abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58431887
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet per definitie nee...
niet per definitie?

Nou, die 100.000 worden er 1.000.000 ?

Acceptabel?
pi_58432143
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je draait de zaak nu om....
[..]
Nee, jij vind het een onzinnige onderbouwing van mij mbt mijn fobo etc.

Ander voorbeeldje:

1 Ik vind 20 gram chocolade in een keer nuttigen een heerlijke bezigheid
2 Ik vind 1 kilogram chocolade in een keer nuttigen een ranzige bezigheid (ik geloof zelfs dat je dat niet overleeft maar dat terzijde).

Conclusie: ik ben een chocolade hater?

En nee, niet weer een kut komen dat ik zaken omdraai. Geeft maar toe dat je helemaal naast de pot heeft gezeikt.

Nu jij weer.
pi_58432762
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

niet per definitie?

Nou, die 100.000 worden er 1.000.000 ?

Acceptabel?
Mijn grens ligt niet bij een x aantal. Ik heb je al aangegeven waar je de grens moet zoeken. Dat jij met alle geweld met cijfermateriaal wil komen is leuk en aardig, maar mij kun je niet verleiden tot een uitspraak over getallen. Daar meet ik niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58432818
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Conclusie: ik ben een chocolade hater?

En nee, niet weer een kut komen dat ik zaken omdraai. Geeft maar toe dat je helemaal naast de pot heeft gezeikt.

Nu jij weer.
Je draait de zaken wel om. Ik heb niet gezegd dat je aan de hand van die foto kan afleiden dat je een vreemdelingenhater bent, maar omgekeerd: dat je daar niet mee kan afleiden dat je het niet bent. Groot verschil.

Als je het per sé met chocolode wil doen: als ik jou een reep chocolade zie eten, kan ik nog steeds niet uitsluiten dat je chocolade niet lekker vindt.

Begrijp je het nu?
pi_58439141
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je draait de zaken wel om. Ik heb niet gezegd dat je aan de hand van die foto kan afleiden dat je een vreemdelingenhater bent, maar omgekeerd: dat je daar niet mee kan afleiden dat je het niet bent. Groot verschil.
Je wekte op z'n minst de suggestie dat ik een vreemdelingenhater ben.
quote:
Als je het per sé met chocolode wil doen: als ik jou een reep chocolade zie eten, kan ik nog steeds niet uitsluiten dat je chocolade niet lekker vindt.

Begrijp je het nu?
Jij geeft blijk weer niet te kunnen lezen. Ik stelde dat ik 20gram chocolade nuttigen een heerlijke bezigheid vind. Is dat verenigbaar met de mogelijkheid dat ik chocola niet lekker vind?
pi_58439183
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Je wekte op z'n minst de suggestie dat ik een vreemdelingenhater ben.
Nee, dat waren anderen en overigens zeer begrijpelijk gelet op een post van jou...
quote:
Jij geeft blijk weer niet te kunnen lezen. Ik stelde dat ik 20gram chocolade nuttigen een heerlijke bezigheid vind. Is dat verenigbaar met de mogelijkheid dat ik chocola niet lekker vind?
Nee, ik lees heel goed. En ik lees dat jouw voorbeeld in dezen kant noch wal raakt.
pi_58439447
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:18 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Uitgelachen? Of ben je in lach gestikt ?
pi_58439710
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat waren anderen en overigens zeer begrijpelijk gelet op een post van jou...
Dit schreef jij:
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus omdat je muziek van iemand met een ander ras goed vindt ben je geen vreemdelingenhater? Echt, volslagen flauwekul.

Nee, op de keeper beschouwd staat het er niet, maar de suggestie druipt er vanaf. Het gaat om beeldvorming mijn beste. Je wijst nu naar anderen, maar je neemt daartegen geen enkele stelling tegen die misplaatste kwalificatie, sterker nog je probeert met je post mijn verdediging inzake dit item onderuithalen.

Maw je wekte op z'n minst de suggestie dat ik wel een vreemdelingen hater ben. Beeldvorming mijn jong.

Maar goed als je het niet zo bedoelde , dan is het des te beter, maar wees dan duidelijker waar je staat
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:37 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik lees heel goed. En ik lees dat jouw voorbeeld in dezen kant noch wal raakt.
Nee? Je kan er niet tegen dat het voorbeeld zo treffend is:

1 Ik vind het heerlijk om per keer 20 gram chocolade te nuttigen. Chocolade ziet er vies uit maar smaakt heel lekker.
2 Per keer 1 kg :

Conclusie : ik haat chocola

1 Die jongen in mijn fobo is een mooie leuke en goed artiest en heeft een donkere huidskleur. . Hij komt van de Antillen.
2 Dat er zoveel Antillianen overkomen vind ik verre van prettig. Want veel problemen dan oa met de criminaliteit.

Conclusie : ik ben een vreemdelingenhater?

Geef nou maar toe , dat ik je te grazen heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 02-05-2008 18:16:07 ]
pi_58439866
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, op de keeper beschouwd staat het er niet, maar de suggestie druipt er vanaf. Het gaat om beeldvorming mijn beste. Je wijst nu naar anderen, maar je neemt daartegen geen enkele stelling tegen die misplaatste kwalificatie, sterker nog je probeert met je post mijn verdediging inzake dit item onderuithalen.
Luister nou eens goed. Jij presteerde het om een post te plaatsen die op zijn minst verdacht is. Daarop kwam begrijpelijk de beschuldiging van deze en gene. Jij pareerde die beschuldiging met een argument waarvan ik meen dat deze de beschuldiging niet kan pareren.

Daar heb ik je op gewezen. Niet meer, niet minder.
quote:
Nee? Je kan er niet tegen dat het voorbeeld zo treffend is:

1 Ik vind het heerlijk om per keer 20 gram chocolade te nuttigen. Chocolade ziet er vies uit maar smaakt heel lekker.
2 Per keer 1 kg :

Conclusie : ik haat chocola
Dat is een voorbeeld wat niets te maken heeft met wat ik had gepost. Ik trok geen conclusie, ik stelde slechts dat je een invalde argument gebruikte. Punt.

Het voorbeeld is dus gewoon kut.
quote:
1 Die jongen in mijn fobo is een mooie leuke en goed artiest en heeft een donkere huidskleur. . Hij komt van de Antillen.
2 Dat er zoveel Antillianen overkomen vind ik verre van prettig. Want veel problemen dan oa met de criminaliteit.

Conclusie : ik ben een vreemdelingenhater?
Nou, met punt twee moet ik wel een beetje aan xenofobie denken. En dat wordt versterkt door eerdere uitlatingen van jouw kant.

Ik denk dus niet zo zeer dat je vreemdelingen haat, maar wel dat je er bang van bent.

Xenofobie gaat geregeld gepaard met vreemdelingenhaat, maar dat hoeft niet per sé.
quote:
Geef nou maar toe , dat ik je te grazen heb.
Dit is niet de eerste keer dat je victorie kraait terwijl je met 10-0 achter staat...
pi_58440043
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Luister nou eens goed. Jij presteerde het om een post te plaatsen die op zijn minst verdacht is. Daarop kwam begrijpelijk de beschuldiging van deze en gene. Jij pareerde die beschuldiging met een argument waarvan ik meen dat deze de beschuldiging niet kan pareren.
Jij ging met je suggestie daar lekker in mee. Laat staan dat je er stelling nam tegen mijn andere tegenstanders.... Want hun conclusies waren dan op zijn minst erg voorbarig. Want op verdachte uitlatingen kan je geen conclusies trekken. Als ik voorbarige conclusies trek , dan neem je direct stelling ertegen. Dat mag, graag zelfs. Maar wees dan zo sportief als anderen op verdachte en dus niet valide argumenten mij de maat nemen, ben jij zo laf om geen stelling tegen hen te nemen. Erger nog je versterkt met je reactie hun voorbarige gevolgtrekkingen, je liet die kans niet ongemoeid.

Met die houding wek je toch op zijn minst de suggestie. Je hebt er begrip voor hen die zo op glibberige gronden zulke conclusies trekken , eigenlijk ben je het gewoon met ze eens.

Nu ik een en ander ontkracht, ook middels dat voorbeeld, trek je je keutel in. Dat mag, maar sterk is dat allerminst. Erger nog, het is laf.

Sorry, ik vind je soms erg vals spelen..
quote:
Dat is een voorbeeld wat niets te maken heeft met wat ik had gepost. Ik trok geen conclusie, ik stelde slechts dat je een invalde argument gebruikte. Punt.

Het voorbeeld is dus gewoon kut.
Het voorbeeld geeft aan hoe ongelijk iedereen heeft met die voorbarige conclusie. Dat voorbeeld is voorbeeldig, je wilt het niet toegeven. Niet dat het nodig is overigens.
quote:
Nou, met punt twee moet ik wel een beetje aan xenofobie denken. En dat wordt versterkt door eerdere uitlatingen van jouw kant.

Ik denk dus niet zo zeer dat je vreemdelingen haat, maar wel dat je er bang van bent.
En weer vul je dingen voor mij in

Ik BEN voor NIETS of NIEMAND bang. Weer een suggestie op puur drijfzand Ik zie dat het gewoon misgaat als het land wordt OVERSPOELD met vreemdelingen. Die feitelijke constatering staat los van evt angst. Dat is keer op keer gebleken, geen politieke partij ontkent de integratie ellende, die vooral aan de veel te hoge aantallen is te wijten.
quote:

Dit is niet de eerste keer dat je victorie kraait terwijl je met 10-0 achter staat...
Nee, je zal het nooit toegegeven. Dat is waarschijnlijk je vak, net zoals deze overdrijving. Maar waan je lekker superieur hoor.

pi_58440223
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij ging met je suggestie daar lekker in mee.
Je concludeerde zelf al dat het er niet staat. Dus je verzint dit.
quote:
Laat staan dat je er stelling tegen mijn nadere tegenstanders nam.
Ik vond hun opmerkingen gewoon terecht. Je had daarop kunnen reageren met "nu ik het zo zie staan, staat het er niet geweldig", maar nee... je gaat de verdediging in. Mag... maar ik vind jouw verdediging niet overtuigend.
quote:
Want op verdachte uitlatingen kan je gen conclusies baseren.
Als iemand je er op wijst dat een stelling van jou "eng" is, dan vind ik dat geen conclusie over jou... maar over jouw stelling.
quote:
ben jij zo laf
Ik ben allesbehalve laf. En verder: zie boven.
quote:
Je hebt er begrip voor hen
Precies. En hierboven staat precies waarom.
quote:
Nu ik een en ander ontkracht, ook middels dat voorbeeld, trek je je keutel in. Dat mag, maar sterk is dat allerminst. Erger nog, het is laf.
Ik trek helemaal geen keutel in. INTEGENDEEL!
quote:
Het voorbeeld geeft aan hoe ongelijk iedereen heeft met die voorbarige conclusie.
Jouw uitspraak IS "eng". Dus de getrokken conclusie klopt gewoon hoor.
quote:
En weer vul je dingen voor mij in

Ik BEN voor NIETS of NIEMAND bang. Weer een suggestie op puur drijzand. Ik zie dat het gewoon misgaat als het land wordt OVERSPOELD met vreemdelingen .
Kijk alleen al naar de woordkeuze (overspoeld) en je ziet er angst aan af. En het is niet de eerste keer. Jij bent ook bang voor islamisering. Dat mag je ontkennen, maar ik lees het gewoon in meerdere reacties.

In theorie is het mogelijk dat jij een zeer ongelukkige woordkeuze hanteert. Maar verander daar dan wat aan en val mij niet aan op het zien van angst in uitlatingen van jouw kant die zulks op zijn minst suggereren.
quote:
Nee, je zal het nooit toegegeven. Dat is waarschijnlijk je vak, net zoals deze overdrijving. Maar waan je lekker superieur hoor.
Eerst zet je jezelf neer als winnaar en dan ben ik bij een reactie daarop mijzelf superieur aan het wanen?
pi_58445098
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je concludeerde zelf al dat het er niet staat. Dus je verzint dit.
Je wekt door "nalaten" en je obsessie om mijn verdediging onderuit te halen niets anders dan de indruk de suggestie van harte te steunen. Niet hardop misschien maar meer onder de oppervlakte. Brrrrrrrr. Vind ik eigenlijk nog veel erger , dan iemand het mij recht voor mijn bakkes zegt.

Beeldvorming kan dodelijk zijn, moet ik een advocaat nog uitleggen.
quote:
Ik vond hun opmerkingen gewoon terecht. Je had daarop kunnen reageren met "nu ik het zo zie staan, staat het er niet geweldig", maar nee... je gaat de verdediging in. Mag... maar ik vind jouw verdediging niet overtuigend.
Tegen die politieke correctheid van Lord V. ala Ad Melkert is geen beginnen aan. Fortuyn werd er ook door besmuikt .
quote:
Als iemand je er op wijst dat een stelling van jou "eng" is, dan vind ik dat geen conclusie over jou... maar over jouw stelling.
Klopt, jammer dat sommige dat onderscheid niet maken.
quote:
Ik ben allesbehalve laf. En verder: zie boven.
Ik wordt duizelig van je gedraai en gemanoeuvreer
quote:
Ik trek helemaal geen keutel in. INTEGENDEEL!
Wekt wel eerst de suggestie om vervolgens heel voorzichtig te worden...
quote:
Jouw uitspraak IS "eng". Dus de getrokken conclusie klopt gewoon hoor.
Blijkbaar niet, om de doodeenvoudige reden dat ik gene vreemdelingen haat.
quote:
Kijk alleen al naar de woordkeuze (overspoeld) en je ziet er angst aan af. En het is niet de eerste keer. Jij bent ook bang voor islamisering. Dat mag je ontkennen, maar ik lees het gewoon in meerdere reacties.
! Volstrekt normaal Nederlands woordgebruik. Het heeft niets met angst te maken.

Teveel geeft gewoon gedonder. Als je de kraan niet dichtdoet, dan heeft dweilen nl geen zin.
quote:
In theorie is het mogelijk dat jij een zeer ongelukkige woordkeuze hanteert. Maar verander daar dan wat aan en val mij niet aan op het zien van angst in uitlatingen van jouw kant die zulks op zijn minst suggereren.
[..]
Nee, je overspoelt mij nu met onzin. Ben ik nu angstig?
quote:
Eerst zet je jezelf neer als winnaar en dan ben ik bij een reactie daarop mijzelf superieur aan het wanen?
Als je claim met 10-0 voor te staan, overdrijf je dan niet op zijn minst? Dan waan jij je toch superieur?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:40:53 #113
182269 sneakypete
On the edge
pi_58445144
Waarom loopt het tussen jullie altijd uit op een zinloze discussie en veel te veel gequote?
pi_58445162
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:40 schreef sneakypete het volgende:
Waarom loopt het tussen jullie altijd uit op een zinloze discussie en veel te veel gequote?
We houden van elkaar.

Wat is nou lekkerder om niet klaar te komen
pi_58450163
Zover ik weet is het zogenaamde probleem zich al redelijk aan het oplossen. In de UK loopt het cijfer hard terug en in Nederland is het iets later begonnen. Maar we hebben een vrije vestiging voor alle europeanen en waarom zouden wij dan een verschil moeten gaan maken? Waarom zouden we het weer moeten gaan over-reguleren? Wederom de markt doet hier zijn werk. Die mensen zijn hier niet zomaar naar toe gekomen.. WIJ hebben die mogelijkheden gecreëerd en gegeven.

Typisch gesprekje in de bouwkeet waar men zwaar anti-pool is maar als er kutwerk is dan wordt er eentje geroepen om het op te lossen. Thuis laten ze wel hun huis schilderen door een Pool omdat het een fractie kost wat het anders zou kosten. En wie moeten anders al die vacatures voor chauffeurs invullen?

En ga nou niet zeggen dat de EU ons geen welvaart heeft gebracht. Ga nou niet zeggen dat de Nederlandse samenleving niet een van de gelukkigste op deze aardbol is.

En JP wacht nog steeds op je nieuwe familietopic. waar je in deel 1 toch mijns inziens echt te ver gaat met je nazi propaganda van vrouwen achter het aanrecht.

Vrije keuze voor mensen is een groot goed. Dit is niet te betwisten.
pi_58450713
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Je wekt door "nalaten" en je obsessie om mijn verdediging onderuit te halen niets anders dan de indruk de suggestie van harte te steunen.
Ik wek niet alleen de indruk, ik steun de opmerking van Lord V. Maar dat had ik al geschreven hoor. Ik vind dat jij fout zat en daarom pak je aan op je verdediging.
quote:
Tegen die politieke correctheid
Dit heeft niets met politiek correct te maken, want daar heb ik zelf ook een broertje dood aan.
quote:
Klopt, jammer dat sommige dat onderscheid niet maken.
Andermans onkunde kun je niet op mij afwentelen.
quote:
Ik wordt duizelig van je gedraai en gemanoeuvreer
Ik heb even achterom gekeken en ik zie slechts een rechte lijn.
quote:
Wekt wel eerst de suggestie om vervolgens heel voorzichtig te worden...
Integendeel. Ik ben zelfs explicieter geworden. Ik heb je inmiddels al een xenofoob genoemd!
quote:
Blijkbaar niet, om de doodeenvoudige reden dat ik gene vreemdelingen haat.
Dus dan kan je geen "enge" opmerking maken? Sinds wanneer?
quote:
! Volstrekt normaal Nederlands woordgebruik. Het heeft niets met angst te maken.
Daar heb je weer zoiets. Normaal Nederlands woordgebruik sluit angst allesbehalve uit. Ik heb al vaker geconstateerd dat je wat angstig bent naar de toekomst toe. Dat geldt zeker niet alleen ten aanzien van vreemdelingen.
quote:
Teveel geeft gewoon gedonder. Als je de kraan niet dichtdoet, dan heeft dweilen nl geen zin.
Dus heb je angst voor een Nederland met wat jij vindt "teveel buitenlanders". Dat staat hier gewoon. Nou, dat is xenofobie.
quote:
Ben ik nu angstig?
Je bent op zijn minst enigszins negatief. En je hebt sowieso een negatieve grondhouding tov buitenlanders.
quote:
Als je claim met 10-0 voor te staan, overdrijf je dan niet op zijn minst? Dan waan jij je toch superieur?
Nogmaals: het was een reactie op wat jij postte. En die 10-0... is dat meetbaar ofzo?
pi_58450717
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 22:40 schreef sneakypete het volgende:
We zijn beiden eigenwijs.
pi_58451621
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 09:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wek niet alleen de indruk, ik steun de opmerking van Lord V. Maar dat had ik al geschreven hoor. Ik vind dat jij fout zat en daarom pak je aan op je verdediging.
Aha, je bent het dus een is met Lord V. Die suggereerde met zijn post dat ik een vreemdelingenhater ben.

Net zo iets dat Tom de Graaf destijds met het achterhuis van Anne Frank begon te smijten, toen Pim Fortuyn kritische geluiden rond dit onderwerp liet horen.

Nee, je mag hier nog steeds klaarblijkelijk niet zeggen, dat er teveel vreemdelingen in ons land zijn en nog steeds komen. Dat mag je nog steeds niet vinden. Het is dus net zoiets, dat je 1 kg chocola probleem ineens moet kunnen nuttigen en niet voor chocoladehater door het leven te moeten.

Ik walg van die mentaliteit. En ja, het is gewoon de verstikkende politiek correctheid die nog steeds regeert
quote:
Dit heeft niets met politiek correct te maken, want daar heb ik zelf ook een broertje dood aan.
Ik vind anders dat Lord V. wel degelijk in deze daar heel veel last had. Viel mee dat hij het achterhuis van Anne Frank met rust heeft gelaten.
quote:
Andermans onkunde kun je niet op mij afwentelen.
Nee, maar je deed geen enkele moeite om daar stelling tegen te nemen. Zoals je dat wel bij mij gewend bent.
quote:
Ik heb even achterom gekeken en ik zie slechts een rechte lijn.
Tja, advocaten zijn meester in het recht lullen wat krom is Ja toch?
quote:
Integendeel. Ik ben zelfs explicieter geworden. Ik heb je inmiddels al een xenofoob genoemd!
Vreemd. Als je vind dat er van iets teveel vind, dat je dan dus bang moet zijn.

Ik geloof dat psychologen daar het beslist niet mee eens zullen zijn. Het kan wel, maar hoeft niet.

Ik ben voor geen mens bang. Dat kan ik je verzekeren.
quote:
Dus dan kan je geen "enge" opmerking maken? Sinds wanneer?
[..]
Het is erg persoonlijk of een opmerking "eng" is of niet. Ik vind andere onderwerpen, waarin de VVD zich roert rond sociaal econimsche thema's weer ronduit eng. Maar daarmee ben ik nog steeds geen VVD-foob oid.
quote:
Daar heb je weer zoiets. Normaal Nederlands woordgebruik sluit angst allesbehalve uit.
Aha, straks suggereerde je nog dat je uit het woord "overspoelen" wel degelijk angst kan afleiden. Nu sluit je het niet uit. Dat bedoel ik nou met keuteltje intrekken. Ik heb je vaker gezegd dat je nogal al eens conclusies erg makkelijk trekt
quote:
Ik heb al vaker geconstateerd dat je wat angstig bent naar de toekomst toe. Dat geldt zeker niet alleen ten aanzien van vreemdelingen.
Ik zie inderdaad zaken zich niet goed ontwikkeling. Maar bezorgd erover zijn over ontwikkelingen is echt iets anders dan angst.
quote:
Dus heb je angst voor een Nederland met wat jij vindt "teveel buitenlanders". Dat staat hier gewoon. Nou, dat is xenofobie.
Nee, je gooit alles op een hoop. Jij koppelt angst als basis aan de kwalificatie "teveel". Dat hoeft dus niet.

Ik kan je verzekeren dat iedereen een grens heeft aan het aantallen vreemdelingen. Als er morgen 3 miljoen Cambodjanen hier op de stoep staan dan steigert heel Nederland. DS4 incluis.

Heel Nederland is dan xenofoob?
quote:
Je bent op zijn minst enigszins negatief.
Ik ben niet positief over een aantal ontwikkelingen. Veel maatschappelijke zaken ontwikkelen zich niet gunstig , dat klopt. Dat stemt mij niet vrolijk.

En dat is niet helemaal onterecht. Ik ben daar niet helemaal alleen in. Gisteren nog een onderzoek, waaruit
dat veel Nederlanders zich zorgen maken over de verharding, verkilling, verdere individualisering, uitholling van de solidariteit, verhuftering steeds meer zorgen maken .

Die topsalarissen is een duidelijke symptoom van de verder gaande ik ik ik verhuftering.
quote:
En je hebt sowieso een negatieve grondhouding tov buitenlanders.
Omdat ik vind dat er teveel ervan hier rondlopen?
quote:
Nogmaals: het was een reactie op wat jij postte. En die 10-0... is dat meetbaar ofzo?
Die vraag kan je beter zelf stellen. Met 10-0 suggereer je op zijn minst zelf dat het meetbaar is.
pi_58451721
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 04:59 schreef jpjedi het volgende:
Zover ik weet is het zogenaamde probleem zich al redelijk aan het oplossen.
Bron? In OP wordt wel iets anders gesuggereerd. Namelijk dat het niet meevalt.
quote:
In de UK loopt het cijfer hard terug en in Nederland is het iets later begonnen. Maar we hebben een vrije vestiging voor alle europeanen en waarom zouden wij dan een verschil moeten gaan maken?
Is een grote vergissing geweest. Het was te voorzien dat ze massaal deze kant uit komen. EU is een gedrocht, velen vinden dat met mij.
quote:
Waarom zouden we het weer moeten gaan over-reguleren? Wederom de markt doet hier zijn werk.
Martk doet wel vaker haar "werk" maar ik ben niet altijd te spreken over het eindresultaat.
quote:
Die mensen zijn hier niet zomaar naar toe gekomen.. WIJ hebben die mogelijkheden gecreëerd en gegeven.
Dat hadden we dus niet moeten doen. De shit krijg je er ook bij.
quote:
Typisch gesprekje in de bouwkeet waar men zwaar anti-pool is maar als er kutwerk is dan wordt er eentje geroepen om het op te lossen. Thuis laten ze wel hun huis schilderen door een Pool omdat het een fractie kost wat het anders zou kosten. En wie moeten anders al die vacatures voor chauffeurs invullen?
Straks zit het economisch tegen en kunnen onze landgenoten de WW in. En ja, de onderkant wordt als eerste weer getroffen.
quote:
En ga nou niet zeggen dat de EU ons geen welvaart heeft gebracht. Ga nou niet zeggen dat de Nederlandse samenleving niet een van de gelukkigste op deze aardbol is.
Dat laatste zal snel veranderen. Als integratie ellende , die van eerdere golven nog steeds niet onder controle is. Nog meer integratie ellende en rottigsheid blijft zeker niet uit.

Het is zo ongeveer verf mengen. Als je te snel een ander kleur toevoegt en je kan niet sneller roeren dan blijft het resultaat bagger. Dat is er aan de hand.
quote:
En JP wacht nog steeds op je nieuwe familietopic. waar je in deel 1 toch mijns inziens echt te ver gaat met je nazi propaganda van vrouwen achter het aanrecht.
Ik vind nogmaals dat mensen met taboes niet verantwoordelijk is gereageerd op een idee of voorstel. Daarnaast voegden de laatste reacties zo goed als niks meer toe, waardoor het openen van deel 2 een herhaling van zetten wordt.

Maar als jij zo graag wilt, dan open je toch een topic? Vrijheid blijheid toch?
quote:
Vrije keuze voor mensen is een groot goed. Dit is niet te betwisten.
Blijkbaar wel. Jij hebt gene idee wat hier aan de hand is. Waarom stemmen veel mensen hier belangstelling voor partijen op rechts?

Ja, vanwege integratie ellende en andere ellende door teveel aan vreemdelingen.
pi_58453046
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:

Aha, je bent het dus een is met Lord V. Die suggereerde met zijn post dat ik een vreemdelingenhater ben.
Nee, dat deed hij niet. Hij wees jou (terecht) op het feit dat de post een "enge" gedachte bevat.
quote:
Nee, je mag hier nog steeds klaarblijkelijk niet zeggen, dat er teveel vreemdelingen in ons land zijn en nog steeds komen.
Dat schreef jij niet. Jij schreef kort gezegd: buitenlanders moeten lekker in eigen land blijven, NL is voor Nederlanders.
quote:
Ik walg van die mentaliteit.
Ik walg van de mentaliteit dat Polen in Polen moeten blijven, Turken in Turkije, enz.
quote:
Nee, maar je deed geen enkele moeite om daar stelling tegen te nemen.
Stelling nemen tegen iets wat andere mensen mogelijk lezen in mijn posts? HUH?
quote:
Tja, advocaten zijn meester in het recht lullen wat krom is Ja toch?
Was in dit geval niet nodig.
quote:
Vreemd. Als je vind dat er van iets teveel vind, dat je dan dus bang moet zijn.
Jouw opmerkingen gaan wel even wat verder. En een goede onderbouwing waarom het er teveel zouden zijn ontbreekt ook.
quote:
Het is erg persoonlijk of een opmerking "eng" is of niet.
Ik denk niet dat Lord V. en ik een heel bijzonder standpunt innamen...
quote:
Nu sluit je het niet uit.
EG, wat kun jij slecht lezen. Er staat:

Normaal Nederlands woordgebruik sluit angst allesbehalve uit.

Waarmee ik aangeef dat jouw argument weer eens nietszeggend is.
quote:
Maar bezorgd erover zijn over ontwikkelingen is echt iets anders dan angst.
Bezorgd zijn is een gematigde vorm van angst, zeker in jouw geval. Ik baseer dat op vele posts van jou.
quote:
Jij koppelt angst als basis aan de kwalificatie "teveel".
Nee, dat DENK jij.
quote:
Ik kan je verzekeren dat iedereen een grens heeft aan het aantallen vreemdelingen. Als er morgen 3 miljoen Cambodjanen hier op de stoep staan dan steigert heel Nederland. DS4 incluis.
Maar niet vanwege het AANTAL, maar omdat het niet in de rede ligt dat ze hun eigen broek op kunnen houden en wij niet voor 3 mio mensen ineens de broek op kunnen houden. Laat staan dat er woonruimte is voor 3 mio extra mensen (het probleem heeft dus NIETS met afkomst te maken).
quote:
Heel Nederland is dan xenofoob?
Nee, die zijn niet bang en maken zich ook geen zorgen.
quote:
Ik ben niet positief over een aantal ontwikkelingen.
Dat valt bij mij onder negatief.
quote:
En dat is niet helemaal onterecht. Ik ben daar niet helemaal alleen in. Gisteren nog een onderzoek, waaruit dat veel Nederlanders zich zorgen maken over de verharding, verkilling, verdere individualisering, uitholling van de solidariteit, verhuftering steeds meer zorgen maken .
Tsja, veel mensen zijn bange wezeltjes... Kan ik niets mee.
quote:
Omdat ik vind dat er teveel ervan hier rondlopen?
Vind ik voldoen aan een negatieve grondhouding, zeker gelet op de gebrekkige onderbouwing die je er bij hebt.
quote:
Met 10-0 suggereer je op zijn minst zelf dat het meetbaar is.
Toen wij vroeger zeiden dat we moesten zorgen dat de tegenstander bij het begin van de wedstrijd het gevoel moest hebben met 2-0 achter te staan bedoelde we dat als iets meetbaars? O?
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2008 @ 13:10:10 #121
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58453169
Jullie quotefests zijn niet echt te volgen.
Carpe Libertatem
pi_58453269
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb er ook een redelijke hekel aan.. lijkt wel een copy-paste uit een msn gesprek.

Gewoon een normale post layout met juiste alinea indeling is voor mij persoonlijk in ieder geval veel beter leesbaar. De quote opzet maakt het een redelijk onsamenhangend geheel.
pi_58454009
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Het verbaast mij dat er mensen zijn die deze discussie (over de vraag of EG nu wel of geen xenofoob is) nog proberen te volgen...
  † In Memoriam † zaterdag 3 mei 2008 @ 14:14:26 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58454035
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 14:12 schreef DS4 het volgende:
Het verbaast mij dat er mensen zijn die deze discussie (over de vraag of EG nu wel of geen xenofoob is) nog proberen te volgen...
Ik doe mijn best, maar geef het vaak op na eindeloze quotegebeurens ... Misschien een idee om proberen het wat leesbaarder te houden zodat meer mensen zich mengen in de discussie?
Carpe Libertatem
pi_58455592
DS4 en zo kap ff met dat arrogante geklets, ga op MSM of neem een 27MC als al die andere verzuurde zeikers................
pi_58455611
DS4, kan je gewoon niet optiefen, dit zou de leesbaarbaarheid wel verbeteren.....
pi_58455870
Breezah alert.
pi_58455965
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 16:10 schreef Hobiedobie het volgende:
DS4 en zo kap ff met dat arrogante geklets, ga op MSM of neem een 27MC als al die andere verzuurde zeikers................
Zeg, kruip snel terug onder die steen waar je vandaan kwam. Malloot.
pi_58456001
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:09 schreef Slarioux het volgende:
Ze doen meer werk voor minder geld; en wij zitten allemaal verongelijkt te janken .
Niet alleen meer, maar vaak ook béter. (en dan heb ik het niet over beunhaas-bouwvakkers enzo)

Ik werk bij een grote multinational waar sinds een tijd ook heel veel polen werken..
Je kunt zeggen wat je wil over die mensen, maar het zijn betrouwbare, precieze en hardwerkende collega's
welke niet zo gauw zeuren. Een hele verademing sinds we alle "normale" temps de deur hebben gewezen.
Nee.
pi_58456112
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 16:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeg, kruip snel terug onder die steen waar je vandaan kwam. Malloot.
Get a life
pi_58456289
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 16:54 schreef Hobiedobie het volgende:

Get a life
Kun je je steen niet vinden?
pi_58460307
Ik geloof eigenlijk dat DS4 en ik een van de weinigen zijn, die hier zaken to op de draad willen uit discussiëren.

En ja, als je de diepte ingaat, en details niet ongemoeid wil laten, dan verval je al gauw in veel quotes.

Ik vind de opbouw overigens prima. We komen wel degelijk tot de kern van de discussie.

DS4, en ik hebben een groot verschil van mening. Ik vind hem nogal vooringenomen en xenofobie voor mij probeert in te vullen.

Ik wou hem laten zien, dat angst en "ergens teveel van vinden" twee totaal verschillende zaken zijn.

Misschien schieten we in onze bedoeling soms iets door, we zijn beide best eigenzinnig en persistent , maar wij schuwen de discussie niet. Integendeel.

We discussiëren op het scherpst van de snede. Ik vind dat we ondanks het soms hard aan toe gaat, we het netjes houden.
  Oranje zondag 4 mei 2008 @ 01:59:02 #133
172019 Kees22
pi_58465339
Ik val er halverwege in.
Kan iemand de titel veranderen in "vestigen zich".

Verder ken ik EchtGaaf en DS4 als serieuze gesprekspartners, dus schelden lijkt me niet op zijn plaats.

Het probleem lijkt me verder de moeite van het bekijken waard. We hebben vaker gedacht, dat ze maar tijdelijk zouden blijven.
Het lijkt wel alsof mensen niet leren van het verleden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 4 mei 2008 @ 02:17:41 #134
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58465597
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Verder ken ik EchtGaaf en DS4 als serieuze gesprekspartners, dus schelden lijkt me niet op zijn plaats.
Bloedserieus, zou ik willen zeggen

En inderdaad, iemand die al scheldend dit topic binnen komt banjeren moet ofwel een verdomd goede bijdrage hebben geleverd, of bij gebrek daaraan, zijn verzoek in een wat meer passende toon brengen. Of wegblijven.
quote:
Het probleem lijkt me verder de moeite van het bekijken waard. We hebben vaker gedacht, dat ze maar tijdelijk zouden blijven.
Het lijkt wel alsof mensen niet leren van het verleden.
Dat is imho nu net het punt. Er is niet 'de mens', er zijn allerlei groepen mensen, met ieder hun eigen belang. Er zijn de Polen, die gewoon hier naartoe komen omdat het geld lonkt. Er zijn de werkgevers, bij wie de concurrentie en de arbeidskosten als een molensteen om hun nek hangen, en die elke mogelijkheid aangrijpen om hun kosten te drukken - als ze het niet zelf doen, doet een conculega het wel. En er zijn zij die opkomen voor de zwakkeren in de samenleving (de term 'socialisten' doet niet per se recht aan deze groep), en die zien onder welke voorwaarden de Polen hier werk accepteren, terwijl dit voor Nederlandse normen gewoon onder de maat is, en daarnaast de werkgelegenheid voor de laagopgeleide Nederlanders bemoeilijkt (wet van vraag en aanbod).

Ieder groepje doet precies wat zij goed achten, en tezamen vormt het een hele zure mix.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  Oranje zondag 4 mei 2008 @ 02:39:30 #135
172019 Kees22
pi_58465829
Elders, ik weet niet meer met wie (ik ben er een tijdje uit geweest) had ik een discussie over de bijdrage van vreemdelingen een de nederlandse economie. Aan de hand van een CPB-rapport.
Mijn conclusies waren:
1) een instroom van laaggeschoolden levert problemen op voor laaggeschoolde Nederlanders (al zou ik loodgieters, metselaars, tegelzetters etc. niet laaggeschoold willen noemen), maar winst voor hooggeschoolden (d.w.z. degenen die geschoold zijn in makkelijk werk).
2) een instroom van hooggeschoolden levert problemen op voor hooggeschoolde Nederlanders, maar winst voor laaggeschoolde Nederlanders.

Eigenlijk wel logisch:
1) een (zwarte) Poolse loodgieter concurreert met een (witte) Nederlandse loodgieter ten voordele van de Nederlandse ict'er.
2) een Indiase ict'er, die een Nederlander vervangt, bestelt een Nederlandse loodgieter.

In totaal gaat de Nederlandse economie er een heel klein beetje op vooruit.

Maar je zal maar Pool zijn, je kapot werken, je niet verstaanbaar kunnen maken en afgeweerd worden.
Niet leuk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_58476498
quote:
Op zondag 4 mei 2008 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Elders, ik weet niet meer met wie (ik ben er een tijdje uit geweest) had ik een discussie over de bijdrage van vreemdelingen een de nederlandse economie. Aan de hand van een CPB-rapport.
Mijn conclusies waren:
1) een instroom van laaggeschoolden levert problemen op voor laaggeschoolde Nederlanders (al zou ik loodgieters, metselaars, tegelzetters etc. niet laaggeschoold willen noemen), maar winst voor hooggeschoolden (d.w.z. degenen die geschoold zijn in makkelijk werk).
2) een instroom van hooggeschoolden levert problemen op voor hooggeschoolde Nederlanders, maar winst voor laaggeschoolde Nederlanders.

Eigenlijk wel logisch:
1) een (zwarte) Poolse loodgieter concurreert met een (witte) Nederlandse loodgieter ten voordele van de Nederlandse ict'er.
2) een Indiase ict'er, die een Nederlander vervangt, bestelt een Nederlandse loodgieter.

In totaal gaat de Nederlandse economie er een heel klein beetje op vooruit.
Zeker als het de economie maar een heel klein beetje vooruit helpt, moet Nederland dit dan willen? Mijn antwoord daarop is stellig: neen. Gezien het feit dat het genoeg integratie ellende extra bovenop de integratie ellende van de eerdere stromen gastarbeiders immigranten nog lang niet te boven zijn en waarschijnlijk nooit meer te boven zullen komen.
quote:
Maar je zal maar Pool zijn, je kapot werken, je niet verstaanbaar kunnen maken en afgeweerd worden.
Niet leuk.
Dus kunnen ze maar beter blijven waar ze thuishoren. Voor hen beter, en voor ons uiteindelijk ook.

Die instroom geeft ons de nodige problemen, vraag het de bestuurders van de grote steden maar.

Verder is het voor het land Polen zelf ook niet gunstig. Ze zijn - door het fors aantrekken van de economie aldaar- in een toenemende mate hard nodig. Straks moeten zijn ook krachten uit het verdere oosten gaan halen ! Waar zijn we dan in hemelsnaam met z'n allen dan mee bezig?

Waarom zouden we zulke moeilijke oplossingen bedenken als het zo simpel kan?

Nog ff en is er een "Babylon" weer nodig om de zaak weer recht te trekken.

We denken een probleem op te lossen met die "open"grenzen, we krijgen grote problemen er mee terug.

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 04-05-2008 19:27:29 ]
pi_58478498
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Verder is het voor het land Polen zelf ook niet gunstig.

De economie aldaar is aantoonbaar opgeknapt met het geld dat in het buitenland is verdiend en aldaar weer wordt geïnvesteerd...
pi_58479311
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:44 schreef OldJeller het volgende:
Grappig dit.
Hilarisch zelfs.

Grotendele de mensen die het liefst zien dat al die gastarbeiders van jaren geleden (inclusief nakomelingen) teruggaan naar oorspronkelijke thuisland, wilden maar al te graag de Polen en andere arbeiders uit het Oostblok hierheen halen voor klusjes in kassen e.d...

Een kind kon dit voorspellen.
hahahahah!
Hear, hear!
pi_58480344
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[q]Verder is het voor het land Polen zelf ook niet gunstig. Ze zijn - door het fors aantrekken van de economie aldaar- in een toenemende mate hard nodig. Straks moeten zijn ook krachten uit het verdere oosten gaan halen ! Waar zijn we dan in hemelsnaam met z'n allen dan mee bezig?

Waarom zouden we zulke moeilijke oplossingen bedenken als het zo simpel kan?

Nog ff en is er een "Babylon" weer nodig om de zaak weer recht te trekken.

We denken een probleem op te lossen met die "open"grenzen, we krijgen grote problemen er mee terug.

Deze situatie is helemaal niet verkeerd voor landen als Polen, Bulgarije etc.
Dat hele Europa idee is alleen bedreigend wanneer je nationalistisch ingesteld bent, denk ik. En met dat nationalisme kunnen bv. een Verdonk en Wilders de Nederlandse bevolking mee voeden. Er zullen op den duur flink wat verschuivingen in Europa plaatsvinden. De nationale grenzeloosheid zal vermoedelijk resulteren in een grote grens tussen arm en rijk. En of je daar vrolijk van wordt hangt dus niet alleen meer af of je toevallig in een leuk gedegen landje als Nederland woont maar laat in ieder geval wel de regeringen van dat soort achtergebleven landen wel eens wat voor hun bevolking doen om er voor te zorgen dat een mens nog in zo'n land wilt leven.

Disclaimer: Europa is niet mijn idee he?
pi_58481225
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar nee hoor, blatende politiek correct Den Haag hield het Nederlandse volk voor dat ze hier slechts zouden komen werken om daarna weer naar hun thuisland terug te keren.
Lees je wel eens een krant? Binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Net als dat Nederlanders in Belgie, Duitsland, Frankrijk of Spanja mogen gaan wonen, mogen Polen ook in andere EU-landen gaan wonen. Einde discussie.

[ Bericht 1% gewijzigd door FeestNummer op 04-05-2008 22:59:36 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_58481304
quote:
Op zondag 4 mei 2008 02:39 schreef Kees22 het volgende:
Nederlandse ICT'ers zijn er al jaren niet meer te krijgen omdat vrijwel niemand een technisch vak studeert.
Het leeuwendeel van de ICT'ers komt tegenwoordig dus uit Oost-Europa of Azie.
En dat is maar goed ook anders werd de automatisering in NL een nog grotere bende.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_58481805
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:35 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Lees je wel eens een krant? Binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Net als dat Nederlanders in Belgie, Duitsland, Frankrijk of Spanja mogen gaan wonen, mogen Polen ook in andere EU-landen gaan wonen.
Zeg, Fuifke, dat wil niet zeggen dat er niet in de kranten heeft gestaan dat bv. Polen hier maar tijdelijk zouden verblijven he? Echtgaaf leest meer van die kranterij dan jij blijkbaar doet.. .

Ik sta er trouwens van te kijken... een jaar geleden werd het inderdaad voorgehouden, allemaal maar tijdelijk en nu lees ik al grotere problemen m.b.t. de intrekking van de Polen. Waar ik woon is het niet erger geworden vergeleken met een vorig jaar. Wat ik jammer vind is om heel kwaadaardige blikken van de Poolse arbeiders te mogen ontvangen, terwijl hun eigenste uberPooltjes hun enorme Audi's voor de AH parkeren, die verdiend zijn door het eigen volk in Nederland te verkopen als werkvee. Beetje jammer is dat wel.
pi_58481864
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Zeg, Fuifke, dat wil niet zeggen dat er niet in de kranten heeft gestaan dat bv. Polen hier maar tijdelijk zouden verblijven he? Echtgaaf leest meer van die kranterij dan jij blijkbaar doet.. .

Ik sta er trouwens van te kijken... een jaar geleden werd het inderdaad voorgehouden, allemaal maar tijdelijk en nu lees ik al grotere problemen m.b.t. de intrekking van de Polen. Waar ik woon is het niet erger geworden vergeleken met een vorig jaar. Wat ik jammer vind is om heel kwaadaardige blikken van de Poolse arbeiders te mogen ontvangen, terwijl hun eigenste uberPooltjes hun enorme Audi's voor de AH parkeren, die verdiend zijn door het eigen volk in Nederland te verkopen als werkvee. Beetje jammer is dat wel.
Nogmaals: binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Dat lijkt tot sommige mensen niet te willen doordringen.

Dat je dat niet leuk vindt OK, maar realiseer je dan dat Fransen en Belgen ook vaak kotsen op zich niet aanpassende Hollanders die bij hun komen wonen.
pi_58481891
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:01 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nogmaals: binnen de EU geldt vrijheid van vestiging.
Dat lijkt tot sommige mensen niet te willen doordringen.
Snoesje. .
  maandag 5 mei 2008 @ 01:20:08 #145
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58484251
quote:

Dat je dat niet leuk vindt OK, maar realiseer je dan dat Fransen en Belgen ook vaak kotsen op zich niet aanpassende Hollanders die bij hun komen wonen.
En terecht. Als je je niet aanpast moet je per direct terug naar je eigen land. Er bestaat niet zoiets als een multicultureel land ZONDER problemen door deze multiculturele samenstelling. Het was misschien mooi bedacht. Iedereen in "pies en vree" met elkaar leven. Ene buurman vouwt een loempia, andere bakt een turkse pizza en iedereen is gelukkig. Dat gaat echter niet. Hopeloos verhaal. Nou zal het met de polen misschien wat minder vaart lopen gezien de kleinere verschillen maar dan nog. Het is aanpassen of wegwezen en hetzelfde geldt voor Nederlanders in het buitenland.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58484290
quote:

[..]

Nogmaals: binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Dat lijkt tot sommige mensen niet te willen doordringen.

Ook Nederlanders buiten Holland kotsen vaak op zich niet aanpassende Hollanders die bij hen komen wonen.
Hollanders zijn gewoon over het algemeen niet leuk als buren.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:26:15 #147
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58484317
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ook Nederlanders buiten Holland kotsen vaak op zich niet aanpassende Hollanders die bij hen komen wonen.
Hollanders zijn gewoon over het algemeen niet leuk als buren.
Nu ben ik toch benieuwd uit welk dorp je komt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58486470
quote:
Op zondag 4 mei 2008 20:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

De economie aldaar is aantoonbaar opgeknapt met het geld dat in het buitenland is verdiend en aldaar weer wordt geïnvesteerd...
Ze maken zich aantoonbaar daar zorgen - en terecht- dat de groei stagneert, omdat Polen massaal naar het buitenland vluchten...
pi_58486611
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Deze situatie is helemaal niet verkeerd voor landen als Polen, Bulgarije etc.
Dat hele Europa idee is alleen bedreigend wanneer je nationalistisch ingesteld bent, denk ik.
Je hebt als land straks nu al geen flikker meer te zeggen. Halleluja.
quote:
n met dat nationalisme kunnen bv. een Verdonk en Wilders de Nederlandse bevolking mee voeden.
Wat aangeeft dat grote groepen Nederlanders terecht tegen die ontwikkelingen zijn. Het loopt gewoon uit de hand. Dat zo'n Verdonk omhoog klapt in de peilingen geeft aan de de burger het gewoon zat is. Veel Nederlanders zijn tegen de massale aantallen gast arbeieders immigranten die hun baan vroeg of laat bedreigen.

Vergeet niet dat het spreekwoord nog steeds opgaat: vele varkens maken de spoeling wel dun......
quote:
Er zullen op den duur flink wat verschuivingen in Europa plaatsvinden.
Als je alle grenzen middels het gedrocht dat EU heet rücksichtslos openpleurt is dat duidelijk gevolg.
quote:
De nationale grenzeloosheid zal vermoedelijk resulteren in een grote grens tussen arm en rijk. En of je daar vrolijk van wordt hangt dus niet alleen meer af of je toevallig in een leuk gedegen landje als Nederland woont maar laat in ieder geval wel de regeringen van dat soort achtergebleven landen wel eens wat voor hun bevolking doen om er voor te zorgen dat een mens nog in zo'n land wilt leven.
Dat is de oplossingen tegen massale migratie. Regeringen aldaar die eens aan het werk moeten. Met dichte grenzen voor personen kan je nog prima concurreren met elkaar.
quote:
Disclaimer: Europa is niet mijn idee he?
Met deze disclaimer zeg je veel meer dan de hele post zelf
pi_58486616
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Ze maken zich aantoonbaar daar zorgen - en terecht- dat de groei stagneert, omdat Polen massaal naar het buitenland vluchten...
Onzin. Ten eerste, toen dat nog speelde (je loopt achter dus...) importeerde men daar gewoon goedkope Roemenen. Nu keren de mensen terug en er wordt helemaal geen stagnatie van de groei verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')