BLij dat jij al precies weet hoe een legalisering eruit zou komen te zien.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:35 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben het eens met de TS.
En het legaliseren van wiet, betekent dus niet, dat iedereen thuis een lampje mag ophangen en er vervolgens wiet onder mag zetten.
Maar legaliseren betekent gewoon dat een paar zware criminelen een moeilijke vergunning krijgen, waarmee zij als enige legaal kunnen kweken.
Als je het legaal maakt, dan moet je ook zeggen dat bijvoorbeeld ieder huishouden 1 wietlamp mag hebben voor eigen gebruik.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het betekent dat Boer Harm zn schuur vol Hennep kan zetten en dit kan verkopen aan coffeeshops nadat de overheid de kwaliteit en veiligheid heeft gecontroleerd.
Beetje zoals het nu iedereen vrij staat om zelf zijn groente en fruit te kweken zodat de staat en groenteboeren niks verdienen?quote:Op maandag 5 mei 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En al die blowers zijn voor legalisering, omdat zij de illusie hebben dat zij dan legaal in hun woningbouw-woning een groeilamp mogen ophangen en dan verdienen de staat en al die wietboeren helemaal niks meer.
Als dat huishouden erin slaagt zijn plantage volgens de voorschriften veilig te krijgen hebben ze mn zegen.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het legaal maakt, dan moet je ook zeggen dat bijvoorbeeld ieder huishouden 1 wietlamp mag hebben voor eigen gebruik.
Wie A zegt moet ook B zeggen.
Ik ken genoeg mensen die een wietkastje zouden willen hebben thuis, maar dat niet durven omdat dat illegaal is en daardoor hun woning van de woningbouw uitgezet kunnen worden.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Beetje zoals het nu iedereen vrij staat om zelf zijn groente en fruit te kweken zodat de staat en groenteboeren niks verdienen?
Wiet kweken onder 1 lamp is niet gevaarlijk (max 600 watt), er zijn ook kant en klare growboxes te koop.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat huishouden erin slaagt zijn plantage volgens de voorschriften veilig te krijgen hebben ze mn zegen.
Overigens mag je in Nederland ook niet je eigen alcohol stoken wegens de gevaren die er aan zitten terwijl het verder gewoon legaal is.
En dus de staat ook niet.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En al die blowers zijn voor legalisering, omdat zij de illusie hebben dat zij dan legaal in hun woningbouw-woning een groeilamp mogen ophangen en dan verdienen de staat en al die wietboeren helemaal niks meer.
Met mij valt alleen over legalisatie te praten, wanneer de Burger thuis dan ook minimaal 1 groeilamp op mag hangen.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:04 schreef frenkck het volgende:
Na het zien van de docu kan ik maar één ding zeggen, legaliseer de achterdeur. De coffeeshop houder die zich trouwens wilde profesionaliseren kan ik alleen maar toejuichen, op deze manier kan je gewoon zeker zijn van je kwaliteit en de werking van de wiet. Zulke profesionaliteit en de verzekering van de kwaliteit is alleen maar goed voor de volksgezondheid en prima voor de informatieverschaffing, waar de effecten van wiet nu vaak nog onduidelijker zijn voor vele mensen.
En voor diegene die tegen legalisatie zijn, denken jullie echt dat de vraag zal afnemen als de coffeeshops gesloten zullen worden? Het zal alleen nog maar ondergrondser worden. De kwekerijen zullen blijven bestaan, want het transport van wiet naar engeland/duitsland gaat echt niet via de coffeeshop. Die exportlijnen zijn al ondergronds en daar zal niks aan veranderen.
Wat je wel kan creeëren als je wiet kweken legaliseert, is dat de gelegaliseerde kwekerijen gecontroleerd kunnen worden waar de handel heen gaat. Zo kun je er voor zorgen dat de gelegaliseerde kwekerijen de wiet alleen kunnen aanbieden via coffeeshops.
Hierdoor zal de onderwereld wel degelijk een klap te verduren krijgen.
Als dat veilig is zoals je zegt zie ik geen probleem. Net als je ook je eigen bier mag brouwen.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met mij valt alleen over legalisatie te praten, wanneer de Burger thuis dan ook minimaal 1 groeilamp op mag hangen.
Het is dan meer voor de liefhebber dan natuurlijk. Mij lijkt dat bij een legalisatie, er thuis ook groeilampen opgehangen mogen worden.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat veilig is zoals je zegt zie ik geen probleem. Net als je ook je eigen bier mag brouwen.
Al denk ik niet dat dat financieel interessant is wanneer het gelegaliseerd is. Een kleine thuiskweker haalt het niet bij een grootschalige professionele wietboerderij
Zolang je binnen de veiligheidsvoorschriften blijft van de brandweer en de energieleverancier, mag je zo veel ophangen als je maar wilt.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met mij valt alleen over legalisatie te praten, wanneer de Burger thuis dan ook minimaal 1 groeilamp op mag hangen.
Op dit moment is het dus verboden om thuis wiet te kweken onder 1 lamp.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang je binnen de veiligheidsvoorschriften blijft van de brandweer en de energieleverancier, mag je zo veel ophangen als je maar wilt.
het is op dit moment zelfs al legaal zolang het bij 3 of 4 plantjes blijftquote:Op maandag 5 mei 2008 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op dit moment is het dus verboden om thuis wiet te kweken onder 1 lamp.
Omdat wiet een illigale drug is. Maar met legalisatie heb je dat probleem dus niet.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op dit moment is het dus verboden om thuis wiet te kweken onder 1 lamp.
Kunstmatige ondersteuning is volgens mij dan weer wel verboden, ook al blijft het bij de legale hoeveelheid hennep plantjes. Al zou het best kunnen zijn dat de 1e politie regio er strenger op is dan de andere regio.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is op dit moment zelfs al legaal zolang het bij 3 of 4 plantjes blijft
Tot en met 5 planten wordt gedoogd, maar dat icm een groeilamp is verboden.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is op dit moment zelfs al legaal zolang het bij 3 of 4 plantjes blijft
Ben ik het wel mee eens, zolang er enigzins rekening wordt gehouden met de veiligheid. De TNO heeft al een andere groeikas goedgekeurd, een dergelijke keuring voor kleine, goedkope kassen moet ook wel kunnen. De brandgevaarlijke situatie die je in sommige kwekerijen zag moet dus wel voorkomen worden.quote:Op maandag 5 mei 2008 12:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Moet je eens bij mensen thuis kijken die tropische vissen e.d. hebben en hoe gevaarlijk dat is aangelegd.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, zolang er enigzins rekening wordt gehouden met de veiligheid. De TNO heeft al een andere groeikas goedgekeurd, een dergelijke keuring voor kleine, goedkope kassen moet ook wel kunnen. De brandgevaarlijke situatie die je in sommige kwekerijen zag moet dus wel voorkomen worden.
Goeie vraag waarom is het eigenlijk verboden? Er was niet echt een goede reden voor, toen opium nog legaal was en Nederland er bakken geld mee verdiende lag het gebruik niet hoger dan het nu ligt dus gezondheid en ontwrichting van de maatschappij waren geen argument om drugs te verbieden lijkt mij.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:35 schreef Klopkoek het volgende:
En ik zou mensen wel eens willen vragen: waarom denken jullie dat in de rest van de wereld drugs gewoon verboden is? Waarom?
En waarom is drank wel gelegaliseerd?
Een vergunning hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Dat is maar hoe je het aanpakt als overheid. Ik zie niet in waaorm je een crimineel moet zijn om wiet te kunnen verbouwen. Zeker als je een groot professioneel boerenbedrijf hebt lijkt het me geen probleem. Sowieso denk ik dat de meeste coffeeshops liever met betrouwbare leveranciers in zee zullen gaan.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
JohnDope heeft nu wel een punt:
Als het wordt gelegaliseerd zal het wrs. net zoals bij drank zijn dat gewone burgers niet zelfstandig mogen kweken. Daarvoor zul je een ingewikkelde vergunning moeten aanvragen.
Het gevaar bestaat daarbij dat de huidige criminelen flink in het zadel zullen worden geholpen.
Laten we daarom die hele zooi verbieden en keiharde, KEIHARDE repressie uit voeren en je zult zien dat Nederland niet meer een 'vrij parkeren' vakje voor criminelen zal zijn.
Waarom? Als het gelegaliseert wordt is het gewoon een product wat je in je tuin of kas kunt kweken en die mag je nu ook al hebben voor andere producten.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
JohnDope heeft nu wel een punt:
Geef nu eens antwoord op de vraag wat dat oplost? gebruik en problematiek in landen met keiharde repressie ligt nu eenmaal hogerquote:Laten we daarom die hele zooi verbieden en keiharde, KEIHARDE repressie uit voeren en je zult zien dat Nederland niet meer een 'vrij parkeren' vakje voor criminelen zal zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |