zal ik thuis echt niet zo snel een aantal wietplanten onder een lamp gaan zetten. Simpelweg omdat ik de tijd en investeringskosten het niet waard vindt om goedkopere wiet achteraf te hebben. Daar hebben ze dan een winkel voor waar ik het kant en klaar kan kopen.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De prijs zal nooit goedkoper worden dan een pakje sigaretten, want alle kinderen die dan willen gaan roken, beginnen dan meteen aan een joint.
[..]
Als men thuis wiet onder een lamp mag groeien, dan verdient de staat helemaal niks. Dus dat wordt sowieso nooit legaal en dan kan je dus ook niet van legalisering spreken.
En die miljarden die de staat nu ontvangt aan wietteelt gaat nu rechtstreeks en dubbel naar de politie om de teelt tegen te gaan. Dan is legalisatie toch iets winstgevender voor Vadertje Staat.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik heb daar geen problemen mee. Maar Vadertje Staat wel, want die loopt miljarden mis wanneer de thuisteelt gelegaliseerd wordt.
Toon eens aan dat het verbod op andere drugs beter haalbaar is dan een verbod op alcohol?quote:Op maandag 5 mei 2008 17:53 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik vind een discussie over een verbod op alcohol en tabak best bespreekbaar, alleen acht ik een verbod daarop momenteel onhaalbaar.
Mensen afschieten?quote:Maar ik denk dat Ab Klink de rokers op 1 juli as. al een behoorlijke slag toebrengt. En wat betreft alcohol: we zijn momenteel de grootste zuipschuiten van Europa en daar mag best iets tegen gedaan worden.
Met als resultaat dat we een even groot alcohol probleem (nog groter dan nu) krijgen als die landen?quote:MIsschien moeten we maar naar het Zweedse systeem, waarbij enkel de overheid drank mag verkopen (met torenhoge accijnzen).
Het is alleen praktisch niet haalbaar, maar gelovigen hebben sowieso niet veel met realiteit.quote:Maar een (handhaving van het) verbod op softdrugs is best mogelijk en politiek ook haalbaar. CDA, VVD, CU, SGP en PVV zijn tegen het gedoogbeleid en kunnen dat dus momenteel afschaffen.
Eensch.!quote:
En voor al die zeurpieten op dit forum, die klagen dat ik niet reageer: met dit mooie weer bivakkeer ik heel weinig achter het PC-schermpje. Dat zouden jullie ook moeten doen, veel gezonder!
Bron? Volgens mij is hier niets van waar.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:53 schreef Jurgen21 het volgende:
En wat betreft alcohol: we zijn momenteel de grootste zuipschuiten van Europa en daar mag best iets tegen gedaan worden.
Ik vind kinderen krijgen ook niet een normaal iets, maarja, iedereen mag dat ook. Dat vind ik nou het bizarre. Je mag niet je eigen leven leiden en soms een plantje of een paddestoel eten voor een kortstondig effect op je hersens, maar iedereen mag zomaar een kind krijgen. Iets waar je 18+ jaar aan vast zit. Iets wat in potentie kan neerkomen op andermans leven ruineren. En dat mag wel gewoon van de overheid want iedereen wordt in staat geacht een kind te kunnen opvoeden. maar verantwoordelijk om kunnen gaan met wat natuurprodukten is teveel gevraagd voor mensen volgens de overheid en gristenen.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het overigens erg jammer dat Jurgen_12 klakkeloos het CDA napraat. Dezelfde discussie zou imo over drank en sigaretten gevoerd moeten worden (wat doe je daar aan?) maar daar mag je het weer niet over hebben van het CDA. Zodra je daarover begint krijg je een paardenkop onder je lakens toegeschoven van Pieter van Geel.
Ik geef eerlijk toe (zoals ik in de OP zeg) dat verbieden misschien niet de juiste oplossing is maar dat drugs, drank en sigaretten strenger gereguleerd en beter gemonitord moet worden dan elk ander gewoon goed staat voor mij vast. Drugs is nu eenmaal geen 'normaal' product wat je in de supermarkt hoort te kopen.
Ik wou al een weerwoord typen maar dat is niet meer nodigquote:Op maandag 5 mei 2008 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toon eens aan dat het verbod op andere drugs beter haalbaar is dan een verbod op alcohol?
[..]
Mensen afschieten?
[..]
Met als resultaat dat we een even groot alcohol probleem (nog groter dan nu) krijgen als die landen?
[..]
Het is alleen praktisch niet haalbaar, maar gelovigen hebben sowieso niet veel met realiteit.
[..]
Eensch.!
Al vaak genoeg gezegd, wat ons betreft mag je thuis telen, dat is een liberale gedachtequote:Op maandag 5 mei 2008 17:45 schreef JohnDope het volgende:
Eerst moeten die liberale politici gewoon met een hele simpele berekening komen over hoeveel wiet per gram gaat kosten, wanneer wiet legaal is.
En er moet duidelijkheid komen over het feit of een Burger wel of geen groeilamp voor wiet thuis mag hebben hangen.
Zolang deze vragen onbeantwoord zijn, zegt het woord legalisatie helemaal niks en is het dus populisme.
Haha ja daar weten ze in de VS alles van. 80 jaar na de drooglegging plukken ze er nog de vruchten van.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:53 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik vind een discussie over een verbod op alcohol en tabak best bespreekbaar, alleen acht ik een verbod daarop momenteel onhaalbaar.
Ja in Zweden hebben ze idd geen enkel drankprobleem.quote:En wat betreft alcohol: we zijn momenteel de grootste zuipschuiten van Europa en daar mag best iets tegen gedaan worden. MIsschien moeten we maar naar het Zweedse systeem, waarbij enkel de overheid drank mag verkopen (met torenhoge accijnzen).
Waarom doen ze het dan niet? Oh wacht de VVD is sowieso pro-legalisatie.quote:Maar een (handhaving van het) verbod op softdrugs is best mogelijk en politiek ook haalbaar. CDA, VVD, CU, SGP en PVV zijn tegen het gedoogbeleid en kunnen dat dus momenteel afschaffen.
Het is de vraag om je naar zo'n supercontrolestaat wilt waarbij de overheid zich bemoeit met alles en alles dichtgeregeld wordt zodat er niets fout kan gaan. Wordt ons leven daar zoveel prettiger van? Ik moet er niet aan denken dat bij alles dat ik doe een overheid in mijn nek loopt te hijgen die wel even bepaalt wat goed voor mij is. Het is mijn leven en niet dat van de staat.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het overigens erg jammer dat Jurgen_12 klakkeloos het CDA napraat. Dezelfde discussie zou imo over drank en sigaretten gevoerd moeten worden (wat doe je daar aan?) maar daar mag je het weer niet over hebben van het CDA. Zodra je daarover begint krijg je een paardenkop onder je lakens toegeschoven van Pieter van Geel.
Ik geef eerlijk toe (zoals ik in de OP zeg) dat verbieden misschien niet de juiste oplossing is maar dat drugs, drank en sigaretten strenger gereguleerd en beter gemonitord moet worden dan elk ander gewoon goed staat voor mij vast. Drugs is nu eenmaal geen 'normaal' product wat je in de supermarkt hoort te kopen.
quote:Op maandag 5 mei 2008 14:23 schreef Klopkoek het volgende:
Je kunt wel zeggen: we legaliserenverbieden het, maar daarmee alleen verander je niets.
Ga je ook autorijden nadat je hebt geblowd? En gebruik je drugs in combinatie met alcohol?quote:Op maandag 5 mei 2008 23:01 schreef sneakypete het volgende:
Klopkoek je gaat eraan voorbij dat alle wantoestanden rondom de wietteelt juist het gevolg zijn van verboden, teelt is immers verboden. Niet zo gek dat er dan onorthodoxe methoden ontstaan.
Ik stel 100% legalisering voor zonder accijnsheffing. Goed voor mij als blower (en dat mag ik gvd zelf weten!) en goed voor de veiligheid van de niet blower.
Ja, en dat zonder dat het legaal is.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ga je ook autorijden nadat je hebt geblowd? En gebruik je drugs in combinatie met alcohol?
De bewijslast ligt bij jou. Zijn de drank en drugs problemen er veel kleiner dan hier (met dank aan hun regering)?quote:Op maandag 5 mei 2008 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
Hexagon, hoe ben jij er zo zeker van dat de drank en drugsproblemen in Zweden veel groter zijn dan hier?
Dat kan natuurlijk niet!quote:Op maandag 5 mei 2008 23:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ga je ook autorijden nadat je hebt geblowd? En gebruik je drugs in combinatie met alcohol?
Zou logischer zijn.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet!
Auto's verbieden!
Reageer jij eerst eens inhoudelijk op de vraag waar jij het vandaan haalt dat Nederland een zogezegd alcohol probleem heeft ten opzichte van de overige landen in europa, volgens mij is hier niets van waar en zit je dat gewoon uit je dikke duim te zuigen.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:12 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Systembolagetquote:Op maandag 5 mei 2008 23:31 schreef Klopkoek het volgende:
Hexagon, hoe ben jij er zo zeker van dat de drank en drugsproblemen in Zweden veel groter zijn dan hier?
Waarom? Laat jij de politiek ook bepalen hoeveel geld jij kunt vragen voor je diensten/produkten?quote:Op maandag 5 mei 2008 17:45 schreef JohnDope het volgende:
Eerst moeten die liberale politici gewoon met een hele simpele berekening komen over hoeveel wiet per gram gaat kosten, wanneer wiet legaal is.
Bij een legaal kasbouwproduct is dat ook zoquote:[En er moet duidelijkheid komen over het feit of een Burger wel of geen groeilamp voor wiet thuis mag hebben hangen.
Die vragen zijn niet onbeantwoord maar gewoon domme vragen Johndope, dat jij geen bal snapt van legalisatie en marktwerking is niet ons probleem.quote:Zolang deze vragen onbeantwoord zijn, zegt het woord legalisatie helemaal niks en is het dus populisme.
Nee, de VVD is alleen voor legalisatie als andere Europese landen dat goed vinden en de VVD is mede verantwoordelijk voor het net ingestelde paddo verbod. Nep liberalen.quote:
Nee tuurlijk niet, maar de staat bepaalt ook bijvoorbeeld de prijs van sigaretten, dus dan zal dat met wiet ook gebeuren.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? Laat jij de politiek ook bepalen hoeveel geld jij kunt vragen voor je diensten/produkten?
Zolang de Burger thuis geen wiet mag kweken onder een lamp, kan er niet gesproken worden van legalisatie.quote:Bij een legaal kasbouwproduct is dat ook zo
[..]
Zucht, dat is natuurlijk omdat het nu niet als een legaal product wordt gezien.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:57 schreef JohnDope het volgende:
Zolang de Burger thuis geen wiet mag kweken onder een lamp, kan er niet gesproken worden van legalisatie.
Het vertrouwen in de politici is gedaald tot een dramatisch dieptepunt, dus wanneer politici populistisch spreken over legalisatie, dan bedoelen ze dus hoogstwaarschijnlijk dat een paar grote criminelen via een moeilijke vergunning wiet mogen kweken en dat de Burger thuis geen wiet onder de lamp mag kweken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maak jij overal en altijd problemen die er niet zijn?
John heeft maar een paar platen, en die hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de platenspeler ligt. Jammer dat FOK! geen ignore functie heeft.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:22 schreef ethiraseth het volgende:
Zet eens een andere plaat op John, die je nu hebt is volgens mij vastgelopen want er komt niet meer uit dan hetzelfde zinnetje.
Politici spreken er niet over, wij spreken er over.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de politici is gedaald tot een dramatisch dieptepunt, dus wanneer politici populistisch spreken over legalisatie, dan bedoelen ze dus hoogstwaarschijnlijk dat een paar grote criminelen via een moeilijke vergunning wiet mogen kweken en dat de Burger thuis geen wiet onder de lamp mag kweken.
En als ze iets anders bedoelen, dan moeten ze dat duidelijk zeggen.
Zolang belangrijke feiten alles behalve helder zijn, moeten die feiten opgehelderd worden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:14 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
John heeft maar een paar platen, en die hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de platenspeler ligt. Jammer dat FOK! geen ignore functie heeft.
Welke feiten? Jij bent er van overtuigd dat thuis een lampje ophangen verboden gaat worden, terwijl dit een aanname is die nergens op is gebaseerd. Het zou bovendien een niet te handhaven, kromme maatregel zijn (legaal plantje + legaal lampje = illegaal), en dat is nou juist waar 'we' met legalisatie van af willen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zolang belangrijke feiten alles behalve helder zijn, moeten die feiten opgehelderd worden.
Ja maar als dat legaal wordt, dan loopt de overheid jaarlijks 400 miljoen aan belastinginkomsten mis.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:34 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Welke feiten? Jij bent er van overtuigd dat thuis een lampje ophangen verboden gaat worden, terwijl dit een aanname is die nergens op is gebaseerd. Het zou bovendien een niet te handhaven, kromme maatregel zijn (legaal plantje + legaal lampje = illegaal), en dat is nou juist waar 'we' met legalisatie van af willen.
Mensen hebben over het algemeen al weinig geld en een gram wiet gaat minimaal 5 euro kosten wanneer het legaal wordt. Een gram wiet zelf kweken kost 30 cent en is nog leuk ook.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:41 schreef Chewie het volgende:
Wederom een aanname die nergens op gebaseerd is
Welke ze vast wel weer terugverdiend doordat wiet legaal verkrijgbaar is, doordat er btw en accijns over kunnen worden geheven, doordat de kwekers belasting zullen gaan betalen etc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar als dat legaal wordt, dan loopt de overheid jaarlijks 400 miljoen aan belastinginkomsten mis.
We weten nu wel dat jij er zo over denkt, maar dit is slechts speculatie.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar als dat legaal wordt, dan loopt de overheid jaarlijks 400 miljoen aan belastinginkomsten mis.
Dus wat gaat een grammetje dan kosten in de winkel volgens jou?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welke ze vast wel weer terugverdiend doordat wiet legaal verkrijgbaar is, doordat er btw en accijns over kunnen worden geheven, doordat de kwekers belasting zullen gaan betalen etc.
de meeste mensen zjin lui en gemakzuchtig en hebben geen tijd, zin en interesse om zelf wiet te kweken. Zelfde zie je nu met paddo's. Je kan ze heel makkelijk zelf kweken, nog wel makkelijker dan wiet denk ik, maar toch hoor je alleen de enkele doe-het-zelver erover en haalt het merendeel het in de smartshop. Gemakzucht is belangrijker dan prijs, zeker als je weet dat je voor die 5 euro een gegarandeerde kwaliteit krijgt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mensen hebben over het algemeen al weinig geld en een gram wiet gaat minimaal 5 euro kosten wanneer het legaal wordt. Een gram wiet zelf kweken kost 30 cent en is nog leuk ook( en als je een beetje creatief bent, dan maak je een mooie design-grow-box voor in de huiskamer).
1 en 1 = 2.
Geen idee. Ik ken de kostenstructuur niet van een eventuele op te zetten legale wietkwekerij.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus wat gaat een grammetje dan kosten in de winkel volgens jou?
Deze reactie had je achterwege kunnen laten, die heb je namelijk al meerdere malen gegeven.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mensen hebben over het algemeen al weinig geld en een gram wiet gaat minimaal 5 euro kosten wanneer het legaal wordt. Een gram wiet zelf kweken kost 30 cent en is nog leuk ook.
1 en 1 = 2.
Omdat wanneer ze een wietbox neer gaan zetten, hun huurwoning worden uitgezet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:50 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
De meeste blowers die ik ken, zijn echt niet benauwd om thuis een kastje op te zetten, maar toch doen ze het niet.
Je hebt maar een vierkantemeter nodig, de investeringen zijn ook niet zo hoog.quote:Ten eerste moet je er een plek voor hebben, ten tweede is het een redelijke investering. Dan moet je ook nog gaan klussen en sjouwen met aarde. Ten derde is een goede oogst voortbrengen ook weer niet zo eenvoudig. Je moet je planten goed verzorgen, toppen, plagen in de gaten houden, en de juiste voeding geven. Om maar wat te noemen. Voor de meeste mensen is dit het gewoon allemaal helemaal niet waard, of te veel moeite. Leer mij blowers kennen, die gaan veel liever gewoon lekker naar de shop. Dus nu wil ik je 'argument' niet meer horen.
je doet echt heel hard je best om je eigen gelijk door te drukken hè?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat wanneer ze een wietbox neer gaan zetten, hun huurwoning worden uitgezet.
[..]
Je hebt maar een vierkantemeter nodig, de investeringen zijn ook niet zo hoog.
En kweken is niet zo moeilijk, het is gewoon even een simpele routine die je in de vingers moet krijgen en wanneer een gram wiet 5 euro of meer kost, hebben mensen die kweekroutine heel snel door.
En vergeet niet, we praten niet over 1 of andere megatuin, maar gewoon over een vierkante meter.
En hoe zou dat nu komen? Omdat het wellicht illegaal is?quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat wanneer ze een wietbox neer gaan zetten, hun huurwoning worden uitgezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |