Gelukkig is en blijft dat jouw mening.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:39 schreef NED het volgende:
[..]
En wat is er zo speciaal aan Volvo? Buiten het feit dat ze veilig zijn, vind ik Volvo nog burgerlijker dan bv een Mazda 626 of en Toyota Carina ofzo
Dat is ook maar een vertelling van generaties lang. Halverwege de jaren 90 hebben onderzoeken uitgeween dat Renault (ja, Franse rammelbakken) de veiligste auto's maakte. Dat een auto rijdt als een tank wil niet zeggen dat ' ie meteen invincible is. Geen idee welk automerk nu goed scoort.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:48 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
keuh, die XC90 enn XC70 bakken zijn inderdaad nogal snobs aso-bakken inderdaad, geef ik je gelijk in
al zijn die bakken wel veilig die volvo's
Dat is mij eerlijk gezegd ook opgevallen, tenminstens er werden voor mij 3 auto's stopgezet, maar ik mocht doorrijdenquote:
Een jaar of 2 terug had ik een onderzoek gelezen waarbij de Laguna en de Megane de meeste ongelukken hadden waarbij de oorzaak aan de elektronica lag. Een wagen van Fiat stond ook in de top 3.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is ook maar een vertelling van generaties lang. Halverwege de jaren 90 hebben onderzoeken uitgeween dat Renault (ja, Franse rammelbakken) de veiligste auto's maakte. Dat een auto rijdt als een tank wil niet zeggen dat ' ie meteen invincible is. Geen idee welk automerk nu goed scoort.
Dat klopt. Ik rij op dit moment een Volvo FM12, een vrachtauto, maar het verschil met een personenauto is niet zo groot. Alle meldingen en alarmen komen meteen op het display, en het ding begint te piepen (zwaar irritant). Cruisecontrol werkt alleen als de koppeling en de rem minstens één keer zijn bediend. Wat wel raar is, je gordel mag je gewoon laten hangen, daar reageert 'ie niet op.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:59 schreef Elmostyle het volgende:
Verder verdiept volvo zich wel veel meer in veiligheid dan ford, al denk ik dat ze er soms in wel in doorschieten.
Want bijv. als je gordel los doet tijdens rijden begint die te piepen, en hoe harder je rijd, hoe harder dat kreng begint te piepen als je je gordel los doet.. dat vin ik dan wel wat overdreven.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is ook maar een vertelling van generaties lang. Halverwege de jaren 90 hebben onderzoeken uitgeween dat Renault (ja, Franse rammelbakken) de veiligste auto's maakte. Dat een auto rijdt als een tank wil niet zeggen dat ' ie meteen invincible is. Geen idee welk automerk nu goed scoort.
Fiat barchetta geloof ik, daarvan kon de motor ineens uitvallen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:01 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Een jaar of 2 terug had ik een onderzoek gelezen waarbij de Laguna en de Megane de meeste ongelukken hadden waarbij de oorzaak aan de elektronica lag. Een wagen van Fiat stond ook in de top 3.
Maar dat is alleen de buitenkant. Omdat Volvo hun plaawerk maakten alsof de zetbank het enige apparaat in de fabriek was betekent dat niet dat een volvo veiliger was/is geweest.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:14 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echt veilig lijkt hij me niet...
Mwah, volvo was veel bezig met veiligheid, niet alleen buitenkant.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar dat is alleen de buitenkant. Omdat Volvo hun plaawerk maakten alsof de zetbank het enige apparaat in de fabriek was betekent dat niet dat een volvo veiliger was/is geweest.
(Ik ben dus niet pro-volvo of pro-renault ofzo)
Overigens worden renault trucks nu door volvo gemaaktquote:Safety milestones
[[Image:Volvo-122-coupe-1.jpg|thumb|The Amazon was noted for its safety features, with a padded dashboard, front and rear seat belts and a laminated windscreen.[29]]
1944 Safety cage
1944 Laminated windscreen
1954 Defroster vents for windscreen
1956 Windscreen washers
1957 Anchor points for 2–point safety belts front
1958 Anchor points for 2–point safety belts rear
1959 3–point front safety belts standard
1960 Padded instrument panel
1964 Disc brakes front
1964 First rearward–facing child safety seat prototype tested
1966 Rear windscreen defroster
1966 Disc brakes all around
1966 Dual split triangular braking system
1966 Crumple zones front and rear
1966 Safety door–locks
1967 Safety belt rear seats
1968 Head restraints front
1969 Inertia reel safety belts
1969 Heated rear windscreen
1971 Reminder safety belt
1972 3–point safety belts – rear
1972 Rearward–facing child safety seat
1972 Childproof locks on rear doors
1972 Warning lights (hazard)
1973 Side collision protection
1973 Collapsible steering wheel
1974 Energy absorbing bumpers
1974 Safe location of fuel tank
1974 Multistage impact absorbing steering column
1974 Bulb integrity sensor
1974 Headlight wiper/washer
1975 Day running lamps
1975 Braking system with stepped bore master cylinder
1978 Child safety booster cushion
1982 "Anti–submarining" protection
1982 Fog lamps front
1982 Fog lamps rear
1982 Warning lights in opened door
1982 Wide angle rear view mirror
1984 ABS anti–locking brakes
1985 ETC – Electronic Traction Control
1986 Brake lights in rear window
1986 Three–point safety belt centre rear seat
1987 Mechanical safety belt pre–tensioner
1987 Airbag – driver
1990 Integrated child safety cushion in centre rear seat
1991 SIPS – Side Impact Protection System
1991 Automatic height adjusting safety belt
1992 Reinforced rear seats in estate models
1992 Passenger airbag front
1993 Three–point inertia–reel safety belts – all rear positions
1994 SIPS–bag, side airbag
1995 DSA – Dynamic Stability Assistance
1995 Integrated child safety cushion outer rear seats
1997 ROPS – Roll Over Protection System (C70)
1998 WHIPS – Whiplash Protection System
1998 IC – Inflatable Curtain
1998 STC – Stability and Traction Control
1998 DSTC – Dynamic Stability and Traction Control
1998 EBD – Electronic Brake Distribution
2000 ISOFIX anchorages with rearward–facing child safety seat
2000 Dual Stage Airbag
2001 SCC – Volvo Safety Concept Car
2002 RSC – Roll Stability Control
2002 ROPS – Roll Over Protection System (XC90)
2002 New integrated child seat 2nd row (XC90)
2002 Lower Cross Member (XC90)
2002 New compatible front design (XC90)
2002 Safe 3rd row seats (XC90)
2002 New Front Structure (XC90)
2003 New Front Structure called Volvo Intelligent Vehicle Architecture (VIVA) (S40, V50)
2003 Rear seat belt reminders (in S40 and V50)
2003 IDIS – Intelligent Driver Information System (in S40 and V50)
2003 Inauguration of Volvo's Traffic Accident Research Team in Bangkok
2004 BLIS – Blind Spot Information System (in S40 and V50)
2004 Water repellent glass WRG
2005 Introduction of DMIC (Door Mounted Inflatable Curtain) (new Volvo C70)
2006 PCC - Personal Car Communicator (S80)
2006 CWBS - Collision Warning with Brake Support (S80)
2006 ABL - Active Bixenon Lights (S80)
2007 ACC - Adaptive Cruise Control (S80)
2007 PPB - Power Park Brake (S80)
2007 HDC - Hill Descent Control (XC70 and future XC)
2007 EBL - Emergency Brake Light (Premier on S40 and V50, standard on all after)
2007 DAC - Driver Alert Control (V70, XC70)
2007 LDW - Lane Departure Warning System[30]
Beide.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:59 schreef Ridocar het volgende:
Behoorlijk lijstje, maar zijn dit alle uitvindingen, of toepassingen? De meeste dingen zijn al standaard in elke auto.
En die Renault trucks, die Magnums zeker. Gare wiebelhokken, je moet al een instap-instructie krijgen, anders kom je er niet eens in.
Er staat dat de remmen voor voorzien waren van disc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:17 schreef Repeat het volgende:
Dat lijstje, impressive zeg
Zo had de Citroën DS bijvoorbeeld als een van de eerste schijfremmen en dat was in 1955...
In jouw lijstje zie ik dat pas 9 jaar later staan...
Klopt geen reet van dat dit uitvindingen zijn. ABS bv, was Mercedes al eerder mee enz enz.
beidequote:Op woensdag 7 mei 2008 01:17 schreef Repeat het volgende:
Dat lijstje, impressive zeg
Zo had de Citroën DS bijvoorbeeld als een van de eerste schijfremmen en dat was in 1955...
In jouw lijstje zie ik dat pas 9 jaar later staan...
Klopt geen reet van dat dit uitvindingen zijn. ABS bv, was Mercedes al eerder mee enz enz.
Pfft, er staat niet dat het persé allemaal uitvindingen van hun kant zijn...............quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:26 schreef Repeat het volgende:
Nee, dat staat pas bij 1966 in je lijstje.
En de airbag is uitgevonden door een Amerikaan en in de 70's mee geexperimenteerd ed. Die hele lijst kan je zo onderuit halen door even te googlen... Ik snap iig niet wat voor punt je wil maken met die lijst door em zomaar neer te gooien...
door degeneratie van je schakelknobbel in je hersenenquote:Op zondag 4 mei 2008 17:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Wacht maar tot je 40 bent. Eenmaal in een automaat, wil je nooit meer iets anders.
maar je woont dan ook in scandinavië.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
pauper
* Alexxxxx pimpt even met zijn garage met plek voor 1 grote auto, oprit met plek voor 3 flinke auto's en 2 parkeerplekken voor de deur
Ow wacht. Dat zal hetzelfde gevoel zijn als wat ik voel wanneer ik in mijn Lancia Delta stap denk ik?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:25 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Gelukkig is en blijft dat jouw mening.
Ik heb het over het gevoel dat je krijgt als je in een Volvo rijdt, de geur van het interrieur, hoe het matteriaal aanvoelt... Het gaat om het complete plaatje... dat voel je of dat voel je niet. Jij blijkbaar dus niet.
Friesland tochquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar je woont dan ook in scandinavië.
Wat heb je liever, dat een fabrikant zijn fouten erkent of dat ze toch besluiten je ermee door laten rijden zoals bijv bij fiat of renault?quote:Op woensdag 7 mei 2008 04:20 schreef PNG het volgende:
S40 ook duizenden teruggehaald, assen klapten aan gort.
"een volvo"quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:17 schreef NED het volgende:
[..]
Ow wacht. Dat zal hetzelfde gevoel zijn als wat ik voel wanneer ik in mijn Lancia Delta stap denk ik?
Heb je het over dat gevoel? Ja he? Nou, als ik in een Volvo stap voel ik daar inderdaad helemaal 0, niks van.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:49 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Wat heb je liever, dat een fabrikant zijn fouten erkent of dat ze toch besluiten je ermee door laten rijden zoals bijv bij fiat of renault?
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het materiaal is iig dunner dan de plaat die je voor je kop hebt...
Ik sla de plank helemaal niet mis. Alsof elk model van Lancia zo super is.quote:dus je slaat bij deze de plank compleet mis.
Ik dacht dat het meer een aanval op mij was, sorry daarvoor. We zijn het iig met elkaar eensquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef NED het volgende:
[..]
Ik sla de plank helemaal niet mis. Alsof elk model van Lancia zo super is.
Sterker nog, ik vind ze allemaal foeilelijk en ik word alleen warm van de Delta.
Ik snap ook best wel dat jij neit alle Volvo's tof vind hoor.
Ik sloeg de spijker op zn kop en niet de plank mis
Nee ik ben niet echt merkgebonden. Die Delta van jou is schitterend, daar word ik wel zeker warm vanquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:46 schreef NED het volgende:
Nee, het was geen aanval. Behalve dan dat jij warm word van bepaalde typen Volvo's en ik dat raar vind.
Maargoed, waarschijnlijk denk jij net zo over mij met mn Delta
Iedereen heeft recht van sprekenquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Jij hebt sowieso geen recht van spreken.
En wie denk jij dat je bent man. Lijp figuurquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Jij hebt sowieso geen recht van spreken.
Ok, ik zal het anders formuleren:quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:31 schreef -Muse- het volgende:
[..]
En wie denk jij dat je bent man. Lijp figuur
Jij geeft jouw mening, ik geef mijn mening.
Dat jij vervolgens even moet laten zien hoe stoer je bent is echt triest![]()
"Zulke types" Man flikker toch een eind op, je kent mij niet maar hebt al wel je oordeel klaar. Ik zie je in meerdere topics kankeren dus ik neem eht niet persoonlijk op. Voor zover ik kan zien stel jij niets voor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:01 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ok, ik zal het anders formuleren:
Ik vind dat je lariekoek lult als je Volvo aanprijst vanwege 'het gevoel' en de geur van het interieur.
Zulke types hebben imo niet het recht om over de kwaliteit van rosbief te oordelen.
scandinavië dus.quote:
Je neemt het niet persoonlijk op, maar voelt je wel bij iedere zin aangevallen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:36 schreef -Muse- het volgende:
[..]
"Zulke types" Man flikker toch een eind op, je kent mij niet maar hebt al wel je oordeel klaar. Ik zie je in meerdere topics kankeren dus ik neem eht niet persoonlijk op. Voor zover ik kan zien stel jij niets voor.
je wordt in de pan gehaktquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:40 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Je neemt het niet persoonlijk op, maar voelt je wel bij iedere zin aangevallen.![]()
Neem het niet zo serieus op man.
En ik ben wel benieuwd in welke topics jij mij ziet kankeren.![]()
Kan toch niet zeggen dat ik het lelijk vind:quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:01 schreef Snelwagen het volgende:
Gister nog in een v70 gereden, kwam uit hetzelfde jaar als de audi a6 van mn vader. Dus heb even kunnen vergelijken. Nou poepoepoe wat is dat bijzonder zeg, plastic interieur, plastic houtlook, leer wat iets te slap zit, en stuurgevoel 0,0. Pauperbak vond ik het....
Nee echt kwaliteitsauto's hoor, en dan dat geluid als je de kickdown in hebt, tering wat een herrie, en weinig emotie. Komt nog niet eens in de buurt van de audi
Magnum = Mackquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:59 schreef Ridocar het volgende:
Behoorlijk lijstje, maar zijn dit alle uitvindingen, of toepassingen? De meeste dingen zijn al standaard in elke auto.
En die Renault trucks, die Magnums zeker. Gare wiebelhokken, je moet al een instap-instructie krijgen, anders kom je er niet eens in.
Onzin.quote:Op donderdag 8 mei 2008 20:56 schreef MPG het volgende:
[..]
Magnum = Mack
Premium en kleiner (of heet die ook premium??) = Volvo
Checkquote:Op donderdag 8 mei 2008 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Onzin.
Magnum had een Renault blok, dat ook door Mack werd gebruikt. Is nu een FH in verkleedkelren. Premium is nog helemaal Renault, word ook als Mack verkocht. En de kleine modellen van Volvo hebben inderdaad een Renault cabine, niet andersom. DAF gebruikt die cabine trouwens ook. Nu Iveco nog en de club van 4 is weer compleet.
Nou tzijn allebei 1999 auto's:quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
Kan toch niet zeggen dat ik het lelijk vind:
[ afbeelding ]
tuurlijk is een audi ook mooi, anders, maar om nou te zeggen zoveel mooier. Is smaak
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |