abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58643312
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar daar moet je dan ook wel de prijs voor willen betalen en dat is dat een heel groot deel van de moslims bij voorbaat niet in aanmerking komen voor posities binnen de partij. Want jij kunt je bedonderd voelen, een moslim die PvdA heeft gestemd kan zich ook bedonderd voelen wanneer een moslim PvdA-er zich niet als een moslim mag uitlaten.
Dit wordt mijn laatste antwoord op jou, want ik heb het gevoel dat we een beetje in cirkels zitten te redeneren. Ik vind jouw manier van denken verkeerd. Een moslim stemt niet op een moslim(a) maar op de PvdA. Wat de religieuze achtergrond van de PvdA-kamerleden is, vind ik niet relevant. Wouter Bos schijnt gereformeerd te zijn. Doet voor mij totaal niet terzake. Ik stem niet op Bos om zijn geloof, maar omdat ik voorstander ben van sociaal-democratische politiek. Een moslim die PvdA stemt, stemt op politici die ernaar streven om uit te voeren wat er in het PvdA-verkiezingsprogramma (cq. regeerakkoord) staat.
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie dus wat oude schadelijke PvdA-reflexen boven komen, in plaats van te erkennen dat daar een spanning zit waar je keuzes in moet maken, vlucht de partij in wensdenken. Of dat nou het wensdenken is dat moslims en homo-acceptatie probleemloos samengaan, of het wensdenken dat het probleem is opgelost als iedereen goed gedrilld is om zijn mond erover te houden, het zijn beiden ficties. Als je het probleem binnen de partij al niet onder ogen kunt zien, moet je natuurlijk niet verwachten dat je een bijdrage kunt leveren aan de oplossing van het achterliggende maatschappelijke probleem. Daarnaast zal het in stand houden van ficties ertoe leiden dat vroeg of laat kiezers zich bedonderd of in de steek gelaten voelen.
Hier heb je misschien wel een punt. Ik roep dan ook niet voor niets op tot schoon schip maken, hoewel ik zeker denk dat er plaats is voor moslims binnen de PvdA. Daarbij gaat het echter niet om hun moslim-zijn (dat is een privé-aangelegenheid) maar omdat er ook moslims zijn die het sociaal-democratische gedachtengoed op een goede manier uitdragen en uitvoeren. Je mond houden over bepaalde onderwerpen vind ik overigens echt niet zo'n slechte optie. Het kan in theorie best werken.
pi_58643993
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 13:25 schreef Elfletterig het volgende:

Hier heb je misschien wel een punt. Ik roep dan ook niet voor niets op tot schoon schip maken, hoewel ik zeker denk dat er plaats is voor moslims binnen de PvdA. Daarbij gaat het echter niet om hun moslim-zijn (dat is een privé-aangelegenheid) maar omdat er ook moslims zijn die het sociaal-democratische gedachtengoed op een goede manier uitdragen en uitvoeren. Je mond houden over bepaalde onderwerpen vind ik overigens echt niet zo'n slechte optie. Het kan in theorie best werken.
Dat is erg vanuit de partij geredeneerd. Er is nou eenmaal een probleem met moslims en homotolerantie, niet met alle moslims, maar ook niet met een slechts een paar extremisten. Als je dan slechts de symptomen daarvan de kop in drukt zodat de partij er geen last van heeft, zie ik niet wat dat de homoseksuele leraar op de zwarte school of de homoseksuele buurtbewoner in Bos en Lommer daar aan heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_96751364
Ik trap dit topic omhoog na exact 3 jaar, op de dag af (puur toeval), omdat de discussie nu opnieuw oplaait. Ik las zojuist een sterke column over min of meer hetzelfde onderwerp, geschreven door een PvdA-lid. Zijn column is door de PvdA geweigerd op hun website, wat eigenlijk best veelzeggend is:

quote:
God en de PvdA
"We hebben geen goede ervaringen met regeren met de PvdA. Dat gaat heel ver terug." Dat zei Gerda Verburg vorige week in een interview met Nu.nl.

Ik dacht: ja. Daarna dacht ik: Jezus. Gerda heeft hartstikke gelijk.

Voorlopig, zei Gerda, wil ze niet meer met ons samenwerken. Ik voelde me weer een puber en zei tegen mijn beeldscherm: ik wil ook niet meer met jou spelen! Toen Jan Peter Balkenende later in Pauw en Witteman allerlei PvdA'ers de schuld gaf van het mislukken van zijn christelijke kabinet wist ik het zeker: We moeten iets duidelijk maken: dat we geen enkele partij meer buitensluiten, behalve het CDA. Het CDA is een partij van God. Wij zijn van de mensen. Laten we het eens zo simpel uitdrukken.

Maar soms heb ik het gevoel dat wij de vierde religieuze partij van Nederland zijn. Zeker als ik al die PvdA'ers op de rituele barricade zie die de partijtop erop wijzen dat ze rekening moet houden met haar religieuze achterban. Het zou goed zijn als wij tegen al die voorstanders van ritueel slachten zeggen: wij zijn een progressieve partij die altijd de nieuwste inzichten hanteert. Wij zijn de partij van vooruitgang. ‘Sterf, gij oude vormen en gedachten!' Wij gaan uit van nieuwe woorden. Niet van oude. Dat maakt ons progressief.

Toch zijn er nogal wat conservatieve PvdA'ers. Ertan Isik van de PvdA Eindhoven bijvoorbeeld. Hij zegt zelfs dat Allah het altijd beter weet: ‘Het ritueel (slachten) bestaat al 1400 jaar en wordt voorgeschreven door Allah. Hij weet beter dan mevrouw Thieme of dieren al dan niet lijden.'

Waarvan acte.

Allah heeft van alles voorgeschreven. Hij is alwetend. Dus waarom zou je nog een partijprogramma schrijven, denk ik dan. Als je de Koran hebt, heb je geen beginselprogramma meer nodig, zei een jonge PvdA' er een keer tegen me. Een volksvertegenwoordiger van de PvdA liet ooit weten dat ze haar eigen kind zou verstoten als ze wist dat hij homo was. ‘Het mag gewoon niet van ons geloof.' Maar wel van de PvdA, zei ik. Daarover haalde ze haar schouders op.

God en de PvdA. Het is een moeizame combinatie. Of het nu over de hoofddoek gaat, over handen schudden, over ritueel slachten, er is altijd lawaai. Overal ontploffende discussies. En telkens heb ik het gevoel dat de partijtop die onderwerpen met fluwelen handschoentjes wil behandelen. Ik zal wat duidelijkheid scheppen: Voor God gaat u rechtsaf. Daar staan Maxime, Arie en Kees met open armen te wachten. Zij hebben God aan hun zijde. Kiest u voor vooruitgang: dan moet u bij de PvdA zijn.
Bron: http://www.liefdevollid.nl/content/view/841/8/
De auteur heet Marcel Duyvestijn

Overigens heeft Achmed Marcouch via Twitter gereageerd:
God is juist heel progressief! Het zijn de gelovigen die conservatief zijn @Liefdevollid: "opdat gij gaat DENKEN!" Zegt de koran! :)

Ik heropen de discussie...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2011 15:15:17 ]
pi_96752164
Religie is nu eenmaal een onderdeel van het leven van vele mensen, dat kun je respecteren zonder je denkbeelden te baseren op wat mensen geloven als partij. Dat is hoe ik de PvdA wil zien als lid, als ik het gevoel krijg dat we op basis van religie gaan sturen dan zeg ik "Nee".

Overigens zie ik veel in de suggestie om inderdaad het CDA verder maar links te laten liggen, ze hebben zich duidelijk geprofileerd als anti-PvdA en dat is prima maar dat moet dan wel consequenties hebben.
pi_96752761
Laat de PvdA op deze manier gewoon verder gaan. De PvdA helpt zichzelf om zeep. Op naar de 0 zetels!

En Job Cohen voor de rechtbank wegens misdaden tegen de menselijkheid!
pi_96752910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2008 17:16 schreef HeatWave het volgende:
Zo mooi is dat, gelul over tolerantie maar zelf echt een homohater klasse A zijn.

Sorry voor de bash, maar ik vind dat dus TYPISCH Pvda eigenlijk...
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2008 17:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kan de PvdA zichzelf niet gewoon opheffen? Zou een hoop ellende schelen.
Zo, klaar.
pi_96753699
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef Zienswijze het volgende:
Laat de PvdA op deze manier gewoon verder gaan. De PvdA helpt zichzelf om zeep. Op naar de 0 zetels!
Waar heb je het over? De PvdA is zowel in de peilingen als in de Tweede Kamer nog steeds de tweede partij van ons land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96753735
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:46 schreef Zienswijze het volgende:
Laat de PvdA op deze manier gewoon verder gaan. De PvdA helpt zichzelf om zeep. Op naar de 0 zetels! En Job Cohen voor de rechtbank wegens misdaden tegen de menselijkheid!
Welke misdaden precies?
pi_96753856
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welke misdaden precies?
Laat gaan. ZW heeft laatst al een compleet topic volgebaggerd daarover. Volgens hem moeten alle linkse politici worden opgesloten of erger.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:15:10 #110
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_96754109
Mensen die de posts van Zienswijze nog lezen. :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:20:05 #111
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_96754336
Maar ontopic. Links staat voor gelijkheid tussen mensen en dat betekent haast per definitie dat het een seculiere levensbeschouwing is. Prima als er moslims of anderszins gelovigen bij de PvdA zitten, maar als ze racistische of homofobe taal uitkramen, kunnen ze beter een paar partijen verderop kijken.
Kortom: een hartig woordje mee spreken en als dat niet helpt, eruit kicken.
pi_96798025
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 mei Kijk2011 16:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Welke misdaden precies?
Kijk maar in A'dam toen Cohen aan de macht was:
- Parkeertarieven verhogen om allerlei subsidieprojecten te financieren. Voor een inkijk in welke subsidieprojectien: zie dat topic in NWS
- Laksheid van de politie t.o.v. criminaliteit. In die tijd zijn er meerdere dodelijke roofovervallen op winkeliers gepleegd, terwijl deze winkeliers vantevoren hebben aangegeven niet voldoende politiesteun te verkrijgen.
- Toestaan dat joden weggepest uit Amsterdam worden en naar Israel verhuizen
- Theo v. Gogh vermoord door radicale moskeeen niet te monitoren.

Om maar een paar voorbeelden te noemen. Wilders voor de rechtbank, dan Cohen ook voor de rechtbank. Als je burgemeester bent, draag je verantwoordelijkheid. Het recht moet maar beslissen welke 2 heren straf dient te krijgen.
pi_96798395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kijk maar in A'dam toen Cohen aan de macht was:
- Parkeertarieven verhogen om allerlei subsidieprojecten te financieren. Voor een inkijk in welke subsidieprojectien: zie dat topic in NWS
- Laksheid van de politie t.o.v. criminaliteit. In die tijd zijn er meerdere dodelijke roofovervallen op winkeliers gepleegd, terwijl deze winkeliers vantevoren hebben aangegeven niet voldoende politiesteun te verkrijgen.
- Toestaan dat joden weggepest uit Amsterdam worden en naar Israel verhuizen
- Theo v. Gogh vermoord door radicale moskeeen niet te monitoren.

Om maar een paar voorbeelden te noemen. Wilders voor de rechtbank, dan Cohen ook voor de rechtbank. Als je burgemeester bent, draag je verantwoordelijkheid. Het recht moet maar beslissen welke 2 heren straf dient te krijgen.
Dat zijn inderdaad echt misdaden tegen de menselijkheid. Overdrijven is ook een vak. :')

Een burgemeester is overigens nog altijd niet hoofdelijk aansprakelijk voor alles dat in zijn gemeente plaats vindt.

Als je zo gaat beredeneren dan kun je bijvoorbeeld ook tig ministers van Volksgezondheid dagvaarden wegens het overlijden van mensen die op wachtlijsten staan en door een tekort aan donoren etc.

Overigens ben ik het eens met de OP. In de PvdA hoort geen plaats te zijn voor populistische en extremistische uitspraken.

Maar de PvdA is sowieso erg zoekende naar de juiste strategie, zie de laatste uitspraken van Cohen in een ander PvdA-topic. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_96798648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad echt misdaden tegen de menselijkheid. Overdrijven is ook een vak. :')

Een burgemeester is overigens nog altijd niet hoofdelijk aansprakelijk voor alles dat in zijn gemeente plaats vindt.

Als je zo gaat beredeneren dan kun je bijvoorbeeld ook tig ministers van Volksgezondheid dagvaarden wegens het overlijden van mensen die op wachtlijsten staan en door een tekort aan donoren etc.

Overigens ben ik het eens met de OP. In de PvdA hoort geen plaats te zijn voor populistische en extremistische uitspraken.

Maar de PvdA is sowieso erg zoekende naar de juiste strategie, zie de laatste uitspraken van Cohen in een ander PvdA-topic. :)
We zullen wel zien wat de rechtspraak beslist. Als je Wilders voor het gerecht kan krijgen, kan je Cohen ook voor het gerecht krijgen :)

Ik verwacht wel dat we over een jaar of 15 kunnen beginnen met mensen die een grote verantwoordelijkheid dragen af te rekenen op hun beleid. De ommekeer van een linkse, naieve samenleving naar een rechtse samenleving is al merkbaar.

En van mij mag je best mensen uit het ministerie van Volksgezondheid die aantoonbaar fouten hebben gemaakt, toetsen aan de rechtspraak. Let wel, aantoonbaar fouten hebben gemaakt. Verantwoordelijken moeten ook worden afgerekend op hun fouten cq. tekortkomingen. qua beleid.
pi_96798733
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens hem moeten alle linkse politici worden opgesloten of erger.
Onzin. Ik toets de gevolgen van hun beleid aan de rechtspraak. :{w Rechters bepalen welke straf er wordt geheven, niet ik. En omgekeerd moeten rechtse politici uiteraard ook verantwoordig afgeven.
pi_96798736
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
Ik verwacht wel dat we over een jaar of 15 kunnen beginnen met mensen die een grote verantwoordelijkheid dragen af te rekenen op hun beleid. De ommekeer van een linkse, naieve samenleving naar een rechtse samenleving is al merkbaar.
Voel jij je niet meer thuis in een land als China of Noord-Korea?
pi_96798766
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voel jij je niet meer thuis in een land als China of Noord-Korea?
Kan ik beter aan jou vragen. Jij bent links, ik niet.

Het is zeer hypocriet door Wilders de rechtbank te gooien en als andere mensen een Cohen voor de rechtbank willen, dit afsnauwen.
pi_96798789
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin. Ik toets de gevolgen van hun beleid aan de rechtspraak. :{w Rechters bepalen welke straf er wordt geheven, niet ik. En omgekeerd moeten rechtse politici uiteraard ook verantwoordig afgeven.
Jij denkt dat we burgemeesters kunnen veroordelen vanwege het feit dat de criminaliteit in hun stad is gestegen? Allereerst krijg je dat juridisch gezien nooit voor elkaar, maar daarnaast wil niemand dan meer bestuurder worden.
pi_96798824
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kan ik beter aan jou vragen. Jij bent links, ik niet.

Het is zeer hypocriet door Wilders de rechtbank te gooien en als andere mensen een Cohen voor de rechtbank willen, dit afsnauwen.
Mwoah, ik heb niet de behoefte om politici op te sluiten om de door jou genoemde redenen. En wat mij betreft werd Wilders ook niet aangeklaagd, dus waarom je met dat 'argument' op de proppen komt, snap ik niet.
pi_96798905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat we burgemeesters kunnen veroordelen vanwege het feit dat de criminaliteit in hun stad is gestegen?
Bij een veranderend politiek klimaat verwacht ik dat over een jaar of 15 wel. Als aantoonbaar een significante stijging (of dmv een ander meetinstrument) van criminaliteit is waar te nemen, wil ik wel een proces starten namens alle ondernemers en burgerlijke (dodelijke) slachtoffers van de criminaliteit in A'dam.

Jij woont niet in A'dam. Jij hoort enkel in de media hoe Cohen het heeft gedaan. De media is nooit objectief. Een groep Amsterdammers die deze stad bewonen heeft meer meegemaakt.

quote:
Allereerst krijg je dat juridisch gezien nooit voor elkaar, maar daarnaast wil niemand dan meer bestuurder worden.
Wetten zijn continu aan verandering onderhevig beste Koos.
pi_96798948
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb niet de behoefte om politici op te sluiten om de door jou genoemde redenen. En wat mij betreft werd Wilders ook niet aangeklaagd, dus waarom je met dat 'argument' op de proppen komt, snap ik niet.
Het is dan ook geen aanval op jou, maar meer op het gevestigde linkse establishement, dat in mijn ogen hypocriet bezig is.
pi_96799009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bij een veranderend politiek klimaat verwacht ik dat over een jaar of 15 wel. Als aantoonbaar een significante stijging (of dmv een ander meetinstrument) van criminaliteit is waar te nemen, wil ik wel een proces starten namens alle ondernemers en burgerlijke (dodelijke) slachtoffers van de criminaliteit in A'dam.

Jij woont niet in A'dam. Jij hoort enkel in de media hoe Cohen het heeft gedaan. De media is nooit objectief. Een groep Amsterdammers die deze stad bewonen heeft meer meegemaakt.
Jij bent echt een eng ventje. Wat voor straf had jij dan in gedachten. En eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo ver zal komen, tenzij een partij als de PVV in zn uppie de scepter zwaait, maar daar ga ik niet vanuit. Overigens heb ik familie en vrienden die jarenlang in Amsterdam hebben gewoond, dus ik weet wel een beetje hoe het leven in de stad eruit ziet.

quote:
Ja, maar om Nederland dan direct om te bouwen tot een of andere fascisten-staat.
pi_96799091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is dan ook geen aanval op jou, maar meer op het gevestigde linkse establishement, dat in mijn ogen hypocriet bezig is.
Harstikke fijn, maar ik ben van mening dat geen van beide aangeklaagd had moeten worden. Dit in tegenstelling tot jij. Jij hekelt het proces rond Wilders maar loopt er warm voor om linkse politici op te sluiten. Vreemde en enge gedachten. Misschien dat ze in jouw geboorteland zo omgaan met mensen, maar hier doen we bij voorkeur een beetje normaal.
pi_96799170
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:17 schreef Zienswijze het volgende:

Uiteraard, maar iemand kan nooit met terugwerkende kracht veroordeeld worden dankzij een wet die nog ingevoerd moet worden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_96799171
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent echt een eng ventje.
Even eng als degenen (half links NL) die toejuict dat Wilders een proces krijgt?

quote:
Wat voor straf had jij dan in gedachten.
Ik ben geen rechter of bedenker van de wetgevende macht. Dat moet de rechtbank belissen.

quote:
En eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo ver zal komen, tenzij een partij als de PVV in zn uppie de scepter zwaait, maar daar ga ik niet vanuit.
Ik denk dat onder invloed van de PVV de "heisa" jegens links "merkbare" stappen zullen worden ondernomen.

quote:
Overigens heb ik familie en vrienden die jarenlang in Amsterdam hebben gewoond, dus ik weet wel een beetje hoe het leven in de stad eruit ziet.
Daarom zei ik een deel vd Amsterdammers. Het merendeel vd Amsterdammers is links.

quote:
Ja, maar om Nederland dan direct om te bouwen tot een of andere fascisten-staat.
Dat kan je eerder onder de linkse partijen vinden die linkse, totalitaire trekjes hebben.

VVD staat voor liberaal, beste Koos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')