Ik, want ik stond er bijquote:Op zondag 4 mei 2008 16:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wie zegt dat het niet andersom is? Dus dat de Volvo de traktor moet helpen starten? Hmmm?
Oh ja, en dat moeten wij dan geloven? Jij bent ook zo lekker onpartijdig, getuige je topictitelquote:
Ik heb niks tegen volvo hoorquote:Op zondag 4 mei 2008 16:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja, en dat moeten wij dan geloven? Jij bent ook zo lekker onpartijdig, getuige je topictitel
quote:Op zondag 4 mei 2008 16:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wie zegt dat het niet andersom is? Dus dat de Volvo de traktor moet helpen starten? Hmmm?
En al had je dat wel; een 2-cylinder kun je (als ik me niet vergis) nog aanslingeren...quote:
maar dit toont dan wel een auto die er eerder was dan de T-rex over de aarde heen kroop.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Hier! Meer roest dan op alle Citroëns die ik ooit heb gehad bij elkaar!
neequote:Op zondag 4 mei 2008 16:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar dit toont dan wel een auto die er eerder was dan de T-rex over de aarde heen kroop.
Zelfs met zoveel roest rijd die nog prima. Een citroën met roest valt gelijk uitelkaar, daarom zie je ook nauwelijks citroëns met roest.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Hier! Meer roest dan op alle Citroëns die ik ooit heb gehad bij elkaar!
Dat zie je verkeerd: Een BX met roest zie je niet. Die zijn toch van plastic.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zelfs met zoveel roest rijd die nog prima. Een citroën met roest valt gelijk uitelkaar, daarom zie je ook nauwelijks citroëns met roest.
keuh, die XC90 enn XC70 bakken zijn inderdaad nogal snobs aso-bakken inderdaad, geef ik je gelijk inquote:Op zondag 4 mei 2008 16:46 schreef Hyperdude het volgende:
Nieuwe Volvo's zijn gewoon dure Ford's voor snobs die geen verstand van otoo's hebben.
De C30 hadden ze in 1995 al moeten uitbrengen als aanvulling op de veel te grote S/V40. Dan hadden ze tenminste nog een fatsoenlijke auto gemaakt voor de mensen die vroeger een DAF - Volvo 66 - Volvo 340 - Volvo 440 kochten. Die mensen hebben ze nu allemaal in een Suzuki Alto gejaagd. Overigens vraag ik me nog steeds af waarom de lichtste auto die je bij Volvo nu als automaat kan krijgen al minstens een lompe 2.4 is. Laat ze gewoon een 1.6 met automaat maken.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef Elmostyle het volgende:
Je ziet hier alleen afbeeldingen van oude volvo'sniet van nieuwe, hoezo generaliseren.
Al moet ik toegeven dat die nieuwe C30 er niet al te mooi uitziet, die andere modellen zien er goed uit.
En daarbij, kan een ford, peugeot, .. nooit kapot gaan?
quote:Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef Elmostyle het volgende:
Je ziet hier alleen afbeeldingen van oude volvo'sniet van nieuwe, hoezo generaliseren.
Al moet ik toegeven dat die nieuwe C30 er niet al te mooi uitziet, die andere modellen zien er goed uit.
Oh jawel... Maar Ford en Peugeot rijders geven gewoon toe dat hun kuthok kapot gaat.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:45 schreef Elmostyle het volgende:En daarbij, kan een ford, peugeot, .. nooit kapot gaan?
Blijf aub weg bij Volvo. Koop maar een suzuki ofzo, laat de Volvo's maar over aan de autoliefhebbers.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
De C30 hadden ze in 1995 al moeten uitbrengen als aanvulling op de veel te grote S/V40. Dan hadden ze tenminste nog een fatsoenlijke auto gemaakt voor de mensen die vroeger een DAF - Volvo 66 - Volvo 340 - Volvo 440 kochten. Die mensen hebben ze nu allemaal in een Suzuki Alto gejaagd. Overigens vraag ik me nog steeds af waarom de lichtste auto die je bij Volvo nu als automaat kan krijgen al minstens een lompe 2.4 is. Laat ze gewoon een 1.6 met automaat maken.
En ja; Volvo is gewoon een veel te dure Ford tegenwoordig
Dat begrijp ik ook niet. Zo'n C70 heeft niets te vertellen met z'n kreukelplaatwerk. Die 740 die daarachter staat is veel steviger.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:55 schreef -Muse- het volgende:
En welke halve gladiool gebruikt een C70 voor de cross?!?!?! Schande!
Die C30 en C70 zijn inderdaad recent, maar dat wil nog niet meteen zeggen ze er goed uitzienquote:
ok xD, al zijn niet alle volvo rijders zo voor zover ik weetquote:Op zondag 4 mei 2008 16:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh jawel... Maar Ford en Peugeot rijders geven gewoon toe dat hun kuthok kapot gaat.
In de meeste V40's of V50's zit voor zover ik weet toch maar gewoon een 1.8 of een 2.0? Verder verdiept volvo zich wel veel meer in veiligheid dan ford, al denk ik dat ze er soms in wel in doorschieten.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
De C30 hadden ze in 1995 al moeten uitbrengen als aanvulling op de veel te grote S/V40. Dan hadden ze tenminste nog een fatsoenlijke auto gemaakt voor de mensen die vroeger een DAF - Volvo 66 - Volvo 340 - Volvo 440 kochten. Die mensen hebben ze nu allemaal in een Suzuki Alto gejaagd. Overigens vraag ik me nog steeds af waarom de lichtste auto die je bij Volvo nu als automaat kan krijgen al minstens een lompe 2.4 is. Laat ze gewoon een 1.6 met automaat maken.
En ja; Volvo is gewoon een veel te dure Ford tegenwoordig
Alsof het plaatwerk jou beschermt bij een botsingquote:Op zondag 4 mei 2008 16:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet. Zo'n C70 heeft niets te vertellen met z'n kreukelplaatwerk. Die 740 die daarachter staat is veel steviger.
Och, ik heb een aantal jaar geleden helaas een Volvo niet gekocht. Was een 760 diesel met automaat. Kon ik voor 5000 frank hebben, maar belastingtechnisch was dat niet interessant. En ik had toen nog niet gehoord van slaolie als brandstof.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:57 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Blijf aub weg bij Volvo. Koop maar een suzuki ofzo, laat de Volvo's maar over aan de autoliefhebbers.
Dat zeg ik dus. Moet je eens proberen om een 1.8 met automaat te krijgen. Die zijn er niet. Slechts vanaf de 2.4.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:59 schreef Elmostyle het volgende:
In de meeste V40's of V50's zit voor zover ik weet toch maar gewoon een 1.8 of een 2.0?
Stekkertje onder de stoel lostrekken, pieper losknippen of gordel achter de stoel doen helpt veel. Of een extra gesp uit een sloopwagen halen.quote:Verder verdiept volvo zich wel veel meer in veiligheid dan ford, al denk ik dat ze er soms in wel in doorschieten.
Want bijv. als je gordel los doet tijdens rijden begint die te piepen, en hoe harder je rijd, hoe harder dat kreng begint te piepen als je je gordel los doet.. dat vin ik dan wel wat overdreven.
Ja, dat doet het. En zeker bij zo'n banger-race zoals op dat plaatje. Beuk een keer tegen die C70 en het ding staat stil omdat alles opvouwt. Tegen zo'n 740 moet je al een stuk harder beuken.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:59 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Alsof het plaatwerk jou beschermt bij een botsing
ok, dat wist ik niet dat die automaten pas bij 2.0 beginnen, mja, ik zou ook nooit in een automaat willen rijden eigenlijk.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus. Moet je eens proberen om een 1.8 met automaat te krijgen. Die zijn er niet. Slechts vanaf de 2.4.
[..]
Stekkertje onder de stoel lostrekken, pieper losknippen of gordel achter de stoel doen helpt veel. Of een extra gesp uit een sloopwagen halen.
Ja, want een gordel heb je toch niet nodig. Zo'n gordel hebben ze erin gezet zodat de pliesie je boetes kan geven. Als je ergens tegen aan rijdt, dan zorgt de voorruit er wel voor dat je in je auto blijft. Een gordel is dus nergens voor nodig.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:59 schreef Elmostyle het volgende:
Verder verdiept volvo zich wel veel meer in veiligheid dan ford, al denk ik dat ze er soms in wel in doorschieten.
Want bijv. als je gordel los doet tijdens rijden begint die te piepen, en hoe harder je rijd, hoe harder dat kreng begint te piepen als je je gordel los doet.. dat vin ik dan wel wat overdreven.
Wacht maar tot je 40 bent. Eenmaal in een automaat, wil je nooit meer iets anders.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:10 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
ok, dat wist ik niet dat die automaten pas bij 2.0 beginnen, mja, ik zou ook nooit in een automaat willen rijden eigenlijk.
Neequote:Op zondag 4 mei 2008 17:25 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ja, want een gordel heb je toch niet nodig. Zo'n gordel hebben ze erin gezet zodat de pliesie je boetes kan geven. Als je ergens tegen aan rijdt, dan zorgt de voorruit er wel voor dat je in je auto blijft. Een gordel is dus nergens voor nodig.
ja oke, als je iets eenmaal gewend bent wil je nooit/nauwelijks meer iets anders. dat klopt, maar mij lijkt dan gewoon handschakel wel relaxter? Tegenwoordig trouwens wordt bij zowat alle rijscholen toch gewoon met handschakelen aangeboden ipv automaat?quote:Op zondag 4 mei 2008 17:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Wacht maar tot je 40 bent. Eenmaal in een automaat, wil je nooit meer iets anders.
Wees blij dat je die 760 diesel hebt laten staan.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Och, ik heb een aantal jaar geleden helaas een Volvo niet gekocht. Was een 760 diesel met automaat. Kon ik voor 5000 frank hebben, maar belastingtechnisch was dat niet interessant. En ik had toen nog niet gehoord van slaolie als brandstof.
En een S80 ziet er wel leuk uit, maar kreukelt al als je naar een spatbord wijst.
Zoek maar.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
Wat voor Volvo was dat overigens? Lijkt op een 264. Heb je betere foto's?
Yep, je hebt gelijk!quote:Op zondag 4 mei 2008 18:40 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij een 164.
Een 264 is vierkanter; net zoals die blauwe roestbak hierboven ergens.![]()
Toen ik mijn rijbewijs net had gehaald had Pa een zilveren 264.
Na een jaar had ie 1 gouden en 1 bordeauxrood voorspatbord. Iedereen gaf je voorrang!![]()
Ik heb 2 zussen overigens![]()
Op het moment dat jij je jas wilt uitdoen terwijl je 140km/h rijdt, of dat je even iets van de achterbank wilt pakken, dat zijn eigenlijks wel de gevaarlijkste momenten die je beleeft in de auto. Als je iets wilt ontwijken, dan heb je nauwelijks de mogelijkheid hiertot. Het klinkt best absurd, maar wanneer het gevaarlijker wordt, dan wil jij juist minder bescherming hebben. Zo'n toon heeft juist het effect, dat jij minder vaak met hoge snelheden iets van je achterbank gaat pakken. Blijkbaar werkt het ook, want jij vind het irritant.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:17 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Needat snap ik, ik draag altijd m'n gordel. Maar als je je jas wilt uitdoen, of iets van de achterbank wilt pakken doe je je gordel natuurlijk ff los.
En dan wordt je half doof door die veel te hoge harde toon(als je op de snelweg rijdt bijv.), dat vind ik dan weer wat doorgedraaid, en door zulke kleine dingetjes worden die volvo's al gauw vrij duur volgensmij.
[..]
ja oke, als je iets eenmaal gewend bent wil je nooit/nauwelijks meer iets anders. dat klopt, maar mij lijkt dan gewoon handschakel wel relaxter? Tegenwoordig trouwens wordt bij zowat alle rijscholen toch gewoon met handschakelen aangeboden ipv automaat?
Dat is bij de C5 ook zo, en daar moet je ook de gordels vastmaken van de lege plekken omdat hij anders begint te piepen, Citroen en zijn technisch vernuft.quote:In de meeste V40's of V50's zit voor zover ik weet toch maar gewoon een 1.8 of een 2.0? Verder verdiept volvo zich wel veel meer in veiligheid dan ford, al denk ik dat ze er soms in wel in doorschieten.
Want bijv. als je gordel los doet tijdens rijden begint die te piepen, en hoe harder je rijd, hoe harder dat kreng begint te piepen als je je gordel los doet.. dat vin ik dan wel wat overdreven.
Klets. Als ik alleen in mijn C5 zit en ik doe mijn gordel niet om piept ie niet eens. Hij geeft een melding op het display en een rood lampje op het dashboard. Meer niet. Er is geen enkele auto die piept als lege plekken geen gordel om hebben. Als dat wel gebeurt is er iets met de drukschakelaar van die plek(ken) niet in orde.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:21 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Dat is bij de C5 ook zo, en daar moet je ook de gordels vastmaken van de lege plekken omdat hij anders begint te piepen, Citroen en zijn technisch vernuft.
Ik had laatst de C5 van mijn pa mee toen mijn volvo (quote:Op zondag 4 mei 2008 21:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Als ik alleen in mijn C5 zit en ik doe mijn gordel niet om piept ie niet eens. Hij geeft een melding op het display en een rood lampje op het dashboard. Meer niet. Er is geen enkele auto die piept als lege plekken geen gordel om hebben. Als dat wel gebeurt is er iets met de drukschakelaar van die plek(ken) niet in orde.
bij onze c5 toch niet en in elke andere waar ik in heb gezeten ook nietquote:Op zondag 4 mei 2008 21:21 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Dat is bij de C5 ook zo, en daar moet je ook de gordels vastmaken van de lege plekken omdat hij anders begint te piepen, Citroen en zijn technisch vernuft.
En in de nieuwe S40/V50 zit nu een 2.4 en een 2.4I
Zit nu te twijfelen tussen een C70 of S40.
Hijs gloednieuw.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:57 schreef densmee het volgende:
[..]
bij onze c5 toch niet en in elke andere waar ik in heb gezeten ook niet
Electronische troep in auto'squote:Op zondag 4 mei 2008 22:01 schreef j0rrit het volgende:
Nog een mooie Volvo feature die ik een tijd terug tegen kwam toen ik op pad was met de V70 en ingebouwde HU1205 navigatie. Na een aantal keren de auto gestart en gestopt te hebben liep de navigatie vast tijdens het opstarten. Pincode accepteerde hij vervolgens niet meer, maar was te resetten door een uur of wat de auto met contact aan te laten staan. Geweldig als je aan de andere kant van het land staat in een boeren gehucht, én nog enkele klantenbezoekjes op de planning hebt staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |